…באשר ללב, זה מוחו של האדם, שכלו, מוחו ודתו. כל מה שהוא רואה בזה מזיין או שין, אז פירושו בזה וכמה מהם אמרו שאם אדם רואה לב, זה טוב בדתו ובתחושת ההיגיון הטובה, ומי שרואה את ליבו נחטף והולך ממנו מדובר בארבעה היבטים של פחד חמור, טירוף, שחיתות דת והתרחשות אסון. שחור ומכוסה ברעלה, הוא אבוד מהאמת ומחטאים רבים…

…שטיח בחלום הוא פשוט, מכובד ועדין, במיוחד אם הוא בבעלות החזון איש . ומי שרואה שהוא על שטיח, אז הוא קונה קרקע, ואם הוא במלחמה, אז הוא בטוח מזה . השטיח נחות מבעליו, שהפיץ אותו אליו . הוא ראה את השטיח מקופל וכל עולמו מתקפל ממנו . אם השטיח חדש, מרווח ומעוצב היטב, יהיו לו חיים ארוכים וחיים רחבים . ואם יראה ששטיח לא ידוע נמרח עבורו במקום לא ידוע בקרב אנשים לא ידועים, אז הוא ירוויח עולם בגלותו וריחוקו מארצו ומאנשיו . אם השטיח דק או בלוי, אז זה עולם עם מעט חיים . ומי שרואה את השטיח שלו מקופל על עצמו, הוא הופך ממצבו למיקום לא ידוע, ויוצא מרשותו ומקפל את עולמו . אם השטיח הורחב אליו, פרנסתו התרחבה והוא שוחרר . השטיח מעיד על ישיבה עם שליטים וראשים וכל מי שדורך את השטיח שלו, כך שמי שמקפל את השטיח שלטונו יושעה, או שמסעו אינו אפשרי, או שמרחקים ממנו את עולמו . ואם השטיח שלו נחטף ממנו או נשרף באש, הוא ימות, או שאי אפשר היה לנסוע, ואם השטיח נהרג בסמוך למועד האחרון שלו והוא היה תחוש או קרוב למוות . והשטיח השחוק הוא ביזיון . והשטיח הוא האיש שמשבח את עצמו, משבח אותו ומרים אותו, ולכן הוא לא מתגבר אלא בשקר ובשקר ….

…טורבן הוא בחלום כתר של אדם, יוקרתו, כוחו ומנדט שלו . מי שראה כי הטורבן שלו מונמך על צווארו, הוא מורחק מהאפוטרופסות שלו, וכמו כן אם הוא נחטף מעל לראשו . אם לא, הוא מתגרש מאשתו, או שכספו ורצונו הטוב יאבדו . ואם הוא רואה את הטורבן שלו הופך לזהב, אז מדינתו הולכת, אשתו, כבודו או כספו . ומי שרואה שוואלי גילה אותו, הוא מניח אפוטרופסות או מתחתן עם אשה חסודה . והטורבן ניצחון . מי שראה שהוא חובש טורבן הגדילה את ההנהגה והתעשייה, ואם זה היה גיזום, יותר כסף, ואם זה מצמר, הוא זכה למדינה וצדקה בדתו, ואם זה היה משי, אז זה המנדט בשחיתות הדת וכספיה אסור . מי שהסתובב עם טורבן מעל הטורבן שלו הגדיל את מעמדו והתבסס במדינתו . הטורבן הצהוב הוא מחלת ראש, והשחור יהיה לחוץ . אם המלך רואה כי הטורבן שלו הוא כמו בית, וכלב ים הוא כמו קרסול, אז הוא מבודד מרשותו, גם אם הוא היה מושל שהורחק ממצותו . טורבנים הם כתרים של ערבים . המונח טורבן עשוי להצביע על עיוורון או דאגה . ומי שמתפלל בחלום תפילה ללא טורבן, אולי הוא מפקפק בכיפת ראשו או בהיעדר השתחוותו והשתחוותו, ומי שרואה בין הפוליתאיסטים שיש לו טורבן על ראשו הופך למוסלמי, בגלל האמור : לא ההבדל בינינו לבין הפוליתאיסטים הוא למעט טורבנים על הכובע . מי שפחד משליט, וראה אותו בחלום עם טורבן טוב, חלם עליו והיה בטוח מפני רועו ….

