…רחמה היא בחלום אדם טיפש מטונף אם רואים אותו בלילה . אבל אם זה נראה במהלך היום, זה מצביע על מחלה . ומי שיראה שהוא לקח רחמים, הוא ייחשף למלחמה, ודם רב יזרום בה, ואולי מחלה קשה . ומי שיראה אבנים רבות, הוא ייכנס לעיירה שאנשיה ילכו למחנה צבאי . אם הוא רואה אדם חולה בביתו הוא ימות, או שהוא יהיה קרוב למוות בגלל מחלתו . אל-רחמה לבורסקאים וכלי חרס היא עדות לטובה ותועלת, ולרופאים ולמטופלים זה סימן לרוע . אל-רקם מציין אויבים, אנשים בטלים ואנשים ששוטפים את המתים, או הולכים לקברים . ואל-רקם מציין גנבים, להקה, בדידות, הרס האדון ודיבור מגונה ….
חולם על מישהו זורק עלי אבנים
(115 פירושים ומשמעויות של חלומות על מישהו זורק עלי אבנים)…אבן סירין נשאל על חזון הברזל, והוא אמר: באשר לברזל, זה משרת, וזה לא נעשה על ידי טובין העולם, עד כדי כך ואריכות ימים. ומי שרואה שהוא חופר ברזל או מוציא אותו מאבן, אז יהיה לו קשה, כי אלוהים אדירים אומר אומר, תהיה אבנים או ברזל הפסוק ….
…זה מציין בחלום את האיסלאם לפיו אנשים חיים וניצלים . וזו הסיבה לרחמיו של אלוהים מכיוון שהוא נושא את המים שבהם הבריאה חיה . ואולי העננים הצביעו על ידע ופסיקה, חוכמה ובירור בגלל טוב לב החוכמה שהיא מכילה . ואולי הוא ציין את החיילים לשאת מים, מה שמעיד על הבריאה, שנוצרו ממים . אולי זה מתייחס לספינות שעוברות במים שאינן יבשות . ואולי הצביע על נשים בהריון . אולי זה מעיד על גשם כי זה הסיבה שלו . ואם העננים היו שחורים, או שהיו לו רעמים, הוא ציין את הסימפטומים של הסולטאן, את ייסוריו ואת פקודותיו . ומי שראה עננים בביתו הפך למוסלמי אם הוא לא מאמין, או שהוא זכה לברכה אם הוא היה מאמין, או שאשתו נכנסה להריון אם הוא רוצה לעשות זאת . ואם הוא רואה את עצמו רוכב על העננים, הוא מתחתן עם אישה צדיקה אם הוא רוואי, או שהוא מבצע חג'ג 'אם הוא מקווה לכך, אחרת הוא ידוע בידע ובחוכמה אם הוא סטודנט . אם הוא רואה שמגיעים עננים ברורים, ואנשים מחכים למימיהם, הציגו את הצד ההוא למה שהעם מצפה לו ומחכה . אם אדם רואה שעננים נפלו על אדמה, מדובר בשטף וגשם או גורים או חתול או ציפור, ואם יש עדויות לדאגה ושנאה כמו רעלים, רוחות חזקות, אש, אבנים, נחשים ועקרבים. , אז זו פשיטה שמגיעה אליהם, או ארבה או מגיפה שפוגעת בצמחים שלהם, או דוקטרינות וכפירה שמתפשטת בין הצג אותם . ונאמר : אס- סאהב הוא מלך גדול או סמכות רחומה רחומה או מלומד או איש חכם . אם אדם אוכל עננים, אז הוא מרוויח מאדם עם כסף או חוכמה מותרים . אם ירכב על העננים, ציוויו יתעלה ויתעלה בחכמתו . אם הוא רואה שעולמו עננים, אז סבו וחתירתו לחוכמה . ואם העננים שחורים, הרי זו חוכמה בחומרה, אבירות ושמחה . ואם תהיה אימה עם עננים, אז היא תקבל זוועה מאדם חכם וחזק . ואם הוא רואה שבנה בית על עננים, אז הוא מגיע לעולם מכובד עם חוכמה וגובה . אם הוא רואה שיש בידו עננים שמהם יורד גשם, אז הוא משיג חוכמה וחוכמה עוברת על לשונו . ואם יראה ענן