…ומי שרואה שהוא נוסע עם אדם מת, הוא מבולבל מזה ….
חולם על נוסע לאוקיאנוס
(30 פירושים ומשמעויות של חלומות על נוסע לאוקיאנוס)…ומי שרואה שהסירה שלו נוסעת על יבשה, אז הוא מציין שהוא נוסע ללא עניין ואנשים שואפים לכך ….
…ומי שראה שהוא נוסע בווילה במלחמה, זה מעיד על כניעתו של אויב ענק, ונאמר שהוא ינצח את האויב, ואמירה זו היא עדות לסיפורם של בעלי הפילים ….
…סוליה : הם אכזריים, כמו נעלי בית, מי שלובש אותם נוסע או נוסע, מישהו שחולק איתו את החזון שלו, או נוסע עם כסף, ושאם הוא נכנס בהם בחלום . אבל אם הוא לובש אותו והוא קיווה לנסוע, יתכן שהוא יושלם וייתכן שהוא לא יושלם אם הוא לא ילך בו, ואם הוא מפסיק ללבוש אותו או מוריד אותו, הוא מתגורר מנסעו והגיונו דרך אותו . ואם היא כפכף מים, הרי שהיא אשה או ילדת שפחה שמרוויחה מהשיח שלה . באשר לנעלי הבית של טייף או מה שסוחרים משליכים בשווקים, זהו אינדיקציה לכסף, רכישה ופנסיה . זה עשוי להצביע על האישה גם אם הוא הלך איתה במהלך התפקיד, קנה אותה או נמסר לו . אם הוא חדש, הוא מוקדם, חופשי או עדכני, ואם הוא זקן, הוא שחוק, ואז הוא רטוב . אם נחתך החול, הפרעה שלו מופרעת, או שהתעשייה שלו עומדת במקום או מונעת ללא מכשול, גם אם אשתו כעסה עליו ובגידתה נראתה לו . ואם קרסוליה היו מנותקים והיא הייתה חולה ונספתה, או לא צייתנית, היא הייתה גרושה, אלא אם כן בחלום הוא טופל כדי לתקן את זה, או שהוא הבטיח לעשות את זה, או שהוא יישב את זה בעצמו, אז היא משוחררת לאחר גיל המעבר, והוא סוקר אותה לאחר גירושין . אם הוא רואה שלבש סנדלים שחוקים היטב והולך בתוכם בשביל המיועד, אז הוא נוסע . אם הוא לובש סנדלים ולא הולך בהם, אז הוא פוקד אישה או משרתת . כמו כן, אם ראה שהוא נתן נעל בידו ולקח אותה או להחזיק אותה או להחזיק אותה בבית או במכולה, הרי שהוא מחזיק באישה ממה שתיארה . אם הסוליה לא לבושה, זה משפיע על אישה או על משרתת, בתולה, וכמו כן אם היא לבושה ולא לבושה . אם הסוליה הייתה מעור פרה, האישה הייתה זרה במקורה . ואם זה היה מעורות סוסים, זה היה מהערבים או מהערבים הנאמנים . כמו כן אם זה היה מעורות גמלים . אם הוא ראה שהוא הולך בשני סנדלים, אחד מהם נשלף מרגלו והוא הלך עם השני, אז זה הפרידה של אח שיש לו אחות או בן זוג בגב המסע, כי כשהוא הלך בזה הוא הפך לפרשנות המסע, כאשר אחד מהם הוריד את אחיו על רקע המסע . ואם הוא לא היה אח או עמית, וראה את יחידתו אבודה או נופלת לבאר או שמישהו השתלט עליו, זה היה מקרה באשתו . אם הסוליה הופכת להיות פסולה לאחר מכן, אז אשתו חולה ואז הופכת לבריאה, או שהאישה נטשה אותו או פרשה לגמלאות, או מה שנחשף לנשים מאותו דבר, ואז חוזרת למצבה הראשון . אם הוא ראה שהסוליה נגנבת ממנו ומישהו אחר לבש אותה, אז היא ענתה לה או לא ידעה אותה, אז זה לא טוב לבעליה, כי הוא חיסל את אשתו או את עבדתה שלבשה אותה . אם הוא רואה שהסוליה נחטפה או נשרפה עד שלא נותר לו דבר או משהו כזה, זהו מות אשתו או המשרתת שלו . אם הוא רואה שהוא תיקן את סולייתו, הוא מנהל את מצבה של אשתו או מקיים איתה יחסי מין . אם מישהו אחר מדביק את זה, אין בזה טוב בנשים העירומות . אם מדובר בכפכף המיוחס לנסיעה, אזי נסיעות אלה לא הושלמו . אם הוא רואה סוליה ללא עור של נעל, משהו שדומה לה בזוי, או מיוחס בפרשנות למשהו אחר שאינו של הסוליה עם משפחה, אז האישה שלובשת אותה מיוחסת למהות של אותה היחיד, בין אם זה טוב או שחיתות . ואם זה מהסוליות המיוחסות לנסיעה, אז אני מייחס את הנסיעה למהות הנעל ההיא, בין אם היא טובה או רעה, כמתואר . ואם הוא ראה את המלכודות שלה שהוא מחזיק שחוק או נשבר . מצבו של בעליו כאשר הוא נוסע בכך, או באישה הדורכת בו הוא כמו מהות המלכודות, יופיין, כוחן ומראהו ….
…אל-קירמני אמר: ~מי שרואה שהסירה שלו נוסעת בעתיד אל הים, אז זה מתפרש כמסע, כי אלוהים אדירים אמר: ' ויש לו את השכנים בים, כמו דגלים .'…
…באשר למוות, מי שרואה שהוא מת ואנשים בוכים עליו, או שטפו אותו ועטפו אותו, נשא אותו על הארון או טמן אותו בקבר, כל זה מעיד על השחיתות של דתו, וזה קיוויתי שלנפטר זה יש את הזכות לדתו אלא אם כן הוא נקבר. אם הוא נקבר, אלוהים נפגש מלבד תשובה אלא אם כן הוא ראה שהוא חי ועזב את הקבר לאחר הקבורה, הוא חוזר בתשובה ומי שרואה שנאמר לו שמעולם לא מתת, אז הוא ימות קדוש מעונה, ומי שרואה את זה הוא מת ומה שגופת המת חייבת, ומי שרואה שהוא מת ומה שיש עליו הוא גופת המת, ואף אחד לא בוכה עליו, לא נשטף ולא היה אפוף, הוא נוסע. הוא ראה שהוא יצא מארץ עקרה לארץ פורייה, ואז היה עובר מכפירה לסונה, ואם היה רואה שהוא יוצא מארץ פורייה לארץ עקרה אז הוא היה עובר מסונה לכפירה ומי שיהיה ראה שהוא שופך את ידיו מהעפר אז הוא יהיה עני, ואם הוא היה חולה הוא מת ומי שראה שהוא מת בקברים במשך זמן רב, הוא נוסע רחוק ומלווה את הבורים ואנשי המוסר. , וכל מי שרואה שהוא מת ואז חי, הוא נוסע רחוק ואז חוזר, ומי שרואה שהוא מת ונשא על צווארם של אנשים, ואז הוא מכה בשליט ומבצע את פקודתו אבל מקלקל את דתו והוא קיווה לטוב מאוחר יותר אלא אם כן הוא נקבר ומי שרואה שהוא מת הוא לא ראה קבר, תכריכים, לוויה או בכי, כי זה נחמה לחזון הראייה שנמצא בו ומי שרואה שהוא עטוף כמו שהמת מת עטוף, אז זה המוות שלו, ומי שרואה שהפרנסה מתה ות כאשר חי, ואז הוא מתפטר, אנו מחפשים מפלט אצל אלוהים מכך. ומי שרואה שהאימאם מת, שחיתות מתרחשת בדת הרואה, וחלקם אמרו שמי שראה שהאימאם מת, אז אותה מדינה חוזרת לשחיתות וסובבת עם מה שהוא הורס ומי שרואה את אחד מהוריו מת, אז עולמו נעלם ומצבו מקולקל, ואם הוא אחד מתלמידי הנ~ל, עבודתו תושעה, ואם יראה שאחיו נפטר, אם הוא חולה, הרי זה מותו או מותו של אחד ההיבטים שלו. באחת מעיניו ובאחת מידיו, ומי שרואה שאשתו נפטרה, היא הורסת את הענף שלו, ונאמר שהוא יתעשר וייהנה מכסף מהפתרון, ומי שראה שבנו מת, הוא יינצל מאויבו, ומי שראה כי בתו מתה, אז הוא נואש משמחה. אבן סירין אמר כי מותו של הילד הוא ביטחון