…ומי שרואה שהוא הכניס לפיו את מה שקורה לו עם התרופה, אז זה טוב בדת שלו, או מה שקורה עם אוכל טוב בעולמו, או מה שקורה עם שנאה ללא תועלת, זה ההתרחשות של דאגה ומצוקה, ואם זה מתוק עם טעם וריח טובים, זה עדות לחיים טובים ומי שרואה את פיו זה התרחב, כי זה מאוד ראוי לשבח, ואם הוא רואה את זה, הלב שלו הצטמצם, ומי שרואה כי ריח פיו טוב, אז הוא משמיע ממנו מילים טובות, ואם הוא רואה כנגד זה, אז הביטוי שלו נגדו. ומי שרואה שפיו קשור או צלחת מעיד על מוות, מחלה או שתיקה, ומי שרואה שלפיו יש רסן, הוא עשוי לעבור בצום לאנשים צדק, ואם היה בין אנשי השחיתות, הוא נשף…
חולם על לשבור צלחת לבנה
(61 פירושים ומשמעויות של חלומות על לשבור צלחת לבנה)…לובש זהב וכסף : נשים טובות בכל מקרה . ואם אדם יראה שהוא הכה בזהב, הוא ייקנס, או שיהיה לו כסף כמו שראה, ובכל זאת הוא יכעס על סמכות . כל מה שעשוי מזהב הוא כמו כלי או תכשיט וכדומה, הוא חלש יותר בפרשנות וקל יותר . לא משנה מה זה צלחת או מטיל, הוא חזק יותר ורהוט ברוע ….
…לאכול אם אתה חולם שאתה אוכל לבד, זה אומר אובדן ונפש מדוכאת . אם אתם אוכלים עם אחרים זה מעיד על רווח אישי, על סביבה מהנה ועל התחייבויות מוצלחות . אם בתך הרימה לפניך צלחת בשר לפני שסיימה לאכול, הדבר מנבא שתיתקל בצרות ובאי נוחות עבור מי שמתחתך או שתלוי בך . כנ~ל לגבי מלצר או מלצרית ….
…אליבי עונשין 90 – עבור באביב בן Alrkahy אמר : הגיע לי, שני גברים Vqaada כדי Vagtaba גברי Venheetma VATTANI אחד מהם אחרי שהוא אמר : ראה שאני בתוך חלום כמו אם Zenjaa הגיע חזיר בצד גג צלחת לא ראה ment שמן בשר אמר לי : הכל, אמרתי : אכל חזיר וטאהדני אז אכלתי וזה התחלף, והפה שלי עדיין מוצא רוח בפיו במשך חודשיים…
…ומסופר שחוסראו אנושירואן ראה כאילו הוא שותה יין בריבת זהב עם חזיר שותה בריבת פדדה, אז הוא סיפר את חזונותיו לעוברים ושבים, והוא אמר: הוא שמר על נשותיך הרחק מהסריסים והעונש ואסף אותם והביא אותי אליהם, אז הוא עשה את זה וקרא לו והוא נכנס עם מקל ואמר לשבור את העירום של כל אחד מהם והעביר אותה לרקוד אז הוא עשה את זה כדי לרקוד לאחד, אז קמו כמה מהונו, והיא אמרה שהיא ילדת שפחה חיה, אז אל תורה לה לרקוד. ללא טובת תועלת, וחזונו של חזיר האדם, אדם רחב לב, מכוער ויעיל ללא דת או דת ….
…עצי הסקה מרכלים בחלום . ומי שרואה שניים או שלושה מקלות עץ ומכניס אותם לאש כדי להבעיר אותו, יהיו מילים גסות שגדלות וגדלות . וכל מי שמדליק אש בעץ הוא רדיפתו של אדם אחר שליט, ואולי עצי הסקה היו אלה שנשאו אותו בחלום במילים כואבות, ועלבון לכבודם של אנשים . אם הוא רואה שיש לו עצי הסקה, זה מעיד על פרנסה ומילוי צרכים, ועל הירושה או הכסף ממתן הסרק . אם עצי הסקה היו משהו שצריך לשבור ולהפיץ, זה היה מקור לעייפות או רוע, ואם הוא היה מצויד, זה הצביע על קרבה לסמכות וקלות קושי . והעץ עשוי לציין קהות או אומללות של ההוויה, משום שנאמר : כך וכך גם הטבח, אם הוא קמצן או משעמם . וחבילת עצי הסקה היא כסף מסוגים שונים . מי שהיה גיבור וראה עימו צרור עץ שירת אדם גדול . ואוסף היערות למטופל, תרופות ותמימות . וכל עץ המיוחס לפריו בחלום מעיד על השחתת הכסף של אותו פרי . ומי שמציע עץ לאש מעיד על קרבה לאדונו, או על הקרבתו של קטן שלו לבעל בית ספר, או יריב לשליט, או אדם חולה לרופא, ואם העץ מואר באש לפני הקרבתו , הקטן שלו יצליח ויגבר על יריבו . אם אכל עצי הסקה בחלום, אכל כסף אסור, או שהוכה בעץ כשהוא ער . ומי שיש לו ספינה ורואה בחלום שהיא נשרפה, או שהוא שרף עצים להסקה המעידה על טביעת ספינתו . גדם העץ הוא עדות להתמדה וחוסר מעש . והגדם לצלייה, נשירה, ריתוך וכדומה להם הוא עדות לעניין ולפנסיה, אם הוא שונה, ואם לא, זה מעיד על עיוות האישה או היצרנית או על השעיית הריבית ….
