ומי שחושב שהוא צום עבור מישהו אחר מלבד האל הכל יכול, אבל על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו

…ומי שרואה שהוא מעליב מישהו, אז מזלזלים בו ….

…ומי שרואה שהוא נלקח על ידי מישהו, אז הוא יתמוך בו, ואם הוא ממשפחת המלך, הוא רשאי לברך אותו על הידיים ….

…ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל, ואולי גם מעיד על ריכוך ונשיקת הברך בלעדיו, ונשק לאיש בלי זה ….

…דניאל אמר, ~מי שרואה שהוא מגהץ או מגהץ מישהו, אז הוא שומע מילים חסרות תועלת, ועלול להשפיע על ליבו או להאשים אותו בהאשמה, ואם הגיהוץ נובע מבעיה, זה מעיד על טובתו של דתו ועולמו . ~…

…נאמר חזון ההרג למי שלא סבל ממותו של החסד ….

…ומי שרואה כאילו אדם מת קורא לו ממקום שהוא לא רואה אותו ויוצא איתו כדי שלא יוכל להימנע ממנו, אז הוא ימות כמחלה של אותו מת או הגורם מותו ….

…ומי שיראה ששתל עץ שלא צמח, אז ילווה לו צער ככל שהוא ביצע אותו ….

…ומי שרואה פרדס במקום שלא היה בו, אז יופקד עליו מלך חדש, יבוא המקום ההוא ….

…ומי שרואה שהוא מקבל את הקרקע למישהו שלא דורש ממנו להתנשק, אין בו טוב ….

…נאמר שמי שראה שהוא נטע משהו שלא גדל, אז זה בשלוש דרכים של הומוסקסואליות, ונאמר שזה עניין של בושה או חריצות במה שאין לו תוצאה ….

…ומי שרואה שהוא הפך לחיה שלא ניתן לאכול את בשרה, אז הוא מושפל ופורענתי, גם אם יש לו תפקיד לבודד אותו, ונאמר שהוא ידוע לאנשים על מה שהוא חושף ומביש ….

…ומי שרואה שהוא עושה לאחד מהם את מה שלא ראוי לעשות, אין בזה טוב, ונאמר שחזון המסגד מתפרש על ידי הסולטאן או מי שתופס את מקומו, ואת חזון ה בית הספר מתפרש על ידי שופטים, חוקרים, משפטנים והמסגד, המתפרש על ידי אישה בעלת גורל גדול ….

…ומי שרואה שגידל שן במקום שלא צריך לגדל אותה, אז זה מעיד על כך שקרה משהו שאינו מחמוד, ואם הוא רואה שהוא בלע את שיניו או את חלקן, אז הוא אוכל את מה שיש לא מותר לו כסף, בין אם זה בשבילו ובין אם למישהו אחר ….

…באשר לאימאם שלוקח את כבשי הקהילה שלא בצדק, זה חוסר ההגינות של האצילים שלהם ….

…ומי שרואה שים קם במקום שלא הופקד בו, אז יעבור המלך על ידו או על צבאו, ובאשר לים אם הוא של דם, אז זה מעיד על משפט בו שופכים דם ….

מי שראה שהוא ספר מספר גדול בידו, הוא הצטער על ההוצאה שהוא הוציא כי אלוהים אדירים אמר, ~ אז הוא מסובב את ידיו .~…

ומי שרואה אש שנופלת בבניין או בעץ, אז זה פורענות שקורה לאנשי המקום ההוא ….

האטה : זה מעיד על ייסורים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז שהכופרים יאטו אותם .~ אם הוא יראה כאילו נתן לאדם בכעס, הוא יענה אותו קשות ….

האטת טשטוש האדם בחלום מעיד על ייסורים . אם הוא יראה כאילו נתן לאדם בכעס, הוא יענה אותו קשות ….

נאמר שאם אישה תראה שיוצאת ממנה שריפה, היא תלד בן מלוכה ….

…ומי שרואה שהוא נכנס לכל אחד מכך או מה שהוצג מהמקומות המכובדים בזמן שהוא נוסע, אז הוא ינתק את קרבתו וימנע מהם לתמוך בו ….

ומי שחושב שהוא מכין בכל אחד מאותם דברים דומים שאי אפשר להכין כשהוא ער, זה לא ראוי לשבח ….

ואם היא רואה ששומשום יוצא ממנה, אז זה מצביע על כך שבעלה מסתיר את אהבתה ….

