…אם אתה רואה את השטן בחלום, אז תצא להרפתקה מסוכנת ועליך לשמור על מראה מכבד שלך . אם חלמת שהרגת אותו, אז זה מצביע על כך שתתרחק מחברת הרעים והרע בין הטובים והטובים יותר . אם זה מגיע אליך בצורה של ספרות, אז זו אזהרה מפני חברות כוזבות, במיוחד חברים ידידותיים צבועים . ואם השטן יבוא אליך בצורה של עושר או כוח, לא תוכל להשתמש בהשפעתך ובהשפעתך כדי להבטיח הרמוניה עם אחרים או להעלות את רמתם . אם השטן יבוא אליך בצורה של מוסיקה, דע שתכרע על ברכיו לפני הפיתוי והקסם שלו . אם הוא יבוא אליך בדמות אישה מקסימה, כל המחשבות והרגשות המתוקים שלך יושמדו כדי לאמץ את האדם השונא הזה . אם אתה חולם שאתה מחסן את עצמך כנגד השטן, תוכל למשוך את הקשר של הנאות עצמיות ולעבוד לתת לאחרים את כל מה שמגיע להם . אם חקלאים חלמו על השטן, משמעות הדבר היא יבול נבול ומוות בקרב בעלי חיים, כמו גם מחלות במשפחה . על הספורטאים לראות בחלום זה אזהרה לדאוג לעצמם מכיוון שהם עלולים להסתכן בהפרת חוקי המדינה . באשר למטיף, חלום זה הוא הוכחה שאי אפשר להכחיש בקנאות יתר שלו . וחובה כי לא יעבוד את אלוהים על ידי הצלפת שכניו בשוט לשונו . אם אתה חולם על השטן, אדם ענק שהוא לבוש בחן, לובש מספר תכשיטים מבריקים בידיו ועל גופו, ומנסה לשכנע אותך להיכנס לביתו, זה מזהיר אותך מפני אנשים רעים המבקשים להשמידך על ידי הערצה ערמומית . חובה כי בחורה תמימה תחפש מקום אחר בקרב חברות לאחר החלום הזה, ותמנע מהאינטרסים המוזרים שלה, במיוחד אלה שמוצגים על ידי גברים נשואים . אישה חלשה עשויה ככל הנראה להישדד מתכשיטיה וכספה על ידי זרים ככל הנראה . היזהר מחברת השטן, אפילו בחלומות . השטן הוא תמיד מבשר של ייאוש . אם אתה חולם שההשפעה שלו מציפה אותך, תיפול למלכודות שהאויבים הציבו עבורך כחברים . חלום זה אומר עבור המאהב שהוא יאבד את נאמנותו בגלל כיף מזוין ….
חולם על נאכל על ידי תנין
(96 פירושים ומשמעויות של חלומות על נאכל על ידי תנין)…לראות את הבניין שנוצר בשטח, מינימום תועלת פרטית או ציבורית ככל שהוא ראה אותו . אולי הפרשנות לבנייה הייתה בניית גבר עם משפחתו, כך שאם הוא בונה משהו, זה מעיד על עניין הנשים . אם הוא רואה שביתו הרחיב סכום ידוע, הרי שזה יכולתו העולמית, ואם הרוחב חורג מגודלו, אז עם זה ייכנס עם זה ללא רשות באסון, בחתונה או בבהלה . ונאמר : מי שיראה שהוא בונה בניין, יאסוף את קרוביו, חבריו וחייליו . אם הוא שליט, זו חזרת מדינתו, שלמות אושרו וגובה ענייניו בהתאם לעובי ולהידוק של הבניין . אם עקר והוציא אותו, אז הוא הפריד בין כינוס קרוביו, חבריו, חבריו וחייליו, ומדינתו נעלמה . אם הוא רואה שזה מחדש מבנה ישן של עולם, הרי שהוא התחדשות חיי העולם ההוא. אם הבניין מיועד לפרעה או לאדם לא צודק, הרי שזה התחדשות של חייו . אם הוא ראה שהתחיל לבנות, אז הוא חפר אותו מיסודו ובנה אותו מהחלטתו, עד שבנה אותו, הוא נמצא בחיפוש אחר ידע, מדינה או מלאכה, והוא ישיג את מבוקשו . ומי שרואה שהוא בונה בעיירה או בכפר בוניאנה אז הוא יתחתן שם עם אישה, ואם הוא בונה מחימר אז הוא מעטר ומעטר צביעות, אם הוא בונה מחימר אז הוא הרוויח מהמותר, ואם זה נחקק אז זה ידע או מדינה, עם טוהר ושמחה . אם הוא רואה שהוא בנה בניין של גבס ושילם תמורתו תמונה, אז