…הטריז בחלום הוא מלך . אז מי שראה שפרופסור מכה יתד בגבו, אדון או מלומד ייצא מגופו . ואם המוקד היה עשוי עץ, אז יוולד לו בן צבוע, ואם יתד נשלף, הוא עמד למות . והטריז אם זה מברזל, אז זה כסף וכוח . הטריז מעיד על חרדה ואבל בגלל קשיחותו . הטריז מציין את המיקום והקביעות בעניינים וכפיית הנחה, הסרה או נסיעה . אם זה הצביע על כך שהילד או האישה הם עדות לאריכות ימים . נאמר : המוקד הוא כסף . ונאמר : זה מעיד על אהבה, דאגה ועצב . ומי שרואה שהוא היכה טריז בקיר או באדמה והיה בפרישה, הוא מתחתן, ואם יש לו אישה, היא נכנסת להריון . נאמר : המוקד הוא עניין של צביעות ….
חולם על נסיעה בצד הלא נכון של הכביש
(171 פירושים ומשמעויות של חלומות על נסיעה בצד הלא נכון של הכביש)…מי שרואה שהוא חופר בארץ, שיביט אל הדלת ההיא וימצא את אשר ראה כי הזכרנו את הארץ ואת מה שקשור אליה, ולגבי המילוי, היא נמצאת למעלה, והאזכור למילוי קברים וחפירה בפרקיה ובשעריה כבר הוזכרו, ובאשר למילוי של מה שמוזכר כאן מהסוגים השונים, זה חזרה למשהו, ונאמר חפירה היא נסיעה והמילוי החוזר הוא בית מגורים, ואין טוב במי שרואה את המילוי אם הוא חלש או חולה ….
…ומי שרואה את שלמה, הוא עולה לכוחו ומגיע לדרגת סולטאן אם הוא מאלה שראויים לו ומגדילים את עושרו וחסדו, ונאמר כי צו ניתן לאכיפה וטוב יתקבל בכל במקרה, ונאמר מי שראה את שלמה, זה מעיד על נסיעה וחזרה ממנו בקרוב, והוא עשוי לזכות בביטחון מכיוון שהשם נגזר ….
…אל-רהא : הטחנה מציינת את פרנסתם של בעליו וחנותו, וכל מי שחי עמו או מי שמגיש אותו ומתקן את מזונו ומתחתן איתו מאשה ועבד . אולי זה הצביע על נסיעה לסיבוב שלה, ואולי זה הצביע על המגיפה והמלחמה כדי לרסק אותה . לעתים קרובות ערבים ומשוררים מבטאים זאת מהם, כך שמי שקונה רחמים מתחתן אם הוא רוואי, או בעלה או בנה של בתו, או קונה משרת לקיום יחסי מין או לשירות, או נוסע אם הוא מטייל, ואם הוא מסכן, הוא ירוויח ממה שמספיק, כי אל-ראחה זקוק לו רק למי יש מה לטחון בו . באשר למי שמקים טחנה בה יש לטחון אנשים על מים, ים או דברים אחרים, הוא פותח חנות או חנות אם אין לו חנות, ומייצר בה את פרנסתו אם לא היה מסוגל, או שהוא יושב למען אנשים בעזרת שליט שלטון, תועלת או אמון, ויש לו תחושה של העם . לגבי מי שלוקח את הקמח בידו, הוא יתחתן, יהיה לו נוח או יקיים יחסי מין, כי שתי האבנים הן כמו הזוג, והתפר הוא כמו הזכר והחלשים . ואם היא הייתה ללא מוט, אז יחסי מין היו אסורים, ושתי נשים עלולות להגעיל, ואם לא היה לו כלום מזה, אז אולי הוא מתווך את החוזה בין זוג או שניים מבני הזוג, או שהוא נוסע לחיפוש מזונות . באשר לפגעים הגדולים אם הם נראים באמצע העיר או במסגדים, אם זו מדינה של מלחמה, אז זו מלחמה, במיוחד אם היא טוחנת אש או סלע . אחרת, זו הייתה טחנה, במיוחד אם הקרקע הייתה שעורה פטורה, או מים, בוץ ובשר רזה . כמה מהם אמרו : אלרהא על המים, איש עם הרבה