…ומי שרואה שהוא סוגד לאליל או מדבר אליו, או עושה איתו מעשה אנושי כשהוא ער, אז הוא מלווה את מי שאין לו שום תועלת בחברתו, וזה עלול להזיק מאותו בן זוג, ונאמר שהוא עושה חטאים ודברים קורים לו בגללם כך שהוא מופתע מכך במטרה לתהות ואינם מסוכנים למוחו לעולם ….

…מי שרואה שהוא התאסלם לאחת הדתות הכוזבות, אז הוא מבצע חטאים, ונאמרו השפלה ובוז, ומי שרואה שהוא סוגד לאש, אז הוא מתפתה עם הסולטאן, ואם האש היא רדום ואז הוא מחפש כסף אסור ומי שרואה שהוא סוגד לאליל עץ, ואז הוא ניגש לאיש שקר לאדם רשע. כסף, זה מגיע לאישה במשהו שאינו מתאים, ואם זה מזהב, הוא ניגש למשהו שהוא שונא, וזה יזיק לו מכך, ואם זה של נחושת, ברזל, עופרת או משהו כזה ככה, אז הוא ניגש לבקשת העולם, ואם זה מאבן, אז הוא מתקרב לאיש קשה לב. מכלי חרס וכדומה, זה מתקרב למי שאין לו שום תועלת. ובמשפט, ראיית אלילים אינה ראויה לשבח…

…ומי שרואה שהוא סוגד לאלוהים בצורה כלשהי של פולחן, ובכך שהוא הלך בדרכי הצדק, אז הוא משיג את טובת העולם הזה והעולם הבא, ומי שחושב שהוא סוגד במשהו שאינו מותר ב שאריה, אז הביטוי שלו הוא נגד זה, וכל מי שרואה בפולחן שלו חסר הוא נופל לטובתו שלו ומי שחושב שהוא מבצע i'tikaaf, יש להימנע ממנו. עניינים עולמיים ומי שרואה שהוא מהלל את אלוהים אדירים, אז הוא משחרר את חרדתו ומגלה את צערו ואומללותו בשמו, ומי שרואה שהוא מבקש סליחה של אלוהים אדירים, אז הוא מספק עושר לילד, ומי שרואה כאילו הוא שכח שבחים, הוא יסבול מעצב ומבלידה ארוכה ועשוי להצביע על הזנחת ציות ומי שחושב שהוא משבח את אלוהים אדירים יזכה בניצחון והדרכה בדתו ומי שחושב שהוא אסיר תודה לאלוהים הכל יכול לצבור כוח, יגדל וחסד, ומי שרואה שהוא מתמיד בזיכרון, הוא בטוח מפני רוע האויבים ופותח לו דלתות למעשים טובים ומנצח מאסונות ומקל עליו את ענייניו הקשים וכל מי שרואה שהוא אומר שם הוא לא אל אלא אלוהים יביא הקלה במהרה וינצל מצער ונחתם לו בעדות, וכל מי שרואה שהוא אומר אין כוח ואין כוח אלא באלוהים הכל יכול. אז זה מתפרש עם השגת כסף וחסד, וזה בהגנה ובביטחון של אלוהים, ועשוי למצוא תחמושת או אוצר…

…ומי שרואה שהוא סוגד לאליל העשוי מעץ, אז הוא ניגש לאיש שקר לאיש צבוע, ואם זה מהדק עץ, אז הוא מבקש את זה שהוא מביא מוויכוחים וכדומה, וזה נאמר שהוא ניגש למישהו ברכילות, ואם האליל הוא מכסף, אז הוא בא לאישה עם משהו שהוא לא. זה מתאים, ואם זה מזהב, אז הוא מתקרב למשהו שהוא שונא, וזה יזיק לו מכאן, ואם זה מנחושת, ברזל, עופרת וכדומה, אז הוא ניגש לחפש את העולם ונאמר שהוא מתקרב לאיש מציצן, ואם זה מאבן, הוא מתקרב לאיש קשה לב . כלי חרס וכדומה, הוא מתקרב למי שאין לו תועלת, ובאופן כללי חזיונות האלילים אינם ראויים להערכה ….

