…ומי שרואה שהוא לוקח מים במיכל זכוכית חדש ושתה אותם, אז אשתו נכנסת להריון, ואם הם נשברים, האם תמות והילד נולד, ואם זה אחרת, הוא יסרב לעשות זאת ….
חולם על חיסכון במיכל הדגים
(22 פירושים ומשמעויות של חלומות על חיסכון במיכל הדגים)באשר לדגים, מותר להשיג כסף ופרנסה ….
…הבור נמצא בחלום מציין את האישה כאשר מים מופקדים בה, ואולי כל מה שמופקד בה, כמו התיק, הארון, החזה, המזבלה וכדומה . המכלית מציינת את כל מי שמכיר את הסוד, כמו בן הזוג והילד, ואם יש מים במיכל הנפט, זה מעיד על קיפאון ומצוקה . אם מכלית המים הופכת לשמן, זה מעיד על עושרם של אנשיה . והמכלית של רבאט והמסגד מעידה על האימאם או המתבונן בו . אם הבאר הופכת לטנק, זה מצביע על תיווך במצבם של אנשיה . אם היו במיכל גהי, דבש או חלב, זה הצביע על כך שהאישה בהריון . אולי המכלית מציינת את החלל המשומר של מה שיש בו עד להסרתו, ומעידה על הקלות שבמיקום הקשה, הכבוד והמצוין, ומעידה על ביטחון מפחד ….
…דג : סיפרו שאדם הגיע לאבן סירין ואמר : ראיתי דג על שולחני שאני ואעבדי אכלנו מגבו ובטנו . הוא אמר : חפש את עבדך, כי זה יקרה למשפחתך . הוא חיפש את משרתו ואם היה אדם . דג מלוח בגריל הוא מסע בחיפוש אחר ידע, או פלוגה של צ'יף, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שכחנו את הלוויתן שלהם .~ ומי שתופס דג צלוי רך, הוא יפגע משלל וטוב, שכן סיפור שולחן ישוע עליו השלום, והדג הצלוי ימלא צורך או יענה לתביעה או פרנסה רחבה, אם האדם אדוק . אחרת, יוטל עליו עונש . אם הוא רואה שהוא שילש את הדגים הצעירים בקמח וטיגן אותו בשומן, אז הוא מוציא את כספו על משהו חסר ערך עד שהוא הופך להיות בעל ערך והופך טעים וישר . ונאמר שהדג ראוי לשבח, במיוחד הגריל, למעט הדגים הצעירים, מכיוון שקוציהם יותר מבשרם, וזה מעיד על איבה בינו לבין בני ביתו, וזה מעיד על התקווה למשהו בלתי מושג . ואכילת דגים מלוחים מעידה על טוב ותועלת באותה תקופה . באשר לטעם הדברים : פרשנותו שונה בהתאם לנסיבות שונות. אם הוא רואה כאילו שטעם משהו, אז חפש הנאה ופינוק, כי הוא משיג הקלה וחן, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם טעמנו אדם מאיתנו, שמחו בזה .~ אם הוא רואה שהוא טעם משהו ונראה שהוא מר, אז הוא מבקש משהו שיפגע בו . אם ראה כאילו בלע אוכל חם וגס, הדבר מעיד על כך שפרנסתו מצוקה ….
…חדר אם אתה רואה את עצמך בחדר יפה ומרוהט ברהיטים יקרי ערך, זה כולל הכנסה פתאומית, בין אם באמצעות ירושה מקרובי משפחה שאתה לא מכיר, או באמצעות ספקולציות מסחריות . באשר לילדה, החלום הזה אומר שזר עשיר יציע לה נישואים יפהפיים ויציבות . אם החדר פשוט עם ריהוט, חלקו בהכנסות מספיק עם חיסכון בהוצאות ….
…כסף אם אתה מוצא כסף בחלום, זה מנבא שתתמודד עם בעיות פשוטות, ואחריהן הרבה שמחות ושינוי מצב . אם שילמת כסף בחלום, זה סימן רע . אם תפסת מטבע זהב, זה מנבא טובות כלליות ועונג . אם אתה מפסיד כסף בחלום, זה מנבא שתתמודד עם כמה טלטלות בסביבה המשפחתית, והעסק שלך יעיד על כמה מלכודות . אם ספרת כסף בחלום ומצאת שהוא חסר, זה מנבא שתשלם סכום כסף ויהיה עצוב על כך . אם חלמת שגנבת כסף, זה מנבא שאתה בסכנה ועליך לשקול את צעדיך . חיסכון בכסף בחלום מסמל עושר, עושר ושקט נפשי . אם אתה חולם שקנית כסף, זה מנבא שתשכור משהו. אם אתה רואה את עצמך בחלום צופה בסכום כסף, זה מעיד על כך שעושר ויוקרה אינם רחוקים מהישג ידך . אם חלמת שמצאת גליל ניירות ערך ושבחורה ביקשה ממך, זה מנבא כי חבר שלך יגרום להפסד שלך במסחר שלך . האדם שראה את החלום יגלה שהוא חי רחוק מהמציאות ומבזבז את כספו באופן לא מודע . חלום מסוג זה הוא אזהרה . אם אתה חולם שיש לך שפע של מזומנים, אך הוא עשוי ללוות, זה מנבא שאחרים יסתכלו עליך כעל אדם בולט, אך מי שניגש אליך יגלה שאתה שכיר חרב ורגיש . אם בחורה חולמת שהיא מוציאה כסף שאול, זה מנבא שהיא תיתפס מרמה ותאבד חבר יקר ערך ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר כי ארבה הוא סוג של ייסורים מאת אלוהים אדירים. מי שרואה את זה במקום של חברה מעיד על כך שירד חושך לשם, והוא לוקח את זה ואכל זאת פרנסה, ופגישתו במיכל מתפרשת בדירמות או דינרים ….
