…זבובים בחלום הם איש דוקר דק חלש, עני . מה שהיה בבטן שלו, זה היה כסף מאדם מרושע . אם הוא רואה שהזבובים נכנסו לו לבטן, אז הוא מתערבב עם אנשים טיפשים, ומדביק מהם כסף אסור שאין לו הישרדות . אם הוא רואה זבוב עף על ראשו, אז יש לו אויב חלש וערמומי, שרוצה להיות עליון עליו, על ידי נשיא שמאיים עליו בצו, והוא לא נבהל מכך, ולא מאיים אותו . ומי שרואה שזבוב נופל עליו ומתכוון לנסוע, הוא לא יעזוב אותו . ומי שרואה שהוא אוכל זבובים, הוא אוכל כסף אסור . ומי שיראה כי זבוב בפיו, הגנבים יתפנו בו . ומי שרואה כי זבוב נפל על חלק מכספו, שייזהר מהדבר הזה מגנבים . ומי שיראה שזבוב, יתוש, צרעה או דבורה נכנסו לאפו, הוא יקבל טוב, ברכה, כבוד ומדינה . ומי שרואה שהוא הרג זבוב השיג מנוחה ובריאות, ומי שרואה שזבובים רבים נאספים בביתו, הם אויבים, הוא רואה אותם לא נעימים . אם המטייל רואה את הזבובים נופלים על ראשו, הכסף שלו נעלם . הזבובים הם יריב עז וצבא חלש, ועשויים להצביע על פגישתם בפרנסה טובה, ועשויים להצביע על רפואה לאלו הסובלים ממחלה, וראייתו עשויה להצביע על מעשים רעים או ליפול למה שנחוץ לבסיס ….

…אם היה רואה שבטנו הופכת לאפס, הוא היה מזוודות רבות . אם הוא רואה עצם בבטן, הרי שהוא גידול במשפחתו ובכוח ובעוצמה…

