…ומי שראה שהוא חתך את כנף היונה, אז פירש בכך שהוא מונע מאשתו לצאת מהבית ומבשרה להיפטר בכסף. באשר לנערה, אמר אבן סירין שהעלמה היא אישה חסרת דת ובעלת אופי רע לנהל עם אנשים ….

…ומי שרואה את מלך המוות עליו השלום, בשמחה, הוא ימות קדוש מעונה, ואם הוא רואה אותו כאיש ממורמר, הוא ימות בלי תשובה, ומי שרואה כאילו הוא נלחם בו אז הוא ימות . ומסופר כי חמזה אלזית אמרה : ראיתי את מלאך המוות בשנתו, אז אמרתי, מלך המוות, אנו מתחננים באלוהים, האם השפלתי עם אלוהי הטוב? הוא אמר שכן, וסימן שאתה מת בהלוואן, מת בהלוואן, המסור היה נחלתם של המלאכים, כאשר החדשות שהבן, ריזק בן, סיבה טובה ומספקת את העולם, לפסוק : ~ אלוהים איבקקר דבר על זה. ~0 הפסוק כמו אומר :~ אני רק השליח של שלך נותן לך לורד ניי ~. ואם יראה מלאכים בידיהם, קערות פרי, הוא ייצא כשאהיד ….

…חזון מלאך המוות כחזון. כמה מלאכים נראים ….

מי שרואה את עזראל מלך המוות, שיתכונן למוות, ואם יש אדם חולה המעיד על מותו, ואולי הוא מציין אויב מתכוון, ייחשב כתנאי החזון הרעים והטוב והשחיתות ש מציין זאת . ומי שרואה שהוא מקבל את זה, זה מעיד שנרכשה ירושה, ונאמר שזה מעיד על פיזור קבוצה או על התרחשות של עניין לא נעים ….

ומי שראה שמלך מושך חרב על מותניו, אז פירש את השגת הכוח ואכיפת צו מצד המלכים, ואם נתן לו חרב, אז זה מעיד על השגת הכוח והחדירה של צו של המלכים, ומי שראה שמלך מושך חרב על מותניו, אז הוא פירש להשיג כוח וניצחון ועשוי להוליד ילד ומי שרואה שחרבו זורחת, ואבו סעיד, מטיף, אמר: ~קיביה של החרב תתפרש כילד ….

הוא ראה את המלך כתב את טעותו Vohrzh כאשר נלקח ממנו, זה יתפרש חמישה היבטים של המדינה ואת הגעתו של ריזק ולחסל את הצורך יזדיין ואת הגובה ואת השגת המטרות כמו חלק המעברים אמר הסביר פסוק : ( עבור המדינה ועבור ריזק … צורכי תנוק ההוצאות ולהגיע המיועד ) ונאמר של הדעה כי כותב על מכשיר זה פורץ ….

…ומי שרואה שמלאך הכה אותו בכל דבר אחר שאינו עץ, אז הוא מנקה אותו, ואם הוא מכה אותו על גבו אז הוא ישלם את חובו, ואם הוא יכה אותו על ישבנו אז הוא יתחתן איתו, ו אם הוא יכה אותו בעץ, הוא ייפגע ממשהו שהוא שונא, ונאמר שהמכה מעידה על שינוי, ועשויה להצביע על הטפה ….

מלאך חלומות על מלאכים מנבא השפעות מטרידות בנפש . זה מוביל להצבת משתנה בחלקו של האדם . אם החלום היה נעים בצורה יוצאת דופן, אז תשמע על בריאות החברים ותקבל ירושה מקרובי משפחה לא ידועים . אם החלום בא כאזהרה, אז החולם עשוי לצפות לאיומים בשערוריה בענייני אהבה או כסף . באשר לאנשים רשעים, זו דרישה לחרטה . ובשביל אנשים טובים זה צריך להיות נחמה ….

…טיסה היא מסע בחלום, ואם זה על הגב, אז זה נסיעה בנוחות . טיסה למען הלא-מטייל היא סרק . ומי שעף משטח לפני השטח עובר מאדם רזה לאדם רזה . ואם אישה תראה שהיא הפכה מביתה לזה של גבר שהיא מכירה, אז היא תתחתן עם אותו גבר . ומי שטס מבית שהוא מכיר לבית שאינו מכיר ימות, כי הוא משכנו של הבא . אם האסיר טס בשנתו, הוא משתחרר מהכלא, ואם המלך רואה שהוא טס, הוא משוחרר . ונאמר : אם טיסה מוצלחת, הרי שמדובר בנסיעות . ומי שטס עם הציפור בשנתו, הוא היה מלווה זרים . ומי שהיה אדם הבל וראה שהוא עף, אז ראייתו פסולה .. ומי שקדם לאדם, עף וקודם אותו, הוא ינצח אותו . ומי שיראה שהוא טס מעל הר, הוא יזכה לשלטון ויכריע בו מלכים ללא עייפות . ומי שראה שהוא טס ומתאים לסולטן, הוא השיג אותו, ואם הוא נופל על משהו, הוא היה הבעלים של הדבר הזה, אחרת תהיה לו טעות בדתו . ומי שרואה שהוא נעלם לשמיים ולא חזר, הוא ימות . ומי שיעוף מביתו לבית לא ידוע, הוא עובר מביתו לקברו, ואם יעוף באוויר, יחלה עד שיהיה קרוב למוות . מי שטס מלמטה למעלה ללא כנף זכה למשאלה . ומי שיראה שהוא עף שטוח, ענייניו יוסדרו ללא עייפות . ומי שרואה שהוא עף ויש לו שתי כנפיים, אז הוא ראיה טובה לכל האנשים, ואם הוא עבד, הוא מציין את שחרורו, ואם הוא עני, הוא מתעשר . ומי שראה שהוא עף עם הרצון והרצון שלו, זה מעיד על הרבה טוב . אם הוא רואה שהוא טס ועוזב את הבית, הוא מציין את מותו . ומי שראה שהוא טס, הוא לא יכול, או שהוא טס עם ראש שחוט על האדמה ורגליו באוויר, מה שמעיד על רוע רב שייחשף אליו . אם המטופל רואה שהוא טס, הוא מציין את מותו . ומי שראה שהוא טס באלונקה העיד על מחלה קשה שהוא ייחשף אליה . ומי שיראה שהוא עף בין השמים לארץ, הוא יעניק משאלות רבות . אולי הטיסה חיפשה ידע או חיפושי הוללות . וטיסה מעידה על טיסה ופסימיות . ואם הוא עף עם כנף, הוא יסע בתפארת ובעוצמה . אם הוא היה בלי כנף, הוא היה נוסע קשה, במיוחד אם הוא טס ממקום טוב ונחת במקום רע, ואם הוא טס ממקום שהיה מותר ונחת במה שטוב לו מההפך ….