מפני אויב והירושה ומות הילדה היא חזרה מהתקווה בו היא שמחה, מות הילד ומות האב, מבלבל את העניינים בגלל פרנסתו ו מות האם. חוסר הגישה למטרות והשגתם ועצב ומי שרואה את אחד מקרובי משפחתו נפטר, זו ירידה ביכולתו, מוות האישה הוא גן עדן ומות האישה ההרה טוב מאוד ו טוב בשבילה. מהמקום שהוא לא מקווה לזה, ומי שרואה שאישה בהריון נפטרה, היא תלד בן זכר הוא היה מרוצה ממנו ואולי המוות הצביע על גירושין, ומי שראה שידוע נפטר בזמן שהוא התאבל עליו, ואז התרחש מזל לשניהם, ומי שראה שהוא מת בקרב עם, הוא היה מסתבך במעשיהם ונאמר שהוא ימות ככפירה או שהוא נסע לטיול, הוא לא ישוב ממנו ומי שראה שהוא נושא אדם מת היה מכה בכסף אסור ומי שרואה שהוא גרר את הנפטר על הקרקע, אז הוא מקבל חטא, ומי שרואה שהוא העביר את המתים לקברים, אז הוא עושה את הזכות, ואם הוא לקח את זה לשוק הוא ענה על הצורך שלו והסחר שלו הושקע, ומי שרואה שמדען מת, הוא מציין את פסול הידע והשריעה במקום ההוא, ומי שרואה שמישהו מה אנשים של חדשנות הוא מת, ואז הוא בק בהשמטת עריצות רבה יותר ומי שרואה כי אומן מת, זה מעיד על דיכאון של עבודתו, ומי שרואה שמשרתו, משרתו או משרתו נפטרו, אז הוא חסר את תפארתו, אלא אם כן יש לו מישהו אחר, ואז הוא עוצר כמה דברים, ומי שרואה שחברו נפטר, או שהרואה מת או מאבד את חברו, ומי שרואה שהחיה שלו מתה אין בו טוב, ואם יש לו דברים אחרים, הוא קל יותר, ומי שרואה שמשהו מן החיה מת בזמן שכיבה, ואם יש לו כלב או טופר, זה מעיד על ניצחון האויבים, במיוחד אם סוגו מזיק והציפורן מעידה יותר ואולי על בטיחות וביטחון, חלקם אמרו שאם הם ראו שקשיש לא ידוע מת, זה מצביע על כך שסבו לא מייצר ממנו שום דבר שהוא התכוון אליו, הוא מצא בו, ומי שרואה שאישה לא ידועה מתה, שלו העולם מופרע…
…מי שרואה בחלום שהוא חג'ג ', הסתובב בבית וביצע כמה מהטקסים, אז זו צדקת דתו, צדקתו לפי שיטתו, שכר פרנסתו, ביטחון מה שהוא חושש ממנו , את החוב שהוא יוציא, ואת האמונים שהוא מבצע למוסלמים . אם הוא ראה שהוא יצא לחאג 'בזמן ובודד, הוא ימונה, ואם הוא נוסע הוא הגיע, אם הוא סוחר רווחי, אם הוא היה חולה הוא נרפא, ואם הוא חוב, חובו היה השתלם, ואם הוא לא לבצע החאג, ואם הוא הלך לאיבוד, אלוהים אדיר מודרך לו . אם הוא רואה שהוא עושה חג'ג 'או מבצע אומרה, אז הוא חי חיים ארוכים, והעניינים שלו מקובלים . אם ראה שהוא הלך לחאג 'והיה שליט, הוא הורחק . ואם הוא היה סוחר, הוא הפסיד, ואם הוא נסע, הוא נותק מהכביש, ואם הוא היה בריא, הוא היה חולה . אם הוא רואה שהוא חייב לבצע חג'ג 'ולא לבצע חג'ג', אז הוא לא מאמין בברכות ובביצועי הנאמנות . חג'ג 'בחלום הוא עדות להתנזרות בכוונה, ביטול דת, עשיית מעשים טובים, או חתירה למה שחייב להיות צדיק, כמו הורים ומורים, הגירה או ביקור אצל מלומד או מתפלל . ואולי העלייה לרגל הצביעה על נישואי רווקים, וזה על המלך להגן על האויבים, לאכזב את אנשי הזנות ולפתוח מדינה גדולה מארצות האמונה . ואולי חג'ג 'מעיד על כיבוש, ואם הוא תלמיד ידע, מטרתו תושג עבורו, ואם הוא עני הוא התעשר, ואם היה חולה מת, או סורר הוא חזר בתשובה, ואם הוא היה נשוי, הוא התגרש מאשתו, ואם הוא היה לא מאמין, הוא אימץ את האיסלאם, ואם היה נוסע לחאג 'ברוכב, הוא היה נותן סיוע לכל מה שהזכרנו. ביד זה שמנחה את הנוסע אליו, אם הוא גם רוכב גמלים עשירי, כי הוא סירת סראט אל-נאס . אם הוא יוביל אישה הוא יגיע לזה באמונתו . אם רוכבים על וילה חג'ג ', בליווי המלך . ואם הוא נוסע ברגל, הוא נופל בשבועה שעליו להציע כפרה . ואולי חג'ג 'הצביע על פרנסה, שלל, בוא נסיעה, הקלה אחרי מצוקה, בריאות ממחלה, וחזרה למה שאדם היה בו, אם הוא נושא איתו יותר מאשר מעיד על אדיקות, ואולי מעיד על נשיאת אספקה לעניים, החייב למלא את חובו, ומי שעשה חג'ג 'ולא עשה דבר מחג' עובד, זה אומר הסולטן הנזקק . ומי שרואה שהוא יוצא לבדו אל חג'ג ', והאנשים נפרדים ממנו וחוזרים ממנו, הדבר מעיד על מותו ….
…המיטה : נאמר כי מי שרואה שהוא על מיטה, ואז הוא מחזיר אליו משהו שעזב את ידו, גם אם הוא כוח של חולשה בסמכותו ואז מתבסס אחרי חולשה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ והשליכנו גופה על כסו, ואז חריץ .~ ואם הוא רוצה להתחתן, אז זה נישואין של אישה, ואם הוא נמצא על מיטה ועליה מזרנים, אז זו עלייה בכבודם ובזכרם של אנשים הצבועים בדת . אם אין רהיטים עליו, אז הוא נוסע . חלקם אמרו שהמיטה וכל מה שהוא ישן עליו מעידים על האישה וכל הפנסיה, כמו גם הכיסאות . ורגלי המיטה מעידות על הממלוכים, ומחוצה לה האישה בפרט, החלק הפנימי שלה הוא החזון, והתחתית היא הבנים והנקבות . אלקייראוואני אמר כי המיטה מעידה על כל מה שאדם מרוצה ממנו, מפוקחת עליו ומתקרבת . והערבים אומרים : השלישי בכסאו, אם הוא הורס את כבודו . וכס המלכות : המיטה, והיא עשויה להתייחס לסירה מאישה, מעמיסה או ספינה, כיוון שישן רוכב עליה בזמן שנשמתו נוסעת ממשפחתו ומביתו . ואולי הוא התייחס לארון, כי זו מיטת המראה . מי ששובר את מיטתו בחלום או שהרכבו מתפרק, סמכותו תיעלם אם הוא יהיה מלך, והוא מבודד מהשקפתו אם הוא שליט, והוא עוזב את אשתו אם היא מתריסה או מתה חולה, או בעלה אם הוא המטופל, או שהוא נוסע ממנה או נטש אותה, ופניו עשויים להצביע על הבעל, וגבו על האישה, ומה שעוקב אחר ראשו על הבן, ועל הבא של שני גברים על המשרת והבת, וחמורו עשוי לציין את ערכי הבית וסימניו על אנשיו . וחמורו עשוי להצביע על המשרת, ולוחותיו על המזרן, השטיחים, המזרנים, המחצלות ובגדי הנשים . לגבי מי שרואה את עצמו על מיטה לא ידועה, אם הוא יפגוש את המלך, הוא ישיג את זה, אחרת הוא יושב במועצה גבוהה . אם הוא היה בפרישה, הוא התחתן, ואם היא בהריון, היא ילדה ילד . וכל זה אם היו לו מברשות על זה, או אם היה לו יופי . ואם לא היו עליו מצעים, הנוסע שלו היה נוסע רחוק, ואם הוא היה חולה הוא מת, ואם זה היה בימי חג'ג 'והוא קיווה לו, הוא רכב עמוס על גמל, או על ספינה. בים, או התיישב בו על המיטה ….
