…מאבק השמש יוצא כנגד המלך, והפחתת קרני השמש תפחית את יוקרתו של המלך . אם הוא רואה את השמש מפוצלת לשני חצאים, אז מחצית ממנה נשארה והשניה נעלמה, אז היא יוצאת אל המלך בחוץ, ואם החצי שנותר עוקב אחר חצי הזהב ומצטרף וחוזר לשמש בריאה, אז בחוץ לוקח את כל הארץ, ואם המחצית ההולכת וחוזרת למחצית הנותרת והשמש חוזרת כמו שהיה מלכו חזר אליו והוא זכה בחוץ . אם כל אחד משני החצאים הופך לשמש בפני עצמו, הרי שבחוץ יש את מה שיש עם המלך מהמלך, והופך לעמיתו ומקבל חצי מממלכתו . אם הוא רואה את השמש נופלת, זה אסון לערכי האדמה או להורים . אם היה רואה כאילו השמש זורחת בבית ומאירה את כל הבית, לאנשי הבית תהיה תהילה, כבוד ומזונות . ומי שראה שהוא בלע את השמש, הוא היה חי בחיים כבדים . אם הוא היה רואה את זה, המלך ימות . ומי שנפגע מאור השמש, אלוהים ייתן לו אוצר וכסף גדולים . ומי שיראה את השמש יורדת על מיטתו, הוא יחלה ויתלקח בגופו . אם הוא רואה שהוא עושה לו טוב, הוא מציין פוריות ועזב, ומציין אצל אנשים רבים את הבריאות . ומי שהשמש לוקחת ממנו משהו או נותנת לו משהו, זה לא מחמוד . אחת האינדיקציות למעשים טובים היא שאדם רואה את השמש בצורתו והרגלו הרגילים, ועלייה או ירידה בה עלולים להזיק . ומי שימצא את חום השמש ויתפנה בצל, הוא יינצל מצער . ומי שמוצא קר בצל ויושב בשמש, העוני שלו נעלם, כי הקור הוא העוני . ומי שמסוגל לראות את השמש כשהיא שחורה ומבולבלת, המלך מחויב אליו בכל עניין . ומסופר כי שופט חומס ראה כאילו השמש והירח נהרגים, וכוכבי הלכת נפרדו, ולכן הוא פוצל עם השמש, והוא פוצל עם הירח . הוא סיפר על חזונותיו על עומר בן אל-חטאב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו . אמר לו : עם מי היית? הוא אמר : עם הירח . עומר קרא : ~ אז מחקנו את פסוק הלילה וגרמנו לנו לראות את הפסוק של היום .~ והוא הסיט אותו מעבודת חומס, ולכן פסק שהוא הלך עם מועוויה לשתי שורות, והוא נהרג . ומי שרואה את השמש, הירח והכוכבים התקבצו במקום אחד ואת מלכם, ויש להם אור וקרניים, אזי האמרה מקובלת על המלך, השר והנשיאים . אם זה לא קל, אז אין בו טוב לחזון . אם הוא רואה את השמש והירח מסתכלים עליו מלמעלה, הוריו מרוצים ממנו . אם אין להם קרן, הם כועסים עליו . אם הוא רואה שמש וירח מימינו ומשמאלו, לפניו או מאחוריו, אז הוא ייפגע מפחד או פורענות ותבוסה, והוא נאלץ לברוח איתו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ השמש והירח שאספו יחד, והאדם יהיה לומר כי אשר הוא היום של בריחה .~ ושחור השמש, הירח והכוכבים וסיבובם, משנים את הברכות בעולם הזה . וליקוי חמה, קרה עם המלך . וכל מי שרואה עננים המכסים את השמש עד שלא יאיר, המלך יחלה . אם הוא רואה את זה לא נע בעננים או יוצא ממנו, אז המלך ימות, ואולי השמש הייתה מדען שיודע איך העננים התפנו, אז העצב יתפנה ממנו . ירח : במקור שר המלך הגדול ביותר, או סולטן ללא המלך הגדול ביותר, והכוכבים סביבו הם חיילים . ובתיו ודירותיו, או נשותיו ועובדותיו . וזה אולי הוא מציין חוקר המשפטן וכל ההוכחות שהוא מנחה, משום שהוא מונחה בחושך זורח הציבור . זה מציין את הילד, הבעל והאדון, והאישה והבן, על יופיו ואורו, ומשווים אותו ליופיים של נשים וגברים, ולכן נאמר כאילו הירח המלא היה כאילו היה ירח ירח. . ואז תאונותיו מתפרשות ומתורגלות כדומות למה שהוזכר קודם לכן בשמש, וזה עשוי להצביע על עלייה או ירידה, מכיוון שהוא גדל ויורד, כגון כסף, עבודות וגופות, יחד עם ההצהרה הקודמת על התנועה, כגון כחולה שרואה בתחילת החודש ירד עליו או הביא אותו אליו, אז הוא יתעורר מהבעיה שהוא נחסך ממחלתו . ואם הוא קצר בחודש, אז גילו נעלם, והמועד האחרון שלו מתקרב לכמות שנותרה בחודש, זה יכול להיות ימים, וזה יכול להיות אוסף, חודשים או שנים, עם הוכחות לכך בחלום או בחיים ערים . אם הוא יורד בתחילת החודש, או אם הוא נראה נעדר ממקומו, הוא עזב את מקומו ובא ממסעו . ואם זה היה בסוף החודש, לאחר שנסע ועזב את מולדתו . ומי שרואה אותו איתו או בחיקו או בידו, הוא יתחתן עם בעל לפי אורו ואורו, בין אם הוא גבר או אישה . עיישה, שאלוהים ישמח ממנה, ראתה שלושה ירחים שנפלו בחדרה. היא סיפרה את חזונה לאביה, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, ואמרה לה : אם חזונך נכון, שלושה קבורים בחדרך, הם מיטב אנשי הארץ ….
