…ומי שרואה כפר שלקח את חיותיו, כרת את עציו או רעה את עיבודו, זה מעיד על העוני של בני עמו ועל שיבוש ענייניהם, ועל חזונות הכנת הפריון והברכה של הכפרים, כמו גם על השקייתם ומשקים אותם ….

…מי שרואה שהוא נמצא בעיצומו של מישהו בעיצומו, אז זה לפי מי שמביע את זה כהרג ופסיקתו ….

…מה אתה חושב על מישהו שראה חזון , ואז התעורר , ואז חזר לישון וראה את השלמתו? אני רואה שהראייה הראשונה אמיתית ונכונה , בתנאי שלא קדמה לה לחשוב עליה , ולגבי החזון האחרון שהפך להשלמה אליו , זה חלום מקטרת ….

…ומי שרואה שמישהו שם את אצבעותיו באוזן, זה מעיד על מי שמגבש את משפחתו ….

ומי שראה את הכעבה את ביתו, הוא עדיין יהיה בעל סמכות ותהילה בקרב העם,

…מי שמת את ידו או את רגלו, הוא מעטר את קרבתו ללא קישוט הדת, ומכסה את תנאיהם . אם ההמוגלובין אינו נמצא במקום ההמוגלובין, אז הפחד מכה בו ואז הוא ישרוד ….

…אם הוא רואה אישה, מגלה את חוסר האונים שלה עד שיראה את העגל שלה, הרי שהעניין המיוחס לכך מפקח על הדורות וצורף לחוב ממסחר או ממדינה ….

…חזיונות האם אתה יכול לציין את המין או את שם הלידה? ההבדל בין שני הביטויים שופע במי שחושב שיש לו ילדה והוא בן, או להיפך , שהיא צינור הנובע מחשיבה , ובשביל האישה ההרה הזו מסוג זה חולמת על לידה ו מין הילוד נמצא בשפע , ורק המבקר מבדיל אותו משני הביטויים . באשר לבחירת שם הילוד על סמך חזון , אין צורך ליישם את המצווה המוצגת באמצעות חזונות או חלומות באופן כללי , וכאן עלינו להבדיל בין חזונות הנביאים, שהם גילויים המחויבים ליישם את החזונות של אחרים , ואין ליישם אותם , במיוחד אם זה בא עם פקודה זה מפר את השריעה , למשל , ולגבי מה שמתקבל דרך חזונות עבור חלקם ונושא צו לשם שם , זה לא חובה לדבוק בזה ואין שום חטא עלי שמפר אותו ….

…ומי שנופל מגב ביתו וישבור את ידו או את רגלו, הוא יסבול אסון לעצמו, לכספו או לחברו, או שיסבול שנאה מהסולטאן ….

…ומי שרואה שהוא חופר את קברו של אדם שמכיר את ביתו, את שמו וכינויו, הוא ייסע בדרך במיוחד אם יגיע אליו ….

…ומי שיראה שהוא חופר את האדמה ואוכל את אדמתה, הוא ימצא כסף ….

מי שרואה אחד מהם או את כולם בחיים, חזונותיו מעידים על כוחה של הדת ואנשיה, וזה מעיד כי החזון איש זוכה לתפארת ולכבוד, והוא עליון.

…ומי שרואה שהוא מושך את מוגבלותו או את פי הטבעת שלו, הוא נאלץ ….

…ומי שרואה שהוא השלים את תפילתו ואז מבקש סליחה מאלוהים אדירים ומפנה אותו לכיוון הצ'יבלה, אז תפילתו תיענה, ואם פניו לא פונים אל הצ'יבלה, אז הוא עושה חטא, אז הוא חוזר בתשובה מזה ….

…ומי שרואה שהוא גילח את שער בית השחי או את הערווה, אז זה מעיד על צדקת דתו, ונאמר שהוא גילח את בית השחי, אם הוא ראה שהוא מורט את בית השחי, עדיף היה ….

…ומי שרואה שהוא קטף שיער מחזהו או מגבו, אם יש לו אמון שהוא יכול לעשות לבעליו ולפני שיער הערווה יש נזק, אבל אם האישה רואה את זה, זה ראוי לשבח, וזה נאמר שאם האישה תראה שהוא נחתך, זה יביא למצוקה ולפגיעה ….

…אוכל: כל האוכל צהוב בחלום, ולכן הוא חולה למי שאוכל אותו, אלא אם כן הוא בבשר ציפורים . וכל אוכל לבן עדיף על חמוץ . והאוכל לחתונות הוא חדשות טובות, ואוכל להלוויות הוא דאגה ואב קדמון . ומזונות שאינם מקפידים על זמן, הם מזונות ויתרונות מתמשכים, ומזונות שקשורים לזמן, כמו חצילים ודלעת, הם אוכל בזמן מסוים . ומאכלי המלכים, תהילה וגבוהה . אכילת דלעת היא עדות להדרכה ובעקבות הסונה . ומזונות המלומדים הם מדע, הדרכה וברכה . אכילת אוכל משטרתי אסורה . האוכל של העניים ואדוני האדיקות והסגפנות הוא תשובה והדרכה לאכול ממנו . והאוכל של אנשי המדבר נוסע ומועבר ממדינה למדינה אחרת . ובושל בבשר הוא עושר לעניים, ובושל בבשר שאינו רוצה או פולחן . הפיכת המזון למה שטוב ממנו מצביע על טובת הפנים, ואם הוא הופך למרירות או חומציות, הדבר מעיד על שינוי בבעלים או בעסקים . אם היה מבשל אוכל טוב בעצמו, הוא היה מקבל את התפקיד ונפטר ממנו . לאחר עוניו, ואם מישהו אחר יבשל עבורו, הוא עלול להיות ערמומי ומרומה . ומי שראה שהוא בלע אוכל חם וגס, ציין שפרנסתו אומללה . ואוכל חמצמץ שלא יכול היה לאכול מעיד על כאב ומחלות, ומי שראה שיש לו סבלנות באכילתו, השבח לאלוקים הכל יכול, יזכה להקלה ….