כסף שזורם על הידיים, מטפל בעניינים, ומי שחיפש בו מקלט, סבו הטוב ראה רוח מסתובבת, כמות טובה של קמח . וזרם המים שנכנס לאל-רחה מכיוון הנזכר . אולי זה היה אל-ראחה אם זה היה מסע . אם זה הולך בלי חיטה, אז זה מהומה, ואם זה הופך עקום, האוכל יהיה מבושל . שני גברים אכזריים הם שותפים שאף אחד אחר לא מוכן לתקן . מסופר שאדם ראה כאילו הוא מסתובב בלי מים, אז הוא סיפר את החזון שלו במעבר חצייה, והוא אמר : החיים שלך התקרבו . הרוח השאירה ויכוח שאינו שורד . ושברו של הרהא שונה בפירושו, חלקם מצביעים על הקלה של בעל הדאגות, וחלקם אמרו שהוא מעיד על מות בעליו . ומי שיראה אותו טוחן, יהיה לו יותר עבודה קשה של אחרים . אל-רחה מציין מלחמה, כי הערבים אומרים שיש מלחמה ….
…ג'עפר א-סאדיק אמר, ~לראות את הדגל מתפתח בארבעה היבטים של כבוד, נסיעה, גאווה, יוקרה ומצב טוב .~…
…ציסטה היא בחלום גוף האדם . אז מי שרואה אותו ריק הוא עדות למותו של בעל התיק . ומי שרואה שקית באמצע, יש לו ידע רב שרכש במהלך חייו, ואם יש בו דירה, אז הידע נכון . ונאמר : התיק הוא סוד בעליו, כי הוא שובר את מה שיש בו והסוד מופיע . ומי שרואה שהתיק שלו נקרע, התיק הוא גופו והכסף הוא נשמתו, זה מעיד על מותו . ומי שרואה אדמה בתיק שלו, שהוא מחזור העץ, זה מעיד על מותו, בדיוק כמו שהג'ין הצביע על מות שלמה, עליו השלום, כשמקלו נכרת . אולי השק הצביע על בעליו פואד . ראה גם צדק ….
…נשיקה היא בחלום ביטול הצורך והניצחון על האויב . מי שיראה שהוא מנשק גבר, הוא יזכה בצורך שלו . אם הוא רואה שהוא נישק ילד, אז יש חיבה בינו לבין אביו של הילד . אם הוא מנשק משרתת, הוא נכון . אם הוא יקבל בחינם, הוא יהיה כנה עם בעלה . ואם איש ידע יקבל יופי, הוא יקרא את דברי האל הכל יכול . ומי שרואה שאלוהים כל יכול מקבל אותו, מעשיו מקובלים על אדונו . ומי שרואה שהוא מקבל מת ידוע, הוא מרוויח מהמתים עם ידע שהשאיר אחריו, כסף שהשאיר אחריו, או מה שעשה בחייו . ומי שרואה שהוא מקבל אדם לא ידוע, הוא ירוויח כסף מדרך שהוא לא מקווה לה, ואם הוא מנשק אותו מת, הוא ירוויח טוב מהמתים או מהעקבים שלו ….
…הפנינה על ידי הצטרפותה, היא בחלום ילד זכר לאישה בהריון, כך שמי שרואה את אשתו מגישה לו דורה פרנסה ממנה, ילד זכר מצולם היטב, ואם לאישה החופשית אין אור, אז היא היא ילדת שפחה . אם הוא לוקח דורה מאשתו ומחביא אותה בקופסה, או מכסה אותה בסמרטוט, היא גם ילדה שפחה . דורה טובה לאישה, אם האישה לא נשואה, היא מציינת שהיא נשואה, ואם אין לה ילדים, היא מציינת שיהיו לה ילדים, ואם יש לה בעל וילדה, היא מעידה על עושר וכסף . ומי שקונה בחלום או סוחר תכשיטים בכוס, או מטבע בצירוף מקרים, מעיד על בחירתו בעולם על פני העתיד, או על אי ציות לציות, או שהוא כופר מתוך דתו . אלדור מציין את הקוראן, ידע, דיבור טוב, בנים, בנות שפחות, ילדים וכסף . מי שרואה שהוא קודח דרייק, אז הוא מסביר נכון את הקוראן ….
