…אם הוא רואה כאילו השיער בחלק האחורי של ראשו התפשט, הוא מצביע על חולשה שתשפיע עליו אם הוא אפור ….

אבן סירין אמר, ~מי שיראה כיפה של לבוש טורקמני על גב ראשו, הוא יזכה לתועלת על ידי מצוקה, וכובע הצעיף מתפרש על ידי שפע העולם וחולשת הדת .~…

ומי שרואה שהתגלח משיער גבו : ימלא את אמונו וימלא את חובו . אם הוא רואה שגבו התעבה, הוא מסוגל לשאת יותר את מה שאלוהים חיקה ….

אם זה יצא מזה כמו נחשים, אז הם בכל מקרה ילדים, זרים משני הממדים, אם זה יצא מזה לפי מה שתואר ממנו ….

גב העץ הבוער אם הגב של העץ בוער נראה בחלום, פירוש הדבר של רצון טוב בקרב חברים אם המשקולות תומכות בבולי העץ הבוערים . אם זה נמצא בכיריים ריקות, זה מסמל אובדן רכוש ומוות ….

ומי שרואה שהוא רוכב בעננים, הוא יתחתן אם הוא רוואי או יעלה על ספינה, אם הוא מקווה לנסוע בים, או שהוא נהיה עם צבא או עם בן לוויה, והסולטאן מעלה אותו ל מעמד גבוה יותר ….

ומי שרואה שהוא רוכב בטיול בודד, אז הוא נוסע וסובל טוב, ואם זה עירום, אז הוא אויב הניצחון ….

ומי שרואה שהוא רכב על איל ונהג כרצונו, והאיל ציית לו, היה מנצח איש ענק ושולט עליו על פי פקודתו, ומי שראה אחרת, אז הביטוי שלו נגדו ….

ומי שיראה שהוא רכב עליו, הוא ינצח את אויבו ….

ומי שרואה שהוא נוסע, הוא הופך, וכל מי שהשתנה, הוא נוסע ….

…זה בחלום שהביע הבעל והכסף . מי שיראה את פי הטבעת חסום, הוא ימות . הדוגווד הוא איש עבד . ונאמר : הוא איש קרן ומתופף . ונאמר : זה חלק מהגילוי עריות . ונאמר : הוא אדם ששומר סודות . ומי שרואה עגל של אדם, הוא ירוויח ממנו סידור . ומי חתך את פי הטבעת שלו, חתך רחם . ומי שרואה את פי הטבעת של האדם, אז הוא רואה פרצוף זועף, ואם יצא ממנו דם או צואה, כסף יצא מזה לפי זה . יציאת צואה ממצב אחר מאשר העמדה הרגילה, יציאת כסף ללא ריבית . ונאמר : הקטע האחורי הוא גבר טיפשי, והאישה האלמונית ארגנה את ניהול העולם לזה שראה . ומי שרואה את התולעים יוצאות מפי הטבעת שלו, ילדיו נפרדים . אם הדם יוצא מהחלק האחורי, זה הילדים של הילדים . ומי שמוכתם בדם שיצא ממנו, כסף אסור . ומי שיצא מפי הטבעת או מהבטן עם סמרטוט, הוא הפריד עם יחיד, שאכל מהכסף עבור משפחתו . תיק, חזה, חנות, בית, חנות או חדר ישיבות של גבר . ואולי הקטע האחורי בחלום מתייחס למה שהוא עוסק בזמן שהוא ער, כמו סכינים, מכנסיים או מחצלות שעליהם הוא יושב, או שעליהם הוא רוכב על חיה או אוכף . אולי זה הצביע על צייתנות ואי ציות של בעליו, ואולי זה הצביע על דלת סודו או על משרתו הישיר של עפרו, ואולי הוא הצביע על טיפול באבל, והוא מעיד על המרזב הנלווה לעפר הבית. , והמשוט מציין את הבית השומם שאיש אינו מבקר בו, או את האדמה הבוצית שאיש אינו מטפח , ואף אחד לא קוצר אותה, והיא מעידה על אדם הפונה מאנשים בגלל רועו ובורותו, או מקום הכפירה וחוסר מוסריות, ואולי המעבר האחורי מצביע על הפה הנמוג, ומעיד על השמחות וההנאה, ואם מי שהיה לו יד נראה בחלום עלייה רעה, הוא ציין שהוא מתכנן לזחול להילחם . ומי שרואה כי טווס הגיח מפי הטבעת שלו, ונולדה לו ילדה יפה, ואם יצא דג נולדה לו ילדה מכוערת, ואם זה היה תולעים או כינים, אז הוא הופרד מקרוביו , ואם הוא יצא ממנו כמו נחשים, אז הם בכל מקרה זרים ….