…מים : מציין את האיסלאם ואת הידע ואת החיים, הפוריות והשגשוג, מכיוון שהם מכילים את חיי הכל, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ בואו ניתן להם מים שנשפכים מהם כדי לסבך אותם בתוכם .~ ואולי הוא ציין את הזרע, כי אלוהים אדירים קרא לזה מים, והערבים קוראים להרבה מים זרע, וזה מצביע על כסף כי הוא מרוויח איתו, אז מי ששתה מים טהורים טהורים מבאר או מים השקיה ועשה לא לספוג את האחרון ממנו, אם הוא היה חולה, הוא יחלים ממחלתו וחייו לא זירזו את מותו. הוא לא היה חולה ונשוי אם היה רווקה, שיהיה לו העונג לשתות ולזרום מים מלמעלה להזכירו, ואם היה נשוי ולא התחתן עם משפחתו בלילה שנפגש איתה ונהנה ממנה . ואם שום דבר מכל זה, אז הוא אימץ את האיסלאם אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע אם הוא טוב, והידע היה סטודנט, אחרת הוא השיג חוב מותר אם הוא היה סוחר, אלא אם כן משהו מקלקל את המים, אשר מעיד על אסורו וחטאו, כגון שתייתו מתפקידם של הדהים. או שמדע הוא כסף מושחת או רע או זדוני . אם המים חומים, מרים או מסריחים, אז הם נעשים חולים, מקלקלים את השתכרותו, ממשיכים בפרנסתו, או משנים את משנתו, עבור כל אדם בהתאם לגורלו ומה מתאים לו ולמקום ששתה ממנו כלי בו הוא היה . לגבי מי שנשא מים בקערה, אם הוא היה עני, הוא היה מרוויח מכסף, ואם הוא היה רווק שהוא התחתן, ואם הוא היה נשוי, אשתו או אמו נשאו אותו ממנו, אם הוא היה מי שרוקן את המים במיכל או את אשתו או משרתו מבארו או משרו או מקרובו . באשר לזרימת המים בבתים וכניסתם לדירה, אין בה טוב, ואם זו הייתה שנה בה אנשים נכנסו לפיתוי, חיבה, שבי, מחלות או מגפות, ואם זה היה בתוך בית פרטי, בדקתי את העניין שלו, ואם היה בו חולה שמת, אז האנשים חיפשו אותו בהספד שלו. בכי ודמעות . כמו כן, אם מרזבים זרמו בבית או שהתפוצצו בו עיניים, הם בוכים בעיניים על מותו של המטופל, או כאשר פרידת הנוסע, או על רוע וספקולציות בקרב תושביה, מצוקות הפוקדות אותו ממחלת הסולטאן . כמו כן, זרימת המים או הקיפאון שלהם מבשרים על כינוס אנשים . זרימתו במקומות של צמחים מאותתת על פוריות, ושפעו ושליטתו על בתי המגורים והבתים מעיני האדמה או זרימתו היא מצוקה של אלוהים אדירים על תושבי המקום ההוא, מגפה גורפת או חרב השמדת אם הדירות נהרסות ואנשים טובעים בה, אחרת זה יהיה ייסור מהסולטאן או מגיפה של מגפות . אם הוא ראה שהוא נתן מים בספל, זה מציין את הילד, ואם הוא שתה מים טהורים בספל, הוא קיבל טוב מבנו או מאשתו, כי הכוס היא תמצית הנשים והמים הם עוברים . כמה מהם אמרו : מי שראה את זה כאילו הוא שותה מים חמים, הוא התעונן, ואם ראה שהוא נזרק למים צלולים, הפתעה . ונאמר כי מעיין המים לעם הצדק הוא טוב וברכה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שתי עיניים זורמות מהם .