…As-Sahab : מציין את האיסלאם שהוא חיי וישועת האנשים, והיא הסיבה לחסדיו של אלוהים אדירים על נשיאת המים שבהם חיי הבריאה, ואולי מעיד על ידע, משפט, חוכמה והסבר, מכיוון שהוא מכיל את החוכמה העדינה כשהיא עוברת עם גרגר מים באוויר, וכאשר מים נלחצים מתוכה . אולי זה הצביע על חיילים וחברים, על נשיאת מים שמעידים על יצירה ממים . אולי זה הצביע על הגמלים הבאים שנבטו במים, כמו אוכל ומצעים, כאשר נאמר שהם מצביעים על עננים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ הם לא מסתכלים על הגמלים, איך הם נבראו ~. אולי היא הצביעה על ספינות שעוברות במים שאינן יבשות או שמים, נושאות רוח רוח עם רוחות, והיא עשויה להתייחס לאישה בהריון, משום ששניהם נושאים מים ומביאים אותם בבטן, אלא אם כן אדוניה מרשה לה לקחת זה לזרוק אותו, ואולי היא מציינת את הגשם עצמו, כי הוא ממנה ובגללה, ואולי זה הצביע על הסימפטומים של הסולטאן, הייסורים שלו והפקודות שלו, ואם הם היו שחורים או איתם שם היה עדות לייסורים, כאשר היו בו רעמים ואבנים, יחד עם מה שירד מאנשי החושך כשחשבו להם כגשמים והביאו אותם לייסורים, ובדומה לאנשי הגיהינום, מי שרואה עננים אצלו בית אור ירד עליו בחיקו כמוסלמי אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע ופסיקה אם הוא מאמין, או שנשא את אשתו אם הוא רוצה לעשות זאת, או הציע לגמל שלו ולספינה שלו אם היה לו משהו מזה . אם הוא רואה את עצמו רוכב על העננים, או שהוא רואה בה ילדה שפחה, הוא מתחתן עם אישה צדיקה אם הוא רווק, או נוסע או חג'ג 'אם הוא מקווה בכך, או שהוא מכריז על ידע וחוכמה אם הוא מחפש, אחרת הוא מובל על ידי חייל או חברה, או שהוא בא בחברה אם הוא כשיר לכך. אחרת, הסולטן גידל אותו על חיה מכובדת אם הוא היה אחד מאלה שחיפשו בו מקלט והיה ברגל, אחרת היה שולח אותו לנגיב כשליח . ואם הוא רואה עננים עוקבים הבאים לידו, ולכן אנשים ממתינים למימיו, ומענני השמים אין שום סימן לייסורים, אז הציגו את ההיבט ההוא למה שאנשים מצפים, ולמה הם מצפים מהטוב שמוצע, או פלוגה שמגיעה, או חיילים חוזרים, או שיירות שנכנסות . ואם ראה שהוא נופל על הקרקע, או שהוא יורד על בתים, בדונמים, או על עצים וצמחים, אז מדובר בגשמים שוטפים, ארבה, חתול או ציפור . ואם יש בזה שום סימן לדאגה ושנאה, כמו רעלים, רוחות חזקות, אש, אבנים, נחשים ועקרבים, הרי זו פשיטה שמשנה אותם ודופקת אותם במקומם, או שיירה שמפריעה לה מותם של רובם שמתו בעבירתם, או חיבה ומורסה שהטיל עליהם הסולטן, או ארבה ודוב הפוגע בצמחים שלהם ודו קיום שלהם, או דוקטרינות וכפירה התפשטו בין צמרותיהם והודיעו עליהם ראשים, וחלקם אמרו כי העננים הם מלך רחום או כוח רחום, ולכן מי שמערבב עננים, הוא מתערבב עם גברים ביניהם, ומי שאוכל עננים, הוא מרוויח מאדם עם כסף או חוכמה מותרים . ואם השילוב שלו השיג חוכמה מאדם כמוהו, אז המלך שלו השיג חוכמה ומלך, ואם הוא ראה שכלי הנשק שלו הוא של עינויים, אז הוא אדם נזקק . אם הוא רואה שהוא בונה בית על עננים, אז הוא יגיע לעולם מכובד וחוקי עם חוכמה וגובה . אם הוא בונה ארמון על עננים, הוא נמנע מחטאים בחוכמה שמועילה להם ומקבל דברים טובים שהוא יודע . אם הוא רואה עננים גשמים בידו, אז הוא משיג חוכמה ומעביר חוכמה על ידו . אם היה רואה שהוא הופך עננים שממטירים אנשים, הוא היה מקבל כסף ואנשים קיבלו מזה . והעננים אם אין בו גשם, ואם הוא מאלה המיוחסים למדינה, הרי שאלוהים אינו עושה צדק ואינו עושה צדק, ואם מיוחס לו סחר, הוא אינו עושה להגשים את הדברים הבאים או את מה שמובטח . אם מייחסים אותו למדען, הוא ספקן לגבי עבודתו . אם הוא אומן, הוא אדון חכם בתעשייה ואנשים זקוקים לו . ועננים הם סולטנים שיש להם יד על אנשים, ולאנשים אין עליהם יד . ואם ענן עם רעמים וברקים עולה, זה מראה של שליט מלכותי המאיים על האמת . ומי שרואה עננים היורדים מהשמים וגשם גשם כללי, אז האימאם חודר למקום ההוא כאימאם הוגן בהם, בין אם העננים לבנים או שחורים, ולגבי העננים האדומים בזמנים אחרים, זו מצוקה, מרדה, או מחלה . חלקם אמרו, ~מי שראה עננים שעלו מהאדמה לשמיים בזמן שאני נשארתי מדינה, אז זה מעיד על טוב וברכה, ואם החזון איש רוצה מסע, זה נעשה בשבילו והוא חוזר בשלום, ואם הוא אינו מוסתר, הוא מושיט יד אל מבקש הרע, וחלקם אמרו כי העננים העולים מן האדמה. ~לגן העדן, זה מעיד על נסיעה, וזה מצביע על מי שחזר ממסעו . וענן כהה מעיד על אפלוליות, ועננים שחורים מעידים על קור או עצב קשה ….