…חבוש : זה היה שנוא על ידי רוב המביעים, והם אמרו שזו מחלה בגלל צבעה הצהוב ובגלל המעצר שהיא מכילה . ונאמר שזה מציין נסיעה, ויש אנשים שאמרו שזה נסיעה איתו לפי מה, ויש מהם שאמרו שזה נסיעה בלי טוב . ושרתי אותו : נתתי לו Sfaragla Vttira … זה נשאר במהלך ימי ההפרדה בגלל שהוא מפחד, והוא חושב על השם הפרטי … נסיעות ואת זכותו של אותו אדם שפוי חבוש עץ Attira מי לא נהנה Baale לאפס את פריו . חלקם אמרו כי חבוש הוא ראוי לשבח בחלום, מי שרואה אותו בכל מקרה רואה אותו, כי שמו בפרסית אסור, וזה טוב . וגם הסוחר, אם הוא ראה אותו, הצביע הרווח שלו . והמושל אם ראה זאת הצביע על הגדלת המנדט שלו . ומי שרואה שהוא סוחט את רגליו של גבר, הוא יטייל במסחר וירוויח הרבה ….

…חודש אם החזון הוא בחודש מוהר~ם, אז הוא נכון ולא טועה . לראות אותו בחלום מעיד על הקלה, ישועה מהכלא וריפוי מחלות . ואם הרואה היה פורש מבני עמו או מארצו, היה חוזר אליהם על פי סיפור יונוס עליו השלום על עזיבתו בו מבטן הלוויתן . אולי הוא היה עד לפיטנה גדולה, כמו מותו של אימאם צודק או הופעתו של מלומד, מכיוון שאלוהים אדירים ברא את אדם וחוה בו, עליהם השלום . ואם הרואה לא מציית, הוא יחזור בתשובה לאלוהים הכל יכול, כי אלוהים אדירים חזר בתשובה בו על אדם, עליו השלום . ואם הרואה היה מאלה שחיפשו מעמד וכבוד, זה היה קורה לו מכיוון שאלוהים אדירים העלה את אידריס, עליו השלום, גבוה בו . ואם המטייל בים ניצל, הוא וחברתו, כי הספינה נכבשה בו על ידי הג'ודי . ואם הרואה קיווה שלילד יהיה ילד טוב, כי היה בן איברהים וישוע, השלום על שניהם . ואם הרואה היה במצוקה, הוא ישתחרר ממנו או יימלט מאויבו כי אלוהים אדירים הציל את אברהם, עליו השלום, מאש נמרוד . ואולי הרואה יחזור מהכפירה וההנחיה שלו ויתחרט לאלוהים הכל יכול ויוותר על חטאיו, כי אלוהים אדירים חזר בו בתשובה על דוד, עליו השלום . ואם הרואה הוסר ממנדתו, הוא חזר לתפקידו כי אלוהים אדירים ענה לו לשלמה, עליו השלום, ואם הוא היה עני או חולה, הוא נרפא ממחלתו ואלוהים אדירים העשיר אותו כי אלוהים אדירים גילה בו את הפגיעה מאיוב עליו השלום . אולי הרואה שלח שליחים