…גשם : מעיד על רחמיו של אלוהים, דתו, הקלה ועזרה, ידע, הקוראן והחוכמה, מכיוון שמים הם חיי הבריאה וטובת האדמה, ובאובדן הרס האנשים והבקר והשחיתות העניין ביבשה ובים, אז מה דעתך אם המים שלהם הם חלב, דבש או שומן . זה מעיד על פוריות, שגשוג, מחירים זולים ועושר . מכיוון שהוא הסיבה לכל זה, והוא מופיע, וכיצד, אם מדובר בחיטה, שעורה, שמן, תמרים, צימוקים או אבק ללא אבק, וכן הלאה, מה שמעיד על כסף ופרנסה, וזה עשוי להצביע על צרכים לרדת מהשמיים כמו ארבה, ברד או רוח, במיוחד אם הם נמצאים בו אש או מימיו היו חמים, כי אלוהים, כבוד לו, ביטא בספרו את מה שגילה לאומות ייסוריו עם גשם, כמו האומר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם, כך הגשם של האזהרים .~ ואולי מסומן על ידי מרדה ודם שנשפך, במיוחד אם מימיו היו דם . ואולי המחלות והמחלות מסומנות על ידי אבעבועות שחורות והציור, אם זה לא בזמן ובזמן שהוא מזיק לקור שלה ולנקודה הטובה שלה, וכל מה שפוגע באדמה ובצמחיה ממנה מזיק לגופים שנוצרו גם ממנו וגדלו בו, אז מה אם הגשם היה במיוחד בבית, כפר או יישוב לא ידוע, ואולי זה הצביע על מצוקתו ויסוריו של הסולטאן, כמו יריבים וסדרים, במיוחד אם זה היה גשם עם חיים, וכן הלאה . בין עדויות הייסורים, ואולי עדויות לרפואה, לתבונה, למניעה ולחופשה עבור מטיילים, בעלי מלאכה וכל מי שעובד באוויר הפתוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אם יש בך נזק מגשם .~ מי שראה גשם ציבורי במדינה, אם העם היה בפריון ירוד, מחירם היה זול, אם עם גשם כפי שהוא ראה אותו, או על ידי חסד שלו, או ספינות שהציעו אוכל . ואם היו בדיכוי, ייסורים ומחלות, אז זה ייעלם מהם אם הגשם היה מועיל באותה תקופה, ואם הוא היה מזיק או שיש בו אבן או אש, מכפיל את מה שהם נמצאים בו, ואת תדירות איתם בהתאם לחוזק והחולשה של הגשם . אם זה היה ריסוס, העניין קל לראיה . ומי שרואה את עצמו בגשם או לכוד מתחת לגג או קיר, אז הוא מזמין נזק באמצעות דיבור ופגיעה . או שהוא היכה ככל שהגשם היכה בו, או שהוא נפגע על ידי מנקז אם הוא היה חולה, או שזה הזמן שלו, או שהמקום היה המקום שלו . באשר לאסור מתחת לחומה, או שהוא נעדר מעבודתו או מנסיעתו או בגלל מחלתו או מסיבת עוניו, או שהוא כלוא בכלא על פי המסקנות בכל היבט זה מקום בו ראה את עצמו ועם התגברות ראייתו ומה בערותו, אלא אם כן שטף בגשם מטומאה, או טיהור ממנו לתפילה, או שוטף את פניו במים, כך ראייתו נכון, או שהוא נשטף בטומאה שהייתה על גופו או על בגדיו, אם הוא היה כופר, הוא הפך מוסלמי, ואם הוא היה חדשני או חוטא הוא חזר בתשובה, ואם הוא היה עני, אלוהים העשיר אותו, ואם הוא קיווה צורך עם הסולטאן או מישהו כמוו הצליח אותו, והוא הרשה לו את מה שהוא עשוי להזדקק לו . וכל סוג רצוי למינו, כי הוא ראוי לשבח, וכל סוג ששונא את סוגו שונא . ואבן סירין אמר : אין הקלה בספר אלוהים אדיר אם יבוא שם הגשם, הוא מעונן, כמו שאמר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם גשם .