…שחייה אם חלמת לשחות, זה אומר סימן טוב והצלחה אם אתה אוהב לשחות . אם אתה חולם שאתה טובע בזמן שאתה שוחה, זה מנבא שתסבול הרבה דאגות ובעיות . אם בחורה חולמת שהיא שוחה עם חברה שבקיא בשחייה, פירוש הדבר שתכונותיה הטובות יהפכו אותה למקובלת, וחבריה יעלימו עין מפרשיות האהבה שלה, בעוד ששחייה מתחת למים פירושה סכסוכים, מחלוקת ו לדאוג ….

…לראות דג פורל בחלום פירושו צמיחה וצמיחה של העסק והפרויקטים שלך . ואם אתם אוכלים פורל, זה אומר שמזל טוב יחייך אליכם וינהל חיים חסרי דאגה ומאושרים . ואם תפסת דג על הקרס, אתה שמח ומרוצה בחייך . ואם נפלתם למים, דעו כי אושרכם לא יימשך זמן רב . אם אתה תופס דגים ברשת, המשמעות היא שתמצא הצלחה ללא תחרות בעסק ובמסחר שלך . אם אתה רואה דגים במים בעייתיים, אז ההצלחה שלך ברומן האהבה שלך תגרום לך עצב ודאגות . ~ פורל : סוג של דגים ~…

…אם חתרת בקאנו בלוח זמנים שקט, המשמעות היא שיש לך ביטחון מלא ביכולת שלך לנהל את העסק שלך בצורה מועילה . לחתירה עם אהובכם, משמעות הדבר היא נישואין מוקדמים והבנה זוגית . ולחתור במים סוערים פירושו שעליך לאלף בפראות לפני שתוכל לקבל את ברכת הנישואין . אם אתה חולם לחתור במים עכורים, תנאי העבודה יתגלו כמאכזבים . אם המים רדודים ורכים, אז זה סימן לסיבוב מהיר ותענוגות שונים שלא מחזיקים מעמד . מים רדודים, צלולים ורגועים בעת חתירה מסמנים אישיות עליזה . אבל לזמן קצר . מים הם העתיד האידיאלי בעולם החלומות . אם החולם ממתין לעתיד עליז ומהיר, בקרוב הוא יתקרב למים צלולים . אבל אם הוא יצא ממאה גורמים בעייתיים לחיים ערים, העתיד הקרוב יתמלא בעימותים מבחינתו ….

…תנין : שכן הוא אויב של גנב עיקש, שאינו בטוח מאויב או מחבר, כמו מעמדם של השבעה, וכך גם כל ניבים . אם היה רואה שהתנין גורר אותו למים והורג אותו במים, אז מותו יהיה בידי אויב, ואולי הוא יהיה קדוש מעונה . אם הוא מכה מבשר התנין או מדמו או מעורו או מחלק מאיבריו, הוא יכה מכספו של אותו אויב ….

…המבצר מציין בחלום את תלות האמת, כאשר נאמר : יושר הוא מבצר . המבצר עשוי להתייחס לבעליו, או למי שנמצא בו מהצבא, או לאויב . ואולי מסומן על ידי ידע . הקוראן ומה שמוגן עליו מהשטן ומחייליו הם כמו מבנים ושמות גדולים, ולכן הנסיכים שלו מאירים אותו, המרפסות שלו שומריו או חייליו, מטרות המרגלים שלו, דלתותיו רעלה, השר, ו משפחתו וקרובי משפחתו טיפחו אותו או את אוצרותיו שמהם הוא מוציא . אם הוא רואה את זה כאילו הוא נמצא במבצר, והראוי למלך להיות מלך או נשוי אם הוא רווק, או שיש לו בן או קנה מברג או יהפוך למוסלמי אם הוא כופר, או חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול מחטאיו . המבצר מציין את האיסלאם, כך שמי שרואה שהוא נמצא במבצר או בטירה, הוא יתברך בסגפנות בדתו, בצדקנות וויתור על חטאיו על פי מעמדו במבצר ושליטתו בו . ואם המצודה הייתה בחיים ערים, והוא ראה בחלום שהיא במדבר, הוא היה מסוגל לשלוט על אויבו ועל רכושו . ואם המבצר היה במדבר והוא ראה שהוא הפך להר או למים, הוא החזיר אותו מאוכזב . מי שרואה שהוא בנה מבצר, הוא יגן על עצמו מפני אויביו, או יגן על בריחתו מהאסור, ויגן על כספו ועל עצמו מפני פורענות והשפלה . מי שרואה שהוא הרס את מבצרו או את ביתו או את ארמונו הוא השחתת דתו וחייו העולמיים, או מות אשתו . ומי שראה זאת כאילו הוא יושב על שפת מבצר, אח, נשיא או בן, ירוויח מזה . ונאמר : המבצר הוא אדם מבוצר שאיש אינו יכול להתמודד איתו, כך שמי שרואה אותו מרחוק, זה שיא הזיכרון שלו והתבצרותו בנרתיקו . ראה גם רבאט ….

…תנין : שוטר כי זה הדבר הכי מרושע בים שאינו בטוח מאויב או מחבר, והוא גנב בוגדני, והוא כמו שבעה, והוא גם מלמד את הבוגד הלא צודק . מי שרואה שתנין גורר אותו למים והורג אותו בתוכו, ואז הוא נופל לידיו של שוטר שלוקח את כספו והורג אותו . הברכה, ואז הוא מספק ….