ומי שראה שהוא ליקק את כל זה, אז הוא אוכל כסף בשנאה, וחלק מהמתבטאים אומרים שהוא נואף ….

וכל מי שרואה כינים שיוצאות מהם ודוב על הקרקע, אז הוא יסטה בשפע של בעלי חיים ויגדל את השתכרותו ….

ומי שחושב שמשהו אבוד ממנו אם הדבר הזה מקובל, אז זה מצביע על כך שמשהו מזיק התרחש במידת הערך של אותו הדבר, ואם זה אחרת, הביטוי שלו נגדו ….

ומי שרואה פנינה שיוצאת ממנו או מגבו, אז היא מתפרשת על ידי בואו של ילד והוא מדבר עליו מילים רעות, ונאמר שהפנינה מתפרשת בארבע דרכים על ידי אדם הסוגד, בחריצות ובכנות, הולכים בדרך הטובה והרהוטה

…וכמה מהמביעים אמרו: ~מי שראה רכילות ביד של מישהו או אכל ממנה, אז זה עלול לגלול עליו מגזירת השם .~…

ומי שרואה שהוא הקיא ושום דבר לא יצא ממנו או משהו שהוא שונא יצא ממנו, אז הוא מציין מחלה, ואם יצא כיח אז הוא התאושש במהירות, ואם הוא הקיא דם זה מעיד על מוות, ואם זה הוא צהוב אז הוא בטוח מחולשה, ואם הוא שחור אז הוא ניצל מדאגה ומצער ….

…הפרי, אם הפרי נראה בחלום והוא מתוק, מעיד על פרנסה, תועלת וידע שימושי, והפירות החמצמצים לכל מי שמסכים לאכול אותו זה גם כן, ולמי שלא מסכים איתו, זה כסף אסור וגידול במחלתו, ומה שלא מסתיים בפירות מעיד על אכילתו ועל החזקתו של דת או על שכיחותן של נשים וגברים שאינם מוסלמים עבדים או טיפשים של אלה . והפרי המסולף מקיים עייפות, והפרי המאודה אינו חשוד מעט או ללא חשש, או שלא נשמר מזכת . והפרי שאין בו גבעולים או קליפה מעיד על קלות הדברים והפרנסה החוקית שאינה נגועה בשום דבר . אם הפרי נמצא בעונתו ובשלותו, הרי שזה טוב דחוף, ואם הוא לא בעונתו אז התועלת שלו לאחר זמן מה, או שהוא עדות לפרנסה . ואכילה במועד שאינו זמנה היא הקלה שהחמיצה טוב וקלות קושי, וחקירה של מה חוששים ללכת . וכל פרי משולב הוא סימן להכרות ומפגש ולהיפך . כל פרי מוזר הוא סימן לארצו . הפירות הם בעלים, ילדים, חוזי כסף, חנויות, מדע, רכוש, יצירות טובות, משפחה, קרובי משפחה, יחידים, או תרופה למחלות של מי שמחזיק בהם, והם עשויים לציין איזה משקה עשוי מהם . כמו כן המשמום מציין את מים או שומן . ומי שקוטף משהו מעץ שאינו פרי, אז הוא נשאר בעניין שאינו מותר לו, או שהוא מחפש דבר שאינו חייב עבורו . וקטיף הפרי משורשי העץ הוא עדות למריבה עם אדם מכובד, ומי שרואה שהוא קטף פירות שונים מהעצים, זה משפיע על הידע והפסיקה של גברים שיש להם עמדות בידע ויוקרה . אם היה בוחר את זה בזמן שישב, תהיה לו פרנסה בלי עבודה קשה . ומי שראה עץ פורה בחורף והוא מצא חן בעיניו, אז הוא היה אדם שנאלץ, והניח שיש לו כסף, ואם הוא יבחר ממנו משהו, הכסף שלו ילך לאותו האיש כמו הוא בחר אותו . הפירות הם עושר וכבוד, כך שמי שרואה שהוא קוצר מעץ מחובר שאינו פריו, אז הוא מציין גיס צדיק, או שותף לו שהוא טוב . וכל פרי שהיה בהרים שלא היה בבעלותו, זה ידע, פרנסה וכישרונות מאלוהים אדירים, ולאף אחד אין טובה לכך ….

…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שראה שמישהו מכה אותו ולא יודע מה הסיבה להרביץ לו, אז הוא ירוויח טוב וכסף וילבש משהו חדש. אם הוא מפחד מסקילת המכות, הוא בטוח ממה שהוא חושש . ~…