…אוויר : אולי מצוין בשמו . מי שרואה את עצמו בו עומד, יושב או מחפש, אז הוא נמצא בגחמת דתו, או במרמה בעולמו, ורוח ההליכה שלו עבודתו באוויר או במצב של ערות, ואת שלו מקווה, אם הוא בכפירה שלו, אז הוא הכפירה שלו, ואם הוא רשות כופרים, אז חובו יושחת איתו, אחרת הוא ירא לנפשו איתו, ואם הוא בספינת הים , הוא מפחד מנזק . ואם הוא היה בנסיעות, הוא קיבל פחד . ואם הוא חולה, הוא מפקד על האבדון, ואם הוא נופל ממקומו, הוא ייפגע במצבו וייפול למעשיו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או שהרוח נושבת במקום מוחץ. ~ אם הוא מת בהפלה שלו, זו ההשגה הגבוהה ביותר של המטרה שמעידה מי שמת, כפירה או הרוג בערך . ובאשר לאוויר לבנות מבנה, או להכות בו קרש, או להתקין בו חיה או גלגל, ואם מת אדם חולה, או שאיתו מת חולה, וזה ארונו וקברו , אם זה היה ירוק, הוא היה קדוש מעונה, ואם הוא ראה את זה כשליט או שליט, הוא מבודד מעבודתו או שהוא איבד את כוחו על ידי מוות או חיים, ואם הוא ראה שהיה לו חוזה נישואין או בנה את משפחתו, אז הוא שולל איתה, וללא ביטחון ממנה, ואם הוא רואה שמי שנמצא בים, הספינה שלו נפגעת, או שהאויב שלו נלכד, או מישהו שמפקח על האבדון. שני הדברים . זה עשוי להצביע על מעשה מושחת שעשה ללא ידיעה או סונה, אם לא בנה אותו על יסוד, וגם לא מרקיזתו או פנסייתו מבוססת על החלטה . לגבי טיסה באוויר, זה מצביע על נסיעה בים או ביבשה . אם זה היה עם כנף, אז זה חזק יותר לבעליו, וזה בטוח בשבילו וניכר יותר, אז הכנף שלו עשויה להיות כסף שהוא לוקח, שליט שנוסע בזרועותיו ותחת כנפו . הדבר תקף גם לשחייה באוויר, והוא עשוי גם להצביע אם הוא ללא כנף, להונות את מה שנכנס אליו מבחינת ג'יהאד, חישוב או נסיעה מלבד זמן הנסיעה, ביבשה או בים, ומי שרואה שהוא עף כלאחר יד בשמיים, הוא נסע רחוק או זכה בכבוד . באשר לקפיצה, זה מעיד על העברה ממה שיש בה לאחרים, משוק לאחר, מבית ליישוב, או מהעבודה לאחר, לפי היקף שני המקומות. אם הוא יקפוץ מהמסגד לשוק, הוא יעדיף את העולם על פני העולם הבא, ואם הוא משוק לשוק מסגד, בניגוד לזה, וטיסה באוויר עשויה לעלות לאלה שמכפילים שאיפות ותקוות, ולהיות מקטרת . ממקום למקום, הופך ממדינה למדינה . הקפיצה הרחוקה היא מסע ארוך, כך שאם הקפיצה שלו תלויה במקל, הוא מסתמך על אדם חזק . באשר לצבעי האוויר, אם עיניו של המחפש השחירו עד שלא ראה את השמים, הרי שאם ראייתו הייתה הכהה ביותר בינו לבין ראשי מעליו, אז אם הוא לא הקצה אותו לראש, עיניו הסתנוורו ומבטו נחסם מאור ההדרכה, ואם החזון היה של העולם והם בוכים בחלום או בוכים או שהם מבקשים, בעוצמה יורדת עליהם כמו חושך, סבל או עגום או עקרות ועקרות . כנ~ל לגבי אדמומיות, ואת הערבים אומרים שנת הצחיחות : שנה מאובקת, עבור האבק לעלות לי מחומרת הצחיחות, כך שהאוויר הוא בעיני של הרעב, והוא מדמיין שיש עשן בתוכו, אז אם מי שמכהה את האוויר ממנו הוא עשן, אז זה ייסור מעקרות או ממשהו אחר, ובאשר לערפל זה בלבול ופתיה אנשים מוצפים בבלבול ….