חולם על לטאה נופלת על הראש
(92 פירושים ומשמעויות של חלומות על לטאה נופלת על הראש)…באשר לשיניים בפרשנות, אנשי הבית והקרבה, כמו הגבוהים יותר, הגברים והתחתונים, הנשים, הניב הוא אדון אנשי ביתו או מי שמתאים לו, והעליון העליון נאמר על פאנג שהוא ילד שתופס את מקומו של אביו והשמאלי נמצא מתחתיו. הוא ראה משהו של יופי ויופי או נגדם, אז הוא רואה שבמי שייחס לו את השן, ומי שראה שהוא גדל עם צד דומה לזה, אז הוא מרוויח ממי שמייחסים לו אותו מן הנזכר או מי שתופס את מקומו, ומי שרואה את שיניו, אז הוא פגם של ביתו ואולי זה מעיד על עלייה של אל-חסן ושיניך נוגעות עדות לוויכוח בין אנשי ביתו, ו אי התאמת השיניים מעידה על כך שהוא הוציא כסף בכחישת הדאגות ולובן השיניים, אורכן ומשלמותם, עלייה בכוח פניו, ומי שרואה שהוא מגדל שן בזמן שהוא סובל מכאבים הוא חרפה או צרה ומי שרואה שמישהו מושך את שיניו מעיד שהוא חותך את רחם או שהוא מוציא את כספו על שנאתו, ומי שרואה ששן נופלת על האדמה ופוגשת אותו מעיד על כך שנולד לו ילד. אם הוא לא מצא אותו, זה מצביע על מותו של אחד מקרובי משפחתו, ואם הוא רואה ששיניו פחתו, אז זה לא מחמוד. חלקם אמרו שקטנות השיניים מעידה על טוב והזקנות שלהם מעידה על הבשורה. פגם בקישור זה בערנות, זה בשלושה היבטים: הם, עצב, פשיטת רגל, מוות של קרבה או חולשה של אנרגיה, ומי שרואה שכל השיניים שלו נפלו ונעלמו, אז הוא בחמש דרכים המוות מכל קרוביו ואורך חייו וכספו ופרנסתו ודתו והוא עלול למות ואם הם נופלים בחיקו או בידו, או במה שנשמר במקרה עשר דרכים להשיג כסף, שיש הרבה של צאצאים, לפגוש את קרוביו במקום, להרוס את ביתו, לשלם חובות, לעבור כסף בריבית, לעבור עשרים ושמונה שנות חיים והתגורר תקופה של שלושים ושתיים וקנס של שלושים דרהם לשלושים אלף תלוי המקום והכסף שעושים על חשבון ומי שחושב שהוא מנקה את השיניים בפרק הזמן הזה, זה לא מחמוד ומי שרואה שאין שיניים בפה ואז נבטו חדשים, ואז בשלוש דרכים הדברים משתנים וחיים ארוכים והנהלתו i לאינטרסים של עצמו וחלקם אמרו שמי שראה שאין בפיו אלא שן, אז זה מצביע על שנה, ואם הוא רואה יותר מזה של פחות מעשר, אז ביטוי אחד של זו שנה. שן במקום שאין צורך לגדל אותו, זה מעיד על דבר שאינו ראוי לשבח, ומי שחושב שהוא בלע את שיניו או את חלקן, הוא אוכל את מה שאסור לו בכסף….
…מי שיראה בחלום שהוא שותה מים פרת יקבל ברכה ויהנה מאלוהים הכל יכול . ואם הוא רואה שמי הפרת התייבשו, הח'ליף נפטר ורכושו ייעלם . אולי הפרשנות נופלת על השר . ושתיית מים של פרת היא עדות לשפע של תפילה, פולחן ושכנוע ….
…גיהנום : סימן סמכות למהותו ולסמכותו על מה שנמצא מתחתיו, עם נזקו ותועלתו, ואולי הוא מעיד על הגיהינום עצמו ועל עונש האלוהים, והוא עשוי להצביע על חטאים, חטאים ואסורים וכל מה שמוביל אליו ומקרב אותו אליו . מתוך אמירה או עשייה . אולי זה הצביע על הדרכה, על האיסלאם, על הידע ועל הקוראן, מכיוון שהוא מונחה בחושך, יחד עם דברי משה , עליו השלום : ~ או מצא הדרכה באש ~, והוא מצא ושמע את דברי אלוהים אדירים בהדרכה . אולי זה מעיד על פרנסה, תועלות ועושר, מכיוון שהוא מכיל טוב בפנסיה למטייל ולהווה, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ הפכנו את זה לתזכורת והנאה עבור המאמינים .~ נאמר לו מי שהוא עני או מת, אשו כובתה . מכיוון שהערבים הוצעו כמתנות לאבן אל-סביל ולאורחת שהופסקו, על מנת שהיא תודרך ותוגן בפניה, כדי שיבטאו בנוכחותה נדיבות ועושר, וחוסר המעש שלה מסבל ועוני . אולי זה הצביע על הג'ין כי הם נוצרו מאש רעילה . וזה עשוי להצביע על החרב והמרדה, אם יש לה קול, רעם, לשונות ועשן . אולי זה הצביע על ייסורי הרשות, מכיוון שהיא ייסורו של אלוהים והוא סמכותם של שני העולמות . אולי זה הצביע על העקרות והארבה . וזה עשוי להצביע על מחלות, אבעבועות שחורות ומגיפה . מי שרואה שריפה נופלת מהשמים בבתים ובחנויות, ואם יש לה לשונות ועשן, הרי זו מרדה וחרב השוכנת באותו מקום, במיוחד אם היא נמצאת בבתים של עשירים ועניים, ו המאהב זורק את זה על האנשים, במיוחד אם זה נמצא בבתים של עשירים בפרט, ואם זה גחלים ללא לשונות הם מחלות, אבעבועות שחורות או מגיפות, במיוחד אם הם בכלל מערבבים אנשים . אך אם ירידת האש נמצאת בדיונות ובפדנים ובמקומות עיבוד וצמחים, הרי זו עקרות ששורפת צמחים או ארבה ששורפים ותופסים אותם . באשר למי שמדליק אש בדרך שהולכת, או שאנשים יונחו על ידה אם הוא מוצא אותה כשהוא זקוק לה, אז הידע וההדרכה הם מגיעים אליהם, או שהוא משדר אותה