באשר לראות לכלוך וחול, מי שרואה שהוא פגע בערימת עפר, ואז הוא פוגע בבריכת כסף, ומי שרואה שהוא עפר, אז הוא אוכל מכסף שנופל לו, ומי שרואה שהוא משיל ידיו מעפר, אז הוא חסר ואמרו שהוא חי הרבה זמן, ומי שרואה שהוא אוסף חול או נושא אותו או גונב אותו, אז הוא אוסף כסף ומכה בגוד ומי שרואה שהוא נכנס פנימה חול, ואז הוא יעסוק בעבודה בחוב או בעולם כמו חול
חולם על לחפור לכלוך
(41 פירושים ומשמעויות של חלומות על לחפור לכלוך)…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….
…אם הוא רואה כאילו אין לו לכלוך או בוץ, הרי הוא אדם שאינו משפר את הכושר, ואינו שומר עליו ….
…ומי שרואה שיש לו לכלוך במשהו, ואז בודק את זה ונמצא שהוא חסר, אז ביתו בוגדת בו ….
…באשר לכלוך, הוא נמסר בכסף, בין אם זה הרבה או מעט. אם מישהו רואה עפר בביתו, זה מצביע על כך שכסף מתקבל ללא עייפות, ונאמר כי חזון של עפר צהוב מועבר בזהב, לבן לכסף ושחור בכסף ….
מי שרואה שהוא חופר בור כדי לפגוש מישהו או באר, אז הוא שולל ופונה נגדו כשהוא הולך בין העם מהאמירה: שחפר לאחיו המאמין באר שה 'השליך לתוכה ….
אדם נדיר הגיע לאבן סירין ואמר שראיתי שאני חופרת את עצמותיו של הנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, והוא אמר לו: ~תחייה את סוננה שלו .~…
אדם בא אל אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, והוא אמר, ראיתי בשינה כאילו אני חופרת את עצמות הנביא, תפילת האל ושלום עליו. הוא אמר: תחייה את השמש של שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום. זהו האחרון ממה שהזכרנו בספר ~אזהרת הבנה~ עם פרשנות החלומות. השבח לאל בראש ובראשונה כלפי פנים וחוץ. אדוננו מוחמד, משפחתו וחבריו, ושלום אלוהים…
מי שרואה שהוא מחליף קבר הוא סוג של חפירה, כאמור לעיל, אבל אני בא עם משהו אחר בזה ….
ומי שרואה שיש עליו עפר, אז יתפרש כמו שהכסף מתקבל, צריכתו שלמה יותר, וחסכונותיה שלמים יותר ….
אבק הוא כסף, וממנו יש אבק, ונאמר מי שראה בזה אבק חילול קודש, ונאמר שהוא מממן במלחמה ….
ומי שרואה שחול או עפר יורדים משמים, אם הם מעטים, אז זה טוב, ואם זה יותר מדי, זה נגד זה ….
…לכלוך : מציין אנשים, כדור הארץ, ויש לו עקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם יהיה מאובק אם הוא עשיר . ואולי מסומן על ידי עוני, מוות וקבר, כי זו מיטת המתים . והערבים אומרים : אדם גדל אם הוא עני . הוא אומר : ~ או נזקק המאובק ~ זה חופר את האדמה ונכרה אדמה, זה היה חולה או שיש לו חולה, שקברו, למרות שהוא נסע, הוא חפר את נסיעתו, והאדמה הרוויחה אותו ואת כספו ועניין, מכיוון שהמכה באדמה עוברת, הפסוק : ~ ואחרים הם מכים על האדמה .