…הצפרדע היא בחלום אדם סוגד אשר חרוץ לציית לאלוהים הכל יכול . ומי שראה שהוא עם צפרדעים, החברה שלו עם קרוביו ושכניו השתפרה . ומי שראה שהוא אכל בשר צפרדעים זכה למעט תועלת מקרוביו ושכניו . וצפרדעים בחזון מצביעות על אנשים של קוסמים מתעתעים . מי שאוכל את הצפרדע מקבל מלך . ומי שרואה שהצפרדעים עזבו את העיירה, הייסורים מוסרים מהעיירה בתפילה ובתחנון . וציד צפרדעים יכבוש פתגמים ועמיתים . וצפרדעים עשויות לציין את השומרים בשערי הסולטנים או אנשי שבח מהעניים או הסגפנים . צפרדעים מעידות על האוכלוסייה הכללית של בעלי האספסוף . ומי שיראה שהוא הכה צפרדע, הוא יתערבב עם אדם חופשי, צדיק וסגול . ומי שרואה שקבוצת צפרדעים יורדת על אדמה או על עיירה, אז ייסור ייסורי ה 'במקום ההוא עד שאלוהים הכל יכול להדוף זאת . ונאמר : הצפרדע היא אישה חופשית וטהורה של דת ויראת כבוד שאינה פוגעת באיש ….

…האליל הוא בחלום פסל מדומה פיקטיבי, וזה בן אדם בוגדני עם פנים טובות ויצירה רעה . אם האליל עשוי מעץ, אז זה מקרב את דתו לשליט לא צודק וצבוע, ואם זה מעץ, אז הוא מבקש טיעון בדת . אם זה מכסף, אז הוא מקרב משהו שמקרב אותו לאישה זרה או לעוזרת, בגידה או תמימה . ואם זה מזהב, אז זה בא לדתו עם משהו ראוי לגנאי . אם מדובר באפס, ברזל או עופרת, אז הוא מחפש את הדת שלו ואת רכושה ושוכח את אדונו . ומי שרואה אליל, הוא נוסע . ופסלים בחזון מעידים על ילדים . ומי שרואה שהוא סוגד לאליל מציין שהוא עובד על שקר . האליל עשוי להצביע על נצח או איתנות בעניינים ….

…מאגי מי שרואה בחלום קסם ישן, אז זה אויב שלא רוצה להשמיד את יריבו . ומי שרואה את עצמו כמאגי, הוא דחה את האיסלאם מאחורי גבו על ידי חטאים גדולים . ואם הוא רואה שידו הפכה ליד חוסרה, אז מה שקרה ביד הגבורה האלו יקרה על ידו, אז הוא ימות בחוסר אמון, אלא אם כן אלוהים אדירים ירצה טוב בשבילו, ואם הוא יראה שידו חזרה כמו שהייתה, ואז הוא חוזר בתשובה . ואם מגוסי יראה שהוא שופט או נוצרי, אז הוא יהפוך ממצב למצב טוב ממנו . ומי שרואה שהוא מגי, הוא יחפש את העולם . ומי שרואה שהוא סוגד לאש, אז הוא מבקש שירות של סמכות, והאש היא כוח . ואם השריפה הייתה רדומה, אז הוא היה מבקש כסף לא חוקי ….

…אם הוא רואה שהוא סוגד לכוכב או לעץ, הרי הוא אדם דתי שדתו היא הסאביים, והם נמצאים בקרב העם. אלוהים אדירים תיאר אותם, אז הוא אמר : ~ אז הם סטו בין זה .~ ונאמר שזהו חזון המצביע על כך שבעליו קרוב לשרת אדם גדול שהתוודע לדתו ….

…מי שראוי לסגוד הוא אלוהים אדירים, ולכן מי שעבדים אחרים מלבדו התאכזבו ואבדו . מי שרואה שהוא סוגד למישהו אחר מציין שהוא עוסק בשקר שמשפיע על גחמותיו שלו לספק את אדונו ….