…הוא בחלום בן, אז מי שרואה שיש לו שתי כנפיים יהיה לו שני בנים . והכנף היא נוצות, והנוצות הן כסף בפרשנות, והנוצות עשויות להיות משקה, והנוצות עשויות להצביע על יוקרה, כי נאמר : פלוני טס בכנף של מישהו אחר, ואולי נוצות הצביעו על צמיחת הצמח . ומי שרואה שיש לו כנף לטוס איתו, אז הוא נוסע בכוח עד שרכב מהאדמה, ואם הוא לא עף איתו, זה טוב בשבילו . והכנפיים הן כסף וילדים, כך שמי שישבור את כנפו ילדו יחלה, ומי שנעקר מכנפו, ילדו ימות . כנף זה כסף ונסיעה . האגף יכול היה להיות פצע שפקד את מי שהפך להיות שלו . אם הכנף מכבידה עליה ואינה מסוגלת לעוף איתה, זה חטא ועונש ….

…אל-טייאר : סופר שאדם הגיע לאבן סירין : אז הוא אמר, ראיתי כאילו אני עף בין השמים לארץ, אז הוא אמר: אתה מגדיל את המינה . ומי שיראה בכך כאילו הסתובב בהר, הוא ישיג מדינה בה המלכים כפופים לו . ונאמר שמי שראה שהוא טס, אם הוא ראוי לסולטן, הוא השיג אותו, ואם הוא נפל על משהו שבבעלותו, ואם זה לא מתאים למנדט, זה הצביע על מחלה הסובלת אותו שהוא מפקח על המוות, או טעות ממנו נופלת בדתו . אם הוא טס ממשטח למשטח, הוא מחליף את אשתו באישה אחרת . כמה מהם אמרו : טיסה היא מדריך טיולים, אם היא על כנף, אז זה מעבר ממדינה למדינה אחרת . אם הטיסה שלו הגיעה לסיומה, הוא ירוויח טוב בנסיעתו . ואם הוא טס מארץ לארץ, הוא משיג כבוד ועין, כאשר נאמר : אם בית ינבט אותך, אז הוא הופך, ואם הוא עף מלמטה לגובה ללא כנף, משאלתו תושג ו הוא עולה גבוה כמוהו . אם הוא עף כמו שיונה עפה באוויר, יכבדו אותו . אם ראה כאילו טס עד שנעלם לשמיים ולא חזר, אז הוא מת . ומי שטס מביתו לבית לא ידוע, אז הוא פונה מביתו לקברו ….

…ומי שרואה כאילו טס מעל הר, אז הוא פוגע במצב בו המלך פוגש אותו, ואם הוא נופל על משהו, הוא משיג את הדבר הזה, ואם זה לא מתאים למדינה, חזונותיו מעידים על כך הוא חולה ומפקח על המוות במחלתו או עושה טעות בדתו. הטיסה מצביעה על נסיעה אם זה עם כנף ואם זה לא עם כנף, הוא עבר ממדינה למדינה אחרת, ואם הוא הגיע בטיסתו למה שהוא התכוון, הוא השיג טוב בנסיעתו, ומי שראה שהוא טס מארץ לארץ צבר כוח וכבוד כמו שנאמר : (… … … … … … … … … … … ואם בית מרחיק אותך, אתה פונה. )…

