…קמפור : שבחים טובים עם בהאא . וזעפרן הוא שבח טוב אם הוא לא נוגע בו . וטוחן אותו במחלה עם התומכים הרבים בשבילו . והיקר : נאמר שהוא מציין את החאג ', ונאמר שזה כסף, ונאמר שהוא יוטל, ומי שרואה אותו כאילו הוא מבושל על בית האימאם, הוא מואשם בכך שהוא לא הוגן ובגידה ….
חולם על מרגיש מישהו נוגע בי בשנתי
(101 פירושים ומשמעויות של חלומות על מרגיש מישהו נוגע בי בשנתי)…אם הוא רואה גבר רע כמו אישה, אזי הוא יושפל בהשפלה ובכניעה . אם הוא רואה שהוא מתחתן בנרתיק ההוא, אז מי שעושה זאת ירוויח את מה שהוא צריך ממנו או משמו, אם זה לא מקום לכך . ונאמר כי חוסר האפשרות של הנרתיק של האישה לזכר, הוא עדות לחוסר המגונות שלה בלשונה ולשליטה המילולית שלה בבעלה . ומי שיראה שהוא מוצץ את הנרתיק של אישה, תהיה לו נרתיק מעט חלש . ומי שמסתכל בנרתיק של אישה או מישהו אחר, מסתכל על זה ברצון או נוגע בזה, אז הוא עושה עסק שנוא ….
…הרסן יהיה שומר המלך . ומי שרוכב עם רסן, אז הוא עוקב אחר מצב בו אף אחד לא נכנס, זכות להישבע בשבועה חזקה . והרסן בטוח, אז מי שרואה את פיו בטוח, ולא מדבר על שום דבר שלא נוגע לו . ומי שראה את רסן סוסו, הוא נותק, מת עבדו . הרסן מעיד על אי-גבול שעבורו הצביעו הפרסים, ואולי על הזאקאט על הכסף שאתה שומר . ומי שרואה שרסן סוסו נפל מראשה או נעלם מידו, פקודתו תאבד ומצבו פגום, או שאשתו אסורה בשבילו . ומי שרואה שהוא חופשי, זה מספיק לחטאים . אולי צום מסומן על ידי צום ….
…מי שחושב שהוא צם, אז הוא בן דת בריאה ומדבר מעט על מה שלא נוגע לו ….
…באשר למבצע : חבר, בן זוג או עובד שכיר, וכתפו היא אישה, וכתפיו הן קישוטו, יופיו ופזיזותו, כך שמה שראה בהם מדינה או אירוע, הוא נמצא עם אלה . ונאמר שאם ההמתנה הייתה עבה וטובה בבשר, זה מעיד על גבריות וכוח בעסקים, וציין אצל העצורים את משך הזמן בכלא, כדי שיוכלו לשאת את משקל השרשראות שלהם . אם הוא רואה משהו לא בסדר איתו, זה מצביע על מחלתם או מותם של האחים, מכיוון שהקשורים הם אחים . ואדם ראה כאילו הוא רוצה לראות אחת מכתפיו ואינו מסוגל לעשות זאת, ולכן הוא הציע לו שהוא עיוור, זו חובה, כי הוא לא יכול לראות את הכתף בצד העין האחת . באשר ליד ימין, זו סיבה לפנסיה, לכסף ולצדקה של האיש, ואורך היד בפירוש המושל מנצח, הסוחר מרוויח והמשווק מתמצא . נאמר כי אורך וכוח ידי האימאם מעידים על כוחם של עוזריו ועליית חייו, וראייתו על עצמותיהם היא הגדלת כספו . אם ראה כאילו הם הפכו שיש, הוא האריך את חייו בשמחה . נאמר ששתי הידיים נכונות בפרשנות וטובתם מעידה על קבלה טובה ונתינה, ונאמר כי יד ימין מעידה על קרובי גברים, ויד שמאל משפילה את נשותיהם, ואם הוא רואה כאילו הוא איבד את אחת מידיו, זה מעיד על אובדן של כמה מקרובי משפחתו עקב היעדרות או מוות . אם היה רואה כאילו שם את ידו מתחת לבית השחי והוציא אותה באור, אז היה מרוויח ידע אם הוא ממשפחתו, או רווח אם הוא סוחר . ואם היא תצא ויש לה אש . מכיוון שהוא משיג כוח, גאווה וגאווה בעניין שלו, שהוא לוקח, ואם הוא לוקח את זה ויש לו מים, זה כסף . באשר ליד היד הנוספת : בשתי הידיים זו עלייה במדינה ובכוח, ומעידה על ילד או על הגעתו של נעדר, או על אח שנולד לו . אם הוא רואה שהוא שמאלי, אז הוא יותר קשה . אם ראה שהוא עובד עם יד שמאל במאמץ שלו, סוף סוף הוא קיבל את הצורך שלו . הארכת הידיים מעידה על נדיבות, ואם הוא רואה שהוא הולך על הידיים, אז הוא תלוי בעניין בכמה מקרובי משפחתו, ואם הוא רואה כאילו הוא רואה בידיים כמו שהוא עושה בעיניים , ואז הוא נוגע הרבה באלה שאסורים עליו . ומי שרואה כאילו ידו הימנית היא המילה שלו טובה, חייו ישתפרו . אם הוא ראה כאילו הצפון מדבר אליו היטב, אז הודה לקרוביו, ואם הם דיברו איתו או אחד מהם בתוכחה, זה מעיד על פעולתו הרעה . אם ראה שידו הימנית עשויה זהב, אז בן זוגו או אשתו מתו . וכל מי שרוצה ידו, יד סמכותו תשתנה, כי הוא יזכה בסמכות, ומה שקרה על ידיו על ידי אותה סמכות, מבחינת צדק או עוול . אם ראה שיש לו שתי כנפיים, נולדו לו שני בנים ….