…השטיח : הוא חיים עולמיים לבעליו, רוחבו הוא רוחב העולם, רוחבו הוא רוחב המזון, וידידותו היא אריכות ימים . אם רואים את זה כאילו הונח במקום לא ידוע או על ידי אנשים שהוא לא מכיר, אז הוא משיג זאת בספר . והקטנות של השטיח ונייר שלו היעדר חיים וחיים קצרים . קיפול קיפול של אושר וגיל . ומי שרואה את עצמו על שטיח זוכה לבטיחות אם הוא במלחמה, ואם לא במלחמה, הוא יקנה חווה . פיזור השטיח בין אנשים ידועים או במיקום ידוע מעיד על שיתוף הברכה בקרב אנשי המקום ההוא . ונאמר כי השטיח הוא מחווה לבעליו, שנפרש עבורו, ולאדמתו עליה יושפע . כל זה הוא כמו רוחב, עובי, עדינות ומהות השטיח . אם הוא רואה שיש לו שטיח חדש וחצוף בשבילו, אז הוא משיג בעולמו את שפע המזונות ואריכות ימים . אם השטיח נמצא בביתו, במדינתו, ביישובו, באנשיו, או בחלק מההתכנסויות שלו, או אצל מי שמכיר אותו בחיבתו או בפנייה אליו, כך ששום דבר מזה אינו ידוע, אז הוא מגיע לאותו עולמי. החיים כמתואר . כמו כן, גילו נמצא בו בארצו או במקום בו הוא נמצא, או בקרב עמו או תערובותיו . ואם זה נמצא במקום לא ידוע ובעם לא ידוע, אז הוא מתנכר והוא משיג זאת בניכור . אם השטיח היה קטן ועבה, הוא היה משיג נוחות בחייו העולמיים, ויד קטנה . ואם הוא דק כמו השטיחים רחבים, אז הוא משיג עולם רחב וחייו מעטים בו . אם משולבים עובי, רוחב ומהות, ישולבו עבורו אריכות ימים ומזונות . ואם הוא רואה שהשטיח הוא בעל אופי קטן, אז אין בו טוב . אם הוא רואה את השטיח מקופל על עצמו שהיה מקופל או מקופל עבורו, הוא מעביר אותו ממקום למקום . אם הוא עבר גם למיקום לא ידוע, אז חייו נגמרו וחיי העולם שלו סגורים ממנו, וההשלכות שלו הן כאלה בצווארו . אם הוא יראה במקום שאליו עבר אחד ההרוגים, אז הוא ישיג זאת . אם הוא ראה שטיח מקופל, הוא לא קיפל אותו, ולא ראה אותו מקופל, ולא ראה אותו פורסם לפני כן וזה שלו, אז עולמו מקופל ממנו בזמן שהוא נשמר בו, והוא מקבל קצת מצוקה בפרנסתו . ההרחבה אליו הרחיבה את פרנסתו ושחררה אותו . והשטיח מעיד על ישיבה עם שליטים ונשיאים, וכל מי שנכנס לשטיח . מי שיקפל את מחצלותיו, שלטונו יושעה, או שלא ניתן יהיה לנסוע, או שעולמו נשמר ממנו . ואם הוא נחטף או נשרף באש, בעליו מת או לא הורשה לנסוע . ואם הסכום שלו צמצם את חייו . אם גופת השטיח נהרגה בסמוך למועד האחרון שלו, או שגופו נרקב, או שמתעלמים ממנו . והכרית והעוזרת הנלווית, מה שקרה בה, היא נמצאת בהם ….