העולה וממטיר עליו זהב, אז ילמד מאמרים חכמים מענין העולם הזה . אם אין בו גשם, ואם אין בו גשם, והוא מבין המיוחסים למדינה, אז זה לא עושה צדק או הוגנות, ואם זה מיוחס לסחר, אז זה עושה לא למלא את מה שהוא מוכר, ואם הוא מדען, הוא קמצן מהידע שלו, ואם הוא אומן אז הוא שולט בייצור שלו ומייעץ, ואנשים צריכים את זה . ועננים הם סולטנים עבורם יותר מאנשים . ומי שראה שעננים יורדים מהשמים וגשם גשם כללי, אז האימאם שולח למקום ההוא נסיך צודק, ואם העננים היו שחורים אז ירד גשם, אז המושל הוא צודק, ואם העננים היו לבנים אז זה גשם, ואז הוא היה שליט מבורך וצודק . ונאמר : אם יראה עננים בזמנו, אז הוא ישיג טוב, ברכה, ברכה וכסף, ואם יראה עננים גשומים בזמנו, אז אלוהים אדירים מאריך את הפרנסה בעיר ההיא, ואם הם נמצאים בצורת, הוא מגדיל אותם ומוציא אותם ממנו . אם הוא רואה עננים שחורים ללא גשם, אז הוא יקבל תועלת, וייתכן שזה עדות לקור או עצב קשים . אם הוא רואה ענן אדום בזמן אחר, תושבי העיר ההיא יסבלו ממצוקה, מחלוקת או ממחלות . אם הוא רואה עננים עולים מהאדמה לשמיים, אז הוא מציין טוב וברכה. אם החזון איש רוצה מסע, זה נעשה בשבילו . ואם יראה ענן כהה, הוא יהיה במצוקה וכל ענייניו סגורים בפניו . והעננים הלבנים בחזון הם עדות לעבודה . והעננים שאדם רואה כעלייה מן האדמה לשמיים מעידים על נסיעה . ומציין מי נסע בשובו מנסיעתו ומעיד על הופעתם של דברים נסתרים . והעננים האדומים מעידים על אבטלה . והעננים הכהים מעידים על ענן . ועננים שחורים מעידים על קור או עצב קשים . ואולי העננים האדומים הצביעו על חייל שנכנס לארץ ההיא ועלילה . ומי שרואה שהוא לקח משהו מהעננים, הוא יסבול משהו גדול בחוכמה, או הרבה חריש וטיפוח . ומי שיראה שהוא רכב על העננים או הלך עליו, הוא יבין את כל החוכמה . ומי שרואה את העננים מכסים את השמש, המלך יחלה, יוכנע או יבודד מסמכותו . ג'עפר אל-סאדיק, אלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : מי שרואה את חולצתו מהעננים, הוא מכוסה על ידי אלוהים, ברכה . והעננים מעידים על היעלמות הדאגה, המר, הפחד והתגלות הכבוד, וזה מה שנראה לאפוטרופוסים בעת גשם של מים , ואולי העננים מצביעים על היכרות עם האמרה הקב~ה : ( לא ראית שאלוהים שם עננים ואז מלחין אותם )….
…ומי שרואה כאילו הוא שורף אש לשרוף אותה, אז הוא מבקש עזרה של רשות קשוחה בחומרת העוני, ואם אישה רואה שהיא מדליקה אש ושורפת אש בוהקת, אז היא נותנת לידת ילד, ופגישת הניצוץ והדק ההיא מעידה על אפוטרופסות ועל סדירותה מכיוון שהאבן קשה והברזל אכזרי ובעוצמה רבה ושריפת האש בין שתי אבנים הנלחמות בשני גברים לא מוסריים ומכבים אותה סבל מרגיע ….
…ומי שרואה שהוא שובר אבן, זה שובר את לבו של צבוע קשיח לב, כי אלוהים אדירים אומר, ~ הם כמו אבנים או חמורות יותר .~…
…ומי שרואה שמישהו חוצב את זה מהדיבל, אז הוא זורק אותו בפגם ובוז לו, והעניין נדלק על העושה עוול, וההרחבה בפני עצמו בפרשנות מושחרת ….