…המעי מציין את בנות הנשים, ואם הוא רואה את המעיים שלו מופיעים, אז הוא מראה את כספו שנחסך, או מופיע מישהו הדומיננטי בקרב משפחתו . ונאמר : יציאת המעי מעידה על כך שבתו מאורסת . ונאמר : יציאת מה שיש בבטן מעידה על חוסר ההגינות של הרעלה . והמעי הוא הכסף שלו . מי שרואה שהוא אוכל את המעי של מישהו אחר, הוא אוכל מכסף של יתום . ומי שרואה שהוא אוכל מעיים רבים, הם אוצרות שייפתחו בפניו ושהוא יאה להם ….

…באשר לפרשנות המחלה, אין זה ראוי לשבח, משום שמדובר בשחיתות בדת, ואולי המחפש נהג להכפיל שקר. נאמר כי מי שראה כי מחלתו איבדה מזמן את חטאיו ופגש את אלוהים במצבו הטוב ביותר וחלקם אמרו שמי שיראה שהוא חולה ללא כאב אז הוא היה רואה את תפוח העין ולא היה למות באותה השנה, ואם המטופל ראה שזה הופך לאמיתי הגוף שהוא מחוץ לביתו הוא מותו אלא אם כן הוא מדבר עם אנשים ומדבר איתם, כי זה סימן לחפותו. ומי שרואה שהסולטן חולה, הוא לא ראוי לשבח בזכותו של המחפש, ואם יש בינו לבין מריבה, הוא מובס. ומי שרואה שיש לו חולשה בעיניו, אז הוא חסר פרנסה, מצוקה, אשליה ועצב, ואם הוא רואה מישהו שמרפא אותו או הורג אותו, אז הוא מציין טוב וצדק. האמת שלו עשויה להיות שקר, ומי שרואה בפיו חולשה בזמן שהוא כואב לו, מכיוון שהוא ספג ייסורים מצד קרוביו, ומי שרואה כאב בצווארו, יהיה לו אמון שהוא מזניח, ו מי שרואה שלבו חלש וכואב, אז הוא אוכל את האסור או מעיד על צביעותו. זה עשוי להיות מסומן על ידי זקנתו של האדם והצורך הכופף והדעה. עם זאת, לצדו הוא כואב, וזה מעיד על לב בעייתי, צער ולחץ בחזה. ומי שיראה שהכבד שלו חולה, לא תהיה לו חמלה רבה כלפי ילדיו. ומי שרואה שידו חולה, אז אחיו, בן זוגו או חברו מייבש את אחיו או את בן זוגו או את חברו. מכיוון שזו עדות ומי שרואה שיש לו כאב בבטן כבד יותר מעיד על אהבתו לקרוביו ומי שרואה את כאבו הסודי מעיד שהוא שוכח להתמודד עם אשתו…

…ומי שראה שהוא אדוק וזה קל לו, זה מעיד על חרטה או החזרת האמת למשפחתו, ואם זה קשה לו, זה עונש. אם הוא רואה את אותו חולה, אז זה מותו. ואם אישה בהריון רואה את זה, היא מפילה ומי שרואה שהוא אכל את הקיא שלו אז הוא חוזר במתנתו ונאמר בקליעות ובזלזול שהוא הקיא הכל בבטן, זה מעיד על מותו…

…ומי שרואה שהעפיפון נעלם ממנו לאחר שהוא מחזיק אותו, אז הוא מציין שהוא איננו, ואולי חזון העפיפון אם הוא התעופף מהיד מעיד על מותו של ילד בבטן ….

…תולעים : בבטן, ילדיו שהם קרדית הכסף שלו : תולעי המשי : נתיני הסולטאן ….

