…שיער הוא כמו שיער ראש . בחלום הוא כסף ואריכות ימים, כך שמי שרואה את שיערו ארוך, חייו יהיו ארוכים יותר . ואם הוא רואה ששערו של שבטו נעשה מתולתל, עליו להיות מושפל, ואם זה ההפך, אז הכסף של שליטתו מתפזר . ונאמר : הרבה שירה זה הכסף שלו, ואם הוא עני, אז זה חובותיו . אם היה לו שיער מתולתל בחלום, זה מעיד על פיצוי בכסף, בעלים או בגדים . ומי שרואה את שיערו ארוך, זה ראוי לשבח, במיוחד בקרב נשים . צמות הן עדות לחובות אנושיים . הסרת שיער בשפם ובבית השחי היא עדות להקלה בחובות, למסירות ודבקות בסונה . ושיפור צמות מעיד על שליטה בדברים וחיסכון בכסף . ומי שיראה את שיערו מונבט ממקומו, הם יכו אותו . גילוח השיער בזמן חג'ג 'מעיד על ביטחון . ונאמר : מריטת שיער מעידה על מילוי דתו של הרואה . אם החייל יראה ששערו ארוך מדי, נשקו יוגדל . ומי שרואה בשיערו שיער סוס, הוא ייעצר אם הוא גנב . ומי שיראה את שערו הופך להיות כמו שיער חזיר, הוא ייפגע מקושי . שפע השירה לחרדים הוא גידול בדאגתו, ושפע הנאה, גידול בהנאתו . שחור השיער של האישה מעיד על אהבת בעלה אליה . אם הייתה רואה שהיא חושפת את שערה, בעלה ייעדר ממנה . אם היא תראה שהיא עדיין חשופה, אז בעלה לא יחזור אליה . אם אין לה בעל, היא לעולם לא תתחתן . ואורך שיער בית השחי הוא עדות לצורך ותוקף החוב ונדיבות הבעלים . אם יש בו כינים זה מעיד על שפע הילדים . ומי שרואה את שיער ראשו לוקה בחסר, זה הם . ואם הוא רואה מישהו שורטש את שערו, הרי זה חוסר מזל בכסף, ומי שרואה שהוא משח את שיערו בשמן, הרי זה קישוטו . ומי שיראה שהוא ידהה את ראשו, הוא יראה כמה מתקלותיו . ומי שרואה שירה נובטת במקומות שבהם השירה לא צומחת, הדת תשפע עליה . אם שיער צומח בכף ידו, זה יתרון . ואולי שיער הראש מתייחס למטע, כסף, יוקרה, והבעל לאישה רווקה, והאישה לגבר רווק . קלוע בשיערו מעיד על איסוף כסף, ואם כינים מוסרות מראשו, המשמעות היא סילוק המושחתים מארצו . אולי שיער טוב הצביע על מעשים טובים, ואם אישה הייתה מכורבלת, היא הייתה חולה ומתה . והאיש הרגיש את קישוטו, הגנתו וכספו המתמשך . אם הוא יראה את שיער גופו לבן והוא עשיר, הוא יאבד את כספו . ואם האישה רואה שהשיער שלה מבריק וחם, אז היא מחלקת מכספו של בעלה ….
חולם על להיות נמשח בשמן
(40 פירושים ומשמעויות של חלומות על להיות נמשח בשמן)…הצנצנת היא בחלום עובד שכיר צבוע, שמקבל כסף ומופקד עליו . שתיית מים מהצנצנת היא כסף מותר וחיים טובים. אם מישהו רואה שהוא שתה מחצית ממימיו, מחצית מחייו נגמרו . אם הוא רואה ששתה הכל בצנצנת, נגמר לו כל חייו, כמו גם בכל הכלים האחרים . ומי שרואה שיש לו צנצנת מים על כף היד, והיא נופלת ונשברת ונשארת מים, אז אשתו בהריון, נפטרת, והילד נשאר .. ונאמר : הצנצנת היא אישה, א משרת, או עבד . אם הצנצנת מלאה בשמן, דבש או חלב, זה מציין את המחסן או את השקית, כמו גם את כלי החרס האחרים מהקלחים והמחבתות ובתוכה . לראות את הצנצנת מציין את החיה או את האישה החרוצה והמתאמץ, אלא אם כן היא נחושת, אז זה מציין מי היא הייתה בקליבר גבוה . צנצנת היין מעידה על אישה במחזור ….