הוא נכנס לשקר, כי בנייה עם טיח והשכר היא צביעות, וצביעות היא בנייה עם טיח ושכר . ונאמר : מי שעושה עבודות גבס עושה מה שאינו מותר לו . ומי שרואה שהוא בונה בניכור, אז הוא מתחתן עם אישה ששמה לא הוזכר בפניו, או שהוא שוכן בניכור ומת . בנייה בחימר היא דת וודאות . ובוץ יבש הוא תועבה של כסף . ומי שרואה שזה בוץ בקברו של הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הוא צריך לבצע את חג'ג ' . ומי שרואה שהבית שלו בוצי וטונה רטובה, אז הוא טוב . ומי שרואה שהוא אוכל את זה, הוא אוכל כסף כמו שהוא אכל . והבנייה היפה מעידה על אינטימיות, אהבה, צאצאים, פרנסה, לבוש מכובד ובכורת נשים . ואולי הקונסטרוקציה ההדוקה הצביעה על עוצמה ועוצמה, או תמיכה וסיוע, ואולי חזון הבניין הצביע על חיים ארוכים, ואולי הבניין הצביע על בונהו, ואם זו כנסיה הוא צוין על ידי נוצרי, ואם זה היה מסגד שהוא צוין על ידי מוסלמי, ואם זה היה בית ספר זה היה צוין על ידי משפטן שלו, או ריבאט צוין על ידי מתפלל סגפני . ומי שבנה בחלום מסגד או מקום קרוב לאלוהים הכל יכול, אם הוא היה מלך שהקים את האמת ויצר את הטוב ואסר את הרע, ואם הוא היה מלומד שחיבר ספר שאנשים נהנים מהידע שלו או מהשוואות , ואם היה לו כסף שילם לזכאת מכספו . אם הוא היה רווק, הוא התחתן . אם הוא היה נשוי, היה לו בן, וזכר טוב התפשט אליו . ואם הוא היה עני, הוא היה עשיר, אחרת היה אוסף אנשים יחד עם טוב ועוזר להם לציית לאלוהים כל יכול, אחרת הוא יחזור בתשובה לאלוהים הכל יכול על מה שהוא ביצע, או יתאסלם, או ימות קדוש מעונה . אם הוא בונה על פי מה שאינו מותר לבנות, או חורג מהמיהרב, או מסיט אותו למעט כיוון שלו, זה מעיד על ההפך מטוב ורע. אם הוא רואה כיפות או בונה אותן בחלום, הדבר מעיד על העלאת מעמדו, או על הצטרפותם של אנשי הגורל . ומי שיראה שהוא בנה כיפה מעל העננים, הוא יקבל סמכות וכוח על שלטונו . ומי שראה שיש לו מבנים מעל השמים והאדמה מכיפות ירוקות, מעשיו היו טובים, והוא מת על העדות . ומי שרואה שהוא בונה חדר אמבטיה, הוא בונה אותו עם אישה . אם הוא רואה את המטופל כאילו הוא בונה את ביתו ואינו יודע מתי הוא השמיד אותו, אז גופו חזר לבריאות, והמחלה בה הוא נסלק ממנו . ומי שרואה שאביו הקים מבנה ומגדל את הדגים שלו, אז הוא ישלים את מעשי אביו, שהיה לו בדת או בעולם . ומי שרואה שהעובדים עובדים בביתו, הוא יסתכסך עם אשתו, או יעזוב חבר שלו וכדומה ….
…כבשים : שלל, וזה נאמר בסמכותו של הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, שהוא אמר : ~ ראיתי בחלום שהתקבלתי על ידי כבשים שחורות . ואז הערבים לקחו את זה, ואז קיבלו אותם על ידי כבשים לבנות, והלא ערבים לקחו את זה . ~ ומי שרואה שהוא מסיע הרבה כבשים ועזים, אז זו האפוטרופסות של ערבים ולא ערבים . הוא חלב אותו מחלבו ולקח אותו מהצמר ומהגבעוליות שלו, הוא הכה מהם כסף . ונאמר כי מי שראה עדר כבשים היה ארוך ככל הנאתו . ומי שרואה כבשה אחת, אושרו נמשך שנה . והראשים והרגליים של הכבשים מגדילים את החיים . ומלך הכבשים יגדיל את השלל . אם הוא רואה כאילו עבר ליד כבשים, אז הם אנשי כבשים שאין להם חלומות . ומי שמתקבל על ידי כבשים, הוא מתקבל על ידי אנשים להילחם, והוא יזכה בהם . וטלה ואגודלים ….