…ומי שרואה שהשמיים מפוצלים, אז זה הבדל בין אנשים או שקר לגבי אלוהים, כי אלוהים אדירים אומר: ~ השמים עומדים לשבור את צום מהם ~ הפסוק ….
…ומי שיראה את משה ואהרון, עליהם השלום, או אחד מהם, הוא ישמח לך על הידיים אדיר, לא צודק, ואם הוא יראה אותם בזמן שהוא מכוון למלחמה, הוא יספק את הניצחון . ומסופר כי משרתת של סעיד בן אלמוסייב ראתה שמשה עליו השלום הופיע בלבנט עם מקל ביד בזמן שהוא הולך על המים . היא סיפרה לחזונותיה בשמחה, והוא אמר: ~אם האמנת לחזון שלך, עבד אל-מאליק בן מרואן נפטר .~ אמרו לו מה ידעת? הוא אמר : מכיוון שאלוהים אלוהים שלח את משה לשבור את האדירים, ואני אמצא שם רק את עבד אלמליק בן מרואן, והוא היה כמו שאמר . ומי שרואה את איוב עליו השלום, נגרם לעצמו, לכספו, למשפחתו ולבנו, אז אלוהים יפצה אותו על כל זה, וירבה עבורו, כי הקב~ה אומר : ~ נתנו לו משפחתו והאידיאלים שלהם . ~…
…באשר לביצים : אם הן נראות בקערה, הן מסומנות על ידי המשרתות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ כאילו היו ביצים שנוצרו .~ אם הוא רואה שתרנגולותיו מרובדות, הוא יולד בן . וביצים מבושלות, המובחנות מהקליפה, הן מזונות נעימים . אם הוא רואה את זה כאילו אכל אותו גולמי, אז הוא אוכל כסף לא חוקי, או שהם נפגעים מהם, או שהוא מבצע מעשה לא מוסרי . ואכילת קליפות ביצה מעידה על כך שהוא חופר קבר . אם הוא רואה כאילו יצאה ביצה מאשתו, והיא ילדה ילד לא מאמין, כי אלוהים אדירים אמר : ~ והמתים יצאו מן החיים ~. אם הוא רואה שהוא שם ביצה מתחת לתרנגולת והיא נסדקת מהעוף, אז הוא חי עבורו עניין מת ונולד לו בן מאמין, כי אלוהים אדירים אומר : ~ החיים יצאו מהמתים , ~ ואולי למספר של כל עוף יהיה בן . ואם הוא שם ביצים מתחת לתרנגול, והוא מוציא את הגוזלים, הוא מביא לשם מורה שמלמד את הבנים . אם הוא שובר ביצה, הוא מניח בכור, ואם הוא לא יכול לשבור אותה, הוא לא מסוגל לעשות זאת . אם הביצה מכה ואשתו בהריון, הוא מורה עליה ליפול . אם מישהו רואה מישהו אחר שובר ביצה ומחזיר לו אותה, אז בתו תבחר בגבר . ומי שדורך את שרוולו ויוצאת ממנה ביצה, ואז הוא נכנס לאומתו ונולדת ממנו עבדת . אם הוא רואה איתו הרבה ביצים, אז יש לו הרבה כסף וחפצים שהוא חושש שיקלקלו . וכל זה בביצים גולמיות . ומי שרואה ביצים טהורות, הוא מתאים למשהו שהלך רחוק מדי וקשה, ועל ידי תיקונו הוא ישיג כסף ויחיה עבורו עניין מת, ואם הוא אוכל אותו עם הקליפה שלו, הוא נבלות . אם זה גיהוק, הוא אכל כסף של אישה ובזבז אותו . אם הוא אוכל את זה, הוא יתחתן עם אישה שיש לה כסף . ביצי החמוציות הם ילד מסכן . וביצי התוכי הן עבדת אדוקה, ונאמר כי מי שראה שהוא מקבל ביצה היה לו בן מכובד . אם הביצה תישבר, הילד היה מת . ונאמר : הביצים מיועדות לרופאים המעוטרים, ולאלה שהפנסיה שלהם היא ראיה טובה . לגבי שאר האנשים . הביצים הקטנות, מציינות את היתרונות מכיוון שהן נאכלות . והביצים הרבות, זה מעיד על דאגות ודאגות, ומצביע שוב ושוב על דברים נסתרים . אמרו שהמבוגרים היו לבנים, בנים . הילדים הם בנות, וגבר בא לאבן סירין ואמר : ראיתי את זה כאילו אני אוכל קליפות ביצה, אז הוא אמר: ~ירא אלוהים, אתה גוזל את המתים.~ הוא ראה גבר רווק כאילו מצא ביצים רבות, ולכן הוא סיפר על חזונו במעבר חצייה, אז הוא אמר : יש אישה לפרישות, ולגבר הנשוי יש ילדים . אדם ראה שהוא מקלף ביצים מבושלות, אז סיפר על חזון במעבר, והוא אמר : אתה מקבל כסף מכמה מהנאמנים . וממלוך ראה כאילו לקח ביצה טהורה ממשרתתו, אז השליך אותה עם קליפתה, והשתמש בכספה, ועוזרתו ילדה בן, אז הממלוך לקח את מי שנולד באירופה על ידי לפקודת בעלה של האישה, והוא הפך לסיבה לפנסיה שבבעלותה ….