…הכתר הכתר בחלום מציין את הידע, את הקוראן ואת המלך . אולי לבישתו מעידה על חידוש המדינה, או על כפיית האויב . אם אישה תראה את הכתר על ראשה, היא תתחתן עם גבר רזה, עשיר או חזק . ואם הייתה בהריון, היא ילדה ילד . ואם אדם רואה כתר על ראשו, אז הוא יזכה לכוח זר, ואם משהו שמתקן אותו נכנס לשלום דתו, אחרת יש בו משהו שמתקלקל, כי לבישת זהב לא נעימה בשריעה לגברים . הכתר עשוי להיות אישה, בעלת כוח רב, עשירה ואמידה . ומי שראה את זה והיה אסיר בכלא הסולטן, הוא היה יוצא ומכבד את פקודתו כשם שציוויו של יוסף עליו השלום היה עם המלך, אלא אם כן היה לו ילד נעדר, אז הוא לא ימות עד שראה אותו והוא יהיה הכתר שלו . הכתר המשובץ בחומר עדיף על כתר מוזהב בלבד . והכתר הוא מלך הפרסים או הסולטאן . ואם אישה ראתה שעל ראשה כתר זהב, משובץ בתכשיטים, ואם אי פעם התחתנה עם אדם שיש לו עולם ועושר, ורק היה ראוי, מחלה קטנה הייתה זרה, אם הוא היה מזהב רק אז הוא היה בעל שייח 'קשיש, ואם היה לה בעל, היא תלד בן שישלוט באנשי ביתו . אם סולטן רואה שהוא חבש כתר זהב ואז לא מאמין או זונה, אז ראייתו אבודה . אם הוא חובש כתר זהב ומהות, הוא יזכה בסמכות זרה ויאבד את דתו . ונאמר : מי שרואה שיש לו כתר על ראשו והוא כשיר לכך, אז ההנהגה שהוא משיג על עמו . אם אישה רואה שהכתר שלה נחטף ובעלה חולה, אז בעלה גוסס ….

…הלב נמצא בחלום אומץ האדם וציוויו, רכותו ועזותו, עדינותו וקיומו, שבחו ונימוסיו, ואם הוא רואה פאניקה בלבו, אז הוא מונחה לאמת, כי אלוהים אדירים אומר : ( גם אם זה מפנה את לבם, הם אמרו : מה עשה האדון שלך למשל ? הם אמרו : The אמת ). הלב הוא רכושו של הגוף ומי שמבצע אותו בדתו ובעולמו, סודו ופתיחותו . ומי שראה שלבו יורד מחזהו, דתו תהיה טובה . ונאמר : לבבות מתפרשים על ידי נשים . מי שראה את לבו מנותק וחולה נרפא ממצוקתו . והלב מציין את אשתו של האדם שיש לו חזון, כי היא מנהלת כל מה שיש לגבר . הלב הוא הדת והאינטליגנציה של האדם . מי שרואה עין בלבו, אז הוא שנינותו, הבנתו, נכונות הדת והדיבור הטוב שלו . ואולי הלב מתייחס לאדון או לנסיך האדם . ומי שראה שלבו נחטף מחזהו, ליבו התעופף מפחד או משחיתות חובו . ומי שרואה את ליבו שחור, הוא אבוד, אשם שעיוור את חושיו . ואם היה רואה את לבו מנותק והוא אחד מאנשי הפחד והסיגוף, ליבו היה עם אלוהים אדירים, הוא לא יסיח את דעתו מפחדו ממנו . והלב מידה . והסולטאן הפך את צבאו . ומי שרואה שלבו פועם, הוא ישאיר מריבה, נסיעות או נישואים ….