כי אלוהים אדירים דיבר על משה עליו השלום, ואולי הוא פתח מדינה למוסלמים מארצות האמונה . ואם החזון הוא בחודש צפר, אז זה לא ראוי לשבח . חזונו כלפי מי שנמצא במצוקה או במצוקה אינו מזיק, ואם הוא חולה, חזונותיו מעידים על ריפוי ובריאות . ובחודש רביע אל-עוול, אם החזון נמצא בו, אז הוא ירוויח בסחרו ויברך אותו ויהיה מרוצה ושמח . אולי היה לו בן צדיק, ואם העם היה במצוקה, הם הוסרו מהם, ואם הם היו מדוכאים, הם היו מנצחים, אז בו . הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, נולד . אולי העם כבש פשיטה מבורכת, בה הייתה זו כיבושו של דומאט אל-ג'אנדל . וחודש רבי'אל-אחיר, אם חזונותיו מעידים על טוב, יהיה איטי יותר, ואם הם מעידים על רוע, תמהר . ובו, אדם כובש את אויבו, או יולד בן ידע, בו נולד האימאם עלי, שאלוהים יחסד אותו . וחודש ג'ומדה אל-עוול, אם החזון נמצא בו, אינו רצוי לקנות או למכור . ומי שראה אותו איבד את בתו או את אשתו. פטימה אל-זהרה, אלוהים יהיה מרוצה ממנה, מת בה . וחודש ג'ומדה אל-אכירה, אם חזונותיו מעידים על טוב, יהיה איטי יותר . ומי שרואה את חודש רג'אב בחלום מציין מעמד מוגבה, בו הוא עולה על הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, עד שמים . וחודש שעבאן, אם החזון בו טוב, הוא יהיה תקף, יגדל, והטוב יתרבה, ושליטי העניינים עשויים להיות מבודדים . ובמהלך חודש הרמדאן, שערי הקושי, המוסר והסבל נסגרים, וחזון הטוב ממהר ואינו מאט, והחזון מעיד על ברכה, טוב, הנחיה לטוב ואסור לרוע, ואם הוא מחפש ידע , זה קרה לו מכיוון שהתגלה בו הקוראן האצילי . אם חולה אפילפסיה מתעורר ממנו, אז השטנים כבולים . חודש שוווואל בחלום מעיד על ישועה מצרה, הנאה ושמחות, מכיוון שהוא מתחיל בסעודה ובשמחה, והוא כולל בניית הכעבה וקרב התעלה . וחודש ד'ול-קי"ד, אם החזון בו מעיד על נסיעה, אז הוא לא צריך לנסוע, ואם זה מצביע עליהם, אז שיימנע מזה . וחודש דהו אל-חיג'ה, אם החזון בו מעיד על נסיעה, אז עליו לנסוע ולבלות בעניינים, כי זה חודש מבורך והוא כולל את העיד והקרבה, ובו היו מותו של עומר בן. אל-חטאב ועות'מאן בן אפאן, שאלוהים יהיה מרוצה מהם ….