…באשר לכסף : אם היה עשוי ממנו בצורת כלי או תכשיטים או דומה לשבור או אותנטי, והוא חשב שמקבלים ממנו משהו מזה, הוא מפקיד כסף או סחורה . כך גם אם מדובר במראה של כסף, כל עוד הוא לא הביט בו בפניו . אם הוא יסתכל על זה על פניו, הוא ישיג את מה שהוא שונא בנוכחותו עם אנשים . וזה לא בסדר להסתכל במראה הכסופה . וכסף הקפיצה, אם לא נעשה, הוא תמצית האישה, האישה או המשרתת . אם הפובאה פוגעת במתכת שלה או במדינתה, היא פוגעת באישה מעיר הולדתה . אם הוא ראה שהוא נכנס למערת מתכת ופגע שם ברפרוף הזה, אז אשתו הוליכה אותו שולל בעניין שלה או משהו אחר בנושא ….
…ומי שחושב שהוא שבר קערה או ירח, אז הוא יפגע באישה, ובאשר לשבור את הכריכות ואת המשפחה, אז זה אסון לבעליהם ….
…זה בחיים פרנסה קלה ללא עייפות . אם הרימון מתוק, אז זה כסף כולל . והרימון עשוי להתייחס לאישה, וייתכן שזה היה כדור גדול . והרימון הוא כסף וילד . הרימון מתפרש כאלף דירהם, מאה או עשר, לפי המקרה של בעל החזון . הרימון עבר לסולטאן במדינה, ולכן שבר אותו, כבש את העיר, קילף את חומה ואנשיה אהבו אותה, וכספה משמן אותה . ומי שיאכל את קליפות הרימון בשנתו יהיה נקי ממחלתו . את הרימון מוסבר על ידי הקופסה הסגורה . אולי היא ציינה את בית הדבורים . אם האהבה לרימון היא לבנה, זה מציין את הדירה, ואם האדום מציין את הדינרים . אם רימון נחצה עם אישה, אז זה יופי, ואם זה נכון, זה בתול, ואם הוא נשבר, זה בתולה, ורימון רקוב היא אישה צנועה, וחמוץ רימון הוא כסף אסור, ונאמר : זה דאגה ומצוקה . מי שמוכר רימון הוא אדם שבחר בעולם הזה על פני העולם הבא . הרימון המעורפל, שלא ידוע שהוא מתוק או חמוץ, הוא כמו מתוק . עץ הרימון הוא איש דתי ויוקרתי, וקוציו מונעים ממנו חטא וחוסר מוסריות. אם הוא היה סולטן, הוא הביס את הסולטנים, ואם הוא היה סוחר, המסחר שלו גדל . חיתוך עץ הרימון מעיד על כריתת הרחם, ואולי עץ הרימון מעיד על בהלה . ונאמר : רימון מתוק הוא פרנסה מותרת עם עייפות, וחמיצותו היא מצוקתם ….
…היונה : האישה הצדיקה והאהובה היא שלא מחפשת תחליף לבעלה, ונח עליו השלום קרא לה ומציין את החדשות הדחופות, השליח והספר, כי היא מעבירה את החדשות ב הספר, ומקורו הוא שנח שלח את העורב לדעת את עניין המים עבורו, והוא מצא גופה צפה על המים, אז הוא עבד איתה, הוא שלח את היונה והיא הביאה לו נייר ירוק והוא קרא לזה : זה למי שנמצא במצוקה או שאין לו בשורה משמחת אם הוא נופל עליו או שמטוס מגיע אליו, אלא אם כן הוא חולה ונופל על ראשו, כי זו יונת המוות, במיוחד אם זה היה מהיונה והתנופף בראשו בשינה, ואולי היונה הייתה ילדה . והיונה הירוקה הטובה ביותר, ומי שרואה שהוא הבעלים ממנה לאין שיעור, יהיה לו שלל וטוב . חלקן בנות ושכונות, והמגדל שלו הוא מתחם של נשים, וגוזליו הם בנים או שכונות . ומי שרואה יונה אנושית, אז הוא איש אשור, ואם הוא זורע מספוא ליונים וקורא להם אליו, אז הוא מוביל . והיונה שואגת, מאשימה גבר באישה . ביצים הן דת, ירקות הם יראת שמים, שחורים הם אדונים של נשים וגברים, וגלידות הם בעלי תערובות, ומי שמנוכר ביונה ולא חוזר אליו, הוא מתגרש מאשתו או מת, ולמי שיש לו יונים יש נשים ונשים שפחות שלא מוציאות עליהן . אם כריתת כנף של יונה תישבע לאשתו לא לצאת החוצה, או להיוולד לו על ידי אשתו, או להיכנס להריון . היונה היא גבר או אישה ערבים, ומי ששוחט אותה יקלקל אישה בתולה, וכל מי שאוכל את בשרו יאכל את כספי האישה . ויונים עם אפרוחיהן, שבי עם ילדיהן . והיונה המנחה המיוחסת, חדשות שמגיעות מרחוק . ואם אשתו הייתה בהריון, היא ילדה ילד . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו פגעתי ביונה לבנה שמאוד אוהבת אותי, כאילו אחת מעיניה היא אחת העיניים הטובות ביותר של יונה, והעין השנייה בפנים סביבו היה מכוסה צהוב . אבן סירין צחק ואמר : אתה מתחתן עם אישה יפה שאתה אוהב מאוד וזה לא משנה לך מי ראית בעיניה, כי הפגם לא נמצא בראייה, אלא הוא משהו בדגדגן שלה, וזה רע באופי שלה ופוגע בך בזה . אז אדם החזון התחתן עם אישה וראה ממנה דמות חזקה ….