…השמש היא בחלום המלך הגדול ביותר, הח'ליף, האב או הנסיך . ומי שרואה שהוא הופך לשמש, הוא יוטל כמלך . ואם הוא מכה בשמש התלויה על ידי שרשרת של אפוטרופוס וצדק בה . ואם ישב בשמש ויתקרב אליה, אז ישיג מהמלך ברכה וכסף, וכוח ותמיכה, ואם יאיר על קרניו, יתברך בדגל המוזכר בשניים . אם הוא ראה אותה, ספיה מונירה והוא מושל שצבר כוח במנדט שלו, ואם היא קמה בביתו הוא התחתן, ואם אישה ראתה אותה, היא התחתנה, ואם הוא ראה אותה, סוחר היה מרוויח ב המסחר שלו . ואור השמש הוא גאוותו של המלך וצדקו . אם הוא ראה את השמש מכה בגובה הדיבור איתו את הח'ליף, כמו גם את הירח . ואם היה רואה את השמש זורחת על ראשו, אז היה מקבל עניין רציני, ואם הוא עולה על רגליו היה זוכה לטיפוח רב, ואם היה רואה שהוא עלה על בטנו, היה לו צרעת, ואם הוא מופיע על חזהו, הוא היה חולה . ומי שיראה שהשמש שקעה בזמן שהוא מאחוריה, הוא ימות . ואם הוא רואה את השמש בוערת ממנו, והכוכבים נשרפים סביבו, אז המלך יגרש את פמלייתו . אם הוא רואה שהשמש אדומה, הרי זו שחיתות בממלכתו, ואם הוא רואה שהיא מצהיבה הוא יחלה, ואם היא תשחיר, הוא ינצח . אם הוא רואה שהיא נעדרת, העניין שהוא מבקש עבר . בגידת השמש, זה מסגיר את המלך . ואם השמש תרד על הארץ, אביו ימות . ואם יראה שהשמש עלתה בבית, אז ישיג כבוד, כבוד וכבוד . ומי שיראה שהוא בלע את השמש, הוא ימות . אם הוא רואה שהשמש התחלפה ממצבה, הרי שהמרדה נופלת . אם הוא רואה שהשמש זורחת מהשקיעה, זה מעיד על הופעת דברים נסתרים, ואם הוא חולה אז הוא נרפא, ואם הוא נמצא במסע אז הוא ישוב . אם אדם רואה שהשמש חשוכה, אז זה סימן רע לכל האנשים שמעיד על אבטלה, מחלה או מצוקה . אם הוא רואה את השמש יורדת במיטתו ומאיימת עליו, אז זה מעיד על מחלה קשה . ומי שרואה שהשמש שופכת עליו אורות, הוא ילווה את הח'ליף . ואם השמש חמה, היא נפגעה על ידי הסולטאן . אם הוא רואה שהוא בורח מהשמש, אז הוא בורח מאשתו, מרשות או מפגיעה . ואם ראה עננים מכסים את השמש, קרה למלך תאונה . אם השמש זורחת על הקרקע, זה סימן לבצורת או צריבה . אולי השמש הייתה עולם להנחות . ואם הוא ראה ליקוי חמה, או הצטברות אבק או עשן עליו, זה יהיה עדות לתאונה של מחלה, דאגה, עכירות או מצוקה . אולי היעדרותה הצביעה על כך שהאסיר הוחזר לכלא לאחר שחרורו . ומי שרואה שמש וירח לכל הכיוונים, הוא יפגע מפחד או תבוסה . ומי שרואה שהוא סוגד לשמש או לירח, הוא חטא חמור . אולי השמש הצביעה על פרנסה, הדרכה, בעקבות האמת ומחלות ריפוי, ואולי היא הצביעה על נסיעה . ואולי השמש ציינה את שמה כמו שמס אלדין, כמו הירח המלא מעיד על בדר אלדין . ראיית השמש, הירח והכוכבים היא עדות לסבל, מאסר או קנאה מצד המשפחה . וראיית השמש מציינת את המנורה, כי אלוהים אדירים אמר : ( והפך את השמש למנורה ). עליית השמש משקיעתה היא סימן לפחד וחרדה, וסמכותו של הסולטאן על הקהילה, או כניסת הנעדר או הכפירה מן הדת וחוסר מוסר החוזרים בתשובה . ומי שראה שהשמש שורפת חקלאות או חום שלה פוגע באנשים, הדבר מעיד על מחלות, מגיפות ודיכוי מצד הזקנים . ראה גם את הירח ….