ומפרסם אותה אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יקבל סמכות, חברות ותועלת, והאנשים מרוויחים איתו . אם האש נמצאת בדרך שאינה בדרך, או שהיא שורפת מישהו שעובר בה או מניצת אותה או פוגעת בו בעשן, או שהיא שורפת את הבגד או את גופו או פוגעת בראייתו, אז זו כפירה שהוא עושה או מפקח, או רשות בלתי צודקת המפלטת בו או שהיא עוולה כלפיו בהתאם למידת שירותו אליו או בריחתו מהם . אבל אם זו הייתה אש גדולה שלא דמתה לאש העולם הזה, היא הועלה עליו כדי להיזרק לתוכה, אז רבים מאויביו רצו לפגוע בו, אז הוא יזכה בניצחון עליהם ויהיה עדיף עליהם , ואם היו זורקים אותו לתוכו, הוא היה מציל את איברהים, עליו השלום . וכל זה אם מי שביצע זאת היו אויביו, או החפץ בו היה איש צדיק . אך אם הוא רואה אותה מאיימת עליו במיוחד, או מי שהשתלט על הדלקתו יוצא איתו, אלוהים ירא את אדוניו ויסלק את מה שהוא ממעשיהם של אנשי הגיהינום לפני שהוא מגיע אליה, אז הוא נזף בה כי פחד ממנה . באשר למי שרואה אתו אש בתנור, בתנור, בקאון וכדומה במקומות בהם הוא נשרף, אז הוא משיג עושר ויתרונות, במיוחד אם פרנסתו היא למען האש, במיוחד אם זה גם בחורף . ואם יראה את אשו כובתה או כובתה, או הופכת לאפר, או מים או גשם מכבים אותה, אז יחסר לו והוא יושעה מעבודתו ותעשייתו . ואם מישהו שלא יחיה מזה במקומות כאלה ישתלב במזון, הוא היה רוצה שכסף או פרנסה ישמשו שליט או לסמכותו ולעזרתו, או על ידי התדיינות, סדרנות, סכסוכים ותיווך, אחרת הוא יהיה מותקף על ידי מילים ומילים רעות ורעות . לגבי מי שרואה את זה, זה נשרף במזון, בשמן או בכל דבר ממכירות, ואז הוא מגזים, ואולי הסולטן יבקש אותו והעם ייקח את הכסף שלו איתו . באשר למוות של אכילת אש, זה כסף אסור ופרנסה מזיקה שהוא אוכל, ואולי זה מכסף של יתומים, בגלל מה שיש בקוראן. אם הוא ראה אש מדברת בצנצנת או בשקית או בקערת כלים אחרים המעידה על זכרים ונקבות, אז מה שמיוחס לאותו כלי יפגע בג'ין ובכניסותיו, עד שידבר על לשונו . כמה מהם אמרו : אש היא מלחמה אם יש להבה וצליל, ואם המקום שאתה רואה זה לא ארץ מלחמה, אז זה מגיפה, כאב, אבעבועות שחורות או מוות שקורים שם . אבו-עמר אל-נח'איי אמר לשליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ראיתי אש שיצאה מהאדמה והסתובבה ביני לבין בן שלי, וראיתי את זה אומר : א להבת הראייה והעיוור, האכילו אותי שכולכם אוכלים את משפחתכם ואת כספכם, אז הוא אמר עליו השלום : זה משפט שיקרה בסוף הזמן והורג אנשים מולם, ואז הם רבים עם כלים ומריבים בין אצבעותיו, והעבריין חושב שהוא פילנטרופ, ודם המאמינים עדיף למאמינים מאשר לשתות מים . ומי שמבעיר אש בכדי לשרוף אותה, הוא מקרין צו למלא את עוניו, כי הקור הוא עוני . אבן סירין נשאל על אדם שראה מנורה על אגודלו ואמר : זהו עיוור שהובל על ידי כמה מבנו . אם אני מערבב אותו לצליית בשר איתו, אני מאיר משהו שאנשים נוגעים בו . אם הייתי מכה על המנגל, הייתה לי פרנסה קטנה בעצב . אם עורר אותו לבשל סיר עם אוכל בתוכו, הוא גידל משהו שירוויח מהערך של ביתו . אם אין אוכל בסיר, אז עליו לתקוף גבר במילים ולגרום לו לעשות משהו לא נעים . כל מה שפוגע באש ונשרף מהגוף או מהבגדים, זה נזק ופורענות . ומי שיעלה באש יפגע בכסף אסור מהסולטאן . ומי שנפגע מזוהר האש, אנשים יעקרו בו בחזרה ….
…חאלד אל-איספהאני אמר, ~מי שראה עלווה נופלת בים זו מחמאה טובה .~…
…אבו סעיד, המטיף, אמר שהמחט היא אדם חזק שבגללו נופלת היכרות, גם אם יש חוט עליו, המצביע על התועלת שבאינטימיות ….
…אם אתה חולם שאתה נכנס לדלת, זה מעיד על שערורייה ואויבים שמנסים להימלט מהם ללא הצלחה . זה חל על כל דלת, אלא אם כן היא דלת בית ילדותך. אם אתה חולם שאתה נכנס לדלת הזו, הימים שלך יהיו מאוד נוחים . עבור אישה, לחלום להיכנס לדלת בלילה בגשם מעיד על בריחה בלתי נסלחת . באשר לאיש, הדבר מעיד על משיכת משאביו עקב מחסור לא מוצדק, כפי שהוא מנבא על תאריך לא חוקי . אם אתה רואה אחרים חוצים פתח זה מעיד על ניסיונות כושלים לשפר את ענייניך כמו גם שינויים בעולמם של חקלאים ופוליטיקאים . באשר לסופר, חלום זה מנבא כי קהל הקוראים יוקיע את דרכו לספר את העובדות, וזה יהיה על ידי סירוב לקרוא את יצירתו האחרונה . אם חלמת שניסית לסגור דלת ונפלת מהצירים שלה, לגרום נזק למישהו, אז זה מצביע על כך שרוע נקמני מאיים על חברך באמצעות עצה שגויה ולא מכוונת שנתת לו . אך אם תראה אדם אחר מנסה לסגור דלת והדלת נופלת מציריה, תדע את מצוקתו של חבר, אך לא תוכל לעזור לו ….