~ ולמי שאינו פורענות צדיקה . והתפוצצות המים מקיר צער של גברים, כמו אח, חתן או חבר, ואם הוא רואה שהמים פרצו ועזבו את הבית, אז זה יוצא מכל הדאגות, ו אם זה לא יוצא מזה, זה עניין קבוע . אם המקום הזה הוא טהור, אז זה עצב בבריאות הגוף . וכל זה באל-עין כיוון שהיא לא הייתה עוזרת בית, ואם היא הייתה עוזרת בית, אז הוא השכן הכי טוב לבעליו, חי ומת עד יום הדין . וכמה מהם אמרו שאם יראה שיש מים זורמים בביתו, הוא יקנה משרתת . ואם הוא רואה כאילו העיניים התפוצצו, הוא מקבל כסף בנזיפה . ומים טהורים הם זולים והוגנים, ומי שרואה את זה כאילו הוא שתה יותר מדי מים מאשר הרגלו להעיר, חייו יהיו ארוכים . נאמר כי שתיית מים מהווה ביטחון מפני האויב, והלעיסה היא טיפול לעייפות ומצוקה בחיים . ופרש את היד במים תוך ערבוב כסף ובזבז אותו . ומים עומדים חלשים יותר ממים זורמים בכל מקרה, ונאמר כי מים עומדים הם כליאה, ומי שרואה שהוא נפל למים עומדים נמצא בתוך כליאה ומצוקה, ומים מלוחים מעוננים, ולגבי אריות אם הוא מתנקז מהבאר, ואז היא אישה שמתחתנת איתה ואין בה שום טוב . נאמר כי ראיית מים שחורים הורסת את התפקיד, ושתייתם נעלמה . ומים מעופשים הם חיים מייסרים, ומים מסריחים הם כסף אסור, ומים צהובים הם מחלה, ועומק המים הוא בידוד, השפלה והיעלמות חסד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אמור : אם המים שלך נהפכים מדוכא, אז מי מביא לך מים מסוימים ~. המים החמים והחמים מאוד, אם ראה שהוא משתמש בהם בלילה או ביום, הוכה קשות על ידי הסולטאן, ואם הוא ראה כאילו השתמש בהם בלילה, הוא היה נבהל מהג'ין . צער המים הוא קשה ועייף, ושתייתו היא מחלה . קצף מים אינו כסף טוב . ומי ששותה ממי הים כשהם חומים, הם יכו על ידיהם מהמלך . ומי שרואה את זה כאילו הוא מסתכל במים צלולים ורואה את פניו בו כפי שהוא רואה את זה במראה, הוא ישיג טוב הרבה . אם הוא רואה את פניו בזה טוב, אז הוא עושה טוב לבני ביתו . ושפיכת מים היא לבזבז כסף בשאר תנאיו, כגון צרור או גלימת ראיה של העמק, כי הוא חושב שהוא השיג את זה ולא . ואין אוהבים את הכביסה מהמים, בין אם הם צלולים ובין אם הם כהים, חמים או קרים אחרי שהם נקיים, מותר לבצע כביסה, מכיוון שהשחיקה בפרשנות חזקה יותר מהשקעים וההבדלים של המים . ושנוא מעיני מים צער לא רץ . והליכה על מים היא הבל וסיכון, ואם הוא יוצא מזה, צרכיו מתקיימים . ומי שרואה שהוא נמצא בהרבה מים עמוקים ונופל לתוכם ולא מגיע לתחתיתם, אז הוא פוגע בעולם גדול ומתעייף, ונאמר שהוא נופל לעניין של אדם גדול . שטיפה במים קרים היא תשובה ותרופה למחלה, שחרור ממאסר, ביטול חוב וביטחון מפחד . ומי שרואה את זה כאילו שתה הרבה מים מתוקים, היו חיים ארוכים וחיים טובים. אם הוא שתה אותו מהים, הוא השיג כסף מהמלך, ואם הוא שתה אותו מהנהר, הוא השיג אותו מאדם, כמו זה של נהר בנהרות, ואם הוא שלף אותו מבאר, הוא הכה כסף עם טריק והונאה . ומי שרואה שהוא שואב מים ומשקה פרדס ועיבוד איתו, הוא ירוויח מכסף מאישה, כך שאם הפרדס או השתילים יניבו פרי, הוא ייתן לאישה ההיא כסף וילד, וישקה את הפרדס ואת נטיעה, יחסי מין עם אשתו . והמים נמצאים בספל זכוכית של ילד, אם הספל נשבר והמים נשארים, האם תמות והילד יישאר, ואם המים נעלמו והספל יישאר, הילד ימות והאם תישאר . אבן סירין נשאל על אישה שיש לה חזון שהיא שותה מים, אז הוא אמר : תן לאישה הזאת לפחד מאלוהים ולא לחפש שקר בין אנשים . בא אליו איש ואמר : ראיתי כאילו אני שותה מסמרטוטי בגדי, מים טעימים וקרים, והוא אמר : ירא אלוהים ואל תהיה לבד עם אישה שאינה מותרת לך, אז הוא אמר : היא אישה שהצעתי לעצמי ….