…צלילה אם חלמתם לצלול למים צלולים זה אומר סוף סביר לבלבול מסוים . אם המים בוציים, תסבול מחרדה מכיוון אליו אתה לוקח . אם אתה רואה אחרים צוללים, זה מעיד על חברה נעימה . אם אוהבים חלמו לצלול, משמעות הדבר היא הגשמת חלומות שמחים ואהבה נלהבת ….

…נדיר, הוא סיפר שאדם בא לאבן סירין ואמר, ~ראיתי כאילו אני על חמור ועדיין זורק אותי למים ובוץ. ואז ראיתי משרתת בשם עוקבה וירהתי בה מאחורי, אז הוא אמר: עקוב אחר הצאצאים שלי . ~…

…באשר למים החמים והאינטנסיביים, הם מעיקים מצד שליט לא צודק, מי שחושב שהוא השתמש בהם בלילה יחרד מהג'ין, ואם זה חושך אז הוא נדהם, ונאמר כי מים חומים מבחינת המשפט הם כוח לא צודק, וכל מה שהמים זורמים עליו מיוחס למצוקה ….

…להוריד את הסנדל זה משרת או אישה . והסוליה הרצויה אם דרך ונסיעה היא עליה, ואם הרסן שלה מנותק, הוא נשאר מנסיעה, ואם מלכודותיה או מושכותיה מנותקות או שהסוליה נשברה, אז מובא לו עניין שמנעו ממנו לנסוע בשל אי-אהבתו ממנו, ורצונו לנסוע לפי צבע סולתו. ואם זה היה אדום, זה היה תענוג, ואם זה היה ירוק זה היה לדת, ואם זה היה צהוב זו הייתה אשליה . כי הוא ראה שיש לו נעל, ומלך אישה לא הלך בה . לובש אותם קשורים לאישה . אם היא לא נשמעה, היא בתולה, וכמו כן, אם היא לבושה היא לא לבשה, והאישה מיוחסת לצבע הסוליה, ואם הוא ראה שהוא הולך בסנדלים, אז אחד מהם הוצא מרגלו, והוא השאיר אח או בן זוג . לבישת סנדלים בזמן ההליכה בהם היא נסיעה בארץ. אם הוא לובש אותם ולא הולך בהם, אז היא אישה שהוא מתחתן איתה . אם ראה שהוא מסתובב ביישוב שלו, היה לו יחסי מין עם אשתו . המדרס השעיר הוא כסף, וקדמת החוף היא אישה . ובלעדי המשתתף היא בת, ואם הוא רואה את זה כאילו הוא לובש סנדלים חדשים, שעירים ולבושים היטב, היא לא התחברה עמה ולא לבשה בתולה . אם הוא רואה כאילו העקב שלה נחתך, אז היא אישה שלא תאמן . אמרו שהוא מתחתן עם אישה ללא שני עדים . אם לא היו לה המושכות, הוא התחתן עם אישה ללא אפוטרופוס . אם הוא רואה כאילו הסוליה שלו מקופלת, והצלחת התחתונה מפוצלת ולא נופלת, אשתו יולדת ילדה . אם הצלחת תוצמד לצלחת, חיי הילדה יתארכו עם אמה, ואם היא תיפול, היא תמות . ומי שרואה כאילו תיקן את סולתו, אז הוא מחליף את הפגם בעניין אשתו ומשפר את המגע איתה . אם מישהו אחר תוקע את זה, זה מעיד על שחיתות באשתו, כך שאם הוא דוחף את סולייתו לנעל כדי לתקן אותה, אז הוא עוזר לאשתו לבצע מעשה לא מוסרי . אם הוא רואה כאילו הוא הולך עם סוליה, אז הוא יתגרש מאשתו או יעזוב את בן זוגו . נאמר כי חזון זה מצביע על כך שהוא מקיים יחסי מין עם אחת מנשותיו ללא השנייה, או שהוא נוסע שלם . אם ראה כאילו סולייתו תטה או נופלת למים, אז אשתו הייתה מפקחת על האבדון ואז מיילדת . אם הוא רואה אדם שגנב את הסנדל שלו ולבש אותו, אז איש מרמה את אשתו, מכיר אותו ומקבל זאת . וסוליית הכסף חופשית ויפה, וכדורים היא אישה חלשה, ואש היא אישה חריפה, ועץ היא אשה צבועה בוגדנית, והסוליה השחורה היא אישה עשירה עם גבהות, וכפות סוליות צבע הם אישה מבולבלת . ומעור פרה זה מהפרסים, ומעורות הסוס זה מהערבים, ומעור האריות הוא מחושך הסולטנים . וסוליית הפשתן היא אישה נסתרת שקוראת את ספר האל, שוטפת . ונאמר שהורדת הסנדלים היא בטוחה וקבלת אפוטרופסות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ הסירו את הסנדלים שלכם .~ שאל אדם את אבן סירין, והוא אמר : ראיתי שנעלי נעלמו, ומצאתי אותן לאחר מצוקה . הוא אמר : אתה מחפש כסף ואז מוצא אותו אחרי מצוקה . נאמר כי הליכה בסוליה היא מסע בציות לאלוהים הכל יכול, ואבן סירין נשאל על אדם שראה סנדלים על רגליו ואמר : אתה נוסע לארץ הערבים . ונאמר שהסוליה מעידה על האח . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני הולך בנעלי, והרסן של אחד מהם נותק, אז השארתי אותו והלכתי לבד . אמר לו : יש לך אח נעדר? הוא אמר : כן . הוא אמר : יצאתם לקרקע יחד, אז השארתם אותו שם וחזרתם? הוא אמר : כן . ואז חזר אבן סירין ואמר : אני לא רואה את אחיך אבל הוא עזב את הדת שלנו . פורד אבל אבל בקרוב ….

