…ומי שרואה שהוא בונה בניין לאלוהים, כמו מסגד, מגדלור, הערוץ שלו וכדומה, הרי שזו עדות לצדקת דתו ולגמול עולמו . ונאמר שמי שראה משהו מאותו זמן מגודל זה, זה גידול באיסלאם ויציבות בדת, וייתכן שזה טוב למלך המקום ההוא ….

…האור : אחרי החושך, למי שראה את זה לציבור, אם הם היו במשפט או בלבול, הם יונחו, והמרדה תוליד אותם, ואם יש להם עוול שייעלם מהם, ואם הם בגיבן, שמחו בשמם, שתו והפרו . זה מציין את הכופר באיסלאם, את החוטא לחזרה בתשובה, את העניים לעשירים, את הפרישה על האישה, ואת האישה ההרה שילד ילד, אלא אם כן הוא היה מרותק לאוהל שלה, או שם אותו בשמלתה, או הכניס אותו לכיסה, והוא הוליד אותה שפחה יפה מצועפת . באשר ללילה וליום, הם שני כוחות המחפשים זה את זה . והלילה הוא כופר, והיום הוא מוסלמי, כי הוא הולך בחושך, ואלוהים אלוהים התבטא בספרו על חוסר אמון בחושך, ועל דתו באור, והם עשויים להצביע על שני המתנגדים ושתי המחזורים , ואולי הלילה מעיד על מנוחה, והיום מעיד על עייפות ורמאות . אולי הלילה הצביע על נישואים, והיום הצביע על גירושין, ואולי הלילה הצביע על דיכאון וחג בעלי מלאכה ונוסעים, והיום הצביע על צביעות השווקים והמחירים, ואולי הלילה הצביע על מאסר משום שהוא מונע לפעול עם חושך, והיום מציין את המנורה, הישועה והישועה, ואולי הלילה מציין את הים, והיום מעיד על הצדק ….

…אשכים : עירום האויבים שאיתם הם מגיעים אליו, ואם יראה את אשכיו מנותקים ללא נקע או פגיעה בהם, אז אויביו ינצחו ככל שיקבל מהאשכים, ואם יראה כי אשכיו הם גדולים או שיש להם כוח מעבר לגורלם, ואז הוא חדיר נשימה שאויביו לא יגיעו אליו רע . אולי הפרעתם הייתה הפרעת הנקבות מהילד, אם היו ראיות בחזון הטוב . מכיוון שהאשכים הם שתי הנקבות, והביצה השמאלית היא הנער, ואם הוא רואה שזה נלקח ממנו, בנו נפטר, והוא לא נולד אחריו . אם ראה שהוא נתן אותה לאחרים בחסד נפש ממנו, והיא ממנו, אז נולד לו ילד ללא בגרות והילד מיוחס למישהו אחר . אם הוא יראה כי האשכים שלו נמצאים בידי אדם ידוע, האיש יזכה בכך . אם האיש הוא אדם צעיר אז הוא האויב שלו, ואם הוא רואה שהוא אדון, הוא יכה בכסף שאויביו לא יכולים להבטיח . וראה אדם כאילו יש לו עשרה זכרים ואין לו אשך, אז הוא אמר את חזונו במעבר חצייה ואמר לו : יהיו לך עשרה בנים, ולא נולדת לך נקבה . באשר באזור הערווה : שלו הירידה תקפה הסונה, והגידול זה כסף וכוח המתקבל מהצד של אדם שאינו ערבי . אם ראה כאילו הסתכל בשיער הערווה שלו והוא לא ראה שיער כאילו מעולם לא נבט, הוא ציין עליו אבן בכסף או בשני הפסדים שיהיו לו . אם יש לו הרבה שיער כדי למשוך אותו דרך האדמה, אז הוא ירוויח הרבה כסף עם שחיתות בחובות, ובזבוז שנים ואבירות ….

…וראה אדם כאילו בועט במלך ברגלו, ולכן היכה כשהוא צועד בדינר ועליו דמות המלך . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו יש הרבה שיער על הרגליים שלי, והוא אמר : דין רוכב עליו ומת בכלא . הוא אמר לך שראיתי אותה . אז הוא החזיר את אבן סירין ואז נפטר בכלא בגלל ארבעים אלף דרהם, והוא הוציא אותו בשמו לאחר מותו, והוא ראה אדם כאילו הוא מוגבל, והוא חצה אותו בשבילו ואמר : אתה להיות נואף . ואז הוא נלקח עם אישה . ויבא אבן סירין לאיש ואמר : ראיתי כאילו אצבעי על גחלים, ואם שמתי עליו ככיבוי אש, ואם הרמתי אותו ממנו, הוא חזר כמו שהיה, והוא אמר. : זהו אדם של תשוקה, והוא אמר : הוא לא חובב תשוקה, אבל הוא מדבר בגורל . הוא אמר : מה יותר קשה מהגורל? . אישה ראתה כאילו אגודל הגבר שלה נחתך, אז היא סיפרה לאבן סירין את החזון שלה, והוא אמר : אתה מתפלל עם שניתקת ….