…על הארץ, ההרים שלה, האדמה שלה, המדינה שלה, הכפרים שלה, התפקיד שלה, הבניינים שלה, הארמונות שלה, המבצרים שלה, המתקנים שלה, החזיות שלה, החול שלה, הגבעות שלה, המרחצאות שלה, הסלים שלה, השווקים שלה, שלה חנויות, גגותיה, שעריה, דרכיה, בתי הכלא שלה, מכירתה, כנסיותיה, בתי האש שלה, המסדרונות שלה וכדומה. העולם נמצא בעולם, והשמים מעל העולם הבא, כי העולם קרוב יותר, והעולם מתעכב, במיוחד מכיוון שגן העדן נמצא בשמיים, והאדמה הידועה מציינת את העיר בה הוא נמצא, אנשיה ותושביה . וזה מציין נסיעה, אם זה מסלול נסיעה כמו מדבריות וערבות, ומצביע על אישה אם היא אחת ממה שהוא תופס את גבולותיה, והוא רואה את הראשון והאחרון שבהם . והיא מציינת את האישה והאישה, כי היא נכנסה פנימה, חרשה, זרעה והשקה, כדי שתישא, תלד ותטיל את צמחיה עד להשלמתו . אולי האדמה הייתה אם כי נבראנו ממנה . מי שבבעלותו קרקע לא ידועה, מתעשר אם הוא עני, מתחתן אם הוא רווק, והוא מתחתן אם הוא עובד . ואם הוא מוכר קרקע או יוצא ממנה לאחר, הוא ימות אם הוא חולה, במיוחד אם האדמה שאליה עבר אינו ידוע, והוא עני אם הוא אמיד, במיוחד אם האדמה שנפרד ממנה הייתה עשב ומרעה, או שעזב מתורה לתורה, אם היה משגיח . אם הוא יוצא מארץ יבשה לארץ פורייה, אז הוא עובר מכפירה לסונה, ואם זה אחרת, העניין נגדו, ואם הוא רואה שהוא מקווה לנסוע, זה מה שהוא פוגש בו את המסע שלו, ואם הוא רואה כאילו האדמה התפצלה אז צעיר עוזב ממנה, מופיע איבה בקרב בני עמה אם זקן יצא ממנה, סבא שלהם היה שמח וצבר פוריות, ואם הוא ראה אותו מתפצל , שום דבר לא יצא מזה ושום דבר לא נכנס לתוכו, אירוע מרושע התרחש על פני האדמה, ואם שבעה יצאו ממנו, זה הצביע על הופעתו של שליט לא צודק, ואם הוא יצא בחיים, אז זה נשאר מייסר בזה אזור . ואם האדמה הייתה מפוצלת בצמחים, אנשיה זכו לפריון, ואם ראה שהוא חופר את האדמה ואוכל ממנה, השיג כסף בערמומיות, כי חפירה היא רמאות, ואם הוא רואה ארץ שנפרדת את הצמח והוא חושב שזו נחלתו ושמח בכך, הוא מציין שהוא מקבל את מה שהוא חפץ ומת במהירות, כי אלוהים אדירים אומר : גם אם הם שמחו על מה שהגיעו, לקחנו אותם פתאום . ~ וכל מי שיקפל את הארץ בידו, תינתן לו נחלה, ונאמר כי קפל הארץ רכש נחלה . ארץ צרה, צרה חיים . ומדברו האדמה טובה, הוא השיגה טוב בדת ובעולם, ומילותיה החשודות בעלות משמעות לא ידועה, כסף של חשד ….

…חלק מחזות המבטאים לנסוע לאנשי הצדק יעבירו שלל באומרו עליו השלום : נסעו נגנמווה ובז וחששות הקלה בדבריו של האימאם שאפי שיהיה אללה מרוצה ממנו כמה מחבריו אסאל ) פסוק : ( כמוך לראות את המים במפרץ זלאלה … אם זמן רב מקת 'לא טמא ) ואת אנשי השחיתות שמקבלים עונש על אמירתם, עליו השלום : נסיעה היא חתיכת ייסורים . באשר לעוף וליציבות, הם מתפרשים בדרכים שאמר דניאל, מי שראה שהוא עף כמו ציפור ממקום למקום, זה מעיד על נסיעה ועל גובהו לפי מידת גובהו מהקרקע בטיסה . ומי שרואה שהוא טס לשמיים, הוא יפגע מוקדם יותר, ואם הוא לא יירד ממעופו, אז זה מעיד על עזיבתו את העולם הזה ….

