…ומי שרואה כאילו בטנו מתפצלת ורואה בו אש, אז הוא אוכל שלא בצדק את כספי היתומים, והאש המועילה היא האור, והפרשנות שלה לפחדים היא ביטחון ומזל טוב מהסולטן, וזה טשטוש מעיד על השטף והאש דולקת בפתח הסולטאן לטובת העם ….

…ומי שרואה שהוא הטיל אש לגן עדן, הוא יאכל דבר אסור מחורשת אוהוד ….

…ומי שרואה שהאש עברה ממקום למקום ולא נגרם שום נזק, אז זה מעיד על תועלת עבורו, גם אם הוא עני, הוא מתעשר ….

אש חביבה בחלום אלא אם כן היא שורפת את החולם . זה גורם להצלחה מתמשכת עבור מלחים ומטיילים בים וביבשה . אם אתה חולם על שריפת הבית שלך, זה אומר חבר אוהב, ילדים צייתנים ומשרתים זהירים . אם איש עסקים חולם שהחנות שלו בוערת בזמן שהוא צופה בו, אז זה מנבא התקדמות גדולה בעבודה ומוצר רווחי . אם הוא חלם שהוא התנגד לאש ולא נשרף, זה אומר שהוא יהיה הרבה עבודה ודאגה בניהול ענייניו . אם הוא רואה הריסות במקומו לאחר השריפה, אז זה מנבא מזל עלוב . הוא יהיה כמעט מוכן לוותר על הניסיון לצבור מזל טוב ועבודה מבריקה בגלל חוסר התועלת בכך, אך מזל טוב בלתי נראה יעלה אותו שוב . אם אתה חולם לעשות מדורה, זה מאפשר לך לצפות להפתעות נעימות רבות . תצטרך לבקר חברים רחוקים . עבור מלחים הרואים שריפת שדה קוצים מסמנים הפלגה בטוחה ורווחית . באשר לאנשי הספרות, זה מעיד על התקדמות וכבוד . באשר לאנשי עסקים, זה מעיד על הצלחה בלתי מוגבלת ….

…ומי שרואה שיש להבת אש בביתו, אז אם יש בינו לבין מישהו רשע ומריבה, אז הם יתפייסו ויקבלו להם ברכה ויהפכו לאחים כי אלוהים אדירים אומר שכמו שהייתם אויבים, הוא יצר את ליבכם יחד, ובחסדו הפכתם לאחים ….

…באשר לכדור האש, הכוונה היא למי שנמצא בשירות הסולטאן ומשרת את עבודת העם ….

נפילה למים מי שרואה בחלום שהוא נפל לעומק מים גדול, והוא יורד בתוכם ולא מגיע לקרקעיתם, אז הוא יכה בעולם גדול, כי העולם הוא ים עמוק . ונאמר : מי שיראה שהוא נפל למים, יקבל הנאה וחן ….

מי שראה את המלאכים יורדים למקום, הוא היה מפרש את הניצחון עבור משפחתו ….

ומי שיראה שהוא נפל מהשביל בגיהנום, הוא ינקוט מהמלך, ועוול רבים וחטאים רבים יהיו עליו ….