…נעלי בית מציינות בחלום את המשרת, את הכסף וההגנה מפני חוסר מזל . ומי שראה שהוא לובש שני נעלי בית, הוא היה נוסע בים . לבישת כפכפים צרים מעידה על חרדה, מצוקה ודרישה לחובות, ואולי כפכפים צרים מעידים על הגבלה אצל גברים . עדיין ראה את זה הסיר ממנו דאגה ומצוקה . לבישת נעלי בית עם משטחים מעידה על עליית יוקרה ורוחב הפרנסה . ונאמר : חזון הכפכפים במהלך בוא החורף מעיד על טוב, ובניהולו, או בקיץ הוא מעיד על דאגתם . ומי שראה שנעלי הבית שלו נופלות לבאר או נשרפות, אשתו מתה . הכפכפים החדשים אם הם צרים, אז זו דת שדורשים, ואם היא רחבה אז הם הם . הכפכפים הם אדם שאינו מהראם שצם או נוסע, ואם הוא רואה חוף ולא לובש אותו, אז הוא ישיג כסף מהעם הלא-ערבי . מי שלובש כפכפים פשוטים נוסע רחוק או קרוב, או מתחתן עם בתולה . אם נעלי הבית היו שבורות, אז האישה הייתה בגד . אם הכפכף נופל לבאר או הולך לאיבוד, הוא משחרר אותו, ואם הוא ימכור אותו הוא ימות . אם הוא גנב ממנו את הסנדלים, אז נגרמו לו שתי מצוקות, ואם זאב או שועל קפצו על נעלי ביתו, הם היו מוסריים בעקבות אשתו . אם הוא לובש נעלי בית רופפות, הוא נלקח על ידי אשתו . אם הוא לובש נעלי בית עם כתם בתחתית, אז הוא מתחתן עם אישה שיש לה בן . ומי שאיבד את נעלי הבית הישנות שלו, החוב מוסר ממנו . ונעלי בית עוברות ליד בקר, כך שכל תאונה שמתרחשת בכפכפים מתרחשת אצל הבקר שלו . ומי שיש לו כפכף אחד, חצי מכספו ייעלם . ואם הוא הלך להסתיר את זה ביחד, כל הכסף שלו נעלם . ונאמר : החוף הזקן הוא חוב ומאסר, והעבד הוא אישה, ואם הוא רואה שמצא חוף, הוא מציין שהוא עובד בגופו למען הבא, או שהוא מזניח את שלו חובה ומקלה על רבים . והגמל היה קל יותר בחלום, עם כוח ומסע, ואולי רפיון הגמל הצביע על תפניתו על הירח המלא או על הכאב, או על הכנה לעניינים והתקדמות טובה . ראה גם את הנעליים, ראה את הצפלין וראה את הסוליה ….
…הגמל : אישה, שנה, עץ, ספינה, עץ דקל, או קשר של קשר העולם . מי שבבעלותו או רוכב עליו, יתחתן אם הוא רווק, או שהוא נוסע אם הוא נוסע, או שהוא הבעלים של בית או אדמה או רווח או אוסף . חליבתה ניצלה את הנדרש ממנה והועילה ממה שמוכיח על ידיה, אלא אם כן היא נשאבה בה, אז היא תגיע להשפלות . באשר לנוודים, חיבוקים, כיפה ומוחאפות : כל אלה נשים, מכיוון שהן מסונוורות ומותקנות, ומי שרואה גמל לא ידוע מניב חלב במסגד, בגמילה או בנטיעות, זו שנה פורייה, אלא אם כן אנשים נמצאים תחת מצור, פחד, מרדה או כפירה, ואז זה מוסר בגלל הופעת האינסטינקט, מכיוון שחלב גמל נפוץ וסונה . הגמל הערבי המיוחס לאישה הוא הערבי המכובד . נאמר כי בשר גמלים היה מבושל כמזון מותר, ונאמר כי זה מילוי נדר לאמרה הקב~ה : ~ כל האוכל היה פיתרון לבני ישראל למעט מה שאסר על ישראל להיות .~ נאמר שזה בשר גזר . והגמל למי שרוכב עליו הוא אשה צדיקה . וקרע הגמל נוסע בצדק . והנסיעה חסרת האונים בה הוא חושש לחתוך את הדרך . ונאמר כי נגיעה בסיעה ובכל ילד קטן הייתה עצובה ועסוקה . נאמר בסמכותו של אבן סירין שהוא נשאל על אדם שראה גמל ואמר : היא תתחתן . אחר שאל אותו על גבר שראה כאילו הוא נוהג בגמל, והוא אמר : דרגה וצייתנות של אישה ….
…באר מים בחלום, אישה צוחקת וזקופה . אם אישה רואה באר, אז הוא איש בעל נימוסים טובים . והבאר הוא כסף או מדע, או איש גדול או כלא, או הגבלה או הונאה . ומי שרואה שהוא חפר באר ויש בו מים, הוא מתחתן עם אשה עשירה ומתעתע בה, כי קידוח הוא רמאות, ואם אין בו מים, אין לאישה כסף, ואם הוא רואה שהוא שתה מהמים שלה ואז הוא מכה כסף מרמאות . ואם הוא רואה באר ישנה ביישוב, בבית או בכפר שממנו שואבים היצואנים והמגיעים עם החבל והדלי, יש אישה, או בעל אישה, או ערכיה, ואנשים מרוויחים ממנו בפרנסתם, ויש לו זיכרון טוב בכך . אם הוא ראה שהמים שוצפים מהבאר הזאת, אז הוא יצא מזה, ואז הם היו עצובים ובכו במקום ההוא . ואם הוא רואה שהוא חופר באר להשקות פרדס, אז הוא לוקח תרופה שאיתה הוא מקיים יחסי משפחה עם משפחתו . אם הוא רואה את הבאר שלו עולה על גדותיה עד שהמים נכנסים לבתים, אז אם זה יכה בכסף זה יהיה אסון עבורו, ואם הוא ייצא מהבית, הוא בורח מהם ועובר מכספו באותה מידה שהוא עזב בית . אם הוא יראה שהוא נפל לבאר מים, אז הוא מתנהג עם אדם עריץ שאינו צודק, והוא ייפגע מזימתו ומעשהו הפסול, וענייניו יהיו קשים עבורו . אם המים צלולים, אז הוא עובד עבור צדיק שמסתפק בו . אם הוא יושב על באר, מתייחסים אליו כאל אדם ערמומי, והוא ניצל ממזימתו . אם הוא רואה שהוא נופל או נשלח לבאר, אז הוא נוסע . והבאר, אם אדם רואה זאת במיקום לא ידוע, ויש בו מים מתוקים, הרי זה עולמו של האדם, ובו הוא יתברך, חי, יחי חיים כמו מים , ואם אין בו מים אז חייו נגמרו . קריסת הבאר היא מות האישה . אם הוא רואה שרגליו משתלשלות בבאר, אז הוא זומם עם כספו כולו או חלקו . אם הוא יורד בבאר ומגיע למחצית ממנו, אז הוא קורא לזה ואז הוא נוסע . אם הוא שומע את הקריאה לתפילה באמצע הבאר, הוא מבודד, גם אם הוא שליט, והוא מפסיד גם אם הוא סוחר . ונאמר : הרואה באר בביתו או בארצו, הוא יזכה בשפע בפרנסתו, יקל לאחר מצוקה, ויתרום מבחינת זה לא נספר, כי ראה שהוא נפל לבאר דרגתו ומולו נופלת . אולי הבאר מעידה על האב והילד, המנומס והקבר, ההונאה ומילוי הצרכים, המסע והדרישה, המחסור והנדיבות . ולכל באר יש פרשנות : באר הבית מעידה על בעל הבית או על חנותו, על אשתו או על משרתו, או על כספו, מותו או חייו . הבאר השבורה תשבש את הנסיעה והתנועה . והבאר ברחובות מעידה על המסגד או על חדר האמבטיה, ואולי הבאר מעידה על האישה הנואפת אליה מגיעים כל אחת . והבאר החמה מעידה על המשמר שלה . ובארת הדרך מעידה על הפות אחרי המצוקה . ובאר גלגל המים מעידה על העולם בו אנשים מסוימים שמחים, ואחרים עניים, ואולי זה מעיד על בית הידע ובתי הספר לתלמידים . ואם אדם ראה את באר זמזאם בנתיב או במדינה ידועה, הוא היה מביא לאותו מקום אדם שיועיל לעם בתחנייתו או בחסדו . אולי זה הצביע על הניצחון של תושבי אותה מדינה על אויביהם ועל שפע ברכתם, ואולי הגשם המועיל ירד עליהם כשנזקקו לכך . אם הוא ראה שהוא עומד על באר ושואב ממים טהורים וטובים, אם הוא היה מלומד הוא קיבל ממנו באותה מידה שהוא צייר, אם הוא היה עני הוא הרוויח כסף, ואם הוא היה רווק, הוא התחתן, ו אם אשתו בהריון, היא מביאה ילד במיוחד אם הוא מצייר דלי, אחרת יש לו סיבה לוותר על אודות אנשים ולהתלהם אליהם . ואם הוא חיפש צורך, הוא מילא את צרכיו, ואם הוא מקווה לנסוע, הוא היה נוסע והוא היה מרוויח בנסיעותיו יתרונות גדולים . אם הוא ביקש בקשה שקרתה לו, ואם קיווה לתקווה, הוא הבין זאת, ואם הבאר קרובה לשוחד, הוא היה אדם נדיב, ואם הוא זרוע רחוק, הוא היה אדם קמצן, ואז מי הבאר הצביעו על פוליתאיזם וחוסר אמון באלוהים הכל יכול . הבאר עשויה להצביע על ספק בנוגע לדת, משום שהיא הפוכה מביר ריב . ומי שרואה שהוא מסתכל בבאר, אז הוא חושב ומסתכל על אישה . מי שרואה כי בארו מקופלת, ואשתו חולה, או בתקופה שלאחר הלידה, היא תינצל ותפטר אותה ממחלתה ….