…אוויר : אולי מצוין בשמו . מי שרואה את עצמו בו עומד, יושב או מחפש, אז הוא נמצא בגחמת דתו, או במרמה בעולמו, ורוח ההליכה שלו עבודתו באוויר או במצב של ערות, ואת שלו מקווה, אם הוא בכפירה שלו, אז הוא הכפירה שלו, ואם הוא רשות כופרים, אז חובו יושחת איתו, אחרת הוא ירא לנפשו איתו, ואם הוא בספינת הים , הוא מפחד מנזק . ואם הוא היה בנסיעות, הוא קיבל פחד . ואם הוא חולה, הוא מפקד על האבדון, ואם הוא נופל ממקומו, הוא ייפגע במצבו וייפול למעשיו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או שהרוח נושבת במקום מוחץ. ~ אם הוא מת בהפלה שלו, זו ההשגה הגבוהה ביותר של המטרה שמעידה מי שמת, כפירה או הרוג בערך . ובאשר לאוויר לבנות מבנה, או להכות בו קרש, או להתקין בו חיה או גלגל, ואם מת אדם חולה, או שאיתו מת חולה, וזה ארונו וקברו , אם זה היה ירוק, הוא היה קדוש מעונה, ואם הוא ראה את זה כשליט או שליט, הוא מבודד מעבודתו או שהוא איבד את כוחו על ידי מוות או חיים, ואם הוא ראה שהיה לו חוזה נישואין או בנה את משפחתו, אז הוא שולל איתה, וללא ביטחון ממנה, ואם הוא רואה שמי שנמצא בים, הספינה שלו נפגעת, או שהאויב שלו נלכד, או מישהו שמפקח על האבדון. שני הדברים . זה עשוי להצביע על מעשה מושחת שעשה ללא ידיעה או סונה, אם לא בנה אותו על יסוד, וגם לא מרקיזתו או פנסייתו מבוססת על החלטה . לגבי טיסה באוויר, זה מצביע על נסיעה בים או ביבשה . אם זה היה עם כנף, אז זה חזק יותר לבעליו, וזה בטוח בשבילו וניכר יותר, אז הכנף שלו עשויה להיות כסף שהוא לוקח, שליט שנוסע בזרועותיו ותחת כנפו . הדבר תקף גם לשחייה באוויר, והוא עשוי גם להצביע אם הוא ללא כנף, להונות את מה שנכנס אליו מבחינת ג'יהאד, חישוב או נסיעה מלבד זמן הנסיעה, ביבשה או בים, ומי שרואה שהוא עף כלאחר יד בשמיים, הוא נסע רחוק או זכה בכבוד . באשר לקפיצה, זה מעיד על העברה ממה שיש בה לאחרים, משוק לאחר, מבית ליישוב, או מהעבודה לאחר, לפי היקף שני המקומות. אם הוא יקפוץ מהמסגד לשוק, הוא יעדיף את העולם על פני העולם הבא, ואם הוא משוק לשוק מסגד, בניגוד לזה, וטיסה באוויר עשויה לעלות לאלה שמכפילים שאיפות ותקוות, ולהיות מקטרת . ממקום למקום, הופך ממדינה למדינה . הקפיצה הרחוקה היא מסע ארוך, כך שאם הקפיצה שלו תלויה במקל, הוא מסתמך על אדם חזק . באשר לצבעי האוויר, אם עיניו של המחפש השחירו עד שלא ראה את השמים, הרי שאם ראייתו הייתה הכהה ביותר בינו לבין ראשי מעליו, אז אם הוא לא הקצה אותו לראש, עיניו הסתנוורו ומבטו נחסם מאור ההדרכה, ואם החזון היה של העולם והם בוכים בחלום או בוכים או שהם מבקשים, בעוצמה יורדת עליהם כמו חושך, סבל או עגום או עקרות ועקרות . כנ~ל לגבי אדמומיות, ואת הערבים אומרים שנת הצחיחות : שנה מאובקת, עבור האבק לעלות לי מחומרת הצחיחות, כך שהאוויר הוא בעיני של הרעב, והוא מדמיין שיש עשן בתוכו, אז אם מי שמכהה את האוויר ממנו הוא עשן, אז זה ייסור מעקרות או ממשהו אחר, ובאשר לערפל זה בלבול ופתיה אנשים מוצפים בבלבול ….

…באשר לשק האשכים, הוא מתפרש על ידי נסיעה, ואם הוא חדש ומכיל מים טהורים, אז יהיה טוב ותועלת עבורו במהלך אותה נסיעה, ואם זה אחרת, הביטוי שלו הוא נגדו ….

…אל-קירמני אמר: אין שום דבר רע בלראות את המעבר האחורי, ומי שרואה זאת, אז הוא מציין את הציפורן שלו נזקקת ….

…ומי שקיים יחסי מין עם אישה בפי הטבעת שלה, הוא מבקש משהו אחר מלבד פניו ואינו מרוויח מכך, כי לנישואין בצד האחורי אין פרי ….

