…אבו סעיד, המטיף, אמר שהגג, אם הוא היה עשוי עץ, הצביע על אדם רזה, ואם הוא ראה שהוא נכנס לגג והשמיים מוסתרים ממנו, גנבים היו נכנסים וגונבים את חפציו, ו אם תא המטען נשבר מהתקרה מעיד על מותו של אדם צבוע ….

…אם הוא רואה כאילו אומרים לו להיכנס לגן העדן, אז הוא לא נכנס אליו, אז חזונותיו מעידים על נטישת הדת, כי אלוהים אדירים אומר : “ והם לא נכנסים למקלט עד שהגמל נכנס לרעל החייט . ”…

…מי שרואה שליט בבית, או נכנס למסגד, עיירה או כפר, אזי זו עדות לפורענות שמתרחשת עבור תושבי אותם מקומות, כי אלוהים אדירים אומר, ~ אם המלכים נכנסים לכפר הם מקלקלים אותו . ”…

…באר מים בחלום, אישה צוחקת וזקופה . אם אישה רואה באר, אז הוא איש בעל נימוסים טובים . והבאר הוא כסף או מדע, או איש גדול או כלא, או הגבלה או הונאה . ומי שרואה שהוא חפר באר ויש בו מים, הוא מתחתן עם אשה עשירה ומתעתע בה, כי קידוח הוא רמאות, ואם אין בו מים, אין לאישה כסף, ואם הוא רואה שהוא שתה מהמים שלה ואז הוא מכה כסף מרמאות . ואם הוא רואה באר ישנה ביישוב, בבית או בכפר שממנו שואבים היצואנים והמגיעים עם החבל והדלי, יש אישה, או בעל אישה, או ערכיה, ואנשים מרוויחים ממנו בפרנסתם, ויש לו זיכרון טוב בכך . אם הוא ראה שהמים שוצפים מהבאר הזאת, אז הוא יצא מזה, ואז הם היו עצובים ובכו במקום ההוא . ואם הוא רואה שהוא חופר באר להשקות פרדס, אז הוא לוקח תרופה שאיתה הוא מקיים יחסי משפחה עם משפחתו . אם הוא רואה את הבאר שלו עולה על גדותיה עד שהמים נכנסים לבתים, אז אם זה יכה בכסף זה יהיה אסון עבורו, ואם הוא ייצא מהבית, הוא בורח מהם ועובר מכספו באותה מידה שהוא עזב בית . אם הוא יראה שהוא נפל לבאר מים, אז הוא מתנהג עם אדם עריץ שאינו צודק, והוא ייפגע מזימתו ומעשהו הפסול, וענייניו יהיו קשים עבורו . אם המים צלולים, אז הוא עובד עבור צדיק שמסתפק בו . אם הוא יושב על באר, מתייחסים אליו כאל אדם ערמומי, והוא ניצל ממזימתו . אם הוא רואה שהוא נופל או נשלח לבאר, אז הוא נוסע . והבאר, אם אדם רואה זאת במיקום לא ידוע, ויש בו מים מתוקים, הרי זה עולמו של האדם, ובו הוא יתברך, חי, יחי חיים כמו מים , ואם אין בו מים אז חייו נגמרו . קריסת הבאר היא מות האישה . אם הוא רואה שרגליו משתלשלות בבאר, אז הוא זומם עם כספו כולו או חלקו . אם הוא יורד בבאר ומגיע למחצית ממנו, אז הוא קורא לזה ואז הוא נוסע . אם הוא שומע את הקריאה לתפילה באמצע הבאר, הוא מבודד, גם אם הוא שליט, והוא מפסיד גם אם הוא סוחר . ונאמר : הרואה באר בביתו או בארצו, הוא יזכה בשפע בפרנסתו, יקל לאחר מצוקה, ויתרום מבחינת זה לא נספר, כי ראה שהוא נפל לבאר דרגתו ומולו נופלת . אולי הבאר מעידה על האב והילד, המנומס והקבר, ההונאה ומילוי הצרכים, המסע והדרישה, המחסור והנדיבות . ולכל באר יש פרשנות : באר הבית מעידה על בעל הבית או על חנותו, על אשתו או על משרתו, או על כספו, מותו או חייו . הבאר השבורה תשבש את הנסיעה והתנועה . והבאר ברחובות מעידה על המסגד או על חדר האמבטיה, ואולי הבאר מעידה על האישה הנואפת אליה מגיעים כל אחת . והבאר החמה מעידה על המשמר שלה . ובארת הדרך מעידה על הפות אחרי המצוקה . ובאר גלגל המים מעידה על העולם בו אנשים מסוימים שמחים, ואחרים עניים, ואולי זה מעיד על בית הידע ובתי הספר לתלמידים . ואם אדם ראה את באר זמזאם בנתיב או במדינה ידועה, הוא היה מביא לאותו מקום אדם שיועיל לעם בתחנייתו או בחסדו . אולי זה הצביע על הניצחון של תושבי אותה מדינה על אויביהם ועל שפע ברכתם, ואולי הגשם המועיל ירד עליהם כשנזקקו לכך . אם הוא ראה שהוא עומד על באר ושואב ממים טהורים וטובים, אם הוא היה מלומד הוא קיבל ממנו באותה מידה שהוא צייר, אם הוא היה עני הוא הרוויח כסף, ואם הוא היה רווק, הוא התחתן, ו אם אשתו בהריון, היא מביאה ילד במיוחד אם הוא מצייר דלי, אחרת יש לו סיבה לוותר על אודות אנשים ולהתלהם אליהם . ואם הוא חיפש צורך, הוא מילא את צרכיו, ואם הוא מקווה לנסוע, הוא היה נוסע והוא היה מרוויח בנסיעותיו יתרונות גדולים . אם הוא ביקש בקשה שקרתה לו, ואם קיווה לתקווה, הוא הבין זאת, ואם הבאר קרובה לשוחד, הוא היה אדם נדיב, ואם הוא זרוע רחוק, הוא היה אדם קמצן, ואז מי הבאר הצביעו על פוליתאיזם וחוסר אמון באלוהים הכל יכול . הבאר עשויה להצביע על ספק בנוגע לדת, משום שהיא הפוכה מביר ריב . ומי שרואה שהוא מסתכל בבאר, אז הוא חושב ומסתכל על אישה . מי שרואה כי בארו מקופלת, ואשתו חולה, או בתקופה שלאחר הלידה, היא תינצל ותפטר אותה ממחלתה ….