…מי שרואה שתפילתו עברה את זמנה, או שאינה משפיעה על מקום בו הוא מתפלל, אז זה קושי בעניינו שהוא מבקש מבחינת דת או עולם . אם הוא רואה שהוא התגעגע לתפילה ולא השלים השלמה או לא היה מסוגל לעשות זאת, אז הוא לא ממלא את פקודתו שהוא מבקש, אלא אם כן הוא רואה שהשלים את ההטלה שלו בעבר . ואם הוא רואה שהשלים את ההדחה ללא מה שמותר לבצע טבלה, הרי זה כמו זה שלא ביצע את ההדחה שלו . כמו כן, שטיפת הטומאה הטקסית אם היא נעשית עבורו, ואם היא לא נשטפת אז פקודתו אינה מתקיימת . אם הוא רואה את תאיום, והוא אינו מסוגל להגיע למים, אז זה מותר ומהלך הדברים שהזכרנו ילך ….

…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….

…נחשים : הם אויבים, מכיוון שהשטן הארור התחנן לאדם, עליו השלום . ואיבה של כל נחש לפי מידת ייסורו, עצםו וסימנו, והוא יכול להיות כופרים, ובעלי כפירה, בגלל הרעל שיש לו . אולי זה הצביע על הנואפים, העקיצות שלהם ואופיים, ואולי החיים נגזרו משמם, כמו לראות בדונמים או לזרום מתחת לעצים, עם מים וגשמים שוטפים, והם השוו את הנשפה למים . הנחש עשוי להיות שליט, או שהיא אשה וילד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אחת מנשותיך וילדיך היא האויב שלך, אז היזהר מהם. ” ומי שהורג או נלחם בנחש, נלחם באויב . ואוכל את בשרו, כסף מאויב, הנאה והתרוממות רוח . ואם אתה נושך אותו בשני חצאים, קח צדק מאויבו . ומפי מילתו החיה במילים רכות ואדיבות, הוא היכה טוב שאנשים היו רוצים בו, ואם הוא ראה נחש מת, אז הוא אויב שאלוהים מספיק לרוע שלו בלי כוח ועוצמה . והביצים שלה הן האויבות הקשות ביותר, והשחורים שלהן הם הקשים ביותר . אם היה רואה שהוא מלך השחורים הגדולים בחיים בקבוצה, הוא היה מנהיג את הצבאות ומשיג מלך גדול . אם הוא מכה בנחש חלק המציית לו, ולא נעלי ספורט ולא טובות כואבות, אז הוא הכה אוצר מאוצרות המלכים, וייתכן שהיה זה סבו אם זה היה בתפקיד זה . ומי שחושש מנחש ואינו רואה אותו, הרי זה ביטחון עבורו מאויבו, ואם הוא רואה אותו וחושש ממנו, הרי זה פחד, כמו גם כל פחד, וכמו כן כל מה שחושש ממנו ואינו ראה את זה, ויציאת הנחש מהשופכה נולדת, ומי שנכנס לנחש לבית שרומה על ידי אויבו, מי שרואה שהוא לקח אותו, אז הוא מקבל כסף מאויב שהוא בטוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ קח את זה ואל תפחד .~ נחש קטן נולד . ואם היה רואה את הנחשים נלחמים בשוק, תתרחש מלחמה והוא יזכה בניצחון על האויבים . והנחש הוא הסמכות של איבה שקטה, ואם הוא רואה שנחש יוצא מזכרו פעם אחת וחוזר אליו פעם אחת, אז הוא בוגד בו . והנחש הוא אישה, אז מי שרואה שהרג נחש במיטתו, אשתו מתה, ואם הוא רואה נחש בצווארו וחותך אותו שלוש חתיכות, אז הוא מתגרש מאשתו שלוש פעמים, ושל הנחש הרגליים והניבים הם כוח האויב וחומרת הערמומיות שלו . ומי שהופך נחש, אז הוא הופך ממצב אחד למדינה אחרת, והופך לאויב המוסלמים, ואם הוא רואה את ביתו מלא נחשים הוא לא חושש, אז הוא מקנן בביתו את אויבי המוסלמים, בעלי יצרים, ויצורי המים עם כסף, ואם הוא רואה בכיס או בשרוולו נחש לבן קטן הוא לא חושש. מכיוון שזה סבא שלו, ואם הוא רואה נחש הולך אחריו, אז האויב שלו רוצה להונות אותו, ואם זה הולך בין הידיים או סובב סביבו, אז הם אויבים שמתערבבים איתו ולא יכולים להזיק לו, ו אם הוא רואה חיים שנכנסים לביתו ועוזבים ללא נזק, הם אויביו מביתו וקרוביו, אם הוא רואה זאת לא בביתו, אויבים הם זרים . והבשר והשומן של הנחש הוא כסף של אויב דרך, ותרופה מאויב. אם הוא רואה נחשים נלחמים מכל עבר, ואז הורג מהם נחש גדול, אז הוא הבעלים של העיר הזאת . אם הנחש ההרוג היה כמו כל שאר הנחשים, הרי שנהרג אחד מחיילי המלך , ואם הנחש היה עולה בגובה, הוא נהיה נוח, משמח ומאושר, ואם ראה נחש יורד מגובה, ראש מת במקום ההוא . אם הוא רואה נחש מגיח מהאדמה, אז הוא מייסר במקום ההוא . אם הוא רואה את הגן שלו מלא חיים, אז הגן הוא שגדל והצמח בו גדל וחי . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו נחש רודף אחריו ואני הולך אחריו, אז הוא נכנס למחילה, ובי היה מונח מכסה על המחילה . הוא אמר : האם אתה מאורס לאישה? הוא אמר : כן . הוא אמר : אתה תתחתן איתה ותירש אותה, אז הוא מתחתן איתה והיא מתה עבור שבעת אלפים דירהם . אחר ראה כאילו ביתו מלא חיים, אז הוא סיפר את חזיונותיו בפני אבן סירין ואמר : ירא אלוהים ואל תחסן את האויב של המוסלמים . אישה באה אליו ואמרה : הו אבו בכר, אישה ראתה שתי מחילות שממנה יצאו לווייתנים. ואז קמו אליהם שני גברים ולקחו חלב מראשיהם, אז אמר אבן סירין : הנחש אינו חולב חלב אלא משדר רעל . וזו אישה שאיתה נכנסים שניים ממנהיגי החריג'ים, שמזמינים אותה לתורתם, אך הם מזמינים אותה להעליב את שני השייחים, שאלוהים יהיה מרוצה מהם . באשר לחיי הבטן, הם קרובי משפחה, ויציאתו מהאיש היא מצער עבור שכנו של האיש ….