~ והוא אמר : ~ ואנחנו התקלחנו אבנים עליהם .~ אם זה לא נקרא פרג 'גשם הציבור הרחב, לפסוק : ~ וירדנו משמים, מים מבורכים ~ , ואמרנו כמה מהם : גשם מראה שיירת גמלים, וגמלי השיירה מראים גשם . והגשם הכללי הוא אבסורדי, ואם הוא רואה שהשמיים גשמו חרבות, אז אנשים נגועים בוויכוחים ומריבות, ואם יורד גשם של אבטיחים, הם חולים, ואם יורד גשם בלי עננים, אז הוא לא מכחיש את זה. , כי הגשם יורד מהשמים . ונאמר שהוא הקלה ממקום שאין בו תקווה, ופרנסה ממקום שלא נחשב . המילה גשם ומים שנופלים וכדומה, נכונה יותר בפירוש מהמילה גשם ….
…ומי שרואה תאונה או יותר באוזניו, זה מתפרש על ידי אשת האיש, בתו, אחותו או נשים דומות. מי שרואה שאוזנו מתיישנת ממנה הוא מותו של אחד מהם או עזיבתה, ומי שחושב שזה נכון חירש, אז זה מעיד על הבנתו, ידיעתו, תקפות וודאותו וכוונתו. שחיתות בדתו, ומי שרואה שהוא נכנס לאוזנו מה שהוא לא אוהב כשהוא ער, או שמשהו הופרע ממנו, הוא שומע מה שהוא לא אוהב, ומי שרואה שיש לו עגיל אֹזֶן. אם סוגו ראוי לשבח, הרי שהוא טוב בזכות זכר הנשים, ואם הוא אינו ראוי לשבח, הוא בזכותן ומן הוא ראה אוזניים רבות, שכן זה מצביע על כך שהוא שומע את המילים ואינו לשים לב לזה ולא מבין אותו…
…מאבק השמש יוצא כנגד המלך, והפחתת קרני השמש תפחית את יוקרתו של המלך . אם הוא רואה את השמש מפוצלת לשני חצאים, אז מחצית ממנה נשארה והשניה נעלמה, אז היא יוצאת אל המלך בחוץ, ואם החצי שנותר עוקב אחר חצי הזהב ומצטרף וחוזר לשמש בריאה, אז בחוץ לוקח את כל הארץ, ואם המחצית ההולכת וחוזרת למחצית הנותרת והשמש חוזרת כמו שהיה מלכו חזר אליו והוא זכה בחוץ . אם כל אחד משני החצאים הופך לשמש בפני עצמו, הרי שבחוץ יש את מה שיש עם המלך מהמלך, והופך לעמיתו ומקבל חצי מממלכתו . אם הוא רואה את השמש נופלת, זה אסון לערכי האדמה או להורים . אם היה רואה כאילו השמש זורחת בבית ומאירה את כל הבית, לאנשי הבית תהיה תהילה, כבוד ומזונות . ומי שראה שהוא בלע את השמש, הוא היה חי בחיים כבדים . אם הוא היה רואה את זה, המלך ימות . ומי שנפגע מאור השמש, אלוהים ייתן לו אוצר וכסף גדולים . ומי שיראה את השמש יורדת על מיטתו, הוא יחלה ויתלקח בגופו . אם הוא רואה שהוא עושה לו טוב, הוא מציין פוריות ועזב, ומציין אצל אנשים רבים את הבריאות . ומי שהשמש לוקחת ממנו משהו או נותנת לו משהו, זה לא מחמוד . אחת האינדיקציות למעשים טובים היא שאדם רואה את השמש בצורתו והרגלו הרגילים, ועלייה או ירידה בה עלולים להזיק . ומי שימצא את חום השמש ויתפנה בצל, הוא יינצל מצער . ומי שמוצא קר בצל ויושב בשמש, העוני שלו נעלם, כי הקור הוא העוני . ומי שמסוגל לראות את השמש כשהיא שחורה ומבולבלת, המלך מחויב אליו בכל עניין . ומסופר כי שופט חומס ראה כאילו השמש והירח נהרגים, וכוכבי הלכת נפרדו, ולכן הוא פוצל עם השמש, והוא פוצל עם הירח . הוא סיפר על חזונותיו על עומר בן אל-חטאב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו . אמר לו : עם מי היית? הוא אמר : עם הירח . עומר קרא : ~ אז מחקנו את פסוק הלילה וגרמנו לנו לראות את הפסוק של היום .