…שן מבשרת לראות שיניים בחלום על פגישה עם אנשים ששונאים או סובלים ממחלה הפוקדת אותך . אם אתה רואה שיניים שלך נושרות, זה מבשר חדשות רעות וכישלון בפרויקטים ובעבודה . אם הרופא מסיר לך שן, תפתח מחלה קשה שעלולה להרוג אותך . אם אתה חולם שהרופא הדביק לך שן, תקבל בחזרה את החפצים האבודים היקרים שלך לאחר תקופה ארוכה של חרדה ודאגה . אם אתה מצחצח או מצחצח שיניים, המשמעות היא שתיכנס למאבק עז להגן על עושרך והונך . אם עשית לעצמך תותבת, המשמעות היא שמצוקה קשה תקיף אותך ותשתדל להיפטר מהם . אם אתה מאבד את השיניים, המשמעות היא שתישא דאגות שתרסקו את גאווהך ותחבל באינטרסים ובעסק שלך . אם תקבל מכה שדופקת לך את השיניים, זה מבשר על חוסר מזל פתאומי : תאבד את העסק שלך, תחלה, המוות יבקר אותך או שתיתקל בתאונה פתאומית . אם אתה בודק את הגיל שלך, המשמעות היא שאתה מוזהר מפני הצורך להיזהר ולשים לב לענייניך, מכיוון שהאויבים מתכננים ללכוד אותך . אם השיניים סדוקות וניזוקות, המשמעות היא בעיות בריאות ועבודה . אם חלמת שאתה יורק שיניים, המשמעות היא שאתה או אחד מבני משפחתך חולה . שן מעוותת בחלום היא סימן רע ומשמעותה אסונות מסוגים שונים, חוסר מזל, אובדן רכוש אישי, אי מימוש ויישום פרויקטים ועבודות, מחלות, בריאות לקויה והפרעות עצבים גם עבור אנשים בריאים . אם שן אחת נופלת מהפה, המשמעות היא חדשות רעות . אם סינאן נופל, המשמעות היא שמצבו של האדם יהפוך לאומלל בגלל רשלנותו וחוסר זהירות . אם נושרות שלוש שיניים, הדבר מנבא מחלה ותאונות מסוכנות . אם אתה רואה שכל השיניים שלך נשרו, זה מבשר רעב, מוות ואסון . הדבר תקף אם שיניך קשוחות ואתה מחלץ אותן . אם חלמתם ששיניכם נעשו מבריקות ונקיות חדשות לאחר הסרת הפלאק מהן, משמעות הדבר היא בעיות זמניות שייעלמו וישאירו אתכם יותר זהירים וחכמים יותר בהתנהגותכם, ותמצאו את ההנאה שלכם בביצוע חובותיכם . אם אתם מעריצים את שיניכם מכיוון שהן לבנות ויפות, דעו כי לאחר הגשמת רצונותיכם וחלומותיכם, מחכות לכם הרבה שמחות, תענוגות ותאונות משמחות . אם חלמת שהוצאת או שאיבדת שן ואתה מזיז את הלשון שלך בפה ומחפש אותה לשווא, אז הלכת לרופא שלא מצא אותו והעניין נשמר בסוד, אז כל זה פירושו שאתה עומד להיכנס לחששות שלא יגרמו לך אושר ואתה נחוש להתעלם מהם, אך אתה אחרי זה תעשה זאת ותשתמש בו לטובתך למרות שחבריך מפקפקים ומפקפקים במה שעשית . אם חלמת שרופא השיניים מנקה לך את השיניים, אך אתה מוצא אותם חלודים למחרת, אז זה אומר שתחשוב שתפיק תועלת ותפיק תועלת מאדם או ממרכז החלום שלך, אך בהמשך תגלה כי אישה או אדם ערמומי התחרו איתך בזה והקהל שלך על זה ….
…ומי שרואה את הכומתה שלו נופלת מראשו או שמישהו זורק אותה מראשו, אז הוא מבודד מעבודתו, וזה עשוי להצביע על אובדן הבוס שלו או על התרחשות המצוקה ….
…סוליה : הם אכזריים, כמו נעלי בית, מי שלובש אותם נוסע או נוסע, מישהו שחולק איתו את החזון שלו, או נוסע עם כסף, ושאם הוא נכנס בהם בחלום . אבל אם הוא לובש אותו והוא קיווה לנסוע, יתכן שהוא יושלם וייתכן שהוא לא יושלם אם הוא לא ילך בו, ואם הוא מפסיק ללבוש אותו או מוריד אותו, הוא מתגורר מנסעו והגיונו דרך אותו . ואם היא כפכף מים, הרי שהיא אשה או ילדת שפחה שמרוויחה מהשיח שלה . באשר לנעלי הבית של טייף או מה שסוחרים משליכים בשווקים, זהו אינדיקציה לכסף, רכישה ופנסיה . זה עשוי להצביע על האישה גם אם הוא הלך איתה במהלך התפקיד, קנה אותה או נמסר לו . אם הוא חדש, הוא מוקדם, חופשי או עדכני, ואם הוא זקן, הוא שחוק, ואז הוא רטוב . אם נחתך החול, הפרעה שלו מופרעת, או שהתעשייה שלו עומדת במקום או מונעת ללא מכשול, גם אם אשתו כעסה עליו ובגידתה נראתה לו . ואם קרסוליה היו מנותקים והיא הייתה חולה ונספתה, או לא צייתנית, היא הייתה גרושה, אלא אם כן בחלום הוא טופל כדי לתקן את זה, או שהוא הבטיח לעשות את זה, או שהוא יישב את זה בעצמו, אז היא משוחררת לאחר גיל המעבר, והוא סוקר אותה לאחר גירושין . אם הוא רואה שלבש סנדלים שחוקים היטב והולך בתוכם בשביל המיועד, אז הוא נוסע . אם הוא לובש סנדלים ולא הולך בהם, אז הוא פוקד אישה או משרתת . כמו כן, אם ראה שהוא נתן נעל בידו ולקח אותה או להחזיק אותה או להחזיק אותה בבית או במכולה, הרי שהוא מחזיק באישה ממה שתיארה . אם הסוליה לא לבושה, זה משפיע על אישה או על משרתת, בתולה, וכמו כן אם היא לבושה ולא לבושה . אם הסוליה הייתה מעור פרה, האישה הייתה זרה במקורה . ואם זה היה מעורות סוסים, זה היה מהערבים או מהערבים הנאמנים . כמו כן אם זה היה מעורות גמלים . אם הוא ראה שהוא הולך בשני סנדלים, אחד מהם נשלף מרגלו והוא הלך עם השני, אז זה הפרידה של אח שיש לו אחות או בן זוג בגב המסע, כי כשהוא הלך בזה הוא הפך לפרשנות המסע, כאשר אחד מהם הוריד את אחיו על רקע המסע . ואם הוא לא היה אח או עמית, וראה את יחידתו אבודה או נופלת לבאר או שמישהו השתלט עליו, זה היה מקרה באשתו . אם הסוליה הופכת להיות פסולה לאחר מכן, אז אשתו חולה ואז הופכת לבריאה, או שהאישה נטשה אותו או פרשה לגמלאות, או מה שנחשף לנשים מאותו דבר, ואז חוזרת למצבה הראשון . אם הוא ראה שהסוליה נגנבת ממנו ומישהו אחר לבש אותה, אז היא ענתה לה או לא ידעה אותה, אז זה לא טוב לבעליה, כי הוא חיסל את אשתו או את עבדתה שלבשה אותה . אם הוא רואה שהסוליה נחטפה או נשרפה עד שלא נותר לו דבר או משהו כזה, זהו מות אשתו או המשרתת שלו . אם הוא רואה שהוא תיקן את סולייתו, הוא מנהל את מצבה של אשתו או מקיים איתה יחסי מין . אם מישהו אחר מדביק את זה, אין בזה טוב בנשים העירומות . אם מדובר בכפכף המיוחס לנסיעה, אזי נסיעות אלה לא הושלמו . אם הוא רואה סוליה ללא עור של נעל, משהו שדומה לה בזוי, או מיוחס בפרשנות למשהו אחר שאינו של הסוליה עם משפחה, אז האישה שלובשת אותה מיוחסת למהות של אותה היחיד, בין אם זה טוב או שחיתות . ואם זה מהסוליות המיוחסות לנסיעה, אז אני מייחס את הנסיעה למהות הנעל ההיא, בין אם היא טובה או רעה, כמתואר . ואם הוא ראה את המלכודות שלה שהוא מחזיק שחוק או נשבר . מצבו של בעליו כאשר הוא נוסע בכך, או באישה הדורכת בו הוא כמו מהות המלכודות, יופיין, כוחן ומראהו ….