…גדר : פסור עיר ד 'לסביבות ולאלהה, והלא נודע ממנה, פידל על האיסלאם והמדע והקוראן והכסף והבטיחות והיראה והתפלל, וכל מה שחסם אותו מאויבים אחרים וכל חומות המדע, או אשתו או בעלה או מגן או אב או אב או כלפיהם . מי שרואה את חומת העיר בהריסות, השליט עליה ימות או שהוא מודח מעבודתו, ואם הוא רואה אותה הולכת כמו חיה הולכת, אז הוא נוסע בסולטנה לאזור שעליו הוא חלם בחלום . באשר למי שבנה חומה על עצמו, על ביתו או על עירו, בדוק את מצבו, ואם הוא היה שליט שהגן מפני אויבו והסיר את הגרועים שבנתיניו, ואם הוא היה מלומד שהיה סיווג בידיעתו מה יש לו אי-גבלות לאחרים, ואם הוא היה עבד נזיר, הוא שמר על העם בתחנייתו ונמלט מהמרדה על ידו. ואם הוא עני, אז אסור לו לספק שום דבר לעשות בלעדיו או להתחתן עם אשה, אם הוא היה רווק, היא תגן עליו ותדוף את פיתויי השטן מטעמו . ואם הוא רואה חומה לא ידועה ויש לו תלם ממנה עד שגנב או אריה נכנס למדינה, אז עניין האיסלאם נחלש או ידע במקום ההוא, או תלם מעמודי הדת הוא עמוד תווך . אם זה היה במה שהוא ראה כאילו הוא שלו, כאילו הוא נמצא בו לבדו, זה נכנס אליו בדתו או בידעו או בכספו או בשריונו אם זה היה בג'יהאד, או באי ציות של אב, אם, בעל או אדון, ואז הוא יבוא אליו מאותם חטאים . אל-קלעא : הטירות הן מהן לפרג ', והטירה היא מלך מלכים שמגיעים למלכים מטוב לרע, ולכן מי שרואה כאילו הוא נכנס לטירת המזונות והסגפנות בדתו, ומי שרואה טירה מרחוק, הוא נוסע ממקום למקום ופיקודו מוגבה . ומי שרואה שהוא בנה מבצר : הוא יגן על בריחתו מדברים אסורים, על עושרו ועל עצמו מפני ייסורים והשפלה . אם הוא רואה שהוא הרס את מבצרו, את ביתו או את ארמונו, הרי זו השחיתות של דתו וחיי עולמו, או מותה של אשתו . ומי שיראה שהוא נמצא בטירה, בעיר או במבצר, יתברך בטוב, בזיכרון ובסגפנות בדתו. אם הוא רואה אדם יושב בכבוד טוב, אז הוא מכין אח, נשיא או הורה לברוח איתו . ונאמר : המצודה היא אדם מבוצר שאיש אינו יכול להתמודד איתו . מי שרואה את זה מרחוק, זה גובה שהוא הזכיר, מחזק את הנרתיק שלו, ומי שרואה שהוא מחובר למבצר מבפנים או מחוצה לו, כך גם מצבו בדתו . ונאמר מי ראה שהוא מבוצר בטירת נאסר . ביחס לשלט : מי שרואה שהוא על מגדל או בתוכו, אז הוא ימות ואין בו שום טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ באשר אתה נמצא המוות עוקף אותך ואם אתה נמצא במגדלים בנויים . ”…
…האגם : מציין אישה משמאל שאוהבת ישירות, כי האגם עומד ולא רץ, והוא הורג את מי שנופל לתוכו ולא דוחף אותו . והגלים הם חומרה ויסורים, כי אלוהים אדירים אומר : ~הם מכוסים בגלים כמו צללים .~ ויאמר הקב~ה : ~ והגלים נעצרו ביניהם .~ ומסופר כי סוחר ראה שהוא הולך בים, והוא נבהל מפחד הים, אז הוא סיפר את חזונותיו במעבר . הוא אמר : אם אתה רוצה לנסוע, יהיה לך טוב . זאת משום שחזונותיו מעידים על יציבות ענייניו . ואדם ראה כאילו מי הים כועסים עד שקצהם הופיע . אז הוא סיפר את זה לאבן מצדה, והוא אמר : צרה ירדה על האדמה על ידי הח'ליף, או בצורת בארצות, או שכספי הח'ליף נגנבו . זה היה רק סכום קטן עד שהח'ליף נהרג, כספו נשדד והמדינות דוכאו . ומי שיראה שהוא מוציא פנינה מהים, הוא ירוויח מהמלך בכסף, עבד או דגל . ואם הוא רואה שמי הים או מים אחרים גדלו עד שהם חורגים מהגבול, כלומר משמעות הזרימה עד שהם נכנסים לבתים, לבתים ולבתים, אז אנשיה מפקחים על הטביעה, אז יהיה משפט גדול . העיקרון הוא במים הדומיננטיים שהם והמרדה, כי אלוהים אדירים קרא לניצחונו ולשפע העריצות שלו, והוא אמר שטביעה מעידה על ביצוע אסון גדול וביטוי כפירה, ומוות בטביעה הוא מוות בגלל חוסר אמון. . באשר לכופר, אם הוא רואה שהוא טבע במים, אז הוא מאמין, כי אלוהים אדירים אומר : “ גם אם הטביעה תופס אותו, הוא אומר, אני מאמין . ” הפסוק . ומי שרואה כאילו טבע ושקע בים, הסולטן ישמיד אותו . אם הוא יראה כאילו טבע וגרם לו לצלול פעם אחת ולרחף פעם אחת ולהניע את ידיו ורגליו, אז הוא ירוויח עושר ומדינה . אם הוא רואה את זה כאילו עזב אותו ולא טבע, אז הוא חוזר לעניין הדת, במיוחד אם הוא רואה בגדים ירוקים על עצמו . נאמר כי מי שראה שהוא מת בטביעה במים שאויבו היה רוצה לטבוע במים הטהורים טבע בכסף רב . באשר לשחייה : מי שרואה שהוא שוחה בים והיה מדען שהגיע לצורך שלו בידע, אם הוא שוחה על היבשה, אז הוא נעול ומתחזק במבויתו, והוא נשאר שם כמו השחייה קשה או קלה, וככל שעוצמתו . אם הוא רואה שהוא שוחה בעמק מישורי עד שהוא יגיע למקום שהוא רוצה, אז הוא נכנס לעבודה של סולטן לא צודק ואדיר שדורש ממנו צורך שהוא ממלא עבורו ומסוגל לו ואלוהים אדירים. מאבטח אותו ככל שהוא רץ בעמק . אם הוא ירא ממנו, אז הוא חושש גם משליט , ואם הוא בורח, הוא בורח ממנו, ואם הוא נכנס לים ושוחה בו טוב יותר, אז הוא נכנס לעניין גדול ולמנדט גדול, והוא מסוגל להחזיק את המלך ולהשיג תהילה וכוח . אם הוא שוחה על גבו, הוא חוזר בתשובה וחוזר מהחטא . ומי שמתפלל בזמן שהוא מפחד, הוא יקבל פחד, מחלה או מאסר, ככל המרחק שלו מהצדק . ואם הוא חושב שהוא לא יברח ממנו, הוא ימות בדאגה ההיא, ואם הוא נועז בשחייה שלו, אז הוא נחסך מהעבודה ההיא . ואם סולטן רואה שהוא רוצה לשחות בים והים סוער עם גל, אז הוא נלחם במלך בין המלכים, ואם הוא שובר את הים בשחייה הוא יהרוג את המלך ההוא . וכל ים, נהר או עמק שהתייבש, זהו מצבם של המיוחסים לו, ואם המים יחזרו, המדינה תחזור . ונאמר שאם אדם רואה שהוא ברח מהמים ששוחה לפני המודעות שלו לשינה, עדיף שהוא ישים לב בזמן שהוא נמצא במים ששוחה . ונאמר כי מי שראה שהוא שוחה, התמודד עם יריב והביס את יריבו וניצח אותו . והליכה על מים בים או בנהר מעידה על דתו הטובה ותקפות וודאותו, ונאמר שהוא בטוח במשהו שהוא בספק, ונאמר שהוא נוסע למסע בסכנה שלו אמון . ומי שיראה כאילו המים זורמים על פני השטח שלהם, הוא יכה על ידי אסון מהסולטאן, המעיד על רגלו של השליט, שאותו הוא יכול רק להתמודד, בגלל זרימתו וסמכותו . ומי שקם ממנו קל ועדין יותר, ומצביע על לוחם החותך את הדרך, ואם הוא נוסע, גנב או אריה חוצה את הכביש עליו, או שמוחו לגבי מסעו הוא גשם, שליט, או מכה . ואם הוא היה נוכח, הוא היה סובל מצער ופורענות, כי אלוהים אדירים אמר : ~אתה ארור בנהר .~ באשר לסולטן, הוא מוצג בפניו, במיוחד אם הוא נכנס אליו . או שהוא יכלא אותו, יורה לו להכות, או שהוא יגון אם קיבל אותו גדול, או מונע ממנו להינצל מהזרם שלו, ואז או שמחלה נופלת בו מקור או טיפה, אז איך זה היה החורף והמים שלו היו גרועים, אז הם חמורים יותר בכל מה שמעיד על כך? אם ייחתך, יעבור או ייצא ממנו, הוא יינצל מכל מה שיש בו של צער ומחלה, וכל העדויות של ייסורים וצער . ומי ששואב מנהר ושותה, מקבל כסף מאדם מסוכן כמו אותו נהר . ומי שנכנס לנהר ותוקף אותו מקרקעית בוץ או בוץ, הוא יוכה על ידי אדם שמצבו הוא כמו של אותו נהר בנהרות . ומי שיחתור נהר לצד השני, הוא ינתק דאגה, אימה או פחד, והוא יינצל ממנו אם יש בוץ ….