…הבטן : מי שנראה ומבפנים הוא אם, ילד או קרוב משפחה של החמולה שלו . אם הוא רואה שהוא רך בבטן ושום דבר לא פוגם באופיו, אז העושר שלו או הבן שלו יהיו פחותים אם הריקנות שלו תהיה ללא רעב . ואם הוא רואה שהוא רעב, הוא יהיה חרד ורעב, והוא יכה כסף לפי כמות ועוצמת הרעב . שביעות רצון היא ההנאה שלו, הצמא רע בדתו, והשקיה טובה בדתו . הקיבה מעידה גם על חנותו של האדם ועל מיקום התשואות שלו, לשילוב המזון שלו בו וסילוקו למען אינטרסים והוצאות . אולי בטנו הייתה ביתו או ביתו, הכיכר של אשתו, כבד בנו, לב אביו, ריאות משרתו ובתו, כפו את שקו או חנותו או חנותו, וגרונו היה חייו, העצבים שלו כנופיה ….

…באשר לראות לווייתנים וחיות מים, מי שרואה שהוא תפס דג וכדומה, הוא ייפגע מכסף, שלל וטוב בשפע ובגדולה, ואם הלוויתנים צעירים, הם דאגות וצער ש לפגוע בו בחיפוש פרנסתו, ואם הם זקנים וצעירים, זה כמו למבוגרים ומי שרואה שהוא ציד לוויתן טרי של מים צלולים אז הוא אכל ממנו, ואז זה פגע בתירס של עין, ואם המים היו חשוכים ועצובים, הוא היה מוכה מהם ועצב, ואם הוא ציד אנשים צעירים ממה שאנשים שונאים, אז בינו לבין חותניו תהיה יריבות נוקשה, ולתפוס דג גדול מ נהר עמוק הוא הטוב ביותר לבעליו, ומי שרואה שהוא הכה דג אחד או שניים, אז זה משפיע על אישה או שתיים, ומי שרואה הוא הכה לוויתן מלוח, אז זה נפל על ידי המלכים, ואין טוב בלוויתן המלח. ואם ראה שהוא ביקש לוויתן בבריכה או בבריכה, והוא נמלט ממנו, תן ליריבו לקחת יוזמה, הוא רוצה להכחיש את כספו, ומי שרואה לוויתן גדול ומפנה את פיו, אז הוא כלוא בשבילו ומי שרואה שהוא פגע בבטנו של דג פנינה או שתי פנינים או יותר, זה מכה באישה שלוקחת את זה כילד או שני בנים ומעלה, לפי כמות הפנינים, ואם הוא מכה טבעת בבטן, אז זה מצב של כבוד לחזון הראייה, ומי שרואה דג שיוצא מהשופכה שלו, תהיה לו משרתת…

…ומי שרואה שיש עוד דג בבטן של דג, אז הוא מתחתן עם אישה, ואם הוא מוצא שני דגים בבטנה, אז הוא מתחתן עם שתי נשים ושומן של דג מלוח בגריל מתפרש על ידי נסיעה במרדף של ידע או חברת צלפים, במיוחד עבור אלו שאוכלים אותו, ואם המלוח אינו צלוי, אז זה מעיד על חוסר טובתו של המחפש ועונש שמגיע אליו ואומרים שאכילת דגים אינה רצויה כי העצם שלה יותר מהבשר שלה ….

…ומי שרואה שיש מה לאכול בבטן, זה מעיד שילדיו גונבים ….

…אבו סעיד, מטיף החרטום, אמר אישה שנולדה במהירות, ולגבר הנשוי היה בן, ומי שראה כאילו נתן לאשתו קשת, תהיה לו ילדה, ואם הוא ראה כאילו שלו אשתו נתנה לו קשת, בן יחיה, והחרטום בכיסוי היה ילד בבטן אמו, והארכת הקשת ללא חץ הייתה מדריך טיולים ….