…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שראה כי אש נופלת מהשמים או מגשם כמו גשם, כי זו עדות לפורענות, מחלוקת ושפיכת דמים מצד מלכים וסולטנים, ומפגש האיבה בינם לבין הריגתם של אנשים רבים בפרשנות. ~ אבו סעיד, המטיף, אמר כי האש בפרשנות היא משני סוגים: אש מזיקה ואש מועילה, אש מזיקה כפי שנאמר בסמכות אבן סירין כי אדם הגיע אליו, והוא אמר: ראיתי כאילו שורש נסתר אחד נשרף באש ופגע בשני מהאש. הוא אמר לו, ~ארץ פרס היא בקר שאוכל לשנות, אז חצי ממנו נעלם, והחצי השני נפגע ממשהו קטן, אז זה היה כך. זה גם מעיד על פחד, ומי שרואה שהאש נפלה לסיבוב עד שהרסה את כל זה, אז יש מאבק וכספם נעלם, והאש במדבר היא מלחמות, וקול האש הוא המולה ובכי ….
…קשת בחלום מצביעה על כך שתקום למצב מיוחס ותזכה לעושר באמצעות מאמץ חרוץ . אם אתה עובר מתחת לקשת, זה מנבא שרבים מאלה שהתעלמו בעבר ממצבך ימצאו בבקשתך . אם ילדה רואה קשת נופלת, הדבר מעיד על כך שתקוותיה נהרסות והיא תהיה אומללה במצבה החדש ….
…אם אתה רואה חצאית חדשה בחלום, אז הפרשנות שלה היא שהגאווה שלך במה ששייך לך הופכת אותך לנושא ללעג בקרב חבריך . אם אתה חולם לראות חצאית קרועה או מזוהמת, המשמעות היא שהמוניטין שלך יתערער ואיים . אם בחורה חולמת שהיא לובשת חצאית נקייה או משי, זה אומר למצוא בעל . אם היא תגלה שהיא הסירה את החצאית בטעות כשהיא לובשת אותה, זה אומר מזל ואכזבה אומללים . אם היא תראה את חצאיתה נופלת ממקומה בזמן שהיא הולכת בכביש, היא תתקשה לשמור על המאהב שלה, ובעיות ודאגות אחרות עשויות לבוא בעקבותיה ….
…ציפור היא בחלום אדם עם כיף וסיפורים, אנשים צוחקים עליו וזה מעיד על ילד זכר . ומי שיראה שהוא שחט ציפור, יהיה לו בן חלש שהוא פוחד מהמוות . ונאמר : הציפור מציינת איש מריב, שיש לו הרבה כסף, ויש לו הנהגת רמאי בעניינים . והציפור מציינת אישה יפה . וקולות הציפורים מעידים על מילים טובות או על מחקר מדעי . והעופות הרבים הם כסף ללא עייפות עבור אלה שאוהבים אותם בחלום . והציפור היא אדם גדול, אז מי שרואה שהוא הכה ציפור או את מלכו, אז הוא יוכל לעשות אדם גדול, ומי שרואה שהוא שחט אותה, הוא ירוויח את מה שרצה מאותו האיש . אם הוא רואה שהוא קטף מנוצותיו או אכל מבשרו, אז הוא ייפגע מכספו . ומי שרואה שיש ציפור בידו או בכלובו, אז היא עפה ולא חוזרת אליה, ואז הילד שלו מת . ומי שרואה שהוא תופר עיני ציפורים, הוא שולל את הנערים ומוליך אותם שולל . ומי שרואה שציפור נכנסת לטבעת, ואם יש לו ילד, אז היא נופלת לבאר . ומי שראה שהוא מלך ציפורים רבות, היה מממן וממלא אחר מנדט על עם עם סכנות . וציפורים מעידות על מפגש, היכרות ואהבה עם המשפחה והקרובים בשמחות או חטאים, תבוסה ונפרדות . ראה גם את הציפור ….
…הרעם הוא ייסור בחלום אם הוא מגיע למקום, והלם של המוות, והרעם מצביע על מחלות ורעמים של מי ששרף אותם, ואם שרפו משהו שיש לו תועלת, זה מעיד על דיכאון . והרעם הוא אזהרה לאלה שביצעו חטאים, והרעם אוהב טוב . הרעמים מצביעים על המגפות והפורענות שאדוננו סובל ממי שרוצה, כמו ארבה, ברד, רוחות, מחלות, סנוניות, אבעבועות שחורות, מגפה וחום, ועשויים להצביע על עניין גדול שמגיע מהמלך שיש בו הרס , חיבה, או הרס . הרעם מעיד על הגעתו של סולטן לא צודק, והוא עשוי להצביע על כמה תאונות מפורסמות כמו מוות נוראי, שריפה, הריסה וגנבים . מי שרואה ברק שנופל בביתו וחולה, הוא ימות, ואם הוא נעדר, הוא יציית לו, ובעל המשטרה גובר עליו . ומי שרואה שביתות ברק נופלות בסיבובים, אנשים עשויים להיות מתעללים . ואם מכת ברק נופלת בדונמים ובבוסתנים, אז מכות ובעלי מעשר וגביית מיסים, ועוול, שחיתות ופחד עז התפשטו באותו מקום . ומי שרואה רעם שנופל בעיירה ושורף את אדמתה, אז זה כוח שיורד באותה מדינה, ושחיתות ועלות גבוהה תתרחש ממנה ….
…עפרוני אם אתה רואה עפרוניות מעופפות, זה מצביע על יעדים ויעדים גבוהים שמטרתם להשיג את האנוכיות שלך בצד ולחדד בעדינות את חסד התבונה . אם תשמעו את הגחלים שרים בזמן שהם עפים, תהיו מרוצים מאוד משינוי מגורים חדש והעסק שלכם יפרח . אם אתה רואה אותה נופלת על האדמה בזמן שהיא שרה, אז בלוז מיואש יפתיע אותך בתענוגות מבלבלים . עפרונית פצועה או מתה מבשרת צער או מוות . הריגת עפרוני מעידה על פגיעה אכזרית בחפים מפשע . אם הגושנים עפים בעדינות סביבך, המזל יפנה אליך . אם תתפסו אותו באמצעות מלכודות, זה יזכה בקלות בכבוד ובאהבה . אם אתה רואה את הגחלילים נאכלים, זה מעיד על קציר פגושים ….