…שור : במקור שור עובד עם כוח, כוח, כוח, כסף וכלי נשק לקרניו, אלא אם כן אין לו קרן, כי הוא אדם בזוי, עני, מושפל, משולל חסד וכוח, כמו עובד מבודד והעניים נשיא . אולי השור היה ילד מכיוון שהוא היה אחד מעובדי האדמה . ואולי הצביע על נישואי גברים כי הוא חרש הרבה . ואולי הוא ציין את האיש שהופיע ואת החורש, ואולי הוא ציין את המורד כי הוא מרים את הקרקע ומסובב את החלק העליון למטה . ואולי מסומן על ידי עזרה, עבד, אח וחבר, את עזרתו לחורש ושירותו לאנשי המדבר . מי שיש לו שור בחלום, אם היא אישה, בעלה משפיל אותה, ואם היא בלי בעל והיא מתחתנת, או אם יש לה שתי בנות, אשתם . ומי שרואה את זה, מי שיש לו סמכות ינצח עליו וישלט עליו כפי שהוא מקווה, ואם הברך שלו חזקה יותר, זה יהיה חזק יותר . ומי ששוחט שור, אם היה סולטן, הוא הרג את אחד מעובדיו, או את מי שהתמרד נגדו . ואם היה מאנשים מסוימים, הוא הכניע אדם, כבש מישהו שחשש ממנו והרג אדם עם עדות שהוא היה עד לה . אם הוא שחט אותו מגבו או בלי שחיטה, אז הוא מדכא אדם ותוקף אותו או בוגד בו בעצמו או בכספו, או מתחתן לו מאחוריו, אלא אם כן התכוון לשחוט אותו כדי לאכול את בשרו או לקחת את השומן או לשזוף את עורו . אם הוא היה סולטן שעזר לאחרים והורה לבזז את כספו, ואם הוא היה סוחר שפתח את החנות שלו למכירה או קיבל ריבית, אם הוא היה שמן הוא זכה, ואם הוא היה רזה הוא איבד את זה . וכל מי שרוכב על שור טעון, טוב לו, כל עוד השור אינו אדום, ואם הוא אדום נאמר שבנו חולה . השינוי של השור כזאב מציין עובד צודק שהופך להיות לא צודק . שור יחיד נועד למושל, לשנה ולסוחר לשנה אחת . ומי שהיה בעל שוורים רבים, הוא הובל על ידי כמה עובדים ובוסים . ומי שיאכל ראש שור יקבל מנהיגות, כסף והנאה, אם לא אדום . אם הוא רואה את זה כאילו קנה שור, אז הוא מנהל את המעלות והאחווה במילים טובות . ולמי שרואה שור לבן יהיה טוב . אם היה דופק אותו בקרנו, אלוהים אדירים היה זועם אותו, ונאמר שהוא דפק אותו, אלוהים בירך אותו בילדים טובים . אם ראה כאילו השור נופל עליו, הוא נסע רחוק, והמילה או המילה של השור התרחשו בינו לבין איש יריב . ונאמר שמי שנופל על שור הוא ימות . כמו כן, מי שנשחט על ידי שור ומי שננשך על ידי שור, הוא היה חולה . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו שור גדול יוצא מחור קטן, והתפעלנו מזה, ואז השור רצה לחזור לאותה מאורה, וזה לא היה מסוגל ולחץ על זה . הוא אמר : זו המילה הגדולה שיוצאת מפיו של האיש. הוא רוצה להחזיר את זה, אבל הוא לא יכול . נאמר בסמכותו של אבן סירין כי הוא אמר כי שוורים הם חסינים, ומה שעולה על ארבעה עשר שוורים הוא מלחמה, ומה שחסר הוא טיעון . באשר לכל מי שמטיל שור, הוא הוציא אותו מרשותו, ואם הוא היה וואלי, הוא יוסר מסמכותו, ואם היה אחרת, עובד הוציא אותו ממקומו . ועור הפר הוא ברכה שממנה מייחסים את השור ….
…חזיונות של כמה מלווים : אולי אחד החזונות הבולטים של חזונו של בן לווייתו הגדול עבדאללה בן זייד אל- אנסארי והלגיטימיות של תפילה ופרט של חזון זה בחשבון הבא : ( ב – 1) מוחמד בן עבדאללה בן זייד מאביו אמר : שליח אללה עליו השלום הם עשויים לחצוצרה והורה לבנקוס שהוא חצב , ורטה עבדאללה בן זייד אמר בחלום : ראיתי אדם נושא את זה ת'וואבאאן אחאדרן פעמון , אמרתי לו : הו עבדאללה מוכר פעמון? הוא אמר : מה אתה עושה עם זה? אמרתי : קרא לו לתפילה . הוא אמר : האם אני לא צריך להראות לך יותר טוב מזה? אמרתי : מה זה? הוא אמר : אומר : אללהו אכבר אללהו אכבר אללהו אכבר אללה אכבר . אני מעיד שאין אלוהים מלבד אלוהים . אני מעיד כי מוחמד הוא שליח האלוהים אני מעיד כי מוחמד הוא שליחו של אלוהים . בוא להתפלל . בוא להתפלל . חי על האיכר . אלוהים גדול , אלוהים גדול , אין אל חוץ מאלוהים . הוא אמר : יצא עבדאללה בן זייד עד שהגיע לשליח אללה עליו השלום וסיפר לו את מה שהוא ראה »הוא אמר : הו שליח אללה, ראיתי