…ומי שרואה שהוא היכה מישהו בחרב ולא חתך ולא עקב אחריו, אז זה מתפרש על ידי התרחשות הדיבור ממנו למישהו ואינו משפיע עליו . ומי שרואה שהוא מכה בחרב מישהו ועושה לו חבר, אז זה מעיד על מתן פקודה לקבוצת צאצאי ההרוגים ההם ….

…ומי שרואה את הכלי של מישהו בצווארו או שהוא של מישהו אחר, אין בו טוב ….

…האם זה נחשב לראות מישהו שישן זמן קצר מאוד, כמו למשל אדם שישן שינה קצרה במהלך היום, או מניח את ידו על השולחן בזמן העבודה, למשל, ואז נרדם לתנומה קצרה מאוד , וחלקם עשויים אפילו להירגע ברמזורים ולעצום עיניים, ולראות ברגע זה שינה או חזון, האם החזונות הללו אמינים, והאם הם מבטאים ….. ? זו שאלה שנשאלת לעתים קרובות על ידי המתעניינים באמנות זו, ותשובתי לה היא כי חזונות במקרים כאלה הם אמינים ומביעים, והם עשויים אפילו להיות אמיתיים יותר מהחזונות הנראים בשינה ארוכה וממושכת . אז אתה מוצא מדענים שמתעניינים באמנות זו מעדיפים חזונות של כישוף, או תנומות; זוהי שנת צהריים, בניגוד לאחרים . חלקם להסיק דבריהם עם חדית של אבו Sa`id [את האמת רוב ההתגלות ידי המכשפים ], אשר סופק על ידי אחמד עם marfoo ~ו מאומתים על ידי אבן Hibban . באל-פאת קרא אבן חג'אר לפרק על ראיית הלילה, והוא אמר והסביר זאת : כלומר, חזון של אדם בלילה, האם החזונות שלו ביום שווים או שונים, והאם יש הבדלים בין הזמנים של כל אחד מהם ? הוזכר כי נסר בן יקוב אלדינורי אמר : פרשנות החזון בתחילת הלילה מאטה את פירושו, ומהמחצית השנייה היא מואצת עם חלקי הלילה המשתנים, וכי הפרשנות המהירה ביותר של את חזיונות הקסם, במיוחד כששחר שובר . בסמכותו של ג'עפר א-סאדיק : שהפרשנות המהירה ביותר של חזון הסיאסטה היא . ואם כל זה הוא העדפה לחזון היום על פני ראיית הלילה, אז אנו מוצאים שאומרים שיש שווה ביניהם, וכי אין הבדל ביניהם, ומה שבא מהסופר על זה מה שהגיע בסהיח אל-בוכרי, בסמכותו של אבן סירין שאמר : חזון היום הוא כמו חזון הלילה . אלקייראוואני אמר והסביר לה : כלומר, אין הבדל בפסיקה של הביטוי בין ראיית לילה ליום, כמו גם לחזון של נשים וגברים….

…ומי שרואה מישהו שופך עליו מים, אז הוא יקבל טוב וייהנה ממנו, ואם המים רעים או לא נעימים בטעמם ובריחם, אז הביטוי שלהם נגדו ….

…ומי שראה שהוא מברך מישהו שאין איבה איתו, המוסלמי מעליו ישמח . אם יש איבה ביניהם, אז הוא כובש את המוסלמי ומאמין בהטבותיו . ומי שרואה כאילו בירך שייח 'שאינו מכיר אותו, הרי זה ביטחון מעונשו של אלוהים אדירים ….

…מי שרואה שהוא חופר בור כדי לפגוש מישהו או באר, אז הוא שולל ופונה נגדו כשהוא הולך בין העם מהאמירה: שחפר לאחיו המאמין באר שה 'השליך לתוכה ….

…ומי שרואה שזכירתו נותקה ביד של מישהו, הוא דוחה את זה, ואם הוא חותך אותה, אז לא יהיה לו ילד, ואם הוא רואה שהוא נחלש וכוחו מצטמצם, אז הוא לא מחמוד ….

…ומי שראה שהוא הורס את ביתו של מישהו אחר, הוא יקבל כסף מאחרים ….

…דניאל אמר, ~מי שרואה שהוא מגהץ או מגהץ מישהו, אז הוא שומע מילים חסרות תועלת, ועלול להשפיע על ליבו או להאשים אותו בהאשמה, ואם הגיהוץ נובע מבעיה, זה מעיד על טובתו של דתו ועולמו . ~…

…ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל, ואולי גם מעיד על ריכוך ונשיקת הברך בלעדיו, ונשק לאיש בלי זה ….

…ומי שרואה שהוא נלקח על ידי מישהו, אז הוא יתמוך בו, ואם הוא ממשפחת המלך, הוא רשאי לברך אותו על הידיים ….

…ומי שרואה שהוא מעליב מישהו, אז מזלזלים בו ….

ומי שחושב שהוא צום עבור מישהו אחר מלבד האל הכל יכול, אבל על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו

…ומי שראה שהוא נפל לבאר ולא מצא מישהו להרים אותו, זה קברו ….

…וג'עפר אל-סאדיק אמר, ~מי שרואה מישהו שמת בזמן שהוא בדמות המתים, הוא לא יגיע למטרה לה קיווה מענייני העולם .~…