…זה בחלום המעיד על ערכי הבית . ודלתות פתוחות הן שערי הפרנסה . המשמעות של דלתות הבית נופלת על נשים, אם הדלתות חדשות אז נשים בתולות, ואם הדלתות לא סגורות אז נשים בתולות . ומי שראה שהוא סוגר דלת של בית ברזל, הוא היה מתחתן עם בתולה . ומי שרואה את דלת הבית שונה ממצבו, אז הוא שינה את מצבו של בעל הבית, ואם הוא רואה את זה נופל או נעקר כלפי חוץ, או שהוא רואה שהוא שרוף או שבור, אז זה פורענות אליה נחשפים ערכי הבית . כמו כן, אם הישן רואה את הדלת סגורה לאחר שנשלפה החוצה, הרי שהאיש צריך להישאר, ואם הוא רואה אותה חסומה, אז זה מצער גדול עבור אנשי הבית ההוא . ואם הוא רואה דלת קטנה במרכז ביתו, הרי שלא אוהבים אותה, משום שהיא נכנסת לבושה, מכיוון שהגדילה את דלת ביתו והתרחבה וחזקה ללא כיעור, הרי זה טוב הערכים . ואם הוא רואה את אחד האריות קופץ בפתח ביתו, העם הבלתי מוסרי עוקב אחר אשתו . אם הוא רואה שהוא מחפש את דלת ביתו, אז הוא לא מוצא אותו, כי היא מבולבלת לגבי העניין העולמי שלו . ואם ראה שהוא נכנס דרך דלת, הוא היה במריבה בה הוא ניצח . ואם הוא רואה שערים נפתחים, אז נפתחים לו שערי העולם הזה . ואם הוא רואה שדלת ביתו התרחבה מעל מספר הדלתות, הרי זו כניסת אנשים מעליו ללא רשות . אולי גסיסת הדלת ממיקומה הייתה פטירתו של בעל הבית ממוסריו וממצבו, ושינוי תנאי ביתו לסתירה למה שהיה להם קודם . אם הוא רואה שהוא יצא מדלת צרה למקום רחב, אז הוא יוצא ממצוקה ליכולת, ומייסורים ופחד לביטחון . וטבעת הדלת היא כמו הגבה או השליח, אז מי שרואה שיש בליבה שלה שתי טבעות, יש לו חוב לשני אנשים, ואם הוא רואה שהוא כרת את טבעת הדלת שלו, אז הוא נכנס לחידוש . ומי שיראה את האש בוערת את הדלתות, אשתו תמות בקרוב . ושערי העיר מעידים על בעליה האחראים על עניין הדת ועל העולם בה . דלת הבית מעידה על הבונה שלה ועל זה שאחראי על האינטרסים של אנשיה . ודלת הבית מציינת מי גר בה . וכניסה דרך הדלתות הלא ידועות מעידה על ניצחון על האויבים, ואולי הדלתות הלא ידועות מעידות על מדע, פרנסה, רווחים ונסיעה . יציאה מהדלתות היא פרדוקס ממה שהזכרנו. אם הדלת טובה, אז זה מעיד שהיא נפרדה מטוב, ואם היא נהרסת או צרה, זה מעיד שהיא נפרדת מרוע ומתכוונת למסור לעצמה . אולי הדלת מעידה על מוות, ואם הוא יוצא מהדלת ומוצא מרחב, ירק או ריח נעים, המצביעים על הטוב הבא, ואם ימצא חושך, גופה או אש, הוא ייענש בסופו של דבר . פתיחת הדלת בחלום מעידה על הפיכת הדברים לקלים יותר, וסגירת הדלת מצוקה, מצוקה ושיבוש מסיבות . פתיחת הדלת בשמיים מצביעה על התשובה לתחנון או לאיסור ביצוע האסור, או למשך הייסורים, הנקמה והמצוקה, ואם הגשם כלוא מעיד על ירידתו, ותחיית האדמה לאחר מותו. . פרק הסוד שעודכן בבית מציין את הטוב והרע שמשמעותו של החזון, שכן הוא היה מוסתר ובנוי היטב, הוא הגיע למטרתו בהסתרתו, ואם הוא נראה ממנו בבית, זה מעיד על הצגת שלו סודות וחשיפת תנאיו, ואולי דלת המסתורין מעידה על תהילה, גובה, אומה ונעורים . אולי זה הצביע על צדקה של הסוד והיחס הטוב בינו לבין אדונו . ומי שרואה דלת חדשה לביתו, או רואה נגר שהתקין או התקין אותה, זו בשורה טובה של בריאות . ומי שרואה שהוא רוצה לסגור דלת אבל לא יכול, אז זה משהו שקשה לו אשתו . ומי שיראה שהוא נכנס לעם דרך השער, הוא יזכה בניצחון על אויביו ויפריך את טיעוני מתנגדיו . ומי שרואה את דלתו נעקרה והתקין מישהו אחר, הוא מוכר את ביתו, ומי שנכנס לבית וסוגר את דלתו מוגן מפני חטא, והדלת ושתי הטבעות נדיבות ודורשות חוב ….
…ומי שרואה שושנה או בזיליקום בראשו, הוא יתחתן עם אישה, אך החלוקה ביניהם נופלת במהירות . אם אישה רואה אותו, הרי שהוא בעל בעל מאפיינים אלה ….
