…באשר לשדיים, הן בנות, כך שמה שקרה בהן יוחס להן. מי שראה שמשהו נובט במקומם הצביע על ריבוי הבנות וירידה בהן נגדו, ואם ראה שיש חלב בשדיו, הרי זה גידול בחובות, ואם הוא רווק הוא נשוי או נשוי, אז הוא מתעשר או שייח זקן שהוא עני או אישה צעירה שיש לה חיים ארוכים או אישה זקנה מציינת את מותה, או אישה רווקה שמתחתנת או ילדה צעירה מאוד, אז היא עלולה למות, ואם האישה רואה שהפטמה שלה מנותקת, אין בזה טוב, ובתה עלולה למות, ואם היא רואה את השד שלה מוכה באש, אז הבת שלה נפגעת מהמלך ואם היא רואה שהיא קשורה את השד שלה, ואז היא מציינת את לידתה מניאוף…

סוראט אל-אינשיאק מציין כי מי שקורא אותו, או מי שכותב את ספרו בשבועתו או מעליב אותו בדקדוק ובנימוס, או יקרא ממנו משהו, הוא יתלהב מהעולם ופועלו ויבקש תהילה ושבח בבריאה.

…אבן סירין אמר: מי שראה שהוא גילח את ראשו בימי חג'ג ', אז זה טוב בדת וכפר על חטאים, ואם זה בחודשי הקודש או בחלקם, זה מילוי החוב והיעלמות מצוקתם ומצוקתם, ונאמר שאם הוא ראה את זה עם עמדה אז זה לא ראוי לשבח, ואם האישה רואה את זה, אז זה מעיד על מוות בעלה או אחת מהמהרמות שלה, ואם היא רואה כי שערה נחתך או חלק ממנו, אז זה מעיד על מריבה עם בעלה ונאמר שהתרחש אסון, ואם היא רואה שכל שערה הפך לבן, זה מעיד על כך שבעלה הוא אדם לא מוסרי באופן אחר מזה ….

באשר לאשכים, הם אחראים על הפרנסה, על הבנות ועל התחזוקה וההגנה. מי שרואה בהם מזיין או שין יוחס לכך, ומי שרואה פגם באשכיו, אז אויביו כובשים אותו, ואם הוא רואה אותם בידו של אדם, אויבו מנצח, ואם הוא רואה כאילו הם נעדרו ממנו בלי כאב או מסרו אותם לאף אחד, ואז הוא נולד למישהו אחר. לייחס לו ולקחת אותם הוא מותם של הילדים, ומי שראה שהם מנותקים והיה לו חולה, אז הוא ימות וייתכן שהוא הפרדוקס של שתי נשים, ומי שראה אותם גדול מעיד על התנזרותו מרוע אויביו וכמה מהם אמרו כל סריסי האדם ובעלי החיים הם כסף, ומי שיש לו כל זה והולך ממנו יתפרש בכסף ומי שרואה שהוא התבגר חלק מזה יצא של מקום ונעלם, כי הוא מקבל עבורו כסף בלי הפרצוף ומוציא אותו במקום…

…הוא הרגיש שזה רוכש תחת אותם חטאים של הפסוק ~ הכל כמו חייל ~ ולא נאמר לו שום דבר טוב בעיקול את מה שלדבריו חלקם רוצים לחיות נקיים ולא לשעבד שום דבר להלוות ….

…ומי שרואה את פני הח'ליף מקמט את מצחו, מביט בו בכעס, או רואה בו חסר או פגם, הרי זו ירידה בדת הרואה, והפגם שייך לו ….

…ומי שרואה שהוא שם את הטבעת שלו באמון על מישהו או נתן לו ואז מחזיר לו את הטבעת שלו, אז הוא מאורס לאישה והוא לא עונה על זה, ומי שרואה שהוא שבר את הטבעת שלו לחצי , אז זה מעיד על התרחשות חלוקה בינו לבין משפחתו ….