…הפיל : יש חילוקי דעות לגבי זה, חלקם אמרו שהוא מלך ענק, וחלקם אמרו אדם ארור כי הוא מפלצת . מסופר שאדם הגיע לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני פיל . אבן סירין אמר : הפיל הוא לא מהסירות המוסלמיות, אני חושש שאתה נגד האיסלאם . ונאמר שזה דבר מפורסם וגדול שאינו חסר תועלת, מכיוון שבשרו אינו נאכל או נחלב . כמה מהם אמרו : מי שראה פיל ולא רכב עליו, יראה ירידה בעצמו ואובדן כספו . אם ברכיו יגיעו לרכוש עצום ודל, והוא יגבר אם הוא כשיר לסמכות . אם הוא לא היה כשיר, הוא פגש מלחמה ולא ניצח, כי הרוכב שלו אף פעם לא נמצא במזימה, אז הוא לא מנצח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ לא ראית איך מה הוא עשה לחברי הפיל , ~ ואולי הוא נהרג בזה . אם הוא כורע על אוכף בזמן שהוא מציית לו, הוא מתחתן עם בתו של אדם זר וזר . אם הוא היה סוחר, המסחר שלו היה גדול . אם הוא כורע ממנה במהלך היום, אז הוא מתגרש מאשתו ועושה אותו חולה בגללה . מי שרועה ויולה מתסכל אז את מלכי פרס, והם מובלים בהתאם לצייתנותו . אם הוא רואה שהוא חולב פיל, אז הוא זומם מלך ענק ומקבל ממנו כסף מותר . ופיל זבל את כספו של המלך . הוא ראה פיל שנהרג בארצו, כי מלך העיירה ההיא, או איש המפקד שלה, מת . ומי שרואה כאילו הפיל מאיים עליו או רוצה אותו, אז זה חולה, ואם הוא רואה כאילו השליך אותו תחתיו ונפל עליו, זה מעיד על מותו של האדם של החזון . אם הוא לא ישליך אותו תחתיו, אז הוא ייכנס לצרות והוא יינצל . נאמר שהפיל הוא מלך הגיהינום . באשר לנשים, זה לא מדריך טוב אולם הן רואות את זה . ונאמר כי מי שראה כאילו הוא מדבר אל הפיל יקבל הרבה טוב מהמלך . אם ראה שבעקבותיו רץ פיל, הוא קיבל הכנה ממלך . ומי שהיכה את הפיל בתא המטען שלו, יהיה לו מזל . ואמרו כי לראות את הפיל במדינות אחרות מאשר הודו, היה קשה ומבועת . ובנוביה מלך . והפילים נלחמים בשני מלכים . הפיל מעיד ביותר על הסולטאן הזר, ואולי האישה הגדולה והספינה הגדולה, ומעיד גם על ההרס והמעגל, כאשר הגיע למי שהביא את הפיל לכעבה מציפורי אבאביל ואבנים מהאבן. . ואולי מצוין על ידי מוות . ורכיבה עליו מעידה על נישואיו של אדם יחיד, או עלייה לספינה או נושאת מטען אם הוא נוסע . אחרת, הוא יצבור כוח או ישיג שליטה על מלך, אלא אם כן הוא נמצא במלחמה, כי הוא הפוך והורג . ומי שרואה את הפיל מחוץ לעיר, ומלכו חולה, הוא ימות, אחרת הוא נוסע ממנה, או מבודד ממנה, או ספינה נסעה בה, אם הייתה עיר ים, אלא אם כן יש מגיפה או השמדה או מצוקה, ואז זה נעלם מהם על ידי הפיל שעוזב אותם ….
…אם למיטה בחלום אין מזרון, היא נוסעת בגלל מה שמכונה ~הליכה~ . ונאמר : הוא אישה, ומי שרואה שהוא על מיטה, הוא יחזיר אליו משהו שיצא מהיד שלו, ואם זה כוח שמחליש את סמכותו אז הוא מתחזק . אם הוא יראה שהוא נמצא על מיטה ועליה מזרן, אז הוא יזכה לגובה, לגובה ולזיכרון של אנשים צבועים . אם יש נעל על הרגל שלו, אז הוא נוסע עם גברים צבועים . ומי שראה שהוא על מיטה במקום טוב יזכה בכוח, בגובה ובגאווה . והמיטה וכל מה שישן מעליה מעידה על אשת החזון איש ועל ממוקיו . ונאמר : המיטה מציינת את מה שאדם מרוצה ממנה, ומציינת כל סירה, אשה, מטען או ארון מתים מכיוון שהיא מיטת המאניה . ומי שיש לו מיטה גדולה בחלום, סמכותו תעלם אם הוא מלך, והוא מוסר אם הוא שליט, ואשתו נשארת אם היא מתריסה, או שהיא מתה אם היא חולה, או אם בעלה הוא המטופל . פנים המיטה עשויים להצביע על הבעל, וגב המיטה עשוי להצביע על האישה . ומי שרואה את עצמו על מיטה לא ידועה, עם מזרן עליה, הוא יפגוש את המלך, אחרת הוא יושב במקום גבוה . אם הוא היה בפרישה, הוא התחתן . אם אשתו הייתה בהריון, היא ילדה ילד . אם הוא ראה שהוא יושב על מיטה בלי מזרון, הוא היה מת או נוסע, ואם הוא היה חולה הוא ימות . אם הוא ראה שהוא על מיטה . איתו אישה, הוא איתה בהנאה ובעדינות, וייתכן שיש ביניהם רוע ומחלוקת . ואם אישה ללא בעל תראה שהיא נושאת מיטה לביתה, היא תתחתן . ומי שרואה שמיטתו זקופה והוא חולה, אזי זו עדות להחלמתו ממחלתו ….
…נסיעה : מציין את המעבר ממקום למקום, את המעבר ממצב אחד למשנהו ואת המרחב . מי שרואה את זה כאילו הוא נוסע, הוא מנגב את האדמה, כאילו הוא רואה שהוא מפטר רצפה, אז הוא נוסע ….
…נסיעה בחלום מציינת גילוי מוסר של אנשים, גם אם הנוסע הוא עני, הוא עשיר . מי שראה שהוא נסע עבר ממדינה למדינה אחרת . השיבה מנסיעה עשויה להיות תשובה, חזרה מחטאים או הקלה . ומי שרואה שהוא נוסע על הרגליים, זה חוב ששורר עליו . ומי שיראה שעבר לבית לא ידוע, הוא ייסע . אם המטופל רואה שהוא נוסע לארץ רחוקה או לבית לא ידוע, הרי שזו עדות למותו ….
…כלא הוא בחלום אינדיקציה לנחיצותה של הדת אם מדובר במאסר השריעה, ואם מאסרו של הסולטן הצביע על דאגה ומצוקה עקב לשון הרע או צביעות . והכלא האלמוני מעיד על העולם . מאסר מציין את האישה שמטרידה או שותקת, והלשון כלואה מפטפוט, ועשויה להצביע על תככים של האויבים וההאשמות, הקבר והדת, וחוסר המעש מנסיעה בגלל מחלות, או חוסר אנרגיה, ו מעיד על עוני ואי נוחות, וכניסה לכלא מעידה על חיים ארוכים ומפגש עם יקיריהם . הם בית סוהר ומלנכולי . ומי שבוחר לעצמו כלא חופשי מחטא . ומי שראה שהוא שוחרר מהכלא ברח ממחלה . ואם האסיר ראה שדלתות הכלא פתוחות, הוא נמלט . מי שכלא אותו, כמו גם אם ראה בו צוהר ואת האור שבתוכו, או שהוא ראה שהתקרה שלו הוסרה . וכלא בריאות הנוסע ומותו של המטופל . ומי שרואה שהוא בכלא של סולטן אמין, אז משהו לא נעים קורה לו, או שהוא בענן, מקווים לשחרורו, ואם הוא רואה שהוא מחוץ לזה, הוא ייצא את הפה הזה . אם הוא נסע, אז הכלא הזניח אותו, ואם הוא היה חולה הוא היה חולה . ונאמר : מי שרואה שהוא בכלא, זו תשובה שעונים עליה, ועזיבה מהם ומצוקה לסיפור יוסף עליו השלום . ומי שראה שהוא נמצא בכלא לא ידוע ויצא ממנו, זה היה קברו . ומי שרואה שהוא השאיר כלא לא ידוע או בית צר למרחב רחב, זה מעיד על נוחות והקלה . ומי שרואה שהוא קשור בביתו, יהיה לו טוב או יראה אותו במשפחתו . ומי שרואה שהוא כלוא בבית שאינו מכיר, הוא יתחתן עם אישה שתזכה בכספה ובבן . ומי שיראה שהוא מתועד ונמצא במצוקה, אז הוא יינצל ממה שהוא חושש . ומי שרואה שהוא בונה כלא, הוא יפגוש אדם כאימאם שנמלט, ואנשי הקהילה ההיא יפנו אותו לדרך הראויה לשבח . כלא מעיד על מוות . ואולי הוא מציין את המחלה שמונעת ממנו לפעול ולהתרומם, ואולי הוא מציין יהירות, או גיהינום כי זה הכלא של הסוררים והכופרים, ואם הוא רואה מת בכלא והוא כופר. עדות לגיהנום, ואם הוא מוסלמי אז הוא אסיר בגיהינום עם חטאים שנותרו עליו . ואם אדם רואה את עצמו בכלא והוא נוסע על אדמה או ספינה, זה דבר שמפריע לו לגשם, רוח, אויב או פקודה מהסולטאן, ואם הוא לא נוסע, הוא נכנס למקום בו הוא מציית לאלוהים הכל יכול, כמו בית של בגידה וכפירה או בית ניאוף או הנגאובר . הסוהר בחלום הוא קברן ….