…אודות האזעקה בן-והאב נבוכדנאצר לאחר חורבות ירושלים וטען בזכות ילדי ישראל שבע שנים, הדעה בתוך חלום, חזון גדול של ההילה שלו התכנסו הכוהנים Alhzar וביקש מהם על החזון שלו כי , הם אמרו : אל Iqsa המלך אפילו להגיד לו Ptooelha , אמר : אני נשכחתי אך לא אמרתי לי את זה שלושה אנשים בימים שהרגו אותך עבור Akrkm הלך הפחידה וגלן מהפסטיבל שלו שמעו כי דניאל – שלום עליו – ועל זה בכלא, אמר סוהר : לך אליו , אמור לו : שכאן אדם אשר ידע את ראייתך ופירושך הלך אליו אמר לו לאפטלב כשנכנס אליו לא התכופף אליו ואמר לו : מה מנע ממך השתטחות שלי? הוא אמר : אלוהים נתן לי ידע, לימד אותי, וציווה עלי לא להשתטח לאף אחד אחר , אז הוא אמר לו בקרוב : אני אוהב את אלה שממלאים את בריתם לאדוניהם , אז הוא סיפר ​​לי על החזון שלי , אז דניאל אמר אותו : ראיתי אליל גדול עם כפות רגליו על האדמה וראשו בשמיים , מעליו מזהב, אמצע הכסף, ותחתיתו נחושת ורגלו הברזל ורגלי החימר שלו, אז בזמן שהייתם כשהסתכל עליו, אהבת את היופי שלו ואת הידוק העשייה שלו, אלוהים השליך אותו באבן מהשמיים, והוא נפל על ראשו עד שהוא מחץ אותו וזהב, כסף, נחושת וברזל התערבב עד דמיינת שאם אנשים וג'ין ייפגשו כדי להבדיל חלקם מאחרים הם לא יוכלו לעשות זאת לאבן שהוא נזרק, היא הוגבהה, הוגדלה והתפשטה עד שתמלא את כל האדמה , כך שראית שום דבר מלבד האבן והשמיים , אז הוא אמר : החזון שראיתי היה נכון, אז מה הפרשנות שלו? דניאל אמר : באשר לאליל, יש אומות שונות בתחילת הזמן ובתוכו ובקרבו ובסופו , ולגבי האבן שאליה נזרק אליל, זו דת שאלוהים זורק אליה בסוף העמים האלה, אז הוא יראה להם את זה, אז אלוהים שולח נביא אנאלפביתי מהערבים, כך שהעמים והדתות יושלכו לתוכו כמו שראיתי את האבן מסחררת את סוגי האלילים והיא מופיע על הדתות והעמים כפי שראיתי את האבן מופיעה בכל רחבי הארץ , אז אלוהים בוחן את האמת איתה, השקר הולך לאיבוד באמצעותה, מנחה את אנשי ההנחיה על ידה, מלמד את האנאלפביתים על ידה, מחזק את החלשים , מחזק את ההשפלה איתו, ותומך בחלשים . ברומן אחר : על אזעקה בן-והאב , וב אשר כי נבוכדנאצר דעת של החזון תוך שהוא אהב מה הדעה כמו דעתו של Vonsah פציעה משהו שהוזעק דניאל חנניה עזריה מאהל של זנים של נביאים, הוא אמר : ספר לי על החזון שראיתי ואז הפכתי למשהו שאותה מצא חן בעיניי , מה היא? הם אמרו לו : ספר לנו על ידי פטואלה תודיע לך , הוא אמר : מה לא הזכיר אותם אם תגיד לי לפטואלה אנזאאן אוקטבקמ , הם יצאו ממנו, הם קראו לאלוהים ולאסטגאתואה, והתפללו אליו וביקשו ממנו למדו אותם וואלמנם, ששאל אותו פג'ה הם אמרו לו : ראיתי פסל? הוא אמר : אתה צודק . הם אמרו : רגליו ורגליו הם מחימר, ברכיו וירכיו מנחושת, בטנו מכסף, חזה הזהב וראשו וצווארו מברזל? הוא אמר : האמנת . הם אמרו : בזמן שאתה מסתכל עליו, הוא מצא חן בעיניך, ואלוהים שלח עליו סלע מהשמיים, ולכן פגש אותו. הוא אמר : אתה צודק , אז מה הפרשנות שלו? הם אמרו : פרשנות שראיתם מלך המלכים היה מלך אלן של חלקם , וחלקם היה המלך הטוב ביותר של חלקם , וחלקם היה יותר מלך של חלקם היה המלך הראשון של כלי חרס, חלש ואולין , ואז זה היה מעל הנחושת זה הכי טוב ויותר , ואז זה היה מעל כסף הנחושת שהוא יותר טוב מזה וטוב יותר , אז היה מעל כסף, זהב, שהוא יותר טוב מכסף וטוב יותר , אז הברזל היה שלך, כי הוא היה חזק ויקר יותר ממה שהיה לפניו , והסלע שראית היה אלוהים שנשלח אליו מהשמיים, אז הדיוק שלו היה נביא שאלוהים מכר לו מהשמיים, כך שכל זה דפק והעניין בא אליו . . ובקריינות אחרת : דניאל וחבריו אמרו לבכטסאר : ראיתי כאלה ואחרים והם אמרו לו , אז הוא אמר : אתה צודק , הם אמרו : אנחנו חוצים את זה בשבילך . אשר לאליל שראית מזהב את ראשו, זה נחלתך כמו זהב , והוא נחל את כל הארץ , והצוואר דומה לו. מלך בנך אחריך בבעלותך, כך שרכושו יהיה טוב ולא כמו זהב , ובאשר לחזהו מברזל, זה מלך עמי פרס, שהוא שייך אחרי בנך, כך נחלתם להיות חזק כמו ברזל , ולגבי הומור שלו, הוא הולך למלך אנשי פרס והעם מחלוקת על המלך בכל כפר עד שהמלך ימלוך במשך יום ויומיים חודש וחודשיים, ואז הורג לעשות אין לאנשים כוח על זה מכיוון שלא היה כוחו של הפטיש על שני אנשי החרס , בעוד הם גם שלחו אלוהים – הקב~ה – נביא ארץ הערבים ווזאר על שאר העם של פרס ושאר מלך בנך, שלך והרס ואולך כדי לא לשמור עליו שום דבר כמו שהסלע בא והשמיד את האליל ….

…חמור . ואם מדובר בעשרים ותשע, זה מעיד על טובות, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מותם של האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , ומיטב הפרדסים היה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי לשאתם כאסירים אל ביתו אדמה . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת. , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים וגדולה, והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, הגשם יהיה רב, ובצורת מתרחשת בתחילת השנה, ופורייה בסוף, והארבה תהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה הצביע על חוסר הגשם באותה שנה במגרב, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב והיעדרו יותר חכם .. ואם זה עשרים ותשע זה מעיד על טוב, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מות האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , וטובת הפרדסים הייתה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי להוביל אותם לארצו כמו אסירים . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו, והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים ושיטפונות הנילוס שלה והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, אז הגשם יהיה הרבה, ויהיו בצורות בתחילת השנה, ופוריות בסוף, ו הארבה יהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה מעיד על חוסר הגשם באותה שנה במרוקו, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב, והיעדרו חכם יותר ….