…הוא גם סיפר שאדם בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני שופך שמן משורש עץ הזית, ואז הוא אמר לו : מה הסיפור שלך? הוא אמר : הלכתי לגלות כשהייתי ילד צעיר, והפכתי לחופשי והגעתי למספר הגברים. הוא אמר: יש לך אישה? הוא אמר שלא, אבל קניתי משרתת, הוא אמר תראה, היא אמא שלך . לדבריו, אז האיש חזר מביתו ועדיין חיפש את תנאי הילדה עד שאמו מצאה אותה ….

…ומי שרואה אדם שמתגלה בפניו ורואה את חוסר האונים שלו, הוא יאכיל אותו בשומן ובתועלת, ואז הוא ישגיח על הרווחה שם ….

סוראט אל-טין: מי שקורא את זה שיפר את חייו והרחיב את פרנסתו, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, ונאמר כי מזונות, ברכה ואריכות ימים, ואולי הוא נשבע שבועה, נשבע עליה או הצטער על חרטה, עונשה נדיב וטוב

…ומי שרואה שבחזה את מה שאנחנו מכחישים כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח, ואם הוא רואה את מה שהוא משבח, אז הוא ראוי לשבח ….

ומי שרואה שיש לו חוזה חטיבה בשבילו, ואם הוא ראוי לו, אז הוא ראה טוב, ואם הוא לא ראוי, אז יש לו תהילה ומי שרואה בידו חטיבה הוא חקלאי אוחז בו. ונאמר שמי שראה בידו חנית בה חטיבה מתה במהירות או שנפטר בן….

ומי שרואה שילד קטן אבוד, אז הוא נעלם, ונאמר כי הצער מופרע ….

…באשר לשפתיים, זו הגנת הדת והגבות, זאין אלדין. מי שרואה בהם יופי וטוב הוא גם בדת, ומי שרואה כנגד זה, הביטוי שלו נגדו. לגבי המצח והאף, אז האיש ספר את זה. אם הוא ראה שזה קרה במצחו ובאף שלו, זה קרה אז זה כאמור ואולי המצח מעיד על תפילה והשתטחות. כיבים או ניתוחים, ומה שמכחיש בהתעוררות, ואז הוא נופל בתפילתו, או מי שלא מבצע בו השתטחות, או נתקל במילים מכוערות, ומי שרואה על מצחו שמץ של השתטחות, זה מעיד על הגדלת דתו וחסידותו, והתפשטותו בקרב אנשים, ומי שרואה סימן רחמים על מצחו מעיד על התרחשות הטוב ומספק משהו…

…אם אתה חולם שאתה הולך עם אהובתך בפרדס ירוק ומלא פירות בשלים, פירוש הדבר תגמול נדיב על נאמנותך למי שאתה עובד עבורו, שפע טוב והצלחה בעבודה . באשר לנשים, משמעו של חלום זה בית מאושר וילדים צייתנים . אם חלמת שאתה בחורשה וראית פרות אוכלות פירות שנפלו, פירוש הדבר שתפזר את חלומותיך במסעך לדרוש את מה שאינו שלך . אם חלמת שאתה אוסף פירות מחורשה, זה מבשר טוב וברכה לכולם . אם אתה רואה בחלום שמזיק חקלאי פגע בחורשה, המשמעות היא שתיפול לעוני לאחר שפע ועושר . אם חלמת שאתה הולך בחורשה ונלכד בין צמחי אוכמניות השזורים זה בזה, מזהיר אותך שיש מתחרים שיקנאו בך . אבל אם אתה נשוי, זה אומר ריב ומריבה עם בן הזוג לנישואין . אם חלמת לראות פרדס עקרות, המשמעות היא שהסיכוי לעלות לרמות גבוהות יותר בחיים יימלט ממך . אם אתה רואה בחלום פרדס חשוף ללא ירוק , פירוש הדבר שעיסוקך בהנאות ההווה והסחת דעתך מהבטחת עתידך . לראות פרדס הרס בסערה פירושו שאורח כבד יירד עליכם או שתעשו עבודה קשה ….