…גיהנום : סימן סמכות למהותו ולסמכותו על מה שנמצא מתחתיו, עם נזקו ותועלתו, ואולי הוא מעיד על הגיהינום עצמו ועל עונש האלוהים, והוא עשוי להצביע על חטאים, חטאים ואסורים וכל מה שמוביל אליו ומקרב אותו אליו . מתוך אמירה או עשייה . אולי זה הצביע על הדרכה, על האיסלאם, על הידע ועל הקוראן, מכיוון שהוא מונחה בחושך, יחד עם דברי משה , עליו השלום : ~ או מצא הדרכה באש ~, והוא מצא ושמע את דברי אלוהים אדירים בהדרכה . אולי זה מעיד על פרנסה, תועלות ועושר, מכיוון שהוא מכיל טוב בפנסיה למטייל ולהווה, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ הפכנו את זה לתזכורת והנאה עבור המאמינים .~ נאמר לו מי שהוא עני או מת, אשו כובתה . מכיוון שהערבים הוצעו כמתנות לאבן אל-סביל ולאורחת שהופסקו, על מנת שהיא תודרך ותוגן בפניה, כדי שיבטאו בנוכחותה נדיבות ועושר, וחוסר המעש שלה מסבל ועוני . אולי זה הצביע על הג'ין כי הם נוצרו מאש רעילה . וזה עשוי להצביע על החרב והמרדה, אם יש לה קול, רעם, לשונות ועשן . אולי זה הצביע על ייסורי הרשות, מכיוון שהיא ייסורו של אלוהים והוא סמכותם של שני העולמות . אולי זה הצביע על העקרות והארבה . וזה עשוי להצביע על מחלות, אבעבועות שחורות ומגיפה . מי שרואה שריפה נופלת מהשמים בבתים ובחנויות, ואם יש לה לשונות ועשן, הרי זו מרדה וחרב השוכנת באותו מקום, במיוחד אם היא נמצאת בבתים של עשירים ועניים, ו המאהב זורק את זה על האנשים, במיוחד אם זה נמצא בבתים של עשירים בפרט, ואם זה גחלים ללא לשונות הם מחלות, אבעבועות שחורות או מגיפות, במיוחד אם הם בכלל מערבבים אנשים . אך אם ירידת האש נמצאת בדיונות ובפדנים ובמקומות עיבוד וצמחים, הרי זו עקרות ששורפת צמחים או ארבה ששורפים ותופסים אותם . באשר למי שמדליק אש בדרך שהולכת, או שאנשים יונחו על ידה אם הוא מוצא אותה כשהוא זקוק לה, אז הידע וההדרכה הם מגיעים אליהם, או שהוא משדר אותה ומפרסם אותה אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יקבל סמכות, חברות ותועלת, והאנשים מרוויחים איתו . אם האש נמצאת בדרך שאינה בדרך, או שהיא שורפת מישהו שעובר בה או מניצת אותה או פוגעת בו בעשן, או שהיא שורפת את הבגד או את גופו או פוגעת בראייתו, אז זו כפירה שהוא עושה או מפקח, או רשות בלתי צודקת המפלטת בו או שהיא עוולה כלפיו בהתאם למידת שירותו אליו או בריחתו מהם . אבל אם זו הייתה אש גדולה שלא דמתה לאש העולם הזה, היא הועלה עליו כדי להיזרק לתוכה, אז רבים מאויביו רצו לפגוע בו, אז הוא יזכה בניצחון עליהם ויהיה עדיף עליהם , ואם היו זורקים אותו לתוכו, הוא היה מציל את איברהים, עליו השלום . וכל זה אם מי שביצע זאת היו אויביו, או החפץ בו היה איש צדיק . אך אם הוא רואה אותה מאיימת עליו במיוחד, או מי שהשתלט על הדלקתו יוצא איתו, אלוהים ירא את אדוניו ויסלק את מה שהוא ממעשיהם של אנשי הגיהינום לפני שהוא מגיע אליה, אז הוא נזף בה כי פחד ממנה . באשר למי שרואה אתו אש בתנור, בתנור, בקאון וכדומה במקומות בהם הוא נשרף, אז הוא משיג עושר ויתרונות, במיוחד אם פרנסתו היא למען האש, במיוחד אם זה גם בחורף . ואם יראה את אשו כובתה או כובתה, או הופכת לאפר, או מים או גשם מכבים אותה, אז יחסר לו והוא יושעה מעבודתו ותעשייתו . ואם מישהו שלא יחיה מזה במקומות כאלה ישתלב במזון, הוא היה רוצה שכסף או פרנסה ישמשו שליט או לסמכותו ולעזרתו, או על ידי התדיינות, סדרנות, סכסוכים ותיווך, אחרת הוא יהיה מותקף על ידי מילים ומילים רעות ורעות . לגבי מי שרואה את זה, זה נשרף במזון, בשמן או בכל דבר ממכירות, ואז הוא מגזים, ואולי הסולטן יבקש אותו והעם ייקח את הכסף שלו איתו . באשר למוות של אכילת אש, זה כסף אסור ופרנסה מזיקה שהוא אוכל, ואולי זה מכסף של יתומים, בגלל מה שיש בקוראן. אם הוא ראה אש מדברת בצנצנת או בשקית או בקערת כלים אחרים המעידה על זכרים ונקבות, אז מה שמיוחס לאותו כלי יפגע בג'ין ובכניסותיו, עד שידבר על לשונו . כמה מהם אמרו : אש היא מלחמה אם יש להבה וצליל, ואם המקום שאתה רואה זה לא ארץ מלחמה, אז זה מגיפה, כאב, אבעבועות שחורות או מוות שקורים שם . אבו-עמר אל-נח'איי אמר לשליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ראיתי אש שיצאה מהאדמה והסתובבה ביני לבין בן שלי, וראיתי את זה אומר : א להבת הראייה והעיוור, האכילו אותי שכולכם אוכלים את משפחתכם ואת כספכם, אז הוא אמר עליו השלום : זה משפט שיקרה בסוף הזמן והורג אנשים מולם, ואז הם רבים עם כלים ומריבים בין אצבעותיו, והעבריין חושב שהוא פילנטרופ, ודם המאמינים עדיף למאמינים מאשר לשתות מים . ומי שמבעיר אש בכדי לשרוף אותה, הוא מקרין צו למלא את עוניו, כי הקור הוא עוני . אבן סירין נשאל על אדם שראה מנורה על אגודלו ואמר : זהו עיוור שהובל על ידי כמה מבנו . אם אני מערבב אותו לצליית בשר איתו, אני מאיר משהו שאנשים נוגעים בו . אם הייתי מכה על המנגל, הייתה לי פרנסה קטנה בעצב . אם עורר אותו לבשל סיר עם אוכל בתוכו, הוא גידל משהו שירוויח מהערך של ביתו . אם אין אוכל בסיר, אז עליו לתקוף גבר במילים ולגרום לו לעשות משהו לא נעים . כל מה שפוגע באש ונשרף מהגוף או מהבגדים, זה נזק ופורענות . ומי שיעלה באש יפגע בכסף אסור מהסולטאן . ומי שנפגע מזוהר האש, אנשים יעקרו בו בחזרה ….
