…ומי שרואה כפר שלקח את חיותיו, כרת את עציו או רעה את עיבודו, זה מעיד על העוני של בני עמו ועל שיבוש ענייניהם, ועל חזונות הכנת הפריון והברכה של הכפרים, כמו גם על השקייתם ומשקים אותם ….

נמלים : הרבה, אז הם גייסו, ולראות אותם על המיטה הם ילדים, ולראות נמלים מעידים על אותו בעל חזון, ונאמר שהם קשורים אליו, ונאמר כי יציאת הנמלים מהחור שלהם הוא קודר, ולראות נמלים על המטופל את מותו, ולדעת את דברי הנמלים זה מנדט, לסיפור שלמה עליו השלום. ומי שרואה נמלים נכנס לביתו עם אוכל . הטוב שבביתו יש בשפע . ומי שרואה נמלים שיוצאות עם אוכל מביתו הוא עני, והנמלים היוצאות מהאף או מהאוזן או מאיברים אחרים מצביעות על מותו של אדם החזון כעל קדוש מעונה, אם הוא רואה את עצמו משמח ביציאתו, ו אם היציאה שלו גרועה, אז הוא חושש מכך, והנמלים הן אדם חלש וזהיר, ורבות מהן מגויסות או צאצאים, בעלים או אורך חיים . ומי שרואה נמלים נכנסות לכפר או לארץ, חייל נכנס למדינה ההיא, ואם הם עוזבים אותה, הם נושאים אותה, ואם הוא רואה שהנמלים בורחות מארץ או בית, אז הגנבים נושאים משהו מזה מיקום ויש בניין, כי הנמלים והארכיטקטורה לא נפגשות . ומספר הנמלים הגדול במדינה מבלי לפגוע באיש, מעיד על שפע תושבי המדינה ….

נמלים בחלום הן אנשים חלשים, אנשים מודאגים, וחיילים ומשפחה חוצים אותם . ומי שראה את הנמלים על מיטתו, רבים מילדיו . ומי שרואה את זה עף ובמקום הוא חולה, הוא ימות או ייסע . זה מעיד על פוריות ופרנסה כי זה יכול להיות רק במקום שיש פרנסה . ואם המטופל יראה שהנמלים עוברות בגופו, הוא ימות . ומי שרואה נמלים יוצאות ממאורתן, הוא יקבל אותן . ומי שרואה נמלים יוצאות מבית, משפחתו אומרת על המוות . אם לנמלים יש כנף, הן מעידות על הרס חיילים רבים . ומי שרואה נמלים שנכנסות לביתו עם אוכל יגדיל את טובת ביתו, ומי שרואה נמלים מוציאות אוכל מביתו יהיה עני . והיציאה של הנמלים מהאף, מהאוזן או מאיברים אחרים בזמן שהם מאושרים, מעידה אפוא על מות הרואה כהיד . ומי שראה שהוא הרג נמלה, הוא חטא בגלל עם חלש . ומי ששומע את דברי הנמלים ומתאים לאמירות, הוא יקבל את זה, אחרת הוא יזכה לפריון ולטוב . הנמלים הגדולות של הלוחמים הורגות אותם, החולים הם מתים, ומי שרוצה לנסוע עייף ואבד ….

…חזיונות האם אתה יכול לציין את המין או את שם הלידה? ההבדל בין שני הביטויים שופע במי שחושב שיש לו ילדה והוא בן, או להיפך , שהיא צינור הנובע מחשיבה , ובשביל האישה ההרה הזו מסוג זה חולמת על לידה ו מין הילוד נמצא בשפע , ורק המבקר מבדיל אותו משני הביטויים . באשר לבחירת שם הילוד על סמך חזון , אין צורך ליישם את המצווה המוצגת באמצעות חזונות או חלומות באופן כללי , וכאן עלינו להבדיל בין חזונות הנביאים, שהם גילויים המחויבים ליישם את החזונות של אחרים , ואין ליישם אותם , במיוחד אם זה בא עם פקודה זה מפר את השריעה , למשל , ולגבי מה שמתקבל דרך חזונות עבור חלקם ונושא צו לשם שם , זה לא חובה לדבוק בזה ואין שום חטא עלי שמפר אותו ….

…ומי שרואה שהוא חופר את קברו של אדם שמכיר את ביתו, את שמו וכינויו, הוא ייסע בדרך במיוחד אם יגיע אליו ….

…ומי שיראה שהוא חופר את האדמה ואוכל את אדמתה, הוא ימצא כסף ….

מי שרואה אחד מהם או את כולם בחיים, חזונותיו מעידים על כוחה של הדת ואנשיה, וזה מעיד כי החזון איש זוכה לתפארת ולכבוד, והוא עליון.

…ומי שרואה שהוא מושך את מוגבלותו או את פי הטבעת שלו, הוא נאלץ ….

…ומי שרואה שהוא קטף שיער מחזהו או מגבו, אם יש לו אמון שהוא יכול לעשות לבעליו ולפני שיער הערווה יש נזק, אבל אם האישה רואה את זה, זה ראוי לשבח, וזה נאמר שאם האישה תראה שהוא נחתך, זה יביא למצוקה ולפגיעה ….

…ומי שרואה שהוא השלים את תפילתו ואז מבקש סליחה מאלוהים אדירים ומפנה אותו לכיוון הצ'יבלה, אז תפילתו תיענה, ואם פניו לא פונים אל הצ'יבלה, אז הוא עושה חטא, אז הוא חוזר בתשובה מזה ….

…ומי שרואה שהוא גילח את שער בית השחי או את הערווה, אז זה מעיד על צדקת דתו, ונאמר שהוא גילח את בית השחי, אם הוא ראה שהוא מורט את בית השחי, עדיף היה ….