…הטוחנת מתרחשת בשיני הבגידה על ידי מי שהשיניים מצביעות עליהן, כגון הורים, ילדים ובני זוג . ואולי הוא הכיר את משפחתו למצוקה שתחייב את שינוים בה . וטוחנות בחלום הם אנשים ותיקים . ומה נופל מהטוחנות האנושיות . מעיד על חוסר כסף או עצמי . וכל מי שרואה שהטוחנת שלו נשלפה, הוא ימות, ונאמר : אם הוא חייב בחוב, הקב~ה ישלם לו את זה, או שיש לו אמון, אז הוא משלם את זה לבעליו . ומי שראה שאחת מכוח השיניים שלו כואבת, היה שומע מילים מכוערות מקרוביו ….

…As-Sahab : מציין את האיסלאם שהוא חיי וישועת האנשים, והיא הסיבה לחסדיו של אלוהים אדירים על נשיאת המים שבהם חיי הבריאה, ואולי מעיד על ידע, משפט, חוכמה והסבר, מכיוון שהוא מכיל את החוכמה העדינה כשהיא עוברת עם גרגר מים באוויר, וכאשר מים נלחצים מתוכה . אולי זה הצביע על חיילים וחברים, על נשיאת מים שמעידים על יצירה ממים . אולי זה הצביע על הגמלים הבאים שנבטו במים, כמו אוכל ומצעים, כאשר נאמר שהם מצביעים על עננים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ הם לא מסתכלים על הגמלים, איך הם נבראו ~. אולי היא הצביעה על ספינות שעוברות במים שאינן יבשות או שמים, נושאות רוח רוח עם רוחות, והיא עשויה להתייחס לאישה בהריון, משום ששניהם נושאים מים ומביאים אותם בבטן, אלא אם כן אדוניה מרשה לה לקחת זה לזרוק אותו, ואולי היא מציינת את הגשם עצמו, כי הוא ממנה ובגללה, ואולי זה הצביע על הסימפטומים של הסולטאן, הייסורים שלו והפקודות שלו, ואם הם היו שחורים או איתם שם היה עדות לייסורים, כאשר היו בו רעמים ואבנים, יחד עם מה שירד מאנשי החושך כשחשבו להם כגשמים והביאו אותם לייסורים, ובדומה לאנשי הגיהינום, מי שרואה עננים אצלו בית אור ירד עליו בחיקו כמוסלמי אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע ופסיקה אם הוא מאמין, או שנשא את אשתו אם הוא רוצה לעשות זאת, או הציע לגמל שלו ולספינה שלו אם היה לו משהו מזה . אם הוא רואה את עצמו רוכב על העננים, או שהוא רואה בה ילדה שפחה, הוא מתחתן עם אישה צדיקה אם הוא רווק, או נוסע או חג'ג 'אם הוא מקווה בכך, או שהוא מכריז על ידע וחוכמה אם הוא מחפש, אחרת הוא מובל על ידי חייל או חברה, או שהוא בא בחברה אם הוא כשיר לכך. אחרת, הסולטן גידל אותו על חיה מכובדת אם הוא היה אחד מאלה שחיפשו בו מקלט והיה ברגל, אחרת היה שולח אותו לנגיב כשליח . ואם הוא רואה עננים עוקבים הבאים לידו, ולכן אנשים ממתינים למימיו, ומענני השמים אין שום סימן לייסורים, אז הציגו את ההיבט ההוא למה שאנשים מצפים, ולמה הם מצפים מהטוב שמוצע, או פלוגה שמגיעה, או חיילים חוזרים, או שיירות שנכנסות . ואם ראה שהוא נופל על הקרקע, או שהוא יורד על בתים, בדונמים, או על עצים וצמחים, אז מדובר בגשמים שוטפים, ארבה, חתול או ציפור . ואם יש בזה שום סימן לדאגה ושנאה, כמו רעלים, רוחות חזקות, אש, אבנים, נחשים ועקרבים, הרי זו פשיטה שמשנה אותם ודופקת אותם במקומם, או שיירה שמפריעה לה מותם של רובם שמתו בעבירתם, או חיבה ומורסה שהטיל עליהם הסולטן, או ארבה ודוב הפוגע בצמחים שלהם ודו קיום שלהם, או דוקטרינות וכפירה התפשטו בין צמרותיהם והודיעו עליהם ראשים, וחלקם אמרו כי העננים הם מלך רחום או כוח רחום, ולכן מי שמערבב עננים, הוא מתערבב עם גברים ביניהם, ומי שאוכל עננים, הוא מרוויח מאדם עם כסף או חוכמה מותרים . ואם השילוב שלו השיג חוכמה מאדם כמוהו, אז המלך שלו השיג חוכמה ומלך, ואם הוא ראה שכלי הנשק שלו הוא של עינויים, אז הוא אדם נזקק . אם הוא רואה שהוא בונה בית על עננים, אז הוא יגיע לעולם מכובד וחוקי עם חוכמה וגובה . אם הוא בונה ארמון על עננים, הוא נמנע מחטאים בחוכמה שמועילה להם ומקבל דברים טובים שהוא יודע . אם הוא רואה עננים גשמים בידו, אז הוא משיג חוכמה ומעביר חוכמה על ידו . אם היה רואה שהוא הופך עננים שממטירים אנשים, הוא היה מקבל כסף ואנשים קיבלו מזה . והעננים אם אין בו גשם, ואם הוא מאלה המיוחסים למדינה, הרי שאלוהים אינו עושה צדק ואינו עושה צדק, ואם מיוחס לו סחר, הוא אינו עושה להגשים את הדברים הבאים או את מה שמובטח . אם מייחסים אותו למדען, הוא ספקן לגבי עבודתו . אם הוא אומן, הוא אדון חכם בתעשייה ואנשים זקוקים לו . ועננים הם סולטנים שיש להם יד על אנשים, ולאנשים אין עליהם יד . ואם ענן עם רעמים וברקים עולה, זה מראה של שליט מלכותי המאיים על האמת . ומי שרואה עננים היורדים מהשמים וגשם גשם כללי, אז האימאם חודר למקום ההוא כאימאם הוגן בהם, בין אם העננים לבנים או שחורים, ולגבי העננים האדומים בזמנים אחרים, זו מצוקה, מרדה, או מחלה . חלקם אמרו, ~מי שראה עננים שעלו מהאדמה לשמיים בזמן שאני נשארתי מדינה, אז זה מעיד על טוב וברכה, ואם החזון איש רוצה מסע, זה נעשה בשבילו והוא חוזר בשלום, ואם הוא אינו מוסתר, הוא מושיט יד אל מבקש הרע, וחלקם אמרו כי העננים העולים מן האדמה. ~לגן העדן, זה מעיד על נסיעה, וזה מצביע על מי שחזר ממסעו . וענן כהה מעיד על אפלוליות, ועננים שחורים מעידים על קור או עצב קשה ….