…בעקבות המלך ההוא . ומי שרואה את הסמכות הצודקת הנכנסת למקום, רחמיו של אלוהים אדירים מדכאים את המקום ההוא, ואם המקום הוא דבר השולל את כניסתו לערות, הרי שזו אסון . ומי שיראה שהוא שונה לשערי מלכים, הוא יזכה בניצחון על ידי נתינה . אם יראה שהוא נכנס למלך, הוא יקבל כבוד והנאה . ומי שראה שהוא מתמודד עם מלך, הוא השיג חסד של עין, הנאה וטוב, ולראות את המלכים המתים ציינו מה הם השאירו אחריהם . חזון המלך מעיד על ניצחון על אויבים וחוסר מוסריות . לראות את הסולטן האלמוני מציין אש, ים ושינה . אם הוא ראה שהמלך היה באיכות ירודה, זה היה עדות לניהולו הלקוי בקהילה . אולי לראות את המלך הצביע על מטבע הדירהם או הדינרים . ומי שרואה בחלום נסיך או סולטנה, אולי הוא עשוי לפקח על תסמיני האנשים . מי שיראה שהוא מחבק את הסולטאן או לוחץ איתו ידיים, הוא יסדיר איתו את מצבו . ומי שרואה שהוא רב עם סולטנה אז הוא מתווכח עם הקוראן, כי הסמכות היא בשפת הוויכוח . ואם החולה רואה שבקשתו נשלח סולטן לא ידוע, הם שליחי מלאך המוות, ואלוהים הוא הסולטאן . ומי שראה שהסולטן לוקח את מכסה המנוע, הוא ייקח את כספו . ומי שרואה שהסולטן במצוקה, אז הוא נסער . ומי שרואה שהסולטן משוגע, אז הוא מודאג . ומי שחושב שהסולטן נסוג ממועצתו, זו הפחתה או פטירת סמכותו . וכל מי שראה כי דוכן הסולטן נשבר בזה, או שהוא לא השלים את תפילתו, או שחרבו נלקחה ממנו, או שביתו נהרס, או שור סחב אותו, או שנרמס על ידי חיה , כל זה הוציא אותו מסמכותו . הבגדים השחורים של הסולטאן גברו כוחם, הלבנים הגבירו את הפאר ואת שחרור החטא, בגדי הכותנה הופיעו אדיקות וצניעות, ובגדי הצמר היו ברכה בשפע . אם המרגל רואה שהוא הפך לשליט, אז מצבו מתגלה, ואם האישה רואה שהיא שליט, אז היא מתגלה, ואם היא חולה, היא מתה . אם הוא יראה את עיוורונו של הסולטאן, אעוור אותו לחדשות עמו . המלך ההוא . ומי שרואה את הסמכות הצודקת הנכנסת למקום, רחמיו של אלוהים אדירים מדכאים את המקום ההוא, ואם המקום הוא דבר השולל את כניסתו לערות, הרי שזו אסון . מי שיראה שהוא שונה משערי מלכים, הוא יזכה בניצחון על ידי נתינה . אם יראה שהוא נכנס למלך, הוא יקבל כבוד והנאה . ומי שראה שהוא מתמודד עם מלך, הוא השיג חסד של עין, הנאה וטוב, ולראות את המלכים המתים ציינו מה הם השאירו אחריהם . חזון המלך מעיד על ניצחון על אויבים וחוסר מוסריות . לראות את הסולטן האלמוני מציין אש, ים ושינה . אם ראה שהמלך היה באיכות ירודה, זה היה עדות לניהולו הלקוי בקהילה . אולי לראות את המלך הצביע על מטבע הדירהם או הדינרים . ומי שרואה בחלום נסיך או סולטנה, אולי הוא עשוי לפקח על תסמיני האנשים . ומי שרואה שהוא מחבק את הסולטאן או לוחץ איתו ידיים, הוא יסדיר את מצבו איתו . ומי שרואה שהוא רב עם סולטנה אז הוא מתווכח עם הקוראן, כי הסמכות היא בשפת הוויכוח . ואם החולה רואה שבקשתו נשלח סולטן לא ידוע, הם שליחי מלאך המוות, ואלוהים הוא הסולטאן . ומי שראה שהסולטן לוקח את מכסה המנוע שלו, הוא ייקח את כספו . ומי שרואה שהסולטן במצוקה, אז הוא נסער . ומי שרואה שהסולטן משוגע, אז הוא מודאג . ומי שחושב שהסולטן נסוג ממועצתו, זו הפחתה או פטירת סמכותו . וכל מי שראה כי דוכן הסולטן נשבר על ידו, או שהוא לא השלים את תפילתו, או שחרבו נלקחה ממנו, או שביתו נהרס, או ששור סחב אותו, או שנרמס עליו בעל חיים, כל זה הוציא אותו מסמכותו . והבגדים השחורים של הסולטאן גברו כוחם, הלבנים הגדילו את הפאר ואת שחרור החטא, את בגדי הכותנה מראה של אדיקות וצניעות, ובגדי הצמר היו ברכה בשפע . ואם מרגל רואה שהוא הפך לשליט, אז מצבו מתגלה, ואם אישה רואה שהיא שליט, היא מתגלה, ואם היא חולה, היא מתה . אם הוא יראה את עיוורונו של הסולטאן, אעוור אותו לחדשות עמו ….

כנף אם אתה חולם שיש לך שני כנפיים, אז זה מנבא שתחווה חששות חמורים הקשורים לבטיחותו של אדם שיצא למסע ארוך ממך . אם אתה רואה את כנפי הציפורים או העופות, אז זה מצביע על כך שתתגבר על המצוקה בסופו של דבר ותעלה לשורות העושר והגאווה ….

…מי שרואה שיש לו נוצה או כנף, אז זו ראשות שמטרידות אותה ואת הטוב, אלא אם כן הוא רואה שהוא עף עם הכנף שלו, אז הוא נוסע במסע בכוח, עד שהוא עלה מ האדמה ….

…נמלים בחלום הן אנשים חלשים, אנשים מודאגים, וחיילים ומשפחה חוצים אותם . ומי שראה את הנמלים על מיטתו, רבים מילדיו . ומי שרואה את זה עף ובמקום הוא חולה, הוא ימות או ייסע . זה מעיד על פוריות ופרנסה כי זה יכול להיות רק במקום שיש פרנסה . ואם המטופל יראה שהנמלים עוברות בגופו, הוא ימות . ומי שרואה נמלים יוצאות ממאורתן, הוא יקבל אותן . ומי שרואה נמלים יוצאות מבית, משפחתו אומרת על המוות . אם לנמלים יש כנף, הן מעידות על הרס חיילים רבים . ומי שרואה נמלים שנכנסות לביתו עם אוכל יגדיל את טובת ביתו, ומי שרואה נמלים מוציאות אוכל מביתו יהיה עני . והיציאה של הנמלים מהאף, מהאוזן או מאיברים אחרים בזמן שהם מאושרים, מעידה אפוא על מות הרואה כהיד . ומי שראה שהוא הרג נמלה, הוא חטא בגלל עם חלש . ומי ששומע את דברי הנמלים ומתאים לאמירות, הוא יקבל את זה, אחרת הוא יזכה לפריון ולטוב . הנמלים הגדולות של הלוחמים הורגות אותם, החולים הם מתים, ומי שרוצה לנסוע עייף ואבד ….