פירות נמצאים בנישואין חלומיים, כי אלוהים אדירים אומר : ( אנשי גן העדן בימינו הם עסק פורה . הם ובעליהם נמצאים בצללים על הספות השוכבות ). ונאמר : פירות רטובים הם פרנסה משום שהם מתקלקלים במהירות, ופירות יבשים הם פרנסה רבה . ונאמר : פירות לעניים הם עושר, ולעשירים כסף נוסף . ומי שרואה שפירות מורחים עליו, הוא ידוע בטוב ובטוב ….

…ראייה או אכילה של אפרסק בחלום מעידים על מחלת ילדים, אובדן בעבודה וחוסר יכולתך להגיע למסיבות ערב או לביקורים מהנים . אך אם חלמתם על פירות אפרסק על עץ, תגיעו למצב שאותו ייחלתם לאחר צרות וסיכון רב לבריאות וכסף . אם אתה חולם לראות אפרסק מיובש, האויבים מתכננים לגנוב אותך . אם בחורה חולמת שהיא קוטפת אפרסק טעים מעצים הנושאים פירות רבים, היא תזכה לחתן עשיר וחכם במהלכיו אם תשתמש ביופיה ובכישוריה . אם הפירות ירוקים, תמצאו שנאה מקרובי משפחה ותאבדו את טריותם בגלל מחלה ….

פירות יער בחלום מצביעים על כך שמחלה תמנע מכם להגיע למטרותיכם, וכי מישהו יזמין אתכם לעזור לו ולהקל על סבלו . אם אתם אוכלים פירות יער בחלום, הדבר מעיד על אכזבה וחוסר מזל ….

…לאירוח : מפגש של טוב, אז מי שרואה כאילו הוא מזמין עם לאירוח שלו, אז הוא נכנס לעניין שעובר בירושה של חרטה והאשמה, על סמך סיפור שלמה, עליו השלום, כשהוא ביקש אדוניו הקב~ה שיאכיל את בריאתו יום אחד, והוא לא יכול היה להשלים אותה . אם הוא ראה כאילו הזמין עם אנשים לאירוח האוכל שלו עד שהם היו מרוצים, אז הוא מכהן עליהם . נאמר שלקחת אירוח מעידה על הגעתו של נעדר . אם ראה כאילו הוזמן למקום לא ידוע שיש בו הרבה פירות ושתייה . הוא נקרא לג'יהאד, והוא מות, כי אלוהים אדירים אומר : ~בו הם מתפללים הרבה פירות ושותים .~…