…אם שריפה תיפול מהשמיים, אנשים יסבלו ממחלות, אבעבועות שחורות ומוות, או ממחירים גבוהים, או שהצמח יפגע בארבה . והשמיים עשויים להצביע על הסולטאן או על ארמונו . מי שעולה אליו בסולם או בחבל, הוא יקבל מעלית מהמלך, ואם יעלה בלי סולם או חבל, יהיה לו חשש מהסמכות ובתוכו הבל . ואם הגיע לגן עדן הוא הגיע למטרת העניין, ואם הוא היה חולה כשהוא ער ואז לא שב לארץ, הוא יגווע ממחלתו . באשר לקרבה לגן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים הכל יכול, לאנשי הציות והמעשים הצדיקים, ואולי זה מעיד על קרבה לאימאם, לסולטן, לעולם, לאב, לבעל ולמאסטר . אולי הנפילה משמיים לארץ הצביעה על הרס הסולטאן אם הוא היה חולה . ונפילת השמים עשויה להצביע על הארץ הצחיחה . והערבים קוראים לשמי הגשם כי הם באו מהשמיים . ואם השמיים נפלו על אדם, והוא היה חולה בחיים ערים, הוא מת, ומי שעלה לשמים וייכנס אליו יקבל קדושים מעונה וזכה לכבוד האל . השמיים התחתונים הם מיקום הירח, והירח הוא בפרשנותו של השר . אם הוא ראה שבשמיים השניים הוא הגיע לנימוסים, מודיעין ומנהיגות, ושהשמיים השניים נועדו למרקורי . ואם ראה שבשמיים השלישי הוא קיבל ברכה, המשרתת שלי, מתיקות של שמחה, ושהשמיים השלישי נועדו לנוגה . אם ראה שהוא נמצא בשמיים הרביעיים, הוא השיג מלך, סמכות ויוקרה, ושהשמיים הרביעיים הם השמש . ואם הוא רואה שהוא בשמיים החמישית, הוא הגיע למנדט המשטרה או לקרב, ושהשמיים החמישית מיועדים למאדים . ואם הוא רואה שהוא בגן עדן השישי, אז הוא מבורך בפסיקה, משפט, סגפנות ופולחן, והוא איתן, והשמים השישית מיועדים ליופיטר . ומי שרואה שהוא בשמים שביעית, הוא ישיג רכוש וחקלאים, והשמיים השביעית היא שבתאי . אם הוא יראה שהוא מעל השמיים השביעית, אז הוא יקבל גובה גדול, אבל הוא ייגווע . אם השמיים ירוקים, הגידולים יגדלו, ואם השמיים צהובים המחלה תגדל בהם . אם צאן תצא מגן עדן, זה שלל, ואם שבעה יצאו, הם ייקללו בדיכוי הכוח . אם שערי השמים היו נפתחים, הגשם היה מתגבר . אם אדם יראה שהוא גנב את השמים והסתיר אותם, אז הוא יגנוב קוראן וישלם אותו לאשתו . אם הוא רואה שהוא מסתובב בשמיים ואז יורד מהם, אז הוא לומד את מדע הכוכבים ונזכר . ומי שרואה שהוא תלוי בחבל משמים, אז הוא הולך לפי הסמכות בדת, ואם הוא רואה שהחבל מנותק, הסמכות שלו תוסר ממנו . ומי שרואה את השמים, הוא מאומץ בפניו, ואז העיד שקר, כי הקב~ה אמר : ( לא היית עד לבריאת השמים והארץ ). ומי שרואה שהוא נפל משמים לארץ, הוא חטא חטא . ומי שראה שלשמים יש אור הבוקע מהם הצביע על ההדרכה של אנשי המקום ההוא, ואם החשיכה תצא, זה הצביע על האשליה שלהם . והשמיים הם סימן למדינה, למבצר, לבית ולאישה, הבן והאם, המורה, והמקומות המיועדים להטבה . והשמים מצביעים על השבועה למי שמתבונן בה בחלום, כי אלוהים אדירים אומר : ( והשמיים ארוגים ). והקדוש ברוך הוא אמר : (ואת השמיים עם גלגל המזלות ) , ו שלו ואמר : ( ו השמים ואת טאריק ) , ואולי זה הצביעו על הבניין הנפלא, ואולי השמים הצביעו לים עם העוקץ שלה, ובגלל הבריאה בו של אלוהים אדירים . בחלום, השמיים מצביעים על כל מה שנמצא מעל הראש, כמו מכסה המנוע וגג, ועל מה אויבים כמו הסולטאן להוטים . אולי העלייה לשמיים הצביעה על מחלוקת ועל אנשים זועמים עם קנאה ואויבים . אולי השמיים הצביעו על הכלא, והעלייה אליו היא עדות להעלאת המידה ….

…ומי שראה דרך עליו, הוא יכה על ידי הבית עד סוף ימיו . מי שהפרח הופיע עליו, הוא קיבל את החסד וכך גם צדק . ומי שרוכב על כוכב לכת, תהיה לו סמכות, שיפוט, תועלת ושלטון . כמה מהם אמרו : מי שרואה שכוכבי הלכת יצאו מהשמיים, כספו נעלם, אם הוא עשיר, ואם הוא עני, הוא ימות . כי מי שרואה כוכבים קטנים בידו, הוא ישיג זכר או שליטה בקרב אנשים . ומי שרואה כוכב לכת על מיטתו, אז הוא מוזכר, ואז הוא עולה על חבריו, או שהוא משרת אדם מכובד . ומי שראה את הכוכבים התכנסו ונדלקו, הוא מציין שהוא ירוויח טוב מבחינת נסיעות . אם הוא נוסע, הוא ישוב למשפחתו בהנאה . כמה מהם אמרו : מי שרואה את כוכבי הלכת מתחת לגג, הרי שזו עדות רעה, והיא מעידה על הרס בית בעליו, והיא מעידה על מותו של בעל הבית . ומי שרואה שהוא אוכל את הכוכבים, הוא אוכל אנשים ולוקח את הכסף שלהם . ומי שבולע את זה בלי לאכול, האנשים האצילים יתערבו בענייניו ובסודו, ואולי יעלבו את החברים, שאלוהים יהיה מרוצה מהם . ומי שקולט את כוכבי הלכת, הוא ילמד מהמלומדים . באשר לחמשת המכוניות, שבתאי : בעל ייסורי המלך . הקונה : בעל כספי הנכס . ומאדים : בעל המלחמה של המלך . ונוס : אשת המלך . ומרקורי : סופר המלך וסוהיל : פרסום, וכך היה פריק . אל-שרי : פולחן ללא אלוהים, יהא מהולל ונעלה, ופרשנותו כוזבת . בנאת ארון מתים : מלומדת מכובדת, כי היא אחד הכוכבים שהוא מדריך בחשכת היבשה והים . ומי שרואה את הכוכבים מפוזרים מהשמיים, זה מוות של מלכים או מלחמה בה קבוצת חיילים נספתה . ומי שרואה שהתיבה מסתובבת איתה או זזה, אז הוא נוסע ועובר מהבית לבית ומצבו משתנה . ומי שהופך כוכב מהכוכבים שהוא מונחה על ידו, אז אנשים צריכים אותו בענייניהם, בניהולו ובדעתו ….

…זבובים : אדם חלש, עקשן ומלוכלך, ואכילתם היא פרנסה מלוכלכת או כסף אסור . זבובים רבים הם אויב מזיק, אך אם המטייל רואה את הזבובים נופלים על ראשו, הוא חושש שיעבור את הכביש וילך עם כספו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם הזבובים שודדים מהם משהו, הם לא ישמור אותו ממנו . ~ כמו כן, אם הזבובים נופלים על משהו ממנו, כלומר מכספו, גנבים חוששים ממנו . ונאמר מי הרג זבוב, קיבל מנוחה ובריאות הגוף ….

…קר אם חלמת שאתה סובל מקור, זו אזהרה כדי שתוכל לבחון היטב את התנאים שלך . יש אויבים שמבקשים להשמיד אותך . גם בריאותך מאוימת . קר אם אתה חולם שאתה בברד של ברד, אתה תפגוש הצלחה מועטה בכל התחייבות . אם אתה צופה באבני הברד הנופלות באור השמש והגשם, אתה תהיה עייף מדאגות לזמן מה, אך המזל בקרוב יחייך אליך . באשר לילדה, חלום זה מעיד על אהבה לאחר זלזול רב . שמיעת כדורי קור פוגעים בבית מעידה על מצבים מציקים ….

