…אם הוא רואה שמלך היכה בצוואר צאנו, הוא מפרגן לחוטאים ומשחרר את צווארם . ופגע בצוואר בממלוקים, מעיד על שחרור . ונאמר כי מי שראה כי צוארו הוכה, על ידי פסיקתו של השליט, או על ידי ניתוק הכביש, או במלחמה או בכל דבר אחר, כי זה ראוי להערכה למי שהוריהם נותרו, והיה לו בן, ושהראש דומה להורים, כי הם הגורם לחיים, וזה דומה גם לילדים לצורך הדימוי . אם הוא רואה שהוא פוחד, או מי שנידון למוות, הוא ראוי לשבח, משום שאסון פוגע באדם פעם אחת, ולא פוגע בו בפעם השנייה . באשר לחלפני הכספים ובעלי ההון, הדבר מעיד על כך שההון שלהם נעלם . וזה מעיד על המטיילים בשובם ובמתדיינים את הניצחון . כי אם הגוף מנותק, הוא לא יבריא ….

…ומי שרואה שידיו מתייבשות, אז הוא מעט טוב, ונאמר שהידיים מנותקות לחיים ארוכים ….

…משקה טודי אם אתה שותה את טודי בחלום, זה מצביע על אירועים משמחים שישנו את תוכניותיך לחיים ולחיים . ~ טודי הוא משקה אמריקאי מקומי .~…

…ומי שרואה שהוא הכניס לפיו את מה שקורה לו עם התרופה, אז זה טוב בדת שלו, או מה שקורה עם אוכל טוב בעולמו, או מה שקורה עם שנאה ללא תועלת, זה ההתרחשות של דאגה ומצוקה, ואם זה מתוק עם טעם וריח טובים, זה עדות לחיים טובים ומי שרואה את פיו זה התרחב, כי זה מאוד ראוי לשבח, ואם הוא רואה את זה, הלב שלו הצטמצם, ומי שרואה כי ריח פיו טוב, אז הוא משמיע ממנו מילים טובות, ואם הוא רואה כנגד זה, אז הביטוי שלו נגדו. ומי שרואה שפיו קשור או צלחת מעיד על מוות, מחלה או שתיקה, ומי שרואה שלפיו יש רסן, הוא עשוי לעבור בצום לאנשים צדק, ואם היה בין אנשי השחיתות, הוא נשף…

…צליבה : מקום הפיכחון, עמדת הילד והכוח, כך שמי שרואה את הצליבה שלו הוא חזק, יהיה לו שכל, ונאמר ילד חזק, ונאמר שהצליבה היא איש חזק תלוי בו, ואורך אורך הסכום ראוי לשבח, ומעל הגבול עדות לקירבת החיים ולחיים שעזבו, כמו כן קוצרו הוא עדות לחיים קצרים וטובים . השומן והעוצמה בגוף הם כוחם של דת ואמונה. אם הוא רואה את גופו כגוף חי, אז הוא מראה מה מסתיר איבה . אם הוא רואה שיש לו מנגנון כמו מנגנון של איל, אז יש לו בן מוח שחי אחריו . ומי שרואה שגופו הוא מברזל או מאבנים – הוא ימות . אם הוא רואה גידול בגופו ללא נזק, הרי שזו גידול בברכה עבורו, ואדם שאינו פעיל בזיכרון, עם מעט כסף, הגיע למעבר חצייה ואמר : ראיתי כאילו גופי גדל והתרבה, והיה לי אור ופאר, וכאילו הייתי פזיז, והלכתי בהרים והתעלה עלי . המעבר אמר : אתה תהיה ראוי לכך, ותכה מלך ויהפוך לעושר וגאווה . זמן קצר לאחר מכן הוא יצא עם הפולשים והיה אמיץ, אז הוא הביס את הפוליתאיסטים והשיג כסף ושלל ….