…גמל : באשר לגמלים, אם הם נכנסים לעיר ללא מכשיר, או הולכים בדרך שאינה סוס, זה עננים וגשם . באשר לבעל גמל, הוא מנצח את אנשי הגזירה מראש . גמל יחיד הוא אדם, ואם הוא מהערבים אז הוא ערבי, ואם זה הון, אז הוא לא ערבי, והתשובה אליו היא מטייל, שייח ', סריס או אדם מפורסם . אולי הגמל ציין את השטן, כאשר דווח כי השטן בשיאו . אולי זה הצביע על מוות בגלל חגיגיותו ואימת יצירתו, ומכיוון שהוא מתחנן עם יקיריהם למקומות רחוקים . ואולי הוא ציין את האדם הנבער והצבוע, באומרו לעליון : ~ הם אינם אלא כבשים .~ וזה מעיד על הריון של גבר חולה . אולי הוא ציין את הספינה, כי גמלים הם ספינות יבשה . זה מעיד על עצב כאשר הנביא, השלום והברכה עליו, אמר: ~ רכיבה על גמל היא צער ותהילה .~ אם החולה ראה שהוא רוכב על גמל לנסיעה, הוא מת, וזה היה ארונו ותהילתו . ומי שרוכב על גמל ובריא, הוא נוסע, אלא אם כן הוא רוכב עליו באמצע העיר, או רואה שהוא לא הולך איתו, כי הוא יחווה צער תוך שהוא מונע ממנו לקום על הקרקע, כגון כליאה ו מחלה עקב ריחוק האדמה ממנו, ותהילה : אם הוא רואה שהתקוממות נגד הרשות או הבריאה תחזיק מעמד על המלכים הוא נלקח ונספה, במיוחד אם יש משהו שמוסיף לבושו הידוע, אלא אם כן הוא שם את זה על נושא מטען או אלונקה, כי הוא עשוי לבקש עזרה של אדם ענק או להיות מסוגל לכך . אם הברך שלו היא אישה שאין לה בעל, היא נשואה, ואם בעלה נעדר, הוא ייקח אותה לפניה, אלא אם כן יש ראיות בחזון שמעידות על רוע ושערוריות, כי היא מפורסמת בכך בקרב אנשים . באשר למי שראה גמל שנכנס לו בגרון, השקיה או כלי , אז הוא ג'ין שנכנס אליו או מי שמצביע על כך שנכנס כלי ממשפחתו ומעבדיו . ומי שרואה גמל שהושחת בבית, הרי שרב הבית נפטר אם הוא חולה, או שעבדו, משרתו או עליונו נפטר, במיוחד אם בשרו נפרד ועצמותיו מופרדות, זו נחלתו . ואם היה שוחט אותו על מנת לאכול אותו ואין אדם חולה, הרי זה מחסן שהוא פותח, או תיקון שמאפשר לו להשיג את שכרו . אבל אם הגמל נמצא באמצע העיר או בקרב קבוצת אנשים, אז זה אדם עם קל, שנהרג או מת . אם הוא נשחט, אז נעשה לו עוול, ואם הוא נשחט בחיים, סמכותו נעלמה או הוסרה ממנו, או שהוא לקח את כספו, ומי שראה גמל אוכל בשר או מחפש את תפקיד האנשים, אז הוא אוכל זה מכל בית אוכל אוכל לא ידוע, אז זו מגיפה שנמצאת באנשים, ואם הוא רודף אחריהם, אז זה שליט או אויב או זרימה שפוגעת באנשים, אז מי ששובר אותו, שובר חבר ממנו , או אוכל אותו, הוא ייפגע בכך ככל שקיבל . כמו גם הפיל, הג'ירפה והיען בפרצוף זה . רכבת גמלים בחורף היא מדריך גרירה . נאמר כי רכיבה על גמל ערבי היא עלייה לרגל, ומי שייפול מהגמל יתחושש . ומרומח גמל חולה . וכל מי שנתפס על גמל, הוא הוכה מכסף וצער, ונפל מריבה בינו לבין אדם . עדן ראתה כאילו הוא קשה אליו, נוגה מאויב חזק . אם הוא לוקח את וו הגמל ומוביל אותו למיקום ידוע, אז זה מציין אדם מקלקל לטוב . ונאמר כי הגמל מונע על ידי מושכותיו, עדות למסירתם של כמה ראשינים אליו . ומי שיטפל בגמל סנדק יזכה לאפוטרופסות על הערבים, ואם זה בקאטי על הלא-ערבים, ומי שיראה כאילו לקח מבארותיו, יישאר לו הכסף, ואם הוא רואה שני גמלים נלחמים , תתרחש מלחמה בין שני מלכים גדולים או שני אנשים . ומי שיאכל ראש גמל גולמי, הוא יעקוב אחר איש גדול . רכיבה על גמל למי שרואה את זה תיסע איתו, ואם הוא רואה שהוא חולב גמלים, הוא יכה בכסף אסור . ומי שאוכל בשר גמל, הוא יחלה . ומי שנפגע מבשרו מבלי לאכול, מקבל כסף מהסיבה שמייחסים לגמלים בחזון, ועורות הגמלים הם ירושה ….

…הוא ראה שהוא נושף בחצוצרה ובפעמון : זו הייתה ידיעה שקרית ידועה . אם הוא רואה שבמיקום אמור לא ידוע שאליו אנשים נכנסים, אז המקום הזה הוא אישה שאנשים יצפו בה ….

