…ומי שרואה שהחליף מנקה אותו, נושא אותו, רוכב עליו או נותן לו משהו מסחורות העולם, הוא ייפגע מסמכות, גאווה וגאווה, ככל שיוחסה לו אותה מתנה ….

…עור הוא מעיל של גבר, ואני השארתי אותו עם כספו בחייו ובמותו . ומי שרואה בחלום כאילו עורו מתעכל כמו כבשה מתעופף, אז זה מעיד על מותו אם הוא היה חולה, ואם הוא היה נקי ממחלות אז זה עני וזה מתגלה . השומן בגוף הוא כוחה של הדת והאמונה . אם הוא רואה את גופו כגוף של נחש, אז הוא מראה מה מסתיר איבה . והעור הוא הגנה על בני אדם ואחרים, ואדם עוסק באביו ובאמו, בכוחו ובכספו, בביתו ובגדיו, אשתו וארצו, רווחתו ומחלתו, הבעתו ו אמונה . מלקות של אדם עשויות להתייחס לאויבו ולחברו שישן עליו, כי הוא יעיד נגד בעליו ביום התחייה . אולי העור מעיד על סבלנות ועקשנות בעניינים . מי שרואה את עורו יפה בחלום מעיד על טובות, נוחות וריפוי ממחלות . אם הוא מת ועורו נראה בסדר, הוא מציין שהוא באושר של גן העדן, ואם הוא רואה את זה כעבה או שחור, הוא מציין שהוא ייסור . והתכהות העור בחלום מעידה על עזיבת הדת . למי מתנה נותנים לילד נובי כבש של פחם . ומי שרואה נשים שחורות מפקחות עליו, הטוב שהוא מפקח עליו לראות אותם הוא הרבה מכובד, אבל הם של האויב . וסומק . בפרשנות, רלוונטיות והקלה . ונאמר : אם היה לבן עם האדום, הבעלים היה זוכה לתהילה . ואפס . צבע משביע רצון . ומי שיהיה שחור ויראה בחלום שהוא לבן, הוא יסבול מחולשה, השפלה ומצוקה . אם הוא יראה שגופו ופניו אדומים, אז הוא יהיה חסר דאגות . עורותיהם של בעלי חיים אחרים הם ירושה . ונאמר : בתי עור השייכים לו . ואם המלך מסיר את עורות האנשים, אז הוא מדכא אותם ולוקח את כספם . ומי שמפשיט עור של משורר, הוא גונב ממנו את שיערו ….

…על פי הדעה שהאימאם של המוסלמים הורה לו לה : החוזה הנוכחי, זה משפיע על הכבוד והזכר מוקדם יותר בעולם ובדת . אם האפוטרופוס שלו נמצא מהקצה הרחוק ביותר של הגבולות המוסלמים כנציגו, אז הוא גם כבוד, כבוד וסמכות שיש בהם עיכוב ועיכוב כמו אחרי תפקיד זה מבטיחות . ומי שרואה שהוא נכנס לבית האימאם והתיישב בו ומרגיע אותו, אז הוא נכנס אליו במאפייני הפקודה שלו, ואם הוא רואה שהאימאם נתן לו משהו, אז הוא נגוע בגאווה, בגובה ובסמכות ככל שמייחסים לו אותה מתנה בפרשנות ובמהות . אם הוא רואה שהוא נלחם באימאם או בשליט בלעדיו בדברי חוכמה וצדק, אז הוא ינצח אותו זקוק לו . אם הוא רואה שהוא שונה לדלת האימאם : או דלתו של סגן מקרב סגניו, אז אויביו אינם מסוגלים לפגוע בו . אם הוא רואה שהוא נמצא בשמיכה עם האימאם במיטתו, ואין מעיל ביניהם, הרי הוא הקלה ממי שנגנב ממנו, וכספו ומה שיש לו ברשותו יישאר לאימאם בחייו או במותו . האימאם ראה שהמטופל : זו מחלת דת עבורו ושל צאנו למקומו . אם הוא מת, זו שחיתות בדת . והאימאם אל עדל נכנס למקום בו ברכה וצדק ייעלמו . אם הוא אימאם לא הוגן, אז הוא שחיתות ופורענות . ואם הוא רגיל להיכנס לזה, זה לא מזיק לו . ומי שאוכל עם האימאם אל-עדל ליד שולחנו, הוא ייפגע מכבוד וטוב בדתו ובעולמו ככל שיקבל אוכל, כמו גם המלך והסמכות כמו האימאם ….

…ומי שחושב שהטבעת שלו מזהב, אז כל מה שבבעלותו לא אהב ואסור, ואם זה מכסף, כל מה שהוא בבעלותו מותר וטוב, ואם זה מברזל, אז מה שהוא בבעלותו הוא צנוע ואחד צנוע, ואם כן, אמר ג'אבר אל-מג'ריבי, מי שראה על אצבעו טבעת ברזל, זה מעיד על חוזק ועושר אם זה של פליז, אז זה מעיד שיש תועלת מאדם ממוצא נמוך ….