אם תולעים או כינים או מה שמאכיל בבטן יוצאים מפי הטבעת שלו, אז כמה מקרובי משפחתו הקרובים ביותר עוזבים אותו

…ציפור מים : הציפור הטובה ביותר בהרמנויטיקה, מכיוון שהם פוריים יותר ופוריים פחות . ובכל מי תופס אותו מקבל כסף השלל, כי אלוהים בכבודו ובעצמו אומר : ~את הבשר של ציפור זה משהו היא חפצה. ” והציפור היא איש של אנשים, כיוון שציפור זו נמצאת בציפורים בכוחן, בנשק, במזון, בכוחו, בנוצותיו, במעופו ובגובהו באוויר. ויש לו אשה עשירה, כי ברווזים הם המקלט והמים שלו, ונאמר שברווזים הם אנשים של סכנה, אדיקות, משמעת וצניעות . ומפי מילתו הברווז, הוא קיבל כבוד והרמה על ידי אישה . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני לוקח הרבה ציפורי מים, אז עשיתי את השחיטה הראשונה, ואז את הראשון, והוא אמר : אם אתה לא רואה מים, זה נוצות שפגע בזה . ומי שרואה את הציפור דופקת מעל ראשה, הוא מגיע למדינה ולשלטון, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והציפור דחוסה ולכל אחד יש ענף. ~ אם הוא רואה ציפורים עפות במקומו, אז הם מקנאים במלאכים . והוא סיפר שחלק מהפולשים ראו כאילו הספר גילח את ראשו ויצא מהציפור בירוק מגולח בשמים, כאילו חזר ברחם אמו, וכתוצאה מכך, ~ אשר יצרנו ובו Naidkm כולל Nkrjkm פעמים אחרות ~ Vqsa על חבריו, ואז עבר לעצמו, הוא אמר : בקשר לגילוח ראשי פגע בצווארי, באשר לציפור, לנשמתי ולעלותה, לשמיים, ולגבי שובי, בבטן האם של האדמה, הוא נהרג ביום השני לחזונו . ובא אדם לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו ציפור באה מהשמיים ונפלה בין ידי ואומרת : זו בשורה משמחת שאתה תהיה מרוצה ממנה ….

…הכיסוי נמצא בחלום מציין את נישואי הרווק ואת ההריון של האישה, וכי החרב בכיסוי היא כמו ילד בבטן, וחזונו מראה על כיסוי דברים, הסתרת סודות וחיסכון בכסף ….

…התולעת נמצאת בחלום ילדה . ותולעים בבטן הם בני אדם שאוכלים מכספו . ומי שרואה תולעים מגיחות מפי הטבעת שלו, הם צאצאיו . ומי שרואה כאילו תולעת יוצאת מפיו, אז ביתו רוצה להונות אותו ולהונות אותו, והוא יודע זאת וניצל מהונאתם . ומי שרואה שתולעים יוצאות מבטנו ללא פעולתו, הוא יתרחק מאנשים רעים, ויהיה בו כבוד וטהרה . אם התולעים יוצאות מהגוף הן אינן, והמוגלה אם הן יוצאות היא הסרתן . ותולעים הן אויב של הורים . תולעי המשי הן הנושאים של הסולטאן, ונאמר : תולעי המשי הן הלקוחות של הסוחר, ומי שיראה משהו מזה יקבל כסף . נאמר : תולעי משי מעידות על כסף אסור ….

