…** חזון הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, שהוא קיבל את המפתחות לאוצרות האדמה . בסמכותו של עוקבה בן עאמר – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – כי שליח האל, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, יצא יום אחד והתפלל למשפחת אחת מתפילותיו במהלך הלינה ואז הלך לדוכן ואמר : ( אני עליכם ואני קדוש מעונה נגדכם ואני, על ידי אלוהים, מסתכל על האגן שלי עכשיו ונתתי את המפתחות לאוצרות האדמה. או את מפתחות הארץ, ו אני, על ידי אלוהים, לא חושש שתצטרף אליי אחרי, אבל אני חושש שתתמודד בזה .) אבו הוראירה – שאללה יהיה מרוצה ממנו – אמר : שליח אללה עליו השלום ( נוסראט) אימה ובהתחשב בתמציתות הדיבור ובזמן שאני ישן כשג'י מפתחות ארונות קרקע הניחו בידיי ), אמר אבו הוראירה – שאללה יהיה מרוצה ממנו -: שליח אללה הלך אללה יברך עליו השלום, בזמן שאתה מרים אותה . אל-חאפיז אבן חג'אר אמר ב ( פת אל-בארי ): אנשי ההבעה אמרו : המפתח הוא כסף, כבוד וכוח . אם הוא רואה שהוא פותח דלת עם מפתח, הוא יזכה בצורך שלו בעזרת מישהו שנמצא בצרה, ואם הוא רואה שיש לו מפתחות ביד, אז הוא פוגע בסמכות גדולה . אל-חטאבי נמסר כי אמר : מה הכוונה באוצרות הארץ הוא מה שנפתח לאומה משלל התחמושת של חוסראו וקיסר ואחרים, וייתכן כי מינרלי האדמה מכילים זהב ו כסף . אחרים אמרו : במקום זאת, זה מתבצע באופן כללי יותר מזה. אל-חאפיז אמר : המפתחות לאוצר הארץ המיועדים הם מה שנפתח לאומה שלו אחריו מאל-פוטוח, ונאמר : מינרלים . אמרתי : זה זהה למציאות בזמננו, כפי שיסביר האל הכל יכול . ואל-חאפיז אמר בנאומו באמירתו, ואתה שולף אותו מהנוזל על ידי הנזירה והמשולש, כלומר אתה מחלץ אותו, אתה אומר : חתכת את הבאר אם הוצאת את אדמתה . האותנטיות של שני הקריינות של אוקבה ואבו הוריירה – שאלוהים יהיה מרוצה מהם – הופיעה בתקופתנו, כאשר בארות נפט ומים הופיעו רחוק במעמקי האדמה, ומה שנראה גם ממינרלי זהב ואוצרות אחרים של האדמה שאנשים לא יכלו להגיע אליה אלא בזמנים האלה ….
חולם על מקבלים מפתחות
(21 פירושים ומשמעויות של חלומות על מקבלים מפתחות)…חמור . ואם מדובר בעשרים ותשע, זה מעיד על טובות, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מותם של האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , ומיטב הפרדסים היה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי לשאתם כאסירים אל ביתו אדמה . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת. , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים וגדולה, והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, הגשם יהיה רב, ובצורת מתרחשת בתחילת השנה, ופורייה בסוף, והארבה תהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה הצביע על חוסר הגשם באותה שנה במגרב, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב והיעדרו יותר חכם .. ואם זה עשרים ותשע זה מעיד על טוב, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מות האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , וטובת הפרדסים הייתה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי להוביל אותם לארצו כמו אסירים . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו, והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים ושיטפונות הנילוס שלה והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, אז הגשם יהיה הרבה, ויהיו בצורות בתחילת השנה, ופוריות בסוף, ו הארבה יהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה מעיד על חוסר הגשם באותה שנה במרוקו, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב, והיעדרו חכם יותר ….