…חבר אם חלמת על חברים נעימים ומאושרים, פירוש הדבר של חדשות טובות עליהם, או שתראה אותם בקרוב או שתראה את קרוביהם . אם אתה רואה את חבר שלך עייף או מותש, זה מעיד על כך שבאו בעקבותיו מחלה או חוסר מזל . אם אתה רואה את חבריך בצבע כהה, משמעות הדבר היא מחלה יוצאת דופן עבורך או עבורם . אם אתה רואה אותם לובשים צורות של בעלי חיים, המשמעות היא שהאויבים יפרידו אותך מקרוביך הקרובים ביותר . אם אתה רואה את חברך לובש צבעים כהים עם להבות אדומות, זה מנבא שדברים מתועבים יקרו לך, ויגרמו לך חרדה אם לא אובדן ושחבריך יהיו מודאגים מכך . אם חלמת שראית את חברך עומד כמו פסל על גבעה, פירוש הדבר שתתקדם במצבך הנוכחי, אך תחזיר רשמים קודמים של צדק וידע ותחפש אותם דרך כל שינוי שמתרחש . אם פסל החבר נמוך, תתעלם מהחברים הוותיקים כאשר הדברים ישתפרו בעתיד . אם הפסל נמצא מעל מישור או ברמה בה אתה רחוק ממנו, תאלץ את עצמך לחפש שינוי למרות קשרי ידידות או אהבה עצמית . אם חלמת שראית חבר עם מטלית לבנה קשורה על פניו, זה אומר שתפגע ממישהו שינסה לשמור על הידידות איתך . אם חלמת שלחצת יד לחבר שפגע בך ושהוא עזב אותך והוא נראה עצוב בשבילו, אז זה מנבא שתתמודד עם מריבה עם חבר שגדל, וייתכן שהפיוס יבוא בעקבותיו . אתה בטוח עומד לאבד מישהו ….
…באשר לקמרונות, אמר אבן סירין כי אם הכיפה היא אחד הבגדים הרגילים ללבוש, הרי שהיא מתפרשת בכוח ובנסיעה, ואם היא לבנה רחבה אז זה מעיד על הקלה ביגון, ואם זה טבילה. אז זה מצביע על כך שיש כבוד מגורל גדול, אבל הוא לא אוהב את הדת, וחזונותיו לגברים אינם ראויים לשבח מכיוון שהוא שנוא בשריעה ….
…אל-בייקר : הבעלים של מילים והתפרעויות בפרנסתו, וכל עבודת יד שאש נוגעת בה היא דיבורים ומריבות . ונאמר שהאופה סולטאן עאדל, מי שראה בחלומו שהוא אופה, התברך בטוב, בפוריות ובעושר, אם יראה כאילו הוא אופה אפוסתרופה, יהיו לו חיים טובים והוא הראה אנשים דרך בה הם נהנים מעושר ועושר . אם הוא רואה כאילו קנה לחם מאופה בלי לראות את המחיר, אזי הוא סובל מחיים טובים בהנאה, ובתרומה כמובנת מאליה . אם הוא רואה כאילו האופה לקח ממנו מחיר, אז הוא מדבר על צורך . ומי שרואה את עצמו כאופה שאופה ומוכר לחם אצל אנשים פשוטים עם דרהאם שבורים, אז הוא מפגיש אנשים בשחיתות, והאופה ואם אנשים אומרים שהוא סמכות צודקת, אז יש לו מוסר רע, כי אש היא מקור עבודתו, והאש היא כוח זדוני, והיא דולקת בעצי הסקה . באשר ללחם : זה מעיד על ידע ואיסלאם, מכיוון שהוא עמוד התווך של הדת, יסוד הנפש וחיי הנפש . אולי זה מציין חיים וכסף שמכילים את כוח הנשמה, ואולי הכיכר מציינת את הספר, את הסונה ואת קשר הכסף על גורלם של אנשים, ואולי הכיכר מציינת את האם שמטפחת ומטפחת, ואת אישה איתה טובת הדת ושמירה על אחת . וטהור מזה מעיד על חיים טהורים, ידע טהור ואישה לבנה ויפה . הרכילות של זה היא נגד זה, אז מי שרואה את זה כאילו הוא מפריד בין לחם לעם או לחלש, אם הוא תלמיד של ידע, אז הוא ישיג מהידע את מה שהוא צריך . ואם הוא היה מטיף, אלה היו הטפותיו ומצוותיו, אלא שהאנשים שלקחו עליו את צדקתו או שלא היו זקוקים למה שהיה לו, הרי זו טובה עליהם ומעשים טובים שהוא מקבל למענם, ו בכך שיש להם מזל יותר כי היד העליונה טובה יותר מהיד התחתונה, וצדקה היא הכי מלוכלכת מעם . לגבי מי שרואה אדם מת שנתן לו לחם, זה כסף או פרנסה שמגיעים לו מידו של מישהו אחר, וממקום שלא השאיר, ולגבי מי שרואה את הלחם מעל העננים , או על הגגות, או על צמרות הדקלים, אז הוא רותח, כמו גם זנים ומזונות אחרים. האדמה נדרסת ברגליים, כי זו שגשוג גדול שמוריש אבל ושמחה . באשר למי שראה אדם מת שלקח לו כיכר או ראה אותו נופל ממנו באש או בשטח פתוח או בזפת, אז תסתכל על מצבו, אם הוא היה גיבור או שזה היה בזמן של כפירה שאליו אנשים קוראים, וממרד שאנשים צמאים לו, כי הכיכר מאבדת את דתו או משחיתה אותו . ואם לא היה שום דבר מזה, ולא היו ראיות בחזון, והיתה לו אישה חולה שנספתה . ואם הוא היה חלש בחובות, הוא מושחת . מי שלובש לחם, הוא יתחתן עם אישה אסורה ….