…הבטן מעידה על מישהו שישן איתו או משאיר אותו בחלום . ומעיד על כלא, קבר, סוד, בריאות, מחלה וחבר . ומי שסטה את בטנו בחלום, והחזיק בה, תועלתו ממנה מושעה, וסודו עלול להתגלות . או שהוא איבד את אשתו, ואם היא אישה בהריון, הריונה השתחרר ממנה, ואם משהו יופיע או ייצא ממעי, ישוחרר האסיר שלו . ואם יאבד את בטנו, ימות חברו, האפוטרופוס או השליט על כספו, ואולי היא תתנזר ותעבוד ותשאיר אוכל ושתיה . אם יצאה שריפה מבטנו, הדבר העיד על חזרתו בתשובה מאכילת כספי יתומים, ואם הוא היה מאלו שאוכלים מהכלים האסורים, הוא מעיד על הימנעותו מהם . ובטן הבטן עמק . אולי הבטן בפרשנות היא עדות למה שצוין ברגל החמולה והשבט . ואולי מצוין על ידי הבוננה . וכדי להיכנס לבטן, לנסוע או לכלא . ואם הוא רואה מוגלה או רתיחה בבטנו, זה מעיד שהוא נחשף למשהו שלא מותר לו לאכול או לשכב איתו . אם יש לו בטן טובה, או אם הוא גדל, הוא לא דוחה גוף שמצביע על ידע ומנהיגות . ואולי הבטן מצביעה על הנסתר בדת, על ההסתרה, השנאה והצביעות של לכאורה ותחתית הכסף והילד . אז מי שרואה שהבטן שלו הפכה קטנה, הכסף שלו או הבן שלו יהיו פחותים . ומי שיראה שיש בו גדול, כספו או בנו יגדלו . ומי שראה שבטנו ריקה, אז חסר לו הכסף או את בנו . ונאמר : הוא משוחרר מהבטן האסורה . הבטן עשויה להיות ספינת גבר, כך שמה שהוא ראה בתאונה בה הוא תאונה בספינה שלו . ומי שראה שהוא ברחם אמו, אז הוא היה במדינה אחרת, הוא חזר למקומו ולעיר הולדתו, ואם הוא היה חולה נקבר באדמה, ואם זה נכון, הוא נידון למאסר . והבטן מעידה על ביתו של האדם ועל חיות הבקר שלו, כבדו הוא בנו, ליבו הוא בנו, ריאת משרתו או בתו, כפו היא תיקו, וגרונו הוא חייו . ומי שראה שביתו נהרס והוא חולה בבטן מת . אם ראה שהוא התחיל לבנות או לתקן אותם, הוא יתאושש מצערו אם היה מסיים את הבנייה, אחרת הוא יישאר מימי חייו כמו מה שנותר מהמבנה . הבטן האנושית היא הספינה שלו, הראש שלו הוא הלב שלה, וגרונו הוא התורן, וצלעותיו הן הקירות שלה . ומי שראה את בטנו קרועה ומעיו זורמים, ספינתו נפגעה . ונאמר : עצם הבטן אכלה ריבית והליכה על הבטן תלויה בכסף ….

…אם הוא ראה בבטן תולעת אוכלת מהבטן, אז הם היו ילדיו שאוכלים מכספו . הכינים הן ילדים של אדם, ואם הוא רואה שהוא מפזר כינים או תולעים מגופו או מכמה מחבריו, והוא רואה שהם מאוד על גופו, בגדיו או אחד מהם, אז הבעלים של זה יכה כסף, צניעות וילדים ….

…מי שרואה שהוא משפיע על דג רך אחד או שניים : זה משפיע על אחת או שתיים נשים . אם ראה שהוא הכה פנינה אחת או שתיים בבטן הדג, הוא היכה מהם נער אחד או שניים . אם הוא היכה את בטנה בשומן . זה משפיע על הכסף והטוב ממנו . כך גם בשר דגים . ואם היו עוד דגים, זה היה כסף . אם הוא רואה שהוא הכה דג מלוח שהוא אוכל לאחר שהוא בא בידו ומחזיק אותו, אז הוא מוכה על ידי מטרה דיבוקית, משרתת או בבעלות, והוא סובל ממנו באותה מידה שהוא קיבל מהמלוח דגים, אכלו אותו או היכו אותו . כמו גם דגים קטנים וכבירה מלוחה לא המשובחת ביותר בה . ואולי טבע האדם סותר את הדג המלוח, אם היה רואה אותו בשנתו יהיה לו כסף וטוב, אם הדגים היו זקנים . זה היה הדג בו משה עליו השלום אמר לילדתו : הבאנו את ארוחת הצהריים שלנו מלוחה גדולה, אז משה נכנס בדאגה . אם הוא רואה דג חי מסתובב במקום לא ידוע, אז אם הדג הוא תמצית של נשים או משרתים, אז אולי משרת או משהו דומה לו יהפוך לשלילת פקודתו מעולמו או לגינויו . אם הוא ראה דג שיוצא משופכו, אז תהיה לו ילדה שפחה, ואם הוא ראה שהדג יוצא מפיו, אז הוא מדבר מילים שמבולבלות עליו . באשר לאכילת דגים טריים, זה קלקל וטוב, כי זה מהדיג ….