…השמן הוא בחלום מעונן למעט שמן . מי שראה שהוא יורד מראשו, הוא היה זועף אם יעלה על הסכום וישאל . אם זה לא עולה על הכמות הידועה, זה קישוט . ואם זה מריח מסריח, אז זה שבח מכוער על מידת הריח והכוח שלו . ומי שמשוח את ראשו של אדם במקום שהוא מכחיש, שהאובייקט בו ייזהר מנושא החנופה והערמומיות . אם הוא רואה שיש לו בקבוק שמן, אז הוא לוקח ממנו משחה ומשח את עצמו בזה או משח עם זה אנשים, ואז הוא משח, או נשבע שקרן או משמיץ . אם הוא רואה שפניו משומנות, אז הוא אדם שצם בכל הגילאים, ומשחה בכספית היא שבח טוב ורוח טובה אצל אנשים, ואם השמן בחלום הוא גוש או כאב, אז זה מעיד את התיקון העצמי, ואת השומן המוכתם הוא שבח מכוער, וזה שנאמר : אישה הייתה נואף או אדם מוסרי . ומי שמכיל את השומן עם מים בקערה, הוא מקבל כסף ללא עייפות . אם יש מושק או בושם בשמן, זו מחמאה טובה למשהו שלא נמצא בו . ונאמר : מי שמשח את ראשו, היה משוח את הבוס שלו ….
…אל-כרמני אמר: שאלוואר הוא משרת . ומי שרואה שמישהו נתן לו שלווארה, זה מעיד על צירופו של משרת . ומי שרואה ששלווארה נגנב, זה מעיד על צערו בגלל משרת . הוא הרגיש שהוא מצא הלווארה חדש. זה מראה שרת חדש אם כי שחור מלוכלך או שנגוע בשמן או בזפת, כך שיש לו ריח רע, זה מציין את עונשו של אלוהים על כך שאמר את הסרבילה הכל יכול של זפת וטגשי בפני אש, למרות שהוא היה אדום, זה מצביע על השפלה אם הוא ירוק, זה מצביע על כך שאנשים מאשימים אותו בעבודה, ואם הוא צהוב, זה מצביע על מחלה, ואם הוא רואה שהוא שם משהו מהצבעים האלה, אז זה טוב ומועיל ….
…Qandil אם אתה רואה מנורות מלאות בשמן, זה מצביע על הצגת יכולות עבודה שממנה תקבל תוצאות מספקות . המדוזות הריקות מסמלות דיכאון וייאוש . אם אתה רואה פנס מואר בוער עם להבה טהורה, הדבר מעיד על עלייה ראויה במזל ובברכת המשפחה . אם הוא פולט ערפל וקרינה חשוכה, תצטרך להילחם בקנאה ובקנאה הקשורים לחשד, ותשמח מאוד למצוא את האדם הנכון לתקוף . אם תשליך פנס מואר, התוכניות והתקוות שלך ייכשלו פתאום . אם זה יתפוצץ, חברים לשעבר יתחברו לאויביך כדי לפגוע באינטרסים שלך . מדוזות שבורות מעידות על מותם של חברים או קרובי משפחה . אם אתה נושא פנס, זה מנבא שתהיה עצמאי ויתמוך בעצמך, והעדיף את אמונותיך הנחרצות על פני הרשעותיהם של אחרים . אם האור יתפוגג, הוא יסיק מסקנות חסרות מזל ואולי גם מותם של חברים או קרובי משפחה . אם אתה בבהלה גדולה וזורק אור מבולבל מהחלון שלך, אויביך יגרמו לך ליפול לתוך רעלה של אמונה בידידות ודאגה להישגים שלך . אם תפסת את הבגדים שלך ממנורה, תישא לך בושה ממקורות שציפית מהם עידוד ואהדה, ועבודתך לא תהיה קשורה להרבה טוב ….