…המפתח הוא בחלום, אספקה, סיוע או פתיחת דלת לידע . המפתחות עשויים להתייחס לילדים, מרגלים, בנים או בעלים לנשים . אולי המפתחות הצביעו על מודעות למה שהוא מקווה מהאלוהים הכלום הנעלם . לראות את המפתחות לבעלי תפקידים זו מדינה והמלכים הם חקלאים, והמפתח הוא ניצחון על האויב, כי אלוהים אדירים אומר : ( נצחון וכיבוש אלוהים בקרוב ). ומי שרואה בידו מפתח ללא שיניים, הוא ידכא את היתום . ומי שיראה בידו את המפתח לגן עדן, הוא יקבל סגפנות וידע, או ימצא אוצר או כסף מותר . המקש מציין שיחה שנענתה . מי שראה בידו מפתחות רבים זכה לסמכות רבה . המפתחות הם הארוניות כי הם נפתחים . המפתח מוסבר על ידי חג'ג ' . והמפתח עשוי מברזל, איש עם מזל טוב וסכנה . ומי שרואה שהוא פתח דלת או מנעול, אז הוא מנצח את אויביו, ומי שיפתח אותו במפתח ישיג את מבוקשו בעזרת אלוהים אדירים, ואם יפתח אותו בלי מפתח הוא ינצח בצורך שלו בתפילה, צדקה או תחנונים של הוריו עבורו . ומי שרואה שהוא לקח מפתח, הוא יכה אוצר או כסף מהקרקע . ואם הוא הבעלים של כסף, אז לאלוהים אדירים יש זכות לכספו, אז שהוא ירא את אלוהים ויחריג את זכותו מכספו . ואם בידו היו המפתחות של הכעבה, אז הוא הפך לסולטאן גדול . מי שראה שקשה לו לפתוח את הדלת לא הגיע למה שהוא מבקש . ואולי המפתח הצביע על כניסת המתים לבדידותו . והמפתח לעיר ולעליה או לבעליה . אולי המפתח מתייחס לעולם לאיזה ידע נפתח לו ….
…מפתח אם חלמת על מפתחות, המשמעות היא שינויים בלתי צפויים . אם תאבד את המפתחות, הרפתקאות עלובות ישפיעו עליך . מציאת המפתחות מובילה להרגעה משפחתית ומעברים מרעננים לעבודה . באשר למפתחות השבורים, הם מנבאים הפרדה בין מוות או קנאה . אם בחורה חלמה לאבד את המפתח לקישוט אישי כלשהו, המשמעות היא שהיא תעמוד בפני מריבות עם המאהב שלה, והיא תסבול מחוסר עצמאות בהמשך . אם תפתח את מנעול הדלת באמצעות מפתח, תצליח לבחור בן / בת זוג . אם היא תיתן מפתח, היא לא תצליח להשתמש במין הנכון בשיחה ותציג אותה בצורה שגויה . לראות מפתח בחלום מנבא שהשינויים יתרחשו כמו גם חוסר מזל . אם אתה רואה מפתח שבור, אז זה מנבא בעיות ושערוריות ….
…ויוסף ראה שזה גורם לו מצד אחד לקרוביו וכתוצאה מכך לדעוך לדרגת אומן ומעל הסכום ולהגיע למטרתו, ונאמר על יוסף ראה אולי הם מקבלים אותו על ידי אישה, ולהעניש אותו הטובה ואולי הפגינה את חזונו על בושר ….
…נאמר כי כמה יצאו מהחזון ובאמצעות הבאתו למוטאוואקיל לא הורה לו דבר וטוב מכך מה שהוא מצא חן בעיניו, ונאמר כי צהבות בנרקיסים מציגה דינרים ותוכניות לבנות אשר מקבלים על ידי הרואה ושרו את שירה : מה שאותו Otalna Ngmadhana … נתן לנו נרקיסים באופן מרומז אז הראינו ש … זה דורש אפס ולבן…
…הוא גם אמר את חזון ההשתטחות על חמישה היבטים של השגת מטרת המדינה, ניצחון וניצחון, וציות לפקודתו של אלוהים כל יכול באומרו: ~ הו מאמינים, התכופפו והשתטחו ותעבדו את אדונכם ~נאמר על הפסוק כי תפילה למתים היא תפילה שעונים עליה ונאמר כי מקבלים השתדלות ….
…באשר לכיבוי האש המאירה במדינה, זהו מותו של מנהיגו וערכו בבית המוות, והאפר נבדל בשלושה אופנים. חלקם אמרו שזה לא מרוויח מזה וחלקם אמרו שזה דיבור כוזב וחלקם אמרו שזה כסף אסור, וחלקם אמרו שהם רודפים אחר העניין של הסולטאן ורק מקבלים ממנו עייפות. , מכיוון שהקב~ה אומר את זה כאפר, הרוח התחזקה ביום סוער, ונאמר שחזון האש הבוערת הוא אירוע לא נעים עבור התלויים בה ….