…אם הדברים הופכים מהנורמות הרגילות שלהם, כמו הכנסייה שהפכה למסגד או העץ היבש שהפך לפורה, זה מעיד על שינוי בשליטי העמדות, או על התנאים השונים של העולם מרע לטוב. , ומבין טוב לרע, כמו גם מעבר טרף מתכשיטיהם ואנשים מצורותיהם, כך שמי שרואה שהוא זוכה לשבחים, ולא היה כזה, כי זה הטוב בדתו, יראת כבוד אליו וגידול לכבודו . ומי שרואה שהוא ילד ממילא אין בו טוב, אז הוא שואף ופועל בבורות . אם אישה רואה שהיא זקנה או חצי, והיא לא כזו, זה טוב לה בדת שלה ובעולם הזה . ומי שרואה אדם קשיש בחלום הפך לאיש צעיר, ואם הוא עני, הוא נהיה הכרחי, ואם הוא מאלה שסידרו את חייו, הוא ישוב אליו ואם הוא חולה, מחלתו נרפאת . ומי שיראה שזה הפך לענף רך ויפה, הוא ימות במהירות . ומי שרואה שהוא ממושך בחלום, חייו יתארכו ויהיה לו כסף וילדים, ומי שרואה שהוא מקצר את ביתו או את בעלי החיים שלו, או מכל היתרונות שיש לו, רשאי לחשוש מוות בשבילו . ומי שרואה ירידה בחלק מבריאתו, זו ירידה בחייו העולמיים . ומי שרואה שהוא בדמות אישה וקישוטה, יושפל בתוכו השפלה וייסורים, אלא אם כן יראה שהוא שב למדינתו . ונאמר : אם הוא נמצא במריבה, שיתפייס עם יריבו, שהרי הוויכוח נגדו, כי טובתו מנצחת בצורך שלו . אם האישה ראתה שהפכה לגבר, ויש לה בן נעדר, היא פנתה אליו, ואם היא בהריון היא תביא ילד, ואם היא לא הייתה בהריון אז היא לעולם לא תביא לעולם ילד, ו אם ילדה ילד הילד נפטר לפני שהגיע לגילו, ואולי הפרשנות הוקדשה לערכיה או לבעליה, והיה לו אזכור באנשים, וכבוד כמו העצם הגברית . וכל מי שיפנה את גופו בחלום לגופה של חיה, ואם הוא יהיה בן שבע, הוא ישלוט עליו בלעדיו בכספו או בסמכותו ובחומרת צערו או בערמומיותו ורמאותו . אם מדובר בחיה שניתן לאכול, זה מעיד על טובתה או השפלה שלה . ומי שרואה את עצמו כנוצה או כנף, זו מנהיגות וטובות הפוקדות אותו . אם הוא רואה שהוא עף עם הכנף שלו, אז הוא נוסע בסמכות עד שהוא על הקרקע . ומי שרואה שגופו עשוי מחימר, הוא לא יישאר . ומי שיראה שהוא הפך מברזל, חייו יהיו ארוכים . ומי שרואה שהוא הפך לגשר או לגשר שעליו אנשים עוברים, אז הוא הופך לסולטאן, או לבעל הרשות, או למקבילה של הסולטאן, או למלומד בקרב החוקרים, שאנשים יכולים להגיע אליו ענייניהם . ומי שרואה שהפך מקל, אין בו טוב, כי הוא מושחת בדתו ובעולמו, אלא שהוא עייף בעולם הזה . אם הוא רואה שזה הפך למוקד, זה כן, אלא שהוא לא משיג ממנו את מה שהוא מבקש לשלמות הפקודה שלו או לבקשתו . אם הוא רואה ילד חולה שהפך לציפור, זו עדות למותו . ומי שרואה שהוא מעוות או משול לקוף, זה נעלם מחסדי ה 'אלקיך . ומי שרואה שהפך לגמל או לחיה או לשביעי וכדומה, אין בו טוב בדת, בפרט בכל מקרה . אם הוא יראה שהוא הפך לציפור, אז הוא יהיה מכונית על האדמה שנוסעת, וחייו בעולם הזה יהיו דומים לאלה של הציפור ההיא . מי שיראה שהוא הפך למפלצת, הוא יעזוב את הקהילה המוסלמית ויבודד אותם . ומי שיראה שהוא הפך לאייל, יהיה לו הנאה לחיות עם נשים . ומי שרואה שהוא הפך לחזיר, פרנסתו פורייה ומושפלת בעצמו . ומי שרואה שהוא עכביש, אז הוא הופך להיות מתפלל בתשובה של חטאים רבים ….

ולהטיס אותו עם כנף, כוחו

…ומי שיש לו כנף יקבל כסף, ואם הוא יעוף איתו הוא יחזור לנסוע ….