…באשר לפיגמנטציה עם חינה ודברים אחרים, אמר אל-קירמני, ~חזון החינה, אם הוא נמצא במיכל, הוא כסף ובשורה טובה .~…
…ומי שרואה שהציל עפר במיכל, הוא יפרש בכך שהוא חוסך כסף למשפחתו ….
…הוא נמצא בחלום חיים טובים, ולכן מי שרואה אותו בביתו הוא אושר, עושר, אוסף, שלל ונישואין, כי אלוהים אדירים אומר : ( הוא זה שברא מים מים אדם, ועשה לו שושלת וקשר ). ומי שיראה שהמים צלולים ושופעים, המחיר יהיה זול וההגינות תפוז . ולעיסת מים מעידה על מצוקה קשה בחיים, ועל שתייה מהם ביטחון מהאויב, ושנה פורייה לשתיין שלו . ואם הוא שתה יותר מים בשינה מאשר היה שותה בערות, זה מעיד על אריכות ימים . ואבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : מים בזמן השינה הם משפט בדת, כי אלוהים אדירים אומר : ( מים בחושך, בואו נסתבך בהם ). וזה אסון, כי אלוהים אדירים אומר : ( אכן, אלוהים מציק לך בנהר, וכל מי ששותה ממנו לא ממני, ומי שלא מאכיל אותו הוא ממני, חוץ ממי שסורק חדר עם היד שלו ). ומי שראה שניתן לו מים בספל, זה היה עדות של ילד . ומי שרואה שהוא שותה בכוס מים צלולים, הוא יקבל טוב מבנו ומאשתו, וכי הכוס היא תמצית הנשים, והמים הם עובר . ומי שיראה שהוא שותה מים חמים, הוא היה נעשה עצוב מאוד . ומי שרואה שהוא במים, אז הוא סבל, סבל ומצוקה . ומי שרואה שיש לו מטמון מים צלול, אז הוא כסף בירושה . ומי שרואה שהוא שואב מים, הוא מחפש שקר בין אנשים . מים עומדים יינעלו . מים מסריחים הם חיים עייפים . מים חמים אם משתמשים בהם ביום הם עונש ועונש, ואם משתמשים בהם בלילה זה פחד מהג'ין . מי מלח הם עמל בחיים . מים אסורים הם כסף אסור . מים שחורים הרוסים . מים צהובים הם מחלה . ומי שיראה שהוא שותה מי ים, הוא יחלה מהמלך . נאמר : תוהו ובוהו מים הוא סולטן לא הוגן . ומי שרוחצים אותו במים עכורים ונמצא במצוקה, הוא ייפטר מזה, גם אם כן . הוא חולה, נרפא על ידי אלוהים אדירים, ואם הוא כלוא הוא ישרוד . מי המלח מעוננים . הוא הרגיש שהוא הולך מעל המים, שכוח האמונה והוודאות באלוהים, ונאמר : הוא נוסע או מסתכן . ומי שנופל למים עמוקים, אז הוא נופל לעולם, וממומן על ידו, ושהעולם הוא ים עמוק, ונאמר : יזכה בהנאה ובחסד . ומי שרואה שהוא מסתכל על מים צלולים ורואה את הפנים שלו בסדר בזה, אז זה טוב למשפחתו ולשכניו . ומי שראה שהוא שופך מים לים, הוא היה מוציא על אישה . והמים העיקריים הם ייסורים ופתיה . ומי שרואה שהמים גדלו בעיירה וחרגו מהגבול, אז תהיה מרדה גדולה וחילוקי דעות, והרשעים יאבדו . ומים מתוקים הם פרנסה מותרת, לב טוב, ידע וחיים למי שקרוב למוות, כי אלוהים אדירים אומר : ( עשינו מהמים כל דבר חי ). ואולי המים הצביעו על האישה בפני הרווקה, והבעל על הרווקה, ואולי שתיית מים הצביעה על שתיית העניים . ומי שהופך למים מתוקים מלוחים נוטש את דתו או נעשה קשה לענייניו . אם הוא נשא מים במיכל, אשתו נשאה . העלייה במים בזמן מחסורם, או היעדרם בזמן עלייתם, הם עדות לאי צדק ותג מחיר . והתפוצצות המים במקום אותם וצער . ומים ירוקים הם מחלה ארוכה . ומשתיית מים שחורים ראייתו נעלמה . ומי שיראה שהוא נשפך במים חמים, הוא יהיה כלוא, חולה, או חולה קשה או מפוחד מהג'ין . ומי שרואה שהבגדים שלו רטובים במים, אז הוא מתגורר במסע או כלוא בגלל משהו שהוא מודאג ממנו . ומי שרואה שהוא נושא מים בצרור או בבגד, או שאי אפשר לשאת בו מים, אז הוא מתנשא לגבי כספו, מצבו או חייו . ומי שרואה שניתנו לו מים בכוס, והייתה לו אישה בהריון, והספל נשבר, אז האישה תמות, ואם המים נעלמו והכוס לא נשברה, הילד היה מת וה אישה תועבר . טליפה במים קרים היא חזרה בתשובה, תרופה למחלות, שחרור ממאסר וסילוק חובות וביטחון מפחד . ומי ששואב מים מבאר מקבל כסף בטריק ותרמית ….