…האוזן היא אשת האיש או בתו, ואם הוא רואה שיש לו שלוש אוזניים, אז היא מציינת שיש לו אישה ושתי בנות, ואם יש לו ארבע אוזניים, אז הראיות שלו מעידות על אחת משתי תכונות, או יש לו ארבע נשים, או ארבע בנות שאין להן אם . אם הוא רואה שאוזנו נשברה ממנו, אז הוא מתגרש מאשתו או שבתו נפטרת . אם הוא רואה כאילו יש לו אוזן אחת, אז אף קרוב משפחה לא חי עבורו. אם הוא רואה כאילו יש לו חצי אוזן, החזון מעיד על מות אשתו ונישואיו לאחר . אם יראה שיש לו טבעת באוזן, הוא יתחתן עם בתו לגבר, והיא תביא לו לעולם בן . נאמר כי הדת היא האוזן, ואם הוא ראה כאילו הוא ממלא את אוזניו במשהו, הראיות שלו הצביעו על חוסר אמון . ואם הוא רואה את זה כאילו יש לו אוזניים רבות, אז הוא מתרחק מהאמת ולא מקבל את זה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ האם יש להם אוזניים שהם יכולים לשמוע באמצעותם? ~ ונאמר שאם העשירים האדם רואה אוזניים טובות הומוגניות, הוא שומע חדשות טובות ונעימות, ואם הן לא מעוצבות היטב, הוא שומע חדשות רעות רבות . ומי שרואה כאילו יש שתי עיניים באוזניים, הוא עיוור, והוא רואה את הדברים שהוא היה רואה בעיניו ושומע אותם באוזניים . ונאמר שמי שרואה את זה כאילו יש הרבה אוזניים, זה ראוי לשבח עבור מי שרוצה שיהיה לו אדם שיציית לו, כמו נשים, ילדים והממלוכים . באשר לעשירים, זה מעיד על חדשות טובות שהם מקבלים אם הקריאה לתפילה היא סוג . אם אתה לא טוב או מטופח, אלה חדשות ראויות לאשמה . באשר לממלוקים ולבעלי היריבים, הנאשמים בהם, הם מצביעים על כך שעבדותו נמשכת, והוא שומע ומציית . התובע מציין כי פסק הדין מחייב אותו . ונאמר שאדם ראה שיש לו שתים עשרה אוזניים ויותר, ואז הוא סיפר את החזון שלו במעבר חצייה ואמר : אם הוא איש ממלוך והשם, זה עדות טובה להרבה טוב שהוא משיג, ואם הוא עשיר, אז הוא יקבל חדשות לפי מספר האוזניים ממדינות בגלל פנסיה, ואם הוא בבעלותו, הואשם והיה במצוקה, ואם היו לו מתנגדים, השופט גזר עליו הרבה פסקי דין , והוא שמע מילים רעות, ואם היה במחלוקת, הוא זכה ביריביו ….
…זה בחלום מציין נדר, ונדר מציין צום . ומי שרואה אדם צום שובר את צום, אז הוא חולה, או שהוא עוקב אחר מוסלמי, ואם הוא לא צם בשכחה, תהיה לו פרנסה טובה, ומי שיראה שהוא צם יזכה לכבוד ובתשובה, או לכפר על שבועה או חג'ג ', או אם הוא רואה שהוא צום בחודש הרמדאן והיה אנאלפביתים, שינן את הקוראן. אלוהים אדירים דואג לו, ואם הוא היה חולה, אלוהים אדירים היה מרפא אותו, ואם הוא היה באשליה, הוא היה מונחה, ואם הוא היה חוב, הוא הוציא את חובו . ומי שרואה שהוא שובר את הצום במכוון בחודש הרמדאן, אז הוא הורג אדם במכוון ומתגעגע לאחד מחוקי האיסלאם . ומי שרואה שזה שובר את הצום בחודש הרמדאן, הוא עלול לנסוע בצייתנות לאלוהים הכל יכול . צום עשוי להצביע על מות החולה, שמחה והנאה, או מסירות לאלוהים הכל יכול . אם האדם הצום בחלום חולה, זה מעיד על החלמתו, ואם הוא שובר את הצום, זה עדות להופעתם של דברים אסורים . צום הרמדאן בחלום הוא עדות לביטחון מפני פחד, או לפרעון החוב ולחזור בתשובה על אנשים . צום בששת הימים של שוווול הוא עדות לתיקון התפילה, לשלם לזאקאט או להתחרט על מה שהחמיץ . צום בימי שני וחמישי הוא עדות לקשר של קרבה וחיזור איתם . צום הימים הלבנים בחלום הוא אינדיקציה לחלוקת הדת או להוראת הקוראן . צום העשירי במוחרם בחלום הוא עדות לסגפנות, אדיקות ועלייה לרגל . צום ביום ערפאה הוא עדות לקבלת נדבה . צום את עשרת הימים של ד'ו אל-חיג'ה בחלום מעיד שהוא יברך את סוף חייו בסיום טוב, או בקיום הבטחה שהובטחה . צום יום העשורא בחלום הוא עדות לעשות מעשים טובים ועדי פיתוי וביטחון מהם, על עדי העונות והמועדים, ואם אשתו בהריון, היא מגיעה לילד טוב ויש לה עושר מותר . צום את חודש רג'ב בחלום הוא עדות לשירות zoe בכיר . צום שבאן בחלום מעיד על כך שהמדרגות מקבלים בקשה לרווח בחנות . צום ביום של ספק בחלום הוא עדות לביצוע חטאים וחטאים . צום הרשות השופטת בחלום היא עדות לשחרור השבוי, בתשובה של החוטא ולתשלום חובות . תעודת נדר בחלום היא עדות למילוי צרכים, שמחה ואושר . צום לנצח בחלום מעיד על כך שהוא חקק סונה קשה, וייתכן שהייתה דממה רבה . ואם הוא צם יום אחד ושובר יום אחד בחלום, אולי שילוב של שפחה ואשה חופשית, או דהימי ואישה מוסלמית . עשיית מה שמקלקל את הצום בחלום מעידה על כריתת הברית, העדפת אהבת העולם על פני הבאים, ונפילה למה שמחייב תשובה בשבועה ואחרים . ושבירת הצום לאחר צום היא עדות להחלמת המטופל . מי שראה שהוא צום לנצח ונמנה עם אנשי הצדק והטוב ציין שעליו להימנע מחטאים . מי שיראה שהוא מפצה על הרמדאן יחלה, ומי שצם מרצונו לא יחלה באותה שנה . ומי שראה שהוא צם עבור מישהו אחר מלבד אלוהים, אך על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו ….