…גיהנום : סימן סמכות למהותו ולסמכותו על מה שנמצא מתחתיו, עם נזקו ותועלתו, ואולי הוא מעיד על הגיהינום עצמו ועל עונש האלוהים, והוא עשוי להצביע על חטאים, חטאים ואסורים וכל מה שמוביל אליו ומקרב אותו אליו . מתוך אמירה או עשייה . אולי זה הצביע על הדרכה, על האיסלאם, על הידע ועל הקוראן, מכיוון שהוא מונחה בחושך, יחד עם דברי משה , עליו השלום : ~ או מצא הדרכה באש ~, והוא מצא ושמע את דברי אלוהים אדירים בהדרכה . אולי זה מעיד על פרנסה, תועלות ועושר, מכיוון שהוא מכיל טוב בפנסיה למטייל ולהווה, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ הפכנו את זה לתזכורת והנאה עבור המאמינים .~ נאמר לו מי שהוא עני או מת, אשו כובתה . מכיוון שהערבים הוצעו כמתנות לאבן אל-סביל ולאורחת שהופסקו, על מנת שהיא תודרך ותוגן בפניה, כדי שיבטאו בנוכחותה נדיבות ועושר, וחוסר המעש שלה מסבל ועוני . אולי זה הצביע על הג'ין כי הם נוצרו מאש רעילה . וזה עשוי להצביע על החרב והמרדה, אם יש לה קול, רעם, לשונות ועשן . אולי זה הצביע על ייסורי הרשות, מכיוון שהיא ייסורו של אלוהים והוא סמכותם של שני העולמות . אולי זה הצביע על העקרות והארבה . וזה עשוי להצביע על מחלות, אבעבועות שחורות ומגיפה . מי שרואה שריפה נופלת מהשמים בבתים ובחנויות, ואם יש לה לשונות ועשן, הרי זו מרדה וחרב השוכנת באותו מקום, במיוחד אם היא נמצאת בבתים של עשירים ועניים, ו המאהב זורק את זה על האנשים, במיוחד אם זה נמצא בבתים של עשירים בפרט, ואם זה גחלים ללא לשונות הם מחלות, אבעבועות שחורות או מגיפות, במיוחד אם הם בכלל מערבבים אנשים . אך אם ירידת האש נמצאת בדיונות ובפדנים ובמקומות עיבוד וצמחים, הרי זו עקרות ששורפת צמחים או ארבה ששורפים ותופסים אותם . באשר למי שמדליק אש בדרך שהולכת, או שאנשים יונחו על ידה אם הוא מוצא אותה כשהוא זקוק לה, אז הידע וההדרכה הם מגיעים אליהם, או שהוא משדר אותה ומפרסם אותה אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יקבל סמכות, חברות ותועלת, והאנשים מרוויחים איתו . אם האש נמצאת בדרך שאינה בדרך, או שהיא שורפת מישהו שעובר בה או מניצת אותה או פוגעת בו בעשן, או שהיא שורפת את הבגד או את גופו או פוגעת בראייתו, אז זו כפירה שהוא עושה או מפקח, או רשות בלתי צודקת המפלטת בו או שהיא עוולה כלפיו בהתאם למידת שירותו אליו או בריחתו מהם . אבל אם זו הייתה אש גדולה שלא דמתה לאש העולם הזה, היא הועלה עליו כדי להיזרק לתוכה, אז רבים מאויביו רצו לפגוע בו, אז הוא יזכה בניצחון עליהם ויהיה עדיף עליהם , ואם היו זורקים אותו לתוכו, הוא היה מציל את איברהים, עליו