…כסף : הכסף שפוזר עליו במיכל כדי לבטל צורך, והחשופים הם מילים רעות וטעימות . ומי שרואה שהוא שם דרהם בפיו ומוציא פרוטה, אז הוא כופר, והפרוטה היא שיחה בצביעות ובוויכוח, ומי שרואה כסף הנושא את שמו של אלוהים אדירים, אז הוא התיר לעצמו לשמוע ולהאזין לשירה כמו הקוראן . ומי שרואה כאילו בלע דינר והוציא אותו מתחתיתו אגורה, אז ימות על בגידה, כי הדינר הוא חוב, והפרוטה היא הונאה, אמונה ואשליה . חלקם אמרו : כסף מעיד על עצב ומצוקה ודיבור ואחריו עצב . ואמרו שהגרוש מעיד על פשיטת רגל ….
…זכוכית : אין לה הישרדות, זה מהמהות של נשים, ולראות את זה במיכל זה פחות מזיק . ונאמר כי מדובר בדאגה שאין לה הישרדות, וכליה הוזכרו קודם בקטע היין וכליהם . ויהי בחדשות על הסמכות של אום סלאמה, אולי אלוהים להיות מרוצה ממנה, כי היא קמה משנתה בוכה, אז הייתי נשאל על כך והיא אמרה : ראיתי את שליח האל, ושאלוהים יברך אותו ותן לו שלום, עם בקבוק בידו, אז אמרתי, מה זה שליח האלהים? הוא אמר שדמו של חוסין נאסף בו, ועד מהרה הגיע אבלו של חוסין עליו השלום ….
…באשר לצ'יפס המטוגן, הם מתגלגלים בצדדים ומה שבושל היה טוב יותר ממה שטוגן, והאורז המטוגן יותר היה טוב יותר מאחרים מסוגו, ואם זה היה מבשר ציפורים, הוא נובע מה תועלת של נשים על ידי ערמומיות ותושייה, ואם הדגים נצרכים בנסיעה בחברת מג'סטיק ….
…לראות את הבניין שנוצר בשטח, מינימום תועלת פרטית או ציבורית ככל שהוא ראה אותו . אולי הפרשנות לבנייה הייתה בניית גבר עם משפחתו, כך שאם הוא בונה משהו, זה מעיד על עניין הנשים . אם הוא רואה שביתו הרחיב סכום ידוע, הרי שזה יכולתו העולמית, ואם הרוחב חורג מגודלו, אז עם זה ייכנס עם זה ללא רשות באסון, בחתונה או בבהלה . ונאמר : מי שיראה שהוא בונה בניין, יאסוף את קרוביו, חבריו וחייליו . אם הוא שליט, זו חזרת מדינתו, שלמות אושרו וגובה ענייניו בהתאם לעובי ולהידוק של הבניין . אם עקר והוציא אותו, אז הוא הפריד בין כינוס קרוביו, חבריו, חבריו וחייליו, ומדינתו נעלמה . אם הוא רואה שזה מחדש מבנה ישן של עולם, הרי שהוא התחדשות חיי העולם ההוא. אם הבניין מיועד לפרעה או לאדם לא צודק, הרי שזה התחדשות של חייו . אם הוא ראה שהתחיל לבנות, אז הוא חפר אותו מיסודו ובנה אותו מהחלטתו, עד שבנה אותו, הוא נמצא בחיפוש אחר ידע, מדינה או מלאכה, והוא ישיג את מבוקשו . ומי שרואה שהוא בונה בעיירה או בכפר בוניאנה אז הוא יתחתן שם עם אישה, ואם הוא בונה מחימר אז הוא מעטר ומעטר צביעות, אם הוא בונה מחימר אז הוא הרוויח מהמותר, ואם זה נחקק אז זה ידע או מדינה, עם טוהר ושמחה . אם הוא רואה שהוא בנה בניין של גבס ושילם תמורתו תמונה, אז הוא נכנס לשקר, כי בנייה עם טיח והשכר היא צביעות, וצביעות היא בנייה עם טיח ושכר . ונאמר : מי שעושה עבודות גבס עושה מה שאינו מותר לו . ומי שרואה שהוא בונה בניכור, אז הוא