…ליבו : על הנסיך שלו, המורה והמורה שלו . אולי ליבו היה זה שניהל את משפחתו, זו שאחראית על צדקת ביתו . ואולי הוא ציין את בנו . מי שרואה את ליבו נחטף מבטנו, או מגרונו, או מפי הטבעת שלו, וחיה אוכלת אותו, או שציפור עוצרת אותו, הוא מת אם הוא חולה שהלב מצביע עליו, אחרת לבו עף מפחד ובושה מאלוהים אדירים, או מטאריק שדופק אותו . מוחו עלול ללכת לאיבוד או דתו מושחתת מכיוון שאמונות בלב . ובאשר למי שרואה את ליבו מושחר, או נחמד מאוד צר, או מכוסה בקרום, או מצועף בלי להיראות, או קשור בבגד, בעליו הוא כופר או חוטא הדפיס על ליבו, ונמנע מציות לאדונו, ועיוורוני ממה שהוא מונחה, והצטברות הטבעת על ליבו ….

…הוא גם סיפר ממנו, זאת אומרת אבן טבטאבה, שאדם ביקר בקברו ועשה לו טוב לפני מותו, אז הוא שר בקברו : ( והדאגות שנשארו על אנשים … והם חיו אצלך מותנים ) והוא ראה אותו בחלום ואמר, שמעתי מה אמרתי והתשובה ואת הפרס ביני לבין התשובה ואת הפרס, אבל הולך למסגד שלי הגיעו שני rak'ahs ומתפלל כי אתה תיענה ….

…מה פסק הדין לייחס חלום לשטן? מה פסק הדין לייחס לו רק כמטאפורה? כפי שדווח כי הגיע אלינו כי שליח האל, עליו תפילת אלוהים ושלום, אמר : (( החזון האמיתי הוא מאלוהים והחלום הוא מהשטן )) . חוקרים אמינים רבים מצאו מישהו שהחלום מיוחס לו כמטפורה לדוגמא של המזארי בשאר סאהח המוסלמי ואבן חג'אר בפאת אל בארי בזמן שהם מדברים על החזון הצדיק : ( זה לגבי מה שלשטן אין כניסה, ובאשר למה שיש לו הכנסה, היא מיוחסת לו כאחוז מטפורי ). אמרתי : אבל ההשקפה הנכונה היא שהפעולות מיוחסות לנושא שלהן. כי הוא זה שיזם את זה ועשה את זה, וזה יוחס לאלוהים הכל יכול כי הוא זה שקבע וברא את זה, כמו שאמר הקב~ה : { מה שקרה לך מהטוב הוא מאלוהים } כלומר, מעשה והתחלה . ואמר הקב~ה : ( כולם נמצאים עם אלוהים ), כלומר יצירתם והערכתם . ומתוך כך פעולות השטן, כגון וואסוואסה, הטעיה, פיתוי וקבלת חוזה על קבוצת בני האדם, שכולם מיוחסים באמת לשטן. זה ישיר לה כל כך הרבה קבלה בקוראן הקב~ה אמר : { שטן סול אותם הכתיב להם } , והקב~ה אמר : { השטן מבטיח לך עוני ומורה לך לבצע מוסר } גם אמר { וכסמהמה אני גם לאלה מי Nashan } ואת אמרו הקב~ה { אני שכן אתה } וכן המציין כך אומר עליו שלום (( להחזיק את ראש השטן על החריזה של לך ….)) סבר גרעין מוסלמי (6/65) ו אומר עליו השלום : (( השטן הוא בן זרם הדם של אדם )) הסכים . זה ודומיו היא עובדה שהיא ייחסה לשטן בצורה אמיתית מכיוון שהוא השחקן הישיר של זה, גם אם כולם הם על פי הערכת האל הכל יכול ויצירתו ורצונו הכל יכול . אם הוא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : (( החלום הוא מהשטן )) , יש לומר על פניו, והחלום הוא מהסוג שהוא מפתה ומאיים על בני אדם. . אל-קאדי ואחרים אמרו : ( הוא על פניו ואלוהים כל יכול עשה עבורו את הכוח והיכולת לרוץ דרך פנים האדם שזרמי הדם שלו )….

