…וכל מי שראה שהאריה עליו הוא רוכב אינו מציית לו, ואם זה קרה לו, המלכים והזקנים לא הראו לו ….
חולם על מים על הכביש
(85 פירושים ומשמעויות של חלומות על מים על הכביש)…ומי שרואה שהשודד לקח את כספו ובזז את חפציו, אז הוא ממשיך עם איש פלוני ומכבד אותו, והוא משיג ממנו טובות הנאה רבות על פי מה שלקח ממנו או מעיד שהתרחשה אסון לו או לחלק ממנו אחיו, ומי שראה שהשודדים התכנסו יחד, אך מה שהם הצליחו לקחת ממנו, זה מעיד על חומרת המחלה. הוא מוצג בפניו בצורה כזו שהוא מתקרב למוות וכתוצאה מפקודו חוזרת לבריאות וכמה מהם אמרו שמי שראה שקבוצה מופיעה נגדו בזמן שהם תוקפניים, אז הוא היה מנצח על אויביו ומי שראה שגנב נכנס והכה מכספו ואז הלך איתו, ואז אדם מת שם ומי שרואה שהוא נכנס ולא נושא כלום, הוא יחלה בתוכו אדם מפקח על המוות ואז מחלים, ומי שרואה שהוא חצה את הכביש ולקח רכוש של מישהו, זה מעיד על כך שהבעלים אם המטען מטריד את פרנסתו של השודד, במיוחד בעניין שגורם לו נזק, ואם הוא רואה שניתק את הכביש ולא לוקח שום מזוודות, הוא חולה קשה או התאושש. ומי שרואה את אחד הגנבים מקבל את הקריאה לתפילה. על משואה, הוא מפורסם במצבו, ומי שרואה את אחד מאנשי הפשעים בעניין נורא, אז הוא חוזר לאלוהים, ואם הוא רואה אותו נגד זה, הביטוי שלו נגדו, וזה יכול להיות כמו שהוא ראה. אם היה ידוע על הפושע, ואם הוא ראה שהוא ביצע פשע גדול, הוא יופקד על ביצוע דבר אסור ולא על הדרך הנכונה, וחלקם אמרו שאני שונא לראות את הפשע בהתעוררות ובחלום…
…נחיל : כל מאובן על הקרקע הוא הונאה, כך שמי שרואה שהוא חופר נחיל או מישהו אחר שחופר לו, אז הוא מרמה או שולל על ידי מישהו אחר . אם ראה שהוא נכנס אליו, ההונאה הזו תחזור אליו ולא לאחרים . אם הוא רואה שנכנס אליו עד שהשמיים יוסתרו ממנו, אז גנבים נכנסים לביתו וגונבים את חפצי ביתו . אם הוא נוסע, הוא חוסם את הכביש . אם הוא רואה שהוא מבצע כביסה באותה צאן ואת כיבוי התפילה או ההדחה, אז הוא ירוויח את מה שנגנב ממנו או יפוצה מוקדם יותר ועינו מתבהרת, כי הוא לוקח את הפירוש של מים . ואם היה לו חוב שאלוהים הכל יכול פסק . אם הוא רואה שהוא הפיק ממה שהוא חפר או חפר לו מים זורמים או עומדים, אז זה פרנסה בתרמית של מי שחופר ….
…גירוש אם אתה חולם שקיבלת חבילה, המשמעות היא הפתעה נעימה שאדם נעדר יחזור, או שהוא אומר לנו שיש מי שדואג לך ומקיף אותך בטיפולו . אם אתה נושא חבילה, פירוש הדבר שאתה עוסק בעבודה קשה שתושג. אם תיתן לחבילה ליפול על הכביש ואתה עומד למסור אותה, זה צופה שתמצא קשיים בניהול חלק מעבודתך ….