…מי שרואה שהוא סוגד לאש, אז הוא ממנה את השליט, ואם האש רדומה, אז הוא מבקש כסף אסור, ונאמר שעבודת האש היא שנת שינה של מלך לא צודק ….

…באשר למחבט, שהוא העטלף, הוא מתפרש על ידי אדם סוגד, חרוץ, חותר, אבוד ומקופח . אם הוא רואה שהוא הכה עטלף, הוא נכנס גם לאדם ויוצר אותה ….

…הצפרדע : אדם סוגד בקפידה לציית לאלוהים. באשר לצפרדעים הרבות במדינה או ביישוב, היא מייסרת . ומי שאוכל בשר צפרדע, הוא ירוויח מכמה מחבריו, וכל מי שרואה צפרדע מדברת אליו, הוא יכה מלך, והצפרדע מכבה את אש נמרוד ….

…באשר לצפרדע האחת, מדובר באדם סוגד וחרוץ, והקבוצה היא גיוס של חיילי אלוהים אדירים. ומי שרואה שהוא הכה צפרדע, הוא מתערבב עם אדם טוב וראוי, ואם הוא רואה קבוצת צפרדעים יורדת על אדמה או עיירה, אז ייסורי האל יורדים במקום ההוא…

…יעקב, עליו השלום, מי שיראה אותו בחלום יספק מזונות לחוזק ולחסד, כמו גם לבעלים וילדים . והוא קיבל צער מאחד מהם, ואז הוא שוחרר, ומי שראה את יעקב עליו השלום, זכה לקרבה לאלוהים הכל יכול בכך שהוא מציית לו, סוגד לו ונותן לו צדקה לעניים . אם היה לו בן נעדר, הוא היה חוזר אליו בשלום . והקריינות של יעקב, עליו השלום, מעידה על צער ואובדן המשפחה, ועל הילדים שהוא הכי יקר להם, וחזונו עשוי להצביע על כסף רב, נסיעות ומחירים גבוהים . קיום האבודים ואובדן הקיים והתוצאה הטובה של המשפחה, הכסף והילד ….