…העץ הקטיפתי בחלום הוא אדם דק וחומל, ילדים רבים, ענקיים, בעלי נימוסים גרועים, ללא תועלת . ועיבוי רגליה הוא לדבריו, ורידיה מקורם . מי שסובל מפירותיו יקבל כסף מאדם כמוהו . ואם יכה אותו קוץ הוא היה שונא אותו . ונאמר : עצי שזיף וג'לפיה הם מדריך טוב למי שרוצה לצאת למלחמה, כמו לגבי שאר העם, הם מעידים על עוני ועוני ….

…ומי שרואה שהוא מביא בשר כבשים, זה כסף מאדם ענק והוא אוכל אותו יותר ….

…מנוף הוא בחלום אדם עני בעל כוח וכושר חלש . ומי שראה שהוא לקח את קרקה שהצטרף לעם, המוסר שלהם היה רע . והסדקים מציינים אנשים שאוהבים להיפגש ולשתף . ומי שראה את קרקייה נסע רחוק, ואם הוא היה נוסע, הוא היה חוזר בשלום למשפחתו . ואם הוא רואה קראקי עף ברחבי אותה עיירה, באותה שנה יהיה קור גדול והתקפה סוערת בלתי נסבלת . אכילת בשרו ניצלה גנב או משרת . אם הוא רואה את הזחל ביחד בחורף, אז הם מעידים על גנבים, שודדים ואויבי לוחמים, אז אם הוא רואה אותם מופרדים, זה מדריך טוב למי שרואה אותם . ומי שרוכב בקרקיה הוא יהיה עני, ומי שיראה שיש לו הרבה מזה, הוא יקבל את הנשיאות ואת הכסף . והבשר ונוצות הכיסאות הם כסף מאדם עני . ומי שרואה שהוא מטפל בזווית, אז הוא נתון לסמכותו של עם עני . ומי שרואה שהוא מטפל בקימל, אז הוא מתייחס לאיש עני . ומי שיראה שהוא שומע את קולו של קראקי, הוא יביא את טובתם של אלה שנמצאים בו ….

…מי שרואה תמרים בחלום, הם סמל לגשם, ולמי שאוכל להם פרנסה כללית טהורה שתושג על ידו, ואף אחד לא ישייך אותו לזה . התמרים הקבורים הם כסף שנחסך, כמו גם הקנים והתמרים המנוסרים הם דראמות שלא נותרו, ומי שאוכל עשב חיטה הוא מהדהמה . ומי שרואה שמגיע אליו תאריך, כסף מגיע אליו מאנשים עם סכנות, וסוכן הדייטים הוא שלל . ומי שקוצר תאריך בזמנו, הוא יתחתן עם אשה עשירה ומכובדת, שיש בה הרבה טוב וברכה, או שהאיש יפגע בכמה גברים מכובדים ללא עייפות, ואולי יהיה לו ידע . אם התאריכים אינם בזמן, אז הוא שומע ידע ולא פועל על פיו . אם הוא מתפשט מעץ דקל יבש על עצמו, אז הוא לומד מאדם צבוע בעל ידע, ואם הוא בענן או שהם כל כך רחוקים מאלוהים על סיפור מריה, עליה השלום : ( והוא לעג לך עם תא המטען של דקל התמרים שנופל עליך לח ) . אם היא רואה שהיא אוכלת תמרים עם זפת, אז היא לוקחת ירושה מבעלה, והיא גרושה בסתר, וירושה אסורה . אם אדם היה רואה שהוא לוקח תאריך וגוזר אותו ומפיק ממנו את תוצריו, יהיה לו בן . ומי שראה שהוא קטף זרעי ענבים שחורים מעץ דקל, אז אשתו יולדת בן מלכות שחורה . תאריכים מוסברים על ידי פרנסה טובה וחללית . ומי שרואה שהוא אוכל דייטים טובים, הוא שומע מילים טובות ומשיג תועלת רבה . ומי שראה שהוא קובר תאריך קיבל כסף מהכספות, או מכספי יתומים, או אוגר כסף . ומי שראה שהוא אוכל ארבעים תמרים בפתח הסולטאן, וזה לא היה הזמן בו הופיעו התמרים, וגם לא זמן איסתייא שלהם, הוא היה מכה בארבעים שוטים . ומי שיראה את זה כאילו אכל ארבעים תמרים והיה בזמן הבגרות, יהיו לו ארבעים אלף דרהם . ומי שרואה סלים של תמרים חומים נופלים מקיבה של חזירים, בזמן שהוא מגדל אותם ונושא אותם לביתו, הוא מקבל שלל מכספי הכופרים, ומי שרואה את זה כאילו הוא מוצץ תאריך ונותן אותו לאחר ומוצץ את זה, ואז הוא יחלוק איתו טובה טובה . ומי שרואה כאילו אכל תמרים, ימצא את מתיקות האמונה . ומי שיראה כאילו יחלק את התאריך שלו ויבחין מכוונתו ממנו, אז יהיה לו בן ….