…עפיפון הוא בחלום מלך סרק, בעל קוצים חזקים, צנוע, חשוך ובעל יכולת, בשל חומרת טובתו, קרבתו לקרקע במעופו, וחוסר טעותו בצידו . מי שיש לו עפיפון וצוד איתו, אז הוא יפגע ברכוש או בכסף . ומי שרואה שהוא היכה עפיפון בר שאינו דגים איתו, אינו מציית לו, והוא רואה כאילו הוא אוחז בידו, אז הוא ידביק ילד צעיר, והוא לא מגיע לכמות הגברים עד שהוא מלך . אם הוא רואה שהעפיפון נעלם ממנו במקרה זה, אז הילד נולד מת, או שזה רק זמן קצר עד שהוא מת, והגוזלים שלה הם בנים והנקבות שלה הן נשים מקבוצת אנשים, וה האחת היא אשה שבוגדת ואינה מבזה, ואינה מסתירה . והבלבול מציין גנבים בגניבה וחסימה של הכביש בחשאי, ומעיד על שולל שולל שמסתיר טוב מאלה שמתיידדים איתם . הקשקוש מעיד על מלחמה ולחימה . זה מציין את הגבר המכובד או את האישה הנואפת ….
…האגם : מציין אישה משמאל שאוהבת ישירות, כי האגם עומד ולא רץ, והוא הורג את מי שנופל לתוכו ולא דוחף אותו . והגלים הם חומרה ויסורים, כי אלוהים אדירים אומר : ~הם מכוסים בגלים כמו צללים .~ ויאמר הקב~ה : ~ והגלים נעצרו ביניהם .~ ומסופר כי סוחר ראה שהוא הולך בים, והוא נבהל מפחד הים, אז הוא סיפר את חזונותיו במעבר . הוא אמר : אם אתה רוצה לנסוע, יהיה לך טוב . זאת משום שחזונותיו מעידים על יציבות ענייניו . ואדם ראה כאילו מי הים כועסים עד שקצהם הופיע . אז הוא סיפר את זה לאבן מצדה, והוא אמר : צרה ירדה על האדמה על ידי הח'ליף, או בצורת בארצות, או שכספי הח'ליף נגנבו . זה היה רק סכום קטן עד שהח'ליף נהרג, כספו נשדד והמדינות דוכאו . ומי שיראה שהוא מוציא פנינה מהים, הוא ירוויח מהמלך בכסף, עבד או דגל . ואם הוא רואה שמי הים או מים אחרים גדלו עד שהם חורגים מהגבול, כלומר משמעות הזרימה עד שהם נכנסים לבתים, לבתים ולבתים, אז אנשיה מפקחים על הטביעה, אז יהיה משפט גדול . העיקרון הוא במים הדומיננטיים שהם והמרדה, כי אלוהים אדירים קרא לניצחונו ולשפע העריצות שלו, והוא אמר שטביעה מעידה על ביצוע אסון גדול וביטוי כפירה, ומוות בטביעה הוא מוות בגלל חוסר אמון. . באשר לכופר, אם הוא רואה שהוא טבע במים, אז הוא מאמין, כי אלוהים אדירים אומר : “ גם אם הטביעה תופס אותו, הוא אומר, אני מאמין . ” הפסוק . ומי שרואה כאילו טבע ושקע בים, הסולטן ישמיד אותו . אם הוא יראה כאילו טבע וגרם לו לצלול פעם אחת ולרחף פעם אחת ולהניע את ידיו ורגליו, אז הוא ירוויח עושר ומדינה . אם הוא רואה את זה כאילו עזב אותו ולא טבע, אז הוא חוזר לעניין הדת, במיוחד אם הוא רואה בגדים ירוקים על עצמו . נאמר כי מי שראה שהוא מת בטביעה במים שאויבו היה רוצה לטבוע במים הטהורים טבע בכסף רב . באשר לשחייה : מי שרואה שהוא שוחה בים והיה מדען שהגיע לצורך שלו בידע, אם הוא שוחה על היבשה, אז הוא נעול ומתחזק במבויתו, והוא נשאר שם כמו השחייה קשה או קלה, וככל שעוצמתו . אם הוא רואה שהוא שוחה בעמק מישורי עד שהוא יגיע למקום שהוא רוצה, אז הוא נכנס לעבודה של סולטן לא צודק ואדיר שדורש ממנו צורך