…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שרואה שהוא אוכל מולסה לבנה נקייה, יהיה לו בן נג'יב, ולגבי אדון החרוב הוא כסף וטוב, אבל בלעדיו, וייתכן שתהיה לו ברכה על מה מיוחס להרי חברון, עליו השלום . ~…
…את הקרט מפרש אישה ומי שרואה שהוא יושב בלבוש, אז הוא מתחתן עם אישה ומשתפר לו מסחורות העולם, במיוחד אם זה רכושו או שהוא מכיר את בעליו, ואם הוא לא מכיר את בעליו, והגרפה ירוקה או לבנה, אז זה מעיד על טוב ….
…מיטה המיטה אם היא לבנה ונקייה מסמלת את הפסקת הדאגות הזמנית . אם אישה חולמת שהיא מכינה את המיטה, זה מסמל מאהב חדש ועבודה של שרה . אם אתה חולם שאתה במיטה ובחדר מוזר, יבקרו אותך חברים שאינך מצפה לבקר בהם . אם אדם חולה חולם שהוא במיטה, יתעוררו סיבוכים חדשים והתוצאה עלולה להיות מוות . אם אתה חולם שאתה ישן על מיטה חיצונית, זה מנבא שתפגוש חוויות שמחות והזדמנות לשפר את עושרך . אם חלמת על כושים שעוברים ליד מיטתך, זה מעיד על הופעת נסיבות שמעוררות כעס וישתלבו בתוכניותיך . אם אתה רואה חבר שנראה חיוור מאוד שוכב במיטה, זה מסמל סיבוכים מוזרים ועצובים שיעצבו את חבריך ויגרמו לך טינה . אם היא חלמה על אם שבנה הרטיב את המיטה, אז זה מנבא שהיא תפגוש חרדה יוצאת דופן, ואנשים חולים לא יגיעו להחלמה במהירות כצפוי, אולי . אם אנשים חולמים שהם מרטיבים את המיטה, הדבר מעיד על כך שמחלה או טרגדיה ישתלבו בשגרה היומיומית של עבודתה ….
…אם הביצים נמצאות במקום או בקערה, אז זה מציין נשים או שכונה . מי שיראה שהתרנגולות שלו נשכבות, יהיה לו בן . אם הוא רואה שהוא אכל ביצים גולמיות, אז הוא אוכל כסף אסור, או זנות, או שהם פוקדים אותו . אם הוא רואה ביצים בידו, אז אשתו הופכת למת . אם הוא רואה שאשתו הביצה, היא תביא לעולם בן לא מאמין, ואם הוא יראה שדגרה תרנגולת לבנה, אז התרנגולות עומדות ממנו, ואז עניין מת חי לו, זה יכול להיות קשה לו אותו, ובן מאמין ייוולד לו . יכול להיות שיש לו יותר ילדים ממספר הגוזלים . אם הביצים פוגעות במכה ואשתו בהריון, הוא רוצה להתחתן עם שכנו, אך הוא לא יכול . אם הוא רואה שיש לו הרבה לבן, אז יש לו כסף וחפצים שהוא חושש שיקלקלו . וביצי תוכים משרתת אדוקה . ומי שרואה שהרתיח ביצים בידו, אז מתאים לו עניין שהיה ארוך וקשה לו, והוא ישיג כסף על ידי תיקונו, ויהיה לו עניין מת, ואם יכלה את הכסף של אישה או שהוא בזבזני עם זה, אז אם הוא אוכל אותו, הוא יתחתן עם אישה עשירה . וביצי העגורים הם ילדים עניים . ומי שרואה שהוא נתן לו ביצה, יש לו בן מכובד, ואם הביצה תישבר, ילדו ימות . ומי שרואה שהוא אוכל קליפות ביצה, אז הוא אדם שחופר קברים ושודד את המתים . וביצים הן הרבה לילדים רווקים, נשואים ונשואים . נערות צעירות הן לבנות, ומבוגרים הם בנים . וביצים מציינות זהב וכסף, כי הלובן שלה הוא כסף והחלמון שלה זהוב . וביצים מסמנות ילדים, בעלים ועבדים, ועשויות להצביע על קברים . אולי הביצים הצביעו על פגישה עם בני משפחה, קרובי משפחה ואהובים . אולי זה הצביע על איסוף וחיסכון של דירהם ודינרים . ומי שרואה שביצים נשרפות במקום כמו זבל נשרף, זה מעיד על שבי הנשים של אותו מקום ….