…נהר היין הוא עדות לשכרות מאהבת אלוהים אדירים ושנאה לגילוי עריותו . ירח הדבש הוא עדות למדע ולקוראן . אכילת פירות גן העדן תביא למעשים טובים, בעלים וילדים . העץ המבורך הוא סימן של מי שחיפש מקלט בצילו והתבסס עליו על טובת העתיד, ואולי מעיד על הפסקת פרישות ועבודה לפולחן, והיתרון מלווים ואדוני עושר וסוראט אל-מונטחה הוא סימן לכך שכולם מגיעים לתכלית של כל מה שמובטח . אולי עצי גן העדן מעידים על החוקרים העובדים, האימאמים המובילים, הצפצפה וילדי בן לווייתם . וחזון הצפצפה וילדי האידיוסינקרטי העומדים בערותם עם היחסים, וחזון העובדים עליהם הוא אינדיקציה למעשיהם, או למה שנחשב מבורך בעולם הזה , כמו דיור, שפע, וסוגים של הנאות . כניסה לארמונותיה מעידה על השגת עמדות גבוהות, לבישת בגדים מפוארים, נישואי משי ועושר וטוב . יין הוא עדות לשכרות מאהבת האל הכל יכול ושנאת גילוי עריותו . ירח הדבש הוא עדות למדע ולקוראן . אכילת פירות גן העדן תביא למעשים טובים, בעלים וילדים . העץ המבורך הוא סימן של מי שחיפש מקלט בצילו והתבסס עליו לטובת העתיד, ואולי מעיד על הפסקת פרישות לפולחן, והיתרון מלווים ואדוני עושר וסוראט אל מונטחה הוא סימן לכך שכולם מגיעים לתכלית של כל מה שמובטח . אולי עצי גן העדן מעידים על החוקרים העובדים, האימאמים המובילים, הצפצפה וילדי בן לווייתם . חזונם של הצפצפה וילדי האידיוסינקרטי העומדים ערים עם מערכות היחסים, וחזון העובדים עליהם מעיד על מעשיהם, או על מה שנחשב מבורך בעולם הזה, כמו דיור, הנאת החיים, וסוגי ההנאות . כניסה לארמונותיה מעידה על השגת עמדות גבוהות, לבישת בגדים מפוארים, נישואי משי ועושר וטוב . וחזונו של רדואן, עליו השלום, שומר גן העדן, מעיד על טובתו של גזבר המלך ושליחו למלא את ההבטחה, למלא את הצרכים ולענות לתחינה . ומי שרואה שהוא נכנס לגן העדן ולא אוכל את פירותיו ולא שותה מהנהרות שלו, אז הוא לא ירוויח ממה שהרוויח מהידע . מי שרואה שהוא גורש מגן עדן, חסר לו סיפור אדם עליו השלום . ומי שרואה שהוא מסתובב בגן עדן, זה מעיד על פרנסתו ומעמדו הגבוה, וביטחון מפחד . ומי שהיה מפוחד וראה שהוא נכנס לגן עדן, הרגיע מרגיע, ואם הוא מודאג, הוא ייפטר ממצוקתו, ואם הוא רווק התחתן ….

…ואם הוא רואה שהוא בירך שייח 'שמכיר אותו, אז הוא יתחתן עם אישה יפה, ויקבל סוגים שונים של פירות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ יש בהם פירות, ויש להם את מה שהם טוענים . שלום יהיה עם דבר אדון רחום . ” אם צעיר שאינו מכיר אותו מברך אותו, נחסך ממנו רוע אויביו ….

…תאריכים : כסף מותר לפי מידת זעירותו ושפעו, ומי שקוטף פרי מעץ שאינו פריו, אז הוא עובד למשהו אסור, או שהוא מחפש דבר שלא ניתן לענות עליו, או שואב שכר טרחה לא הוגן . וקטיף הפירות מהעץ מעיד על כך שלמדען הוענק דגל, וקטיף אותו משורש העץ הוא מריבה עם אדם . ונאמר כי פירות לעניים הם עושר, ולעשירים סכום כסף נוסף, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ופירות ואב כמשהו בשבילך ועבור בעלי החיים שלך .~ ולמי שפוחד יש ביטחון. אלוהים אדירים אמר : ~ הם קוראים לזה לכל פרי .~ נאמר שלפירות רטובים אין מזון, כי הם מתקלקלים במהירות . והאדמה נותרה פרנסה רבה . ומי שרואה כאילו מפזרים עליו פירות, הוא ידוע בטוב ובטוב . ומי שרואה את זה כאילו הוא נקטף מעץ מחובר ללא פריו, חזונותיו מעידים על חתן צדיק ובן זוג טוב . ומי שרואה עץ פורה בחורף ומאשר זאת, אז הוא צריך אדם שחושב שהוא עשיר, ואם הוא לא יקצור שום דבר מפירותיו, הוא יימלט ממנו באותה מידה, ואם הוא יקצור ממנו אז הוא מוציא על כך כמה כסף שהוא הרוויח ….