…ומי שרואה שיש לו נרתיק כמו הנרתיק של האישה, אז זה מעיד על השפלה, ואם אישה רואה שיש לה שתי נרתיקות, זה עלול לבוא בנרתיק ובמעבר האחורי, ואם היא רואה שהמים יוצאים את הנרתיק שלה, אז זה שילד יצא והפות מנותקת. הוא ילד שאין בו טוב, ואם הטיפוס שלו אהוד, אז הוא ילד טוב, ומי שרואה שהוא מסתכל על הנרתיק של אשתו, אז הוא יוצא ממצוקה ומתוך מצוקה ל יכולת, ומי שרואה בנרתיק של אישה ידועה חיה שהוא מלקק, יונק או מסתובב מסביב, מעיד שהיא לא מוסרית ואין לה טוב. זה לא היה ידוע, ולכן זה לא מחמוד עבור הצופה…

…ומי שרואה שיש לו יחסי מין עם אשתו על פי הרגלו, אז הוא מחבר אותה עם צדקה וטוב, ואם יחסיו איתה הם במעבר האחורי אז הוא מבקש סדר שכרוך בכפירה ואין לו תוצאה בדרישתו והוא אינו שמרן עם הסונה ….

…זה בחלום אי ציות ואי צדק . ומי שרואה שהוא נשחט, יבקש מקלט באלוהים הכל יכול . ומי שרואה עם שנהרג, זו עדות טובה לשלמות הדברים של הרואה . ומי שרואה בשנתו שהוא שחט אדם אחר, או שאדם אחר שוחט אותו, הדבר מעיד שגם הדברים מושלמים . ומי שרואה מישהו ששוחט על ידי שוחט, אז הטבח יקבל טוב מהשוחט, ואם הוא נכלא הוא יקבל באופן מוחלט, ואם הוא חושש שהוא ישיג את ביטחוננו, ואם הוא דיבוק, הוא יהיה משוחרר, או שאסור נגאל, או נסיך, אז הוא יתווסף במדינתו . ומי שרואה שהוא שוחט אדם, אז הוא מדכא אותו, כמו גם כל מה שאסור לשחוט אותו, כי העושה עוול הוא מושא לכך . ומי ששוחט כמה מהמהרמות שלו, הוא מזניח את ייעודו וקוטע אותו, ואם עבד נשחט בחלום, הוא ישוחרר . ומי שהיה במצוקה וראה שנשחט, חרדתו תשוחרר . שחיטה היא נישואין, כך שמי ששוחט עדויות על נשים כמו יונים וכבשים יתחתן . ומי ששוחט משהו מגבו, הוא יביא אותו במעבר האחורי . ומי שרואה אדם שחוט שלא יודע מי שחט אותו הוא אדם שהמציא כפירה, או העיד עדות כוזבת על צווארו . לגבי מי ששחט את אביו ואמו, עליו למנוע אותו . אם הוא ראה . הוא שחט ילד צעיר שצלה, והברביקיו לא בושל, כי העוול בכך הוא לאביו ואמו . ואם אדם רואה שסולטאן שוחט אדם ומניח אותו על צווארו של האדם שחולם, אז הסולטאן מדכא את האדם, ומבקש ממנו מה הוא לא מסוגל לעשות, ונושא זה דורש את הטענה הזו . ואם ראשו של הנשחט אצלו, הוא יילקח איתו ולא ייקנס, והקנס הוא על מי שביצע אותו, אך הוא מעניק לו נטל הזוי . ומי שרואה שנשחט אדם או עם נשחט, הוא הוזה ויש לו גחמות וחידושים . מי שרואה שהוא שוחט את עצמו, אז אשתו ממנו אסורה . אם דם השחיטה יוצא, הרי זה עוול ואי ציות, ואם לא יוצא דם אז מדובר בזוגיות ובכבוד ….