…ואל-כדורי פירש איש ארוך-חיים לאמירתו של הקב~ה ולקודור של ראשי הפסוקים ….

…גשם : מעיד על רחמיו של אלוהים, דתו, הקלה ועזרה, ידע, הקוראן והחוכמה, מכיוון שמים הם חיי הבריאה וטובת האדמה, ובאובדן הרס האנשים והבקר והשחיתות העניין ביבשה ובים, אז מה דעתך אם המים שלהם הם חלב, דבש או שומן . זה מעיד על פוריות, שגשוג, מחירים זולים ועושר . מכיוון שהוא הסיבה לכל זה, והוא מופיע, וכיצד, אם מדובר בחיטה, שעורה, שמן, תמרים, צימוקים או אבק ללא אבק, וכן הלאה, מה שמעיד על כסף ופרנסה, וזה עשוי להצביע על צרכים לרדת מהשמיים כמו ארבה, ברד או רוח, במיוחד אם הם נמצאים בו אש או מימיו היו חמים, כי אלוהים, כבוד לו, ביטא בספרו את מה שגילה לאומות ייסוריו עם גשם, כמו האומר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם, כך הגשם של האזהרים .~ ואולי מסומן על ידי מרדה ודם שנשפך, במיוחד אם מימיו היו דם . ואולי המחלות והמחלות מסומנות על ידי אבעבועות שחורות והציור, אם זה לא בזמן ובזמן שהוא מזיק לקור שלה ולנקודה הטובה שלה, וכל מה שפוגע באדמה ובצמחיה ממנה מזיק לגופים שנוצרו גם ממנו וגדלו בו, אז מה אם הגשם היה במיוחד בבית, כפר או יישוב לא ידוע, ואולי זה הצביע על מצוקתו ויסוריו של הסולטאן, כמו יריבים וסדרים, במיוחד אם זה היה גשם עם חיים, וכן הלאה . בין עדויות הייסורים, ואולי עדויות לרפואה, לתבונה, למניעה ולחופשה עבור מטיילים, בעלי מלאכה וכל מי שעובד באוויר הפתוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אם יש בך נזק מגשם .~ מי שראה גשם ציבורי במדינה, אם העם היה בפריון ירוד, מחירם היה זול, אם עם גשם כפי שהוא ראה אותו, או על ידי חסד שלו, או ספינות שהציעו אוכל . ואם היו בדיכוי, ייסורים ומחלות, אז זה ייעלם מהם אם הגשם היה מועיל באותה תקופה, ואם הוא היה מזיק או שיש בו אבן או אש, מכפיל את מה שהם נמצאים בו, ואת תדירות איתם בהתאם לחוזק והחולשה של הגשם . אם זה היה ריסוס, העניין קל לראיה . ומי שרואה את עצמו בגשם או לכוד מתחת לגג או קיר, אז הוא מזמין נזק באמצעות דיבור ופגיעה . או שהוא היכה ככל שהגשם היכה בו, או שהוא נפגע על ידי מנקז אם הוא היה חולה, או שזה הזמן שלו, או שהמקום היה המקום שלו . באשר לאסור מתחת לחומה, או שהוא נעדר מעבודתו או מנסיעתו או בגלל מחלתו או מסיבת עוניו, או שהוא כלוא בכלא על פי המסקנות בכל היבט זה מקום בו ראה את עצמו ועם התגברות ראייתו ומה בערותו, אלא אם כן שטף בגשם מטומאה, או טיהור ממנו לתפילה, או שוטף את פניו במים, כך ראייתו נכון, או שהוא נשטף בטומאה שהייתה על גופו או על בגדיו, אם הוא היה כופר, הוא הפך מוסלמי, ואם הוא היה חדשני או חוטא הוא חזר בתשובה, ואם הוא היה עני, אלוהים העשיר אותו, ואם הוא קיווה צורך עם הסולטאן או מישהו כמוו הצליח אותו, והוא הרשה לו את מה שהוא עשוי להזדקק לו . וכל סוג רצוי למינו, כי הוא ראוי לשבח, וכל סוג ששונא את סוגו שונא . ואבן סירין אמר : אין הקלה בספר אלוהים אדיר אם יבוא שם הגשם, הוא מעונן, כמו שאמר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם גשם .~ והוא אמר : ~ ואנחנו התקלחנו אבנים עליהם .~ אם זה לא נקרא פרג 'גשם הציבור הרחב, לפסוק : ~ וירדנו משמים, מים מבורכים ~ , ואמרנו כמה מהם : גשם מראה שיירת גמלים, וגמלי השיירה מראים גשם . והגשם הכללי הוא אבסורדי, ואם הוא רואה שהשמיים גשמו חרבות, אז אנשים נגועים בוויכוחים ומריבות, ואם יורד גשם של אבטיחים, הם חולים, ואם יורד גשם בלי עננים, אז הוא לא מכחיש את זה. , כי הגשם יורד מהשמים . ונאמר שהוא הקלה ממקום שאין בו תקווה, ופרנסה ממקום שלא נחשב . המילה גשם ומים שנופלים וכדומה, נכונה יותר בפירוש מהמילה גשם ….