~ והוא הסיט אותו מעבודת חומס, ולכן פסק שהוא הלך עם מועוויה לשתי שורות, והוא נהרג . ומי שרואה את השמש, הירח והכוכבים התקבצו במקום אחד ואת מלכם, ויש להם אור וקרניים, אזי האמרה מקובלת על המלך, השר והנשיאים . אם זה לא קל, אז אין בו טוב לחזון . אם הוא רואה את השמש והירח מסתכלים עליו מלמעלה, הוריו מרוצים ממנו . אם אין להם קרן, הם כועסים עליו . אם הוא רואה שמש וירח מימינו ומשמאלו, לפניו או מאחוריו, אז הוא ייפגע מפחד או פורענות ותבוסה, והוא נאלץ לברוח איתו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ השמש והירח שאספו יחד, והאדם יהיה לומר כי אשר הוא היום של בריחה .~ ושחור השמש, הירח והכוכבים וסיבובם, משנים את הברכות בעולם הזה . וליקוי חמה, קרה עם המלך . וכל מי שרואה עננים המכסים את השמש עד שלא יאיר, המלך יחלה . אם הוא רואה את זה לא נע בעננים או יוצא ממנו, אז המלך ימות, ואולי השמש הייתה מדען שיודע איך העננים התפנו, אז העצב יתפנה ממנו . ירח : במקור שר המלך הגדול ביותר, או סולטן ללא המלך הגדול ביותר, והכוכבים סביבו הם חיילים . ובתיו ודירותיו, או נשותיו ועובדותיו . וזה אולי הוא מציין חוקר המשפטן וכל ההוכחות שהוא מנחה, משום שהוא מונחה בחושך זורח הציבור . זה מציין את הילד, הבעל והאדון, והאישה והבן, על יופיו ואורו, ומשווים אותו ליופיים של נשים וגברים, ולכן נאמר כאילו הירח המלא היה כאילו היה ירח ירח. . ואז תאונותיו מתפרשות ומתורגלות כדומות למה שהוזכר קודם לכן בשמש, וזה עשוי להצביע על עלייה או ירידה, מכיוון שהוא גדל ויורד, כגון כסף, עבודות וגופות, יחד עם ההצהרה הקודמת על התנועה, כגון כחולה שרואה בתחילת החודש ירד עליו או הביא אותו אליו, אז הוא יתעורר מהבעיה שהוא נחסך ממחלתו . ואם הוא קצר בחודש, אז גילו נעלם, והמועד האחרון שלו מתקרב לכמות שנותרה בחודש, זה יכול להיות ימים, וזה יכול להיות אוסף, חודשים או שנים, עם הוכחות לכך בחלום או בחיים ערים . אם הוא יורד בתחילת החודש, או אם הוא נראה נעדר ממקומו, הוא עזב את מקומו ובא ממסעו . ואם זה היה בסוף החודש, לאחר שנסע ועזב את מולדתו . ומי שרואה אותו איתו או בחיקו או בידו, הוא יתחתן עם בעל לפי אורו ואורו, בין אם הוא גבר או אישה . עיישה, שאלוהים ישמח ממנה, ראתה שלושה ירחים שנפלו בחדרה. היא סיפרה את חזונה לאביה, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, ואמרה לה : אם חזונך נכון, שלושה קבורים בחדרך, הם מיטב אנשי הארץ ….