…ביחס למכות, מי שרואה שהוא מוכה בשוט מבלי לקשור את ידיו ורגליו, בין אם יצא ממנו דם ובין אם לאו, הרי זה כסף אסור וחלקם אמרו שמי שראה שמישהו הכה אותו ועשה לא יודע מה גרם לו להכות אותו, הוא ישיג טוב וכסף, ומי שרואה את זה כאילו מלאך הכה אותו מלבד עץ, אז הוא מנקה את זה ואם הוא הכה אותו. על גבו הוא ממלא את חובו, ואם הוא מכה אותו על מוגבלותו, אז הוא יתחתן איתו, ואם הוא יכה אותו בעץ, משהו שהוא שונא יפקוד אותו. נאמר שהמכה מעידה על שינוי, ואולי היא מעידה על הטפה. חלקם אמרו שהמכה היא תחנון. להכות אותו זה טוב, ואם אין לו שום השפעה עליו, אז זה לא מוזנח להיות מילה שנאמרת בו, ואם הוא רואה שהוא הוכה ולא יודע איך הוכה, אז זה הוא טוב יותר והמכה הטובה ביותר בפרשנות היא כזו אלא אם כן הוא מוסתר או מדוכא. זֶה…

…ואם הוא ראה את זה עם קוץ או בעל תפקיד, אז מותו של כותבו או המתרגם שלו, ונאמר שהוא מבודד מסמכותו, ונאמר על השפלה וכניעה. אולי הלשון הזכירה אדם, והוא יצא והאמין לו על מה שאמר הקב~ה ~ ועשה לי לשון אמת אצל אחרים .~…

…הנאה היא בחלום נחמה ותועלת למי שעושה זאת . ההנאה מצביעה על הפעולות המובילות לעונשו של אלוהים אדירים, כגון זנות, ריבית, או מכירה מושחתת. אמר הקב~ה : (ועשה את אלוהים כשווה לסטות מדרכו, תגיד תיהנה, כי גורלך לגיהינום ). אולי הנאה הצביעה על יהירות בכסף ובנפש ….

…פרופסור אבו סעד, אלוהים ירחם עליו, אמר : הטיהור הראשון הוא להציע את הדיקר, ברית מילה, וזה חלק מהטבע המולד, כך שמי שרואה את זה כאילו נימול עשה טוב, אלוהים יטהר. אותו מחטאים ועשה כמיטב מצוות אלוהים הכל יכול . אם מישהו היה אומר שהוא משחרר דאגות, הוא לא יוסר . אם הוא רואה את עצמו כאילו הוא עוקב, אז העורלה היא גידול בכסף והחלשת חוב, וחזון זה מעיד כי בעליה עוזב את החוב למען העולם הזה . אם ראה שהוא נימול, אז הרבה דם נשפך ממנו, הוא עזב את חטאיו וקיבל את הקמת סוננה של שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ….