…הוא ראה גמלים לא ידועים נכנסים ליישוב, הם נפגעו מגשם וגשמים שוטפים ….

…אם הוא רואה כאילו הוא מתחתן בקרב הנשים של גן עדן, והגברים הצעירים שלה מסתובבים סביבו, הוא יקבל ממלכה וברכות בוראות תתברך ואמרה : ~וגם הלידה של מי הונצח תהא circumambulate אותם .~ ונאמר כי אל-חג'אג 'בן יוסף ראה בשנתו כאילו שתי משרתות של אל-צפצפה אל-עין ירדו מהערב, ואל-חג'ג' לקח אחת מהן והחזיר את השנייה לגן עדן, והוא אמר. , וחזונותיו הגיעו לאבן סירין, והוא אמר : הן שתי בנות המודעות לאחת מהן ולא לשנייה, ולכן אל-חג'ג 'הבין את משפט אבן אל-אשאת ולא הבין את סדישן אבן אל- מוחלב . ואם רדואן יראה את שומר גן העדן הוא היה זוכה לאושר , חסד וחיים טובים בעודו בחיים, והוא ניצל מהפורענות, כי אלוהים אדירים אמר להם : ~ והוא אמר להם אני אחסנתי את זה לשלום עליכם . ~ אם הוא רואה את המלאכים נכנסים אליו ומברכים אותו בגן עדן, אז הוא ילך בעקבות עניין שמביא אותו לגן עדן, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והמלאכים ייכנסו אליהם מכל שער .~ הוא מסיים אותו בסדר ….

…בצל : חלקם לא אהבו את האומר הכל יכול : ~ ובצל ~. וכמה מהם אמרו : זה מצביע על הופעתם של דברים נסתרים, כמו גם קטניות אחרות בעלות ריח, וחלקם אמרו שזה כסף, וקילוף בצל מעיד על הערצה לאדם . שום : שבח מכוער, ונאמר שכסף הוא חראם, ואכילתו מבושל מעידה על חזרת בתשובה . ונאמר שאיש בא לאבו הוריירה ואמר : ראיתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, יושב במסגד, ואנשים נכנסים ומברכים אותו, אז באתי להיכנס אליו, ואם גברים עם שוטים הם מנעו ממני להיכנס, הוא אמר, תן לי להיכנס, והם אמרו שאכלת שום והם הוציאו אותי החוצה . אבו הוראירה אמר : זה כסף מרושע שאכלתי ….

…השואל הוא בחלום אדם המחפש ידע, ואם יינתן לו מה שהוא מבקש, הוא ירוויח את הידע הזה, וכניעתו וענווה הוא ניצחון . והשואלים מתייחסים לעצב ואשליה ולמחשבה שחושפת את הנשמה, ואם הוא רואה שהם לוקחים ממנו משהו מכסף, הם מצביעים על נזק וחומרה רבה ועל מותו של האדם שעוסק בחזון. , או מוות של דאגתו, ואם הוא רואה אותם נכנסים לביתו או לכפרו, זהו פיזור בביתו, ואם הם לוקחים ממה שיש בו משהו הוא עדות לפגיעה גדולה, והשואל משכיל וה אחראי הוא מדען . מי שיראה שהוא נשאל ולא נותנים אותו, הוא יושפל ….

…ומי שרואה את הכופרים נכנסים אליו לביתו, אז הם מתפרשים על ידי אויבים של אומללות ממורמרת וכמותם היא ככל שהם נשארים בביתו, ומי שרואה אחד הכופרים לוכד אותו, הוא יושפע קשות על ידיהם ומי שרואה שהוא בן ערובה אצלם או משכן בעצמו, הוא רכש חטאים רבים בזמן שהוא משכון וכל מי שרואה שהוא כופר אז הוא נכנס לאיסלאם, כי זה מחייב, בשתי דרכים, את ההכרה שלו הברכה לאחר בגידה והתקרבות זמנה, והיא הופכת לאמת. נאמר שמי שראה שהוא הפך כופר מציין את נטייתו לחוסר אמון, ומי שראה כי פוליתאיסט נכנס לגן עדן או מתפלל לעבר הצ'יבלה או מודה לאלוהים או נכנס למבצר, זה מעיד על האיסלאם שלו ומי שראה נוצרי, אז הוא מנצח את יריבו אם יש לו מריבה עם מישהו, ומי שרואה מוסלמי נוצרי, אז הוא מתגייר במהירות או מת מוקדם יותר ומי שרואה כאילו הפך לנוצרי אז הוא יירש את דודו או את דודתו מצד האם אם הוא הוא מעם הצדיקות ואם הוא בין העם המושחת, אז הוא יתבקש לא להאמין לברכות האל הכל יכול וכל מי שרואה שהוא הפך לנזיר, כי הוא חדשן שהוא מוגזם בכפירה שלו, כמה מהם אמרו שמי שראה שהוא הפך לנזיר ונמנה עם אנשי הזונות, אז פירש בכבוד רב ובפחד מפני אלוהים אדירים, ונאמר שחזון הנזיר מתפרש על ידי איש ערמומי שהוא חדשן בוגדני ומי שרואה שהוא הפך ליהודי הולך אחר הדרך של כפירה וכל מי שרואה קבוצת יהודים הוא חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול ומי שרואה יהודי יחיד זה מתפרש על ידי הדרכה, וזה נאמר שמי שראה שהוא הפך ליהודי יירש את דודו או את דודתו, ומי שראה את מגי, הוא פירש בכך שהוא סיבך את הדברים והידק אותם….