~ ואם הוא אישה המבקשת לנישואין, אזי הארץ היא אשתו, החפירה היא כריתת יערות, המקל הזכר והעפר את הכסף של האישה או את דם התירוץ שלה . ואם הוא דייג, אז החפירה שלו היא בגידתו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה שמועיל לו, אחרת חפירתו נדרשת במרדף אחר רווח, מרמה או תחבולה . העיקרון הבסיסי של חפירה הוא זה שנחפר לשביעית מהקצף על מנת ליפול לתוכו, ולכן נדרשת חפירה מרמה לשם כך . באשר למי שעפר את ידיו מעפר, או בגדו מעפר או איתו על הקרקע, אם הוא עשיר, כספו אבוד והוא זקוק להשפלה ולצורך, ואם יש לו חוב או שיש לו פיקדון, הוא מחזיר את זה למשפחתו ומסיר את כל זה מידו, וצריך אחריו, גם אם זה חולה, היד שלו הקטינה את היתרונות של העולם הזה, נשללה מכספו ונלכדה בעפר . ולהכות את האדמה בעפר, מעיד על ספקולציה עם רווח, והיכה בה בחגורה או במקל, מעיד על נסיעה נאה, וחלקם אמרו : ללכת בעפר, לחפש כסף, ואם הוא אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף וכסף עולים על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר. אם הוא נושא משהו מלכלוך, הוא יזכה להטבה ככל שנשא, ואם הוא יטאטא את ביתו ואסף ממנו לכלוך, אז הוא בוגד עד שהוא לוקח כסף מאשתו, ואם הוא אוסף את זה חנות, הוא צובר כסף מפרנסתו . ומי שרואה שהעפר מתנקז, זה כסף שקורה לו, כי העפר הוא שלך וכסף, ואם הוא רואה שהוא סחף אבק על גג ביתו והוציא אותו, הרי זה עזיבת כספה של אשתו , ואם בשמים יורד גשם, אז טוב שזה לא לעתים קרובות . וכל מי שממוטט את ביתו והיכה אותו מעפרו ואבקו, הוא הכה כסף מירושתו, ואם היה שם עפר על ראשו, היה מכה בכסף מעיוות וחולשה . ומי שרואה כאילו אדם מערבב עפר בעיניו, אז החתי מוציא כסף על החתי כדי ללבוש עליו משהו או להשיג ממנו את המיועד . אם הוא רואה כאילו השמים גשם הרבה לכלוך, אז הוא מייסר, ומי שגורף את החנות שלו ומוציא את העפר עם מטלית, הוא פונה ממקום למקום ….
…חזונו של אלמובטן בסמכותו של מחסום בן האני אלמכזומי בסמכות אביו – ועברו עליו מאה וחמישים שנה – הוא אמר : כאשר הלילה בו ישלח שליח אלהים אותו והעניק לו שלום, נולד, איוואן שבור רעד, וארבע עשרה מרפסות נפלו ממנו, והאש של פרס כובתה ולא כיבתה אלף שנים לפני כן , והאגם ירד. Saveh , ודעה Mobman Ebla קשיים להוביל את הסנדק הסוסים ניתק את החידקל והתפשט במדינתה , כשהוא נחרד חלקית מה הדעה Vsber צריך לעודד , ואז השקפה כי לא מסתיר את זה משריו ומרסבת הוא שם את הכתר שלו וישב על המיטה שלו ולהכניס אותם אליו כאשר פגשו בו סיפר להם על אותו כי שלחה אותם זה והזמין אותם וזה בזמן שהם כאלה, כאשר ספר הוזכר אליו גוסס מתוך האש , הוא גדל ממצוקתו , והכופרים אמרו : ואני רפורמתי את אלוהים המלך , ראיתי בלילה הזה – וסיפרתי לו את החזון בגמלים – ואז הוא אמר : מה זה ימובאן הזה והוא ידע לעצמו על זה – ואז אמר : תאונה זה מהערבים , אז הוא כתב בזה : מי ששבר את מלך המלכים לנועמאן בן אלמונדהיר , אבל אחרי שהוא כיוון לאדם שידע על מה הוא רוצה לשאול אותו , והוא כיוון אל אותו עבד אל-מסיח בן עמר בן חייאן בן בקילה אל-ע'סאני. כשהגיע אליו הוא אמר לו : אתה יודע מה אני רוצה לשאול אותך על זה? הוא אמר : המלך יגיד לי אם יש לי ידע עליו אחרת אמרתי לו את מי שהוא מכיר . הם אומרים לך מה הדעה , הוא אמר : מודע לה בחינם גרתי בפאתי אל – שאם אמר לו פן , אמר : המוות שאל אותו מה שאלתי אותו והחמצתי את התשובה שלו , הוא רכב על גמל עבדול כריסט אפילו הציג. על Facet פיקח על המוות ובירך אותו והחיים לא Ihr Facet Gowaya הוא יצר את עבדול המשיח. הוא אומר אם חירשת ששומעת את אוספי תימן והזכירה שבעה פסוקים של שירה . כששמע סתיח את שערו, הוא הרים את ראשו ואמר : עבד המשיח על גמל הנופל לגג והוא הגשים את הקבר. עמק אשווה ואגם סאווה עלו על גדותיהם, ואש פרס כובתה, ולכן הלבנט אינו נועד לפני השטח של שאמה, שממנו יש מלכים ומלכות לפי מספר המרפסות וכל מה שבא. ואז סתיח בילה את מקומו, אז עבד אל-מסיח יצא למסע והוא אמר – והוא הזכיר לו שבעה פסוקים של שירה. כאשר עבד אל-משיח הגיע לכשרי, נאמר לי באומרו שסואתי אמר עד שיהיו בינינו ארבעה עשר מלכים שהיו עניינים ועניינים. עשרה מהם שלטו בארבע שנים, והשאר לרצף של עות'מאן בן אפאן – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – ומהחזון שהתרחש מה שהורה עבדול-מטאליב בן האשם, סבו של הנביא, עשוי תפילת האל ושלום עליו, שחפר את זמזם אחרי אנדרס את מיקומו וחנן את השפעתו. אבן אישאק אמר לי יזיד בן אבי חביב אל-מסרי, בסמכותו של מורתאד בן עבדאללה אל-יזני, בסמכותו של עבדאללה בן זאריר אל-גרפי, שהוא שמע על אבן אבי טאליב – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – חדית 'מזמזם מתרחש כאשר הורה לעבדול מוטאליב לחפור אותו, ולכן עבד אל-מטאליב אמר שאני ישן כאשר האבן באה אלי הוא אמר : אני חופרת טוב. הוא אמר : אמרתי, מה טוב? הוא אמר : ואז הוא הלך ממני. כשלמחרת חזרתי למיטתי וישנתי בה, הוא בא אלי ואמר : חפר באר . הוא אמר : אז אמרתי : זה לא נכון . הוא אמר : ואז הוא הלך . כאשר מחר היה היום, חזרתי שלי במיטה ואת ישנה בו , אז הוא בא אלי ואמר : לחפור את משוגעת , אמר : אז אמרתי : מה הוא מי הוא שפוי? הוא אמר : ואז הוא עזב אותי . כשלמחרת חזרתי למיטתי וישנתי בה, הוא בא אלי ואמר : חפר זמזם , הוא אמר : אמרתי : מה זה זמזם? הוא אמר : לעולם לדמם או להתאבל , את עולי הרגל הגדולה ביותר להשקות , ואת זה הוא בין דגן לבין הדם , על בור של אדיר עורב , בכפר של נמלים . אבן אישאק אמר : כאשר בינו שהצביע על ידי המקום וידע שהוא אישר מחר במאיול ובנו הרית בן עבדול מוטאליב לא אותו יום נולד חאף אחר כשהוא נראה לעבדול ביקוש רב מקפל קוריש ידע כי כשהוא מבין שלו צריך והם אליו ואמרו : הו עבדול מטאליב זה טוב אבינו ישמעאל, ושיש לנו זכות בזה . אז היינו איתך בזה . הוא אמר : אני לא עושה את העניין הזה. העניין הזה הוטל עליו בלעדייך ואני נתתי אותו מקרבך . אז הם אמרו לו, אז אנחנו עושים לו צדק , כי אני לא עוזב אותך עד שאנחנו מתקוטטים איתך על זה . הוא אמר : אז תעשה ביני לבינך את מי שאתה רוצה, אני שופט אותך אותו , הם אמרו : הכוהנת בני סעד בן הודחים? הוא אמר : כן , הוא אמר : וזה היה בפיקוחו של הלבנט, אז עבד אלמוטאליב רכב עם קבוצה מבניו של אביו מבני עבד מנף ורכב מכל שבט מקורייש נפאר. הוא אמר : ואת הארץ, אז , היא מותנית . הוא אמר : אז הם יצאו גם אם היו כמה מהמשמרות האלה בין החיג'אז ללבנט. המוטאליב וחבריו היו צמאים עד שהיו בטוחים במוות, אז הם ביקשו משבטי קורייש איתם, והם סירבו ואמרו : אנחנו במטאפורה ואנחנו חוששים לעצמנו כמו שקרה לך . כשראה עבדול מוטאליב מה העם עשה וממה הוא חושש לעצמו ולחבריו, הוא אמר : מה אתה רואה? הם אמרו : לא ראינו דבר מלבד לעקוב אחר דעתך, אז עברנו את מה שאתה רוצה . הוא אמר : אני רואה שכל אדם מכם חופר את זה לעצמו כשיש עכשיו הרבה כוח. בכל פעם שגבר נפטר, חבריו דוחפים אותו לבורו ואז מראים לו עד שאחרון מכם הוא אדם אחד, השערוריה של אדם אחד , שבוי בכפר שרכב כולם ביחד . הם אמרו : כן, מה שהזמנתי . אז קם כל אחד מהם, חפר אותו ואז ישב וחיכה למוות של צמא . יתר על כן, עבד אל־מוטאליב אמר לחבריו : אלוהים, אם נזרוק אותנו לידינו, כך גם המוות. אנחנו לא שובתים בשטח ולא מחפשים את עצמנו בגלל חוסר האונים. אני מקווה שאלוהים יספק לנו מים בכמה מדינות. הנפלט על ידי פרץ תכת חווה מונה להגדיל מים מתוקים עבדול מטאליב וגודל חבריו ואז ירד ושתה ושתה את חבריו ושרטט אפילו מילא את אוסגאתם ואז קרא לשבטי קוריש אמר : בוא למים שאלוהים נתן לנו כדי שהם שותים Vacherboa ו Astqgua הגיע Fsharbwa ו Astqgua ואז אמר : אולי אלוהים בילה לך אותנו, הו עבד Muttalib, על ידי אלוהים, אנחנו אף פעם לא לריב איתך זמזם . המים שנותנים לך לשתות את זה במדבר הזה, שהם נתון לך לשתות זמזאם מתייחסים למבוגר סגאטק , והוא חזר וחזר איתו ולא הגיע לכוהנת ונפטר בינו לבינם . אבן אישק אמר : זה שהגיע אליי מחדית 'של עלי בן אבי טאליב – שאלוהים ישמח ממנו – בזמזם . ב בהקשר Bayhaqi הרומן הוא ההקשר שבו האמור לעיל והן שלדבריו : HAF הפקיד אפילו מים Fajrgaha של ההחלטה אז Tbhrha לא לדמם אפילו אז הוא בנה שחייה Vtefq הוא ובנו Bntzaaan. הם ממלאים את האגן הזה וכתוצאה מכך אנשים חאג 'וישר נפרדים מליל הקוראיש פייסאלחה עבדול מוטאליב כשהוא נהיה , כאשר הוא אכל את השחיתות שלו שנקרא עבדול מוטאליב רבבו ורי בחלום שנאמר לו : תגיד : אללה, אני לא לפתור את זה למתרחץ אבל זה פיתרון חד לובל , ואז קוויהם , אז הוא עבדול מוטאליב כשקוריש לא הסכים במסגד בכה איתו שאני אז מבלה לא קלקל את האגן שלו על ידי אחד הקוראים אלא חוץ מזריקת מחלה בגופו עד שהם עזבו האגן וההשקיה שלו ….
…המטאטא : הוא משרת וגם תועלת, משום שהוא גורף לכלוך וזבל, וכל זה כסף, ורק מי שיש לו צורך בכך . זה למען הפרישות ולמי שמקווה לקנות נערה שפחה שמרוצה ממנו ושעבורם יקבל אינו מסוגל לפרנס אותו, ובשבילם הוא מברך בשורה שהוא יכול לאסוף, ולמי שיש להם אוכל הארץ שמעידה על הישגיו . איך אפשר לסחוב אותו עם לכלוך, זבל או קש, אז שמעריצים אותו בשפע, ונסחף עשוי להעיד על פחדנות ורצח, כי לא אכפת לו מה נסחף, והוא לא נשאר . וזה עשוי להצביע על ידע . ונאמר שהיא בן אם הוא לא עובד איתה, ואם הוא עובד איתה אז היא משרתת ….
…הבורות : סימן של הונאה, הונאה, רשתות, תפקידם של נואפים, בתי כלא, הגבלות, מצפה כוכבים וכדומה, ומקורם הוא זה שנחפר עבור האוריות בהם כדי לצוד אם הם נופלים בהם, וה קבור עשוי להצביע על אם בהריון, בהריון, המטפלת, מכיוון שמזון הילד ברחם אמו אוגר כמו אוכל במזבלה. זה מלווה במשהו אחרי משהו, עד שהוא ריק או מוותר על משהו אחר . אולי הלא נודע סימן את רוחב המזון שהתרחש בזמן שהחפירות נערכו בו, מכיוון שזה היה בור, ומי שראה אדמה קבורה התמוטטה או התמוטטה, אם אמו הייתה חולה, היא נספתה ואם היה לו אישה בהריון, היא תינצל וקברה נקבר, כי קברה של האישה ההרה פתוח, אלא אם כן יש מה שמאשר את מותה בחזון. ואז זה יקבור אותה . אם שום דבר מזה, ראה . אם היה בו אוכל בזמן שהוא היה ער, הוא מכר אותו, והלכלוך והזבל ששפכת לתוכו היה תחליפו, וזה מחירו . ואם הוא רואה באוכל המסוים שלו חלאות או לכלוך, מחירו זול וכספו נעלם בו, ואם אין בו אוכל והוא רואה אותו מלא בעפר או לכלוך, אז הוא ממלא אותו באוכל כשזה מותר . ואם הייתה מלאת אוכל, אשתה נכנסה להריון אם הוא היה עני או אמו . אם המזבלה לא ידועה במסגד או במפה, או שהיא חייבת להכיל קבוצה של אנשים, ויש בה אוכל בזמן שהיא לוקה בחסר, אז המחיר יופחת בשטח במידה וחסר המזבלה . ואם הוא עולה על גדותיו וזורם ואנשים נפרדים ממנו ולא חסר לו, המחיר זול והאוכל בשפע . ואם הוא ראה אש שנפלה במזון, זה היה במזון שהכיל מחיר יקר מאוד, או תאונה מהסולטאן במרחב, או ארבה או אבן בדונמים . אם הוא רואה תמרים או סוכר במזונה, הרי שהמחיר עולה והמין שיש לה באוכל מוגזם, בהתאם לכמות המתיקות שהוא מכיל אצל מעטים ורבים . אם זה כמו חצי מהאוכל שלה, אז זה במחצית, אחרת, בכמות זו . באשר למי שנופל למזבלה או לבור לא ידוע, לפי האמור לעיל, נחשב שנחשבת נפילה לבאר ….
…הנוף של אדמת קברו 67 – הארון אל-ראשיד ראה חזון בעת שהיה בקופה שהפחיד אותו והעציב אותו, אז גבריאל בן בכחושוע נכנס אליו ואמר : מה יש לך, מפקד נאמנים? הוא אמר : ראיתי כף יד עם אדמה אדומה יוצאת מתחת למיטתי ואומרת : זו האדמה של אהרון, אז גבריאל הבין את זה ואמר : זה אחד מחלומות הצינור מדבר הנפש, אז שכחנו את זה, הו מפקד הנאמנים . כאשר הלך לחוראסאן, עבר את טוס, ומחלתו תפסה אותו. הוא הזכיר את חזונותיו, אז רדף אותו ואמר לגבריאל : אוי ! אינך זוכר את סיפוריו עליו מהחזון? הוא אמר : כן . ואז קרא בשמחה למשרת ואמר : תביא לי משהו מאדמת הארץ הזאת, והביא לו אדמה אדומה בידו . כשראה זאת, אמר : מאת אלוהים, הדקל הזה שראיתי והאדמה שבתוכו . גבריאל אמר : באלוהים, אתה לא תהיה שם שלוש פעמים עד שמת (1) , והוא ציווה לחפור את קברו לפני מותו בבית בו הוא נמצא, שהוא ביתו של חמיד בן אבי גן אל-טה. 'אני, אז הוא הביט בקברו ואמר : הו בן אדם, אתה תבוא לזה . ואז הוא הורה לקרוא את הקוראן בקברו, אז הם קראו אותו עד שיסיימו אותו ….
…טרוט : בכל עמדה הייתה אויב פזפר . והכוונה בהליכה היא ענווה לאלוהים הכל יכול, על אמירתו : ~ לך בדרכך .~ עקיבה על האדמה : מבלי לחפור אם עומקה ארוך ולחשוב שהוא ימות בה ולא יעלה ממנה, שיסכן את עצמו וירמה אותו בחיפוש העולם, או במוות בכך ….
…זה שמי שרואה שהוא חופר את קברו של אחד הקדושים והצדיקים, אז הוא חרוץ ללכת בשיטתו, אבל הוא לא אותו דבר כמו לחפור ….
…ומי שרואה שהוא חופר בעץ, אז הוא מנסה עניין עם צבוע, וכמותו של זה היא ככל שהוא מסוגל לחפור ….
…קבר אם אתה רואה קברים בחלום, זה מנבא עצב, כישלון ואובדן בעבודה . אם הקברים הם של לב, זה מנבא מחלה סופנית ומוות . אם אתה רואה את קברך בחלום, זה מנבא שתחלה ותחיה באווירה של עצב ודאגה . אם העד שנכתב על הקבר קורא, זה מנבא שתוקצה לך עבודה שלא תמצא חן בעיניך . אם אתה חולם לראות קבר שנחפר לאחרונה, תצטרך לסבול מטעויות של אחרים . אם אתה מבקר בקבר שנחפר לאחרונה, אתה מוקף בסכנות בעלות אופי רציני . חלום על קבר הוא חלום מרושע, שלאחריו יגיע מזל רע בהליכי העבודה, והוא גם מאיים במחלות . אם אתה חולם ללכת על קברים, זה מנבא מוות מוקדם או נישואים אומללים . אם מסתכלים בקבר ריק זה מעיד על אכזבה ואובדן חברים. אם אתה רואה אדם בקבר שעפר מכסה את גופו למעט ראשו, אז מצב עצוב יקרה לאותו אדם ותאחל לך לאבד את החפצים . אם אתה רואה את קברך בחלום, הדבר מנבא כי האויבים יפעלו ללא לאות בכדי לגרום לך לפגוע באסון, והם יצליחו בכך אם לא תהיה ערני . אם אתה חולם שאתה חופר קבר, זה אומר שאתה מודאג מהתחייבות. אם האויבים יבקשו ללכוד אותך, אך סיימת לחפור את הקבר, תתגבר על מכשולים . אם השמש זורחת, טוב יבוא אליך מבלבול חיצוני . אם תחזור לגופה כדי לקבור אותה ולראות שהיא נעלמה, צרות יגיעו אליך מיעדים לא ידועים . אם אישה חולמת שהלילה הפתיע אותה כשהיא בבית קברות ושהיא לא מצאה מקום לישון בו מלבד קבר פתוח, הדבר מנבא שהיא תתמודד עם צער ואכזבה בגלל מוות או חברים כוזבים . אתה עלול לאבד אהבה ולגלות שהרבה דברים מנסים לגרום לך נזק . אם אתה רואה בית קברות עקר שאינו צמרות הקברים, המשמעות היא הרבה עצב וייאוש לזמן מה, אך אם אתה נושא בנטל שלך בסבלנות, תמצא יתרונות גדולים יותר והנאה שמחכים לך . אם אתה רואה את גופך בקבר, הדבר מעיד על מלמול נואש ומנומר ….
…עקיבה אם אדם רואה את עצמו בחלום כנעדר על פני האדמה, הדבר מעיד על מסע רחוק . נסיגה עבור חולים היא מוות, עבור אנשי האהבה יש לצפות ולהתגלות . ומי שרואה שהוא נעדר באדמה בלי לחפור וכל כך עמוק שהוא חושב שהוא לא עולה, אז הוא מתנשא על ידי בקשת העולם ….
…לכלוך אם חלמתם לראות זבל שהוקם לאחרונה סביב פרחים ועצים, זה אומר שפע של בריאות ותנאים טובים . אם אתה חולם שבגדיך מלוכלכים מלכלוך לא נקי, חובה שתציל את עצמך ממחלות זיהומיות על ידי יציאה מביתך או על ידי ציות למגבלות החוק . אם אתה חולם שמישהו זורק עליך עפר, זה אומר שאויבים ינסו לפגוע באופי שלך ….
…חציר : מעט מאוד כסף, עם זאת אתה פועל בזה, כי זה מזון לבעלי חיים, והוא יוצא מהמזון והוא שותף לכלוך ….
…ומי שרואה שהוא חופר לכלוך על גג, הוא יחיה חיים ארוכים, והקברים הרבים במיקום לא ידוע מעידים על גברים צבועים, ובאשר לקברים הידועים, הם מתפרשים בסדר נכון ….
…באשר לשאלות, שהם ארבעת המעגלים, אבק, מים, אוויר ואש, מי שרואה את הסוג הראשון, שהוא לכלוך, אז הוא יפרש שהשחור גובר עליו, ולכן עליו לנהל זאת בעצמו . ומי שרואה את הסוג השני, שהוא מים, מתפרש כי כיח גובר עליו . ומי שרואה את הסוג השלישי, שהוא אוויר, מתפרש שדם גובר עליו . ומי שרואה את הסוג הרביעי, שהוא אש, מתפרש שצהוב הוא השולט עליו, ונאמר שאם אדם רואה ברוב שנתו את צבעי השחור מכל הדברים, אז השחור גובר עליו. צהוב הוא יותר מצהוב, ואלוהים יודע הכי טוב ….
…מטאטא הוא בחלום משרת ותועלת מכיוון שהוא גורף לכלוך וזבל, וכל זה כסף שהוא לא זקוק לו . זה לנישואין של פרישות, ושפיכתם עשויה להצביע על רצון במזון, והיא עשויה להצביע על המצקת . ונאמר : היא ילדה אם היא לא מועסקת, ואם היא משרתת . והמחיקה מקנה לבעליו עולם טוב . והמחיקה היא אישה הסבלנית עם עמל ועייפות . זה עשוי להצביע על פרנסה, תועלת וריפוי מחלות ….
…דהר הוא זה שרואה בחלום שהוא מכין או לוקח לכלוך, ואז זה מעיד על עוול, תוקפנות ומריבה . הסחף בשינה מיוחס במספר לצאצאים, חיילים, כסף ואורך חיים . והפיזור מעיד על חלש העם . ונאמר : החלקיק הוא חייל של אלוהים אדירים ….
…ישנם ארבעה סוגים של בגדים : סופי, פיוטי, כותנה ופשתן, עשוי צמר הוא כסף, ושיער הוא כסף בלעדיו, ועשוי כותנה זה כסף, ופשתן הוא כסף בלעדיו, והבגדים הטובים ביותר הם מה שיש חדש ורחב וחצוף, ולא מולבן עדיף על קצר, ויצירת הבגדים והלכלוך שלהם היא אשליה של עוני ושחיתות של דת, לכלוך וגוש בגוף ובראש הם . הלובן של הבגדים הוא יופי בעולם הזה ובדת, והאדמומיות בבגדים לנשים טובה, וזה לא מוצא חן בעיני גברים כי זה קישוט השטן, אלא אם כן האדום נמצא במקטורן, במיטה, או שמיכת טלאים, וכאשר האיש לא מופיע בה, אז זה אושר ושמחה, והצהבהב בבגדים הוא כל מחלה . נאמר שהאדמומיות היא, והאדמומיות והצהבהבות בגוף אינן פוגעות, משום שאינן מכחישות או מספקות גברים, וירוק בבגדים טוב בדת, משום שהוא לבושם של אנשי גן עדן . בגדים שחורים תקפים למי שלובש אותם כשהם ערים, ומכירים אותם, והם עליונים, עושר וסמכות, והם לא אוהבים ….
…דונגיל : זה המינימום, ודמיונו לשליח אללה עליו השלום כאשר עמד בהם . אבק הוא מים, כי זה מאדמת האדמה, והסקרנות של מה הבריאה נפטרת ומחיה איתו, כולל עצמות, חימר, גרעינים, קש וכדומה, שזה בפרשנות, כסף . מי שרואה את עצמו על אשפה לא מפריעה, התבונן במצבו ובמה שמתאים לו במעשיו, ואם הוא חולה או חושש להיעלם בגלל אחת הסיבות, מבשר אותו על הישועה או על עלייתו לעולם ש דומה למזבלה . אם הוא רואה זאת, עני מתעשר לאחר עוניו, ומרוויח כסף לאחר הצורך שלו, גם אם יש לו מישהו שמקווה לירושתו, הוא יורש זאת, כי הזבל הוא מאיסוף אחרים ולא מהכנסותיו. . זבל הוא כמו כסף שנאסף מכאן ומכאן ללא אדיקות או שחיטה, בגלל שפע מה שהוא מכיל מבלבול, לכלוך וזוהמה . אם הוא היה רווק, הוא התחתן . האתות היו הזיפים והקש מכל עבר, והם נקנו מכל מקום, והושאלו מכל בית . אם לא, אז חנות הזבל היא החנות והחנות שלו, ולא מבוטל שהוא מחליף כסף, כימר או יבבה, או מישהו שמתייחס למשרתים ולמקצוע כמו תנור . ואם ראוי לו לשפוט, את המלך, איסוף ומעצר אנשים, הוא אחראי לכך, והכסף מגיע אליו, וההטבות ניתנות לו, לחבות ולירושה, כי זבל אינו מובא למזבלה, אלא לאחר הטאטא . גורף מעיד על קנס, הכחדה ומוות . אולי זבל שייך למלך, בית הכסף שלו, ולשופט יש בית אמין ובעל הפיקדונות שלו . באשר למי שקורא במזבלה, אם הוא שליט, הוא מבודד, אם הוא חולה, הוא מת, ואם הוא עני, אז הוא נעשה עני ….
…אלרוק מציין בחלום סיכום של דת ומדע . או על קליקות ושירה . או להשתתף במקומות של כפירה ושחיתות . אלראוק הוא איש ישר שאומר את האמת ואינו מקבל לכלוך ….
…בגדי אל-בארוד ( אל-ימנייה ) , שכן הם מעידים על טובת העולם הזה ואחריו . הבגדים הטובים ביותר הם מגניבים ומבולבלים, והם חזקים יותר בהרמנויטיקה מאשר צמר . ופסים קרים בדת טובים יותר מאשר בעולם הזה . וקור מאלבריזם אסור לכסף . שני היצורים הם בגדים מעוננים, כך שמי שרואה כאילו לבש שני בגדי יצירה שנחתכו זה על גבי זה, מעיד על מותו . השמלה נקרעה כלאחר יד, רוחבה נקרע . ואורך שמלה קרועה הוא הוכחה לפות, כמו הישרדות ונישואין . אם אישה רואה את החולצה שלה עם בגדים קצרים, היא מרותקת והצעיף שלה מופר . ומי שקורע את חולצתו על עצמו, הוא רב עם משפחתו ומבטל את פרנסתו, אם הוא לובש חולצות שנקרעות זו על גבי זו, הרי זה עוניו ועוני בנו . אם אתה רואה את הבריאה מעל הכופר, אז מצבו הירוד בעולמו ובעולם הבא . ובגדי הטלאים המכוערים נאמרו כי הם מעידים על אובדן ואבטלה . לכלוך הוא אם זה בבגדים, בגוף או בשיער . ולכלוך בבגדים ללא שומן מעיד על שחיתות של דת ועל שפע חטאים, ואם זה עם שומן, הרי זה השחתת העולם, שטיפתו מעפר היא תשובה, שטיפת זרע היא תשובה מזנות, כיבוס מדם זה תשובה מרצח, וכיבוס הבתולים זה תשובה מרווח לא חוקי . והסר את הבגדים המלוכלכים, הסרת הדאגות וכן שריפתם . באשר להרטבה בבגד, זהו מכשול לנסוע, או מצוותם אליו, והוא לא הושלם עד שהבגד מתייבש . ומי שרואה שיש לו סמרטוטים חדשים של בגדים, הוא היה שובר כסף ….