…סוראט אל-פלאק מי שקורא אותו או מדקלם אותו מצביע על מצב טוב וניצחון על אויבים . ונאמר : אלוהים מעלה את זכרו, ומספק לו את שם האל הגדול ביותר, ותפילותיו נענות, ואיש ואיש אינו נוגע בו, והוא בטוח מפני רוע הדאגות והקנאה . וזה שנאמר : שלו התנאים משתפרים וקינאתי ….
…אל-חנת הוא מלך שהמלכים מצייתים לו, או סוחר העומד בראש שכנה . או יצרן המציית למדידה . מי שרואה את זה כאילו קנה חיטה מחיטה, הוא שואל את הסולטאן של המדינה . אם הוא רואה את זה כאילו מכר אותו בלי לראות את המחיר, אז הוא נמנע בעולם הזה ומודה לאלוהים אדירים על ברכותיו, כי הכל הודה לו . ומי שרואה כאילו הוא הבעלים של חיטה ואינו נוגע בה ואינו זקוק לה, הרי הוא נגוע בכבוד ובכבוד, כי החיטה היא המאכל המכובד ביותר . אם ראה כאילו הוא ממשיך אחר בקשתה ונזקק לה או נגע בה, הוא נפגע מאובדן וחרפה, והוא הודח גם אם היה מושל, והבדל בינו לבין קרוביו, על פי סיפורו של אדם , עליו השלום . מוכר הקמח והשעורה, כמו כוסמין וטוחן, הוא אדם עסוק בנפשו ובעולמו. אם הוא רואה זקן טוחן, הוא מוצא את האיש, וחזונותיו מצביעים על כך שפרנסתו מושפעת מחברו . אם היה רואה טוחן צעיר, היה זוכה לפרנסתו בעזרת אויבו . אם הוא רואה שהוא טוחן שטחן אוכל במידה המספיקה שלו, אז פרנסתו מספיקה, אז הטחינה מעל להספק היא גם פרנסתו . ומי שרואה את עצמו כטוחן, הוא מעריך את עצמו ואת משפחתו ….
…הסנטר הוא החך התחתון . וראייתו בחלום מצביעה על אדון החמולה ובעל צאצאים רבים . ומי שרואה שהסנטר שלו ממושך, הוא יהפוך לרועש, ידבר משהו שלא נוגע לו, ויחלש לאחר כוח וירגע . הסנטר מציין את הכסף לכאורה שאדם מרוויח, או אב שעוזר לו, או משרת שמשרת אותו, או תפקיד מכובד בו הוא יכול להיות עצמאי, ואולי הסנטר מעיד על הענקת שטיפה ….
…ומי שרואה שהוא צם, אז הוא דת בריאה או קצת דיבורים על מה שלא נוגע לו, ואם הוא רואה שהוא עושה את מה שאסור לצום, אז הוא צמצם את הדת שלו, ומי רואה שהוא צם ואז שובר את הצום בזמנו, יהיה לו בדתו ובטובתו ופרנסתו העולמית והוא נעלם מדאגה ופחד, גם אם הוא ראה שהוא שבר את צום במשהו שאינו זמן, הוא עוקף אנשים או שקרים, ואולי מעיד על מחלה ונסיעות, ומי שחושב שהוא שבר את הצום על ידי שכחה הוא לפרנסה מותרת, ומי שחושב שהוא צום מרצונו בטוח מפני מחלות…
…אבו סעיד, המטיף, אמר: כתיבה באל-קורטאס מעידה על הכחשת האמת, מכיוון שהקב~ה אמר, ואם נרד אליך ספר בקורטאס, אז נוגע בו בידיים. באשר לעט, ביטויו הוצג באחד מפרקי הפרק הראשון לאחר שהוזכר המונח עט כוח ….