…ומי שרואה שאדם מת צוחק ואז בוכה, זה מעיד שהוא נפטר מחוץ לדת האסלאם ….

…דניאל אמר, ~מי שרואה שרגלו האחת נחתכת או שבורה, זה מעיד שמחצית מכספו נעלם או שאחד מהוריו נפטר .~…

…נאבק : מי שרואה שהוא נלחם באדם שנפגע מהרבה, אז הוא לא זכה בו וגובר עליו בעניין האמת . חתם על ההגרלה העניק להם ואז נפטר מהכלא באומרו הקב~ה : ~ בכך תרם היה ממדהודן ~ ההיאבקות : המינים השונים, ולמאסרה עדיף על אפילפסיה ושבעה כמו בן אנוש . אם ההיאבקות היא בין שני גברים, אז המתאבק מובס ….

…מי שיראה בחלום שהוא שותה מים פרת יקבל ברכה ויהנה מאלוהים הכל יכול . ואם הוא רואה שמי הפרת התייבשו, הח'ליף נפטר ורכושו ייעלם . אולי הפרשנות נופלת על השר . ושתיית מים של פרת היא עדות לשפע של תפילה, פולחן ושכנוע ….

…ההקרבה בחלום היא עדות להגשמת נדר, הצלה ממצוקה ובטיחות המטופל . אולי זה מעיד על הפרנסה והיתרונות של בעלי חיים . אם בחלום הוא יתקרב לגמל, אולי זה הגיע ליום שישי בשעה הראשונה, ואם הוא היה ליד פרה, זה עלול להגיע ליום שישי בשעה השנייה, ואם הוא יתקרב לאיל, זה יכול להגיע ליום שישי ב בשעה השלישית, ואם הוא הביא עוף בחלום, הוא עשוי להגיע לשישי בשעה הרביעית, ואם היה מקרב אותו בחלום, ייתכן שביצה הגיעה ליום שישי בשעה החמישית . ואולי הקורבן הצביע על שליטה בחלוקת הכסף . באשר לקורבן, זו בשורה משמחת של הקלה מכל הדאגות, והופעת הברכה. אם בעל החזון הוא אישה בהריון, היא תביא לעולם בן טוב, ומי שרואה שהוא הקריב גמל, פרה או איל, אז ישחרר צוואר . ומי שרואה שהוא קרבן בעודו עבד, ישוחרר . אם איש החזון היה שבוי, הוא היה נפטר מהמשפחות . ואם חייב רואה אותו, ישולם חובו, ואם הוא עני, הוא יתעשר, ואם יפחד, הוא בטוח . ומי שרואה את זה כאילו הוא מחלק את בשר הקרבתו בעם, הוא ישתחרר מדאגותיו, והוא יקבל כבוד וכבוד . ומי שרואה את זה כאילו הוא גנב משהו מהקודש, אז הוא משקר לאלוהים הכל יכול . כמה מהבטאים אמרו : אם המטופל רואה שהוא מקריב, ראייתו מעידה על מותו . כמה מהם אמרו : שהוא נרפא ….

…ומי שראה שידו נחתכה והוא איבד אותה, אחיו, בן זוגו, חברו או הפקיד נפטר, או מה שנקטע ביניהם מבחינת המשכיות וניכור וניכור ממנו, ואולי כריתת השבועה לשבועה היה נשבע על ידי כך שהוא רוצה לחתוך את זכותו של אדם ואולי הוא מפסיק את העבודה או משהו אחר מפרנסתו או שזה יקצץ את רחמיו ונאמר אם היה הרואה של אנשי צדק בהחלט על גילוי עריות או נושא של זה הוא אמונה כנה, ושמע מפיו את החזון של חתך ביד או להיות מואשם בגניבה גנב את פסוק ~ ואת הגנב ואת הגנב ~ בפסוק ….

…ומי שראה שהזיכרון שלו הופך להקלה, הוא היה חסר יכולת אחרי כוח . אם הוא רואה באשתו זכר כמו גבר, אם יש לה בן או ברחם שלה, אז הוא מגיע וגובר על משפחתו . ואם אין לה ילד או ילד ברחם, היא לעולם לא תביא לעולם ילד . ואם נולדתי, הילד נפטר לפני שהגיע לגיל ההתבגרות . אולי הפרשנות חרגה ממנה לערכיה או לבעליה . אז יש לו אזכור בעם וכבוד כמו dhikr ….