…תפוחים : הוא הדאגה של האיש ומה שהוא מנסה, והוא להוט כמו זה שהוא רואה. אם הוא מלך אז לראות תפוחים זה בשבילו, ואם הוא סוחר אז תפוחים הם המקצוע שלו, ואם הוא חריש אז לראות תפוחים שהוא חורש . כמו כן, תפוחים זהים לאלה שרואים את דאגתם שמעניינת אותו, ואם הוא רואה שהוא היכה תפוח או אכל אותו או היה בבעלותו, אז הוא ישיג מאותה אנרגיה כפי שתואר . נאמר : תפוחים מתוקים הם מזון מותר, וחמצמצים אסורים . ומי שסולטאן זורק תפוח, אז הוא שליח בו . עץ התפוח הוא מאמין, קרוב לאנשים, ולכן מי שרואה שהוא שותל את עץ התפוח, הוא מגדל יתום . ומי שרואה שהוא אוכל תפוח, הוא אוכל את מה שאנשים לא מסתכלים עליו, ואם הוא היה מרים אותו, הוא היה מקבל כסף מאדם ישר עם שבחים טובים . ותפוחים הם דירהם ממוספרים , אם הוא הריח תפוח במסגד, הוא מתחתן . כמו כן, אם אישה מריחה זאת בהתכנסות, היא מפורסמת, ואם היא אוכלת זאת במיקום ידוע, היא תביא לעולם בן טוב . ותפוחים נושכים מקבלים טוב, כסף ורווח . נאמר כי הישאם בן עבד אלמליק ראה לפני הח'ליפות כאילו הכה תשע עשרה וחצי תפוחים, ואז הוא סיפר על חזונותיו במעבר ואמר לו : אתה מחזיק תשע עשרה וחצי שנים . בקרוב, נסיך הכתר של הח'ליפות המוזכרת ….
…חבל האיש : גידול בחייו העולמיים, ונאמר כי הוא צערו של רצח סמוי . לידתו של האיש בעיצומה, פציעה טובה ונרתיק צמוד, וחלק מצאצאיו יוצאים מהדומיננטיות של ביתו . ולידתו היא ילד, הוא נפגע קשות, והריונה של האישה הוא גידול בכסף, ולידתה היא ילד שמביא לעולם עבדה, ואופיה מנוגד לכך, ולכן הוא אחד מאותם שאם היא רואה שהיא ילדה משרתת, היא הייתה עבדת, ואם היא ראתה שהיא ילדה ילד, הוא היה ילד . כמו כן, אם היה רואה את אשתו או את עבדתו יולדת משרתת, היה עושה טוב . אם אחד מהם ילד ילד, הם היו מקבלים אותו קשות . כמו כן, אם היה רואה שהוא קנה משרתת, היה טוב לו . אם הוא היה קונה ילד הם היו מכים אותו בחוזקה ….