מתחתן עם אישה ששמה לא הוזכר בפניו, או שהוא שוכן בניכור ומת . בנייה בחימר היא דת וודאות . ובוץ יבש הוא תועבה של כסף . ומי שרואה שזה בוץ בקברו של הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הוא צריך לבצע את חג'ג ' . ומי שרואה שהבית שלו בוצי וטונה רטובה, אז הוא טוב . ומי שרואה שהוא אוכל את זה, הוא אוכל כסף כמו שהוא אכל . והבנייה היפה מעידה על אינטימיות, אהבה, צאצאים, פרנסה, לבוש מכובד ובכורת נשים . ואולי הקונסטרוקציה ההדוקה הצביעה על עוצמה ועוצמה, או תמיכה וסיוע, ואולי חזון הבניין הצביע על חיים ארוכים, ואולי הבניין הצביע על בונהו, ואם זו כנסיה הוא צוין על ידי נוצרי, ואם זה היה מסגד שהוא צוין על ידי מוסלמי, ואם זה היה בית ספר זה היה צוין על ידי משפטן שלו, או ריבאט צוין על ידי מתפלל סגפני . ומי שבנה בחלום מסגד או מקום קרוב לאלוהים הכל יכול, אם הוא היה מלך שהקים את האמת ויצר את הטוב ואסר את הרע, ואם הוא היה מלומד שחיבר ספר שאנשים נהנים מהידע שלו או מהשוואות , ואם היה לו כסף שילם לזכאת מכספו . אם הוא היה רווק, הוא התחתן . אם הוא היה נשוי, היה לו בן, וזכר טוב התפשט אליו . ואם הוא היה עני, הוא היה עשיר, אחרת היה אוסף אנשים יחד עם טוב ועוזר להם לציית לאלוהים כל יכול, אחרת הוא יחזור בתשובה לאלוהים הכל יכול על מה שהוא ביצע, או יתאסלם, או ימות קדוש מעונה . אם הוא בונה על פי מה שאינו מותר לבנות, או חורג מהמיהרב, או מסיט אותו למעט כיוון שלו, זה מעיד על ההפך מטוב ורע. אם הוא רואה כיפות או בונה אותן בחלום, הדבר מעיד על העלאת מעמדו, או על הצטרפותם של אנשי הגורל . ומי שיראה שהוא בנה כיפה מעל העננים, הוא יקבל סמכות וכוח על שלטונו . ומי שראה שיש לו מבנים מעל השמים והאדמה מכיפות ירוקות, מעשיו היו טובים, והוא מת על העדות . ומי שרואה שהוא בונה חדר אמבטיה, הוא בונה אותו עם אישה . אם הוא רואה את המטופל כאילו הוא בונה את ביתו ואינו יודע מתי הוא השמיד אותו, אז גופו חזר לבריאות, והמחלה בה הוא נסלק ממנו . ומי שרואה שאביו הקים מבנה ומגדל את הדגים שלו, אז הוא ישלים את מעשי אביו, שהיה לו בדת או בעולם . ומי שרואה שהעובדים עובדים בביתו, הוא יסתכסך עם אשתו, או יעזוב חבר שלו וכדומה ….
…האב, האב, הוא הכוונה בחלום, והדבר הטוב ביותר שאדם רואה בחלום הוא הוריו, סביו או סבתו . ומי שרואה את אביו בחלומו, והוא נזקק, פרנסתו הגיעה אליו ממקום שאינו נספר, או שמישהו רציני בכך, ואם הוא נעדר, הוא ייתן לו אותו, ואם הוא היה בזה הוא לא נפטר ממנו, ומי שראה שאביו מאכלס אותו בצורה קונסטרוקטיבית, והוא גידל את הדגים שלו, ואז הוא ישלים את עבודותיו של אביו. היא הייתה אותו בדת או בעולם ….
…שוק הדגים אם אתה מבקר בשוק דגים בחלום שלך, זה יביא לך הכנסה והנאה מספקים . אם אתה רואה דגים מושחתים, זה מנבא על אסון מתקרב במסווה של אושר ….