…חוזה הנישואין : עבור אדם בצווארו, אם הוא תלמיד הקוראן, אסוף אותו, ואם הוא סטודנט לפסיקה, לפסוק אותו, ואם יש לו ברית או חוזה שהוא מקיים. , ואם שום דבר מזה והוא רווק, הוא התחתן עם אישה שמשפרת את הקוראן, ואם יש לו ילד שנושא לו ילד, זה מנותק. אם יש ברית בצווארו, הוא שובר אותה, ואם הוא שינן את הקוראן הוא שכח ומתעלם ממנו, אחרת הידע יתפזר ממנו ויושמד על ידו, ואם חוטים יאספו יחד, אז המהות מהם הקוראן והפנינים הן סונה, ושאר המהות היא הכלל ודברי הצדק והלכה, והתכווצות של אישה לבעלה או לבנה מהות מציינת אמונה, מדע וקוראן ….
…האומה לראות את העבד בחלום הוא עדות לחיה לשירותה . וראיה לערוץ אלדר להפננת לכלוך ולכלוך, וראיות למה שאדם מטייל בו מחצלות ונעליים . וזה עשוי להצביע על כסף או תהילה וכבוד וניצחון על אויבים או על הסירה . ומי שרואה שהוא קנה שפחה לבנה, הוא ירוויח בסחרו ויהיה לו טוב . אם הוא קונה משרתת צעירה, הוא שואל משהו ולא מסוגל . ואם היה קונה שפחה שחורה הוא היה מציל אותם . וכל מי שרואה עוזרת יפה באה אליו, אז חדשות טובות יבואו אליו, ואם יש לו פרנסה עם הסולטאן שנעצר אז הוא לוקח את זה, ואם הוא נעדר אז הוא יבוא אליו . ואם נערת העבדים מכוערת, יש ששונאים אותו . ומי שרואה משרתת עוקבת אחר אנשים בשוק או מזמינה אותם לגילוי עריות, אז תיפול פיתנה בקרב העם ….
…ומי שרואה שניתנה לו טבעת לאטום, אז הוא מחזיק במשהו שמעולם לא היה בבעלותו, ומי שרואה שהוא אטום בטבעת כסף לבנה, אז ילד צדיק ייוולד לו, ואם הוא הוא אדום, הילד שלו מושחת, ואם הוא שחור הוא יוכיח שהוא משפיל ומשפיל, ואם הוא רואה שהוא הכה טבעת בזמן שהוא נמצא במסגד, תפילה או פולחן, הוא הבעלים של אישה, ואם הוא חזק ואז הוא מכה בשיא או סוחר, הוא ירוויח. ומי שרואה שניתנה לו טבעת זהב, אז הוא כמו זהב, חלק ממה שבבעלותו ייעלם ממנו או ששליט יכעס עליו. אקוומרין, הוא חי זמן רב, ומי שרואה שהטבעת שלו נלקחה ממנו, אז הסמכות שלו מוסרת ממנו, ואם הוא רואה שהוא אבוד, אז מה שהוא שונא נכנס אליו, ואם הוא רואה שזה נשבר או נפל, אז זה מצביע על כך שמעמדו נפל או שכספו נעלם או שהוא משאיר את אשתו עם מוות או חיים או בסמוך למועד האחרון או מותו בנו, ואם האישה רואה את זה, זה מותה בעל, ומי שרואה שציפת טבעתו נפלה, אזי פנים סמכותו ונוכחותו יוסרו…
…המנה היא בחלום עבדת או משרתת, אז מי שרואה שהוא משתמש בקערת נחושת, אז הוא קונה עוזרת מהטורק, אם זה מכסף, אז העבדה היא רומאית יפה, ואם זה מזכוכית, ואז המשרתת היא אישה לבנה, ואם זה מזהב, היא אישה יפה שדורשת שהוא לא יכול לשאת את המזונות שמוציאה באופן לא רצוני, ואם זה עשוי מזכוכית, אז היא חופשית להתחתן אותה ותשמח מזה . השולחן הוא תהילה, עידון, פרנסה וכסף . ראה גם אבל ….