…הענישה היא בחלום אדם חזק בעל סמכות וחסר רחמים, לא רחוק ולא קרוב אינו בטוח . אם העונש נופל על ביתו של גבר, הוא מלך המוות . מי שרואה שנענש, אז הוא מתערבב עם מלך בטעות אם הוא מציית לו ואם הוא יוצא נגדו . והגוזל שלו הוא ילד אמיץ שמתערבב עם הסולטאן . ומי שראה שעונש שהכה עם טופרו היה גורם לו מצוקה בכספו ובנפשו, ואנשי האזור ההוא יסבלו מצער . ומי שאוכל את בשר העונש, הוא איש נלהב . והעונש הוא זיכרון סרק בסולטן . ומי שרואה עונש על עץ יקבל טוב, ברכה וברכה, ואם הוא רואה בזה ציפור מעופפת, הוא ינצח עם כל אויביו . ומי שרואה עונש על סלע או על עץ או על מקום גבוה, זה מדריך טוב למי שרוצה להתחיל לעשות משהו, ומדריך רע למישהו שפחד ממשהו, או נסע . ומי שרואה עונש נופל על ראשו, הוא ימות . ומי שרואה שהוא רכב על עונש, זה מעיד על מותו של אחד האצילים, המלכים והעשירים. באשר לעניים הם יתעשרו, ומי שהיה במסע מציין את חזרתו ממסעו . ומי שראה שהעונש מאיים עליו ציין שאיש גדול איים עליו . ומי שרואה עונש מתקרב אליו ונותן לו משהו או מדבר איתו, זו עדות לטוב ולתועלת . ומי שרואה שאישה ילדה כעונש, היא מולידה בן שהופך לחייל או בכיר בעמו . אם המשרת רואה עונש מת, הוא מציין את מות אדונו . וגנבים ורמאים אם הם רואים עונש, הם מקבלים את זה . ומי שיראה שנשא עונש ועף איתו, הוא יהיה מכובד, או שהוא ייסע רחוק . עונש על מי שהיה במלחמה מעיד על ניצחון וניצחון על האויבים משום שהיה זה דגל הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . אולי זה הצביע על הרבה כסף עבור נוצותיו עבור החצים . והנשי בו הן נשים חוטאות ….
…האגמון נמצא בחלום שמביטל את העם . ומי שרואה שיש לו קנה בידו בזמן שהוא נשען עליו, אז הוא נשאר מחייו לפחות, והוא עני ומת עני, והקנה הוא אדם חסכן שאין לו דת או נאמנות, ו חזון האגמון הפרסי מעיד על ההקבלה, הניסיונות והצביעות בעסקים, ואולי מעיד על כסף מרושע וגבייתו על ידי רעות ואומללות . אם הקנים נהפכו למוטות כסף, זהב או קרניים, זו הייתה עדות למעשים צדקניים הדורשים גן עדן, פתרונות לארמונותיהם, וישיבה מתחת לכיפותיהם עם מה שהם מקבלים מבעלים טהורים . הקנה הוא עם צבוע, ואם אתה שומע קול עבורו, זה ויכוח . קנה סוכר מעיד על פרנסה עייפה, וזה עשוי להצביע על ההמון, וזה עשוי להצביע על כבוד בשושלת טובה או בידע רב . והקנה, אם הוא ניטע במקום, עשוי להצביע על חורבת המקום ולחשוף את מצב אנשיו . חזונו המקולף מעיד על ישועתו של האסיר, על לסת האסיר מהשעבוד, על בטיחותם של חולים ועל נחיתת המתים מקבריהם ….
…ענבים בחלום הם מזונות טובים ומתמשכים . וענבים בזמן שאינו זמנם טובים שהם מקבלים לפני זמנם, וייתכן שאסור לזרז אותם לפני זמנם . מי שתופס אשכול מקבל כסף שנאסף מאישה . ענבים שחורים הם פרנסה שלא נשארת, ואם זה בשעה אז הם הם, ואם זה בזמן אחר אז זו מחלה . ואם זה היה יצוק, זה מעיד על פחד עז . ומי שאוסף ענבים שחורים מדלת הסולטאן, הוא יוכה בשוטים . ענבים לבנים אינם אלא טוב ומרפא, ונח, עליו השלום, נפגע משחפת, אז אלוהים גילה לו שכל הענבים הם כך שהוא עשה והוא נרפא ממחלתו . וענבים שחורים אינם מועילים, ונאמר : זה דאגה . וענבים טובים בזמנם ומצביעים על יתרונות של נשים או בגלל נשים . אולי אכילת ענבים בשינה מעידה על הכאת יין, כמו ששתיית יין מעידה על אכילת ענבים . אולי הענבים היו פרנסה משמנת, או פגם אם לחצת עליהם . ראה גם נדיבות ….