ומי שרואה שיש לו אגוז ביד, אבל כשהוא זורק אגוז, צערו פחות
…שתן היא בחלום, לבזבז את כספו על משהו שאינו מותר לו, או לקיים יחסי מין עם משהו שאינו מתאים לו . ודיוריזה בחלום היא עדות לייצור פרנסה . והחזקת השתן וקשיותו עשויה להצביע על דחיפותו בעניינים וחוסר צדקנות, וכי המזרק אינו מסתפק בהחלטה עד שלא ישלם את מה שהקפיא ממנה . ולהטיל שתן בחלום זה כסף אסור . ומי שרואה שהוא נמצא במקום לא ידוע, יתחתן עם אישה במקום ההוא . ונאמר : מי שרואה כאילו הוא משתין, הוא מוציא מזונות שחוזרים אליו . ומי שרואה את עצמו שחוק בבאר, הוא יבזבז מהכסף המותר רווחים . ומי שיראה שהוא נשחק על סחורה, הוא יאבד את הסחורה ההיא . חבר בנישה מוליד בן מדען . ומי שרואה כאילו הוא התבלה על הקוראן, אחד מילדיו ישנן בעל פה את הקוראן הקדוש . ומי שרואה את עצמו כאילו הוא מוזג חלק ומגביל חלק, אם הוא עשיר, חלק מכספו ייעלם, ואם הוא נסער, חלק ממצוקתו ייעלם . אם הוא רואה בכך שאדם אחר משתין עימו, אז השתן שלהם מעורבב, והם נופלים להמשך וזיקה . אם הוא יראה שהוא מזרק הוא יכעס על אשתו . אם השתן חזק עליו, והוא לא יכול למצוא מקום לזה, הוא רוצה לקבור כסף ולא יכול למצוא מקום קבורה . אם הוא יראה שהוא השתין במקום השתן, אז הוא ישוחרר אם הוא עני, ואם הוא עשיר, הוא מאבד את כספו . אם היה רואה אנשים שמנגבים את השתן שלו, ילד היה נולד לו, והאנשים היו הולכים אחריו . אם הוא רואה אדם שידוע שהוא רע עליו, אז הוא משפיל אותו בכך שהוא מוציא עליו את כספו . אם אדם רואה שהוא משתין חלב, הוא יאבד את האינסטינקט שלו. אם אדם מוכר שותה אותו, אז הוא מוציא עליו כסף חוקי בעולמו . ומי שרואה שהוא משתין דם, הוא יבוא לאישה גרושה, או לאישה עם מהראם, והוא לא יודע את זה . אם הוא יראה שהוא משתין את זאפרנה, יהיה לו בן חולה . אם הוא רואה שאין לו מיץ, אז הוא מוציא את כספו . אם הוא רואה כאילו אין לו לכלוך או בוץ, הרי הוא אדם שאינו משפר את ההדחה . כי האש נולדה לו בן סמכות . הזוטות החיוורת ביצעה מגונה עם משפחתו . אם קיא יוצא במקום שתן, זה מצביע על ילד אסור . ואם ציפור תצא החוצה, ייוולד ילד שמתאים למהות אותה ציפור בטוב ובשחיתות . ומי שנודד בעמידה מוציא את כספו מחוסר ידיעה . מי שלובש את חולצתו יהיה לו בן, ואם אין לו אישה, הוא יתחתן . אם הוא רואה שהוא משתין באפו, אז הוא בא אסור . ומי שיראה שהוא משתין באחד ממקומות השוק, הוא ייחשב לחשבון השוק . ראה שאביו של ארדשיר בן סאסאן היה רועה צאן כמו חבר והרומם אותו דוד קיטור של כל השמים, הוא שאל את באבק את המעבר, הוא אמר : אל אובארבה אפילו ייחסת לבן נועז בך, וועד זה, אמר : נולד לך לגולם יש סיכויים היה טוב . ומי שרואה שהוא איבד את חייו בבית עם, בשכונת הקהילה, או במסגד של עם, מדינה או כפר, אז הוא זורק איתם נישואין . ומי שרואה שהוא משתין בבקבוק או באגן, או בצנצנת, באר, או אחת הרוסה, אז הוא יתחתן עם אישה . זה הרגיש כי בראש הים לצאת כסף לסולטאן בעשר או זאקאט ואחרים . ומי שראה שהוא חשב שילדיו יתפשטו . ומי שרואה כי איבר המין יוצא מאברי המין שלו, אז נולד לו ילד שמשתתף בכל הידע, כי העט שומר על כל הידע . ואם הוא רואה שגלולה יצאה מגופו, אז נולד לו ילד ויהיה לו אויב . ומי שרואה שהוא השתין הרבה, בניגוד להרגל, או זיהם אותו, או שזה מריח רע, או שהוא השתין בזמן שאנשים מסתכלים עליו, זו עדות לזדון או לביטוי של רוע שנחשף . ושתיית שתן מעידה על חשד לרווחים או כסף אסור ….