…עפיפון אם חלמת להטיס עפיפון, זה אומר ביטוי נהדר של עושר או עבודה, אך עם מעט יציבות עליהם . אם אתה רואה עפיפון נופל על הקרקע, אז זה מנבא אכזבה וכישלון . אם חלמת להכין מטוס נייר, תיקח סיכון גדול בדרכים קטנות ותבקש להחזיק את האדם שאתה אוהב על ידי עיוות עובדות . אם אתה רואה ילדים מעופפים עפיפונים, זה אומר עבודה מהנה וקלילה. אם העפיפון יעלה מעל רמת הראייה, התקוות והשאיפות הגדולות יהפכו את עצמם לאכזבות והפסדים ….

…עץ אגוז, שכן הוא אדם עיוור, דל, אומלל, וכמו כן פריו, הוא כסף שאינו יוצא אלא בעמל וברמאות. כמו כן, אם הירח של בעליו מסוגל להשיג את מבוקשו, ומקורו של כל מה שאסור ומושחת, אם הוא רואה שהוא על עץ אגוז, אז זה קשור לעיוור ענק, ואם הוא יורד מזה, מה שבינו לבין אותו אדם לא יושלם . אם הוא נופל ממנו או מת, אז הוא נהרג על ידי אדם ענק או מלך, ואם זה נשבר על ידי זה, אותו אדם עצום נספה, והנופלים מתים אם הוא ראה שהוא מת כשנפל, ואם הוא לא מת כשנפל, אז הוא ישרוד . כמו כן, אם הוא רואה שידיו או רגליו שבורות מכך, הוא נמצא על סף הכחדה ומגיע לסבל רב, אך הוא שורד לאחר מכן . כמו כן, כל עץ נהדר עובר דרך אגוזי מלך, ומייחס במהותו אגוזי מלך לקסיס ….