השלום . וכל זה אם מי שביצע זאת היו אויביו, או החפץ בו היה איש צדיק . אך אם הוא רואה אותה מאיימת עליו במיוחד, או מי שהשתלט על הדלקתו יוצא איתו, אלוהים ירא את אדוניו ויסלק את מה שהוא ממעשיהם של אנשי הגיהינום לפני שהוא מגיע אליה, אז הוא נזף בה כי פחד ממנה . באשר למי שרואה אתו אש בתנור, בתנור, בקאון וכדומה במקומות בהם הוא נשרף, אז הוא משיג עושר ויתרונות, במיוחד אם פרנסתו היא למען האש, במיוחד אם זה גם בחורף . ואם יראה את אשו כובתה או כובתה, או הופכת לאפר, או מים או גשם מכבים אותה, אז יחסר לו והוא יושעה מעבודתו ותעשייתו . ואם מישהו שלא יחיה מזה במקומות כאלה ישתלב במזון, הוא היה רוצה שכסף או פרנסה ישמשו שליט או לסמכותו ולעזרתו, או על ידי התדיינות, סדרנות, סכסוכים ותיווך, אחרת הוא יהיה מותקף על ידי מילים ומילים רעות ורעות . לגבי מי שרואה את זה, זה נשרף במזון, בשמן או בכל דבר ממכירות, ואז הוא מגזים, ואולי הסולטן יבקש אותו והעם ייקח את הכסף שלו איתו . באשר למוות של אכילת אש, זה כסף אסור ופרנסה מזיקה שהוא אוכל, ואולי זה מכסף של יתומים, בגלל מה שיש בקוראן. אם הוא ראה אש מדברת בצנצנת או בשקית או בקערת כלים אחרים המעידה על זכרים ונקבות, אז מה שמיוחס לאותו כלי יפגע בג'ין ובכניסותיו, עד שידבר על לשונו . כמה מהם אמרו : אש היא מלחמה אם יש להבה וצליל, ואם המקום שאתה רואה זה לא ארץ מלחמה, אז זה מגיפה, כאב, אבעבועות שחורות או מוות שקורים שם . אבו-עמר אל-נח'איי אמר לשליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ראיתי אש שיצאה מהאדמה והסתובבה ביני לבין בן שלי, וראיתי את זה אומר : א להבת הראייה והעיוור, האכילו אותי שכולכם אוכלים את משפחתכם ואת כספכם, אז הוא אמר עליו השלום : זה משפט שיקרה בסוף הזמן והורג אנשים מולם, ואז הם רבים עם כלים ומריבים בין אצבעותיו, והעבריין חושב שהוא פילנטרופ, ודם המאמינים עדיף למאמינים מאשר לשתות מים . ומי שמבעיר אש בכדי לשרוף אותה, הוא מקרין צו למלא את עוניו, כי הקור הוא עוני . אבן סירין נשאל על אדם שראה מנורה על אגודלו ואמר : זהו עיוור שהובל על ידי כמה מבנו . אם אני מערבב אותו לצליית בשר איתו, אני מאיר משהו שאנשים נוגעים בו . אם הייתי מכה על המנגל, הייתה לי פרנסה קטנה בעצב . אם עורר אותו לבשל סיר עם אוכל בתוכו, הוא גידל משהו שירוויח מהערך של ביתו . אם אין אוכל בסיר, אז עליו לתקוף גבר במילים ולגרום לו לעשות משהו לא נעים . כל מה שפוגע באש ונשרף מהגוף או מהבגדים, זה נזק ופורענות . ומי שיעלה באש יפגע בכסף אסור מהסולטאן . ומי שנפגע מזוהר האש, אנשים יעקרו בו בחזרה ….