…ומי שרואה שהוא זורק את חרבו ושובר אותה, אז זה מתפרש על ידי מות אביו או דודו או מי שתופס את מקומם, וכל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, יתפרש גם בהם ו חזון שבירת הצצה לחרב יתפרש על ידי מות האם או הדודה, ולכן מה שנראה בפרופילי החרב של זאין או שין מתפרש בהם ….
…ומי שרואה שמשהו מזה פגע במקום ולא פגע בו, אז זה לא משפיע עליו, אבל זה קורה בגלל זה, וכל מה שאדם זורק אליו מכל הסוגים הוא דיבור, ומה היה נכון מזה , לנאום הייתה השפעה, ואם הכאב שלו היה עז יותר, ואם זה לא כאב, אז לדיבור הזה אין השפעה ואלוהים יודע מה נכון ….
…ליחה היא סכום כסף שלא צומח, ואם היה רואה שהוא זורק ליחה הוא היה מרוויח הקלה ומתאושש אם הוא היה חולה ….
…אם הוא רואה שהוא כותב את זה עלי אדמות, אז הוא אתאיסט ….
…הר : מלך או שליט אכזרי, מאופק, או אדם גדול כמו הר, אורכו, קוצרו וגובהו . והוא מלמד את העולם ואת הנזיר, ומציין את הדרגות הגבוהות, המקומות הנכבדים והסירות הטובות, ואלוהים אלוהים ברא הרים כיתדות הארץ כשהוא מופרע, כיוון שהם כמו מלומדים ומלכים, כי הם מחזיקים במה הרים אנכיים אינם מחזיקים, ועשויים להצביע על המטרות והדרישות, מכיוון שהעולה אליו אינו עולה אלא כלפיו. מי שרואה את עצמו על הר, תומך אליו או יושב בצילו, ניגש לאיש ראשי, התפרסם בזכותו ותפס אתו מחסה, כסולטן או משפטן, מלומד שסגד לנזיר, אז מה דעתך אם הוא היה מעליו קורא לשיחה לסונה, לעתיד הצ'יבלה, או שהוא נזרק מקשת ביד כי תהילתו בעם משתרעת עד לקולו, וספריו והפקודות שלו מבוצעים ל המקום אליו הגיעו החצים שלו . ואם מי שראה את עצמו פוחד ממנו כשהוא ער היה ביטחון, ואם הוא נמצא בספינה, הוא נפגע בים על ידי קשיים ומכשול שעבורו היה משוחד, ועלייתו עליו הייתה ללא דופי , כי אלוהים הקב~ה אמר : ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~ אבן סירין אמר : ההר באותה תקופה אינו מתקיים, אלא אם כן נראה אותו בחלום כאילו הוא נמלט מספינה להר, כשהוא הולך ומתאבד, על פי סיפור אבן נח . זה עשוי להצביע על אדם שלא היה ער בספינה או בים, על הפרדוקס של דעת הקבוצה ובלעדיות וכפירה, אז מה דעתך אם תהיה לו מפלצת ההרים ושביעותיהם, או הספינה שממנה הוא ברח להר היה שופט, מפקד ידע או אימאם צודק . באשר לטיפוס על הרים, זו דרישה שהוא מבקש ומשהו שהוא רוצה, ולכן הוא שואל על מה הם נמצאים בזמן שהוא ער, או על התקווה שלו מחברת הסולטאן או מדען, או לעמוד אליהם ב צורך או במסע ביבשה וכדומה . ואם העלייה שלו אליו הייתה כמו טיפוס על הרים, מדרגות או דרך בטוחה, אז כל משפחתו תהיה לו קלה, וכל מה שסביבו חשש בשבילו . ואם היה מושפע ממנו לרעה, או שהוא יעלה אליו ללא מדרגות, שלום או שכל, היה חושש ממנו, וכל עניינו היה מרמה . אם סיכם לעיל, הוא נמלט לאחר מכן . ואם הוא נותן משנתו מבלי להגיע, או נופל בחלום, הוא נספה במה שרוצים ואסור בינו לבין מה שהוא רוצה, או שחובו מושחת בעבודתו, ואז הוא יורד מנזק ופגיעה מ נזק, פורענות ועצב, במידה הנשברת מחבריו . הנפילה מעל ההר ותקרות הגבעות של אלקואדה 0 קירות עליונים ועצי דקל ועצים, זה מראה את הפרדוקס של ההצגות את הדבר שנפל ממנו בפירושו , מהסולטאן, או מהעולם, או