…זה בחלום חדשות טובות ואזהרה, מלחמה ויסורים, כוח ומאסר, אובדן וחטאים, ומי שרואה אש ויש לו ניצוצות ויש לו קול והמולה, זה משפט בו עולם של אנשים מת . ומי שרואה אש בלבו, זו אהבת המנצח ודיכוי מי שנטש את אהובתו . ומי שרואה שתי שריפות, הוא צבאי . ככל שהאש גבוהה יותר עם עשן חזק, כך האימה והייסורים גדולים יותר . מי שמדליק אש בלילה חשוך כדי להדריך אנשים לכביש יקבל דגל שמנחה אנשים, ומי שמדליק אותה ללא חושך, אז הוא כפירה . ונאמר : אם אתה רואה אש במהלך היום, אז זה סימן למלחמה ופתיה . ומי שרואה שהוא סוגד לאש, אז הוא אוהב מלחמה, ואולי הוא היה מציית לשטן באי ציותו . ומי שיראה שהוא יורה באש בחורף, הוא יהיה עשיר . ומי שרואה שהוא אוכל אש, הוא אוכל שלא בצדק את הכסף של יתומים או אוכל כסף אסור . ומי שרואה שהוא מכר אש וקנה גן, אז הוא מוכר יונים וקונה גן, ולהיפך . ומי שרואה אדם נכנס לאש ועונה אותו, אז הוא מאבד את כספו או עושה חטאים המחייבים את האש . ומי שנפגע מהאש ולא שרף אותו, שמור על זמנו . ומי שרואה את האש בוערת משהו מהדגן, מחירו גבוה יותר . והאש הבוערת היא אסון של סולטן . ומי שבין המושלים רואה שהוא מדליק אש בזמן שהיא כובתה, הוא יהיה מבודד ואש שלו כובתה . ומי שרואה להבת אש על דלתו ללא עשן, זה מעיד על חג'ג ' . והאש באצבעות מעידה על עוול הסופרים . ואש בכף היד היא עוול בעבודה . ומי שרואה אש שתאכל את כל מה שבא . עליו ויש לו קול אדיר, מכיוון שמלחמה, מגיפה, אבעבועות שחורות או מוות מתרחשות שם . ואם הוא ראה שהוא עולה ממקום לשמיים, אז אנשי המקום ההוא נלחמו באלוהים הכל יכול בחטאים . מי שרואה שריפה שורף חלק מבגדיו או חלק מאיבריו, והפורענות פוקדת אותו . ומי שרואה שהוא פוגע בזוהר אש, הוא ייפול בלשונות אנשים וימלא מחדש . והאש היעילה והנוצצת היא ביטחון של הפחד והקרבה לסולטאן . ומי שראה אש שמגיחה מביתו היה משיג מדינה או סחר . ומי שראה שקרן של אש שלו זורחת ממזרח למערב, אז הוא יידע שהוא יזכר במזרח ובמערב . ואם ראה אש זורחת מראשו, והיה לה אור וקרניים, ואשתו בהריון, היא ילדה ילד שינצח ויהיה לו זכר גדול . ומי שיראה שהוא מדליק אש בראש ההר, הוא יתקרב לאלוהים הכל יכול או ימלא את צרכיו, ואם הוא נעדר, הוא ישוב בשלום . ומי שרואה בחצאיתו אש בוערת ונשוי, אז אשתו נכנסת להריון . והאש במדבר היא מלחמה . ואם הוא לוקח פחם בין האש, אז הוא מכה בכסף אסור מהסולטאן . ומי שמצית אנשים, אגרום להם איבה וסלידה . ומי שיש לו אש מאירה מראשו, הוא יהיה חולה קשה . ומי שרואה שהוא נמצא בתוך האש ולא ימצא את חירותה, אז הוא ישיג אמת, ודאות וניצחון על אויביו . ומי שרואה אש נכבה, ומחלוקת שוכנת . אם האש נמצאת במדינה, אז זה מותו של שליט שלה או המלומד שלה, ואם היא נכבתה בגינה שלה, אז זה מותו . והאש עשויה להעיד על החשבון משום שהם נוצרו מאש הרעלים, ואולי זה הצביע על בצורת וארבה . ומי שראה אש מדברת בצנצנת או בסמוך לה, הוא היה מוכה על ידי ג'ין . אש מזיקה מעידה על סמכות לא צודקת, ואם אנשים מרוויחים מכך זה מעיד על סמכות בלבד . והאש בחורף מציינת את הפרי, כמו שאומרים : אש היא פרי החורף . אכילת אש מעידה על אכילה ושתיה בכלי אסור, כמו זהב וכסף . אולי היא ציינה את המתפלל שלה . כמו גם אור וחושך ….

…ומי שרואה שהוא מוציא צפרדע מהמים וזורק אותה לארץ, אז הוא מתפרש בכך שהוא פוסק אותו על אדם סוגד ומונע ממנו לחיות ולפגוע בו ….

…מי שרואה שהוא סוגד לאלוהים הכל יכול באיזשהו מעשה פולחן ובכך שהוא הולך בדרך הרציונליות, אז הוא משיג את טובת העולם הזה והבא ….

…ומי שרואה שהוא סוגד למה שאסור בשריעה, אז הביטוי שלו הוא נגד זה ….

…ומי שרואה שהוא סוגד במקום בו אסור לעבוד, אז זה מעיד על צביעות ….

…מי ראה שהוא סוגד לאלוהים או משבח אותו או מזכיר את אלוהים אדירים : היכה את נג'ירה או HB ….