…נדיבות וענבים : נדיבות מעידה על נשים משום שהיא כמו הגן על שתייתו ונשיאתו והנאת טעמו, במיוחד מכיוון שהסוכר הנרקוטי של הגוף מגיע ממנו, וזה כמו קהות יחסי מין עם המיץ. בו, וזה מעיד על נישואים כי זה כמו הזרע . ואולי האיש הנדיב ציין את הסוס המועיל בגלל שפע היתרונות של ענבים, שכן הוא כמו השליט, העולם והסוס בכסף, אז מי שיש לו כרם כפי שאנחנו מתארים אותו, יתחתן עם אישה אם הוא פרישות, או שהוא מסוגל לאדם נדיב, ואז הוא מסתכל על ההשלכות שלו ומה יקרה לו בזמן הנדיבות בהשתתפות ובניהול. זה היה בפרק הזמן והאישה הייתה חולה ונספתה ממחלתה, ואם היא בהריון היא הגיעה אל שפחה, ואם קיווה לשחרור, קשר או כסף משליט או לידיים. של שליט או שליט או אישה כמו אם, אחות ואישה, זה אסור והוא לא מסוגל, גם אם חוזה הנישואין שלה לא היה עליו להגיע לאשתו אליו, ואם הוא אמיד, אז הוא עני, ואם הוא מבוקש וצביעות בשוקו ובתעשייה שלו, הוא מתורץ ועומד, ואם זה בא בזמן ובקיץ, העניין נגדו וכל זה תקף . ענבים שחורים בזמנם הם מחלה ופחד, והם עשויים להיות שוטים לאלו המחזיקים בהם על פי מספר האהבה, והוא אינו מרוויח משחור צבעו עם פגיעה בחומרו . ענבים לבנים בזמנו הם המיץ והטוב של העולם, ולעיתים הוא יקבל כסף לפני הזמן לו קיווה . ומי שרואה שהוא סוחט כרם, קח את המיץ והשאיר את מה שנשאר, שזה שהמלך צריך להשתלט על מלך המיץ בכוח . כמו כן, מיץ קנים ודברים אחרים, מכיוון שמיץ ויתרונותיו גוברים על מה שאינו מה שיש בו ממה שאינו נוגע באש, למעט מה שנבדל במהותו . נאמר שמי שהרים צרור ענבים קיבל מאשתו סכום כסף, ונאמר שהכסף הוא 1,000 דראם . ונאמר שענבים שחורים הם כסף שלא נשאר, ואם הם רואים אותם נושרים מגפנם, קר מאוד ופחד . כמה מהפרשנים אמרו : ענבים שחורים אינם אוהבים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ סוכר ואוכל טוב .~ זכריה, עליו השלום, נהג למצוא אותו עם מרי, מכיוון שהוא לא שנא ורוב המביעים שנאו אותו . נאמר שהוא היה ליד בנו של אבי כשאביו קרא לו, והוא היה בצבע לבן, אז כשהצבע התחלף, הענבים סביבו התחלפו, ומקור השחור הוא זה . ומה שהיה פרי לא נחתך בכל החלקים, ואין לו זמן ואין חומר שמקלקל אותו, זה טוב כמו תמרים וצימוקים, וכל מה שנמצא בזמנו והוצא להורג בזמן אחרים, זה טוב בתקופתו למעט מה שיש לו שם שנוא או חדשות מכוערות, ובפרט לזמנו הוא בסופו של דבר שנוא . כל מה שמקורו מעיד על התועבה הוא ברצונו ובמצוקתו, ולעיתים הוא הוכה או חולה, כמו השניים . מכיוון שאדם, עליו השלום, פחד מעלים שלו והאשים אותו בעץ שלו, והוא היה מודאג והתחרט, אז זה היה הכרחי בכל עת, וגם העץ והנייר שלו נדרשו . כל מה שצבעו היה צהוב היה מחלה, כמו חבוש, עוזרד ואבטיח, שנזקיו מחוץ לחייו, ומלבד דאגות וצער מצהיבים . אם היה חמוץ, הוכה עם השוטים כדי לאכול אותו, במיוחד אם זה היה מספר, כי פרי השוט בסוף . והעצים שהם שורש הפרי הם מקל יבש . ומה היה שם בגזירת התועלת שלו, נשא את פרשנותו לניסוחו אם זה היה חזק יותר ממשמעויותיו, כגון חבוש ירוק בזמנים אחרים עייף, וצהוב הוא מחלה . ואפרסקים ירוקים : הכאב שלהם או של אח, ומחלה צהובה . ושיזף השיניים : בזמנו הוא מונה על ידי החברה או האגף, והירוק בשונה מזמנו הוא חוסר מזל ותאונות שפוקדות אותו, וליובש שלו בכל עת יש פרח כחול, והעץ שלו הוא איש בעל מוח שלם ופנים טובים, ונאמר אדם מכובד שהוא איש של הנאה, גאווה וסולטנות ….