…רואים את הארץ ) ומי שרואה שהוא הבעלים של אדמה ידועה, אז הוא מכה באישה שסכנתה לנשים שווה ליכולתה של הארץ, ואם הארץ אינה ידועה, הוא יכה בעולם עד האדמה ויכולתה, והאדמה עשויה להיות אם או אישה. ומי שרואה שהוא בארץ רחבה שאינו מכיר, אז הוא נוסע במהירות ומי שרואה שהוא מכה אם הוא חולה, מת או עשיר, הוא עני, ואם הוא רואה שהוא אוכל מהארץ ואז הוא מכה בכסף כמו זה, ומי שרואה שהארץ בלעה אותו, הוא נוסע, ומי שרואה שהוא בשוק בשוק סוחר בזה, הוא עושה מעשה טוב שאלוהים יגמל לו שכן ומי שרואה שהשוק מלא באנשים, אז הוא מוציא את חפציו ורבים מבעליו, ואם הוא רואה אותו ריק או סגור אז זה נגד זה ומי שרואה שהוא ישב בחנות שלו הוא ירוויח טוב ו מי שרואה שהחנות שלו נהרסה, אם יש לו אדם חולה נפטר אחרת הוא לא יוכל להזמין אותו והשוק שלו אזל…
…סוראט אל-אדיאת שקורא אותו או קורא לו, אם הוא נוסע, הוא מנותק מהכביש, ואם הוא לא נוסע אז הוא אוהב סחורות עולמיות, או שהוא אוהב את הקשר של סוסים וכבשים . ונאמר : אלוהים אדירים מזכיר הרבה, מאריך את חייו ומשבח אותו היטב ….
…בחזון הוא מציין את המסגד, כמו שהמסגד מציין את השוק . זה עשוי להצביע על מלחמה בה עם מנצח ועם מפסיד . אלוהים אדירים קרא לג'יהאד סחר באמרה הקב~ה : ( אני אלריך אותך לסחר שמציל אותך מעונש כואב ). ומי שרואה את עצמו בשוק לא ידוע החמיץ עסקה בה, והיה ער בג'יהאד, אז באו אליו קדושים, אבל הוא היה אפוטרופוס מכוון, ואם הוא היה על חג'ג 'הוא התגעגע או קלקל אותו, ואם הוא היה כשהוא מחפש ידע, הוא היה עוצר אותו או את בקשתו למשהו אחר מלבד אלוהים יכול, ואם לא היה שום דבר מזה. הוא התגעגע לתפילת יום שישי במסגד . ומי שראה את השוק מלא באנשים, או ראה בו אש, או שהיה קש דחוס בצדדיו, רווחים וצביעות היו מגיעים למשפחתו . אם אנשי השוק רואים מנומנמים, או שהם רואים את החנויות סגורות, או שהם רואים את העכביש שוזר עליהם, אז הם מדוכאים . חלקם אמרו : השוק הוא העולם, ומי שרואה אותו רחב ישיג עולם רחב . ונאמר : השוק מעיד על מהומה והתפרעויות בגלל מה שהציבור מתכנס בו . לגבי מי שחי בשוק, זה מדריך טוב בשבילו . אם השוק היה איטי, זה מעיד על אבטלה . ושווקים בחלום מעידים על יתרונות, פרנסה ובגדים חדשים . אולי השווקים הצביעו על שקר, מוסר, דאגה ומצוקה . השוק מציין כל מקום מרכזי, כמו מסגדים וכנסיות, והים שאוסף דגים שאוכלים זה את זה . השוק מציין בפני אנשי ההפשטה ליפול אל האסור או הנטייה כלפי העולם, וזה עשוי להיות עדות לענווה . ואם בשוק הוא הזכיר את אלוהים, מרים את קולו, מציין שהוא מחייב את הטוב ואוסר את הרע . ולכל שוק יש פרשנות : באשר לשוק הספרים, לראות אותו בחלום מעיד על הכוונה ותשובה . שוק הרוקחים הוא תרופה לאנשים חולים . ושוק הניחוחות הוא חדשות טובות, בעלים וילדים . השוק המתוק הוא עדות לאמונה ולאיסלאם . ושוק הזרעים, גידולו וחידוש בעלים, תפקיד, פרנסה וכיסוי לעניינים . ושוק התכשיטים מעיד על חתונות, קישוטים ובני זוג . ושוק התכשיטים הוא כמו משהו למעגלי זיכרון ושיעורי ידע . שוק הקופאיות מעיד על ידע במערכות ופרוזה, עושר אחרי עוני, ומעיד גם על משכן השיפוט . ושוק הנחושת מסמל אושר, צרה, פיצוח ראש, נישואין לפרישות, שמחות ותענוגות . ושוק הנשק מעיד על מלחמה וניצחון על האויבים . ושוק העבדים, התהילה והטוב, או הידיעה על חדשות משונות, ואולי מעיד על שוק בעלי החיים . ושוק הצמר והמוך מעיד על יתרונות ופרנסה . ושוק הכותנה מעיד על צמיחה ומזון ועל הופעתה של אמת משקר . והשוק של אבזיר הוא הצאצא, הרווחים והתועלת מהטיפוח . ושוק הירקות מעיד על סבל ומצוקה לחיות . שוק הדגים הוא פרנסה, הטבות ופגישה עם המשפחה וקרובי המשפחה . ושוק הבשר מציין את מקום המלחמה בגלל הדם שנשפך בו . וזה בשוק הנפט, גהי ודבש מצביע על עלייה של רצונות וריפוי של מחלות . הקצבים משווקים דאגות ואנקד . שוק אוכפים נוסע ביבשה . ושוק הפירות הוא מעשים טובים, מדע וילדים . שוק הנדל~ן הוא שימור כספים וסודות . שוק החיטה הוא שגשוג ובטחון מפחד . ואת צביעות שוק העץ, אפליה ומפגש . ושוק הברזל הוא רשע, מצוקה, הנחות, חוסר מזל ומצוקה, וזה עשוי להצביע על פרנסה ותועלת . ושוק המשי הוא תהילה, כסף ועבודה טובה . ושוק השעווה הוא חרטה על החוטא ומנחה לאובדים . ושוק הפומיס הוא מסע, והוא עשוי להצביע על שוק בעלי חיים, עבדים או עבדים . ושוק האוהלים נוסע ועשוי להצביע על שוק תכריכים למתים . והשוק של חג'מין דואג ואבות קדומים ומחלות, ואולי מעיד על עדי השוק . והשוק המוביל מצביע על מחלות עם מגבלה . ושוק הקרנות מסמל שימור, הבנה ומודעות . ושוק הבישול מסמל ריפוי ממחלות ומילוי צרכים . ושוק הבקבוקים מעיד על צביעות ורכילות . שוק הנייר הוא עדות לניצחון של המדוכאים ונקמה נגד הצורר ….