…ציפור מים : הציפור הטובה ביותר בהרמנויטיקה, מכיוון שהם פוריים יותר ופוריים פחות . ובכל מי תופס אותו מקבל כסף השלל, כי אלוהים בכבודו ובעצמו אומר : ~את הבשר של ציפור זה משהו היא חפצה. ” והציפור היא איש של אנשים, כיוון שציפור זו נמצאת בציפורים בכוחן, בנשק, במזון, בכוחו, בנוצותיו, במעופו ובגובהו באוויר. ויש לו אשה עשירה, כי ברווזים הם המקלט והמים שלו, ונאמר שברווזים הם אנשים של סכנה, אדיקות, משמעת וצניעות . ומפי מילתו הברווז, הוא קיבל כבוד והרמה על ידי אישה . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני לוקח הרבה ציפורי מים, אז עשיתי את השחיטה הראשונה, ואז את הראשון, והוא אמר : אם אתה לא רואה מים, זה נוצות שפגע בזה . ומי שרואה את הציפור דופקת מעל ראשה, הוא מגיע למדינה ולשלטון, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והציפור דחוסה ולכל אחד יש ענף. ~ אם הוא רואה ציפורים עפות במקומו, אז הם מקנאים במלאכים . והוא סיפר שחלק מהפולשים ראו כאילו הספר גילח את ראשו ויצא מהציפור בירוק מגולח בשמים, כאילו חזר ברחם אמו, וכתוצאה מכך, ~ אשר יצרנו ובו Naidkm כולל Nkrjkm פעמים אחרות ~ Vqsa על חבריו, ואז עבר לעצמו, הוא אמר : בקשר לגילוח ראשי פגע בצווארי, באשר לציפור, לנשמתי ולעלותה, לשמיים, ולגבי שובי, בבטן האם של האדמה, הוא נהרג ביום השני לחזונו . ובא אדם לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו ציפור באה מהשמיים ונפלה בין ידי ואומרת : זו בשורה משמחת שאתה תהיה מרוצה ממנה ….

…ומי שרואה שהוא ירד מסלע או התאמן בסלע, ואז פירוש זה כמו לפרש הרים, ומי שרואה שהוא מזיז אבנים, הוא נוהג בעניין קשה, ומי שרואה שאבן נופלת מהשמיים על העולם, אם אנשים מצפים למלחמה ולריבות, אז זה קורה להם או חוסר מזל להם, אחרת זה יהיה ארבה במקום ההוא או קר, רוח, או מאוהב בפשיטה או משהו כזה, ומי שראה שהוא היה רוכב על אבן, אם הוא רווק שהתחתן עם מי שראה שהוא היכה אבן במקל שלו, ואז התפוצץ ממנו מים. אם הוא היה עני, הוא התעשר או עשיר, אז הוא התעשר ואולי הוא היה פרנסה עשירה. עדין ורשע…

…באשר לגמלים, מי שרואה שהוא רוכב על גמל לא ידוע, אז הוא נוסע קרוב, ונאמר שמי שראה שהוא רוכב על גמל, נאמר שהוא יפגע בשליט, ואם הוא היה חולה הוא מת, ואם היא ראתה אותו אישה בלי בעל נשוי, ואם בעלה נסע, הוא בא אליה, ומי שראה שהוא ירד מגמל, הוא חלה ומי שראה שהוא נלחם אם הוא ראה שהוא מנצח גמל, אז הוא היה עושק אותו, הוא היה עושק אותו, ואם הוא ראה בפתח ביתו הוא אילום בו, אז הוא ארונו, ומי שרואה שהוא נכנס לגמל ממקום של מצוקה ולא מסוגל להיכנס אליו ממנו, אז זה חידוש. גמל מניב חלב במסגד, מפה או גן ילדים, שכן זו שנה פורייה. ומי שרואה שיש אנשים שהרימו גמל, צרה תיפול עליהם מהשמיים באי מוסריותם, והגמל בפירוש עשוי להיות אישה. אם הוא רואה שהוא הכה בגמל או בברכיו, הוא יתחתן עם אישה מצליחה, ואם הוא רואה שהוא חולב אותה, הוא יקבל כסף מאישה וכל מי שרואה שהוא אוכל בשר של גמל או גמל , ואז הוא חולה ומי שרואה שיש לו גמלים רבים שבבעלותו, אז הוא עוקב אחריות על האנשים, ואם הוא רואה שהוא חולב את זה, יהיה לו כסף מהסולטאן. אם מה שנחלב הוא דם, אז זה כסף אסור או דבש, אז זה מותר ומי שרואה גמל שנכנס לכפר או לארץ גמלים אינם ידועים, ולכן הם נכנסים לאותו מקום כאויב, זרימה או מחלה ומי שרואה גמלים או רמיסת גמלים אחרים, הוא יוכה במצוקה, פחד והשפלה, ואם הוא יראה שהוא הכה מעורות הגמלים, הוא יוכה בכסף…

…שהד ודבש : כסף מירושה כדין, או כסף משלל, או מחברה . ומי שרואה כאילו יש עד בידיו, מציין שיש לו ידע מכובד, ואם הוא רואה את זה כאילו הוא מאכיל אותו לאנשים, אז הוא קורא את הקוראן בקרב אנשים בנימה טובה . דבש לאנשי דת הוא מתיקות האמונה, אמירת הקוראן ומעשי צדק . ובשביל אנשי העולם הזה פציעת שלל ללא עייפות . במקום זאת, אמרנו שדבש מציין את הקוראן מכיוון שאלוהים יכול לתאר את דבריו כריפוי . בסמכותו של אבן סירין נאמר כי אמר : לעד יש פרנסה רבה שבעליה יכולים לקבל מבלי להתעייף, משום שהנאו לא נגע בו . דבש זו פרנסה קטנה מפנים עייפות . אם הוא ראה כאילו השמים ירדו גשם מדבש, הוא ציין את צלאח א-דין ואת הברכה הכללית, ואם הוא ראה כאילו הוא אוכל את השאהד עם דבש על גביו, אז כמה מהמביעים שנאו אותו עד שהוא הסביר זאת על ידי נישואי האם . למדנו שאדם בא אל הנביא, יהי רצון שתפילתו של האל ושלום עליו, ואמרנו : ראיתי חופה שממנה זרקו ממנה חמאה ודבש ואנשים לוקקים אותה, כך שהיא יותר מדי ממנה והיא עצמאית . אבו בכר אמר : תן לי להעביר את זה, אבל זה הקוראן, המתיקות שלו והמתיקות שלו, ואנשים לוקחים את זה . ונאמר כי הנביא, יהי רצון שתפילתו של האל ושלום עליו, אמר : ראיתי כאילו אני בכיפת ברזל, וכשדבש יורד מהשמים, האיש היה ללקק ליקוק אחד ושני ליקוק, והאיש ליקק יותר מזה . חלקם מרגישים . אבו בכר, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : תן לי לחצות את זה, שליח אלוהים . הוא אמר : אתה וזה. הוא אמר : באשר לכיפת הברזל, זה האיסלאם. באשר לדבש שיורד מהשמיים, זה הקוראן. באשר למי שליקק ושתי ליקקים, הלומד את הסורה ואת שתי הסורות . באשר לאלה שחשים בכך, אלה שאוספים אותה, הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר, ~אתה צודק .~ ונאמר כי עבדאללה בן עומר אמר : הו שליח אלוהים, ראיתי כאילו שתי האצבעות האלה נוטפות דבש, ותלתליהן מכופפים . שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : אתה קורא את שני הספרים . והוא ראה אדם כאילו הוא טובל לחם בדבש ואוכל אותו, אז הוא הפך לאוהב ידע וחכמה, אז הוא נהנה מכך והגדיל את כספו, כי דבש מעיד על הידע הטוב שלו, והלחם היה על שלו עזב ….