…ומי שרואה שזקנו התארך מגורלו, זה דאגתם ומצוקתם, ונאמרו דת ודת, ונאמר קלילות, טמטום וחוסר מחשבה, ואם ראה פחתה והירידה לא היה מקומם כלפיה, זה מעיד על מימוש דתו ועל היעדר דאגתו. הדת או הדאגה שלו נעלמו. אחרים אמרו שלראות את זה לא מוצא חן בעיניו, ומי שרואה שחלק מזקנו נשלף והמקום שלו נהיה חסר, או שהוא הפך לעקר, אז הוא חסר את זכותו מכל הבחינות, ומי שרואה את זה הוא קטף את זקנו, זה הכסף שלו הורס אותו ביד ומשמיד אותו. אם הוא חולה, חף מפשע או חב, שילם את חובו או שהוא במצוקה, דאגתו נעלמה, ונאמר שזה מאוד לא אהב, ומי שרואה את זקנו כשליש שערות לרוב זה גידול באדיקות ובכבוד שלו, ואם הוא רואה שזה נהיה לבן מאוד, אז הוא חלש בכוח וירידה בכסף ומי שרואה שהוא צעיר והחזיר את זקנו שחור, אז הוא רואה את מה שהוא לא אוהב, וחלקם אמרו כי ראיית שיער אפור לצעירים מתפרשת על ידי הגעתו של נעדר. נאמר שהאפרוריות היא אריכות ימים, ומי שרואה שהיא מורטת את האפרוריות שלה, מנוגד לסונה ומזלזל באנשי הטוב. הוא קטף את בתי השחי שלו היה הכי טוב ומי ראה ששיער בית השחי שלו ארוך. זה לא מוצא חן בעיני הדת, ומי שחושב שהוא קטף את שיער הערווה שלו, אז נקנס בקנס כספי או שנבזבז במקום שלא במקומו, ואם הוא רואה שהוא הסיר משהו מזה באור, אם הוא עשיר, עושרו ועוצמתו נעלמו, ואם הוא עני, הוא עשיר, ואם יש שנשארו וחלקם נותרו, אז משהו מחסדו יתעכב ונאמר מי שראה שהוא מתגלח סבלתי בתער, זה ראוי לשבח, ואם האישה תראה את זה, היא תעשה טוב מבעלה, ואם הוא רואה שהוא נקרש מחזהו או מאחורי ראשו, אם יש לו אמון שהוא מבצע לבעליו, ומי שרואה שהוא מסרק את שערו במסרק, אז הוא מהולל ומצב, ואם הוא רואה שיש לו שיער במקום שהשיער לא צומח, אז הוא זה מצביע על התרחשותו של חוב וחלקם אמרו שאם אדם ראה שיער שמנבט מלשונו, זה זו חוכמה ואמירה אלא אם כן היא חורגת מהגבול וחוזרת לדאגה. חלקם אמרו כי שיער העפעפיים, האוזניים והאף טוב, אלא אם כן הוא חורג מהמגבלה והם אמרו גם אם אדם מסיר שיער ממקום הדורש הסרה, אז אין שום דבר רע בו ואם הוא מסיר אותו ממקום בו הוא זה טוב, זה לא מחמוד. ומי שרואה אדם צעיר ששפמו גדל מעיד על כוח ויהירות. ומי שרואה אישה שגדלה שפם, היא יולדת ילד, ואם היא לא בהריון אז היא לא יולדת. כמו כן, אם הוא רואה שגידלה זקן, אך אם יש לה בן השולט בעמו, ואם היא אלמנה, אז היא נישאה או נשואה, היא הופכת לאלמנה וסובלת ממצוקה וכסף גם אם מישהו רואה ששיערו הפך צעיר, אז זו הגדלת חובו, ונאמר מחסור בכסף, ומי שרואה שהוא החיל משהו משערו בשמן, אז יש לו קישוט אלא אם כן הוא זורם, ו אם זה משוחרר, אז זה מעונן ואם הוא מוצא ריח, זו מחמאה טובה, ומי שרואה שראשו מדוכא, הוא יראה כמה מתקלותיו ומי שרואה שהוא מסורק ונפלה כינה ממנו, ואז הוא מוציא כסף מירושה שהדביקה אותו או שנראה ממנו פגם, ומי שרואה ששערות צמחו על כף ידו, זה יתרון שנכנס אליו והשיער בחזה הוא חוכמה…
…הצנצנת : עובד צבוע שיש לו כסף על הידיים והוא מופקד עליו, ושתיית מים ממנו זה כסף מותר וחיים טובים . מי שחושב שהוא שתה מחצית ממימיו, מחצית מחייו נגמרו. אם הוא שתה פחות או יותר, אז הוא פירש את זה כמי שנותר או שנגמר לו חייו, וכמו כן בכלים אחרים עליו נמדדה . ונאמר כי הצנצנת היא אישה, משרתת או שפחה, ואם היא מלאה בשמן, דבש או חלב לאנשי העולם הזה, זה מצוין על ידי המזבלה, החנות, השקית, הקשר, והזרע או פחות . כמו גם כל כלי החרס האחרים מהקלחים, התבניות ואחרים, מהלך הצנצנת פועל ….