…אל-בוסתן : מתייחס לאישה משום שהיא מושקה במים והיא מעבירה ויולדת . ואם הגן היה אישה, אז זה היה עץ של בני עמה, משפחתה, בנה ועושרה, כמו גם פירותיה, והגן הלא ידוע עשוי להתייחס לקוראן האצילי, כי זה כמו הגן בעיני המתבונן ובידי הקורא, משום שהוא תמיד קוצר מפירות חוכמתו, והוא נשאר עם מקורותיו, עם אזכור האנשים בו. זהו העץ העתיק והמודרני . ומה הוא מכיל הבטחות ואזהרות כפירות חמוצים מתוקים . אולי פרדס לא ידוע הצביע על גן עדן ואושרו, משום שהערבים מכנים אותו גן עדן . כמו כן, אלוהים אדירים כינה זאת באומרו : ~ הייתי רוצה שאחד מכם יהיה גן של דקלים וענבים שזורמים מתחת לנהרות. ~ אולי הפרדס התייחס לשוק ולבית החתונה, כך שעציו הם שולחנותיו, ופירותיו הם אוכלו, ואולי הוא מציין כל מקום או חיה שניתן להשתמש בו ולהשתמש בו. כגון חורשים, חאנים, יונים, טוחנות, ממלוקים, בעלי חיים, בעלי חיים וכל שאר היבולים, כי אם עץ הפרדס הוא, זה כמו הקשר לבעליו, או כמו השירות ובעלי חיים שונים לבעליו . והפרדס עשוי להתייחס למגורי העולם, השליט והשליט, שהוא זה שאוסף אנשים, והוא מורכב מכל שאר הגזעים, כך שמי שרואה את עצמו בגן יסתכל על מצבו ויגדיל את מצבו לִישׁוֹן. זה לא ידוע, ואם זה היה מוג'אהיד שהשיג קדוש מעונה, במיוחד אם הייתה בו אישה שקראה לו לעצמה, והוא שתה חלב מדבש מנהרותיו, ופירותיו לא היו דומים למה שידע, ואם שום דבר מכל זה, והחזון לא הצביע על עדות, אז הסתכלתי על מצבו. הוא רוואי או שנכנס לנישואין או נכנס לאשתו והשיג ממנה, והוא ראה אותה באופן שראה בגינה שלו בחלום של טוב או רע, על פי הזמן . אם החזון היה באמצע הזמן ובזמן נפילת העלים מהעצים ואובדן הפירות, אז הוא התעלם ממנו מה שהוא לא מצא חן בעיניו, והוא ראה בו את מה שהוא שונא מבחינת עוני, דאגה רכוש, או מחלת גוף . ואם זה היה בבוא העת וזרימת המים למקלות, או הופעתם של פירות ומניעתם, העניין הוא נגד הראשון, ואם מישהו שיש לו אישה רואה מי שחפץ בכספה או שהוא להוט על יופיה, היא שקלה זאת בפעמיים ועל ידי מה שנעשה בחלום לומר, להשקות או לאכול פירות או שנאסף . אם מישהו רואה שיש לו צורך עם הסמכות או מריבה עם השליט, אז אני מבטא גם את ההשלכות של פקודתו, את חוסר היקף שלה ושלילת הזמן והזמן שלה, ומה מה שהשיג בחלום מפירותיו ש לציין טוב או רע, לפי מה שהוא רואה בפירוש הפירות . באשר לאלה שרואים איתו קבוצה של אנשים שחולקת איתו בשוק ובתעשייה שלו, אז הגן הוא שוק העם, וזה גם מעיד על הצביעות שלו ועל השפלות שלו בזמן ופעמיים . כמו כן, אם עינו נפלה בזמן כניסתו אליו בכניסה לחדר האמבטיה, למלון או לתנור שלו, אזי אינדיקציה של הפרדס שייכת לאותו מקום, אז מה שהוא ראה בו על טוב או רע חזר אליו אלא אם כן מי שראה זאת בה היה עובד או עבד שהשתן בה או השקה אותו מלבד נהגיו או מבאר שאינה בארו, כי הוא אדם המסגיר אותו במשפחתו או יוצא נגד אותו לאשתו או לאומתו, אם הוא זה שעושה את זה בגן, והשתן שלו הוא דם, או שהוא השקה אותו מלבד הים, והוא מקיים יחסי אישה אם הגן אינו ידוע, אחרת הוא בא מאשתו מה שלא מותר לו אם הגן הוא הגן שלו, כגון שהוא ייכנס איתה אחרי שהוא שבר אותו, או יתחתן איתה בפי הטבעת או בזמן הווסת . ונאמר כי הגן, הכרם, הגן הוא לחפש סליחה, והגן הוא אשת גבר באותה מידה כמו יופייה של הנדיבות, טובתה, עוצמתה ופירותיה, כספה, מכחולים, תכשיטים וזהב . העץ שלו, עיבוי רגלו, השמנה שלה, אורך חייו, יכולתו בעולמו, ואם הוא רואה כרם פורה אז זה עולם רחב, ומי שרואה שהוא משקה את הפרדס שלו, משפחתו תבוא, ומי שנכנס לגן לא ידוע פיזר את העלים שלו, הם נפגעים מהם, ומי שרואה את הפרדס שלו יבש, הוא ימנע מאטיין היא אשתו ….