…אוויר : אולי מצוין בשמו . מי שרואה את עצמו בו עומד, יושב או מחפש, אז הוא נמצא בגחמת דתו, או במרמה בעולמו, ורוח ההליכה שלו עבודתו באוויר או במצב של ערות, ואת שלו מקווה, אם הוא בכפירה שלו, אז הוא הכפירה שלו, ואם הוא רשות כופרים, אז חובו יושחת איתו, אחרת הוא ירא לנפשו איתו, ואם הוא בספינת הים , הוא מפחד מנזק . ואם הוא היה בנסיעות, הוא קיבל פחד . ואם הוא חולה, הוא מפקד על האבדון, ואם הוא נופל ממקומו, הוא ייפגע במצבו וייפול למעשיו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או שהרוח נושבת במקום מוחץ. ~ אם הוא מת בהפלה שלו, זו ההשגה הגבוהה ביותר של המטרה שמעידה מי שמת, כפירה או הרוג בערך . ובאשר לאוויר לבנות מבנה, או להכות בו קרש, או להתקין בו חיה או גלגל, ואם מת אדם חולה, או שאיתו מת חולה, וזה ארונו וקברו , אם זה היה ירוק, הוא היה קדוש מעונה, ואם הוא ראה את זה כשליט או שליט, הוא מבודד מעבודתו או שהוא איבד את כוחו על ידי מוות או חיים, ואם הוא ראה שהיה לו חוזה נישואין או בנה את משפחתו, אז הוא שולל איתה, וללא ביטחון ממנה, ואם הוא רואה שמי שנמצא בים, הספינה שלו נפגעת, או שהאויב שלו נלכד, או מישהו שמפקח על האבדון. שני הדברים . זה עשוי להצביע על מעשה מושחת שעשה ללא ידיעה או סונה, אם לא בנה אותו על יסוד, וגם לא מרקיזתו או פנסייתו מבוססת על החלטה . לגבי טיסה באוויר, זה מצביע על נסיעה בים או ביבשה . אם זה היה עם כנף, אז זה חזק יותר לבעליו, וזה בטוח בשבילו וניכר יותר, אז הכנף שלו עשויה להיות כסף שהוא לוקח, שליט שנוסע בזרועותיו ותחת כנפו . הדבר תקף גם לשחייה באוויר, והוא עשוי גם להצביע אם הוא ללא כנף, להונות את מה שנכנס אליו מבחינת ג'יהאד, חישוב או נסיעה מלבד זמן הנסיעה, ביבשה או בים, ומי שרואה שהוא עף כלאחר יד בשמיים, הוא נסע רחוק או זכה בכבוד . באשר לקפיצה, זה מעיד על העברה ממה שיש בה לאחרים, משוק לאחר, מבית ליישוב, או מהעבודה לאחר, לפי היקף שני המקומות. אם הוא יקפוץ מהמסגד לשוק, הוא יעדיף את העולם על פני העולם הבא, ואם הוא משוק לשוק מסגד, בניגוד לזה, וטיסה באוויר עשויה לעלות לאלה שמכפילים שאיפות ותקוות, ולהיות מקטרת . ממקום למקום, הופך ממדינה למדינה . הקפיצה הרחוקה היא מסע ארוך, כך שאם הקפיצה שלו תלויה במקל, הוא מסתמך על אדם חזק . באשר לצבעי האוויר, אם עיניו של המחפש השחירו עד שלא ראה את השמים, הרי שאם ראייתו הייתה הכהה ביותר בינו לבין ראשי מעליו, אז אם הוא לא הקצה אותו לראש, עיניו הסתנוורו ומבטו נחסם מאור ההדרכה, ואם החזון היה של העולם והם בוכים בחלום או בוכים או שהם מבקשים, בעוצמה יורדת עליהם כמו חושך, סבל או עגום או עקרות ועקרות . כנ~ל לגבי אדמומיות, ואת הערבים אומרים שנת הצחיחות : שנה מאובקת, עבור האבק לעלות לי מחומרת הצחיחות, כך שהאוויר הוא בעיני של הרעב, והוא מדמיין שיש עשן בתוכו, אז אם מי שמכהה את האוויר ממנו הוא עשן, אז זה ייסור מעקרות או ממשהו אחר, ובאשר לערפל זה בלבול ופתיה אנשים מוצפים בבלבול ….

…ומי שרואה שאדם מכה בראשו בדפיקה והגרגרים בראשו ועקבותיהם נשארים, הוא רוצה שהבוס שלו ילך, ואם זה נופל בעפעף עיניו, הוא רוצה להפר את דתו, ואם שפת העפעף נשלפת ואז הוא קורא לו לכפירה, ואם הוא מכה בגולגולת שלו, הבעתו הגיעה לסופה והחלוץ משיג את מטרתו, ואם הוא פגע באונת אוזנו ודם יצא מזה, אז זה דופק את הבת של המוכה ….

…טיסה היא מסע בחלום, ואם זה על הגב, אז זה נסיעה בנוחות . טיסה למען הלא-מטייל היא סרק . ומי שעף משטח לפני השטח עובר מאדם רזה לאדם רזה . ואם אישה תראה שהיא הפכה מביתה לזה של גבר שהיא מכירה, אז היא תתחתן עם אותו גבר . ומי שטס מבית שהוא מכיר לבית שאינו מכיר ימות, כי הוא משכנו של הבא . אם האסיר טס בשנתו, הוא משתחרר מהכלא, ואם המלך רואה שהוא טס, הוא משוחרר . ונאמר : אם טיסה מוצלחת, הרי שמדובר בנסיעות . ומי שטס עם הציפור בשנתו, הוא היה מלווה זרים . ומי שהיה אדם הבל וראה שהוא עף, אז ראייתו פסולה .. ומי שקדם לאדם, עף וקודם אותו, הוא ינצח אותו . ומי שיראה שהוא טס מעל הר, הוא יזכה לשלטון ויכריע בו מלכים ללא עייפות . ומי שראה שהוא טס ומתאים לסולטן, הוא השיג אותו, ואם הוא נופל על משהו, הוא היה הבעלים של הדבר הזה, אחרת תהיה לו טעות בדתו . ומי שרואה שהוא נעלם לשמיים ולא חזר, הוא ימות . ומי שיעוף מביתו לבית לא ידוע, הוא עובר מביתו לקברו, ואם יעוף באוויר, יחלה עד שיהיה קרוב למוות . מי שטס מלמטה למעלה ללא כנף זכה למשאלה . ומי שיראה שהוא עף שטוח, ענייניו יוסדרו ללא עייפות . ומי שרואה שהוא עף ויש לו שתי כנפיים, אז הוא ראיה טובה לכל האנשים, ואם הוא עבד, הוא מציין את שחרורו, ואם הוא עני, הוא מתעשר . ומי שראה שהוא עף עם הרצון והרצון שלו, זה מעיד על הרבה טוב . אם הוא רואה שהוא טס ועוזב את הבית, הוא מציין את מותו . ומי שראה שהוא טס, הוא לא יכול, או שהוא טס עם ראש שחוט על האדמה ורגליו באוויר, מה שמעיד על רוע רב שייחשף אליו . אם המטופל רואה שהוא טס, הוא מציין את מותו . ומי שראה שהוא טס באלונקה העיד על מחלה קשה שהוא ייחשף אליה . ומי שיראה שהוא עף בין השמים לארץ, הוא יעניק משאלות רבות . אולי הטיסה חיפשה ידע או חיפושי הוללות . וטיסה מעידה על טיסה ופסימיות . ואם הוא עף עם כנף, הוא יסע בתפארת ובעוצמה . אם הוא היה בלי כנף, הוא היה נוסע קשה, במיוחד אם הוא טס ממקום טוב ונחת במקום רע, ואם הוא טס ממקום שהיה מותר ונחת במה שטוב לו מההפך ….