שהוא ממלא עבורו ומסוגל לו ואלוהים אדירים. מאבטח אותו ככל שהוא רץ בעמק . אם הוא ירא ממנו, אז הוא חושש גם משליט , ואם הוא בורח, הוא בורח ממנו, ואם הוא נכנס לים ושוחה בו טוב יותר, אז הוא נכנס לעניין גדול ולמנדט גדול, והוא מסוגל להחזיק את המלך ולהשיג תהילה וכוח . אם הוא שוחה על גבו, הוא חוזר בתשובה וחוזר מהחטא . ומי שמתפלל בזמן שהוא מפחד, הוא יקבל פחד, מחלה או מאסר, ככל המרחק שלו מהצדק . ואם הוא חושב שהוא לא יברח ממנו, הוא ימות בדאגה ההיא, ואם הוא נועז בשחייה שלו, אז הוא נחסך מהעבודה ההיא . ואם סולטן רואה שהוא רוצה לשחות בים והים סוער עם גל, אז הוא נלחם במלך בין המלכים, ואם הוא שובר את הים בשחייה הוא יהרוג את המלך ההוא . וכל ים, נהר או עמק שהתייבש, זהו מצבם של המיוחסים לו, ואם המים יחזרו, המדינה תחזור . ונאמר שאם אדם רואה שהוא ברח מהמים ששוחה לפני המודעות שלו לשינה, עדיף שהוא ישים לב בזמן שהוא נמצא במים ששוחה . ונאמר כי מי שראה שהוא שוחה, התמודד עם יריב והביס את יריבו וניצח אותו . והליכה על מים בים או בנהר מעידה על דתו הטובה ותקפות וודאותו, ונאמר שהוא בטוח במשהו שהוא בספק, ונאמר שהוא נוסע למסע בסכנה שלו אמון . ומי שיראה כאילו המים זורמים על פני השטח שלהם, הוא יכה על ידי אסון מהסולטאן, המעיד על רגלו של השליט, שאותו הוא יכול רק להתמודד, בגלל זרימתו וסמכותו . ומי שקם ממנו קל ועדין יותר, ומצביע על לוחם החותך את הדרך, ואם הוא נוסע, גנב או אריה חוצה את הכביש עליו, או שמוחו לגבי מסעו הוא גשם, שליט, או מכה . ואם הוא היה נוכח, הוא היה סובל מצער ופורענות, כי אלוהים אדירים אמר : ~אתה ארור בנהר .~ באשר לסולטן, הוא מוצג בפניו, במיוחד אם הוא נכנס אליו . או שהוא יכלא אותו, יורה לו להכות, או שהוא יגון אם קיבל אותו גדול, או מונע ממנו להינצל מהזרם שלו, ואז או שמחלה נופלת בו מקור או טיפה, אז איך זה היה החורף והמים שלו היו גרועים, אז הם חמורים יותר בכל מה שמעיד על כך? אם ייחתך, יעבור או ייצא ממנו, הוא יינצל מכל מה שיש בו של צער ומחלה, וכל העדויות של ייסורים וצער . ומי ששואב מנהר ושותה, מקבל כסף מאדם מסוכן כמו אותו נהר . ומי שנכנס לנהר ותוקף אותו מקרקעית בוץ או בוץ, הוא יוכה על ידי אדם שמצבו הוא כמו של אותו נהר בנהרות . ומי שיחתור נהר לצד השני, הוא ינתק דאגה, אימה או פחד, והוא יינצל ממנו אם יש בוץ ….
…זבובים : אדם חלש, עקשן ומלוכלך, ואכילתם היא פרנסה מלוכלכת או כסף אסור . זבובים רבים הם אויב מזיק, אך אם המטייל רואה את הזבובים נופלים על ראשו, הוא חושש שיעבור את הכביש וילך עם כספו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם הזבובים שודדים מהם משהו, הם לא ישמור אותו ממנו . ~ כמו כן, אם הזבובים נופלים על משהו ממנו, כלומר מכספו, גנבים חוששים ממנו . ונאמר מי הרג זבוב, קיבל מנוחה ובריאות הגוף ….
…ומי שרואה שהוא יוצא מתוך שרפרף, אז הוא נמצא בשתי דרכים, פחד מסמכות וקנס, ובשביל המטייל שחצה את הכביש ….