…אם אתה מרגיש שאתה עייף בחלום, אז זה מנבא בריאות לקויה או רדיפה בעבודה . אם בחורה רואה אחרים עייפים, זה מעיד על התקדמות מייאשת בבריאות ….
…ומי שרואה אריה ובורח ממנו והאריה אינו רואה אותו ולא מרגיש אותו, אז הוא מתפרש ברכישת ידע וחוכמה, ומי שרואה את האריה נכנס לעיר, אז זה מתפרש על ידי שינוי רכושו אם זה לא צודק, ואם זה צודק, זה מתפרש בידידותו למלך עמיתו ….
…אנונימי אם אתה חולם לראות אנשים לא ידועים, זה מנבא שינוי בחיים לטובה או לרעה, תלוי אם האדם יפה, מכוער או מעוות . אם אתה מרגיש שאתה לא ידוע, זה מנבא שדברים מוזרים יטילו עליך את הצל שלהם, ומזל עלוב ירדוף אותך ….
…פנינה אם חלמת לראות פנינים, זה מנבא הצלחה והתקדמות בעבודה, במסחר ובקשרים החברתיים שלך . אם ילדה חולמת שהאהובה שלה שלחה לה מתנת פנינים, הוא יחייך בשבילה. שימו לב והיא תחיה ימים וחגים מאושרים עם אדם אוהב, רחום ונאמן שלא מרגיש קנאה רצחנית הרסנית . אם תאבד או תשבר את הפנינים שלה, תחווה עצב וחרטה רבה בגלל אי הבנה בינה לבין יקירתה . אם היא חולמת שהיא מאוהבת בפנינים, אז היא תשתוקק לאהבה ורכוש ותחלום עליהם, אך כוונתה תהיה בריאה ….
…מאדים אם חלמת על מאדים, זה מנבא כי חייך יהפכו לאומללים ולא ראויים לחיות בגלל היחס הרע לחבריך . אויבים ינסו להשמיד אותך . אם אתה מרגיש בחלום שאתה קשור לכוכבים, אז זה מנבא שתרכוש יותר תחכום וניסיון ושתעלה על חבריך בעושר ובמדע ….
…ברק בחלומות מבשר אושר והצלחה לטווח קצר . אם ברק יכה באובייקט הקרוב אליך ואתה מרגיש בהלם, הוא יכה אותך במזל של חבר טוב, או שאתה עלול להיות מוטרד מרכלנים ואוהדי שערוריות מפיצות . אם אתה רואה ברק חיוור מופרד מעננים שחורים, עצב וקשיים כמעט יבואו בעקבות המזל . אם אתה מוכה מברק, תתמלא בצערים שאתה לא מצפה מהם, בין אם אתה אוהב או בעבודה . אם אתה רואה ברק מעל ראשך, זה מבשר את בוא השמחה והרווחים . אם אתה רואה ברק בדרום, המזל יימנע ממך לזמן מה . אם זה בדרום מערב המזל ימשיך את דרכך . אם זה במערב, סימני הפוטנציאל שלך יופיעו בהירים יותר ממה שהם נראים . אם זה בצפון, יש לדחות מכשולים הצידה לפני שהפוטנציאל שלך יכול לזרוח . אם זה במזרח, תוכלו בקלות לזכות בחסד ובמזל . ברקים המגיעים מעננים אפלים ומבשרים, מבשרים תמיד איומים, הפסדים ואכזבות . אנשי עסקים צריכים להישאר צמודים לעסק שלהם, נשים צריכות להיות קרובות לבעלם או לאמהותיהן, ולדאוג לילדים ולחולים ….
…כיף אם אתה חולם שאתה מרגיש כיף ושאתה נהנה מהכיף של חברים, ההתנהגות של הילדים הטובים תגרום לך להרגיש הנאה, ותשיג תוצאות משכנעות בעבודה . אם אפילו אי נוחות קלה ביותר מתרחשת במהלך מסיבה מהנה, תזלזל בהצלחה שלך בעתיד ….