…ומי שרואה שהג'ין לוחש בחזהו, זה מעיד על חריצותו לעבוד את ה 'הכל יכול ואת עיסוקו בציות, ומי שרואה שג'ין חטף את בגדו. אם הוא עובד מבודד או חקלאי, הוא ייפגע, ומי שרואה שמאחוריו הוא חנון, אז הוא מציין את ניצחון האויב ומי שחושב שהוא מסוגל לג'ין בזמן שהם מצייתים לו, ואז זה מציין את השגת הכבוד ואת דרגת הסולטנות, ומי שרואה שהוא מחויב לג'ין, אז הוא מנצח את האויב, ומי שרואה שהוא בידי הג'ין, אז הוא מציין את שלו רהיטות, ומי שרואה שהוא מכיר את הג'ין של הקוראן, זו הנהגתו, ומי שרואה שג'ין נכנס לביתו אז הגנבים נכנסים אליו ומי שרואה שהוא ג'ין אם הוא אדם חולה מת או אדם מבוקש נכלא או הוסתר, אחרת הוא עשה מעשה הג'ין, וכל מי שרואה שהוא נאבק בג'ין, הוא רב, מתפשר או מביס אדם בעל ערמומיות ותושייה, כך שרובם משכנע את בעליו…

…ומי שרואה חזירים קטנים נכנסים לביתו, הוא המום משירות הסולטאן, שייזהר ….

…בחלום, הנישואין נכנסים לעניינים צרים, הדרך החוצה, ואולי הם מעידים על מוות ….

…נחיל : כל מאובן על הקרקע הוא הונאה, כך שמי שרואה שהוא חופר נחיל או מישהו אחר שחופר לו, אז הוא מרמה או שולל על ידי מישהו אחר . אם ראה שהוא נכנס אליו, ההונאה הזו תחזור אליו ולא לאחרים . אם הוא רואה שנכנס אליו עד שהשמיים יוסתרו ממנו, אז גנבים נכנסים לביתו וגונבים את חפצי ביתו . אם הוא נוסע, הוא חוסם את הכביש . אם הוא רואה שהוא מבצע כביסה באותה צאן ואת כיבוי התפילה או ההדחה, אז הוא ירוויח את מה שנגנב ממנו או יפוצה מוקדם יותר ועינו מתבהרת, כי הוא לוקח את הפירוש של מים . ואם היה לו חוב שאלוהים הכל יכול פסק . אם הוא רואה שהוא הפיק ממה שהוא חפר או חפר לו מים זורמים או עומדים, אז זה פרנסה בתרמית של מי שחופר ….

…ומי שרואה שעקרבים יוצאים מפיו או נכנסים לבד שלו, אז הוא מציין אויב בביתו בזמן שהוא עומד, ומי שרואה שעקרב בלבושו מעיד על השחתה של אויבו בדתו .)…

…אבו סעיד, המטיף, אמר בחזון הפנינים, הוא אמר שאדם הגיע לאבן סירין, והוא אמר, כאשר הישן רואה שני גברים נכנסים לפיו עם פנינים, אחד מהם יוצא קטן יותר ממה הוא נכנס, והשני יוצא גדול יותר ממה שהוא נכנס, אז הוא אמר: לגבי מי שראיתי אותו יוצא קטן, ראית את זה לי, אני עדכני ממה ששמעתי ובאשר למה שראיתי זה יוצא אז ראיתי את זה של שני שקרנים שדיברו יותר ממה ששמעו, והפנינה בפירוש מעידה על הקוראן והידע. אז מי שרואה את זה כאילו הוא חודר פנינים, הוא ינקב הרבה ידע, ואז הוא מפיץ הרבה לאנשים, והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה )….

…הגליל : מעץ או מחימר או מגבס או לבנים, שכן הוא ערכי הבית או המשרת של אנשי הבית והנושא במשקלם ובתיהם, והוא חזק במה שהם מוקצה, אז מה שקורה בו זה המיוחס לו . והגומחה בבית או הסגנונות והחדר הוא נכס שבעליו מקבל, והוא מבורך ועשיר . לאדם במצוקה יש נרתיק, לאדם חולה יש תרופה, לפרישה יש אישה, ולאישה יש בעל . אם אתה רואה את הנישה בבית שאין לה חלון גג, אז למען האפוטרופסות זו מדינה, ולסוחר יש סחר ….