אדם נושא את זה תאוואבאן אוחדרן פעמון . . . ספר לו את החדשות . שליח אלוהים, תפילת אלוהים ושלום עליו, אמר: “ חברך ראה את חזונותיו , אז הוא יצא עם בילאל למסגד והשליך אותו אליו וקרא לבילאל , כי הוא . הוא השמיע ממך קול. ~(1) הכוונה בקול ממך היא : חזקה ומסוגלת יותר ממך להצביע , והפנדה היא לאחר שההצבעה חלפה , ואני מעדיף זאת . כדי לחזור אל הסיפור . . עבדאללה בן זייד אמר, אז יצאתי עם בילאל למסגד, וגרמתי לזרוק לו את זה בזמן שהוא קורא לזה . הוא אמר : שמע את עומר בן אל- חטאב נשמע , יצא החוצה, הוא אמר : הו שליח אללה, ואללה ראיתי כמו זה שראה . סוד לוויה זה הרבה של מה שהוא אמר כי : אחמד אלוהים את התהילה ואת כבוד שבח התוכנה כל כך הרבה כפי שהוא בא לי על ידי אל – בשיר של אלוהים Vokrm לו שיש לי בשורה משמחת את הלילות להם עוד שלוש עשה לי באדיבות הגיע ( ב – 2 ) כמו גם חבריו חזיונות דוגמאות מה בא עבדאללה בן עמר, אולי אללה יהיה מרוצה ממנו : האיש החיים של שלום הנביא עליו אם הוא ראה חזון Oqsa שליחו של אללה, עליו השלום, אמר : הייתי ילד, אזבה צעירה – ולבד בודד לא היה זוג נאמר לו : רווקות ורווקות יום שישי – הוא אמר . . ישנתי ב המסגד אלי הזמן של שליח אללה הוא שאכיר אותו ראיתי בשנת ka n מלכי Okhaddana הם הלכו אותי האש , אם מדינת KTI היטב ואם אתה צריך שתי קרנות Kqrna היטב ואת המשמעות של זה : מאות שנים את היבטי הבאר הבונים מהאבנים המונחות על הגרדום שהסליל מחובר אליו , ובדרך כלל לכל באר יש שתי קרניים , ואנחנו חוזרים לחדית '. אמר אבן עומר : ואם יש לו שתי קרניים כמו שתי הבארות, ואם יש בו אנשים שאני מכיר, אמרתי : אני מבקש מקלט באלוהים מהאש , אני מבקש מקלט באלוהים מהאש , אני מחפש מקלט באלוהים מהאש . הוא אמר : ואז פגש אותם מלך, אז הוא אמר לי : לא הרסת, כך שאין פחד עליך או נזק . הסיפור שלה על חפסה . וקשתא שליח אללה עליו השלום אמר הנביא עליו השלום : כן מאן עבדאללה אם הוא התפלל בלילה . סאלם אמר : עבדאללה היה אז לא לישון בלילה פרט קטן ( מוסכם , ואת המילה לשלום ). בשנת הרומן בוכרי : אמר : אמרתי לעצמי : אם אתה טוב לראות מה ראיתי כאלה , כשהוא כרע בלילה אמרתי : אוי אלוהים, אם אתה יודע ב Varney ראייה טובה . . . שיחה מוסכמת ומילה של קיטור . (2) דוגמאות קצרות אלו לחלק מחזיונותיו של שליח אללה ומיטב הבריאה אחריו והם בני לוויה E ובפומבי לאחר מצגת קצרה זו , אנו פונים לחלקי החזונות עליהם נדבר בפרק החלק הבא של הספר הזה . _______________________________________________________ (1 ) מסופר על ידי אבן Majah ב סונן שלו הספר הנייד , ו המילה , את הדלת של התחילה הניידת – אופ – ו Tirmidhi מסופר בספר של דלת תפילה מה בא להתחיל נייד – אופ אבו דאוד ב דלת סידורי תפילה : כמה ניידים – התייחסות קודמת – והיא נכללה על ידי אחמד בראשית המוסנאד אל מדני, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, החדית של עבדאללה בן זייד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, וזה היה נכלל על ידי אל-דרמי בספר התפילות, פרק על תחילת הקריאה לתפילה – התייחסות קודמת -. (2) ראה פתח אל-בארי (12/418) – התייחסות קודמת – ואל-Nawawi עליי Sharh המוסלמי Sahih (38/16) – קודמת התייחסות ** מצוטט מד~ר פהד אל-Osaimi…
…הפיל : יש חילוקי דעות לגבי זה, חלקם אמרו שהוא מלך ענק, וחלקם אמרו אדם ארור כי הוא מפלצת . מסופר שאדם הגיע לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני פיל . אבן סירין אמר : הפיל הוא לא מהסירות המוסלמיות, אני חושש שאתה נגד האיסלאם . ונאמר שזה דבר מפורסם וגדול שאינו חסר תועלת, מכיוון שבשרו אינו נאכל או נחלב . כמה מהם אמרו : מי שראה פיל ולא רכב עליו, יראה ירידה בעצמו ואובדן כספו . אם ברכיו יגיעו לרכוש עצום ודל, והוא יגבר אם הוא כשיר לסמכות . אם הוא לא היה כשיר, הוא פגש מלחמה ולא ניצח, כי הרוכב שלו אף פעם לא