…משטח אם אתה רואה את עצמך על גג בחלום, המשמעות היא שתפגוש הצלחה בלתי מוגבלת . אם חלמת שאתה פוחד וחשבת שתיפול, המשמעות היא שעליך לדבוק בעמדתך תוך כדי התקדמותך במעמד ובאחריות . אם אתה רואה גג מתפורר, אז מאיימים עליך חדשות עצובות פתאומיות . אם אתה חולם שאתה מתקן גג או בונה גג חדש, המשמעות היא גידול חדש בעושר שלך . אם אתה ישן על גג, המשמעות היא שאתה מרגיש בטוח מפני אויבים וחברים כוזבים . הבריאות שלך תהיה טובה וטובה ….
…עצלות אם אתה חולם שאתה מרגיש עצלן או שאתה עובד עצלן, זה מצביע על כך שתעשה טעות בעריכת פרויקטים ותסבול מתסכול קיצוני . אם ילדה חולמת שהאהוב שלה עצלן, אז זה מנבא שהיא תתמודד עם מזל רע בהשגת הערצה . מעשיה ירתיעו גברים המתכוונים להתחתן איתה ….
…גבריאל, עליו השלום, מי שראה אותו בחלום ביראת נפשו, ונהג לדבר אליו במילים טובות וטיפולים, רצון או בשורות טובות, היה זוכה לכבוד, גאווה, כוח, ניצחון ובשורות טובות . ואם הוא היה מדוכא, הוא ניצח, אם הוא היה חולה, הוא נרפא, ואם הוא פחד שהוא מרגיש בטוח, ואם הוא דואג להקלה של אלוהים ממנו, או שהוא לא ביצע את חג'ג ' . ואם הוא רואה את עצמו כמשווה לגבריאל ולמיכאל, השלום עליהם, אז הוא מסכים עם דעת היהודים לגבי פיצויים, וממשיך בעניין שיש בו מחלוקת עם אלוהים אדירים . ומי שרואה שגבריאל, עליו השלום, יברך אותו, אז הוא יהפוך למלומד גבוה, יעלה את זכרו ויהיה גאה בקרב חבריו . חזונו של גבריאל, עליו השלום, מעיד על שליחו של המלך, על אמינות הקודש, ועל הבשורה הטובה על הולדת ילדים גברים . חזונו מצביע גם על פולחן, או ידע, והוראת הקודש לאדוניהם . וראייתו מעידה על זרימת הנפש במי שמפקח על נזק ומוות . אולי חזונו הצביע על ניידות, תנועות, ג'יהאד וניצחון על האויבים, וחזונו מעיד על ידע במדעי השריעה, אסטרולוגיה ואחרים . ומי שראה את גבריאל, עליו השלום, עצוב וייסור, הוא ייפגע מחומרה ועונש . ומי שרואה שהוא הפך לדמותו של גבריאל עליו השלום, אז הוא יהיה נדיב עם שפע טוב וברכה ….
…מי שרואה כאילו הוא שוכב על גבו, הפקודה שלו חזקה ומדינתו מתקבלת והעולם הופך תחת ידו, כי האדמה היא תמיכה חזקה, ומכיוון שמי ששוכב על גבו ופיו פתוח ו יוצא מכיכרות ממנו, ואז הנהלתו פוחתת, ומדינתו מוסרת, ועל ידי זכייה בסדר הזולת . אם הוא רואה שהוא שוכב, אז הכסף שלו אבד וכוחותיו חלשים, והוא לא מרגיש שהתנאים פועלים והוא לא יודע איך הדברים התנהלו . הסיבה לכך היא שאם הוא ישן בצורה כזו, היה שם את פניו על האדמה, והוא לא ידע מה מאחוריו ….
…ארוחת הערב אם אתה חולם שאתה משתתף בסעודת האדון הקדושה, זה מזהיר אותך שתוותר על דעותיך העצמאיות בכדי להגשים רצון קליל . אם אתה חולם שאין שם לחם או יין לארוחת ערב, תגלה שסבלת מהמחשבות שלך להיות מונחות, אך ללא הועיל, מכיוון שאתה לא קרוב למטרה שלך . אם נאסר עליך לאכול את סעודת האדון ואתה כשיר לכך, יש תקווה שתשיג עמדה בולטת שנראית חשודה באופן מרומז, בעוד המתחרים שלך יהיו פופולריים ועוצמתיים . אבל אם אתה מרגיש שאתה לא שווה את זה, תתמודד עם אי נוחות רבה . אם אתה חולם שאתה בדמות הבפטיסטים המשתתפים בסעודת האדון, פירוש הדבר שתגלה שחבריך הפכו גס רוח ותחפש זרים בחיפוש אחר הרמוניה ….