…נדיבות וענבים : נדיבות מעידה על נשים משום שהיא כמו הגן על שתייתו ונשיאתו והנאת טעמו, במיוחד מכיוון שהסוכר הנרקוטי של הגוף מגיע ממנו, וזה כמו קהות יחסי מין עם המיץ. בו, וזה מעיד על נישואים כי זה כמו הזרע . ואולי האיש הנדיב ציין את הסוס המועיל בגלל שפע היתרונות של ענבים, שכן הוא כמו השליט, העולם והסוס בכסף, אז מי שיש לו כרם כפי שאנחנו מתארים אותו, יתחתן עם אישה אם הוא פרישות, או שהוא מסוגל לאדם נדיב, ואז הוא מסתכל על ההשלכות שלו ומה יקרה לו בזמן הנדיבות בהשתתפות ובניהול. זה היה בפרק הזמן והאישה הייתה חולה ונספתה ממחלתה, ואם היא בהריון היא הגיעה אל שפחה, ואם קיווה לשחרור, קשר או כסף משליט או לידיים. של שליט או שליט או אישה כמו אם, אחות ואישה, זה אסור והוא לא מסוגל, גם אם חוזה הנישואין שלה לא היה עליו להגיע לאשתו אליו, ואם הוא אמיד, אז הוא עני, ואם הוא מבוקש וצביעות בשוקו ובתעשייה שלו, הוא מתורץ ועומד, ואם זה בא בזמן ובקיץ, העניין נגדו וכל זה תקף . ענבים שחורים בזמנם הם מחלה ופחד, והם עשויים להיות שוטים לאלו המחזיקים בהם על פי מספר האהבה, והוא אינו מרוויח משחור צבעו עם פגיעה בחומרו . ענבים לבנים בזמנו הם המיץ והטוב של העולם, ולעיתים הוא יקבל כסף לפני הזמן לו קיווה . ומי שרואה שהוא סוחט כרם, קח את המיץ והשאיר את מה שנשאר, שזה שהמלך צריך להשתלט על מלך המיץ בכוח . כמו כן, מיץ קנים ודברים אחרים, מכיוון שמיץ ויתרונותיו גוברים על מה שאינו מה שיש בו ממה שאינו נוגע באש, למעט מה שנבדל במהותו . נאמר שמי שהרים צרור ענבים קיבל מאשתו סכום כסף, ונאמר שהכסף הוא 1,000 דראם . ונאמר שענבים שחורים הם כסף שלא נשאר, ואם הם רואים אותם נושרים מגפנם, קר מאוד ופחד . כמה מהפרשנים אמרו : ענבים שחורים אינם אוהבים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ סוכר ואוכל טוב .~ זכריה, עליו השלום, נהג למצוא אותו עם מרי, מכיוון שהוא לא שנא ורוב המביעים שנאו אותו . נאמר שהוא היה ליד בנו של אבי כשאביו קרא לו, והוא היה בצבע לבן, אז כשהצבע התחלף, הענבים סביבו התחלפו, ומקור השחור הוא זה . ומה שהיה פרי לא נחתך בכל החלקים, ואין לו זמן ואין חומר שמקלקל אותו, זה טוב כמו תמרים וצימוקים, וכל מה שנמצא בזמנו והוצא להורג בזמן אחרים, זה טוב בתקופתו למעט מה שיש לו שם שנוא או חדשות מכוערות, ובפרט לזמנו הוא בסופו של דבר שנוא . כל מה שמקורו מעיד על התועבה הוא ברצונו ובמצוקתו, ולעיתים הוא הוכה או חולה, כמו השניים . מכיוון שאדם, עליו השלום, פחד מעלים שלו והאשים אותו בעץ שלו, והוא היה מודאג והתחרט, אז זה היה הכרחי בכל עת, וגם העץ והנייר שלו נדרשו . כל מה שצבעו היה צהוב היה מחלה, כמו חבוש, עוזרד ואבטיח, שנזקיו מחוץ לחייו, ומלבד דאגות וצער מצהיבים . אם היה חמוץ, הוכה עם השוטים כדי לאכול אותו, במיוחד אם זה היה מספר, כי פרי השוט בסוף . והעצים שהם שורש הפרי הם מקל יבש . ומה היה שם בגזירת התועלת שלו, נשא את פרשנותו לניסוחו אם זה היה חזק יותר ממשמעויותיו, כגון חבוש ירוק בזמנים אחרים עייף, וצהוב הוא מחלה . ואפרסקים ירוקים : הכאב שלהם או של אח, ומחלה צהובה . ושיזף השיניים : בזמנו הוא מונה על ידי החברה או האגף, והירוק בשונה מזמנו הוא חוסר מזל ותאונות שפוקדות אותו, וליובש שלו בכל עת יש פרח כחול, והעץ שלו הוא איש בעל מוח שלם ופנים טובים, ונאמר אדם מכובד שהוא איש של הנאה, גאווה וסולטנות ….