…חדר אמבטיה הוא בחלום שליח ישר, חבר כנה ומאהב מקנא . אולי זה מעיד על הנשים המוגנות ששומרות סודות . יונים עשויות להתייחס ליונים שהן מוות . וזה מציין אישה עם ילדים, או גבר עם הרבה ילדים, שקולט לאנשים שבביתו . וחזון היונים מעיד על הבכי . היונה הביתית היא אישה ערבית טובה, והביצים שלה הן בנות או שכנות, המגדל שלה הוא תרכובת של נשים, והגוזלים שלה הם בנים . שאגת היונה מאשימה גבר באישה, והלבן הוא דת, הירוק אדוק, השחור הוא כרית, והלבן הוא תערובת . ואם יונתו הסתובבה ולא תחזור אליו, יתגרש מאשתו או שהיא תמות . ואם יש לו יונים מעופפות, יש לו נשים ועובדות שהוא לא מוציא עליהן, אז אם הוא מפנה כנף מביתו . והיונה היא עוזרת ערבית, ובסמכותו של אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, שהיא חדשות שמגיעות מרחוק . והיונה היא אישה אהובה שהיא חופשייה או שפחה . ומי שראה שהוא שחט יונה, יתחתן עם בתולה עוזרת . ויונה אחת נולדת ממשרתת . ומי שראה שהוא אכל מבשרה היה פינוק . ויונים עם גוזליהם בשבי עם ילדיהם . ומי שיראה שהוא ציד יונים, הוא יקבל כסף מאנשים מכובדים . וזה היה אומר : מי שרואה יונה, הוא אינו שואל הבורא יתברך על כל דבר, אבל הוא נותן את זה . אם הוא רואה שיש יונה בביתו, והמחפש רווק, אז הוא יתחתן עם אישה יפה וחברית . ועקרת הבית מסכימה עם בעלה . אם הוא רואה שהוא יונה ועומד עליו או טס איתו בטיסה, אז הוא יקבל הנאה או שמחה, טוב וחסד . ונאמר : מי שרואה שהוא הפך ליונה שאוכל את כספי אויביו, והיונה מציינת את החדשות הדחופות ואת הספר, כי היא מעבירה את החדשות בספר, ואלה חדשות טובות למי שנמצא מצוקה, או נעדרו אם מטוס מגיע אליו, אלא אם כן הוא חולה ונופל עליו, כי זו יונת המוות, ולא במיוחד אם זה היה מהיונה וצעק לראשו . אולי היונה הייתה זרע . ומיטב היונים הירוקות . מי שרואה חסר בעין חממה, זה חסר בדת ובמוסר של אשתו . ומי שרואה שהוא זורק יונה, הוא משמיץ אישה או מסמס לה במילים רעות . ומי שרואה שהוא הכה מביציות של יונים, זה יפגע בכסף אצל נשים וילדים . ומי שרואה שהוא תופס יונה ביתית, הוא יתפוס אישה אסורה . ומי שרואה שהוא מאכיל יונה, הוא מדבר אישה ומלמד אותה . ומי שרואה יונה או ציפור על ראשו, או על כתפו, או קשורה לצווארו, הדבר מעיד על פעולתו בינו לבין בוראו . אם הציפור הייתה שחורה ומכוערת למראה, הדבר מעיד על קבלת עבודתו והשחיתות של דתו . אם זה היה בצבע לבן, זה נראה טוב, מה שמעיד על עבודתו הטובה ועל צדקתו . ומי שיראה שהוא הכה מנוצות היונים או מבשרן, יסבול הרבה כסף וטוב . ראה גם ירח ….

…ומי שרואה שהוא שייח זקן ולא כזה, אז הוא צדיק בדתו ויש לו כבוד וגידול בכבודו, ואם הוא זקן והוא רואה שהוא הפך לנער, אז הוא שואף ובור, ואין בו טוב. כמו כן, האישה הרואה אישה זקנה בחלום החזירה אישה צעירה, מכיוון שהיא עולם שמקבל אותו. הוא הפך רך ויפה, ולכן הוא עלול למות במהירות ומי שחושב שהוא הפך ארוך ורחב הוא עלייה בחיים. ומי שרואה שהוא הפך לצורת אישה וקישוטה, או שיש לו נרתיק כמו נרתיק של אישה, הרי זו השפלה, כניעה ובוז, ואם אישה רואה שיש לה זכר כמו הזכר של גבר או זקן, אם יש לה ילד שגובר על עמו ואם היא בהריון היא באה עם ילד ואם היא לא בהריון אז היא לעולם לא תביא לעולם בן או שאולי החזון ילך אליה בעל, אבא או אח, ונאמר כי אחד מהמהרמות שלה התרחש בכבוד, ואם אישה רואה שהיא הפכה לגבר כשהיא מקיימת יחסי אישות עם נשים או מתחתנת עם אישה, אז היא סובלת מ טוב וכבוד ומיוחס ומי שרואה שיש לו חטא, קרן או מקור כמו חמור, צינור או מקור, אז כל זה טוב וטוב ומי שרואה שיש לו נוצה או כנף , זו ראשות ראשות וזה קורה לי אם הוא רואה שהוא טס, אז הוא נוסע, ומי שרואה שהוא הפך להיות ה חיה שבשרה לא נאכל, אז הוא מושפל ופורענות, ואם יש לו עבודה הוא מבודד ממנה ונאמר שמי שראה שהוא הפך לצפרדע אז הוא עובד עם פולחן. הוא הפך עכביש, ואז הוא הופך למתפלל טוב שחוזר בתשובה מחטאים רבים, ומי שרואה שהוא הפך מברזל, אז הוא יאריך את חייו, ואם הוא רואה שזה הפך מכלי חרס או צלוחיות, אז הוא עושה לא להישאר ומי שרואה שהוא הפך גשר או קשת, אז הוא יכה בסולטנה או בעל סמכות או מלומד שאנשים מגיעים אליו בענייניהם, ומי שרואה שהוא הפך למתכת של מתכת, אז הוא משתמש בכל אחד מהדברים המועילים לו…