בעל או אשתו או עבדים או מלך או פעולה או אירוע, לשאול את החוזה על הדבר החשוב ביותר שהוא נמצא התעוררותו, כי אשר הוא התקוות והפחדים לו ומתנות ועיכובים אותו פרידתו ממנו, ועל התמדתו אותו, אם ההתעוררות נוצרת בגלל שפע הדרישות והתנאים בה, או בגלל שינוי התקוות שלה, הוא נשפט באופן פרדוקסלי עבור מי שנפל ממנו בחלום על פי עדויותיו בפירוש . ההבחנה בין ענייניו מעידה על ידי מידת הראיות שלו, וכי ידיעתו על השלמת הדבר שהיה עליו וכוחו, חולשתו וסערתו, אולי הובילו אותו מנפילתו מצחיחות, פוריות, מהמורות. , מישור, אבן, חול, אדמה או ים, אולי הוא חזר אליו בגופו בזמן נפילתו, ומעיד על נפילה לחטאים, סתמים ולהשחתה, אם נפילתו הייתה עדות לכך, כגון נפילה אל החיה, עורבים, נחשים וחולדות של העכברוש, או לכלוך ובוצה, וזה עשוי להצביע על נטישת חטאים ונמנעות מכפירה, אם הוא יברח מדבר כזה. או שנפילתו הייתה במסגד או בגן ילדים, או לנביא או לגן ילדים, או לנביא או לקיחת קוראן, או לתפילה קבוצתית . באשר למה שחזר להר מבחינת נפילה, הריסה או מקצועיות, זה מעיד על חורבן של מי שהסיע את ההר עליו, או על הרסו או הריגתו, אלא אם כן הוא עולה באוויר מעל ראשי הבריאה , כי זה פחד גדול שנשאר על העם מצד המלך, כי בני ישראל העלו את ההר שמעליהם זה כמו חופה, לפחד מה 'בשבילם, ואיום על אי ציות . באשר לריצת ההרים, זו עדות לתחייה מתמשכת, או מלחמה הנעה בה המלכים נעים זה נגד זה, או הבדל וטלטלה המתרחשת בין מדעני כדור הארץ בניסיון ומצוקה , בו פשוטי העם מתים, וזה עשוי להצביע על מוות ומגיפה, מכיוון שזה אחד מסימני התחייה, והחזרת ההר היא חמאה או אפר או עפר, אין בזה טוב למי שהצביע ההר אליו, לא בחייו ולא בדתו, ואם התווסף אליו שהאדיר לאחר השפלתו, והיה בטוח לאחר חוסר אמונו, והוא ירא אלוהים לאחר עריצותו, הוא חזר למה שהוא היה חזר למצב הראשון שלו, כי אלוהים אדירים יצירת הלבוש, כטענתם, היא קצף מים, והקצף אינו תקף, כפי שאמר אלוהים אדיר בספרו . וההר שיש בו מים, צמחים וירק, הוא קניין של חייב . ואם אין בו צמח או מים, הרי זה מלך דומיננטי לא מאמין, כי כמו המת, אלוהים אדירים לא משבח אותו ולא מקדש אותו . ההר העומד שלא נפל חי והוא טוב יותר מהנופלים, והנופלים שהפכו לסלעים מתים, כי הוא לא מזכיר את אלוהים ולא משבח אותו . ומי שקם על הר ושתה ממאתו והיה ראוי לאפוטרופסות, הוא השיג אותו מאדם של מלך קשה לב, ומה שהוא לא מעריך זה מה ששתה . המכשול הוא עונש וחומרה, אם הוא ייפול ממנו הוא ישרוד, ואם הוא יעלה הוא יעלה ויתנדנד מעייפות . והסלעים סביב ההר והעצים מסרסרים את המקום ההוא . וכל עלייה היא גובה, כל נפילה היא עמדה, וכל עלייה מעידה על בעיה, כך שירידה מעידה על הקלה, וכל עלייה מעידה על מצב, כך שירידה מעידה על בידוד . ואם הוא ראה שהוא נושא הר וכבד עליו, אז הוא נושא את אספקתו של איש ענק או סוחר שמכביד עליו, ואם הוא מפחד, פחד ממנו . אם הוא יראה שהוא נכנס למערת הרים, אז הוא יזכה לרציונליות בדתו ובענייניו, ישתלט על ענייני הסולטאן ויוכל . אם הוא נכנס למערת ההר במערה, אז הוא מתכנן מלך או גבר בלתי ניתן להריון, ואם הר פוגש אותו, הם או נסיעות או גבר בלתי חדיר או עניין קשה או