…אוויר החלום הזה מציין מצב הרסני של דברים ואינו מסמל טוב לחולם . אם אתה חולם שאתה נושם אוויר חם, זה מרמז על עוול כלשהו שיעודד אותך לעשות רע . אם אתה מרגיש אוויר קר, זה מעיד על סתירות בעבודה שלך ועל חוסר הרמוניה ביחסים משפחתיים . אם תסתבך בגלל הלחות, קללה תפקוד אותך ותתגבר על חזון העתיד האופטימי שלך ותיישם עליו ….
…רגוע אם אתה רואה ים רגוע, המשמעות היא סיום מוצלח של פרויקט מפוקפק . אם אתה מרגיש רגוע ומאושר, זה סימן לחיים ארוכים ומוצלחים ולזקנה טובה ….
…קר, אם אדם רואה אותו בחלום, הרי זה עוני . מי שמוצא את הקור בצל ויושב בשמש נעלם, העוני שלו נעלם, ממש כאילו הוא ימצא את חום השמש וילך לצל, הוא יינצל מעצב . אם החזון היה בעונת הקיץ, הקור הצביע על יתרונות ומזונות . ומי שרואה שהוא מרגיש קר ונפגע מרוח, אז הוא נהיה עני יותר מאשר בעוני, ואם זה מחומם באש, גחלים או עשן, אז הוא חסר את העיסוק בעבודת הסולטאן בה זה מסוכן ונורא, ואם מה שמתחמם על ידי אש בוער אז הוא עושה את עבודתו של הסולטאן, ואם זה גחלים, הוא מחפש כסף יתום ואם זה מתחמם עם עשן, זה מטיל את עצמו באימה גדולה . חלקם אמרו : הקור העז בחזון באותה תקופה אינו מעיד על דבר, ובזמנים אחרים זה עדות למטייל כי נסיעתו לא הושלמה ….
…הקוף נמצא בחלום אדם שיש בו כל פגם, כך שאם הוא הורג קוף ומביס אותו, הוא חולה ואז מרפא ממנו, ואם הקוף מנצח אותו, אז הוא סובל ממחלה שאין לה תרופה . ונאמר : הקוף הוא אדם שמביא חטאים גדולים . ומי שאוכל בשר קופים, יטופל בו פגם שלא ניתן לרפא ממנו, או שהוא ישיג בגדים חדשים . ומי שיראה שקוף נושך אותו, יהיה לו ויכוח בינו לבין אדם . הקוף הוא אדם ערמומי, אשף מרמה ומחלה . הקוף הוא אויב מובס . ומי שרואה שהוא רוכב על קוף, הוא מנצח אויב . ומי שרואה שהוא נתן לו קוף, הוא אויב שהוא יזכה בו . ומי שרואה שקוף נושא אותו על כתפו, הוא מוציא גניבה מביתו ומפורסם בכך . ונאמר בקוף שהוא מרגיש אומלל למי שהוא ראה כרכושו או נשיאתו . הקוף הוא אדם שחסדו ממשיך להיות גדול . והקוף הוא אדם המציין אויבים, אי ציות ונפילה למה שמצריך שנאה, כמו חזיר, ואולי הוא מציין את היהודים, ואכילת בשרו היא חוסר וצורך . הקוף הוא אדם מסכן ומקופח שחסדו נלקח ….