…הדרכים הרציניות : הדרך היא הדרך הישר, והדרך היא דת ושלמות . מי שעובר דרכו נמצא בדרך הישר, בשיטת הדת ובחוקי האיסלאם, ומקפיד על חוליית האמת האמינה ביותר . אם איבד את דרכו, הוא מבולבל לגבי עצמו ודתו . ואם הוא רואה שהוא הולך שטוח על הכביש, אז הוא בצד ימין . אם הוא בעלים עולמי, אז הוא מונחה לעסק רווחי . באשר לדרך המתעתעת, זוהי אשליה למי שהלך . אם הונחה והכה, חזר לאמת . והדרך הנסתרת היא הבל וכפירה . באשר לדרך הפונה בהתנהגות, היא בכתות ובמעשים . אבו מוסא אל-אשרי, אלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : ראיתי כאילו לקחתי סוסים רבים, והם נעלמו עד שנשארה שדרה אחת, והלכתי בה עד שגמרתי על הר, והנה, שליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום עליו, מצידו אבו בכר, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמרתי : אנחנו שייכים לאלוהים ואנחנו חוזרים אליו. ….
…ומסופר שהנביא, יהי עליו תפילת ה 'ושלום, ראה וירד על טייף, כאילו הביא ספל חלב והניח אותו בין ידיו, ולכן הכין את הספל . אז אבו בכר, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : הו שליח אלוהים, אני לא חושב שאתה צודק מהטאיף בשנה שלך, זה משהו. הוא אמר : כן, הוא לא נתן לי רשות לכך, ואז הוא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, עזב . ויבא אבן סירין לאיש ואמר : ראיתי חלב חלב שהובא עד להכניסו, ואז בא אחר ושם בתוכו . הוא הרחיב אותו, אז יצרתי את חברי ואני אוכל מהקצף שלו, ואז סובבתי את ראשו של גמל, וגרמנו לנו לאכול אותו בדבש . הוא אמר : באשר לחלב, זה פיטרה, ובאשר למי ששפך אותו לתוכו, הוא הרחיב אותו, ולכן שום דבר לא נכנס לפיטרה, ולגבי מי שצרך אותך בקצף שלו, אלוהים אדירים אמר : ~ באשר לחמאה, היא תתבזבז . ~ לגבי גמל, זה אדם ערבי, ואין בגמל שום דבר גדול מראשו, וראש הערבים הוא מפקד הנאמנים, ואתה עוקץ אותו ואוכל את בשרו. באשר לדבש, זה משהו שאתה מעטר את דבריך . וזה היה בתקופתו של עומר בן עבדול עזיז, אלוהים יהיה מרוצה ממנו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי כאילו אני מניקה, והוא אמר : מה אתה עושה? הוא אמר : אני אהיה עם אדוני בחנות. הוא אמר : ירא אלוהים בכספי אדונך . אודי בן ארת'ת לא ראה זונה שחלפה על פניו בזמן שהיה בפתח ביתו, והוא הציע לו חלב, אך הוא לא קיבל . ואז הוצע לו בפעם השנייה, אבל הוא לא קיבל . הוא הוצע לו שוב , אז הוא קיבל את זה, אז סירין אמר : זה שוחד שהוא לא קיבל. ואז הוא חזר וקיבל את זה ולקח את זה . ומפקד הנאמנים ראה את הארון אל-ראשיד, כאילו בהרם, הוא נח ממגזרות איילה . אל קירמני שאל בעל פה על פרשנותה, והוא אמר : הו מפקד הנאמנים, מניק לאחר הגמילה כלוא בכלא, ודמיונך אינו נכלא, אך אתה כלוא באהבת משרתת שנאסרה עליה . זה היה כך . ביחס לדימום באף : אם הוא דק בהרבה, הדבר מעיד על פגיעה כספית קבועה . ואם הוא היה עבה, זה מעיד על נפילה שתיוולד לו . אם הוא רואה שאפו מתעוות, ומצפונו הוא שהאלוהים מרוויח אותו, אז הוא יכה אותו היטב מהבוס שלו . אם המצפון שלו הוא שהוא פוגע בו, אז הוא מכה את הרע מהבוס שלו, והוא יהיה מכה עבורו, ואחריו הוא יסבול נזק . אם הוא הראש, אז הוא יכול לראות בגופו כמה שראה כוח וחולשה, ואת שפע הדם והמעט שלו . אם אתה מנער טיפה או שתיים, זה יתרון . אם הוא רואה קילו או שני קילו והמצפון שלו הוא שזה תועלת לגופו, אז בריאות הגוף היא תוקף הדת, אז זה יוצא מהחטא והדת שלו נכונה . אם במצפונו הוא פוגע בו בגופו, אז הפגיעה בגוף היא פגיעה בחוב או בקבלת חטא . אם כוחו נעלם לאחר שיצא הדם, אז הוא חסר, ואם הוא חזק, אז הוא עשיר, כי כוח הוא העושר של האדם . אם הוא מכתים את בגדיו בדמו, אז הוא ייפול למעשים פסולים כתוצאה מכך . אם אתה לא מכתים שום דבר, אז מי שעושה זאת נקי מחטא . אם הוא רואה דימום באף נוטף על הכביש, אז הוא משלם כסף של זאקאט וצדקה ברחוב . נאמר כי דימום האף הוא מכה אוצר, והעיטוש בטוח ….