…רעמים : מציין את הצרכים והפורענות שאדוננו סובל איתו הוא רוצה ומפיץ אותם ממי שהוא ירצה . כגון ארבה, ברד, רוחות, רעמים, מגלים, גלים, אבעבועות שחורות, מגיפה וחום, מכיוון שאנשים מבוהלים מהם, והרטט שלהם איתם והצהבת תחושתם, תוך שהם מקלקלים ומשמידים אותם כשנתקלים בהם . זה עשוי להצביע על בריאות רבה ועל ציווי גדול, שמגיע מהמלך, שיש בו הרס, חיבה או הרס . זה עשוי להצביע על הופעתו של שליט לא צודק, ועל ירידתו על האדמה בה נפל . זה עשוי להצביע מלבד המקרים הידועים והטוארגים שהוזכרו, שאנשים מבקשים לאתר ולבדוק את מצבם, כמו מוות נורא, שריפה, הריסה וגנבים . מי שראה רעם שנפל בביתו, אם הוא היה חולה, הוא מת, ואם הוא נעדר ממנו, הוא נתן את הספד שלו, ואם היה חשד ושחיתות, עובד היה יורד בו ובעל משטרה שמר עליו , ואם בעליו הסתובב בסולטן, הוא ביצע את פקודתו, אחרת דפק עליו גנב, או שקרתה לו שריפה. או הריסה, עד כדי הגדלת החזון, ומה שאלוהים הכל יכול יעזור לו לעבור . ואם הוא רואה שביתות ברק נופלות בסיבובים, אולי יש אנשים בקרב האנשים שנותנים בהעדר הצליינים או המוג'אהדין, או אוהבים אנשים שנזרקים לעברי . ואם הוא נופל בדונמים ובבוסתנים, אז המסגדים של בעלי המעשרות והאוספים, והמקום ההוא מכוסה בעוול ושחיתות ….

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

…באשר לשפתיים, זו הגנת הדת והגבות, זאין אלדין. מי שרואה בהם יופי וטוב הוא גם בדת, ומי שרואה כנגד זה, הביטוי שלו נגדו. לגבי המצח והאף, אז האיש ספר את זה. אם הוא ראה שזה קרה במצחו ובאף שלו, זה קרה אז זה כאמור ואולי המצח מעיד על תפילה והשתטחות. כיבים או ניתוחים, ומה שמכחיש בהתעוררות, ואז הוא נופל בתפילתו, או מי שלא מבצע בו השתטחות, או נתקל במילים מכוערות, ומי שרואה על מצחו שמץ של השתטחות, זה מעיד על הגדלת דתו וחסידותו, והתפשטותו בקרב אנשים, ומי שרואה סימן רחמים על מצחו מעיד על התרחשות הטוב ומספק משהו…