…מי שרואה שהוא על סוסה שמגדפת איתו, אז הוא עושה חטא או אימה, פוגע בו קשה כמו הקושי של הסוס, והפרשנות של הפרסים באותה תקופה עשויה להיות גחמתו, נאמר שכך וכך רכבו על גחמותיו והדירו אותו . ואם הסוסה הייתה ישנה, ​​העניין היה גרוע וגדול יותר, ואין טוב ברכיבה אלא במקום בעלי חיים, ואין טוב בזה על קיר או גג או ממגורה, אלא לראות הסוסה כנף שאיתה הוא עף בין שמים לארץ, כי זה כבוד בעולם הזה ובדת עם מסע . בלק מפורסם, ואביהם הוא עושר וכוח בנסיעות, ובלונדיני מעיד על עצב, ובהיבט אחר שהבלונדיני הוא ניצחון מכיוון שסוסי המלאכים היו בלונדיניים . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני על סוס שרגליו מברזל . הוא אמר, מצפה למוות . מסופר שעלי בן איסה אל-וואזיר, לפני שהפך לנסיך הכתר, ראה כאילו הוא נמצא בצל השמש בחורף, רוכב על סוסה עם בגדים טובים, ושיניו פזורות, אז הוא שם לב כדי להיכנס לפאניקה, אז הוא סיפר את חזונותיו בפני כמה מהביעים, אז אמר : באשר לסוסה היא נסיך ומדינה, והלבוש הטוב הוא מדינה וסדר. בהיותו בצל השמש, הוא הגיע למשרד המלך או לצעיף שלו וחי בתוך הכליאה שלו, ובאשר לפיזור שיניו, חייו היו ארוכים . ונאמר שמי שרואה סוס שמת בביתו או בידו, זה הרס מי שחולם . ומי שרוכב על סוסה שמפתה סוס עם כל כליו, בעודו לובש את בגדי הסוסה, הוא יזכה בסמכות, תהילה, שבחים טובים, חיים טובים ובטחון מהאויבים ….

…היונה : האישה הצדיקה והאהובה היא שלא מחפשת תחליף לבעלה, ונח עליו השלום קרא לה ומציין את החדשות הדחופות, השליח והספר, כי היא מעבירה את החדשות ב הספר, ומקורו הוא שנח שלח את העורב לדעת את עניין המים עבורו, והוא מצא גופה צפה על המים, אז הוא עבד איתה, הוא שלח את היונה והיא הביאה לו נייר ירוק והוא קרא לזה : זה למי שנמצא במצוקה או שאין לו בשורה משמחת אם הוא נופל עליו או שמטוס מגיע אליו, אלא אם כן הוא חולה ונופל על ראשו, כי זו יונת המוות, במיוחד אם זה היה מהיונה והתנופף בראשו בשינה, ואולי היונה הייתה ילדה . והיונה הירוקה הטובה ביותר, ומי שרואה שהוא הבעלים ממנה לאין שיעור, יהיה לו שלל וטוב . חלקן בנות ושכונות, והמגדל שלו הוא מתחם של נשים, וגוזליו הם בנים או שכונות . ומי שרואה יונה אנושית, אז הוא איש אשור, ואם הוא זורע מספוא ליונים וקורא להם אליו, אז הוא מוביל . והיונה שואגת, מאשימה גבר באישה . ביצים הן דת, ירקות הם יראת שמים, שחורים הם אדונים של נשים וגברים, וגלידות הם בעלי תערובות, ומי שמנוכר ביונה ולא חוזר אליו, הוא מתגרש מאשתו או מת, ולמי שיש לו יונים יש נשים ונשים שפחות שלא מוציאות עליהן . אם כריתת כנף של יונה תישבע לאשתו לא לצאת החוצה, או להיוולד לו על ידי אשתו, או להיכנס להריון . היונה היא גבר או אישה ערבים, ומי ששוחט אותה יקלקל אישה בתולה, וכל מי שאוכל את בשרו יאכל את כספי האישה . ויונים עם אפרוחיהן, שבי עם ילדיהן . והיונה המנחה המיוחסת, חדשות שמגיעות מרחוק . ואם אשתו הייתה בהריון, היא ילדה ילד . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו פגעתי ביונה לבנה שמאוד אוהבת אותי, כאילו אחת מעיניה היא אחת העיניים הטובות ביותר של יונה, והעין השנייה בפנים סביבו היה מכוסה צהוב . אבן סירין צחק ואמר : אתה מתחתן עם אישה יפה שאתה אוהב מאוד וזה לא משנה לך מי ראית בעיניה, כי הפגם לא נמצא בראייה, אלא הוא משהו בדגדגן שלה, וזה רע באופי שלה ופוגע בך בזה . אז אדם החזון התחתן עם אישה וראה ממנה דמות חזקה ….

…נוצות הן כסף בחלום . אולי הנוצות היו מרושעות מהכשר . הנוצות עשויות להצביע על יוקרה, משום שנאמר : כך וכך טס עם כנף של אחר . ואולי הנוצות הצביעו על הבית מהנטיעה . הנוצות עשויות להצביע על הלהבים . ונוצות כבדות ….