…נדיר שהוא סיפר שהמשרת ראה בשנתו בחיי אביו אל-טראקצ'י, כאילו מלך ירד מהשמיים וכתב בכף ידו ארבעה ח"שים הבאים, וכשהתעורר הביא מעבר וסיפר לו מה שראה, והוא אמר: אחרי הח'ליפות בגיל חמישים וחמש מאות וחמישה חודשים ועברו חמישה ימים ….

…ישוע עליו השלום, מי שראה אותו בחלום, כי הוא איש מבורך בעל טובות טובות, נוסע תכוף, איש סגפנות, מרוצה ממעט ומבורך בידיעת הבקשה, או שלא פוגע בו כל נזק באותה שנה, או שהוא הופך לסגפן, תייר עלי אדמות ונמלט ממה שהוא חושש . ומי שראה אותו הרבה יתברך בידע רפואי . ומי שרואה אותו בעיר או במסגד והעם במצוקה או מצוקה, הם יינצלו מכך מכיוון שהוא רוח אלוהים וחסדיו, ואם אמו איתו, אז זה סימן גדול מופיע במקום ההוא . ומי שרואה שהוא השתנה בדמותו או לבש בגד של בגדיו והיה סמכות עליונה, גם אם הוא היה מדען, היתרונות שלו התגברו ושגילו מעלותיו, ואם הוא היה רופא, הצלחתו הייתה להיות גדול יותר . ואם ראה אותו ופחד, הביטחון וחזונותיו מעידים על תהילה וברכה בכל מקום שהוא חי, ואם החולה יראה אותו, הוא יינצל ויירפא . והחזונות שלו מצביעים על הופעתו של משהו שאנשים מתפעלים ממנו ועל השגת הצדק והשגשוג . ואישה בהריון, אם ראתה את ישו עליו השלום, ילדה ילד רופא . וחזונו של ישו עליו השלום מעיד על ספק לגבי הדת, שכן היהודים אמרו : הרגנו אותו וצלבנו אותו. הקב~ה אמר : ( ומה הם הרגו ומה הם צלבו אבל לדמות אותם ). אמר הקב~ה : ( והנוצרים אמרו, המשיח בן האלוהים ). ויאמר הקב~ה : ( אלוהים לא לקח מילד ). אולי הואשם את הרואה בהאשמה בזמן שהוא היה חף מפשע, או אולי הוא שיקר לו או לאמו . אולי חזונו הצביע על החדשות הטובות משום שהטיף לנו הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . אולי החזון שלו הצביע על התשובה לתחנון או לכעס ולחוסר שביעות הרצון, ומכיוון שאלה ששאלו את השולחן ולא האמינו בו או שישו הושחתו על ידי חזירים, בדיוק כמו שמי שתקף בשבת היה קופים מעם משה. , עליו השלום . חזונו מעיד על ההיסוס ממצרים ללבנט ומלבנט למצרים, ואם הרואה היה בטל בתחילת פקודתו, הוא הצביע על מזלו הטוב משום שהוא יורד מהשמיים בסוף הזמן והורג את האנטיכריסט ו ממלא את האדמה בצדק כשהוא מלא בחוסר הוגנות . ירידה זו מעידה על הברכות, הרס הכופרים וניצחון המאמינים ….

…ומי שרואה שהוא הציב את מקדש הירח או לקח ממנו אור, אז הוא יהיה אחד מאלה, וכל מי שלוקח את הירח אבל לא מהשמיים, ולא האור שלו, ולא הקרן, והוא לא חשוך, מעיד על הקלה בעננים, ואם הוא חשוך ואינו במקומו, זה מעיד על הצורך של אחד מאלה בפני הרואה בסדר הדברים ….

…ומי שרואה שהזרם והמים מחלקים את האדמה, אז זה אסון וקנס הפוקד אנשים או אויב שרץ אליהם, או מגיפה שנופלת עליהם אלא אם כן היא יורדת מהשמיים, אז זה טוב ו ברכה לאנשים, וכל מי שרואה שהשטף הלך איתו ואז נמלט, אז עניין קשה פוקד אותו מהסולטאן או ממישהו אחר. מזרם, זה בא מתוך דאגה או מחלה, ומי שרואה שהזרם מכיל מי חום או גשם, ואז הוא פוגע בכסף…