…חרק זוחל לראות חרקים זוחלים בחלום מעיד על מחלה ובעיות רבות . אם אתה מצליח לברוח מזה, זה אומר שתסבול מהצלחה קטנה בעסק שלך, ואם אתה לא מצליח להיפטר מזה, זה אומר מוות עבורך או עבור קרוביך . אם אתה חולם שחרק זוחל תוקף אותך, אתה יכול לצפות לבעיות חמורות בימים הקרובים . אם הוא יהרוג אותה, היא תוכל לעבור מכשולים . אם אתה רואה חרק מת חוזר לחיים, זה מצביע על כך שהמחלוקות והבעיות שלדעתך מתות יחזרו בצורה חזקה ועוינת יותר . אם אתה תופס חרק זוחל מבלי לפגוע בעצמך, הדבר מעיד על כך שהמרירות והמצב הרע של חבריך יגרמו לך דיכוי, אך תצליח להחזיר את המים לנחליהם . אם ילדה רואה סוגים שונים של חרקים, עליה לצפות להרבה מחלוקת ומריבות . החבר שלה יתחיל לארוג את הרשת שלו סביב בחורה אחרת . אם אחד מהחרקים הללו נושך את זה, זה אומר שיש יריב שיתחרה במאהבה ויחטוף אותו ממנה ….

…כל משקה צהוב בחלום הוא מחלה . אם הוא שותה משקה בזמן שהוא שונא אותו ולא נותן לו, אז הוא חולה במחלה קלה ואז נרפא . ואם אדם רואה שהוא שותה סירופ דבש, תפוח או אס, אז לעשירים יש טוב ולעניים רעים . ותועלת סיידר . ומי ששתה בחלום משקה למען מטרה, מעיד על היעלמותו, אם היה קיים, אחרת שתייתו מעידה על התרחשותה של אותה מחלה . משקה משלשל הוא סימן לנדיבות או להראות סודות . ומה שמרגיע את כאב הראש של המשקאות מעיד על חסד לאויבים, ועל תשלום מתנגדים עם פוליטיקה טובה . ומה שנראה צבע מעיד על שמחות, תענוגות וטובות . ושתיית הוורדים והג'ולפים מעידה על חוסר אמון במי שמבטיח . ומי ששתה משקה לא ידוע בחלום מעיד על וודאות מוגברת והגשמת נדרים, במיוחד אם זה היה משקה ריחני, ואם זה משקה מסריח, זה הצביע על חוסר האמונה של ברכות וכפירה מהדת . אם הוא רואה שהמתים נותנים לחיים משקה טעים וריחני, אז הוא מצווה אותו לעשות את הטוב ואסור עליו לרע, ומציין שהמת נמצא בשמיים . אולי המשקה הלא ידוע מתייחס למשקה של אנשי האמת ואנשי הטיפול . אולי משקה עם כוס מעיד על שתיית כוס מאנון ….

…ומי שרואה שהוא השלים את תפילתו ואז מבקש סליחה מאלוהים אדירים ומפנה אותו לכיוון הצ'יבלה, אז תפילתו תיענה, ואם פניו לא פונים אל הצ'יבלה, אז הוא עושה חטא, אז הוא חוזר בתשובה מזה ….

…הוא נמצא בחלום סלאח בדת . ואם יראה חשיש שמנבט על גב כף ידו, הוא ימות, וחשיש נובט על קברו . אם הוא רואה חשיש שנובט במקום, כמו מסגד או בית, זה מעיד על נישואי תערובת . ולמי שגדל חשיש תהיה פריון וטוב . ואם הוא רואה חשיש בידי אנשים, הוא פורה באותה שנה . נטיעת חשיש על הגוף היא יתרון עשיר, ואם הוא גדל כשהוא מכה בצמח שלו, הוא לא אוהב, אלא אם כן הוא חולה ומעיד על מותו . האשיש הוא פנסיה, ובעלי חיים ובעלי חיים הם כמו כסף העולם בו כל אדם משיג את מה שאדוניו חילק ופרנס אותו . ומי שרואה שהוא בחשיש שהוא אוסף או אוכל והיה עני, אז הוא מתעשר, ואם הוא עשיר, הוא גדל, ואם הוא סגפן בעולם הזה ורוצה בכך, אז הוא חוזר אותו והוא מוקסם ממנו . עשב מותר הוא פרנסה מזיקה וחיים מרושעים . לראות את האשש בחלום מציין את הקלת הדאגות והמלאכים, ואולי מעיד על השוטר . ראה גם ערבה ….