…הרוח, חזונו בחלום מציין את הסמכות שבכוחו וסמכותו על היצורים שלמטה . ואולי הרוח הצביעה על רכושם של הסולטאן וחייליו, על פקודותיו ועל תקריות חייליו ועוזריו . הרוח הייתה משרתו של שלמה עליו השלום . אולי זה הצביע על ייסורים ומזיקים בעוצמתו כשהוא נסער, במיוחד אם מדובר בצרעה, משום שהרוח היא שנספתה איתה, ומכיוון שזו הייתה רוח שלא אבקה . ואולי הרוח מעידה על פוריות ופרנסה, ניצחון וניצחון, במיוחד אם זה מהרוחות המפוארות בגלל טובת הצמח, שהוא נוער וערבי, וזה נקרא קבלת נוער מכיוון שהוא נמצא מול הצרעה . הרוח עשויה להצביע על מחלה ומחלה אצל אנשים, כגון הצטננות וכאבי ראש . אז מי שרואה רוח שנושאת אותה ונושאת אותה ללא אדיקות, פחד, חושך או ערפל, אז הוא הבעלים של אנשים אם הוא אחד מאלה שנמצאים בה, או מי שמקווה לו . ואם גדל . הרוח הלכה איתו, מפוחדת, מפחידה, משוטטת בדאגה, או שהיה בה חושך, אבק והפרעה, אם הוא היה בספינה שהוטרפה, ואם הוא היה בבעיה, היא גברה, אחרת היו לה אסונות ותאונות, או שהפקודות של הסולטאן או השליט יצאו איתו . אם הוא רואה את הרוח מאבקת את העץ והורסת את החומה ומעיפה אנשים, בעלי חיים או אוכל, אז זה סבל גדול בקרב אנשים, כמו מגפה, חרב, מוות, פשיטה, שבי או רוח רעילה . והרוח ברעם היא כוח לא צודק בכוח . מי שנשא את הרוח ממקום למקום פגע בסולטנה, או נסע שממנו לא ישוב . הרוח הרכה והצלולה היא טובה ומברכת, והרוח הסוערת היא דיכוי הסולטאן, והרוח עם האבק היא עדות למלחמה . והרוח היא בשורה טובה מאלוהים אדירים . הרוח עשויה להיות ברכה מאותו מקום, ואם יש בו חריקה, היא מייסרת וחומרה . אם סולטן רואה שהוא יוצא לקרב בזמן שהרוח מתקדמת, אז הוא מנצח . אם הרוח תפגוש אותו הוא ייפצע . אם הוא רואה שרוח סוערת נושבת במקום, אז אנשיו מקבלים פחד ומצוקה על פי עוצמת הרוח וכמותה. אם העצים נעקרים, המלך יכעס על אנשי אותו אזור וישמיד אותם . ורוח הנערות היא רחמים . ואם הוא רואה רוח חזקה שנושבת זה חוסר מזל, ואם הוא רואה רוח שעוקרת עצי דקל, אז אנשי הארץ ההיא נהרגים על ידי המלך . הרוח של הדרום מצביעה על ההתרחשות של אסון, מחלה או מוות במקום זה, ואת זה נאמר : זה גשם בריאה, אם הוא רואה את הרוח נושבת בשקט, הוא מציין את האישור של אנשים רעים שאין להם דעה . והרוחות הטובות, אם הן נושבות מכיוון ידוע, מעידות על חדשות טובות ורחמים . והרוח מעידה על הדרישה לצרכים . ורוח סבא היא ניצחון ורוח הצרעה מאכילה . אולי הילדות הצביעה על הקלה בדאגות וצער וריפוי מחלות . ואולי טוב לב הוא סימן לנסיעה רווחית . אם הוא רואה רוח אדומה בחלום, הוא מעיד על אי ציות להורים ….
…רעב בחלום מעיד על אבל, פחד, חוסר אמון ואומללות . רעב הוא הכסף של כסף, והלהיטות לחפש מזונות, מלאכה והעולם . ונאמר : הרואה שהוא רעב יהיה טוב ויזהר . כמה מהם אמרו : רעב טוב יותר משובע, וצמא עדיף על השקיה . ומי שיראה שהוא רעב הרבה זמן יקבל ברכה אחרי עוני . הרעבים מקבלים כסף רב כמו רעב . רעב מעיד על חברת אלה שאין להם טוב, והסגפני לצום, ומעיד על המחיר הגבוה והעוני . אולי דל רעב באדיקות ובזיכרון והודיה וראה שהוא רעב בחורף מכה במשמש ….
…כיוון : תאוות פזפר זקוקה, הילד וחיבה מנשקת בין אביו של הילד ובין זה שלפני . ונשק את חיבת העבדים בין הבא לאדונו . אם ראה כאילו הוא לפני שליט במקומו . ואם סולטן או שופט מקבלים זאת, הסולטן או השופט מקבל את דבריו . ואם הסולטן או השופט נישקו אותו, הוא השיג מהם טוב, ואם הוא ראה שאיש מנשק את עיניו, הוא יתחתן ….
…מי שראה שהוא הפך למדען אם הוא היה בור וראה שאנשים מקבלים את דבריו ועוקבים אחר דבריו, מציין את זלזולו בעיני העם ומזכיר לו בפיו משהו שאינו ראוי, אך אם הוא המדען והוא רואה את זה, אז זה מעיד על כבוד וגובה הגורל ….