…רעם : זה אולי מעיד על סעודת הסולטאן, מאיים עליו ומאיים עליו, וממנו נאמר שהוא רועם וזורח . אולי הוא הצביע על הבטחות טובות והזמנות קצרות, משום שהוא מצווה על מלך העננים להתרומם ולהיות נדיב לכל מי שאליו הם נשלחו . הרעם מעיד גם על תופי הזחילה והלידה מחדש, עננים על חיילים, ברקים על ראשי חץ ופריטים ודגלים צבעוניים שפורסמו, גשם על שפיכת דם, ורעמים על המוות . מי שרואה רעמים בשמיים, הם פקודות המגיעות מהסולטאן, ואם הוא רואה שמטובתו בגשם והאנשים זקוקים לו, הדבר מעיד על הגשם או על הבטחותיו של הסולטאן הטוב, והוא עשוי להצביע על שני הפרצופים ולהטיף לשני הדברים, גם אם האדם עם החזון הוא מישהו שייפגע מהגשם, כמו המטייל, הקטינים והכביסה והבנייה והקציר, ומי שיעבור את דרכם, או שגשם מזיק לו ועושה את זה ומקלקל את מה שהוא עשה, והם אישרו את זה לפני עלות השחר, כך שהם מזהירים לקחת את המתנה ולהתכונן לגשם, וגם פקודות הסולטן, או פשע בגין זה מזיק . מה דעתך אם הגשם באותה תקופה היה מזיק כמו גשם בקיץ ? ואם הוא רואה ברקים ברקים, אזי משמעות ההבטחה מאושרת במה שהוא מציין . ואם השמש הייתה בולטת בזה ולא היה גשם, אז תיפוף ופריטים שיצאו מהסולטאן כדי לפתוח אותו הגיעו אליו, והבשורה הטובה הובאה לו, או להוביל את החוזה של כמה משליטיו, או לשלוח אותו החוצה או לקבל אותו מחלק מהסרסורים שלו . ואם יש גשם, חושך ורעמים, אז גם מכות מהשמיים, כמו ברד, רוח, ארבה ודוב, או מגיפה ומוות, או סכסוכים או מלחמה אם המדינה היא מדינה של מלחמה, או שאנשים מצפים זה מאויב . כמה מהם אמרו : רעם ללא גשם של פחד. אם הוא רואה רעמים, אז הוא ישלם חוב, ואם הוא חולה, הוא חף מפשע, ואם הוא כלוא, הוא ישוחרר . באשר לרעמים, הברקים והגשמים, זהו כבוד למטייל וחמדנות לתושב . רעם היה הבעלים של כוח משטרה גדול . חלקם אמרו : רעם ללא ברק מעיד על התנקשות, הטעיה, שקר ושקרים, מכיוון שהוא מצפה לרעמים אחרי ברקים . נאמר כי רעש הרעם מעיד על מריבה ומחלוקת . ברק : מציין את הפחד מהשליט, את האיום וההבטחה שלו, להב הלהיטים ואת מכת השוטים, ואולי הסמכות הצביעה כנגד זה, ההבטחה הטובה, הצחוק, התענוג, הרצון וחמדנות הרצון ותקווה, בגלל מה שיש לו בייסורים, בייסורים ובאבן, ברחמים ובגשמים, כי ממה שמתארים אנשי החדשות, מלך העננים שאמון על השוט שלה, וקולו רעם עליו במילים של הקב~ה : ~ הברק מראה לך פחד ותאוות בצע .~ זה נאמר מתוך פחד מהנוסע ותאוות בצע לתושב, החקלאי, בגלל הגשם שהיה איתו . בכל פעם שברק מציין זאת, הוא מהיר ודחוף, בגלל מהירות עזיבתו וחוסר העברתו . מי שרואה ברק בלי אנשים, או שיראה את אורותיו פוגעים בו או חוטף את עיניו, או נכנס לביתו, אם הוא נוסע, הוא יהיה בחופשה, בין אם בגשם ובין בפקודת שליט, ואם הוא חקלאי שאדמתו התייבשה וצמא לנטוע אותה, הוא יטיף לצניעות ורחמים, ואם אדונו, אביו או סמכותו מכעיסים אתו. , וצחק עליו . ומשוררים השוו צחוק לברק ובוכים מגשם, כי הצחוק בקרב הערבים הוא מראה של דברים נסתרים ומראה הסתרות, ולכן הם נקראים אבקה אם הם נרפאים בעפעף כצחוק, ואם יש גשם איתו , זה מעיד על הכיעור של מה שנראה לו ממה שהוא בוכה, אז זה או ברק . מילים בוכות, או שוט שבוכה אותו, והגשם יהיה הדם שלו או חרב שלוקחת את נשמתו . ואם הוא חולה, ראייתו זורחת ועיניו דומעות, ומשפחתו בכתה ואמרה את התמדה שלו ומהר מותו במהירות, ומי שרואה שהוא אכל את הברק או היכה אותו או את ענניו, אז אדם קורא אותו לעשות משהו צדיק וטוב . וברק מעיד על פחד עם תועלת . ואמרו שברק מעיד על התועלת ממקום רחוק . ומי שראה ברק שורף את בגדיו, אשתו תמות אם היא הייתה חולה ….

…ומי שרואה שהוא לקח את השמש בידו, אבל לא מהשמיים, ולא מאורה, ולא מהקרן, ושלא היה חשוך, הוא היה מקבל הקלה מהעננים, גם אם היה חשוך, והוא היה לא במקום שהסולטן נזקק לראייה בעניין ….

…באשר לארונות וכלים, מי שרואה שהוא קנה ארון מתנה, ניתן לו אותו או נשלח אליו מהשמיים, הוא יתברך ברכוש, בידע, בחלום, בפרנסה ובשלווה. הארון עשוי להיות אשתו של האיש או חנותו. אם הוא רואה שקרתה בהם תאונה, או מי שרואה גולה, בגד, שק וכדומה מכל הכלים, זה מיכל למה שיש בו משהו, ואולי זה היה הלב האנושי כלי למה שיש בו טוב או רע, ומי שרואה שהתיק שלו נקרע בתחתית ונעלם ממנו, אז התיק הוא גופו והכסף הוא נשמתו, אז הוא אבוד בהכרח ומי שרואה שהוא נושא תיק ריק אזל גילו, ומי שרואה שהוא קנה פגם או ספל וכדומה, אז הוא מתחתן עם אישה, ומי שרואה שהוא נושא משהו מזכוכית שבורה, אז יש לו כסף, ומי שרואה שיש בידו ספל מים ונופל מידו ונשבר והמים נותרים בידו, אז אשתו יולדת ילד ובנה נשאר ומי שרואה סירים בביתו עשבי תיבול או מחבתות או סירים או מחבתות ואנשים מכירים אותם. אם יש אדם חולה שמת, ואם החולה אוכל מהם, זו עדות למותו. הסירים עשויים להיות סימן לערך הבית ולמספר בעלה, ומי שרואה שהוא מנגב את המנורה שלו או מתקן את נימתו, זו בשורה משמחת לגבי בטיחות הראייה שלו, הבריאות שלו המחפש, ומי שרואה בקנון, כוח או מסרג'יה, שחיתות טובה או רעה הערך של זה הוא בערכי הבית, ומי שרואה משהו מכדים, טקסים, נסיבות וכלים, כי כולם נשים ומשרתים, מה שראה בהם טובות או שחיתות, אז זה מתפרש במשרתים ועבדים והגרזן הוא משרת והמשחה הוא משרת….