…צוואר הוא מקום האמון בחלום . אם הוא רואה את צווארו דק, אז הוא לא צודק ולא מסוגל למה שהוא נושא באמון . ומי שרואה נחש מקופל על צווארו, אינו משלם לזכאת על כספו . ואם האימאם רואה קוץ בצווארו, אז הוא חלש בצדקו ובדיכוי אויביו . ומי שראה כאב בצווארו, התעלל ביחסי מין או בביצוע אמונו . ומי שרואה את צווארו מוכה בחרב, הוא יחלים אם הוא חולה, ואם ילד מרדן מכה בצווארו, אז הוא מת, כי הילד הסורר הוא כמו מלך . ומי שמכה בצווארו בזמן שהוא מודאג, אז אלוהים יעסוק בו, ואם הוא בבעלותו, הוא ישוחרר, ואם הוא חוב, הוא ימות, וגם האסיר ישוחרר מהכלא . והצוואר הוא מקום האפוטרופסות, העדות, הרצון, הזקאת והדת . ומי שרואה כי צווארו חלק, שמן ושמן בגופו, מעיד על עמדה מכובדת, ואם הוא עד, הוא חף מפשע, ואם יש לו פיקדון הוא יכול להיפטר או לשלם את חובו . ואם הוא רואה שחין, מוגלה או דם נוזלי על צווארו, זה מצביע על כך שאחריותו עובדת . אם הוא רואה ספר על צווארו, זה מעיד שהוא עסוק בחובה בינו לבין אלוהים אדירים . ואם הוא רואה נוצה בצווארו, זה מעיד על האש . מוצג חפותו של צווארו הטוב של האדם המת . כמו כן, צווארו הטוב של המטייל הוא עדות לקולו הקרוב . ומי שרואה חבל או חוט של תכשיטים או פנינים על צווארו, זו עדות לסגולה, ידע ואמת . ואם הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, יראה את צביטו בצווארו, אז הוא נזף בו בטיפוחו הגרוע, וזה עשוי להצביע על שארית החוב וריפוי המחלה . מי שרואה את צווארו באורך בינוני הוא בעל אופי טוב, ואם הוא אמיץ, אומץ ליבו מתגבר, ואם הוא בעל אופי גרוע, אז הוא נדיב . וצוואר מזכירות הנשים וצוואר מזכירות הגברים . ומי שרואה ציפור על צווארה והיא לבנה, אז זה מעשה טוב, ואם היא שחורה, אז זה מעשה מכוער . ומי שרואה קוראן על צווארו, הוא הגשמת האמת והברית ואמירת הקוראן הקדוש ….
…באשר לאצבעות : נולד אח, לפי האמור שהיד היא אח . ושזור אותו בלי יד הדוקה . ועוסקים בעבודת הבית ובני האחים, בדבר שחששו לעצמם, והם העמידו פנים שהם משלמים את זה ומספיקותו . ונאמר כי אצבעות יד ימין הן חמש התפילות היומיות, האגודל הוא תפילת פאג'ר, האצבע היא תפילת הצהריים, האצבע האמצעית היא תפילת אחר הצהריים, האצבע היא תפילת השקיעה, הזרת היא התפילה האפלה, וקצרתה מעידה על חסרונות ועצלות בה, ואורכה מעיד על שמירת התפילות, ונפילתו של אחת מהן מעידה על נטישת התפילה ההיא . ומי שרואה את אחת האצבעות במקום הזולת, הוא יתפלל את התפילה הזו בזמן השנייה . אם ראה כאילו הוא נושך בן אדם, הוא מציין את הנימוסים הרעים של האדם הננשך, ואת הגזמת הנשיכה במשמעתו . אם הוא רואה חלב שיוצא מהאגודל שלו, ודם מאצבעו המורה, בזמן שהוא שותה מהם, עליו לגשת לאם של אשתו או אחותה . פיצוח האצבעות מעיד על מילים מכוערות בין קרוביו . אם האימאם ראה עלייה באצבעותיו, זה היה עלייה בחמדנותו, הגינותו וחוסר ההגינות שלו . ומסופר שהרון אל-ראשיד ראה את מלאך המוות עליו השלום ייצג אותו, אז אמר לו : הו מלך המוות, כמה זמן נותרתי? הוא הצביע עליו בחמש אצבעות פרושות מכף ידו, אז הוא התבונן באימה, בוכה על חזונותיו, והוא סיפר אותם בגודל המתואר על ידי הביטוי. הוא אמר : הו מפקד הנאמנים , הוא אמר לך שחמישה דברים הוא ידע עם אלוהים, שפסוק זה מביא יחד : ~ לאלוהים יש את ידיעת השעה . ~ פסוק . אהרון ופארה צחקו . אצבעות היד השמאלית הם ילדים של אח ואחות, והציפורניים הן יכולתו של אדם בעולם הזה, ולבן הציפורניים מעיד על מהירות השינון וההבנה, וראיית הציפורניים בכמות סלטין והעולם . והטיפול באמצעותו הוא עדות להונאה באיסוף העולם, אורכו עם