…בחזון הוא מציין את המסגד, כמו שהמסגד מציין את השוק . זה עשוי להצביע על מלחמה בה עם מנצח ועם מפסיד . אלוהים אדירים קרא לג'יהאד סחר באמרה הקב~ה : ( אני אלריך אותך לסחר שמציל אותך מעונש כואב ). ומי שרואה את עצמו בשוק לא ידוע החמיץ עסקה בה, והיה ער בג'יהאד, אז באו אליו קדושים, אבל הוא היה אפוטרופוס מכוון, ואם הוא היה על חג'ג 'הוא התגעגע או קלקל אותו, ואם הוא היה כשהוא מחפש ידע, הוא היה עוצר אותו או את בקשתו למשהו אחר מלבד אלוהים יכול, ואם לא היה שום דבר מזה. הוא התגעגע לתפילת יום שישי במסגד . ומי שראה את השוק מלא באנשים, או ראה בו אש, או שהיה קש דחוס בצדדיו, רווחים וצביעות היו מגיעים למשפחתו . אם אנשי השוק רואים מנומנמים, או שהם רואים את החנויות סגורות, או שהם רואים את העכביש שוזר עליהם, אז הם מדוכאים . חלקם אמרו : השוק הוא העולם, ומי שרואה אותו רחב ישיג עולם רחב . ונאמר : השוק מעיד על מהומה והתפרעויות בגלל מה שהציבור מתכנס בו . לגבי מי שחי בשוק, זה מדריך טוב בשבילו . אם השוק היה איטי, זה מעיד על אבטלה . ושווקים בחלום מעידים על יתרונות, פרנסה ובגדים חדשים . אולי השווקים הצביעו על שקר, מוסר, דאגה ומצוקה . השוק מציין כל מקום מרכזי, כמו מסגדים וכנסיות, והים שאוסף דגים שאוכלים זה את זה . השוק מציין בפני אנשי ההפשטה ליפול אל האסור או הנטייה כלפי העולם, וזה עשוי להיות עדות לענווה . ואם בשוק הוא הזכיר את אלוהים, מרים את קולו, מציין שהוא מחייב את הטוב ואוסר את הרע . ולכל שוק יש פרשנות : באשר לשוק הספרים, לראות אותו בחלום מעיד על הכוונה ותשובה . שוק הרוקחים הוא תרופה לאנשים חולים . ושוק הניחוחות הוא חדשות טובות, בעלים וילדים . השוק המתוק הוא עדות לאמונה ולאיסלאם . ושוק הזרעים, גידולו וחידוש בעלים, תפקיד, פרנסה וכיסוי לעניינים . ושוק התכשיטים מעיד על חתונות, קישוטים ובני זוג . ושוק התכשיטים הוא כמו משהו למעגלי זיכרון ושיעורי ידע . שוק הקופאיות מעיד על ידע במערכות ופרוזה, עושר אחרי עוני, ומעיד גם על משכן השיפוט . ושוק הנחושת מסמל אושר, צרה, פיצוח ראש, נישואין לפרישות, שמחות ותענוגות . ושוק הנשק מעיד על מלחמה וניצחון על האויבים . ושוק העבדים, התהילה והטוב, או הידיעה על חדשות משונות, ואולי מעיד על שוק בעלי החיים . ושוק הצמר והמוך מעיד על יתרונות ופרנסה . ושוק הכותנה מעיד על צמיחה ומזון ועל הופעתה של אמת משקר . והשוק של אבזיר הוא הצאצא, הרווחים והתועלת מהטיפוח . ושוק הירקות מעיד על סבל ומצוקה לחיות . שוק הדגים הוא פרנסה, הטבות ופגישה עם המשפחה וקרובי המשפחה . ושוק הבשר מציין את מקום המלחמה בגלל הדם שנשפך בו . וזה בשוק הנפט, גהי ודבש מצביע על עלייה של רצונות וריפוי של מחלות . הקצבים משווקים דאגות ואנקד . שוק אוכפים נוסע ביבשה . ושוק הפירות הוא מעשים טובים, מדע וילדים . שוק הנדל~ן הוא שימור כספים וסודות . שוק החיטה הוא שגשוג ובטחון מפחד . ואת צביעות שוק העץ, אפליה ומפגש . ושוק הברזל הוא רשע, מצוקה, הנחות, חוסר מזל ומצוקה, וזה עשוי להצביע על פרנסה ותועלת . ושוק המשי הוא תהילה, כסף ועבודה טובה . ושוק השעווה הוא חרטה על החוטא ומנחה לאובדים . ושוק הפומיס הוא מסע, והוא עשוי להצביע על שוק בעלי חיים, עבדים או עבדים . ושוק האוהלים נוסע ועשוי להצביע על שוק תכריכים למתים . והשוק של חג'מין דואג ואבות קדומים ומחלות, ואולי מעיד על עדי השוק . והשוק המוביל מצביע על מחלות עם מגבלה . ושוק הקרנות מסמל שימור, הבנה ומודעות . ושוק הבישול מסמל ריפוי ממחלות ומילוי צרכים . ושוק הבקבוקים מעיד על צביעות ורכילות . שוק הנייר הוא עדות לניצחון של המדוכאים ונקמה נגד הצורר ….