…להוריד את הסנדל זה משרת או אישה . והסוליה הרצויה אם דרך ונסיעה היא עליה, ואם הרסן שלה מנותק, הוא נשאר מנסיעה, ואם מלכודותיה או מושכותיה מנותקות או שהסוליה נשברה, אז מובא לו עניין שמנעו ממנו לנסוע בשל אי-אהבתו ממנו, ורצונו לנסוע לפי צבע סולתו. ואם זה היה אדום, זה היה תענוג, ואם זה היה ירוק זה היה לדת, ואם זה היה צהוב זו הייתה אשליה . כי הוא ראה שיש לו נעל, ומלך אישה לא הלך בה . לובש אותם קשורים לאישה . אם היא לא נשמעה, היא בתולה, וכמו כן, אם היא לבושה היא לא לבשה, והאישה מיוחסת לצבע הסוליה, ואם הוא ראה שהוא הולך בסנדלים, אז אחד מהם הוצא מרגלו, והוא השאיר אח או בן זוג . לבישת סנדלים בזמן ההליכה בהם היא נסיעה בארץ. אם הוא לובש אותם ולא הולך בהם, אז היא אישה שהוא מתחתן איתה . אם ראה שהוא מסתובב ביישוב שלו, היה לו יחסי מין עם אשתו . המדרס השעיר הוא כסף, וקדמת החוף היא אישה . ובלעדי המשתתף היא בת, ואם הוא רואה את זה כאילו הוא לובש סנדלים חדשים, שעירים ולבושים היטב, היא לא התחברה עמה ולא לבשה בתולה . אם הוא רואה כאילו העקב שלה נחתך, אז היא אישה שלא תאמן . אמרו שהוא מתחתן עם אישה ללא שני עדים . אם לא היו לה המושכות, הוא התחתן עם אישה ללא אפוטרופוס . אם הוא רואה כאילו הסוליה שלו מקופלת, והצלחת התחתונה מפוצלת ולא נופלת, אשתו יולדת ילדה . אם הצלחת תוצמד לצלחת, חיי הילדה יתארכו עם אמה, ואם היא תיפול, היא תמות . ומי שרואה כאילו תיקן את סולתו, אז הוא מחליף את הפגם בעניין אשתו ומשפר את המגע איתה . אם מישהו אחר תוקע את זה, זה מעיד על שחיתות באשתו, כך שאם הוא דוחף את סולייתו לנעל כדי לתקן אותה, אז הוא עוזר לאשתו לבצע מעשה לא מוסרי . אם הוא רואה כאילו הוא הולך עם סוליה, אז הוא יתגרש מאשתו או יעזוב את בן זוגו . נאמר כי חזון זה מצביע על כך שהוא מקיים יחסי מין עם אחת מנשותיו ללא השנייה, או שהוא נוסע שלם . אם ראה כאילו סולייתו תטה או נופלת למים, אז אשתו הייתה מפקחת על האבדון ואז מיילדת . אם הוא רואה אדם שגנב את הסנדל שלו ולבש אותו, אז איש מרמה את אשתו, מכיר אותו ומקבל זאת . וסוליית הכסף חופשית ויפה, וכדורים היא אישה חלשה, ואש היא אישה חריפה, ועץ היא אשה צבועה בוגדנית, והסוליה השחורה היא אישה עשירה עם גבהות, וכפות סוליות צבע הם אישה מבולבלת . ומעור פרה זה מהפרסים, ומעורות הסוס זה מהערבים, ומעור האריות הוא מחושך הסולטנים . וסוליית הפשתן היא אישה נסתרת שקוראת את ספר האל, שוטפת . ונאמר שהורדת הסנדלים היא בטוחה וקבלת אפוטרופסות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ הסירו את הסנדלים שלכם .~ שאל אדם את אבן סירין, והוא אמר : ראיתי שנעלי נעלמו, ומצאתי אותן לאחר מצוקה . הוא אמר : אתה מחפש כסף ואז מוצא אותו אחרי מצוקה . נאמר כי הליכה בסוליה היא מסע בציות לאלוהים הכל יכול, ואבן סירין נשאל על אדם שראה סנדלים על רגליו ואמר : אתה נוסע לארץ הערבים . ונאמר שהסוליה מעידה על האח . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני הולך בנעלי, והרסן של אחד מהם נותק, אז השארתי אותו והלכתי לבד . אמר לו : יש לך אח נעדר? הוא אמר : כן . הוא אמר : יצאתם לקרקע יחד, אז השארתם אותו שם וחזרתם? הוא אמר : כן . ואז חזר אבן סירין ואמר : אני לא רואה את אחיך אבל הוא עזב את הדת שלנו . פורד אבל אבל בקרוב ….
…לטייל בחלום זה סימן טוב ומשמעותו רווח ואושר . אם אתה מטייל במקומות מחוספסים ובלתי ידועים, זה מבשר על נוכחותם של אויבים מסוכנים ואתה עלול להיות חולה . באשר לטיול במדרונות סלעיים עקרים זה אומר רווח נראה לעין עבורכם, אך במציאות זה יסתיים באובדן, עצב ודאגה . אם אתה רואה במסעותיך שהגבעות והעמקים ירוקים ופוריים, פירוש הדבר של אושר ושגשוג של תנאים . אם אתה נוסע לבד ברכב, אז יהיה לך מסע פורה ושמח . אך אם נסעתם במכונית צפופה עם אחרים, המשמעות היא שאתם לוקחים הרפתקה ברת מזל ומכירים חברים חדשים וידידותיים . אם אתה נוסע בחלום, זה מנבא שתהיה לך ירושה יחד עם העושר שקיבלת מהעבודה שלך . אם אתה חולם על טיול כואב בו אירעה תאונה, המשמעות היא חוסר יציבות ומערכת יחסים רגשית כוזבת ….
…ומי שרואה שהאריך קשת ערבית, אז הוא נוסע לאדם מכובד לנסוע בתפארת, ואם הקשת היא פרסית, אז הוא נוסע לאנשי עג'ם, וגזירת הגיד היא עדות לישיבה על המסע ומעיד גם על גירושי האישה, ושבירת הקשת היא עדות למות האישה, הילדה, בן הזוג או קרובי משפחה כלשהם, ואולי הקשת מעידה על כך שהאפוטרופסות ושבירותה מעידים על בידוד והקושי של החרטום הוא עדות לעייפות הגדולה של המטייל והסוחר בגלל האובדן, הילד בגלל אי הציות, והאישה בגלל אי הציות והקלות שלו כלפיה. מעבר לפינה ….
…הטורבן : אם אדם הסתובב איתו או יראה אותו על ראשו ולא הזכיר שום דבר אחר, אז אתה מסתכל על מצבו, ואם הסולטן היה הראשון להיות שומר המדינה, אחרת תהיה לו נשיאות של מידת גדולתו ויופיו, ואין בו שום טוב אם הוא חורג מגבולותיו, והוא אינו פוגע בשחורו או בשריקתו, כי זה ממדי האצילים של הערבים, והטורבנים הם הכתרים שלהם . זה מיועד לפרישה המעידה על נישואין, ולמי שיש לו סימן של הילד הזכר . זה גם מציין בפני אדם את אביו, את סמכותו, את אדונו, את מורו ואת מורו . אם הוא מסובב אותו על ראשו או מסובב אותו על ידו, הוא נוסע או נוסע עם כסף, בן זוג או קרוב משפחה ….
…מאסר : זה מציין את מה שהיונים מצביעות, ואולי זה מצביע על המחלה שמונעת מהן לפעול ולקום, ואולי זה מציין את המוח לנסוע, ואולי זה מצביע על הקבר, וזה עשוי להצביע על גיהינום, כי זה כלא הסוררים והכופרים, ומכיוון שהכלא הוא משכן הענישה ומקומם של אנשי פשע ואי צדק . מי שרואה את עצמו בכלא, התבונן במצבו ובמצב הכלא, ואם הוא חולה והכלא אינו ידוע, הרי זה קברו, בו הוא ייכלא עד לתחייה, ואם ידוע הכלא, מחלתו נמשכת ואני מקווה שהוא יקום ויעלה לעולם שהוא בית כלא למישהו כמוהו, כשהחדשות מצביעות על כך שהוא בית הכלא של המאמין וגן העדן של הכופר, ואם המטופל היה עבריין , כך שמאסר אינו ידוע, קברו וידוע הוא סימן למשך שהותו במחלתו, וחייו לא קיוו אלא אם כן חזר בתשובה או בירך אותו במחלתו . ואם הוא רואה אדם מת בכלא, אם הוא לא מאמין, זה עדות לגיהינום, ואם הוא מוסלמי אז הוא כלוא מגן העדן עם חטאים ותוצאות שנותרו עליו. באשר לשכונה הבריאה, הוא רואה את עצמו בכלא, אז תסתכל גם במה הוא נמצא. אם הוא נוסע על אדמה או על ספינה, הוא נפגע ממוח. וחסימה על ידי גשם, רוח, אויב, מלחמה או פקודה של שליט . ואם הוא לא היה נוסע, הוא היה נכנס למקום שבו הוא לא מציית לאלוהים, כמו הכנסייה, בית המחשבה והכפירה, בית הנואף או הצעיף, כל אדם על פי גורלו . ומה בערותו שמתגלה כאשר הנושא, או ידוע עליו בתהילה או בגידול שנתו מדבריו ומעשיו בחלומותיו . כמה מאלה שראו שהוא בחר לעצמו, כיוון שאישה תתפתה לו מטעמו, ואלוהים היה מסיח את דעתו ממזימתה ואומר לו ממנו, כי הקב~ה אמר : ~ אדון הכלא הוא יקרה לי יותר ממה שהם קוראים לי . ~ מסופר שספור בן ארדשיר, במהלך חיי אביו, ראה כאילו הוא בונה בתי כלא, לוקח חזירים וקופים מהרומאים ונכנס אליהם לתוכו, והיו עליו שלושים ואחת כתרים, ולכן שאל את זה שחצה אותו ואמר : בבעלותה שלושים ואחת שנה, ולגבי בניית בתי כלא, עם מספרם אתה בונה ערים ולוקח את הרומאים ולוכד אותם . זה היה כך . כאילו לאחר מות אביו הוא לקח את מלך הרומאים ובנה את העיר נישפור, את העיר אחוואז ואת העיר סאוראן ….