…ובנוגע לזקן : מי שרואה שהוא התארך מדי, חזונותיו מעידים על חוב ומצוקה . אם זה נמשך עד שהוא נופל על הקרקע, זה מעיד על מוות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ממנו בראנו אותך, ובו נחזיר אותך .~ אם זה נמשך עד שנדבק לבטנו, הוא הכה כסף ואת הפרצוף שבעזרתו הוא יתעייף כמו שהיה על בטנו . אם היה רואה שאורכו מדד טוב, היה מרוויח כסף, כבוד וחיים טובים . ונאמר שאם הוא הוארך עד שהגיע לטבור, זה הצביע על כך שהוא לא מציית לאלוהים . אם ראה שדפנותיו ארוכות ללא מותניו, אז היה מקבל כסף שאחרים ייהנו ממנו, ואבן סירין בא אל אדם ואמר : ראיתי שזקני מגיע לטבור שלי, והסתכלתי עליו . הוא אמר : אתה מואזין שמתבונן בתפקיד השכנים . אין לשבח את הזקן בפירושו של הנער שאינו מבוגר, ואם הוא רואה שלקח זקן זולתו בידו ומשך אותו, אז הוא יורש את כספו ואוכל אותו . אובדן הזקן אם הוא לא גדל מהווה עדות לקלות ולחיסול החוב והנרתיק . ואם ירידתו גדולה יותר, הדבר מעיד על השפלה וכסף ויוקרה . אם הוא רואה כאילו כרית מדברת עם אשתו, עניינו מבולבל מגורלו, והוא מפריד בינו לבין יקיריו, מכיוון שהשטן, אלוהים קילל אותו, דיבר אל חוה בצורה של קוסמטיקה . ושחור השיער של הזקן מעיד על מחלק אם היה כהה, כך שאם היה מושחר לירוק, הוא ירוויח הרבה רכוש וכסף, אבל הוא היה עריץ, כי זה מאפיין את זקנו של פרעה . הצהבהבה שלה היא סימן לעוני ומחסור, והאדום הוא סימן לאדיקות . ואם ראה שלקח את זקנו ושערו פזור בידו . הוא תפס אותו ולא השליך אותו אליו כי כסף הולך מידו ואז חוזר אליו. אם הוא רואה כאילו זרק אותו, הכסף נעלם ממנו והוא לא מוחזר אליו . שיער שפם מוגבר הוא מתעב . והשלמות שלו ראויה לשבח, והפרשנות של מריטת הזקן לאיש העשיר היא הפזרנות שלו בכספו, ועבור העניים מעיד על כך ששני אנשים נפגשים אותו יחד, ומעיד שהוא לווה מאדם משהו ומלווה אותו לאחר. . וגילוח הזקן, הכספי והיוקרה הולכים . אם הוא רואה כאילו חתך את זקנו את מה שנשאר מאחיזתו, אז הוא משלם לזכאת על כספו . ושערות אפורות בזקן וכבוד ויוקרה . המוגלובין : לסטר, אם Hb Balhina, הצביע מחויבותו לשנה . אם היה רואה כאילו גילח את ראשו ללא זקנו, היה שומר על סוד הבוס שלו . אם הוא רואה כאילו הוא פגע בכולם, אז הוא שואף להסתיר את עוניו, והוא מחפש את הגורל עם העם . ואם השירה תקבל את הפיגמנטציה שלה, אז היא תחזור לכיוונה ולא תישאר הרבה . אם הוא רואה שהוא מת מרוב בוץ או טיח, אז הוא מבקש חנויות ועניינו ידוע . זקן של אישה מעיד שהיא לעולם לא יולדת, ונאמר שזה מעיד על מחלתה. נאמר שזה התפרש כהגדלת כספי בעלה ובנה וכבוד בנה, ונאמר שאם היא נישאה, היא הצביעה על נסיגת בעלה . אם היא תראה שהיא בהריון, היא תלד בן וענייניו יתגשמו . ונאמר שמי שיש לו זקן ארוך והרבה שיער יהיה לו חיים ארוכים ויותר כסף . ונאמר שמשהו המתרחש לפני זמנו מעיד על רוע, כמו למשל כאשר בנים גברים רואים זקן או לבן בתחושה, ולנערות צעירות יש חתונה או בן . כמו כן, כל מה שהוא מחוץ לתקופתו למעט דיבור, כי דיבור הוא מדריך טוב, כי האדם הוא מטבעו בעל חיים מדבר . אם צעיר שטרם הגיע לחלום רואה שיש לו זקן, אז הוא מת ולא מגיע לחלום, וזאת מכיוון שהזמן הקדים שהיה צריך להיות לו זקן . אם הילד לא רחוק מזמן צמח הזקן, הרי שזו עדות לכך שהוא לבד ועושה את שלו . ומסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו הזקן שלי מתארך וסבלאי לא התארך, אז הוא אמר : אתה מכה בכסף שאחרים יכולים לברך עליו . והוו הוא עזרתו של האיש שמתהדר בו וחי איתו בקרב האנשים, אז מה שהוא ראה בו קרה אז הוא פירש את זה כמו שציינת . ומי שרואה מחצית מזקנו מגולח, אז הוא חסר והוא הולך לקראתו, כך שאם גילח אותו צעיר לא ידוע, הוא הלך לעבר ידו של אויב שהכיר, או את שמו או את מקבילו . אם שייח 'מגלח אותו, אז הוא הולך עם הגבול המשוער שלו, ואם זה לא ידוע, אז הוא הולך לכיוונו בידי ראש מנצל מדכא, שאין לו בסיס, ואם הוא רואה שהוא מנותק, אז צריך לחתוך אותו מכספו וללכת מצידו באותה מידה שהוא חותך מזקנו . אם הוא רואה שהם טסו, אז הוא הולך למשפחתו והיכולת שלו היא מכספו . גילוח קל יותר ממריטה, ומריטה עשויה להיות טובה לחלק מענייניו אם הפנים אינם חשדניים, אך הטוב הזה קשה לו ….