…באשר לגיהוץ : יש לו פרצופים . מי שרואה בזה עקבות של עתיקות או חדית 'המגיח מהעור, הוא יכה בעולם של אוצר . אם הוא עובד עם זה בציות לאלוהים הכל יכול, הוא מנצח . ואם הוא יפעל בזה באי ציות לאלוהים, אז יגהץ אותו באוצר שנאסף בעולם ביום התחייה, כי אלוהים אדירים אמר, ~ אז מצחם ודרומם אסרו זאת .~ ונאמר שההשפעה של גיהוץ ישן וחדש, אם קינמון מתקלף ממנו, לא פגע בו, אז זו התרופה הגדולה ביותר, הכי אינפורמטיבית והחזקה ביותר, אז מהלך התרופה יתקיים . על גיהוץ נאמרו מילים כואבות, והוא נאמר על צניחה עגולה, יציבות בעניין הסולטאן או רכוש שאינו הסונה . נאמר כי גיהוץ מעיד על נישואין או לידה . וסופר שאבו בכר, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : הו שליח אלוהים, ראיתי בחלום כאילו יש לי שני סנטרים בחזה . הוא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, אמר: ~ יבואו שנתיים .~…

…אבו סעיד, המטיף, אמר כי הבצלים שונים זה מזה בכך שהם מצביעים על דברים מוסתרים, ואולי זה היה דבר מעורר התנגדות לאמרה הקב~ה, ~ האם אתה מחליף את הנחות בעדיף? ~ ואולי כסף ובצל מתקלף מעידים הערצה לאיש ….

…באשר לאגוזים ההודים, הם מתפרשים על ידי דבריהם של אסטרולוגים ומחלוקותיהם ואוכלים אותם בכנות דבריהם של אסטרולוגים. נאמר כי חזון הקוקוס מתפרש על ידי איש קשוח לב או נערה שפחה הודית ….

…מי שנכנס לחורשה לא ידועה : בימי נפילת העלים, והוא ראה את העלים נופלים, או שהוא ראה את העצים חשופים לא ידועים, הוא נדהם מדאגות . ומי שרואה גן עשיר בו זורמים מים וארמונות, ואישה קוראת לו לעצמה, הוא יספק קדוש מעונה וייכנס לגן עדן . אם יראה שיש לו חורשה לאכול את פירות העץ שלו, אז הוא יקבל כסף מאישה עשירה . אם קטף את הפירות משורשי העצים, הוא התמודד עם אדם מכובד וזכה בו ….