…אל-רהא : הטחנה מציינת את פרנסתם של בעליו וחנותו, וכל מי שחי עמו או מי שמגיש אותו ומתקן את מזונו ומתחתן איתו מאשה ועבד . אולי זה הצביע על נסיעה לסיבוב שלה, ואולי זה הצביע על המגיפה והמלחמה כדי לרסק אותה . לעתים קרובות ערבים ומשוררים מבטאים זאת מהם, כך שמי שקונה רחמים מתחתן אם הוא רוואי, או בעלה או בנה של בתו, או קונה משרת לקיום יחסי מין או לשירות, או נוסע אם הוא מטייל, ואם הוא מסכן, הוא ירוויח ממה שמספיק, כי אל-ראחה זקוק לו רק למי יש מה לטחון בו . באשר למי שמקים טחנה בה יש לטחון אנשים על מים, ים או דברים אחרים, הוא פותח חנות או חנות אם אין לו חנות, ומייצר בה את פרנסתו אם לא היה מסוגל, או שהוא יושב למען אנשים בעזרת שליט שלטון, תועלת או אמון, ויש לו תחושה של העם . לגבי מי שלוקח את הקמח בידו, הוא יתחתן, יהיה לו נוח או יקיים יחסי מין, כי שתי האבנים הן כמו הזוג, והתפר הוא כמו הזכר והחלשים . ואם היא הייתה ללא מוט, אז יחסי מין היו אסורים, ושתי נשים עלולות להגעיל, ואם לא היה לו כלום מזה, אז אולי הוא מתווך את החוזה בין זוג או שניים מבני הזוג, או שהוא נוסע לחיפוש מזונות . באשר לפגעים הגדולים אם הם נראים באמצע העיר או במסגדים, אם זו מדינה של מלחמה, אז זו מלחמה, במיוחד אם היא טוחנת אש או סלע . אחרת, זו הייתה טחנה, במיוחד אם הקרקע הייתה שעורה פטורה, או מים, בוץ ובשר רזה . כמה מהם אמרו : אלרהא על המים, איש עם הרבה כסף שזורם על הידיים, מטפל בעניינים, ומי שחיפש בו מקלט, סבו הטוב ראה רוח מסתובבת, כמות טובה של קמח . וזרם המים שנכנס לאל-רחה מכיוון הנזכר . אולי זה היה אל-ראחה אם זה היה מסע . אם זה הולך בלי חיטה, אז זה מהומה, ואם זה הופך עקום, האוכל יהיה מבושל . שני גברים אכזריים הם שותפים שאף אחד אחר לא מוכן לתקן . מסופר שאדם ראה כאילו הוא מסתובב בלי מים, אז הוא סיפר את החזון שלו במעבר חצייה, והוא אמר : החיים שלך התקרבו . הרוח השאירה ויכוח שאינו שורד . ושברו של הרהא שונה בפירושו, חלקם מצביעים על הקלה של בעל הדאגות, וחלקם אמרו שהוא מעיד על מות בעליו . ומי שיראה אותו טוחן, יהיה לו יותר עבודה קשה של אחרים . אל-רחה מציין מלחמה, כי הערבים אומרים שיש מלחמה ….
…הבית הוא אשתו של האיש אליו הוא גר, וממנו נאמר : ככה וכך נכנס לביתו אם הוא מתחתן . אולי הוא כיוון את ביתו על גופו, ואם אמר : ראיתי כאילו אני בונה בית חדש, ואם הוא היה חולה, גופו יהיה בריא . ואם אין מטופל שהתחתן אם היה רווק, או שהוא התחתן עם בתו והביא אותה, או קנה סוד כמו הבית . ומי שראה שהוא מעל בית לא ידוע, הוא הכה אישה . ומי שיראה שהוא כלוא בבית מתועד, עם דלת נעולה, והבית באמצע הבתים, יהיה לו טוב ויפה . ומי שרואה שהוא סבל בית או עבר בו, הוא עלול לסבול ציוד אישה . ומי שיראה שביתו עשוי זהב, ביתו תכה באש . ומי שרואה שהוא יוצא מבית קטן, הוא יוצא מהם . ומי שרואה בביתו בית מרווח ובוצי, הרי הוא אישה צדיקה, ואם הבית מטויח או בנוי בלבנים, הרי זו אישה צבועה, צבועה . אם יש מרתף מתחת לבית, הרי זה אדם ערמומי, ואם הוא מחימר, הרי שהוא מרמה בדת . הבית החשוך מציין אישה עם אופי רע . ומי שראה שהוא נכנס לבית זרוע, הוא נפגע על ידי אשתו בכמות הרטיבות ובכמות הבוץ, ואז הוא תוקן והוסר . ואם הוא רואה שהוא בונה בתים ומבצרים במדינה, ואם הוא מתחתן בה ומביא ילדים לעולם, אז אם הוא רואה שביתו רחב יותר מבעבר, אז הטובה והפוריות יתרחבו אותו וזה על ידי אשתו . ומי שיראה שהוא מקים בית חדש, יכה עליו עצב רב. אם הוא יראה בית חדש, אויבו ימות . אם הוא רואה את ביתו חשוך, הוא נוסע רחוק בלי שום תועלת או הנאה . ואם הוא רואה את ביתו מואר, הוא נוסע ומוצא בו טוב . אם הוא רואה שהוא הורס את ביתו, מישהו אחר יורש את כספו ….
…ומי שראה דרך עליו, הוא יכה על ידי הבית עד סוף ימיו . מי שהפרח הופיע עליו, הוא קיבל את החסד וכך גם צדק . ומי שרוכב על כוכב לכת, תהיה לו סמכות, שיפוט, תועלת ושלטון . כמה מהם אמרו : מי שרואה שכוכבי הלכת יצאו מהשמיים, כספו נעלם, אם הוא עשיר, ואם הוא עני, הוא ימות . כי מי שרואה כוכבים קטנים בידו, הוא ישיג זכר או שליטה בקרב אנשים . ומי שרואה כוכב לכת על מיטתו, אז הוא מוזכר, ואז הוא עולה על חבריו, או שהוא משרת אדם מכובד . ומי שראה את הכוכבים התכנסו ונדלקו, הוא מציין שהוא ירוויח טוב מבחינת נסיעות . אם הוא נוסע, הוא ישוב למשפחתו בהנאה . כמה מהם אמרו : מי שרואה את כוכבי הלכת מתחת לגג, הרי שזו עדות רעה, והיא מעידה על הרס בית בעליו, והיא מעידה על מותו של בעל הבית . ומי שרואה שהוא אוכל את הכוכבים, הוא אוכל אנשים ולוקח את הכסף שלהם . ומי שבולע את זה בלי לאכול, האנשים האצילים יתערבו בענייניו ובסודו, ואולי יעלבו את החברים, שאלוהים יהיה מרוצה מהם . ומי שקולט את כוכבי הלכת, הוא ילמד מהמלומדים . באשר לחמשת המכוניות, שבתאי : בעל ייסורי המלך . הקונה : בעל כספי הנכס . ומאדים : בעל המלחמה של המלך . ונוס : אשת המלך . ומרקורי : סופר המלך וסוהיל : פרסום, וכך היה פריק . אל-שרי : פולחן ללא אלוהים, יהא מהולל ונעלה, ופרשנותו כוזבת . בנאת ארון מתים : מלומדת מכובדת, כי היא אחד הכוכבים שהוא מדריך בחשכת היבשה והים . ומי שרואה את הכוכבים מפוזרים מהשמיים, זה מוות של מלכים או מלחמה בה קבוצת חיילים נספתה . ומי שרואה שהתיבה מסתובבת איתה או זזה, אז הוא נוסע ועובר מהבית לבית ומצבו משתנה . ומי שהופך כוכב מהכוכבים שהוא מונחה על ידו, אז אנשים צריכים אותו בענייניהם, בניהולו ובדעתו ….
…ציר האישה וקולותיה : לכן הם מעידים על נישואין של הפרישה, על רכישת האומה ועל לידת אישה בהריון . באשר לאילו גברים מסתובבים מגברים, הוא נוסע או עושה משהו שמעיד על מהות הטוויה, או שהוא מסתובב לשירה . אם הוא מסובב את מה שנשים מסתובבות, כל זה הוא השפלה שמתרחשת עליו בנסיעה או אחרת, או שהוא עושה עבודה בה הוא מכחיש אותה, ואינו אסור . באשר לסובב אישה, זו עדות למטייל שנוסע עבורה או נעדר, מכיוון שהוא נוסע מטעמה וחוזר אליה, אחרת זה ייהנה מעבודה וייצור ידה . נאמר בסמכותו של דהו אל-קרניין כי הוא אמר : ע'אזל הוא עידן הגבר . אם הוא רואה בזה סיבוב או אריגה וסיים להעתיק, אז הוא מת . והציר הרופף הוא בעלה של האישה, אובדנה, גירושיה, נוכחותה, תיקונה וביטולה, בריתה שברה אותה ….