…באשר לים, זה הסמכות, והנהר הוא שליט בלעדיו. אז מי שיראה את הים או יעמוד עליו, אז יקרה לו משהו מהסולטן שהוא לא רצה. ומי שרואה שהים מחסור והפך למפרץ, אז הרשות נחלשת ומתרחקת מאותן מדינות מהן יצא הים, ומי שרואה שהוא נכנס לים בשחייה עד שהוא לא רואה, זה שלו אֲבַדוֹן. ומי שראה שהוא טבע בים או בנהר ולא מת בו, אז הוא טובע בעניין העולם הזה, ואולי הוא היה הרבה חטאים וחטאים, ומי שראה שהוא נכנס לים או נהר ופגע בו מקרקעיתו ובוץ ובוץ, ואז הוא יפגע מהם מהסולטן או זקן, ומי שרואה שהוא צוללן בים צולל על פנינים או משהו אחר, אז הוא יצא מכיוון שהוא חיפש ידע או כסף וזה פגע בו לפי כמות הפנינים לכאורה ואחרים, ומי שראה שהוא שואב מים מהים או מהנהר ומכניס אותם לקערה, ואז הוא מכה כסף משליט , ואם המים חשוכים, הוא זוכה לפחד ומי שרואה שהוא רוחץ או מכבה ממי הים או מהנהר, ואם הוא היה חולה, אלוהים רפא אותו או שהיה לו חוב שאלוהים שלט, או היה מודאג, ברוך השם הוא היה מודאג, או חשש מביטחון, או בכלא, הוא יצא ממנו לטוב, ואם הוא ראה שהוא הולך על המים בים או בנהר אז זה מציין את דתו הטובה ואת תקפות הוודאות שלו, ומי שראה גלגל מים חלש באותה מידה אדם לא צריך לטבוע בו, כי זה חיים טובים לבני אדם אם זה נפוץ או לאלה שבבעלותם את גלגל המים אדם בו, כי אלה חיים טובים לבני אדם אם זה אדם כללי או מי שבבעלותו את גלגל המים בפרט, ומי שרואה שהים קם מהאדמה, אז הוא שליט שחושש שהוא שולל או עוול לו, ומי שרואה שהוא נכנס לים או לנהר, אז הוא נכנס לשליט או שליט, ואם הוא חולה, מחלתו תחמיר ואם הוא ייצא מזה, זה מכה טוב מהסולטאן ומתרחק ממנו. ומי שרואה שהוא חתך ים או נהר לצד השני, אז הוא חותך אותם או גבעה ונשלם מזה. ומי שרואה שהוא שותה מים מתוקים מנהר או מגלגל מים, אז הוא יסבול מהעונג לחיות חיים ארוכים, ואם הם מרים או חשוכים, חייו הם בדאגה, פחד או מצוקה וזה נאמר שהוא חולה כמו שהוא שותה, ואם הוא רואה מעט מים בכלי או במקום שבו הוא כלוא, אז הוא נולד, ואם הוא רואה ששפכו עליו מים חמים מהמקום שהוא עושה לא מרגיש, אז הוא כלוא או חולה או סובל מהם או מפחד מהג'ין עד כדי חום שלו ומי שראה אם הוא נופל למים, אז הוא היה נופל למצוקה קשה או סבל, ומי שחושב שהוא נשא מים בקערה, ואם הוא עני, אז הוא קורה לכסף או לרווק שהוא נשוי או נשוי, אשתו או אומה ילדו את אשתו או את עבדתו, ואם הוא רואה שהוא נושא מים בבגד או בתוך מה שהוא מכחיש שהוא נושא בו מים הוא הבל, ומי שרואה הוא שותה מים מספל או מכוס או משהו דומה. אם הוא רווקי, הוא מתחתן, ואם הוא רואה שהוא מרוקן מים לצנצנת או למטמון או לתיק או למשהו אחר, אז הוא מתחתן אישה ומי שרואה שהוא מסיע מים לביתו, אז כל הטוב מונע אליה ומי שרואה כי מים זרמו בביתו או שעיניים פורצות בו, כי זה עיניים בוכות על אדם חולה או להיפרד מהנוסע או אחר, וכל מי שרואה את הערוץ שלו בית או פרדס פועל, אם הוא מודאג, הוא ישוחרר ואם הוא רואה את זה חסום, תורתו חסומה על ידו…
…דירהם : דירהם של סוס הוא דת, ידע והגשמה של צורך או תפילה, והטהור הוא המינימום של החזון איש ויחסו בכל יום ראשון לנאמנות והישרדות הרווחים והאמון . אל-סאהח ובלבולו על אדם ששומע את דברי האמת . ומספרם הוא מספר פעולות הצדק מפני שכתוב עליו אין אל אלא אלוהים ומוחמד הוא שליח האל, והמעשים לא הושלמו ללא זכרו של אלוהים אדירים . אם אדם יראה זאת, אז עניין הדת והעולם יתגשם עבורו. אם הוא רואה איתו פרק רחב ויפה, אז זו דת, ואם הוא אחד מילדי העולם הזה הוא יקבל עולם רחב ופרנסה טובה . ואם אישה בהריון ילדה ילד טוב . והדירהם הרבים אם נגרם עליו עדות הוא הרבה יותר