…באשר להנקה, מי שרואה שמישהו מניק מהשד שלו, אין בו טוב לתינוק המניקה או לאישה המניקה, ואם הוא רואה שהוא מניק שד של אישה, אז הוא חולה. ואם אישה רואה שגבר הניק חלב שלה, הוא לוקח ממנה כסף כל כך והיא שנאה, ואם היא רואה שהיא מניקה מהשד שלה, זו ירושה מבתה ואם היא רואה שהיא מניקה משד של גבר אין בו טוב, ואם היא מניקה משד של אישה אחרת, יש חילוקי דעות. באשר ליניקת הפין, זה טוב להנקה ולהנקה ולהשגת טוב וחיסול הצורך. באשר לחברים, אם הוא פונה, עדיף לתינוק המניק ואין בו טוב להנקה. וכמה מהם אמרו שראו הנקה מקבלים כסף, ואם זה מאדם או בעל חיים שלא אוכלים את הבשר שלו, הרי זה כסף אסור, ואם זה מבהמה שאוכלים את הבשר שלה, זה מותר וזה נאמר שמי שרואה שהוא מניק ילד או מניק ממנו אז הוא ננעל ומקבל מצוקה, ויש שאמרו שמי שראה שהוא יונק מחזה אמו הוא מקבל כבוד ודרגה, ומי שרואה שהוא מקיף נשים ומוצץ את השדיים שלהם, ואז הוא אדם שאוהב הומוסקסואליות…
…אל- ארקאן : סימן לכל מה שניצל בו, המעיד על טביעה, כי אלוהים אדירים הציל את נח, עליו השלום, ואת אלה שאיתו ממה שהורד על ידי הכופרים מטביעה ופורענות . וציין את האיסלאם, באמצעותו הוא נשמר מבורות וממרדות . אולי זה הצביע על האישה והעבדה שמגנים ומצילים אותה מאש ופיתוי, כי אלוהים אדירים קרא לה נערה שפחה . אולי זה הצביע על האב והאם שיש להם את הגאולה ממוות ומצורך, במיוחד מכיוון שהיא דומה לאמא הנושאת את בנה ברחמה . אולי זה הצביע על הדרך בה אנשי האמונה יימלטו מהאש, ואולי זה הצביע על כלא, דאגה והיגיון אם הוא יעומם, לסיפורו של יונוס עליו השלום . מי שרואה שהוא עלה על ספינה בים, מתבונן במצבו ובתוצאות ענייניו, ואם הוא לא מאמין, הוא הופך למוסלמי, במיוחד אם הוא עלה אליו מאמצע הים לאחר שהיה בטוח על המוות, ואם היה אשם, חזר בתשובה על חטאו . ואם הוא היה עני, הוא ייפטר אחרי העוני שלו . ואם הוא חולה, הוא החלים ממחלתו, אלא אם כן ברכו נמצאת עם המתים, ויש מה שמאשר את המוות בחזון, ולכן רכיבה עליה היא ישועה מפיתוי העולם הזה . ואם היה ער והוא היה תלמיד ידע, הוא ליווה מדען או נהנה מדגל שבעזרתו הוא יינצל מבורות, לרכוב על מוסא עם הירקות, עליו השלום, בספינה . אם ראה שחייב הוציא את חובו והסיר את דאגתו . ואם יראה זאת, תישלל ממנו פרנסתו . שאלוהים ייתן לו מזונות מנקודה שבה זה לא נחשב, אם הוא זורם איתו במלואו, זה מעיד על רוח הרווח, וטראוס על הרצון . אם הוא רואה בכך רווקות, הוא מתחתן עם אישה או קונה עוזרת שתוכל להגן עליו ולשמור עליו . ואם יראה אדם מת בבית האמת, הוא יברח ויזכה בחסדיו של אלוהים אדירים מהאש ומאימיו . כמו כן, במהופך, אם הוא רואה מישהו בים כאילו הוא נמצא בתוך הקהל ורכב על השביל וקוצרו, אז הוא בורח באונייתו וממעברתה מאימת הים שלה ותאונותיה, אלא אם כן בחלום זה נפגע קשות ממנו במעברו מהאש, אז הוא מקבל את זה בים ככה וכדומה . ואם זה נלקח בשבוי, הוא נמלט ממאסרו וגרם לבריחתו, ואם הוא הגיע לחוף הים או ירד ליבשה, זה יהיה מהיר יותר, מהיר וטוב יותר . ואם ראה את האונייה עומדת וגלי הים סוערים, מאסרו נמשך אם היה כלוא ומחלתו התארכה אם היה חולה, וכל עוד לא יכול היה לפרנסתו ולא היה מסוגל לנסוע אם הוא ניסה לעשות כך, והוא לא יכול היה להגיע לאשתו אם היה מתחייב להגן עליה, והוא הפסיק לחפש ידע אם הוא סטודנט. במיוחד אם זה בחורף ובים . זה עשוי להצביע על מאסר, כאשר יונוס, עליו השלום, היה מרותק בבטן הלוויתן כאשר ספינתו נעצרה . עם זאת, התוצאה של כל מה שתיארנו היא טובה ברוך השם, והצלת המהות של הספינה ומה שהוצג בפניה ובה, כמו