נמצא במזימה, אז הוא לא מנצח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ לא ראית איך מה הוא עשה לחברי הפיל , ~ ואולי הוא נהרג בזה . אם הוא כורע על אוכף בזמן שהוא מציית לו, הוא מתחתן עם בתו של אדם זר וזר . אם הוא היה סוחר, המסחר שלו היה גדול . אם הוא כורע ממנה במהלך היום, אז הוא מתגרש מאשתו ועושה אותו חולה בגללה . מי שרועה ויולה מתסכל אז את מלכי פרס, והם מובלים בהתאם לצייתנותו . אם הוא רואה שהוא חולב פיל, אז הוא זומם מלך ענק ומקבל ממנו כסף מותר . ופיל זבל את כספו של המלך . הוא ראה פיל שנהרג בארצו, כי מלך העיירה ההיא, או איש המפקד שלה, מת . ומי שרואה כאילו הפיל מאיים עליו או רוצה אותו, אז זה חולה, ואם הוא רואה כאילו השליך אותו תחתיו ונפל עליו, זה מעיד על מותו של האדם של החזון . אם הוא לא ישליך אותו תחתיו, אז הוא ייכנס לצרות והוא יינצל . נאמר שהפיל הוא מלך הגיהינום . באשר לנשים, זה לא מדריך טוב אולם הן רואות את זה . ונאמר כי מי שראה כאילו הוא מדבר אל הפיל יקבל הרבה טוב מהמלך . אם ראה שבעקבותיו רץ פיל, הוא קיבל הכנה ממלך . ומי שהיכה את הפיל בתא המטען שלו, יהיה לו מזל . ואמרו כי לראות את הפיל במדינות אחרות מאשר הודו, היה קשה ומבועת . ובנוביה מלך . והפילים נלחמים בשני מלכים . הפיל מעיד ביותר על הסולטאן הזר, ואולי האישה הגדולה והספינה הגדולה, ומעיד גם על ההרס והמעגל, כאשר הגיע למי שהביא את הפיל לכעבה מציפורי אבאביל ואבנים מהאבן. . ואולי מצוין על ידי מוות . ורכיבה עליו מעידה על נישואיו של אדם יחיד, או עלייה לספינה או נושאת מטען אם הוא נוסע . אחרת, הוא יצבור כוח או ישיג שליטה על מלך, אלא אם כן הוא נמצא במלחמה, כי הוא הפוך והורג . ומי שרואה את הפיל מחוץ לעיר, ומלכו חולה, הוא ימות, אחרת הוא נוסע ממנה, או מבודד ממנה, או ספינה נסעה בה, אם הייתה עיר ים, אלא אם כן יש מגיפה או השמדה או מצוקה, ואז זה נעלם מהם על ידי הפיל שעוזב אותם ….
…פלפל מי שרואה שהוא אוכל פלפל בזמן שהוא מושקה ברעל, או שהוא במצב רוח רע . נאמר : במקום זאת, הוא משיג כסף מכובד בעייפות . והרבה פלפל הוא כסף אם הוא לא נאכל, ואם הוא נאכל ממשהו אז זה הם כי יש לו מכה בגרון ….
…ודניאל, עליו השלום, אמר, לראות שהפרשות אנושיות אינן כסף אסור, וגללי בעלי חיים הם משני הצדדים. באשר לחיה שהבשר שלה נאכל, זה כסף מותר, כמו להרוויח או לקלקל, או לשלם מחווה, שכר דירה, צדקה, או כל מה שקורה במסלולו או במתנה, ולגבי החיה שבשרה אינו נאכל , בין אם מדובר בטוסיק ובין אם מצמד אסור מצד אפל ….
…ומי שרואה שהוא אוכל שרפרף, אז הוא מכה בכסף אסור, והוא שונא לקחת את זה, והוא יתגבר על ידי חמדנות בחרטה, והוא עשוי לדבר מילים מגונות ולהצטער על זה, וכל מה שיוצא מהבטן של אנשים ובעלי חיים מהמורשת הם כסף, באשר למה שנאכל בשרו והשלכתו הוא כסף מותר, ומה שלא נאכל בשרו הוא כסף אסור ….
…באשר לכמון, זה טוב, וייתכן שהוא נאכל על ידי מי שאין לו כאב ….
…בשר עופות : אם הוא מבושל או צלוי, פרנסה וכסף מהונאה ובגידה מצד אישה . אם הוא לא בוגר, אז הוא עוקף אחר התעללות באישה . אם הוא רואה כאילו הוא אוכל בשר עופות שאסור לאכול, אז הוא אוכל מכסף של עם חשוך וערמומי . ונאמר כי אכילת בשר עוף ואווז טובה לכל האנשים, מכיוון שבשר עוף מעיד על תועלת מצד הנשים המיוחדות לו, וכי עוף דומה לנשים בלידה והליכה, ואווזים מצביעים על תועלת שמושגת על ידי גברים המשועבדים . ועופות עוף צלו כסף או מטוגן בעייפות . מי שרואה שהוא אוכל גוזל גולמי, הוא נוגד את ביתו של שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, או את האצילים שבאנשים . אם גוזלי הציפורים הם מסוגים שונים שאינם נאכלים מאריות ציפורים, הרי שהוא פוגע בילדי הסולטנים או מתחייב בהם מוסריות . וציפורים שבשרן נאכל, הן נהנות מעיזבון של אלף דרהם עד ששת אלפים דרהם, כי יש להם שישה איברים : ראש, שתי כנפיים, שתי רגליים וזנב ….