…As-Sahab : מציין את האיסלאם שהוא חיי וישועת האנשים, והיא הסיבה לחסדיו של אלוהים אדירים על נשיאת המים שבהם חיי הבריאה, ואולי מעיד על ידע, משפט, חוכמה והסבר, מכיוון שהוא מכיל את החוכמה העדינה כשהיא עוברת עם גרגר מים באוויר, וכאשר מים נלחצים מתוכה . אולי זה הצביע על חיילים וחברים, על נשיאת מים שמעידים על יצירה ממים . אולי זה הצביע על הגמלים הבאים שנבטו במים, כמו אוכל ומצעים, כאשר נאמר שהם מצביעים על עננים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ הם לא מסתכלים על הגמלים, איך הם נבראו ~. אולי היא הצביעה על ספינות שעוברות במים שאינן יבשות או שמים, נושאות רוח רוח עם רוחות, והיא עשויה להתייחס לאישה בהריון, משום ששניהם נושאים מים ומביאים אותם בבטן, אלא אם כן אדוניה מרשה לה לקחת זה לזרוק אותו, ואולי היא מציינת את הגשם עצמו, כי הוא ממנה ובגללה, ואולי זה הצביע על הסימפטומים של הסולטאן, הייסורים שלו והפקודות שלו, ואם הם היו שחורים או איתם שם היה עדות לייסורים, כאשר היו בו רעמים ואבנים, יחד עם מה שירד מאנשי החושך כשחשבו להם כגשמים והביאו אותם לייסורים, ובדומה לאנשי הגיהינום, מי שרואה עננים אצלו בית אור ירד עליו בחיקו כמוסלמי אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע ופסיקה אם הוא מאמין, או שנשא את אשתו אם הוא רוצה לעשות זאת, או הציע לגמל שלו ולספינה שלו אם היה לו משהו מזה . אם הוא רואה את עצמו רוכב על העננים, או שהוא רואה בה ילדה שפחה, הוא מתחתן עם אישה צדיקה אם הוא רווק, או נוסע או חג'ג 'אם הוא מקווה בכך, או שהוא מכריז על ידע וחוכמה אם הוא מחפש, אחרת הוא מובל על ידי חייל או חברה, או שהוא בא בחברה אם הוא כשיר לכך. אחרת, הסולטן גידל אותו על חיה מכובדת אם הוא היה אחד מאלה שחיפשו בו מקלט והיה ברגל, אחרת היה שולח אותו לנגיב כשליח . ואם הוא רואה עננים עוקבים הבאים לידו, ולכן אנשים ממתינים למימיו, ומענני השמים אין שום סימן לייסורים, אז הציגו את ההיבט ההוא למה שאנשים מצפים, ולמה הם מצפים מהטוב שמוצע, או פלוגה שמגיעה, או חיילים חוזרים, או שיירות שנכנסות . ואם ראה שהוא נופל על הקרקע, או שהוא יורד על בתים, בדונמים, או על עצים וצמחים, אז מדובר בגשמים שוטפים, ארבה, חתול או ציפור . ואם יש בזה שום סימן לדאגה ושנאה, כמו רעלים, רוחות חזקות, אש, אבנים, נחשים ועקרבים, הרי זו פשיטה שמשנה אותם ודופקת אותם במקומם, או שיירה שמפריעה לה מותם של רובם שמתו בעבירתם, או חיבה ומורסה שהטיל עליהם הסולטן, או ארבה ודוב הפוגע בצמחים שלהם ודו קיום שלהם, או דוקטרינות וכפירה התפשטו בין צמרותיהם והודיעו עליהם ראשים, וחלקם אמרו כי העננים הם מלך רחום או כוח רחום, ולכן מי שמערבב עננים, הוא מתערבב עם גברים ביניהם, ומי שאוכל עננים, הוא מרוויח מאדם עם כסף או חוכמה מותרים . ואם השילוב שלו השיג חוכמה מאדם כמוהו, אז המלך שלו השיג חוכמה ומלך, ואם הוא ראה שכלי הנשק שלו הוא של עינויים, אז הוא אדם נזקק . אם הוא רואה שהוא בונה בית על עננים, אז הוא יגיע לעולם מכובד וחוקי עם חוכמה וגובה . אם הוא בונה ארמון על עננים, הוא נמנע מחטאים בחוכמה שמועילה להם ומקבל דברים טובים שהוא יודע . אם הוא רואה עננים גשמים בידו, אז הוא משיג חוכמה ומעביר חוכמה על ידו . אם היה רואה שהוא הופך עננים שממטירים אנשים, הוא היה מקבל כסף ואנשים קיבלו מזה . והעננים אם אין בו גשם, ואם הוא מאלה המיוחסים למדינה, הרי שאלוהים אינו עושה צדק ואינו עושה צדק, ואם מיוחס לו סחר, הוא אינו עושה להגשים את הדברים הבאים או את מה שמובטח . אם מייחסים אותו למדען, הוא ספקן לגבי עבודתו . אם הוא אומן, הוא אדון חכם בתעשייה ואנשים זקוקים לו . ועננים הם סולטנים שיש להם יד על אנשים, ולאנשים אין עליהם יד . ואם ענן עם רעמים וברקים עולה, זה מראה של שליט מלכותי המאיים על האמת . ומי שרואה עננים היורדים מהשמים וגשם גשם כללי, אז האימאם חודר למקום ההוא כאימאם הוגן בהם, בין אם העננים לבנים או שחורים, ולגבי העננים האדומים בזמנים אחרים, זו מצוקה, מרדה, או מחלה . חלקם אמרו, ~מי שראה עננים שעלו מהאדמה לשמיים בזמן שאני נשארתי מדינה, אז זה מעיד על טוב וברכה, ואם החזון איש רוצה מסע, זה נעשה בשבילו והוא חוזר בשלום, ואם הוא אינו מוסתר, הוא מושיט יד אל מבקש הרע, וחלקם אמרו כי העננים העולים מן האדמה. ~לגן העדן, זה מעיד על נסיעה, וזה מצביע על מי שחזר ממסעו . וענן כהה מעיד על אפלוליות, ועננים שחורים מעידים על קור או עצב קשה ….