…זהו סימן לסיום הקדנציה בחלום . שיניים עשויות להצביע על כסף, בעלי חיים, מפרנסים, מוות וחיים, ולהצביע על פיקדונות וסודות . השיניים הן תושבי בית הגבר, הגבוהים יותר הם הגברים מצד אביו, והנמוכים יותר הם הנשים מצד אמו . השניים העליונים הם האב והדוד, או אחיות ושני בנים . הרביעייה היא בת דודתו של האיש . הניב הוא אדון ביתו . וזכרים לפני בנים לדודים מצד האם . ואבות קדומות . שתי הקפלים התחתונים הם האם והדודה, או שתי האחיות ושתי הבנות . הרבע התחתון הוא בן דודה או בת דודה . הניב התחתון הוא אדון ביתו . והפרה-מולרים התחתונים, בת דודתו או בת דודו . הטוחנת התחתונה והתחתונה הכי רחוקה מבית הגבר והסבתא . אם שן אחת נעה ממנה אז זו מחלה, ואם היא נופלת או הולכת לאיבוד אז זה מוות . אם אדם רואה שחלק משיניו נשחקות, הוא ייפגע באסון . ואם הוא רואה שהקיפול שלו ארוך יותר, יפה יותר ולבן ממה שהיה, אז אביו ודודו יצברו כוח וגידול בכספם . ואם ראה שהוא מטפל בשיניו, הוציא אותם, ואם הוא מוציא את כספו על שנאה או חותך את הרחם . ואם הוא רואה השחרה בשיניו, הרי הוא פגם בביתו . אם הוא רואה צחנת שיניים, אז הוא מכוער ומשבח את בני ביתו . אם שיניו זזות, זו מחלת קרוביו . אם הוא רואה ששיניו שבורות, אז אחד מקרובי משפחתו או מחבריו ימות . לא משנה מה שיניים בצד ימין מעידות על זכרים, ומה שהיה בצד שמאל מציין נקבות, והשיניים בצד ימין מעידות על גברים ונשים קשישים, והשיניים בצד שמאל מעידות על צעירים מהם . מקאדי השיניים מציינים את הנערים, הניבים מציינים את מחציתם, ואת טוחנות הטוחנות מציינות את הקשישים שביניהם . אם אדם רואה ששיניו מזהב, ראוי להערכה וראיה לשריפה המתרחשת בבתיהם או לצהבת . אם הוא רואה ששיניו מזכוכית או עץ, זה מעיד על מוות שמביס אותו, ואם הוא רואה אותם מכסף, זה עדות לפגיעה ואובדן . ואם ראה שהדיכאון שלו נשבר, בנו נפטר . ואם הוא רואה תולעת אחת או יותר באתר החילוץ, אז הוא יצליח בהן . אם היה רואה שחלק משיניו ארוכות הוא היה מסתכסך עם משפחתו . אם היה רואה שהוא שולף את כל שיניו, משפחתו תמות לפניו . ומי שרואה את שיניו נוברות, משפחתו אכזבה אותו . ומי שרואה שיש לו תקלה בשיניים מציין שמשפחתו התפזרה וכי יש פגם ביניהם או ירידה בכספו . ואם מנקים את הבשר מבין שיניו, הוא יעקוב אחר עם . ונאמר : השיניים מעידות על שרשרת הפנינים לנשים . אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : הטוחנת נשלפה בחלום, הרחם של הילד נחתך . עייפות השיניים מעידה על חולשתם של בני ביתו . והחלונות בחסידי החלומות . עקירת השן מעידה על הגעתו של הנעדר או על מותו של מישהו שהוא יקר לו . הוא שלף את שיניו בידו, הוציא את כספו בצורה לא טובה, או נקשר למשפחתו מבלי שהיה ידוע לו, או שהוא עשה משהו ראוי להצטער והתחרט, אז אם הוא משך אליו את שיניו , מישהו הצביע על הצורך שלו למשכנתא או מכירה . וחידוש השיניים שהורדו בחלום הוא עדות להתנגדות ורווח לאחר הפסד ….
…באר מים בחלום, אישה צוחקת וזקופה . אם אישה רואה באר, אז הוא איש בעל נימוסים טובים . והבאר הוא כסף או מדע, או איש גדול או כלא, או הגבלה או הונאה . ומי שרואה שהוא חפר באר ויש בו מים, הוא מתחתן עם אשה עשירה ומתעתע בה, כי קידוח הוא רמאות, ואם אין בו מים, אין לאישה כסף, ואם הוא רואה שהוא שתה מהמים שלה ואז הוא מכה כסף מרמאות . ואם הוא רואה באר ישנה ביישוב, בבית או בכפר שממנו שואבים היצואנים והמגיעים עם החבל והדלי, יש אישה, או בעל אישה, או ערכיה, ואנשים מרוויחים ממנו בפרנסתם, ויש לו זיכרון טוב בכך . אם הוא ראה שהמים שוצפים מהבאר הזאת, אז הוא יצא מזה, ואז הם היו עצובים ובכו במקום ההוא . ואם הוא רואה שהוא חופר באר להשקות פרדס, אז הוא לוקח תרופה שאיתה הוא מקיים יחסי משפחה עם משפחתו . אם הוא רואה את הבאר שלו עולה על גדותיה עד שהמים נכנסים לבתים, אז אם זה יכה בכסף זה יהיה אסון עבורו, ואם הוא ייצא מהבית, הוא בורח מהם ועובר מכספו באותה מידה שהוא עזב בית . אם הוא יראה שהוא נפל לבאר מים, אז הוא מתנהג עם אדם עריץ שאינו צודק, והוא ייפגע מזימתו ומעשהו הפסול, וענייניו יהיו קשים עבורו . אם המים צלולים, אז הוא עובד עבור צדיק שמסתפק בו . אם הוא יושב על באר, מתייחסים אליו כאל אדם ערמומי, והוא ניצל ממזימתו . אם הוא רואה שהוא נופל או נשלח לבאר, אז הוא נוסע . והבאר, אם אדם רואה זאת במיקום לא ידוע, ויש בו מים מתוקים, הרי זה עולמו של האדם, ובו הוא יתברך, חי, יחי חיים כמו מים , ואם אין בו מים אז חייו נגמרו . קריסת הבאר היא מות האישה . אם הוא רואה שרגליו משתלשלות בבאר, אז הוא זומם עם כספו כולו או חלקו . אם הוא יורד בבאר ומגיע למחצית ממנו, אז הוא קורא לזה ואז הוא נוסע . אם הוא שומע את הקריאה לתפילה באמצע הבאר, הוא מבודד, גם אם הוא שליט, והוא מפסיד גם אם הוא סוחר . ונאמר : הרואה באר בביתו או בארצו, הוא יזכה בשפע בפרנסתו, יקל לאחר מצוקה, ויתרום מבחינת זה לא נספר, כי ראה שהוא נפל לבאר דרגתו ומולו נופלת . אולי הבאר מעידה על האב והילד, המנומס והקבר, ההונאה ומילוי הצרכים, המסע והדרישה, המחסור והנדיבות . ולכל באר יש פרשנות : באר הבית מעידה על בעל הבית או על חנותו, על אשתו או על משרתו, או על כספו, מותו או חייו . הבאר השבורה תשבש את הנסיעה והתנועה . והבאר ברחובות מעידה על המסגד או על חדר האמבטיה, ואולי הבאר מעידה על האישה הנואפת אליה מגיעים כל אחת . והבאר החמה מעידה על המשמר שלה . ובארת הדרך מעידה על הפות אחרי המצוקה . ובאר גלגל המים מעידה על העולם בו אנשים מסוימים שמחים, ואחרים עניים, ואולי זה מעיד על בית הידע ובתי הספר לתלמידים . ואם אדם ראה את באר זמזאם בנתיב או במדינה ידועה, הוא היה מביא לאותו מקום אדם שיועיל לעם בתחנייתו או בחסדו . אולי זה הצביע על הניצחון של תושבי אותה מדינה על אויביהם ועל שפע ברכתם, ואולי הגשם המועיל ירד עליהם כשנזקקו לכך . אם הוא ראה שהוא עומד על באר ושואב ממים טהורים וטובים, אם הוא היה מלומד הוא קיבל ממנו באותה מידה שהוא צייר, אם הוא היה עני הוא הרוויח כסף, ואם הוא היה רווק, הוא התחתן, ו אם אשתו בהריון, היא מביאה ילד במיוחד אם הוא מצייר דלי, אחרת יש לו סיבה לוותר על אודות אנשים ולהתלהם אליהם . ואם הוא חיפש צורך, הוא מילא את צרכיו, ואם הוא מקווה לנסוע, הוא היה נוסע והוא היה מרוויח בנסיעותיו יתרונות גדולים . אם הוא ביקש בקשה שקרתה לו, ואם קיווה לתקווה, הוא הבין זאת, ואם הבאר קרובה לשוחד, הוא היה אדם נדיב, ואם הוא זרוע רחוק, הוא היה אדם קמצן, ואז מי הבאר הצביעו על פוליתאיזם וחוסר אמון באלוהים הכל יכול . הבאר עשויה להצביע על ספק בנוגע לדת, משום שהיא הפוכה מביר ריב . ומי שרואה שהוא מסתכל בבאר, אז הוא חושב ומסתכל על אישה . מי שרואה כי בארו מקופלת, ואשתו חולה, או בתקופה שלאחר הלידה, היא תינצל ותפטר אותה ממחלתה ….