…השועל : אדם שעזב רמאי, שהוא מאוד טיפשי בדתו ובעולמו, ומי שרואה שועל מתחמק ממנו, הוא אויב שחומק ממנו . ומי שראה שהוא נלחם בשועל שקשור אליו . אם הוא יבקש שועל הוא יסבול מכאבים בקרב הבעלים, ואם הוא יבקש שועל הוא יבהל . אם שועל נפצע, אישה אוהבת אותה חלש, אז אם הוא שותה חלב משועל, הוא חף ממחלה, אם יש לו אותה, אחרת הם ייעלמו . ונאמר שמי שראה שועל סבל בעצמו השפלה, ובכספו ירידה, וחלקם אמרו כי השועל היה אסטרולוג או רופא . ונאמר כי מי שראה כי הוא נוגע בשועל נחרד מהג'ין, ובשרו נאכל על ידי מחלה תמימה מהירה, והשועל ניצח עם יריב או יריב, ומשחקן שועל נתן לידת אישה שאהב ואהב . נאמר שאדם הגיע לאבו בכר אלסידיק, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, ואמר : ראיתי כאילו אני מתחמק משועל, אז הוא אמר לו : אתה שקרן . האיש היה משורר . בא אבן סירין איש אמר : ראיתי שועל אם אשכר את העונש הטוב ביותר, הוא אמר : אודזת לא תמורה, ירא אלוהים, אתה שקרן אדם . ויאמרו הקסמים : הצחוק ראה את מה שבין המזרח למערב התמלא בשועלים כאילו הוא רועה צאן שלהם, אז הוא סיפר את חזונותיו במעבר, והוא אמר : קסמים וטריקים יש בשפע בזמנך, ו הם מופיעים בארצך, וכך היה ….
…מי שרואה שהוא אוכל סוכר מתוק, הוא מפואר וגבוה כי הוא נאכל על ידי אנשי הגובה ….
…באשר לפולסים, אם הם ממה שאוכלים מבושל או גולמי, אין בזה שום דבר רע. לגבי מה שאינו מבושל או נאכל על ידי אדם, זה טיעון והם ומי שרואה אפונה ירוקה, חומוס, עדשים, פרות וכדומה, אז זה דאגה וצער למי שאכל אותם או הכה אותם ו שראה בצל, שום, גזר, לפת וכדומה. זו מצוקה וצער. אכילת שום וכרישה וכל צחנת אוכל עשויה להיות משהו מכוער או מגונה. מי שרואה כמהין בחלום, היא אישה שאין בה טוב כי אין לה בסיס, ואם יש הרבה ממה שידוע על מספרם, זה הפרשה וכסף מהנשים. הכה בו או אכל אותו…
…הוא בחלום אדם מכובד ובלתי ניתן להריון . ושחיטת איל שלא נאכל, והרג אדם גדול ומכובד או אויב . אם הוא רואה אילים שחוטטים במקום, הוא יהרוג שם אנשים במלחמה . אם היה שוחט איל, הוא היה מנצח עם אויב גדול, ואם הוא היה חולה הוא נרפא . ומי שרואה שהוא רוכב על איל ומנקז אותו בכל אשר ירצה, הוא ינצח איש ענק . ומי שרואה שהוא שבר קרניים של איל או אחד מהם, יעורר כעס לאדם גדול . ומי שרואה שהוא נלחם באיל, הוא נלחם באדם גדול . ומי שרואה איל מת, הרי זה מותו של אדם גדול . ומי שרואה כי איל נשחט ובשרו מחולק, אז ימות זקן וכספו נחלק . ואם שחט איל לאכילה, אם היה עבד משוחרר, ואם היה שבוי, ניצל, ואם פחד, ביטחון, ואם היה חוב, שילם את חובו, ואם כן לא לבצע חג'ג ', ואם הוא היה חולה, אלוהים אדירים ירפא אותו . ומי ששוחט ומחמיא איל לוקח את כספי אויבו, ואם יאכל מבשרו יאכל מכספו . אם מישהו יראה איל שחוט בביתו, חלק מקרובי משפחתו ימותו . מי שרואה שהוא מרכין איל, והסולטאן יסבול ייסורים או מאסר, והאיל עשוי להיות אפוטרופוס . ומי שרואה שהוא בא עם ראשי אילים, הוא נשכב עם ראשי אויביו . הצמר של רם הוא כסף . והאיל מציין את המואזין או הרועה . והאיל הוא מפקד הצבא . ומי שיראה איל שרץ אותו, הוא יקבל מהאויב שלו משהו שהוא שונא, ואם יקרב אותו, הוא ייפגע . ומי שרואה כבשה הפך לאיל, אז אשתו אינה בהריון, וגם אם אין לו אישה, הוא יזכה בכוח, בתהילה ובניצחון על אויבו . ושחור האילים מיוחס לערבים, ולבן לפרסים ….
