…ומי שרואה שיש לו טבעת שמישהו נתן לו, הוא יסתכסך עם קרוביו ….

והשליכו אותו בחצים, התפללו נגדו בלילות החושך של ימיהם, ואם היה מוכה אותו אצולה, אז הוא יתמרמר ….

…מי שרואה אוהל שיש בו אש מוקפת בו ולא נגרם לו שום נזק, אז זה מתפרש על ידי איש אשם שחוזר בתשובה על חטאו ומצדיק את הטוב ואוסר את הרע, ונאמר כי חזון פוסטאט מעיד על ביקור ב קברי חללים ומתפללים עבורם ואולי עוזבים את העולם כקידושין ואולי חיים בבית הקודש ….

ומי שרואה שהוא ענד טבעת וציפורן מקורו, זה יתפרש ברכישת ילד או ברכישת עוזרת בית, חיה או בית, ואונת הטבעת עברה ממצבה, זה יופקד בידי המלכים על ידי פיקוח על הבידוד ועל אחרים על פי תנאים משתנים ….

וכל מי שרואה שביתו אינו מכוסה בבוץ, יפרש אותם כבעלותו ….

…ומי שרואה שהוא אוכל עם הח'ליף בקערה או מאכיל אותו במשהו, אז יסבול צער ככל שאכל ….

…ומי שרואה שהוא ממהר עם נטלים עליה והיא לא הולכת עם זה, אז הוא יסבול מדאגה ועצב ….

ומי שרואה שאישה יוצאת מחלב מהשד שלה ונגמרת, אז זה מעיד על טוב ועליית חסד ….

…קירוב אנשים עם שחיתות : מי שרואה שהוא משלב נואף ולא רואה נואף, אז הוא אדם עדין שמציע סחורה וקשה לו . באשר לחיקוי של אישה לגבר : אם האישה רואה שיש לה לבוש ומראה של גברים, אז מצבה ישתפר אם זה לא יעלה על הגורל . אם הבגדים הם מעבר לגורל, אז מצבם משתנה מפחד ועצב . אם ראתה שהפכה לגבר, טובתה הייתה עם בעלה ….

מי שראה שהברז'ו שלו שוכב בעפר, אז פירשו אותו בגובה וצמיחת הכסף, ונאמר שהברזון פורש על ידי האישה ….

…ומי שרואה שהוא נוסע עם אדם מת, הוא מבולבל מזה ….

אם היה רואה שהוא עם האימאם עם דברי חוכמה, הוא היה זוכה בצורך שלו,

…מי שרואה שהוא סוגד לאלוהים הכל יכול באיזשהו מעשה פולחן ובכך שהוא הולך בדרך הרציונליות, אז הוא משיג את טובת העולם הזה והבא ….

…ואם הוא רואה שהוא נחשב לגמל עם הנטיפים שלו, ואם הוא סולטן או מי שתופס את מקומו, אז הוא יפגע באויביו בכסף ששוויו מתאים לנשיאת הגמלים, ואם הוא יום גשום הוא שתל אותו, ואם הוא היה סוחר שהרוויח מאוד ….

…אם הוא רואה את עצמו עומד עם האימאם, אין מחסום ביניהם, ואז האימאם קם והוא נשאר ישן, מה שמעיד שהאימאם שונא אותו . ואם הליווי מוכח ביניהם, הרי שכספו הופך לאימאם, כי ישן הוא כמו מת, ונוכחות מתים היא נוכחות של כסף ….

ומי שרואה שהוא מסיר מזה משהו באור, ואם הוא עשיר, עושרו ועוצמתו נעלמו, ונאמר שכספו ילך לקנות נכס, ואם הוא עני, הוא חיוני שאלוהים ישחרר אותו, ואם הוא יסיר חלק וישאיר את השאר, משהו ייעלם מחסדו ומשהו מתעכב ונאמר שגאוותו תיעלם וחסדו נמשך ….

…ומי שיראה שהוא רוכב על סוסה עם שני כנפיים, הוא ישיג רכוש גדול אם זה ממשפחתו, אחרת זו רצון וריבונות ….

ומי שרואה את זה כאילו לקח את ספרו משמאלו, הוא נספה מחטא או מעוני ומצורך ….

…ומי שרואה שאשתו נמצאת עם מישהו אחר, הכסף או הכבוד שלו נעלמו, והוא לא טוב בדתו, ונאמר שהוא עשיר ורחב עולם ….

ומי שחושב שהוא מתנקה במשהו שאינו הכרחי, אז הוא יחפש צורה אסורה של נרתיק או פי הטבעת ….

…ומי שיראה שהוא נכנס עם הסולטאן בשמיכה ואין מחסום ביניהם, הוא ירוויח טוב, כסף ויכולת לעשות דברים רבים ….