…טיסה היא מסע בחלום, ואם זה על הגב, אז זה נסיעה בנוחות . טיסה למען הלא-מטייל היא סרק . ומי שעף משטח לפני השטח עובר מאדם רזה לאדם רזה . ואם אישה תראה שהיא הפכה מביתה לזה של גבר שהיא מכירה, אז היא תתחתן עם אותו גבר . ומי שטס מבית שהוא מכיר לבית שאינו מכיר ימות, כי הוא משכנו של הבא . אם האסיר טס בשנתו, הוא משתחרר מהכלא, ואם המלך רואה שהוא טס, הוא משוחרר . ונאמר : אם טיסה מוצלחת, הרי שמדובר בנסיעות . ומי שטס עם הציפור בשנתו, הוא היה מלווה זרים . ומי שהיה אדם הבל וראה שהוא עף, אז ראייתו פסולה .. ומי שקדם לאדם, עף וקודם אותו, הוא ינצח אותו . ומי שיראה שהוא טס מעל הר, הוא יזכה לשלטון ויכריע בו מלכים ללא עייפות . ומי שראה שהוא טס ומתאים לסולטן, הוא השיג אותו, ואם הוא נופל על משהו, הוא היה הבעלים של הדבר הזה, אחרת תהיה לו טעות בדתו . ומי שרואה שהוא נעלם לשמיים ולא חזר, הוא ימות . ומי שיעוף מביתו לבית לא ידוע, הוא עובר מביתו לקברו, ואם יעוף באוויר, יחלה עד שיהיה קרוב למוות . מי שטס מלמטה למעלה ללא כנף זכה למשאלה . ומי שיראה שהוא עף שטוח, ענייניו יוסדרו ללא עייפות . ומי שרואה שהוא עף ויש לו שתי כנפיים, אז הוא ראיה טובה לכל האנשים, ואם הוא עבד, הוא מציין את שחרורו, ואם הוא עני, הוא מתעשר . ומי שראה שהוא עף עם הרצון והרצון שלו, זה מעיד על הרבה טוב . אם הוא רואה שהוא טס ועוזב את הבית, הוא מציין את מותו . ומי שראה שהוא טס, הוא לא יכול, או שהוא טס עם ראש שחוט על האדמה ורגליו באוויר, מה שמעיד על רוע רב שייחשף אליו . אם המטופל רואה שהוא טס, הוא מציין את מותו . ומי שראה שהוא טס באלונקה העיד על מחלה קשה שהוא ייחשף אליה . ומי שיראה שהוא עף בין השמים לארץ, הוא יעניק משאלות רבות . אולי הטיסה חיפשה ידע או חיפושי הוללות . וטיסה מעידה על טיסה ופסימיות . ואם הוא עף עם כנף, הוא יסע בתפארת ובעוצמה . אם הוא היה בלי כנף, הוא היה נוסע קשה, במיוחד אם הוא טס ממקום טוב ונחת במקום רע, ואם הוא טס ממקום שהיה מותר ונחת במה שטוב לו מההפך ….

…ציפור צהובה אם אתה רואה ציפור צהובה עפה ועוברת ממקום למקום בחלומות שלך, זה מנבא שאירוע מרכזי ישליך סביבך פחדים עמוקים מהעתיד . אם אתה רואה את הציפור הצהובה חולה או מתה, אז זה מנבא שתסבול מטמטות פזיזה הנובעת מאדם אחר . ~ ציפור צהובה : ציפור אמריקאית של חוחית זהב נקראת גם צמר אמריקאי .~…

…וחלב גמלים מעיד על כך שעושר וחסד הושג ממלך או מאדם בעל גורל גדול, ככל ששתה ממנו ….