…ואגסים : באותה תקופה באה או באה פרנסה או נעדרת, ובמקרים אחרים הגיעה מחלה אם היא הייתה צהובה, או שהם באו אם היא הייתה ירוקה . אם מטופל רואה שהוא אוכל אגס, הוא נרפא . ולא היה לו שם שלא אהב ומוצא לא אהוב שנאסף עליו בכל עת, כמו אל-חרנוב : חורבן שמו, ומה שמסופר משלמה, עליו השלום, בו . אולי תאנים ירוקות וענבים לבנים בחורף הצביעו על גשם, והשחורים מכולם בגלל הקור . זה יכול להיות בלילה או ביום הראשון ביום, כך שמי שרגיל לכך שבשניהם או בציבור רואה אותו או בשווקים או על הגגות, זהו הפרשנות שלו, והדאגה בכך אינה נהוגה , כי הגשם עם תועלתו וטובתו הוא סיבה למטייל, וחג לאומנים באוויר, וגרירה והריסה ובוץ . הפרי הירוק שמחוץ לתקופתו, שתוקפו בזמנו, אם הוא מלווה בעד המונע את פגיעתו בעולם הזה, עשוי להצביע על פרנסה וכסף אסורים אם הוא נאכל או בבעלות מישהו שאין לו דרך אליו ושהוא אסור מזה ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר שהחזון של כל העצמות, אם הם היו של אדם מת, אז זה מעיד על עקבות הסונה או על רכישת כסף מצד אחד, ואם זה ידוע זה מצביע על רכישת הכסף שלו, ואם זה לא ידוע אז השגת כסף והטבה, ואם העצם מיועדת לחיה ואם זה ממה שאפשר לאכול, אז כסף יקרה זה מותר, ואם זה ממשהו שבשרו לא נאכל ואז אסור להשיג כסף ….
…באשר לעצמות, עושרו של האדם שממנו פרנסתו והוא חייב להיות תלוי בו הוא כמו עבדים וחיות. כל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, זה מתפרש על ידם. אבן סירין אמר: עצמות הן כסף ופרנסה. מי שמכה במשהו, אם יש לו מה לכסות את זה, זה יותר מזה. השגת הפאר והכוח, וחלקם אמרו שכל העצמות, בין אם מדובר בבני אדם או בבעלי חיים, הן כסף, והמוח הוא כסף נסתר. מה שיוחס למה שאוכלים מותר ומה שלא נאכל אסור ומי שרואה שהוא אכל ממוחו של אדם מת, הוא אוכל מכספו עד כדי כך. הוא לא היה ידוע, אז בכל מקרה הוא קיבל תועלת, ומי שראה שהמוח שלו מופיע מאפו על הקרקע, ההון שלו נעלם…
…ונאמר שמי שראה משהו מהבהמה אוכלת מחציר שלה, אז מי שייחס לו את אותה חיה אוכל מכספו והמעבר צריך לעבור את האוכל אם זה לטובת, אז אין שום דבר רע בזה ו את הכסף מוציאים על הזכאי לכך, ואם אין בו שום תועלת, אז זה חסר כסף במידה שהוא נאכל ממנו ….
…זה מתפרש בטוב, בחן, בפוריות ובהקלת עניינים קשים, ושומן של בעל חיים שאינו נאכל על בשרו מעיד על כסף אסור ….
…ומי שחושב שהוא תוחם נוצות במזוודות, הוא מתחתן עם אישה, ולכן עליו לשקול את מה שמילא כדי להעביר, ונאמר שראיית הנוצות זה משפט שמתגלגל בכסף בגלל קשיים ועייפות, וזה היה אמר שנוצות שבשרן נאכל זה כסף מותר ומה שלא אוכלים זה כסף אסור. ואחרים…
…ומי שרואה שהוא יונק מבהמה, אז זה כסף ותועלת, ואל-קירמני אמר, חזון ההנקה הוא התרחשות של כסף, ואם זה מאדם או בעל חיים שבשרם לא נאכל, אז זה אסור, ואם זה מבהמה שאוכלים את הבשר שלה, זה כסף מותר, ונאמר שהאם היא חמלה ….
…חלק מהמביעים אמרו כי אין שום דבר רע בלראות את המוח, במיוחד אם הוא נאכל ממנו ….
…באשר למוח, דניאל אמר שמוח הראש והעצמות הוא כסף נסתר, ולכן מה שקשור למה שאוכלים מותר, ומה שמיוחס לזה שבשרו לא נאכל אסור ….
…וכמה מהם אמרו, אולי חזון של אכילת חצילים הצביע על כך שמה שהוא מתכוון לטוב או לרע יקרה משום שהוא, עליו השלום, אמר : ~ חציל הוא כאשר הוא נאכל בשבילו, ובאשר לטרגון, זה מתפרש במזג רע, וזה עשוי להצביע על אדם ממוצא ועבודה ירודים . ~…
…עצמות : מכל בעל חיים עמוד תווך של מה שאמונתם מחזיקה, והמוח : מכל בעל חיים, כסף מאוגר ונסתר שהוא מחפש . ונאמר כי הנשחט רע לכל האנשים, ומעיד על צער בביתו של אדם, משום שאילים הם כמו אנשים, ובשרם של אנשים אינו נאכל . כל הבשר שאוכלים טוב למעט מעט ממנו, ובאשר לבשר שאדם רואה שהוא אוכל גולמי, זה אף פעם לא רע, וזה מעיד על הרס של משהו שהוא בבעלותו, מכיוון שטבעו אינו מסוגלים לעכל ולעכל גולמי . כמה פרשנים אמרו כי בשר נא אינו רע למי שרואה אותו ואינו אוכל אותו . לגבי מי שאוכל את זה, זה טוב בשבילו . אם ראה שהוא אכל בשר מבושל, הכסף שלו גדל . אם היה רואה שהוא אוכל את זה עם שייח ', הפקודה שלו תועבר לסולטאן ….