…משמש : מחלה, ואכילה ירוקה ממנה נותנת לך צדקה בדינרים וחפה מפשע, ואכילה צהובה ממנה היא הוצאה של כסף במחלה . אם הוא רואה את זה כאילו הוא אוכל משמש מעץ, אז הוא מלווה אדם מושחת ורב דינרים . נאמר כי קטיף משמשים מעץ התחתן עם אישה שהחזיקה כסף מירושה . אם הוא רואה כאילו חלק מהסולטנים בחרו משמש מעץ התפוח, אז הוא מכניס את צאנו לכסף שאינו טעים . ועץ המשמש הוא אדם עם מחלה רבה . חלקם אמרו, אלא הוא גבר חוזה עם משפחתו, שטוח עם אנשים, נועז ולא פחדן . אם היא הייתה נערצת מההריון שלה, זה מצביע על גבר עם הרבה דינרים, ואם הוא היה משמש ירוק, אז היא הייתה גבר עם הרבה חולות . ומי ששובר ענף מעץ שלו, הוא מכחיש או מכחיש כסף מאדם, או משאיר תפילה או צום, או מקלקל כסף שאינו שלו . אם ענף נשבר מעץ אחר שאינו פורה, שייקח כמקל, הוא ירוויח ממנו הנאה . כל אשר פירות ופירות צהובים הם מחלה, ומה חמצמץ הם ועצב, וירוק מהם אינו מחלה ….

…אפרסק אם חלמת לראות אפרסקים ירוקים מתחת לעצים, המשמעות היא בעיות אישיות אצל קרובי משפחה . אבל אם האפרסקים בשלים זה אומר שתחיו רגעים מאושרים, שמחים, אך קצרים . ואם אתם אוכלים אפרסקים, זה אומר שתתמכרו להנאות וחושניות חושניות . אם בחרתם אפרסקים בחלום, פירוש הדבר להגשים את רצונותיכם, אך הם לא יחזיקו מעמד כפי שחלמתם . ואם חלמת שאתה אוסף שזיפים מהאדמה ומצאת פירות רקובים בין הטובים, פירוש הדבר שאתה מודה שציפיותיך היו פיקטיביות חלולות וכי החיים אינם מבוססים על הנאה והנאה בלבד ….

…בננות : באשר לבננות, למחפש העולם הזה יש פרנסה שהוא מקבל בהתאם לטיפוחו, ולמי שמחפש בו דת על פי רצונו יש כוח בפולחן שלו . בננות העץ מעידות על אדם עשיר שמאמין בנימוסים טובים, והצמח שלו הוא עדות ללידתו של בן, אלוהים אדירים אמר : ~ צמח הטלה ~ , בננה, לא פוגעת בו, צבע וחומציות ולא בטרם עת, סכום כולל של כסף. . העץ שלו הוא אחד העצים הנדיבים ביותר, ועליו הם הנייר הכי טוב ורחב, והפרשנות לכך טובה לאדם שאליו מיוחס העץ שלו . וכל פרי מתוק פרט למה שתואר, שצבעו צהבהב או שהוא חמצמץ, לא מומש בזמנו הידוע, כי הוא פרנסה, כסף וטוב . הישרדותו ארוכה כל עוד פרי זה נשאר עם הפירות, וקלילות אספקתו וזירוז הופעתו ויתרונו לאנשיו, למעט ענבים שחורים ותאנים, כי ממילא אין בהם טוב . ומי שחושב שהוא הכה משהו מהפרי, אז אין שום דבר רע בזה בזמנו אם הוא מכיל את הרצוי מסוגי הטוב המתוארים, כגון פרנסה, דת וידע . אם המצפון שלו הוא שהפירות האלה הם בין פירות גן העדן, אז זה מדע ודת שהם מעל לכל ספק. אחרת, על פי מה שתואר העץ המכובד, איש שפע . ומי שנקטף מעץ בישיבה, זה כסף שפוקד אותו ללא עבודה קשה או עייפות . דברו, העץ, היה מה שהוא הסכים איתו, ומה שנאמר עליו היה עניין מופלא שאנשים התפלאו ממנו . נאמר כי העץ הוא אישה, אם יש לה משהו הדומה לאישה, ואישה זו צריכה להיות אם של מלך, אישה, בת של מלך או משרתת של מלך ….