…לגבי יחסי מין, מי שרואה שיש לו יחסי מין עם אשתו על פי הרגלה, אז הוא מחבר אותה עם צדקנות וטובות, ואם יחסיו איתה היו בקטע האחורי, אז הוא מבקש סדר הכרוך בכפירה , וזה לא קורה לו בדרישתו כתוצאה מכך. הוא מקיים יחסי מין עם אחת מהמהרמות שלו, ואז הוא מעט אהבה למי שמתחייב איתה, ואם היא מתה, אז זה מעיד שהם סובלים וצער. נאמר שלראות שזה טוב למי שעושה וההשפעה וזה עשוי להצביע על חג'ג '. ומי שראה שיש לו יחסי מין עם אשתו והיא מתה, אין בו טוב. הוא ראה שהחליף ומי שתופס את מקום הנישואין שלו קיבל עליו אפוטרופסות, ומי שרואה שהוא רכב על בתולה, אז הוא הבעלים של עוזרת או מתחתן עם אישה טובה באותה שנה, ומי שרואה שהוא מתחתן אישה מתה מחברת אותו לתחנון, ומי שרואה שהוא מתחתן עם אישה שפחה והיא מתה, אז פג חייו ומי שרואה שהוא מתחתן עם משהו של בעל חיים הוא מפברק טובה לאלה שלא מאמינים לו מי שרואה שהוא מתחתן עם אחד מהוריו בלי שפיכה, אז הוא התפלל איתם, ואם הוא נפלט, הוא קטע את רחמיו. ואם במקור הוא היה מאנשי הטוב ב 'עם ידע וברכה, והנישואין מצביעים על מימוש הכוונה בדת או בעולם, ומי שרואה שהיריב שלו נשוי לו, הוא יזכה אותו, ומי רואה שהוא מתחתן עם הסולטאן או מי שתופס את מקומו, אז הכסף שלו נעלם, ואם הוא יעשה את זה איתו, יהיה לו טוב מאוד. ונאמר שנישואים מאחור מעידים על הבקשה לעניין קשה ומי שחושב שיש לו יחסי מין עם אשת שכנו, אין בזה טוב…

…הגב מציין את מה שמופיע עליו, כמו בגדים . והגב מעיד על המראה החיצוני של הבית, הארץ או הכת . הפיצול האחורי הוא פחד או עצב . ואם הוא רואה שגבו מגוהץ באש, הדבר מעיד על בנו ומחזיק אותו מימינו של אלוהים אדירים . והגב הוא מבעל אדונו, ואם היה רואה שגבו מכופף, הוא היה נפגע על ידי סגן . אם הוא רואה את גב חברו, אז חברו מתרחק מפניו, ואם הוא רואה את גב אויבו, הוא בטוח מפני רועו . אם הוא רואה את גב אשתו והיא זקנה, אז העולם משתלט עליו, ואם זה חצי, אז הוא מבקש משהו שהיה לו קשה, ואם היא צעירה, אז הוא מחכה על דבר טוב להאט אותו . והגב מעיד על הזדקנות . ומי שרואה כיפוף בגבו מכאבים, הוא יפסיד ויגדל . וכאב בגב מעיד על מות האח . והגב הוא אדם לפנות אליו בענייניו, והוא הבעלים של עושרו ועושרו . ונאמר : הגב הוא הגב או השמיכה או טוהר הבגד . ומי שרואה שהוא נושא בעול כבד על גבו, זה חוב גדול . ונאמר : מטען כבד הולך רע . ומי שרואה את גבו שבור, אז כוחו ועוצמתו או הכחדתו נעלמו, והעומס הכבד על הגב הוא הם או חטאים . אם הוא רואה שהוא נושא עצים, אז הוא נושא נשיכות ורכילות . מי שראה את גבו שבור וחולה נפטר . ונאמר : הנטל הכבד על הגב, מספר הילדים הרב והיעדר הכסף . ומי שרואה מישהו גיבן מצביע על הגידול בכספו או על אריכות חייו ….

…השבלול הוא בחלום המעיד על מה שנאמר לו במונחים של הכרת תודה או השמצה, או הרצון או ההתחשבות, או התהילה או ההשפלה, ואולי העורף מעיד על עקבות העקבות, ואם יש עדויות לטובה הגרוטאות, כמו עיבוי, לובן או ריח נעים, אז זו עדות לתודה שלו לגביו, זה כאילו שהוא לא מחפש את האויבים בגבו, ואם הוא עוקב אחר גודל גורלו או לשלם את חובו, ואם הוא רואה פצעים בצד האחורי שלו, הדבר מעיד על השפלה וכישלונו . ומי שרואה שגבו התעבה, הוא מסוגל לשאת את מה שאלוהים הכל יכול קבע עבורו ….