…הוא נמצא בחלום חיים טובים, ולכן מי שרואה אותו בביתו הוא אושר, עושר, אוסף, שלל ונישואין, כי אלוהים אדירים אומר : ( הוא זה שברא מים מים אדם, ועשה לו שושלת וקשר ). ומי שיראה שהמים צלולים ושופעים, המחיר יהיה זול וההגינות תפוז . ולעיסת מים מעידה על מצוקה קשה בחיים, ועל שתייה מהם ביטחון מהאויב, ושנה פורייה לשתיין שלו . ואם הוא שתה יותר מים בשינה מאשר היה שותה בערות, זה מעיד על אריכות ימים . ואבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : מים בזמן השינה הם משפט בדת, כי אלוהים אדירים אומר : ( מים בחושך, בואו נסתבך בהם ). וזה אסון, כי אלוהים אדירים אומר : ( אכן, אלוהים מציק לך בנהר, וכל מי ששותה ממנו לא ממני, ומי שלא מאכיל אותו הוא ממני, חוץ ממי שסורק חדר עם היד שלו ). ומי שראה שניתן לו מים בספל, זה היה עדות של ילד . ומי שרואה שהוא שותה בכוס מים צלולים, הוא יקבל טוב מבנו ומאשתו, וכי הכוס היא תמצית הנשים, והמים הם עובר . ומי שיראה שהוא שותה מים חמים, הוא היה נעשה עצוב מאוד . ומי שרואה שהוא במים, אז הוא סבל, סבל ומצוקה . ומי שרואה שיש לו מטמון מים צלול, אז הוא כסף בירושה . ומי שרואה שהוא שואב מים, הוא מחפש שקר בין אנשים . מים עומדים יינעלו . מים מסריחים הם חיים עייפים . מים חמים אם משתמשים בהם ביום הם עונש ועונש, ואם משתמשים בהם בלילה זה פחד מהג'ין . מי מלח הם עמל בחיים . מים אסורים הם כסף אסור . מים שחורים הרוסים . מים צהובים הם מחלה . ומי שיראה שהוא שותה מי ים, הוא יחלה מהמלך . נאמר : תוהו ובוהו מים הוא סולטן לא הוגן . ומי שרוחצים אותו במים עכורים ונמצא במצוקה, הוא ייפטר מזה, גם אם כן . הוא חולה, נרפא על ידי אלוהים אדירים, ואם הוא כלוא הוא ישרוד . מי המלח מעוננים . הוא הרגיש שהוא הולך מעל המים, שכוח האמונה והוודאות באלוהים, ונאמר : הוא נוסע או מסתכן . ומי שנופל למים עמוקים, אז הוא נופל לעולם, וממומן על ידו, ושהעולם הוא ים עמוק, ונאמר : יזכה בהנאה ובחסד . ומי שרואה שהוא מסתכל על מים צלולים ורואה את הפנים שלו בסדר בזה, אז זה טוב למשפחתו ולשכניו . ומי שראה שהוא שופך מים לים, הוא היה מוציא על אישה . והמים העיקריים הם ייסורים ופתיה . ומי שרואה שהמים גדלו בעיירה וחרגו מהגבול, אז תהיה מרדה גדולה וחילוקי דעות, והרשעים יאבדו . ומים מתוקים הם פרנסה מותרת, לב טוב, ידע וחיים למי שקרוב למוות, כי אלוהים אדירים אומר : ( עשינו מהמים כל דבר חי ). ואולי המים הצביעו על האישה בפני הרווקה, והבעל על הרווקה, ואולי שתיית מים הצביעה על שתיית העניים . ומי שהופך למים מתוקים מלוחים נוטש את דתו או נעשה קשה לענייניו . אם הוא נשא מים במיכל, אשתו נשאה . העלייה במים בזמן מחסורם, או היעדרם בזמן עלייתם, הם עדות לאי צדק ותג מחיר . והתפוצצות המים במקום אותם וצער . ומים ירוקים הם מחלה ארוכה . ומשתיית מים שחורים ראייתו נעלמה . ומי שיראה שהוא נשפך במים חמים, הוא יהיה כלוא, חולה, או חולה קשה או מפוחד מהג'ין . ומי שרואה שהבגדים שלו רטובים במים, אז הוא מתגורר במסע או כלוא בגלל משהו שהוא מודאג ממנו . ומי שרואה שהוא נושא מים בצרור או בבגד, או שאי אפשר לשאת בו מים, אז הוא מתנשא לגבי כספו, מצבו או חייו . ומי שרואה שניתנו לו מים בכוס, והייתה לו אישה בהריון, והספל נשבר, אז האישה תמות, ואם המים נעלמו והכוס לא נשברה, הילד היה מת וה אישה תועבר . טליפה במים קרים היא חזרה בתשובה, תרופה למחלות, שחרור ממאסר וסילוק חובות וביטחון מפחד . ומי ששואב מים מבאר מקבל כסף בטריק ותרמית ….

…ומי שרואה שהוא והחליף במיטה אחת, אז ישתף אותו בענייניו או ייתן לו מקום לשלוט בו, ונאמר שהוא או מתחתן עם אישה מבית הח'ליף או נותן לו עבד -נערה ….