…ומי שרואה שהוא אוכל גבינה עם לחם, אז הוא יקבל מעט כסף בגלל מצוקת הנסיעות, ואולי הוא מצביע על מחלה שתוקפת אותו, ואז הוא נרפא מזה במהירות, ונאמר מי שראה שהוא ראה אוכל גבינה רכה ואז הוא ירוויח מסחר ואולי הרווח היה ממשהו שהוא דרוש לפני כן ….

…ומי שיראה שהוא נלחם בסולטאן או בסולטאן נלחם איתו, הוא ינצח עם צרכיו ….

…ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה עם משפחתו, אז זה מעיד על התרחשות אסון, וזה הדין אם האישה רואה שהיא נותנת את הקריאה לתפילה ….

…ומי שרואה שיש לו בז צייתני, אז הוא יכה בסמכות ויהיה לא צודק ומרמה. ומי שרואה שהוא ציד בז לא אטרקטיבי, הוא יכה בחור צעיר שלא יגיע לכמות הגברים, ומי שרואה שהוא היכה בז צייתני, אז הוא יכה בסמכות ויהיה לא צודק ומרמה, ואם יש לו אישה בהריון שילדה ילד אם הוא רואה שהוא הלך ממנו אל-באז הוסר מרשותו…

…מי שיראה בחלום שהוא חופר את האדמה, הוא יוכה בכסף כמו בחפירה, וכמה שהוא יקבל מהעפר אם הוא יבש . אם הוא רטוב, אז הוא זומם אדם בכסף שלא מרוויח ממנו אלא עייפות, ועייפות בהתאם לכמות הלחות של האדמה . וקידוח הוא ערמומי ורמאות, ועלול להרוג את הפרסה . ומי שרואה שהוא חופר אדמה ושואב עפר, והוא חולה או שיש לו אדם חולה, אז זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, זה הנסיעה שלו, והלכלוך הוא הרווח שלו בנסיעה זו . ומי שרואה שהוא חופר באר או תעלות, או שהוא חושב שהוא חופר אותם כדי לשאוב מים, אם זה לעצמו זו פרנסה פרטית, ואם הוא עשה את המים במה שהוא חופר אז זה סיבוך בפרנסתו . ואם הוא רואה שהוא אוכל מהאדמה שהוא חופר, אז הוא יפגע בכסף שאכל ממנה, והכסף שקורה לו מהונאה יביא לו נזק . ומי שראה שהוא בבור, הוא התגרש מאשתו, ואם הוא ראה שהוא נמצא בבור ולא יורד בו, תהיה מריבה בינו לבין אשתו, ואז הם מחאו כפיים . ומי שראה שהוא יצא מחור קטן, אם הוא היה חולה או אסיר, הוא היה יוצא ממה שהוא נמצא . ומי שרואה שהוא נעדר בחור שאין לו מוצא, אז מותר לו לעשות משהו לפי כמות, עומק ורוחב החפירה . ומי שרואה שהוא נפל לחור, אז הוא זועק לעזרה למי שמגדל אותו, ושאף אחד לא בא אליו, כי זה הבור שלו . והבורות מעידים על נסיעה קרובה . קידוח הוא עלילה, והיא גם מלאכה מגזירתו . הבור הוא אישה מסכנה ובלתי נראית . ואולי הבור מעיד על ביטחון מפני פחד, והצלה ממצוקה, במיוחד עבור אלה שנעלמו בו מאויב, ואם הוא ימצא אוכל טוב או מים מתוקים בבור, או מה שמסתתר בערמו, אז יהיה לו פרנסה ממקום שלא נחשב, או מתפייס עם מי שמתכנן זאת ….

…הכפתור נמצא בחוסר תקינות חלומי ובחוזה תקף . וזה עשוי להצביע על כסף או פרנסה, במיוחד אם זה מכסף או זהב, והכפתור וחור הכפתור מצביע על גבר ואישה . אז מי שראה שהוא שם כפתור בחור כפתור, הוא יתחתן אם הוא היה רוואי, אחרת הוא ירכיב עניין של הפרדה ….

…חזון השייח האלמוני והקשיש : מציין את סבו של בעליו . אם הוא רואה אותם או אחד מהם כחלשים, הרי שהוא חולשת סבו . ואם הוא או אחד מהם רואים אותם חזקים, אז הוא כוחו של סבו . אם הוא רואה בחור צעיר כאילו הפך זקן, אז הוא סובל מידע ונימוסים, ואם הוא רואה שהוא הולך אחרי זקן, הוא ירדף אחר פרי פורה . אם הוא רואה רוסטאק זקן, קח חבר גס . ומי שרואה שייח 'טורקי, קח חבר, ואם הוא מוסלמי, הוא בטוח מרועו ….