…שולי העין, חזונו בחלום מעיד על הגנת הדת . ושולי העיניים מגנים יותר מהגבות לכאב . ואם הוא רואה שהוא יושב בצל עיניו, ואם הוא בעל הדת והידע, אז הוא חי בצל הדת והידע שלו, ואם הוא בעל עולם אז הוא לוקח אנשים כסף ומסתיר . ואם הוא רואה שלעיניו אין שוליים, אז הוא לא מקיים את חוקי הדת, ואם הוא רואה ששולי עיניו רבים וטובים, אז הדת שלו חסנה . ואם הוא ראה ששולי עיניו הופכים לבנים, מחלה ….

…שיער אם אישה חולמת שיש לה שיער יפה ושהיא משילה אותו, היא תהיה אדישה בענייניה האישיים ותבזבז את דרכי ההתקדמות עקב הזנחת השימוש במוחה . אם אדם חולם שהוא מחליק את השיער, זה מנבא שהוא יהפוך לעניים בגלל נדיבותו ויסבול ממחלה הנובעת מצרות אינטלקטואליות . אם אתה רואה את השיער שלך אפור, זה מנבא מוות ומחלה מדבקת במשפחה שהועברה על ידי קרוב משפחה או חבר . אם אתה רואה את עצמך מכוסה בשיער, הדבר מבשר על פינוק בעבירות עד כדי מניעת כניסה לקהילת האנשים המנומסים . אם אישה חולמת על כך, היא תיכנס בעצמה לעולם של עצמה, ותביע את הזכות לפעול על פי רצונה, ללא קשר לנורמות המוסריות . אם גבר חולם שיש לו שיער מתולתל שחור, הוא ישלה אנשים בנאומו המעניין, וסביר מאוד שהוא ישלה את הנשים שסומכות עליו . אם שיערה של אישה נראה שחור ומתולתל, יאוימו עליה פיתוי . אם אתה חולם לראות אישה עם שיער זהוב, אז תוכיח שאתה מאהב נועז ותהיה החבר הנאמן של האישה . אם אתה חולם שלמתוקה שלך יש שיער אדום, אז אישה שאתה אוהב תדחה אותך בגידה . שיער אדום מציע שינויים . אם אתה רואה שיער ברוקס, לא יהיה לך מזל בבחירת המקצוע שלך . אם אתה רואה שיער מטופח, המזל שלך יהיה טוב יותר . אם אתה חולם לחתוך את השיער קרוב לקרקפת, זה מצביע על כך שאתה תהיה נדיב עד כדי בזבזנות כלפי חבר, והתוצאה תהיה הוצאות חסכוניות . אם אתה רואה שיער צומח ומפנק, זה מנבא אושר ורווחה . אם אישה משווה בחלומה בין שיער שחור לשיער לבן שהיא לקחה מראשה, זה מנבא שהיא עשויה להסס בין שתי הצעות נישואין יחד עם מזל כלפי חוץ, אלא אם כן תדאג מאוד לעניין, היא תבחר את הבעל שיגרום לה לאובדן ולצער במקום זה שיעניק לה מזל טוב . אם אתה רואה שיער רכה ומפוצל, החיים יהיו לשווא מתיש, העבודה תתמוטט ועול הנישואין יהפוך כבד . אם אישה לא תצליח לעצב את שיערה, היא תאבד את שמו של גבר מכובד, בגלל הפגנת מזג מופרז ובוז . אם בחורה חלמה על נשים עם שיער אפור, הדבר מעיד על כך שהן יכנסו לחייה כיריבות בחיבתו של קרוב משפחה גברי, או שהן ישלוטו ברגשות ארוסה . אם אתה חולם להסתפר, זה מעיד על אכזבות מרה . אם אישה חולמת ששערה נושר והתקרחות נראית לעין, אז היא תצטרך להרוויח פרנסה משלה, מכיוון שהמזל התעלם ממנה . אם גבר או אישה חולמים שיש להם שיער לבן כשלג, זה מצביע על כך שיהיה להם מסע בר מזל ומהנה בחיים . אם גבר מנקה את שיערה של אישה, הדבר מעיד על כך שהוא ייהנה מאהבה וביטחון של אישה מכובדת שתסמוך עליו גם אם העולם יגנה אותו . אם אתה רואה פרחים בשיער שלך, זה מנבא צרות שיגיעו, אבל כשהם יגיעו הם יגרמו לך פחות פחד מהפחד שהיה לך מהם בזמן שהם היו רחוקים . אם אישה חלמה ששערה הפך לפרחים לבנים, פירוש הדבר שצרות שונות שתעמוד בפניהם ויעשו טוב אם היא תחזק את בעלה בסבלנות ותחזק את ניסיונותיה לסבול את המכות במלקות . אם חלמת שקורה בשיערך הפך לפגם ונשר, אז זה מעיד על בעיה ואכזבה בענייניך . מחלה תיצור תקוות בהירות . אם אדם רואה את שיערו הופך לשיער לבן לחלוטין בלילה אחד והפנים עדיין צעירים בעליל, הדבר מנבא אסון פתאומי ועצב עמוק . אם בחורה ראתה את החלום הזה, זה מנבא שהיא תאבד את המאהב שלה בגלל מחלה או תאונה פתאומית . סביר להניח שהיא תהיה במצוקה ממעשה פזיז מצידה. עליה להיזהר מעמיתיה ….

…הנגר הוא בחלום אדם מנומס, המשמע אנשים, והנגר מתקן עץ, מיישר ומגלף אותו, כמו גם האדם הממושמע מתגבר על גברים בדת השחיתות שלהם, כשהוא מלמד אותם טוב ונימוסים כמו ממושמע לבנים . חזונו של אל-נג'אר מעיד על הרתעת הצבועים ומחייב אותם לעשות מה שהם צריכים . נגר הסירות נוסע, נגר הסירות, היתרונות והרווחים, הנגר של טחנות הרוח, הרעות וההנחות, נגר הדלתות, בעלים וילדים, נגר המחרשות, החריש והטיפוח ….

…Red : The Almighty אמר ( ואת ההרים הם לבנים בצבעים אדומים להשתנות השחור Grabeb ) Fatir 27 אסרו על שלום הנביא עליו במשך גברי חובשי אדום – פירושו קושי לענות על הביעותים ומשברים, ואת העבודה של גברים הנודע…

…עקב נמצא בחלום שהוא חוצה עם ילדים, ומי שרואה שאין לו עקבים, הוא לא מצליח בן . ומי שרואה את עקביו, בנו ימות, והשמאל מיועד לבנות, ותימן לבנים . העונש מעיד על התוצאה האנושית בדתו ובעולם הזה . העקב מציין מה שאדם משאיר מכסף או ילדים, ועקב טוב בחלום הוא עדות למעשים טובים . אולי העקבים מעידים על עונש למי שלא מבצע שטיפה ואינו מחלחל לגפיו במים. הוא, עליו השלום, אמר : ( אוי אחר כך מהאש )….

…אם הוא רואה שהוא לא מונחה לכיוון הצ'יבלה, הוא מבולבל בעניין שלו. אם הוא מתפלל לכיוון שאינו כיוון הצ'יבלה אלא שיש לו בגדים לבנים בזמן שהוא מדקלם את הקוראן כראוי, החאג 'יספיק . כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז בכל פעם שהם פונים, אז אלוהים מתמודד .~…

…ומי שיראה שהוא מוצא ראש של חמור, הוא ימצא אלף דירהם לבנים או יביא אותו לליווי של אדם מכובד, והוא יקבל טוב ויהנה ממנו, מעצםו, מעורו, מבשרו, שלו שיער, כסף ושלל, וחלבו יתפרש בפולחן גדול ובשמרנות בדרך הדת ….

…עוזרו של השליט הוא אדם שעוזר לאנשים לעשות עוול . ומי שרואה בביתו את עוזריו של השליט, חדשות טובות עבורו להימלט ממצוקה, מחלות, אימה או מצוקה, ובלבד שבגדיהם לבנים, ואם בגדיהם שחורים, מדובר במחלה, דאגה או עצב ….