אישה קשה ואכזרית יפגשו אותו, ואם הוא רואה שהוא עלה להר, הרי ההר הוא מטרת הדרישה שלו, ככל שהוא עלה, עד להתיישר מעליו . כל עלייה שאדם רואה, או מכשול, גבעה, גג וכו ', היא להשיג את הנדרש מביטול הצורך שהוא רוצה, והעלייה שווה, מצוקה ולא טוב בה . אם הוא רואה שהוא ירד מגבעה, ארמון או הר, הרי שהעניין שהוא מבקש פוחת ולא מתגשם, וכל מי שרואה שהוא הורס הר, אז הוא גווע באדם, ומי שרואה שהוא מעוניין לטפס על הר או לתרגל אותו, הרי אותו הר היה מטרה אליה הוא עולה, ואם הוא מעליו הוא משיג את תקוותו אם הוא ייפול ממנו, מצבו יגורש . והעלייה הראויה לשבח על ההר היא לצלוע בכך כמו שעושה ההר . וכל הגובה ראוי לשבח, אלא אם כן הוא ברמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אעמיס עליו עלייה ~….
…ומי שרואה את ההר ולא יטפס אליו, הוא יפגע מהם או יקווה למה שלא יקרה לו, כי אלוהים אדירים אמר ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~…
…עלי נייר ועץ בחלום מעידים על חיפוי, למעט נייר תאנה, זה עצב . ומי שיראה שהוא אוכל את נייר הקוראן שנכתב, יהיה לו גלאוקומה . ראה גם קלף, וראה נייר ….
…אודות האזעקה בן-והאב נבוכדנאצר לאחר חורבות ירושלים וטען בזכות ילדי ישראל שבע שנים, הדעה בתוך חלום, חזון גדול של ההילה שלו התכנסו הכוהנים Alhzar וביקש מהם על החזון שלו כי , הם אמרו : אל Iqsa המלך אפילו להגיד לו Ptooelha , אמר : אני נשכחתי אך לא אמרתי לי את זה שלושה אנשים בימים שהרגו אותך עבור Akrkm הלך הפחידה וגלן מהפסטיבל שלו שמעו כי דניאל – שלום עליו – ועל זה בכלא, אמר סוהר : לך אליו , אמור לו : שכאן אדם אשר ידע את ראייתך ופירושך הלך אליו אמר לו לאפטלב כשנכנס אליו לא התכופף אליו ואמר לו : מה מנע ממך השתטחות שלי? הוא אמר : אלוהים נתן לי ידע, לימד אותי, וציווה עלי לא להשתטח לאף אחד אחר , אז הוא אמר לו בקרוב : אני אוהב את אלה שממלאים את בריתם לאדוניהם , אז הוא סיפר לי על החזון שלי , אז דניאל אמר אותו : ראיתי אליל גדול עם כפות רגליו על האדמה וראשו בשמיים , מעליו מזהב, אמצע הכסף, ותחתיתו נחושת ורגלו הברזל ורגלי החימר שלו, אז בזמן שהייתם כשהסתכל עליו, אהבת את היופי שלו ואת הידוק העשייה שלו, אלוהים השליך אותו באבן מהשמיים, והוא נפל על ראשו עד שהוא מחץ אותו וזהב, כסף, נחושת וברזל התערבב עד דמיינת שאם אנשים וג'ין ייפגשו כדי להבדיל חלקם מאחרים הם לא יוכלו לעשות זאת לאבן שהוא נזרק, היא הוגבהה, הוגדלה והתפשטה עד שתמלא את כל האדמה , כך שראית שום דבר מלבד האבן והשמיים , אז הוא אמר : החזון שראיתי היה נכון, אז מה הפרשנות שלו? דניאל אמר : באשר לאליל, יש אומות שונות בתחילת הזמן ובתוכו ובקרבו ובסופו , ולגבי האבן שאליה נזרק אליל, זו דת שאלוהים זורק אליה בסוף העמים האלה, אז הוא יראה להם את זה, אז אלוהים שולח נביא אנאלפביתי מהערבים, כך שהעמים והדתות יושלכו לתוכו כמו שראיתי את האבן מסחררת את סוגי האלילים והיא מופיע על הדתות והעמים כפי שראיתי את האבן מופיעה בכל רחבי הארץ , אז אלוהים בוחן את האמת איתה, השקר הולך לאיבוד באמצעותה, מנחה את אנשי ההנחיה על ידה, מלמד את האנאלפביתים על ידה, מחזק את החלשים , מחזק את ההשפלה