…קבג'ה מבושלת : עם כבש, אם הוא נאכל, אז אכילתו מעידה על טובת הנפש ועל מלוא התהילה והיוקרה בקרב רבותי האנשים . ואם זה היה עם בשר בקר, הרי שאכילתו הצביעה על חיים טובים וניל מוראד מצד העובדים . ואם זה היה עם בשר ציפורים, אזי אכילתו מעידה על המלך, על כוחו, על טהרת החיים ובריאות הגוף . ואם זה עם בשר ציפורים, אז זה סחר או מדינה לעם עשיר המוזכר מבחינת שפע השומן והיעדרו ….
…שומן השומן של מה שאוכלים מעיד על פרנסה מתמשכת ובגדים בשפע . השומן של מה שלא נאכל מעיד על כסף אסור, זנות וכפירה מהדת . ומה שהוא מרפא מהשומן הראייה שלו מעידה על ריפוי . ושומן עשוי להצביע על שמחה והנאה וריפוי חולים . גריז הוא כסף טהור, ושום דבר לא עוזב אותו בלי להתעייף ממי שמכיל אותו ….
…ומי שרואה שהוא שייח זקן ולא כזה, אז הוא צדיק בדתו ויש לו כבוד וגידול בכבודו, ואם הוא זקן והוא רואה שהוא הפך לנער, אז הוא שואף ובור, ואין בו טוב. כמו כן, האישה הרואה אישה זקנה בחלום החזירה אישה צעירה, מכיוון שהיא עולם שמקבל אותו. הוא הפך רך ויפה, ולכן הוא עלול למות במהירות ומי שחושב שהוא הפך ארוך ורחב הוא עלייה בחיים. ומי שרואה שהוא הפך לצורת אישה וקישוטה, או שיש לו נרתיק כמו נרתיק של אישה, הרי זו השפלה, כניעה ובוז, ואם אישה רואה שיש לה זכר כמו הזכר של גבר או זקן, אם יש לה ילד שגובר על עמו ואם היא בהריון היא באה עם ילד ואם היא לא בהריון אז היא לעולם לא תביא לעולם בן או שאולי החזון ילך אליה בעל, אבא או אח, ונאמר כי אחד מהמהרמות שלה התרחש בכבוד, ואם אישה רואה שהיא הפכה לגבר כשהיא מקיימת יחסי אישות עם נשים או מתחתנת עם אישה, אז היא סובלת מ טוב וכבוד ומיוחס ומי שרואה שיש לו חטא, קרן או מקור כמו חמור, צינור או מקור, אז כל זה טוב וטוב ומי שרואה שיש לו נוצה או כנף , זו ראשות ראשות וזה קורה לי אם הוא רואה שהוא טס, אז הוא נוסע, ומי שרואה שהוא הפך להיות ה חיה שבשרה לא נאכל, אז הוא מושפל ופורענות, ואם יש לו עבודה הוא מבודד ממנה ונאמר שמי שראה שהוא הפך לצפרדע אז הוא עובד עם פולחן. הוא הפך עכביש, ואז הוא הופך למתפלל טוב שחוזר בתשובה מחטאים רבים, ומי שרואה שהוא הפך מברזל, אז הוא יאריך את חייו, ואם הוא רואה שזה הפך מכלי חרס או צלוחיות, אז הוא עושה לא להישאר ומי שרואה שהוא הפך גשר או קשת, אז הוא יכה בסולטנה או בעל סמכות או מלומד שאנשים מגיעים אליו בענייניהם, ומי שרואה שהוא הפך למתכת של מתכת, אז הוא משתמש בכל אחד מהדברים המועילים לו…
…באשר לקימל, הוא נמסר בכסף, ואם הוא נאכל, זה משתי דרכים. אם אתה אוכל את זה למען המחלה, אין שום דבר רע בזה, ואם זה לא, זה דאגה ומריבה וריסוק זה נישואים, במיוחד אם זה נמצא במאה ….
…אל-קירמני אמר: ~מי שרואה בידו חטא של פרה או חמור, אז זה מצביע על כך שעושר וברכה הושגו ביחס לכך. באשר לחטאו של בעל חיים שבשרו אינו נאכל, הדבר מעיד על כך שהושג כסף אסור . ~…
…וג'אבר אל מג'ריבי אמר: מי שראה שהוא אוכל ריאה, ואם היא צלויה וזה בשביל בעל חיים שאוכלים את הבשר שלו, אז הוא יקבל כסף בהנאה, ואם זה למישהו שבשרו לא נאכל, אז זה כסף אסור, ונאמר שהריאה היא דעת האדם ….