…בסמכותו של אבו בכר בן עבדאללה בן אבי אלג'הם, בסמכות אביו בסמכותו של סבו, אמר : שמעתי את אבו טאליב מדבר בסמכותו של עבד אלמוטאליב אמר : בזמן שאני ישנתי ב את האבן ראיתי חזון שהכה בי, ואני נבהלתי ממנו, אז הגעתי לכומר קוריש בקצה הזינוק והשקע שלי פגע בכתפי, כך שכשהסתכלתי ידעתי בפני את השינוי , ואני באותה תקופה אדון האומה שלי , והיא אמרה : אדונינו מבאל הגיע אלינו עם שינוי צבע. ראית משהו משני אירועי העידן? אז אמרתי : כן , ואף אחד לא דיבר איתה עד שהוא נישק את ידה הימנית ואז שם את ידו על אם ראשה ואז הזכיר את הצורך שלו, ולא עשיתי את זה כי הייתי לאומני גדול , אז אני ישב ואמר : ראיתי הלילה בזמן שישנתי באבן כאילו עץ גדל ראשו הגיע לשמים ופגע בענפיו הבהירים והמגריב ואני לא ראינו שום אור פורח ממנו גדול פי שבעים מאור את השמש, וראיתי ערבים ולא ערבים משתטחים אליה כשהיא מתגברת כל שעה בכוח , באור ובגובה , שעה מסתתרת ושעה פורחת, וראיתי להקה של קוריש נאחזת בענפיה, וראיתי אנשים מהקוריש שרוצה לחתוך אותו. הפנים היו טובים ממנו, והרוח לא הייתה טובה ממנו, אז הוא שבר את צלעותיהם ושלף את עיניהם, אז הרמתי את ידי לקחת חלק ממנה, אז הצעיר עצר אותי, אז אמרתי : מיהו המניה? הוא אמר : החלק הוא למי שדבק בה והקדים אותך אליה , והבחנתי בבהלה ובבהלה , וראיתי שפניה של הכוהנת השתנו, ואז אמרה : אם אתה מאמין לחזון שלך, הם ייצאו מ הלב שלך, אדם שבבעלות המזרח והמערב וחייב לו אנשים , ואז הוא אמר לאבו טאליב : אולי אתה תהיה הילוד הזה . הוא אמר : אז זה היה אבו טאליב החדית 'הזו מתרחשת והנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו , ואמר : ~ העץ היה. ~ ואלוהים יודע הכי טוב את אבו אל-קאסים אל-אמין , אז אומרים לו : אתה לא מאמין בזה? הוא אומר : ( עלבון ובושה )….

…מטיף אבו סעיד אמר כי עושר הוא עוני . ומי שרואה שהוא עשיר, אז הוא חסר, וחלקם אמרו חזון של עשירים לעם הדת והצדק, ההרשעה, על פי עבד אל-עזיז אל-דריני : נחת מצאה את מקור העושר . .. אז היא נעשתה נאחזת בשוליה ולובשת חלק מהתכשיטים שלה על ידי לבוש שמלה … כך שהיא לא תבלה ולא תפר…

…הגנב הוא בחלום שקרן עבד . ראה גם אל-תראר ….

…עולמו של איש אלקרמן, חאפיז , עבד באלחרמה . ואת חותך המפרקים, אדם מבדיל בין אנשים עם מילים ורע . ואל-בנדר, אדם אמין שמופקדים אצלו פיקדונות וגמלוניות . איש דקדוק . והמחשב נמצא בבית המשפט, הבעלים של ייסורים שפוגעים באנשים בטיפול שלהם ומלחיץ אותם באחריות . ועבד הסריס, מלך שהוא בשאר, אם הוא רואה בביתו משרתים עם כלים, אז יש חולה שמחלתו התארכה או שאהיד, ושומר הסולטן הוא מבשר, ומי שרואה את שומר הסף הוא נסיך שמגיע למנדט ….