…אם הוא רואה שהוא שופט בקרב העם, ולא טוב לו להמציא את הצדק והלא הוגן בפסקי הדין שלו, והוא לא עושה צדק, כי אם הוא היה מושל שהודח, ואם היה נוסע, הוא היה חוצה את הכביש, אחרת ברכותיו של אלוהים עליו משתנות באסון שהוא יוכה בו ….
…עריפת ראש היא בחלום עבור המלך בן חורין, ועשויה להצביע על הזנחת תפילה או כפירה מהדת . וכל מי שראה שצווארו נחת ונמצא במצוקה, ישתחרר, או שהוא חוב ושילם את חובו . אם הוא רואה שמלך הכה בצוואר צאןו, הוא חונן על החוטאים . אם הוא רואה כי צווארו נפגע מפסיקתו של השליט, או על ידי ניתוק הכביש או במלחמה, הוריו מתים . אם מי שנידון לרצח רואה זאת, הרי שזו עדות להישרדותו . עבור הבנקאים ובעלי ההון זה מעיד על עזיבת הונם, ולמטיילים זה מעיד על חזרתם, ובמתדיינים על הניצחון ….
…צב הוא בחלום אישה שלובשת בושם, מקשטת ומציגה את עצמה בפני גברים . ונאמר : הצב הוא השופט של השופטים כי הוא הכי ידע ומבריק ממה שיש בים . נאמר : היא מדענית . אם הוא רואה צב כרם בארץ או בכפר, המלומדים במקום זה יקרים . אם הוא רואה את זה במזבלה, אז יש עולם שאבד בין הבורים . ונאמר : היא מתפללת . ואכילת בשר צבים זה כסף או ידע מנקודת מבט שאינה נחשבת, או שהיא פוגעת בטוב או באדמה, תועלת וכסף . מי שרואה שהוא הבעלים של צב או מכניס אותו לביתו, הוא זוכה במדען . ואם הוא ראה צב מונח על הכביש, יש מדע על השולחן . ואם הוא רואה את זה מוסתר בקערה או בבגד, העולם שם מורם יקירתי . ונאמר : הצב מציין בחלום את ההונאה וההונאה, הריגול וההיעלמות, הבאר והחזקת הנשק ….