ישועת נח, השלום עליהם והישרדותם של את הספינה מהמלך הזועם, מכיוון שהירקות גערו אותה והורידו קרש מלוחותיה, עם התוצאה הטובה של יונוס, עליו השלום. לאחר מצבו, ומה שהתגלה לו . לכן הם אמרו שאם הספינה תיפגע או תיפתח, ימצאו מי שנמצא בה, אלא אם כן הנוסע שלה יוצא לנחיתה או רודף אחריה, ואין בה שום טוב . אם הוא היה חולה הוא מת ונשא אל העפר כשהוא נושא בעומס מחריד, ואם הוא היה בים, הוא ניזוק, ואולי הסירה שלו תישבר בגלל זרימתה מלבד מהלכה . במקום זאת, מתוך הרגל הערות שלו, אם הוא דוחף את טטארוס לארץ, הוא שבור וניזוק . ואם מחפש בעל ידע ראה כי ספינתו יצאה לנחיתה והסיעה אותה עליו, הוא יצא בידיעתו ובמחלוקתו לכפירה, צביעות או זנות, משום שהוללות היא יציאה מציות, ומקור הבולטות וחוסר הצדק, מניעת משהו במקומו, ואז לעלות על הספינה מהמים שבהם היא שרדה והיא מוגנת עד היסוד שלא נהוג לרוץ עליה, שכן יושביה גם יצא מהאמת ומהטעות הישנה . אם זה לא היה, אז אולי הוא היה פורץ עם אשתו ושהה איתה על פי מצבו, או אולי היה משחרר את שפחתה ומתמיד בקשר עם המלך, או אולי הענף שלו היה מותש ופרנסתו הייתה להיות בלתי אפשרי, ולכן הוא יחפש אותו חזרה מהמקום שהוא לא צריך . ואם הספינה שלו הונעה באוויר על פני מים אחרים, אז כל מה שמצוין על ידי זה אבוד, או חייל בגלל שירותו, נוצותיו וציודו, או שהוא מותקן משאר הספינות, והוא עשוי ציין את ארונו של מי שהיה חולה בין הסולטנים, השליטים, המלומדים והראשי, וכמה מהם אמרו : מי ראה שהוא נמצא בספינה על הים, בתוך מלך גדול או סולטן . הספינה היא בריחה ממצוקה, חרדה, מחלות ומאסר, שכן מי שרואה את עצמו כבעליו . אם הוא רואה שהוא נמצא בו, הוא נמצא בו, אלא אם כן הוא יימלט ואם יעזוב אותו, הישועה שלו תהיה מהירה יותר, ואם הוא נמצא בו בזמן שהוא על יבשה . הדאגה הייתה עזה יותר וההצלה הייתה רחוקה יותר, ואם החומה המבודדת ראתה שהוא עלה בספינה, הוא היה ממלא אחר המנדט של המלך הגדול ביותר עד לים, והאפוטרופסות תהיה בהתאם להוראות של הספינה ויכולתה, ואחרי הספינה מהיבשה אחריו מבידוד . ונאמר שרכיבה על ספינה בים היא מסע של חומרה וסכנה, והמרחק שלה מהיבשה, אחריה מהנרתיק . ואם הוא נמצא בעניין, אז הוא מסתכן, אז אם הוא יוצא מזה, הוא יימלט ולא יציית לאדונו, כי הקב~ה אמר : ~ כשלא הוביל אותם לצדק, הם היו שותפים . ” אם איש החזון הלך למדינתו, או שהוא סוחר שסחרו אבד, הספינה תחזור . אם הספינה הייתה טובעת ונתלתה עליה עם לוח, אז הסולטן היה כועס עליו אם הוא היה מושל, אז הוא ברח והמדינה חוזרת אליו . ואם הוא היה סוחר, אז הוא צמצם את כספו ופצה על כך, ואם הוא טבע אז הוא כמו טובע . ומי שרואה שהוא נמצא בספינה בלב ים, אז הוא יהיה בידי אלה שיורדים ממנו, ומותו יהיה ישועה מרוע מה שהוא ירא . ספינתו טבעה ולוחותיה פיזרו את המזל עבורו בזה שהוא יקר לו . ונאמר כי הספינה ההרוסה היא מסע בבטחה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ארון הקודש עשה לך כיף לרוץ בים בפקודתו .~ הספינה העמוסה באנשים בטוחה עבור מי שנמצא בה במסע, כי אלוהים אדירים אומר : ~הגשנו אותו ואת מי שנמצא איתו בתיבה הטעונה .~ ושוטרי ספינה פגעו בדגל או מקבלים כסף מתלונה . והוא לקח את חבל הספינה, חסן אלדין וחברי הצדיקים בלי לעזוב אותם, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ותחזיק בחבלי אלוהים כולם ואל תפריד .~ ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני נמצא בספינה שחורה ולא נותרה אלא חבלים . הוא אמר : אתה אדם שדתו אינה נותרה אלא כנות, וחבלי הספינה הם בעלי הדת ….