טוב משמחה והנאה, ואם הוא רואה שיש לו דרהם טוב ובריא על האדם, אז יש לו תעודה נכונה, ואם הוא מבקש ממנו את זה, ואז הוא מבקש ממנו עדות, ולכן חזרתו היא עדות של אמת ובריאות. ובכן, הוא מייעץ לאנשים בורים ולא מקבל אותו . הדירמות המנופחות הן הונאה, שקרים, מחלוקת ובגידה בחיים, או ביצוע חטאים גדולים בהם אין כיתוב במילים שאינן מכילות אדיקות . ואשר נחקק על ידי צור, כפירה בדת ובחוסר מוסריות, והיריבות המופסקת אינה פוסקת, ונאמר שהמאמר מנותק . לקחת את זה טוב יותר מאשר לשלם את זה כי הם שילמו את זה. אם הוא גונב דירהם ונותן אותו בצדקה, אז הוא מספר את מה שהוא לא יכול לשמוע . אם הוא רואה עשרה דרהם איתו, אז חמש הופכת למחסור בכסף שלו, ואם הוא רואה חמש, זה הופך לעשר, ומכפיל את כספו . חלקם אמרו כי הדראמות שבחזון הם עדות לרוע, וכל מה שנחתם עם המסילה, והנאמר כי הדירמות מצביעות על דברים תכופים של דברים אצילים, ועל הדירהם נאמר מילים וטיעונים אם הם בולטים, אם נותנים את החולות בצרור או שקית, הם הופקדו בסתר . אולי דירהם אחד היה ילד, והכסף היה רע וקשה, ודהרם הסוסים היה מילים טובות, והדירהם הרעים היו מילים רעות. נאמר שאיש בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו יש לי שני דינרים, אז ביקשתי אותם והוא אמר : תראה, איבדתי משהו מהספרים שלך . הוא אמר, והסתכלתי אם איבדתי שני ויכוחים . ומסופר שאדם בא אל הנביא, יהי עליו תפילת ה 'ושלום, ואמר : ראיתי כאילו פגעתי בעשרים וארבעה דינרים, שנספרו לכולם, ומצאתי רק ארבעה מתוך אותם . הוא אמר : אתה מתפלל לבד ומתגעגע לקהילות . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו פגעתי בדרהם כקסראוי, אז הוא אמר : אתה תשיג טוב, אבל הוא לא נגע בזה עד שהוא נהנה ממנו . ואז בא אחר ואמר : ראיתי כאילו ירהתי בדרהם ערבי . הוא אמר לו שאתה מכה . אז הוכח לו שהוא פגע במאה קשר . נאמר לאבן סירין איך אתה יודע את זה? הוא אמר : לקאסראווי יש מלך וכתר, ועל הערבי להכות בדרהם הזה . ועוד בא ואמר : ראיתי כאילו אני מכה בדרהאם . הוא אמר, אתה מרגיש? הוא אמר שכן . והוא ראה אדם כאילו הניח דירהם מתחת לרגלו, אז הוא סיפר את חזונותיו במעבר חצייה . הוא אמר, ~ אתה – אתה תפנה מחובות .~ איש החזון היה מבועת ונעמד, והוא התכוון לג'יהאד למסור את דתו. כאשר שתי הקבוצות ראו את משפחת כופריו, הוא הוכה בצבעי הייסורים עד שנפטר מדתו, והראיה לכפירתו היא דריכתו על שמו של האל הכל יכול . איש אחר בא ואמר : כאילו רמסתי את פניו של הנביא, תפילת ה 'ושלום עליו ברגליים. אבן סירין אמר לו : ~ קצת אתמול ופחד ממך ברגל שלך?~ הוא אמר שכן . הוא אמר, תוריד את זה . אז הוא הסיר את זה, ונפל ממנו דירה, שעליו שם אלוהים ושם שליח האל ….
…שממה יבשתית : עוני, עמק מבלי לשתול עלייה לרגל לפסוק : ~ אדונינו, שכנתי עמק דהיריטי הוא השתלה ~ , זה מרגיש שמתפתל בעמק, זה אומר מה לא לעשות, לפסוק למשוררים : ~ האם לא ראה כי הם משוטטים בכל עמק כי הם אומרים את מה שהם לא עושים ….
…בלרינה הנשף באשיר חולה מאוד אם המסיבה יפהפייה ואם הרקדנים לובשים בגדים בהירים ורוקדים לקצב המוסיקה הנשמתית . אם אתה מרגיש מדוכא ומדוכא בגלל הזנחה של אחרים, אתה יכול לצפות למוות במשפחה בקרוב ….
…ומי שראה שצווארו נחת וראשו הועף על ידו, אם הוא עשיר, חסר לו הכסף, ואם הוא היה עני הוא היה עשיר, ואם הוא היה עבד משוחרר, ואם הוא היה בחובות, ואם הוא היה בחובות, אלוהים שילם את חובו, ואם הוא היה המום או סובל, אז אלוהים היה מרגיש את מצוקתו וייסוריו, ואם הוא היה חולה, אלוהים היה מרפא אותו, ואם הוא היה חולה ומחלתו אין תרופה המעידה על מותו ….