…הקיר: מי שרואה בחלום שהוא עומד על קיר, או רוכב עליו, אז הקיר הוא אדם בלתי חדיר שיש לו חוב, ויש לו כסף והוא מסוגל למדוד את רוחב, אטימות וגובה של קיר . אם אדם רואה שהחומה שלו נפלה, אז זה הופך לאוצר . ומי שרואה שנפל עליה חומה חטא חטאים רבים ומחיש את עונשו . ומי שרואה קירות בית ספר, הוא מלומד ואימאם גדול, כך שאם הוא יחדש אותם, חבריו וחייליו יתחדשו ומצבם הראשון במדינה יחזור . אם הוא רואה שהוא מחובר לקיר, אז הוא לכבוד הסרתו ככל שהוא מסוגל להצמיד אותו אליו, ונאמר : אדרבה, זה קשור לאדם רזה . אם הוא מרים חומה וזורק אותה, אז הוא יפיל אדם מפרנסתו, או שהוא ייהרס או יהרג, ואם הוא דופק את החומה, אז בעליו ימות במצוקה . נאמר : החומה היא אדם בעל סמכות דומיננטית . וחומת העיר פושטת על גברים, שליט חזק או שליט אדיר ששומר על כספו. אם הוא קופץ מקיר או מסתמך על מקל, הוא הופך מאדם מאמין לצבוע, או שהוא משאיר את עצת המאמין בעצתו של צבוע . ומי שיסתכל על קיר ויראה בו את הדוגמה שלו, הוא ימות . ומי שנופל מקיר נפל ממצבו, או מתוך תקווה . ומי שרואה את זה כאילו הוא יושב על קיר עם צמיד זהב בידו, אז הוא יגיע לגבוהה או לכבוד, לעושר ולכבוד . לראות קיר בחלום מעיד על ידע והדרכה, ראיית רשעים, שיפוט או חלוקה בין חברים . ומי שראה את הקיר נפל לבית, בעל הבית חלה . ואם הקיר נופל מחוץ לבית, זה מותו . ואם הוא נסע, הוא בא ממסעו . ומי שרואה קיר שהתחדש במקום, זה על ידי נישואי תערובת . מי שבונה חומת בוץ יעשה מעשה צדקני, והבניין לא ישבח בשכר ובטיח . אם הקיר מפוצל במקום, זוהי הגדלת המאסר במקום ההוא ….

…חלב פיל מעיד על כסף אסור מאדם גדול ….

…והוא מתפרש בדרכים רבות, והביטויים בביטויו הם מילים והבדלים רבים. דניאל אמר כי חזון הבשר, אם הוא מבושל, הוא מתפרש בטוב ובתועלת בקלות, והוא קלוי בקלות בעייפות ובמצוקה, וכאב גולמי ומחלה ועייפות, מכירתו וקנייתם ​​הם צער ופורענות, ו אכילת בשר של עצמו מעידה על התנכלויות ורכילות בזכויות משפחתו וקרוביו ועשויה לבוא מכך עניין שהוא מתחרט עליו, ובשר אנושי מתפרש על ידי היעדר, במיוחד עבור אלו שאוכלים אותו, ובשרו של הצלוב הוא הועבר בכסף אסור מאדם בעל אנרגיה גבוהה בעלת גורל גדול, ובשר כבשים אלא אם כן הוא נחתך. אם הוא נכנס לבית, הוא נמסר על ידי מותו של מישהו מאותו בית, זה יהיה מהבולטים והגזירה תחתיו. זה מתקדם שהקצב מתמסר למלך המוות ולקיחת הבשר ממנו מתגלגל עם המוות .)…

…הר : מלך או שליט אכזרי, מאופק, או אדם גדול כמו הר, אורכו, קוצרו וגובהו . והוא מלמד את העולם ואת הנזיר, ומציין את הדרגות הגבוהות, המקומות הנכבדים והסירות הטובות, ואלוהים אלוהים ברא הרים כיתדות הארץ כשהוא מופרע, כיוון שהם כמו מלומדים ומלכים, כי הם מחזיקים במה הרים אנכיים אינם מחזיקים, ועשויים להצביע על המטרות והדרישות, מכיוון שהעולה אליו אינו עולה אלא כלפיו. מי שרואה את עצמו על הר, תומך אליו או יושב בצילו, ניגש לאיש ראשי, התפרסם בזכותו ותפס אתו מחסה, כסולטן או משפטן, מלומד שסגד לנזיר, אז מה דעתך אם הוא היה מעליו קורא לשיחה לסונה, לעתיד הצ'יבלה, או שהוא נזרק מקשת ביד כי תהילתו בעם משתרעת עד לקולו, וספריו והפקודות שלו מבוצעים ל המקום אליו הגיעו החצים שלו . ואם מי שראה את עצמו פוחד ממנו כשהוא ער היה ביטחון, ואם הוא נמצא בספינה, הוא נפגע בים על ידי קשיים ומכשול שעבורו היה משוחד, ועלייתו עליו הייתה ללא דופי , כי אלוהים הקב~ה אמר : ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~ אבן סירין אמר : ההר באותה תקופה אינו מתקיים, אלא אם כן נראה אותו בחלום כאילו הוא נמלט מספינה להר, כשהוא הולך ומתאבד, על פי סיפור אבן נח . זה עשוי להצביע על אדם שלא היה ער בספינה או בים, על הפרדוקס של דעת הקבוצה ובלעדיות וכפירה, אז מה דעתך אם תהיה לו מפלצת ההרים ושביעותיהם, או הספינה שממנה הוא ברח להר היה שופט, מפקד ידע או אימאם צודק . באשר לטיפוס על הרים, זו דרישה שהוא מבקש ומשהו שהוא רוצה, ולכן הוא שואל על מה הם נמצאים בזמן שהוא ער, או על התקווה שלו מחברת הסולטאן או מדען, או לעמוד אליהם ב צורך או במסע ביבשה וכדומה . ואם העלייה שלו אליו הייתה כמו טיפוס על הרים, מדרגות או דרך בטוחה, אז כל משפחתו תהיה לו קלה, וכל מה שסביבו חשש בשבילו . ואם היה מושפע ממנו לרעה, או שהוא יעלה אליו ללא מדרגות, שלום או שכל, היה חושש ממנו, וכל עניינו היה מרמה . אם סיכם לעיל, הוא נמלט לאחר מכן . ואם הוא נותן משנתו מבלי להגיע, או נופל בחלום, הוא נספה במה שרוצים ואסור בינו לבין מה שהוא רוצה, או שחובו מושחת בעבודתו, ואז הוא יורד מנזק ופגיעה מ נזק, פורענות ועצב, במידה הנשברת מחבריו . הנפילה מעל ההר ותקרות הגבעות של אלקואדה 0 קירות עליונים ועצי דקל ועצים, זה מראה את הפרדוקס של ההצגות את הדבר שנפל ממנו בפירושו , מהסולטאן, או מהעולם, או בעל או אשתו או עבדים או מלך או פעולה או אירוע, לשאול את החוזה על הדבר החשוב ביותר שהוא נמצא התעוררותו, כי אשר הוא התקוות והפחדים לו ומתנות ועיכובים אותו פרידתו ממנו, ועל התמדתו אותו, אם ההתעוררות נוצרת בגלל שפע הדרישות והתנאים בה, או בגלל שינוי התקוות שלה, הוא נשפט באופן פרדוקסלי עבור מי שנפל ממנו בחלום על פי עדויותיו בפירוש . ההבחנה בין ענייניו מעידה על ידי מידת הראיות שלו, וכי ידיעתו על השלמת הדבר שהיה עליו וכוחו, חולשתו וסערתו, אולי הובילו אותו מנפילתו מצחיחות, פוריות, מהמורות. , מישור, אבן, חול, אדמה או ים, אולי הוא חזר אליו בגופו בזמן נפילתו, ומעיד על נפילה לחטאים, סתמים ולהשחתה, אם נפילתו הייתה עדות לכך, כגון נפילה אל החיה, עורבים, נחשים וחולדות של העכברוש, או לכלוך ובוצה, וזה עשוי להצביע על נטישת חטאים ונמנעות מכפירה, אם הוא יברח מדבר כזה. או שנפילתו הייתה במסגד או בגן ילדים, או לנביא או לגן ילדים, או לנביא או לקיחת קוראן, או לתפילה קבוצתית . באשר למה שחזר להר מבחינת נפילה, הריסה או מקצועיות, זה מעיד על חורבן של מי שהסיע את ההר עליו, או על הרסו או הריגתו, אלא אם כן הוא עולה באוויר מעל ראשי הבריאה , כי זה פחד גדול שנשאר על העם מצד המלך, כי בני ישראל העלו את ההר שמעליהם זה כמו חופה, לפחד מה 'בשבילם, ואיום על אי ציות . באשר לריצת ההרים, זו עדות לתחייה מתמשכת, או מלחמה הנעה בה המלכים נעים זה נגד זה, או הבדל וטלטלה המתרחשת בין מדעני כדור הארץ בניסיון ומצוקה , בו פשוטי העם מתים, וזה עשוי להצביע על מוות ומגיפה, מכיוון שזה אחד מסימני התחייה, והחזרת ההר היא חמאה או אפר או עפר, אין בזה טוב למי שהצביע ההר אליו, לא בחייו ולא בדתו, ואם התווסף אליו שהאדיר לאחר השפלתו, והיה בטוח לאחר חוסר אמונו, והוא ירא אלוהים לאחר עריצותו, הוא חזר למה שהוא היה חזר למצב הראשון שלו, כי אלוהים אדירים יצירת הלבוש, כטענתם, היא קצף מים, והקצף אינו תקף, כפי שאמר אלוהים אדיר בספרו . וההר שיש בו מים, צמחים וירק, הוא קניין של חייב . ואם אין בו צמח או מים, הרי זה מלך דומיננטי לא מאמין, כי כמו המת, אלוהים אדירים לא משבח אותו ולא מקדש אותו . ההר העומד שלא נפל חי והוא טוב יותר מהנופלים, והנופלים שהפכו לסלעים מתים, כי הוא לא מזכיר את אלוהים ולא משבח אותו . ומי שקם על הר ושתה ממאתו והיה ראוי לאפוטרופסות, הוא השיג אותו מאדם של מלך קשה לב, ומה שהוא לא מעריך זה מה ששתה . המכשול הוא עונש וחומרה, אם הוא ייפול ממנו הוא ישרוד, ואם הוא יעלה הוא יעלה ויתנדנד מעייפות . והסלעים סביב ההר והעצים מסרסרים את המקום ההוא . וכל עלייה היא גובה, כל נפילה היא עמדה, וכל עלייה מעידה על בעיה, כך שירידה מעידה על הקלה, וכל עלייה מעידה על מצב, כך שירידה מעידה על בידוד . ואם הוא ראה שהוא נושא הר וכבד עליו, אז הוא נושא את אספקתו של איש ענק או סוחר שמכביד עליו, ואם הוא מפחד, פחד ממנו . אם הוא יראה שהוא נכנס למערת הרים, אז הוא יזכה לרציונליות בדתו ובענייניו, ישתלט על ענייני הסולטאן ויוכל . אם הוא נכנס למערת ההר במערה, אז הוא מתכנן מלך או גבר בלתי ניתן להריון, ואם הר פוגש אותו, הם או נסיעות או גבר בלתי חדיר או עניין קשה או אישה קשה ואכזרית יפגשו אותו, ואם הוא רואה שהוא עלה להר, הרי ההר הוא מטרת הדרישה שלו, ככל שהוא עלה, עד להתיישר מעליו . כל עלייה שאדם רואה, או מכשול, גבעה, גג וכו ', היא להשיג את הנדרש מביטול הצורך שהוא רוצה, והעלייה שווה, מצוקה ולא טוב בה . אם הוא רואה שהוא ירד מגבעה, ארמון או הר, הרי שהעניין שהוא מבקש פוחת ולא מתגשם, וכל מי שרואה שהוא הורס הר, אז הוא גווע באדם, ומי שרואה שהוא מעוניין לטפס על הר או לתרגל אותו, הרי אותו הר היה מטרה אליה הוא עולה, ואם הוא מעליו הוא משיג את תקוותו אם הוא ייפול ממנו, מצבו יגורש . והעלייה הראויה לשבח על ההר היא לצלוע בכך כמו שעושה ההר . וכל הגובה ראוי לשבח, אלא אם כן הוא ברמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אעמיס עליו עלייה ~….

…באשר לראות ספרים ועיתונים, מי שרואה בידו משהו מספרי הפרשנות של הקוראן, ענייניו זקופים, ואם הוא רואה שהוא קורא על כך הוא עושה עניינים בעייתיים ומי שרואה מכרכי הפסיקה אז הוא ילך בדרך של מעשים טובים ואם הוא קורא אותם אז הוא עוקב אחר האיסורים, מתחמק מהאיסורים, מבחירת זכות ומי שראה מכרטי החדשות או שהוא קורא את זה קרוב למלכים ומי שראה מכמויות מקורות אז הוא מחפש דברים מסתוריים ואם הוא קורא מהם משהו אז הוא עובד עם משהו שלא זוכה לכך ויכול לקרות בינו לבין אנשי המחלוקת וייתכן שזו תהיה ביצוע משהו שאסור עליו ומי שראה מתוך כרכי הדיבור בפרק על מונותיאיזם, הגיון ואמירה או כל מה שמתאים לזה, או שהוא קורא מהם משהו, הוא עוסק בעניינים נפלאים, ומי שרואה מכרכי ה מעלות ההלל והשבח או קורא משהו מהן, ואז הוא שולט בלשון במעשים טובים וצדקה ראויה להערכה במעשיו, ונמנע מהעולם המחפש את הנולד ומי שרואה מכמויות של תפילות ודרשות או קורא משהו מהם , אלוהים אדירים מגיב לתחינתו מועברת אליו על ידי מי שבטוח ומי שרואה מתוך כרכים של סיפורים או קורא מהם משהו, ואז אנשים מאשימים אותו במעשיו. משהו, זו צדקתן של עבודותיו העולמיות ומי שרואה אחד מכרכי השירה או קורא ממנו משהו. אם יש לו שירה עם מידות טובות ומונותיאיזם, אז הוא נתקל בטובות ובתועלות, ואם זה שבח או נחישות, אז הוא עובד על ידי ביצוע מעשה שמביא אותו להאשים ולדקור אנשים, ואין לו שום עניין בכך בדתו. ועולם, ורואה כרכים של הבעה או שהוא קורא ממנו משהו, ואז מגיע אליו חדית מאדם בעל גורל גדול, והוא מקבל מזה טוב וכבוד. ומי שרואה מכרכי החשבון או יקרא ממנו משהו הוא יהיה מודאג ממסע העולם, ומי שרואה את כרכי האנקדוטות, הצחוקים והפגמים של האנשים ומאדיר אותם ומה שאין לו שום תועלת או קרא משהו מזה ואז הוא הונפק הוא עשה מעשה מכוער, ונאמר שלראות את הכרך אם הוא לא נפתח ולא יודע מה יש בו, אז זה דבר טוב בכל סיטואציה….

…תפוחים בחלום מציינים ילדים ופנים יפות ותפוחים כמו זה שרואה אותו, אם הוא שליט אז תפוחים הם רכושו, ואם הוא סוחר אז תפוחים הם עניינו, ואם הוא חורש, ואז תפוחים הם שלו . נאמר : תפוחים מתוקים הם מזונות חלאליים, ותפוחים חמוצים אסורים . הסולטאן זרק תפוח שהוא שליח התקווה והוקיע אותו . ועץ התפוח הוא אדם מאמין שקרוב לאנשים, ולכן מי שרואה שהוא נוטע עץ תפוח מגדל יתום . ומי שיראה שהוא אוכל תפוח, יהיה לו כל מה שאנשים לא מסתכלים עליו, ואם הוא קוטף אותו הוא היה מקבל כסף מאדם ישר עם שבחים טובים . תפוחים ממוספרים בכמה דירות . אם היה מריח תפוח במסגד, אז הוא היה מתחתן, ואם אישה מריחה תפוח בהתכנסות להוללות הוא נהיה ידוע, ואם היא אכלה אותו במיקום ידוע, היא תביא לעולם בן טוב . ולנגוס תפוחים נוואל זה טוב ורווח ורווח . תפוחים מיוצגים על ידי חברים ואחים, ונאמר : מי שרואה שהוא אוכל תפוחים, אז מופיע לו אויב . ותפוח חמוץ הוא סימן להיסח הדעת, לפגיעה ולטרטור . ועץ התפוח מעיד על בהלה ….