…ומי שרואה שהוא פולט צואה, אז הוא בשתי דרכים פחד מסמכות וקנס, והמטייל ינתק את הכביש, ומי שרואה שהוא יצר אירוע במקום, הוא מוציא את כספו ב את הרצון שלו, ואם המקום אינו ידוע, הוא מוציא כסף אסור, ואם הוא גורם בבגדיו הוא עושה מוסר או על מיטתו מחלה קשה או אולי הבדל לאשתו או במקום ולכסות אותו בעפר, אז הוא לקבור כסף, ומי שרואה שהוא אוכל שרפרף, ואז הוא מכה בכסף אסור ועשוי לדבר מילים מגונות שהוא מתחרט עליו וכל מה שיוצא מהבטן של אנשים, בעלי חיים וירושות, אז זה כסף. בעל חיים עושה את צרכיו, ואם זה אחד מאלה שעדיפים, יש לו ילדים שנולדו לסוסים, אז מה שהיה נשי ציין את הילדה ומה שהיה גברי הצביע על הילד ומי שראה שהוא ישב על הזבל ואז הכה כסף מ קרבתו, וזה יכול להיות מבחינת ירושה…
…ומי שרואה שדם יוצא ממנו ללא פצע, אז אם הוא במצב הוא מקבל שוחד ולוקח את זה, אז הוא מבודד, ואם לא, אז יזיק, ואם הוא רואה את הדם יוצא מניתוחים, אז הם סובלים ומצוקה ואובדן ומי שרואה שהוא שתה דם, אסור כסף ודם נשפך שלא בצדק, ומי שרואה שבגופו מקום שממנו יוצא דם או מוגלה, אז זה מכתים את שלו הגוף או הבגד שלו, אז הוא מכה בכסף אסור לפי המידה שלו, ואם הוא לא מכתים שום דבר, אז זה יוצא מהחטא. מהוורידים שלו הוא נמסר עם מחסור בכספו לפי כמות הדם, ואם הוא עני, הוא מרוויח מעושרו, ומי שרואה דם יוצא מאיבר מינו, זה מעיד על כך שאשתו נפלה ו מי שרואה דם יוצא מפי הטבעת שלו. אם היה מכה בגופו או בבגדיו, הוא הכה כסף אסור, ומי שראה דם שיוצא משיניו היה מכה אותו מלפני קרוביו, ומי שרואה במקום נהר דם או מרזב נוזלי, זה יהיה קורה במקום בו שופכים דם, ומי שרואה שדם יצא מאפו, אז זה מתפרש על ידי קבלת כסף אסור, ואם הדם היה קטן ולא ראה חולשה כשיצא, אז זה הוקל מהם וצער ונאמר שדימום מהאף הוא להיט אוצר. אם האף שלו מטפטף על הכביש, הוא משלם לזאקאט על כספו בפרויקט, ואם הוא רואה שדם יוצא מעינו, הוא עצוב מעודן…
…אפיסטקסיס הוא בחלום כסף אסור שהאף מדמם אם הוא הרבה ודק . אם הוא עבה, אז ילד שהפלה, כי הילד הוא עלוקה אחרי הזרע . ומי שרואה שאפו דימום מהאף, והוא חושב שהדימום באף טוב לו, אז יכה אותו הבוס שלו בטוב שהוא ימומן ויברך איתו, ואם הוא חושב שדימום האף מזיק לו , אז יהיה לו טוב לבוס שלו, ואז הוא יהיה כאב עליו, והוא יסבול אחרי נזק . אם הוא הראש, אז הוא רואה טוב בגופו כמו שראה כוח וחולשה, ואת שפע הדם וקוצרו, אז אם הוא זרק טיפה או שתיים, אז זה תועלת . אם כוחו נעלם לאחר צאת הדם, אז הוא חסר, כי חולשה היא עוני, ואם הוא חזק, אז הוא עשיר כי כוח הוא עושר של אדם, ואם בגדיו מוכתמים בדמו, ואז הוא מכה מאותו עושר שנוא וחטא, ואם הוא לא מוכתם, אז בעליו אינו חטא . אם הוא רואה שדימום באף נוטף על הכביש, עליו לשלם לזאקט ולתת לו צדקה ברחוב . ונאמר : מי שראה את אפו מתעוות, יקבל אוצר גדול וכסף . ונאמר : עדיף דימום באף שמגיע אליך מהבוס שלך . ונאמר : דימום מהאף הוא עדות לדאגה ומצוקה באופן שאינו נחשב . אם איש החזון מוצא את שאר ענפיו, עדות לחיפוי ותהילה . נאמר : דימום האף הוא להיט אוצר ….
…אל-נפש חזונו בחלום מצביע על חשיפת מה שסופר במילים או חשיפת סודות, ניתוק הכביש וקבלת האסור . והחרט מציין את החלק הפנימי בעניינים, המחפש אחר דברים נסתרים, ועניינים נסתרים של מדע ואוצרות . זה עשוי להצביע על התערבות של אנשי בגידה וכפירה . ומי שיראה שהוא חופר קברים ולא מוציא את המתים, אז הוא ישתחרר ממצוקתו, ובשורה טובה תבוא אליו . ומי שרואה שהוא מדבר עם המתים על צרכיו, צרכיו מתקיימים עבורו וציפיותיו מתקיימות ….