…וג'ביר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שראה שהוא רעב, אז הוא אכל, ואם האכילה הייתה עם רצון והיה טוב, זה מעיד על תשובה מתמדת, ואם האכילה לא הייתה טובה, אז הוא חוזר בתשובה ועושה לא להמשיך . ~…

…דקדוק לראות בחלום מעיד על קישוט ושיפור הדיבור . אולי החזון הדקדוקי הצביע על רוע, מכות והמצאה . ומי שנכנס לחלום מבחינה דקדוקית והיה מאלה שמזייפים דיבור, הוא דבק באמת ויודע זאת, ואם הוא כופר הוא הופך למוסלמי, ואם הוא חוטא הוא חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול . ואם זה היה גמגום, חיק, מחרטת, אמנות או מטומטם, שאלוהים ירפא זאת . ומי שרואה בחלום שהוא הפך לדקדוק או ישר מדגיש את עושרו לאחר עוניו, ביטחונו ממחלתו והצלתו ממצוקתו ….

…אם אחד הכוכבים גדול יותר מהשני . באשר לנפילת הכוכבים לארץ או לים, או שריפתם באש, או תפיסת הציפורים, זוהי אינדיקציה למוות המתרחש בקרב אנשים, או שנהרג על פי מספר האנשים מעטים, וזה עשוי לקרות במין ללא יחסי מין, אם מין הנופלים ידוע מכוכבי הלכת וממלך הכוכבים בחיקו, או שהוא רועה אותו בשמיים, או מפנה אותו באוויר , אם הוא היה ראוי לסולטאן הוא היה משיג אותו, והוא היה שליט על העם, שופט או מופתי . ואם זה היה נמוך מזה, אולי הוא היה שוקל אסטרולוגיה . באשר ליפול עליו או על ראשו, אם היה חולה הוא מת . ואם שיקרו לו חובות של אסטרולוגים, או שהוא עבד של משרדים, הכוכבים שלו נפלו והוא התבקש מה הוא חייב . כמו כן, אם היה רואה את גופתו הוא היה חוזר לכוכבים . או את ראשו, ואם הכוכבים היו אסטרולוגים עבורו על העם, הם הגיעו אליו והתאספו אליו, וכמו כן אם הוא קוטף אותם מהאדמה או מהשמיים, הם היו ניגשים אליהם ממנו . ואם הכוכב נופל על זה שנעדר הוא ייתן לו, ואם הוא נופל על אישה בהריון, היא תביא לעולם ילד בשם מכובד, אלא אם כן זה מכוכבים זמניים כמו בנות של הארון, המשוררים והפרח, כך שהאדון הוא עבד על פי אזכור הכוכב, יופיו ומהותו . זה עשוי להצביע על מותה של האישה ההרה, אם יאושר על ידי עד איתו המעיד על המוות . באשר לראות את כוכבי הלכת ביום, זו עדות לשערוריות והכפשות, תאונות קשות, אומללות וחוסר מזל . ובהתאם למידת החזון, כלליותו וספציפיותו, ושפע הכוכבים ונמוגתם, אל-נביגה אל- ד'וביאני הזכיר יום מלחמה : כוכביו והשמש עולים … וגם האור אינו אור וגם החושך אינו חושך. אל סר . אם אין בו אור, הרי שזו פורענות המאחדת בין האצילים מבין העם . אם הוא רואה שהוא עוקב אחר הכוכבים, אז הוא בדת של שליח האל, עליו השלום ועל חבריו ועל האמת . אם הוא רואה שהוא גונב כוכב מהשמים, אז הוא גונב משהו מסוכן מהמלך ומחפש אדם מכובד . ומי שיראה שהוא הפך לכוכב, הוא ייפגע מכבוד ויוקרה . ומי שיראה שהוא לקח כוכב לכת, יהיה לו בן מכובד גדול . אם היה רואה שהוא מושיט את ידו לשמיים ולקח את הכוכבים, היה משיג סמכות וכבוד ….

…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….

…ומי שרואה שהוא מתכוון להקיא, אז הוא חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול ….