…ומי שרואה שהוא נוסע עם אדם מת, הוא מבולבל מזה ….

אם היה רואה שהוא עם האימאם עם דברי חוכמה, הוא היה זוכה בצורך שלו,

מי שרואה שהוא סוגד לאלוהים הכל יכול באיזשהו מעשה פולחן ובכך שהוא הולך בדרך הרציונליות, אז הוא משיג את טובת העולם הזה והבא ….

…ומי שיראה שהוא נלחם בסולטאן או בסולטאן נלחם איתו, הוא ינצח עם צרכיו ….

…ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה עם משפחתו, אז זה מעיד על התרחשות אסון, וזה הדין אם האישה רואה שהיא נותנת את הקריאה לתפילה ….

…אם הוא רואה את עצמו עומד עם האימאם, אין מחסום ביניהם, ואז האימאם קם והוא נשאר ישן, מה שמעיד שהאימאם שונא אותו . ואם הליווי מוכח ביניהם, הרי שכספו הופך לאימאם, כי ישן הוא כמו מת, ונוכחות מתים היא נוכחות של כסף ….

…ומי שרואה שהוא אוכל גבינה עם לחם, אז הוא יקבל מעט כסף בגלל מצוקת הנסיעות, ואולי הוא מצביע על מחלה שתוקפת אותו, ואז הוא נרפא מזה במהירות, ונאמר מי שראה שהוא ראה אוכל גבינה רכה ואז הוא ירוויח מסחר ואולי הרווח היה ממשהו שהוא דרוש לפני כן ….

…ומי שיראה שהוא נכנס עם הסולטאן בשמיכה ואין מחסום ביניהם, הוא ירוויח טוב, כסף ויכולת לעשות דברים רבים ….

ומי שחושב שהוא מתנקה במשהו שאינו הכרחי, אז הוא יחפש צורה אסורה של נרתיק או פי הטבעת ….

והשליכו אותו בחצים, התפללו נגדו בלילות החושך של ימיהם, ואם היה מוכה אותו אצולה, אז הוא יתמרמר ….

…ואם הוא רואה שהוא נחשב לגמל עם הנטיפים שלו, ואם הוא סולטן או מי שתופס את מקומו, אז הוא יפגע באויביו בכסף ששוויו מתאים לנשיאת הגמלים, ואם הוא יום גשום הוא שתל אותו, ואם הוא היה סוחר שהרוויח מאוד ….

ומי שרואה את זה כאילו לקח את ספרו משמאלו, הוא נספה מחטא או מעוני ומצורך ….

…ומי שיראה שהוא רוכב על סוסה עם שני כנפיים, הוא ישיג רכוש גדול אם זה ממשפחתו, אחרת זו רצון וריבונות ….

…ומי שרואה שהוא ענד טבעת וציפורן מקורו, זה יתפרש ברכישת ילד או ברכישת עוזרת בית, חיה או בית, ואונת הטבעת עברה ממצבה, זה יופקד בידי המלכים על ידי פיקוח על הבידוד ועל אחרים על פי תנאים משתנים ….

…ונאמר שמי שראה שאדם מתחתן עם אשתו, הוא ישיג את הנישואין אם ידוע ממקצועו שהוא יקבל אותם ….

…ומי שרואה שמישהו שם את אצבעותיו באוזן, זה מעיד על מי שמגבש את משפחתו ….

חלק מהמביעים אמרו חזון של נשיקת מי שאדם אוהב, שמתורגם לארבע הנאה וחיבה, והשגת ה 'והמסמר ….

…הוא הרגיש שהדינרים שלו על שם השם של אלוהים ותמונת החיים שלאחר המוות שהוא מוסלמי מהבומרנג ) דת, אבל הוא מסר כופר ….

וכל מי שראה שהוא אמר לו, הוא אמר שמעולם לא מתת, אז הוא ימות כשאהיד ….

ומי שרואה שהוא עולה בסולם של צעד אחד, אז הוא עובר להנהגה בהדרגה, ואולי מעיד על הנחת הרטוריקה עבור מי שאנשיהם נמצאים, ואלוהים יודע הכי טוב ….

…ומי שרואה שהוא נכנס לציפורן שלו עם קוץ, או משהו דומה לזה שגורם לו כאב, אז זה לא מחמוד ועשוי להצביע על יכולת חלשה ….

…ונאמר שמי שראה שהוא זנח מלאכה ולמד מלאכה אחרת, ואם היא טובה ממנה או דומה לה, יתפרש בהטבה ובתועלת בהכנסותיו, ואם זה היה שונה ממנו הוא ברשותו, ואלוהים יודע הכי טוב ….

…אכילה אם אדם אוכל בחלום בכלי שנוא, כמו כלי כסף או זהב, הדבר מעיד על עודף חובות, ואכילה בקרב אנשים היא רצון . לעיסה של מה שבולע מעידה על רשלנות בהשתכרות ובעבודה . בליעה של הלעיסה מעידה על חוב ומאיץ את המונח, שכן אי אפשר לטעום את מה שטוב יותר מכפי שהוא מעיד על טובת הפנים, ואם זה הופך למרירות או לחמיצות, הדבר מעיד על שינוי הבעלים והעסקים . אם הוא אוכל ביד ימין, הוא עוקב אחר הסונה, ואם הוא אוכל ביד שמאל, הוא מציית לאויב שלו ומייבש את חברו, ואם הוא אכל מידם של אחרים, הוא מספק צניעות ואמון, ואולי מחלה וחוסר יכולת לקחת ביד . ואם הוא אוכל בצבע נמוך, ערכו יירד, ואכילת דלעת היא עדות להדרכה ובעקבות הסונה וההבחנה . ומי שרואה שמישהו אחר מזמין אותו לארוחת צהריים, חזונותיו מעידים על מסע רחוק, ואם הוא יזמין אותו לאכול, הוא ינוח מעייפות . אם הוא מזמין אותו לארוחת ערב, הוא מרמה אדם ומתעתע בו לפני שהוא עצמו מרמה אותו . מי שיראה שהוא אכל אוכל והצטרף אליו, הוא ישאף לעסוק במקצועו . ומי שרואה שהוא אכל את בשרו בעצמו, הוא אוכל מעושרו ואוצרותיו . אם הוא אוכל בשר של מישהו אחר, אם הוא גולמי, אז הוא עוקף אותו או עוקף אחר אחר . אם הבשר מבושל או צלוי, אז הוא אוכל כסף של אנשים אחרים ….

ומי שרואה עץ ומכיר את בעליו, אז הוא רואה אותו מועבר ממקום אחד למשנהו, אז זה מתפרש על ידי ניכור של אותו אדם, ואם הוא לא מכיר את בעליו, זה חוצה אותו ….

ומי שרואה שהוא מתפלל את 'אסר', זה מעיד שהוא העביר את העניין בו הוא נמצא או שאל את רובו, ונשאר ממנו מעט ….

ומי שרואה שושן בזמן שאינו זמנו אינו ראוי לשבח, ונאמר שמי שראה שושן או נתן לה ידביק חולית ….

אם אישה רואה שהיא מסתתרת מלבד זמנה : כסף מופיע לה ….

…לגבי הריר : מי שרואה כאילו יש לו ריר . מכיוון שהוא ממלא את חובו, או חוסך מהם, או שהוא מתיר לעם לעשות דבר שעשה . נאמר כי הריר הוא המדריך של הילד, כמו גם הראיות לכך שהכוס נוצר מריר האריה . ומי שרואה שהוא רוכב על האדמה, תיוולד לו בת . אם היה רואה כאילו הוא עובר על אשתו, היא הייתה נכנסת להריון ויולדת בן . ואם יראה את אשתו מפילה אותו, היא תלד בן או תגמל בן צעיר, וכל מי שקיים יחסי מין בבית של גבר, הוא מתחתן עם אישה מאותו בית, בין אם מותר ובין אם אסור . אם הוא נתקע במיטת גבר, אז הוא בוגד באשתו. אם הוא נועץ במטפחתו, הוא בוגד בו במשרתו. אם הוא רואה שהוא מתאבל, ואישה לוקחת את הנזלת שלו, אז היא מתעתעת בו ונושאת אותה . אם הוא רואה כאילו הוא שוטף ריר של מישהו אחר, אז גבר מרמה את אשתו, והוא שואף לכסות אותו, ולא להסתיר . אם הוא רואה שהוא אכל את הנזלת שלו, הוא אוכל את הכסף של בנו . ואם אכל ריר של מישהו אחר, אכל את כספו של בן אחר . אם הוא רואה כאילו יש לו נזלת באף, אז חזונותיו מעידים על חוט אשתו . ואם ראה כאילו הוא מתעטש ויצא בעל חיים מאפו, מיוחס לו ילד אחר . אם החוץ היה אריה, הוא היה בן גנב . אם זו הייתה יונה, אז בת אהובה . אם הוא רואה את הליחה שלו זורמת, הוא הכה בילדים כמוהו, ואם הוא רואה אדם עם תפר בבגד, הוא יחבר אותו לנישואין ….

…זה כסף אסור בחלום . מי שיראה שהוא שותה יין, אז הוא ייפגע בחטא גדול ובפרנסה בשפע . ומי שראה שהוא שותה אותו ואין לו מחלוקת בכוסו, יהיה לו כסף שלא כדין, ונאמר : אדרבא, זה כסף מותר . אם היה לו מתמודד, הוא היה חולק איתו במילים ומריבות . אם הוא יראה שהוא פגע בנהר יין, אז הוא ייפגע במשפט בעולמו, ואם הכנסתו תיפול לפיטנה ככל שהשיג ממנו . ולראות אלכוהול למי שרוצה לחלוק או להתחתן זה אישור בגלל הערבוב שלו . ושתיית יין לבודד המושל . ושתיית יין מעורבב עם מים מעידה על כסף, חלקו מותר וחלקו אסור . ונאמר : כסף בחברה . ומי שיראה שהוא סוחט יין, הוא ישרת את הרשות ודברים גדולים יתרחשו על הידיים שלו . ומי שרואה שהוא נקרא לאיסוף יין שיש בו הרבה פירות, אז הוא נקרא לג'יהאד ולקדוש מעונה בו . ויין בחלום מעיד על מרדה ורעות, איבה ושנאה . אולי שתיית יין הצביעה על תרופה למחלה, ואולי המוח השתגע או נעדר מתחושתו . ואם הרואה מסכסך, הרי שהוא יריבו עם שקר בגלל החוצפה שקורה בלשונו . ואם הוא היה מובטל, הוא שירת מישהו אחר, או שהוא היה עני, או שהיה רווק, נשוי או חולה שנרפא ממחלתו . אף על פי שהשפם בקרב תושבי הנהר והכיף שהוצג הוכו, ואפוטרופוס נקתם שומר או נלחם בהם ושובר את שבועותיהם . אם שותה האלכוהול הוא מדען, הידע שלו גדל בגלל המחשבה המוצגת לאדם בעת השתייה . והוא שקל מה ששתה מהיין : אם היין היה מענבים, הרואה אולי אכל ענבים בזמן הלא נכון, או שהוא נפל לפגם כי המילה ~פגם~ מתוקנת במילה ~ענבים~, ו אולי הוראתו חוקית . ואם נקנה אלכוהול, או שהוא השתלט על המיץ שלו, יתכן שהוא נקלע למשהו לא בסדר שדורש עליו קללה . ויין מעיד על שקר ופטפוט בדיבור, מגלה את הסוד והזנות . ומה זה נקרא נחשבה : אלכוהול הוא חטא, ואולי זה מתייחס אישה נואפת, מי הוא התרופה, ולשתות אותו בחלום עשוי להצביע אי ציות להורים, או משהו מוכר של התרופה, המהווה את הסלאבים . אולי שתייתו בחלום מעידה על דת והתקדמות, שהיא הרוח . אולי השתייה שלה הצביעה על רוח הכסף או על הילד, והשתיין שלה עשוי למצוא הקלה, גם אם הוא עייף . והיא הזקנה, אז הרואה אולי שתה עם אישה זקנה, או שהוא התחתן גם עם אישה . ושתיית יין מעידה על טיפשות ובורות של השתיין . ואם נראה אדם מת שותה יין, הוא יתברך בהמשך, כי אלכוהול הוא משקה של בני גן העדן, אלא אם כן הוא מת בזמן שהוא התעקש על כך, או שהוא היה בחייו שהיה רואה בזה מותר . ויין מציין טוב למי שרוצה להתחתן כי מערבבים איתו מים ומעורבים איתו ….

…אל-חאסה : מציין גברים ונשים, נשים צעירות ונהרות לבנות נספרות, כי זה מהאדמה ועל שינון וספירה, בגלל הידע או השירה שספג התלמיד, העלייה לרגל וזריקת אבנים, האכזריות ומצוקה, ועלבונות והשמצות . מי שראה ציפור יורדת משמים לארץ, אז הרים חלוק נחל ועף איתו, ואם זה היה במסגד, אדם טוב או אחד הצדיקים נספו ממנו, ואם החזון איש היה חולה, והוא היה בין האנשים הטובים או מישהו שהתפלל גם בזה, ואף אחד לא מעורב בו במחלה. מי שמתפלל גם בו, אז האדם עם החזון מת, ואם הוא הרים את חלוק הנחל מכנסייה, השיקול לשחיתות של המטופל הוא כמו זה שהצגנו, ואם הוא אסף אותו מבית או ממקום לא ידוע, אבוד המטופל של האדם שהיה לו ראייה מילד או אחר, כמו זה שאסף מספר חלוקי נחל וגורלם בבגדו או בלע אותו בבטנו, ואם הוא הרים אותו ממסגד או מבית מלומד או ממעגל גברי, הוא ספר מהידע והקוראן, והוא נהנה מהזיכרון ומההצהרה באותה מידה שהוא הרים מהמצור . אם זה נאסף מהשווקים או מדונמים ושורשי עצים, אז זה מרוויח מהעולם, ובדירהם זה מורכב עבורו מסיבה של פירות או צמחים או מסחר ותיווך, או מלבקש ולתת צדקה כל אדם על פי דאגתו והרגלו בהתעוררותו . אם לכידתו היא מהים, אז מתנות מהסולטאן אם הוא משרת אותו, או מרוויחות מהים אם הוא סוחר בו, או ידע שהוא רוכש מדען אם זו בקשתו, או מתנה וקישור מאת אשה עשירה אם יש לה בן או משהו דומה . באשר למי שזרק אותו לים, הכסף שלו נכנס אליו . ואם הוא זורק אותה לבאר, הוא לוקח כסף להתחתן או לקנות משרת . ואם השליך אותו בגשם או בתנאי אוכל, או במחסן של הים, הוא קנה עם מה שהיה לו או כמו שהוא זרק אותו, סחר שמעיד על המקום בו זרק את מה שהיה איתו . פשוטי העם אומרים : זה וזה כל כך זרק מה שהיה לו של דירהם לתוך חיטה או שמן או משהו אחר . אם הוא זרק להם חיה, כמו אריה, קוף, ארבה, עורב וכדומה . זה היה בימי החאג ', וזה הודיע ​​על ידי העלייה לרגל ויידוי האבנים בעתיד פקודתו, כי מקור זריקת האבנים הוא שגבריאל, עליו השלום, ציווה על אדם, שלום. יהיה עליו, לזרוק את השטן כשהוא הוצג בפניו, וזה הפך לסונה עבור בנו . אם הדבר לא נעשה בימי חג'ג ', חלוק הנחל היה תחינתו כלפי אויב או אדם לא מוסרי, או קללה והעלבה שלו, או עדויות להעיד נגדו . ואם היה זורק אותם נגד הגזעים האלה, כמו יונים ומוסלמים מקרב העם, האיש היה עוקב, מדבר בצדקות והנשים מוגנות ….

…התורה מי שרואה בחלומו שהוא קורא את התורה אך אינו יודע אותה, אז אדם הולך לתורת הפטליזם והפטליזם . ומי שראה שיש לו תורה, אם הוא מלך מוסלמי, הוא היה פותח מדינה מארצות אויביו, או מתפייס איתם כרצונו . אם הוא היה מדען, הוא הגדיל את הידע או הצטיין במה שהוא יודע, או נטה לעקוב אחר משנתם של אנשי הגחמות . אולי ראיית התורה הצביעה על הפגישה עם היעדר או נוכחות של אבודים . ואולי הספר מציין מי נמנה עם משפחתו . ואם הרואה היה רווק, הוא התחתן ללא דתו, ואולי מסעותיו גדלו, והתורה עברה מסעות . ואם אשתו הייתה בהריון, היא הביאה ילד בחשד, כפסיקה בספרים אחרים . איש החזון עשוי להתחתן עם אישה ללא אפוטרופוס, או שהוא עלול להתרועע עם מישהו שמקלקל את דתו, ולראות מה שאינו ספר הספרים והעיתונים היקר בחלום מעיד על תהילה לאדוני העניינים . ראיית התורה והבשורה מצביעה על חזונו של הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, או הוויתורים הניתנים . ראיית התורה בחלום מעידה על חוכמה, ידע והדרכה . אם למישהו יש אישה בהריון ורואה את התורה בידו, אשתו יולדת ילדה, כי שם התורה הוא נשי ….

…ומי שרואה שהיא נהרסה או שיש לה פגם, אז אשתו עשויה להתחתן עם מישהו אחר ….