…וכמה מהמביעים אמרו: מי שראה שהוא הפך לנזיר והיה מהאמינים, אז פירש בשפע של יראת כבוד ויראת אלוהים אדירים על אמירתו, הקב~ה, והצטרף אליך עם כנף הנזיר שלך, שזה פחד ….

…מי שראה שהוא טס מלמטה לגובה בלי כנף קיבל את משאלתו ועלה גבוה כמוהו, ומי שראה זאת כאילו הוא טס כזבוב יונה יוחס .)…

…ריצה : על הסוס או על שני הגברים מעידה על המהירות של מה שהוא מבקש, לגאולה ולביטחון של מי שחוששים ממנו, על פי דברי משה, כפי שאמר לו הקב~ה בקוראן : “ברחתי ממך כשפחדתי ממך. ~ אלא שהבריחה שלו מאלוהים אדירים או מלאך המוות היא תפיסתית ונספתה. והשגת המטרות, המשאלות והשלמות מעידה על חוסר שלמות וגסיסה ….

…ביחס למכות, מי שרואה שהוא מוכה בשוט מבלי לקשור את ידיו ורגליו, בין אם יצא ממנו דם ובין אם לאו, הרי זה כסף אסור וחלקם אמרו שמי שראה שמישהו הכה אותו ועשה לא יודע מה גרם לו להכות אותו, הוא ישיג טוב וכסף, ומי שרואה את זה כאילו מלאך הכה אותו מלבד עץ, אז הוא מנקה את זה ואם הוא הכה אותו. על גבו הוא ממלא את חובו, ואם הוא מכה אותו על מוגבלותו, אז הוא יתחתן איתו, ואם הוא יכה אותו בעץ, משהו שהוא שונא יפקוד אותו. נאמר שהמכה מעידה על שינוי, ואולי היא מעידה על הטפה. חלקם אמרו שהמכה היא תחנון. להכות אותו זה טוב, ואם אין לו שום השפעה עליו, אז זה לא מוזנח להיות מילה שנאמרת בו, ואם הוא רואה שהוא הוכה ולא יודע איך הוכה, אז זה הוא טוב יותר והמכה הטובה ביותר בפרשנות היא כזו אלא אם כן הוא מוסתר או מדוכא. זֶה…

…עונש : איש חזק עם מלחמה, לא רחוק ולא קרוב, והגוזל שלו הוא ילד אמיץ שמלווה את הסולטאן . ומי שרואה את העונש על גג הבית או על מושבו, החזון מציין את מלאך המוות, ואם הוא רואה עונש שנופל על ראשו, אז הוא מת, כי אם העונש לוקח חיה עם הטופר שלה הוא הורג את זה, ואם הוא רואה שזה פגע בעונש אז הוא מציית לזה ואז הוא מתערבב עם מלך . ומי שראה עונש הכה אותו בטופר שלו, הוא נפגע בחומרה בעצמו ובכספו . ומי שרואה עונש מתקרב אליו, נותן לו משהו, או מדבר אליו במילים שהוא מבין, זה יתרון וטוב . לידת אישה כעונש, לידת בן גדול, ואם היא הייתה ענייה, הילד היה חייל . ונאמר כי עונש רכיבה על זקנים ונשיאים הוא עדות לאבדון, ועבור עניים עדות לטוב ….

…אל – כסאב : את מלאך המוות, הוא הרגיש כמו סכין היה שנלקח של קצב מחלות ופציעות רפאו, ומשפיע על הכח של חייו, כאילו הוא ראה את הטבח של מה איננו פותר את הטבח של הבקר, הוא טעה במדריכו ובבלבול בינו לבין אלוהים . אם הוא ראה כאילו שחט את אביו, אז היה מכבד אותו ומתפלל אותו אם הוא לא רואה דם, ואם הוא ראה דם חזונותיו לא היללו, ונאמר שאלקאסאב הוא סימן למצוקה בכל המקרים, למעט בשני המקרים, מצב החוב, אז הוא מציין את שיקול דעתו, ובמקרה של הגבלה הוא מציין את שחרורו . הקסאב המיוחס למלאך המוות הוא הבלתי ידוע, והידוע הוא חלוקת הכספים בין יתומים ליורשים . ונאמר שהוא הקוטל, ונאמר שהוא בעל החרב . ומי שרואה שהוא מחלק בשר, הוא מסתובב בין אנשים שמרכלים . ומי שרואה בכך שהוא מחלק בקר בין קרוביו, אם הוא אחד מאנשי הטוב והצדק, אז הוא מגיע לחסדיו ומחלק את כספו בין יורשיו לצדק בחייו, ומתחתן עם ילדיו ….

…הגנב : הוא הנרצח המחפש את מה שאין לו, ואולי מציין את הספוילר של נשות הגברים, את העבריין למיטותיהם, או את הצייד על עופותיהם או יונם . והגנב האלמוני מעיד על מלאך המוות על היעלמותו בזמן מעצרו, ועל ירידתו לבית ללא רשות . וכסף ונשמה שותפים לפרשנות . אולי הגנב ציין את השבעה, הנחש והסולטן, ונאמר שהגנב השחור הוא תערובת כהה, הלבן הוא מוקש, הדם האדום והצהוב צהוב . אם הוא רואה גנב שנכנס לבית ומכה ממנו משהו וילך איתו, אז אדם ימות שם . אם הוא לא הולך עם שום דבר, אז זה אדם שמשגיח על המוות ואז הוא ניצל ….