…העמק בחלום מעיד על נסיעה עייפה, או על אדם קשה, וראייתו עשויה להצביע על מעשים טובים וקרבה לאלוהים באמצעות הוצאות טובות, ואולי העמק מציין את תושביו או את מה שגדל בו . ואם הרואה היה ראוי למלך, הוא היה מלך וניצח על אויביו, ואם הוא היה צדיק, הופיעו ממנו הרבה כבודים, כי אלוהים אדירים אמר : ( בבוא אליה קראתי להם מה חוף העמק הימני ). אולי זה הצביע על ירידת הגשם . אולי הפתרונות בעמק הצביעו על העברת המסר לגבורים, כי אלוהים אדירים אמר : ( האם הגיע אליך החדית של משה, כשאדון שלו קרא לו העמק הקדוש התגלגל, לך אל פרעה, שהוא המום ). אולי העמק הצביע על הכלא מכיוון שההרים הכילו אותו, ונכנסים ויוצאים ממנו . ומי שרואה שהוא שוחה בעמק מישורי עד שהוא מגיע למקום שהוא רוצה, אז הוא נכנס לעבודה של הסולטאן וממלא את צרכיו . והעמק מציין את חותך הלוחם של הכביש . ומי שחופר עמק, אחד מבני עמו נפטר, והעמק מעיד על הקלה, מי שרואה שהוא נפל לעמק ולא סבל, הוא יזכה לתועלת משליט או הדרכה של שליט . ומי שראה שהוא גר בעמק בלי לשתול, אז עליו לבצע את חג'ג ' . ומי שראה שהוא מסתובב בעמק, היה אומר שירה ….
…אם הוא רואה שמלך היכה בצוואר צאנו, הוא מפרגן לחוטאים ומשחרר את צווארם . ופגע בצוואר בממלוקים, מעיד על שחרור . ונאמר כי מי שראה כי צוארו הוכה, על ידי פסיקתו של השליט, או על ידי ניתוק הכביש, או במלחמה או בכל דבר אחר, כי זה ראוי להערכה למי שהוריהם נותרו, והיה לו בן, ושהראש דומה להורים, כי הם הגורם לחיים, וזה דומה גם לילדים לצורך הדימוי . אם הוא רואה שהוא פוחד, או מי שנידון למוות, הוא ראוי לשבח, משום שאסון פוגע באדם פעם אחת, ולא פוגע בו בפעם השנייה . באשר לחלפני הכספים ובעלי ההון, הדבר מעיד על כך שההון שלהם נעלם . וזה מעיד על המטיילים בשובם ובמתדיינים את הניצחון . כי אם הגוף מנותק, הוא לא יבריא ….
…וכמה מהמביעים אמרו כי שיהוקים מצביעים על ביצוע סדר שיש בו כפירה, ומי שמתכוון לכך מתכוון להפוך את זה. באשר לשריקה, זה לא ראוי לשבח, שכן הוא מעיד על הכביש האסור והמנתק ועל העשירים לדאוג ולמצוקה, וייתכן שהוא מבצע דבר שאינו הכרחי, ולגבי שירה, אם זה קול טוב. , זה מציין עסק רווחי אם זה לא קול טוב הוא עסק מפסיד ….
…פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : מי שרואה שהוא יוצא לחאג 'בזמן, אם יש צורך בפרנסת חאג', ואם הוא חולה, הוא ישמור על חובו, ואם הוא מפחד, הוא ישלם את חובו, ואם הוא חדל פירעון, יהיה לו קל, ואם הוא נוסע, הוא בטוח, ואם הוא היה סוחר רווחי, ואם הוא היה מבודד, המדינה חזרה אליו , ואם הוא אבוד, ההדרכה שלו, ואם הוא היה המום, תן לו ללכת . אם הוא רואה שהוא יוצא לחאג ', אז הוא מתגעגע אליו, כי אם הוא היה וואלי שהודח, אם הוא היה סוחר, הוא הפסיד, ואם הוא נסע, הוא חצה את הכביש ואם הוא היה בריא, הוא היה חולה ….