…רשלנות מעידה על גילוח הראש בחלום, רשלנות בעבודה והגבלתו לוויתורים ….
…מי שרואה ששערו ארוך והוא חפץ בכך, אז הוא מתעשר וממלא את חובו, ואם אורכו הוא חוסר מזל בקרב העם, אז זה חוב שהוא רוכב ואמרו שחלק מהם אמרו מי שראה את שיערו התארכו יתר על המידה, אז הם והצער, ואם האישה רואה שזה קישוט וגידול בתהילה ונאמר לראות את אורך השיער לאלו שהיו עניים אין שום דבר רע בזה, ומי שרואה שהשיער שלו לוקה בחסר, זה חסר שהם ומי שרואה שהוא גילח את הראש בזמן שהוא רגיל לזה ואוהב את זה, אז הוא עשיר ואם הוא אחד שמרים את השיער ולא מגלח אותו, אז הוא אינו מחמוד ומי שרואה שהוא גילח את ראשו בזמן שהוא נמצא בחודשי חג'ג 'או בחודשי הקודש, אז הוא טוב בדתו ובגילו בגלל חטאיו והסרת דאגותיו ומצוקתו, וזה היה אמר שאם הוא ראה את זה עם עמדה, אז זה לא מחמוד, ואם t האישה ראתה את זה, זה מעיד על מות בעלה או אחת מהמהרמות שלה או על פריצת הצעיף, ואם היא ראתה ששערה נחתך או חלק ממנו, זה מעיד על ריב עם בעלה וזה היה אמר שקרה אסון ולראות את הגבות אם זמן רב מעיד על כך שכסף וקישוט ונאמר חיים ארוכים ומי שרואה שהשפם שלו מגולח או מדולל, אז זה טוב לשפם, והירידה בשפם היא לא אהב, והעלייה בו עשויה להוות אינדיקציה למשקה משכר, איסור על זקאת ושלילת פיקדון, והם ומי שרואה שלראשו אין שיער בזמן שהוא קירח או שהוא רקד ו שיער צמח בראשו מעיד על כך שטוב…
…ונאמר כי מי שראה שיש לו כיפה על הראש, ואם זה ירוק, אז הוא מחויב לקוראן, ואם הוא לבן, זה מכה את העולם ואת הטוב, ואם זה הוא שחור, ואז הוא מחזיר אליו את מה שהיה חסר כסף, ואם זה היה מעורב, אז הוא היה מציע לאישה מעם והם לא היו עונים עליו, ואם הוא צבוע וצבע. זו חולשה בסחר, והיא עשויה להצביע על חשש בגלל הצורך בפרנסה. המשמעות של מכסה המנוע היא הכובע ….
…אלמנרה : משרת, אז מה שנראה בו מישהו שקרה במגן, בעמוד או בכיסא שלו, הפרשנות שלו אצל המשרת והציוד היא המכובדת ביותר במגזר שלו, והפרשנות שלו היא הראש של המשרת ….
…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר, אם המסכן יראה שיש לו כתר על הראש, אז הוא יתחתן עם אישה יפה ויפה שיש לה כסף, והוא יקבל ממנה תועלת ….
…ומי שרואה שהוא אוכל ראש גולמי, יש בו שני צדדים. נאמר כי כסף או האשמה יתקבלו ממפקד, ואם ידוע על ראשו, יתכן שהוא אוכל מהון של בעל הראש ….
…מחלה היא צביעות בחלום, כי אלוהים אדירים אומר : ( בליבם מחלה, אז אלוהים הגדיל את המחלה עבורם ). ומי שראה שהוא חולה, דתו לקויה וגופו תקין . ומי שראה שאשתו חולה, דתה לקוי וגופה בריא . אם המטופל רואה שהוא רוכב על חזיר, גמל או שור, הוא חושש מהמוות . ילד חולה, אם נרפא ממחלתו, ימות . ומי שראה שהוא חולה, הוא הביס את אויביו והשיג כסף רב, חיים ארוכים ואושר . ומי שנמצא במצוקה ורואה שהוא חולה, הוא ישרוד . ואם החולה רואה שהוא משחרר עבד, הרי שהוא מת כי למת אין בעלות . אם אדם לא ידוע רואה שהוא חולה, אז המחלה שייכת לחזון הראייה . מחלה היא הוצאת כסף, תשובה, תחנון ותחנונים, ומחלה היא אהבה, ואהבה היא גם מחלה . ונאמר : מי שרואה שהוא חולה יהיה לו בריאות . ומי שראה ששני בניו חולים, עיניו השחירו . ומי שרואה שאביו חולה, יהיה לו כאב ראש, כי הראש הוא במקום האב . ומי שרואה שהוא חולה, אז הוא הרבה שקר ושחיתות . ונאמר : הרואה שהוא חולה שמחלתו התארכה וחטאיו נפלו ימות . ונאמר : המחלה פוגעת בו באותה מידה כמו מחלתו . ומי שרואה שהסולטאן חולה, אז הוא יחלה בדתו, אחרת הוא ימות באותה שנה . ואיש חולה בודד אותו מאשתו . מחלת החוקרים היא חולשה בדת . מחלת הנימוס היא פיזור והפרדה של בניו ממנו, ומחלתו של הילד היא עדות לדאגתם ולמצוקת הוריו . וגם מחל הפרג מבקשת מותו . ומחלה כללית בקרב אנשים היא עדות לבצורת ולדיכאון פנסיוני . ראה גם מגיפה ….
…וג'עפר אל-סאדיק אמר: חזון הראש מעיד על שנים עשר הפנים של ראש וקהילה, אב, אם, אימאם, נסיך, מלומד, כסף, ילד, נער, עוזרת ועוזרת. אישה ….