…ומי שרואה שהוא מוריד רוח, הוא יפרד מאדם גזעי ….

…כרישה היא פרנסה בחלום מאדם חירש . ונאמר : מי שאוכל אותו אוכל כסף אסור ומכוער בכיעור, בשבח אי הוגנות או גניבה . ואם הוא אוכל אותו מבושל, הוא חוזר בתשובה ומחזיר תמורת כסף לא חוקי . ומי שלוקח כרישה, הוא אומר אמירה שהוא מתחרט עליה ….

…ואם זו דרישה של אגת, אז זה מצביע על כך שהושגה תועלת ממלך או מאדם גדול, ואם זו דרישה, ואם זו דרישה אולי זה מעיד על השגת יוקרה, כבוד ו מעמד, והוא מקבל עבורו מחזקת כסף וחסד ….

…האגן הוא בחלום איש ישר, נדיב, בריא . אם יראה אגן מלא כסף הוא יזכה בכבוד ובכבוד מאדם נדיב וישר . אם יבצע טשטוש ממנה, הוא יציל את אלה שנמצאים, ברוך השם . ואם היה שותה ממנו מים, היה מתפרנס ממלך נדיב . ראה פוסקיה ….

…רשלנות היא בחלום ראיה גרועה . ומי שרואה בזה רשלנות עם מאמין, אז דתו מעוותת, והוא מתייאש מאדם שמתחנן אליו, והוא מתקבל על ידי השפלה . ומי שראה אותו כאילו מישהו אחר מתרשל איתו, והוא היה צעיר לא ידוע שאויבו הופיע איתו, אם שייח לא ידוע היה רשלני, הוא היה עני ….

…סיקור : כניסתו לעיר מעידה על מגיפה, אם האנשים נמצאים בחלק ממנה, או שצבעו הוא צבע הדם או החום . וזה עשוי להצביע על כך שהוא נכנס לצבא צבאי בבטיחות או בחברה, אם לא היה לו עושר והאנשים לא היו מפחדים ממנו, אז אם הוא הרס כמה מבתיהם והעביר את כספם ובעלי החיים שלהם, זה אויב שמקנא בהם או בכוח המנסה נגדם, עד כדי הגדלת החזון ועדויות הערנות . חלקם אמרו שהתקפת האויב היא סוערת, והתקפה של האויב היא סוערת . אם הזרם עולה לחנויות, אז זה שיטפון או חיילי שליט לא צודק שתקפו, והזרם הוא אויב נשלט, ואם הוא רואה שהמרזבים זורמים ללא גשם, אז זה דם שנשפך בזה עיירה או יישוב . אם הוא רואה שהוא זרם מגשם ושפך את מימיו, אזי חששות אלה ניכרים מאנשי המקום ההוא, ופוריותה של מדינה שווה למרזבים, ואם המרזבים אינם מוקמים, הרי שהיא מתחת זה . אם המרזב ממוקד באדם, הוא ייסר . אם השביל השוטף מוביל לנהר, אז המלך הוא אויב שלו, והוא מבקש עזרה מאדם שנמלט מרועו . ומי שחושב שהוא שתה את הזרם מביתו, הוא יתייחס לאויב וימנע ממנו לפגוע במשפחתו או במותו . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי את ההפתעות זורמות בלי גשם, וראיתי אנשים לוקחים ממנו, אז אבן סירין אמר : אל תיקח ממנו . הגברים אמרו : לא עשיתי ולא לקחתי ממנו כלום, אז הוא אמר : עשית טוב, והיה זמן קצר בלבד עד למשפטו של אבן אל-מוחלב ….

…משמש : מחלה, ואכילה ירוקה ממנה נותנת לך צדקה בדינרים וחפה מפשע, ואכילה צהובה ממנה היא הוצאה של כסף במחלה . אם הוא רואה את זה כאילו הוא אוכל משמש מעץ, אז הוא מלווה אדם מושחת ורב דינרים . נאמר כי קטיף משמשים מעץ התחתן עם אישה שהחזיקה כסף מירושה . אם הוא רואה כאילו חלק מהסולטנים בחרו משמש מעץ התפוח, אז הוא מכניס את צאנו לכסף שאינו טעים . ועץ המשמש הוא אדם עם מחלה רבה . חלקם אמרו, אלא הוא גבר חוזה עם משפחתו, שטוח עם אנשים, נועז ולא פחדן . אם היא הייתה נערצת מההריון שלה, זה מצביע על גבר עם הרבה דינרים, ואם הוא היה משמש ירוק, אז היא הייתה גבר עם הרבה חולות . ומי ששובר ענף מעץ שלו, הוא מכחיש או מכחיש כסף מאדם, או משאיר תפילה או צום, או מקלקל כסף שאינו שלו . אם ענף נשבר מעץ אחר שאינו פורה, שייקח כמקל, הוא ירוויח ממנו הנאה . כל אשר פירות ופירות צהובים הם מחלה, ומה חמצמץ הם ועצב, וירוק מהם אינו מחלה ….