…אם אתה חולם שאתה רואה את הטורנדו הזה או שיש לך אחד באוזן, אז זה מעיד שתקבל חדשות מטרידות שמשפיעות על העבודה שלך או על היחסים המשפחתיים שלך . אבו מכס : דיבל בחלקו האחורי שנראה כמו מספריים ….

…אם יצא ממנו דם, זה חטאו . אם הוא מוכתם בזה, כסף אסור יוצא מזה, ונאמר שדם יצא מהמעבר האחורי לילדים ….

…צלעות מסמלות : לנשות משפחתו עקומות, ומכיוון שחוה נוצרה מצלעו השמאלית של אדם . זה עשוי להצביע על אבני ביתו וביתו, ובשרו הוא חימר או סיד, ועורו האחורי, ודםו המושקע על ידי מים עם אדמתו, וגודל קשריו . מי שרואה את ביתו או את ביתו נהרס בזמן שהוא חולה בבטן, הוא מת עם זה . אם בחלום חזר לבנותם ולתקן אותם, ולהתאושש מאסונו אם הושלם בשנתו, אחרת נותרו ימי מחלתו ככל שנותר מעבודתו והישרדותו . אבל הבריאות נובעת משמו, ודם עובר לוורידים . אולי צלעותיו הצביעו על חיותיו, ובשרו על הסחורה והסחורה שנשא מעל, ועורו על גלימותיהם, שעבורם זה עניינו . מה ששבר עליו את אחת מצלעותיו מעיד על מותו של אחד מבעלי החיים שלו . אם משהו מוסר מעורו, הטלה או פרנסתו מפוצלים, או שהוא פותח את החילוץ או הכלוב שלו ללא רשותו, אז הוא מאבד את הערנות ואת מה שיש בה, ואת גורל האנשים ואת הגידול בשינה בכך . הכתף היא אישה, ומה שקרה בה היא אישה ….

…ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה במהרב, זה מעיד על נסיעה וחזרה בבטחה והשגת המטרה הרצויה ….

…משה עליו השלום, מי שרואה אותו בחלום, כי אלוהים אדירים גווע בידיו אדיר, ויזכה ממרחק של תהילה וניצחון . וחזון משה, עליו השלום, מעיד על כוחם של בעלי הצדק ועל דיכוי בעלי השקר, גם אם היה מלך אדיר או מפקד כופר שנהרס בידי אלוהים אדירים . מי שראה שהוא הופך בצלם משה, עליו השלום, אם הוא היה שליט והיה לו אויב שינצח את אויבו . ואם הוא רואה בו אסיר, הוא מציין את הישרדותו, וראייתו מעידה על הרס הגיבורים . ומי שראה אותו והיה במלחמת ניצחון, ואם הוא היה בים נוסע, הוא היה בורח מהים ומצדיע, ורואה את משה עליו השלום, מעיד על ייסורי הילדות, חלוקת ההורים ו קרובי משפחה, מגורים משותפים של מלכים וגבורים, נישואי תערובת של צדיקים, וראותם מהם נפלאות הדברים מכיוון שהוא הבעלים של ירקות, עליו השלום והוא היה עד להפרה. הספינה הורגת את הילד ובונה קיר . החזון שלו מעיד על נסיעה בים, וההשלכה שלו היא בטיחות ורווח . ומי שראה את משה, עליו השלום, בקרב אדוני ההפשטה, הדבר הצביע על עלייה בפנים פנים באור, קידומים ומעלות . ומי שיראה את מקל משה בידו, הוא יזכה בביתו הגדול וניצחון על אויביו . אם הוא היה מכשף, הקסם שלו הוא גיבור . אולי הופעת מקל מקל משה הצביעה על ניצחון המאמינים ועל חורבן הכופרים ….

…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון הסירה מתפרש בשמונה היבטים: ילד, אב, אישה, נסיעה, שמחה, ביטחון, פרנסה ועושר, ואם הוא יעזוב את הסירה בשלום, זה יתפרש לו. לפי מה שהוזכר, ואם זה נפגע אז הביטוי שלו נגדו ….