איתו, ותומך בחלשים . ברומן אחר : על אזעקה בן-והאב , וב אשר כי נבוכדנאצר דעת של החזון תוך שהוא אהב מה הדעה כמו דעתו של Vonsah פציעה משהו שהוזעק דניאל חנניה עזריה מאהל של זנים של נביאים, הוא אמר : ספר לי על החזון שראיתי ואז הפכתי למשהו שאותה מצא חן בעיניי , מה היא? הם אמרו לו : ספר לנו על ידי פטואלה תודיע לך , הוא אמר : מה לא הזכיר אותם אם תגיד לי לפטואלה אנזאאן אוקטבקמ , הם יצאו ממנו, הם קראו לאלוהים ולאסטגאתואה, והתפללו אליו וביקשו ממנו למדו אותם וואלמנם, ששאל אותו פג'ה הם אמרו לו : ראיתי פסל? הוא אמר : אתה צודק . הם אמרו : רגליו ורגליו הם מחימר, ברכיו וירכיו מנחושת, בטנו מכסף, חזה הזהב וראשו וצווארו מברזל? הוא אמר : האמנת . הם אמרו : בזמן שאתה מסתכל עליו, הוא מצא חן בעיניך, ואלוהים שלח עליו סלע מהשמיים, ולכן פגש אותו. הוא אמר : אתה צודק , אז מה הפרשנות שלו? הם אמרו : פרשנות שראיתם מלך המלכים היה מלך אלן של חלקם , וחלקם היה המלך הטוב ביותר של חלקם , וחלקם היה יותר מלך של חלקם היה המלך הראשון של כלי חרס, חלש ואולין , ואז זה היה מעל הנחושת זה הכי טוב ויותר , ואז זה היה מעל כסף הנחושת שהוא יותר טוב מזה וטוב יותר , אז היה מעל כסף, זהב, שהוא יותר טוב מכסף וטוב יותר , אז הברזל היה שלך, כי הוא היה חזק ויקר יותר ממה שהיה לפניו , והסלע שראית היה אלוהים שנשלח אליו מהשמיים, אז הדיוק שלו היה נביא שאלוהים מכר לו מהשמיים, כך שכל זה דפק והעניין בא אליו . . ובקריינות אחרת : דניאל וחבריו אמרו לבכטסאר : ראיתי כאלה ואחרים והם אמרו לו , אז הוא אמר : אתה צודק , הם אמרו : אנחנו חוצים את זה בשבילך . אשר לאליל שראית מזהב את ראשו, זה נחלתך כמו זהב , והוא נחל את כל הארץ , והצוואר דומה לו. מלך בנך אחריך בבעלותך, כך שרכושו יהיה טוב ולא כמו זהב , ובאשר לחזהו מברזל, זה מלך עמי פרס, שהוא שייך אחרי בנך, כך נחלתם להיות חזק כמו ברזל , ולגבי הומור שלו, הוא הולך למלך אנשי פרס והעם מחלוקת על המלך בכל כפר עד שהמלך ימלוך במשך יום ויומיים חודש וחודשיים, ואז הורג לעשות אין לאנשים כוח על זה מכיוון שלא היה כוחו של הפטיש על שני אנשי החרס , בעוד הם גם שלחו אלוהים – הקב~ה – נביא ארץ הערבים ווזאר על שאר העם של פרס ושאר מלך בנך, שלך והרס ואולך כדי לא לשמור עליו שום דבר כמו שהסלע בא והשמיד את האליל ….
…הוא סיפר כי עלי בן איסה אל-וואזיר ראה בשנתו לפני שהגיע למשרד, כאילו הוא רוכב על סוסה לבושה, ובצל השמש בימי החורף ושיניו היו פזורות, אז הוא היה מבועת, אז הוא סיפר את חזונותיו לאלו שחצו, ואמרו לו: באשר לרכיבה שלך על הסוס, כבוד, מדינה, סמכות ואפוטרופסות, ובאשר לבגדים טובים, אתה דת טובה, יפה ויפה שבחים מסודרים. באשר לצל השמש, היא נעה בערך למלך ולחיות בצילו, והאפוטרופסות היא משרד, רעלה או מעשה ידי אדם ומחיה, ולגבי פיזור השיניים, זה מתפרש עם אריכות ימים ….
…נמסר בסמכותו של עלי בן אבי טאליב, אלוהים יהיה מרוצה ממנו, שהוא אמר שמי שראה שהוא תפס את האוזן של סבי ומשך אותו לביתו ואז שחט אותו ואכל אותה, זה מעיד על היעלמותו של עוניו ממנו במשך ארבעים שנה, ונאמר כי הוא מתפרש על ידי כמות החיילים, ואם הוא פשוטי העם, הוא מלווה בכך .)…