…חזונו בחלום מעיד על פרנסה ויתרונות, ותרופה למחלות הצטננות, במיוחד לאלה שחיו ממנה . אולי שלג ואש הצביעו על היכרות ואהבה, ושלג זה לא כיבה את האש . אם נראה שלג בעונתו הראויה, זה היה עדות לעזיבת הדאגות וכפיית האויבים והקנאה, ואם הוא נראה בזמן הלא נכון, זה היה עדות למחלות קור ומחלות . אולי השלג הצביע על כך שהנסיעה משובשת, ודואר, שליחים, מקרונים וכדומה לא הרוויחו . והמנצח בשלג עינה את הסולטאן, נתיניו, לקח את כספם והסתיר אותם, ואת כיעור דבריו עמם, כי אלוהים אדירים אמר : ( אז שלחנו עליהם מהשמיים ) . נאמר : זהו שלג, ואם יש מעט שלג, הרי שהוא פורה . ומי שראה ששלג יורד עליו, הוא נוסע רחוק, וזה עלול להזיק . אם הוא רואה שהוא ישן על השלג, אז הוא מייסר . ומי שמתקרר בחורף או בקיץ הוא עוני . ומי שקונה שלג ומפשיר במהירות בקיץ, הוא יכה בכסף שהוא נח איתו, ונח מהצער במילים טובות, ואם השלג הזה לא מזיק להם ונמס במהירות, אז הוא עייף והם הולכים מהר . אם הוא רואה שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה, אז יורד שלג, אז הוא כמו גשם, וזה רחם שפוגע בהם, פוריות וברכה . ונאמר : מי שיראה שלג רב במדינה שאינה בזמנה, יסבול באזור זה ייסורים מהרשות , או עונש מאת אלוהים אדירים, או משפט שייפול ביניהם . ונאמר : מי שרואה שלג מעיד על שנת בצורת, ומי שייפול עליו שלג, אויבו ירוויח מזה . ואולי הרבה שלג הצביע על מחלות כלליות כמו אבעבועות שחורות ומגיפה, ואולי זה הצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה הצביע על פוריות ועושר, ומי שראה שלג יורד מהשמים וגילה את האדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני התועלת שלה, זה הצביע על שפע האור וברכת האדמה ועל שפע הפריון, אבל אם זה איתו בזמנים שהארץ לא מרוויחה ממנו בצמחיה, אז זו עדות לעוונות הרשות ולחתירה למעשרות . כמו כן, אם שלג הוא בזמן של תועלת או משהו אחר מלבד רוב העניים, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם והמכה הפוגעת בקבוצתם . אולי השלג הצביע על החסימה, על רשלנות הנסיעה ועל הבקשה לפנסיה ….

…באשר ליסמין, אבו סעיד, המטיף, אמר שאדם הגיע לאל-חסן אל-בסרי, והוא אמר שראיתי כאילו המלאכים ירדו מהשמיים והרימו את היסמין מבצרה, אז הוא לקח בחזרה אל-חסן, והוא אמר שחוקרי בסרה חלקו על כך אם אדם ראה אותו בחלום. עצב ועצב כי שמו הפרטי הוא יאס ….

…ואת הירח מועבר שר הסולטאן או המטפל שלו, כמו גם חמשת כוכבי המכונית: ונוס, מאדים, מרקורי, צדק ושבתאי. מי שיראה את טוב לב שלה ואת אחוז ההשתתפות שלה, יהיה לו תהילה וגובה. הוא בירך, ומי שראה שהוא מחקה אותם הונחה ופירש גם על פי פיקוח העם, ומי שראה אותה התכנסו במצב של אור שמש, אז הוא טוב במצב של אנשים מכובדים ומפגש של ענייניהם. הוא אוכל את זה, כי זה נסיגה ונפילה מהאנשים, ומי שראה שהוא לקח כוכב מהשמיים, ואם אשתו בהריון, היה לו בן, ומי שראה כוכבים התנוסס על ראשו או ראה אותה בביתו היה לו כוח ומעלית, ומי שראה כוכב שנפל על הקרקע ציין כי אדם גדול נפל מתפקידו, גם אם היה נעדר, נוכח עליו או בהריון…

…וראה את השמש מתגלגלת לסולטאן, מי שרואה שהוא מחזיק בה או שמסוגל להשיג אותה מהסולטן משיג אותה, ומי שרואה אותה ללא קרן ממנה, אזי ירידה ברשות הסולטאן ונפילתה בידוד, מחלה או מוות, ומי שרואה שהוא הובל או נמנע על ידי עשן שהצטבר ועננים עבים או הושחר או הצהיב או נפל מהשמיים, או שהפשע שלו נעשה גדול יותר, קטן יותר, רחוק יותר, קרוב יותר, נאור או כהה יותר, הוא חשב את מצבו של המלך באופן שמתאים לו, ומי שראה שהשמש משתטחת אליו, הסולטן נוטה אליו ונכנע לו, או צדק רחב מתרחש לצדו, ומי שרואה שהוא והשמש חולק עליו, הסולטן חולק עליו עד כמה שמי שרואה ששתי שמש מתנגשות, הן שתי מלאכים נפגשות, ומי שרואה שהוא משתטח לשמש או לירח מציין שהוא חטא חטא גדול, שיחזור בתשובה ממנו ומי שרואה את זה השמש עלתה בביתו, ואם הוא רווק הוא מתחתן עם אנשי בית הסולטן ומשיג את סמכותו כפי שראה מאורו ומי שראה את השמש היא נעדרה או נעדרת, כי העניין בו הוא מבוקש או טוב או רע עבר, ומי שרואה שהשמש עלתה ללא התחלתה, אז זה סימן ואירוע מתרחש ומי שרואה שהוא נפגע מחום השמש , יש לו עוול מהמלך או מסגניו, והשמש גולשת גם על האישה אם זה היה עבור סולטן, נשיא או אישה יפה, וזה גם מתפרש בזהב לפי הנדרש מהמדינה. הוא נראה, והשמש עשויה לגלוש עם הירח על ידי ההורים, ואם אחד מהם נופל או שאורו נעלם, אחד ההורים מת….