…אם הוא רואה אישה, מגלה את חוסר האונים שלה עד שיראה את העגל שלה, הרי שהעניין המיוחס לכך מפקח על הדורות וצורף לחוב ממסחר או ממדינה ….

…מי שמת את ידו או את רגלו, הוא מעטר את קרבתו ללא קישוט הדת, ומכסה את תנאיהם . אם ההמוגלובין אינו נמצא במקום ההמוגלובין, אז הפחד מכה בו ואז הוא ישרוד ….

ומי שראה את הכעבה את ביתו, הוא עדיין יהיה בעל סמכות ותהילה בקרב העם,

…ומי שנופל מגב ביתו וישבור את ידו או את רגלו, הוא יסבול אסון לעצמו, לכספו או לחברו, או שיסבול שנאה מהסולטאן ….

…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר כי חזונם של נמלים רבות מתפרש על ידי האויב החלש, וחזונם של נמלים רבות בביתו ללא הוצאת מה שפוגע בצאצאים, ועזיבתו מהבית מובילה למחסור בצאצאים ….

…ומי שרואה נמלים במשהו מהאוכל, זה מתפרש על ידי מעלתו או הצביעות של הדבר ההוא ….

…~החזון של נמלים רבות מתפרש בכסף ובחסד~, אמר אל-קירמני ….

…אשר לנמלים, מי שרואה מספר רב של נמלים בביתו, אזי מספר אנשי הבית ההוא וצאצאיהם גדל. אם בחזונו יש עדויות לכסף, אז הוא מכה הרבה כסף, ומי שרואה שנמלים יוצאות מאדמתו או מביתו, אז מספר זה במקום יגרום להם למוות או פינוי כללי….

…מי שרואה נמלים נכנסות לביתו, שישמור מפניהן ….

…ושירה על הרגליים : דת גוברת . וכל מי שראה שרגליו עלו לשמים ופנו ממנו, מתו שני בניו…

…באשר לירך, כוחו של האדם, עמו ושבטו, ומי שרואה שיש בזה קישוט או דבר מביש, אזי זה מיוחס לכך. ומי שרואה שהירך שלו מנותקת, הוא יוצא ממשפחתו ומת זר, ובאשר לברכיים, הם מצוקת האדם ודרישתו. ההתנהגות שלו, ומי שרואה את זה במה שמעוטר או מבזה, אז זה מיוחס להם, ואולי הרגל הייתה חייו של אדם. אם הוא רואה שרגלו עשויה מברזל, חייו ארוכים, וכספו או העץ שלו נותרים חלשים מחיפוש פרנסתו בחיפוש פרנסתו, ומי שרואה שרגלו סובבת ברגל אחרת הוא סימן לאבדון .. ….

לבוש אדום : זה לא מוצא חן בעיני גברים, למעט הצעיף, הצעיף והמיטה, שהאדום בדברים אלה מעיד על הנאה, והוא תקף לנשים בעולמם, ונאמר שהוא מעיד על שפע הכסף תוך מניעת זכותו של אלוהים לכך . והמלך לבש אדום כראיה לכך שהוא עסוק בשעשועים ובמשחק, ונאמר כי האדם החולה מעיד על מוות . ומי שלובש אדום ביום עיד לא יפגע בו ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר כי הנמלים האדומות הצעירות מתפרשות על ידי אנשים חלשים, והנמלים השחורות הוותיקות מתפרשות על ידי קרבה ואנשי הבית ….

…ומי שרואה שנמלים יוצאות מפיו או מאפו, יפרש את חורבן שלו, ונאמר שחזון הנמלים מתפרש על ידי גנבים ….

…ומי שרואה נמלה שעוזבת את ביתו בזמן שהוא עף באוויר, זה מתפרש על ידי נסיעות משפחתו, וחברותם ומספרם עשויים להיות בטוחים בנסיעה, והבטחותיהם אינן מודעות ….

…מי שמדקלם את סוראט אן-נמל, אני אקח את זה כמלך ….

ומי שרואה נמלה מוציאה משהו מביתו, אין בזה טוב, ואם זה מועבר לביתו, אז זה שונה ממנו ….

…ואיסמעיל בן אל-אשאת אמר כי חזון האצבעות של שני הגברים מעיד על קישוט וישר הדברים. ומי שרואה בהם מה מעוטר או מבזה, אז פירושו לכך, ואם הוא רואה באצבעותיו עיוות, בין אם הם מחוברים לידיו או לרגליו, אז זה השתקפות וזה לא זה של מחמוד ….

אשר לרגליו, קישוט כספו של אדם, מעשיו הצדיקים וסודו, אצבעותיהם לידו וצעיריו, הרואה אותם מזיין או שיין, אז הוא יפרש בזה ….

באשר לרגליים, מדובר בכסף של אדם, פרנסתו, אימוץ התנהגותו והקשרו. המיוחס להם מה שרואים במה שמקשט או מבזה ….

…ומי שחושב שהוא צולע או נכה ורגליו לא נושאות אותו, זו חולשת היכולת שלו לעשות את מה שהוא מבקש, וכישלונם של מי שמשתייך לאותו בן קרוביו . ונאמר כי מי שראה שהוא צולע, היה בעל דת טובה והסכים, ואם נשבע בשבועה, לא יהיה לו שום נזק בזה, זו אמירתו של אבן סירין . והגבר הצולע לא עושה עבודה טובה, והוא לא מסתמך על כסף לא שלם, פרנסתו מכך, ואם גבר רואה אישה צולעת, הוא יקבל משהו חסר . אם אישה רואה גבר צולע, היא נעדרת משהו . והשייח הצולע הוא סבו של האיש או חברו, ויש בו חסר ….