…פרשנות השמיים, האוויר, הלילה והיום, רוחות, גשמים, זרמים, ליקוי חמה, רעידות אדמה, ברקים, רעמים, קשתות קשת, בוץ, שמש, ירח, כוכבי לכת, עננים, ברד, שלג וכפור, השמיים מעידים על עצמם, אז כל מה שירד ממנו בא לו מקבילו מאלוהים, אין בו שום סיבה, כמו שאש נופלת ממנו בתפקיד, אנשים סובלים ממחלות, כאב, אבעבועות שחורות ומוות . ואם נפלה ממנו שריפה בשווקים, מהולל ומרומם הוא הנמכר עמו מהמכירות . ואם היה נופל בדונמים, במקומות נדירים וצמחים, הייתם מזיקים לאנשים, והצמח נשרף ופגע בו בברד או בארבה, ואם יורדים ממנו עדויות לפוריות, פרנסה וכסף, כמו דבש, שמן, תאנים ושעורה, אז אנשים היו מטילים גשמים מועילים, הדבר שירד מהשמים יועיל לו, ואולי השמיים הצביעו על כך שכוחו של הסולטאן ושל עצמו, בגלל עליונותם על הבריאה וחוסר יכולתם להגיע אליו , עם החזון שלהם והתנודתיות בכוחו, וחולשתם לצאת מתחתיו . מה שנראה ממנו ובו או שירד בו ועליו, אינדיקציות לטוב ולרע, ואולי זה הצביע על ארמונו, בית רכושו, חצריו ובית כספו, אז מי שעולה אליו על ידי שלום או סיבה, יגיע לגובה עם המלך . ויש לו, ואם היה עולה אליה ללא סיבה או שלום, הוא היה חווה פחד גדול מהסולטן, והוא נכנס לשפע רב במפגש שלו או במה שקיווה לו או ממנו . אם מצפונו האזין, הוא ריגל אחר הסולטאן או התגנב לבית הכסף שלו ולארמון שלו כדי לגנוב אותו . ואם הגיע לשמיים, הוא הגיע למטרת העניין, ואם היה חוזר ארצה, הוא יינצל ממה שנכנס אליו, ואם הוא נפל ממקומו, הוא ניזוק במצבו, על פי מידת פקודתו בנפילתו, ומה נשברו איבריו עבורו, ואם מי שהגיע לשמיים היה חולה כשהוא ער, אז הוא לא חזר לארץ, נספה מטעמו, ונשמתו גם עלתה לשמיים . ואם הוא ישוב לארץ, הנזק הגיע למטרתו ואנשיו מתייאשים ממנו ואז הם יינשמו, ברוך השם, אלא אם כן זה גם בזמן שהוא יורד בבאר או בחפיר ואז לא יצא מזה , שכן זהו קברו בו הוא חוזר לאחר שובו, וזו בשורה טובה על המוות לאיסלאם, מכיוון שהכופרים אינם פותחים להם את שערי גן העדן, ונשמתם אינה עולה אליו . באשר לראות את הדלתות, זה עשוי להצביע על כך שאם תגדיל את הריבית, אם אנשים נמצאים בחלק מהראיות שלה, או בחזון יש זבובים, דבורים, ציפורים וכדומה וכדומה, ואם העם נמצא יובש, גשם וגשם, אלוהים אדירים אמר : ~ אז פתחנו את שערי השמים במים שופכים. ~ בפרט, שהפונדק בו מראה חמלה, פורייה, כמו אבק וחול ללא אבק ונזק . אבל אם אנשים השליכו מהם חצים, אם היו בעדות כלשהי למגפה, אז נפתחו בפניהם דלתותיה . ואם החצים פוגעים בכל מי שנפגע ומדמם, אז זו הפקעת סמכות על כל בן אדם עם החץ שלו, ואם הכוונה שלהם היא לאוזניים ולעיניים, זה משפט של סטיית החצים שלהם, אשר חובם של כל מי ששמיעתו או ראייתם ייכחדו בו . ואם הם נפגעים, הם אוספים אותם ומרימים אותם, אז הם מקלקלים מאלוהים, כגון ארבה, וזנים של ציפורים כמו דרורים, גזרי ומן, קלקולים וחצים בגלל הסמכות בג'יהאד וכדומה, או פרנסה ומתנות שעבורם הוא פותח את כספי בתיו ותיבותיו, ובאשר לקרבת גן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים, וזה עבור אנשי הציות וה מעשים טובים . אולי זה מצביע על ההפרעה אדם שנמצא במצוקה, המתקשר, שמקבל את התחינה שלו ונענה, כי כשמתפללים בעין לכיוון השמים, ואולי זה מעיד על קרבה וקרבה לאימאם, לעולם, לאבא, לאבא הבעל והאדון, וכל מי שנמצא מעלייך בתואר, האשראי מבוסס על נחישות של כל אדם בערנותו ובדרישתו ועוד את שנתו, ומה שנפל במצפונו . לגבי נפילת השמים על האדמה אם הוא נוסע, זה יכול להיות גם בגלל סמכותו של החולם והראשים שמעליו, בין אם אב, בעל או אדון וכדומה, וזה עשוי להצביע על כך נופלים על האדמה הצחיחה, או שהאנשים רומסים אותה ברגליים לאחר נפילתה בזמן שהם היו חאמיד, והם לקחו חלק מהם מעידים על פרנסה, פוריות וכסף, שכן הם גשמים מועילים בעלי משמעות רבה, וערבים קוראים לגשם שמיים, כי הוא יורד ממנו ….

…ומי שרואה שהוא שם חתיכה חמה בפיו, זה מעיד שהוא נופל לפורענות מדברי מישהו ….

…בור אם חלמת להסתכל בבור, אז תעשה טיפשות ברמת העבודה ואחרים ינכרו אותך בגלל התלונה הגדולה שלך . אם אתה נופל לבור החלומות, המשמעות היא דאגה ועצב עמוק . אם אתה מתעורר, אתה מרגיש שתיפול לבור, אז זה אומר שברחת מהמצוקה והדאגות שהיו מקיפים אותך . אם חלמתם על בור, זה אומר שלא תהיו נזקקים, אבל החיים יהיו מאבק מפרך עבורכם. אם אתה חופר בור ומוצא חומר רדיואקטיבי כלשהו, ​​המשמעות היא שינוי חיובי במזל . אבל אם תחפור ותמצא שטח גדול של ערפל כוזב, תחושה אמיתית של חדשות רעות תפריע לך . אם המים מילאו את החור שחפרת, המשמעות היא שהדברים לא יכנעו לרצונך למרות המאמצים הרבים שהושקעו ….

…אם הוא רואה שהשמיים ירוקים, אז זה מעיד על שפע היבול באותה שנה, ואם הוא רואה שהשמיים צהובים, הוא מציין מחלות, ואם הוא רואה שהשמיים מברזל, הגשם יצטמצם . ואם היה רואה שהוא נופל מהשמים, היה מכפר . ואם השמיים מתפצלים וזקן מגיח מהם, אז הוא העקרות של אותה הארץ ופוריותם . אם צעיר יוצא, אז הוא אויב שמופיע ופוגע באנשי המקומות ההם, ויש ביניהם איבה והפרדה . אם צאן יוצא, זה קלקל . ואם יוצאים גמלים הם יורדים גשם וזורם בהם שטף, ואם שבעה יוצאים בהם, הם נגועים בחוסר צדק מכוח הדיכוי…

…ומי שרואה ירידה בפולחן שלו, אז הוא נופל מהאינטרסים שלו ….