טובתו, כספו ובגדיו, והכנת נשק אויב, או ויכוח או כסף, על מנת להימנע מרועם . ואורכו, כזה שהוא חושש מפני שבירתו, הוא עדות לכך שמישהו אחר לוקח על עצמו לקלקל משהו בידו, כי הוא עושה שימוש יתר ביכולתו . הוא משלם לזכאת אל-פיטר, ואם הוא רואה בכך כאילו זקן הזמין את עטו, אז אם הוא מוצא אותו, הוא מצווה עליו להתחייב על עצמו ולקיים את כבודו . צביעת אצבעות של גבר בחינה היא עדות לחימוש רב, וגסיסת אצבעות של אישה בחינה מעידה על חסד בעלה כלפיה . אם ראה כאילו גרם לה ליפול, היא לא קיבלה את הפיגמנטציה, אז בעלה לא הראה לה אהבה . אם האיש ראה את כף ידו דהויה על ידי מפלצת, הוא יצטרך לעמול בפנסיה שלו, ואם ידו הימנית הייתה פיגמנטית על ידי מפלצת, חזונותיו הראו שהוא הורג אדם . אם הוא רואה שידיו צבועות בחינה, אז הוא מראה מה בידו טוב או רע, או בכספו או ברווחיו או בתעשייה שלו . אם הוא רואה את ידיו חרוטות בחינה, הוא מנסה טריק מהבית, להוציא חלק מרהיטי הבית על חשבונו בגלל חוסר הכנסותיו, ואויבו מעליב אותו, והוא מקבל השפלה . אם אישה רואה את ידה חקוקה, הוא משלה את קישוטה בעניין נכון . אם הכתובת הייתה חימר, הדבר הצביע על מספר רב של שבחים . אם הייתה רואה את חריטות ידיה מעורבבות זו בזו, היא הייתה פוגעת בילדיה . אם היא רואה כי ידה יצוקה בזהב או חקוקה בזה, היא משלמת את כספה לבעלה או נותנת לה שמחה ממנו, ואם אדם רואה שהוא ספוג או נחרט בזהב, הוא שולל טריק בו ילכו כספו או פרנסתו . שיער בית השחי : אורך ההוכחה לצורך בניל, הפסוק : ~ ואדמם ידך לכנף שלך לבנה מתוך לא עניים ~ ומראה את דת הבעלים ונדיבות . אם הוא רואה הרבה שיער בבית השחי, אז הוא גבר שמבקש מהתליין שלו לאסוף כסף בידע, אפוטרופסות, סחר וכן הלאה, והוא לא חוזר לאישה ולדת . אם יש הרבה פחות, זה מציין את מספר הילדים הרב ….
…אם הספה לבנה נקייה, הרי שהיא אינה מותרת, ואם היא שחורה, הרי שהיא אינה מותרת . ומי שחושב שהוא שבר את זה, זה מצביע על כך שכספו הושמד על ידי שחיתות .)…
…המיטה היא אישה בחלום . מי שמוכר את מיטתו מתגרש מאשתו, ואם היא חולה היא תמות . והמזרן הוא נערת שפחה, והוא מנוחה, ולכן המיטה רכה לצייתנות האישה לבעלה ולכניעתה אליו, ויכולתה לנימוסים טובים, והיא מצאה את המודרניות שלה, ואם המיטה עשוי צמר או שיער או כותנה, אז היא אישה עשירה, ואם זו ברוקדה היא אישה מגי, ואם היא לבנה אז היא אישה דתייה, ואם היא שחורה, היא עושה עבודה שאינו מרוצה מאלוהים אדירים, ואם הוא ירוק, היא אשת דת, פולחן וסגפנות . מי שרואה שהוא קנה מזרן, יתחתן עם אישה, ואם המזרן חדש, האישה יפה, ואם המזרן נקרע, האישה מושחתת ולא דתית, ואם הוא רואה שהמזרן שלו הוסט. מתפקידו אז הוא מתגרש מאשתו, ואם הוא רואה שמיטתו נמצאת ליד דלתו של סולטן, אז הוא לוקח על עצמו אפוטרופסות אדירה . והמזרן מעיד על הילד על אמירתו, עליו השלום : ( הילד נמצא במיטה ) , ומי שרואה במיטתו טוב, שחיתות, הגדלה או ירידה, אז זה מתפרש באשתו . ואם יראה מיטה אחרת עם מיטתו, הוא יתחתן עם אישה אחרת . ומי שיראה שקיפל את מיטתו והניח אותה לצד, הוא ייעדר מאשתו . ומי שרואה שהוא ישן על מיטה, הוא בטוח ממה שהוא חושש ממנו, והוא עלול להיות מודע מדתו, ושינה היא רשלנות ….
…ומי שרואה שהוא על מיטתו והוא לא ישן, אז הוא רוצה להתקרב לאישה ולא משיג את זה, וסבתא המזרן מעידה על רוך של אשה, ואם זה מכותנה או צמר או שיער, אז זה מציין אישה עשירה ואם היא לבנה זה מציין אישה דתית ואם היא מלוטשת אז זה מציין אישה שהיא עושה עבודה שנעימה לאלוהים. ) ואם הוא ירוק, זה מעיד על חריצותה בפולחן, והמיטה החדשה היא אישה אמידה….