…הוא הערב והערב, וראייתו עשויה להצביע על פחד, ואולי בשיא הגורל, הנשיאות, ההתקדמות, הצורך בסגן טוב ואוסר . אולי היא הצביעה על הגבה, על האב, האם או הפרופסור. אם בחלום הוא הפך לאימאם והתפלל עם אנשים שפנו אל הצ'יבלה בטוהר מוחלט, לא יותר ולא פחות, בה, ואם הוא ראוי לאפוטרופסות, לפסיקה, או להתמודד עם מה שמועיל לעם, זה יקרה לו, וייתכן שהוא נכנס בעצמו בערבות או בחסות קבוצתית או שהוא השתתף בעם שמקווה לטוב מהם, ואם הוא התפלל עם אנשים אחרים מלבד הקיבלה, הוא בגד בחבריו וקנה את הכפירה שלו , וייתכן שהוא ביצע משהו אסור והעם מבקש ממנו את זה איתו, ומי שרואה שהוא מצווה על עם בתפילה אז הוא עוקב אחר מצב בו הוא מסתגל לאחר שנשיקתו ישר, תפילתו הושלמה, או שהוא מזמין אנשים או אוסר עליהם . ומי שרואה שהוא מוביל אלמונים במקום לא ידוע ולא יודע מה לקרוא, אז הוא לכבוד המוות . ואם אישה רואה שהיא מובילה תפילת גברים, היא מתה כי היא לא מתאימה להנחיית התפילות, אז זה רק כשהיא מתה לפניהם כשהם מתפללים עליה . כמו כן, אם הוא רואה אדם שאינו מהראם שאינו יודע להתפלל או לקרוא, אז הוא מוביל עם, וכל מי שרואה שהוא מתפלל בעם העומד בישיבה, אז הוא לא עובר על זכויותיו, אבל הם נופל בזכויותיו, או שחזונותיו מצביעים על כך שהוא מתחייב לעם חולה, ואם הוא מתפלל איתם בישיבה בזמן שהם עומדים ויושבים אז הוא לא מתקצר בעניין שהוא משתלט עליו, אם הוא מתפלל עם עם שעמד וישיבה, אז הוא ממלא אחר פקודת העשירים והעניים, ואם הוא מתפלל איתם בישיבה בזמן שהם יושבים, אז הם מקללים על ידי טביעה או גניבת בגדים או עוני . אם הוא רואה שהוא מתפלל עם נשים, אז הוא מקיים את הפקודה של עם חלש. אם אם העם בצד שלו, או שהוא שוכב ולבש בגדים לבנים, והוא מכחיש את עמדתו, והוא לא קורא בתפילתו או אומר טאקביר, אז הוא ימות ואנשים יתפללו עליו . אם המושל רואה את עצמו מוביל את העם, הוא מבודד וכספו נעלם . מי שמתפלל עם גברים ונשים ישיג שיפוט בקרב העם אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יוכל לתווך ולהתפייס בין אנשים . וכל מי שרואה שהוא השלים את התפילה עם העם, המשימה שלו תתמלא, ואם תפילתו נקטעת, האפוטרופסות שלו נקטעת ופסיקותיו ודבריו אינם מיושמים, ואם הוא מתפלל לבד והעם מתפלל באופן פרטני, ואז הם בחוץ . ואם הוא מתפלל תפילה מיותרת, הוא נכנס לערבות שלא תפגע בו, ואם העם הפך אותו לאימאם, אז הוא יירש ירושה . אם הוא חושב שהוא מוביל אנשים, ולא קורא טוב, אז הוא מבקש משהו והוא לא מוצא אותו . ומי שמתפלל עם עם על גג, אז הוא יעשה טוב לאנשים ויהיה לו מוניטין מבחינת ההלוואה או הצדקה שלו ….

…ומי שרואה בכך שעם אלמוני הלביש אותו ולבש אותו בגדים מפוארים, ללא סיבה הכרחית לכך מחג או חתונה, וכי הם השאירו אותו בבית לבדו, זו עדות למותו, וה בגדים לבנים חדשים הם ההתחדשות שלו ….

…כרזה היא בחלום עניין ידוע וידוע ונשיאות . והדגל הוא מלומד, אימאם, או סגפן ממולח, אמיץ, עשיר, נדיב, או עוצמתי ומשתלט שיש לחיקוי . אם הדגל אדום, האיש רואה עדויות למיטה, ואם היא שחורה, הוא יכול לראות תקיפות מהדגל . ואשת החטיבה היא בעל . ומי שרואה את הדגלים, זה גשם, ואם הדגלים שחורים אז הוא מלומד, ואם הם לבנים אז הוא מקנא והוא לא מתחתן, ואם הם אדומים זה מלחמה, ואם הם הם צהובים אז זו מגיפה בצבא, ואם הם ירוקים זה מסע ביבשה . ואם יראה ידע, יונחה לענייניו, מתוך צערו ועצבותו, ומה שנחסם בענייניו ייפתח בפניו וחזהו יוסבר לו . ונאמר : מי שיראה דגל בחלומו יזכר בארצו . ואם האישה רואה שקברה שלוש חטיבות, אז היא מתחתנת עם שלושה בעלים של האנשים האצילים שמתים ממנה . כרזה בחלום היא נישואין, ולאישה בהריון יש בן זכר . והכרזה הגדולה רוחות וגשם . בעל הדגל יתפרש על ידי השופט, ואם מי שביקש את מערכת המשפט נשא אותו, הוא הושג . ראה גם את הדגל, וראה את הגנרל ….

…האנטיכריסט : הוא סמכות מתעתעת ולא צודקת, ולא ממלא את דבריו, ויש לו חסידים גרועים והשוטר אם הוא בא עם עוזריו, כי הוא פחד, אשליה, צער, אימה, ייסורים וסכנה . כמו גם כל מי שיש לו סמכות רעה . ואלה עם רעה ממזיקים, וניב האריות אם זה היה מזיק, אז זה ישועה וניצחון . וכל מה שאדם רואה שהוא לקח את מצוות המלך מעיד על תועלת שהוא משיג מהמלך על פקודתו . עזרה הוא אדם שעוזר לשקר . מי שרואה בביתו עזרים שיש להם בגדים לבנים, אז אלה בשורות טובות עבורו ואת הישועה של מי שהם בעייתיים, נוראיים, מצוקות וכדומה, כלומר אם יש להם שחור, אז הוא חולה, או מודאג , או נחרד, ואומללות היא קודמת לו לעזוב את התפילה, ואם הוא רואה שהוא ברח והמזל דורש אותו אז הוא תפס אותו ולקח את זה ודיבר במילים שעמדו מול הרעים, כי הוא נופל בתפילה החשוכה וחוזר בתשובה . ופאהד הוא אדם בדרך הפינגווינים ….