…אל-חאסה : מציין גברים ונשים, נשים צעירות ונהרות לבנות נספרות, כי זה מהאדמה ועל שינון וספירה, בגלל הידע או השירה שספג התלמיד, העלייה לרגל וזריקת אבנים, האכזריות ומצוקה, ועלבונות והשמצות . מי שראה ציפור יורדת משמים לארץ, אז הרים חלוק נחל ועף איתו, ואם זה היה במסגד, אדם טוב או אחד הצדיקים נספו ממנו, ואם החזון איש היה חולה, והוא היה בין האנשים הטובים או מישהו שהתפלל גם בזה, ואף אחד לא מעורב בו במחלה. מי שמתפלל גם בו, אז האדם עם החזון מת, ואם הוא הרים את חלוק הנחל מכנסייה, השיקול לשחיתות של המטופל הוא כמו זה שהצגנו, ואם הוא אסף אותו מבית או ממקום לא ידוע, אבוד המטופל של האדם שהיה לו ראייה מילד או אחר, כמו זה שאסף מספר חלוקי נחל וגורלם בבגדו או בלע אותו בבטנו, ואם הוא הרים אותו ממסגד או מבית מלומד או ממעגל גברי, הוא ספר מהידע והקוראן, והוא נהנה מהזיכרון ומההצהרה באותה מידה שהוא הרים מהמצור . אם זה נאסף מהשווקים או מדונמים ושורשי עצים, אז זה מרוויח מהעולם, ובדירהם זה מורכב עבורו מסיבה של פירות או צמחים או מסחר ותיווך, או מלבקש ולתת צדקה כל אדם על פי דאגתו והרגלו בהתעוררותו . אם לכידתו היא מהים, אז מתנות מהסולטאן אם הוא משרת אותו, או מרוויחות מהים אם הוא סוחר בו, או ידע שהוא רוכש מדען אם זו בקשתו, או מתנה וקישור מאת אשה עשירה אם יש לה בן או משהו דומה . באשר למי שזרק אותו לים, הכסף שלו נכנס אליו . ואם הוא זורק אותה לבאר, הוא לוקח כסף להתחתן או לקנות משרת . ואם השליך אותו בגשם או בתנאי אוכל, או במחסן של הים, הוא קנה עם מה שהיה לו או כמו שהוא זרק אותו, סחר שמעיד על המקום בו זרק את מה שהיה איתו . פשוטי העם אומרים : זה וזה כל כך זרק מה שהיה לו של דירהם לתוך חיטה או שמן או משהו אחר . אם הוא זרק להם חיה, כמו אריה, קוף, ארבה, עורב וכדומה . זה היה בימי החאג ', וזה הודיע ​​על ידי העלייה לרגל ויידוי האבנים בעתיד פקודתו, כי מקור זריקת האבנים הוא שגבריאל, עליו השלום, ציווה על אדם, שלום. יהיה עליו, לזרוק את השטן כשהוא הוצג בפניו, וזה הפך לסונה עבור בנו . אם הדבר לא נעשה בימי חג'ג ', חלוק הנחל היה תחינתו כלפי אויב או אדם לא מוסרי, או קללה והעלבה שלו, או עדויות להעיד נגדו . ואם היה זורק אותם נגד הגזעים האלה, כמו יונים ומוסלמים מקרב העם, האיש היה עוקב, מדבר בצדקות והנשים מוגנות ….

…פחאני הוא בחלום אדם הנאמן לכסף ולסודות של אנשים . בפרשנות, זה ראוי לשבח, כל עוד לא תופסים פירות כמחיר . וראייתו מציינת את הרשומות השימושיות או את הבעלים של חדשות המלכים . אולי החזון שלו הצביע על ילדים, בעלים, כסף מהיר ורווח במונח ….