…מי שרואה שהוא משפיע על דג רך אחד או שניים : זה משפיע על אחת או שתיים נשים . אם ראה שהוא הכה פנינה אחת או שתיים בבטן הדג, הוא היכה מהם נער אחד או שניים . אם הוא היכה את בטנה בשומן . זה משפיע על הכסף והטוב ממנו . כך גם בשר דגים . ואם היו עוד דגים, זה היה כסף . אם הוא רואה שהוא הכה דג מלוח שהוא אוכל לאחר שהוא בא בידו ומחזיק אותו, אז הוא מוכה על ידי מטרה דיבוקית, משרתת או בבעלות, והוא סובל ממנו באותה מידה שהוא קיבל מהמלוח דגים, אכלו אותו או היכו אותו . כמו גם דגים קטנים וכבירה מלוחה לא המשובחת ביותר בה . ואולי טבע האדם סותר את הדג המלוח, אם היה רואה אותו בשנתו יהיה לו כסף וטוב, אם הדגים היו זקנים . זה היה הדג בו משה עליו השלום אמר לילדתו : הבאנו את ארוחת הצהריים שלנו מלוחה גדולה, אז משה נכנס בדאגה . אם הוא רואה דג חי מסתובב במקום לא ידוע, אז אם הדג הוא תמצית של נשים או משרתים, אז אולי משרת או משהו דומה לו יהפוך לשלילת פקודתו מעולמו או לגינויו . אם הוא ראה דג שיוצא משופכו, אז תהיה לו ילדה שפחה, ואם הוא ראה שהדג יוצא מפיו, אז הוא מדבר מילים שמבולבלות עליו . באשר לאכילת דגים טריים, זה קלקל וטוב, כי זה מהדיג ….
…הים : לגבי הים, זה מתייחס לכל מי שיש לו סמכות על הבריאה, כמו מלכים, סולטנים, אספנים, שליטים, מלומדים, אדונים ורוחות על כוחו וסכנתו הגדולה, ולקיחתו ונתינתו וכספו ידיעתו על מימיו, והכוונת אנשיו או כוחותיו או טיעוניו ומצוותיו, הדגים שלו הם נתיניו, אנשיו הם פרנסתו וכספו או ענייניו והנהגתו, ובעלי החיים שלו עוזריו ותלמידיו, ספינותיו , חייליו, בתי מגוריו, נשותיו, נאמניו, סחרו, חנויותיו, ספריו, קוראנים והלכות משפטים . והים עשוי להצביע על העולם וזוועותיו שאדם מוקיר ומממן, ומרושש אחר והורג אותו, ומחזיק אותו היום והורג אותו מחר, מכין אותו להיום ומשמיד אותו אחריו . ספינותיה, השווקים שלהן, עונות השנה והנסיעות הנוכחיות שלהן, מעשירות אנשים ומרוששות אחרים . ורוחותיה הן פרנסתה, מספרה, תאונותיה, טוארגיה, תושביה, דגיםיה, פרנסתה, חיותיה ובעלי החיים שלה, מזיקיה, טוארגיה, מלכיה וגנביה, ודאגותיה והמרדה שלה . יש לו כוח אם זה בקיץ ובים הזה, או שהוא צף בידע ומתערבב עם תלמידי חכמים, או שהוא מתרחב בכסף ובסחר עד כדי ההלל שלו בים וכוחו על המים, ואם הוא שוקע במצבו ואינו מת בטביעה שלו, והוא לא מוכה, או במצב של ייסורים, מפליג בזמן שהוא נמצא בו. ומאמירתם כי כך וכך טבע בעולם הזה וטבע באושר וידע, ועם הסמכות, ואם משהו מת, הוא טובע, משחית את חובו וכוונתו מוטעית מהנדרש, לעמוד ב לידה וטביעה . אבל אם הוא נכנס או שחה בו בחורף ובקור, או בזמן שהוא רעד, אירע עליו אסון מהסולטן, מאסר או ייסורים, או מחלה, מימיות ורוחות מזיקות, או שהוא היה נקלע למיתון קטלני . אם הוא טבע אז, הוא נהרג במחנה שלו או שחובו הושחת בפיטנה . ומי שלוקח מהמים שלו, שותה אותם או רוכש אותם, הוא אוסף כסף מכוח כמוהו, או שהוא מרוויח מהעולם הזה כלפיו . ומי שנכנס לים ופוגע בו מקרקעיתו, בוץ או בוץ, הוא מן המלך הגדול ביותר או מרשות המקום ההוא . ומי שחוצה ים או נהר לצד השני, הוא ינתק בלחש ובאימה או מפחד, והוא יינצל מזה . וכמה מהם אמרו : מי שראה את הים מכה במשהו שהוא קיווה לו, ומי שראה שהוא נלחם בים, אז הוא נכנס לעבודת המלך ומתעתע ממנו, אז אם הוא שותה את כל מימיו הוא הבעלים של העולם ומאריך את חייו, והוא מכה כמו כספי המלך או כוחו, או שמקבילו נמצא ברשותו . אם הוא שתה אותו עד שיסופר ממנו, אז הוא מקבל מהמלך כסף שבעזרתו הוא מממן בחייו הארוכים ובכוחו, ואם הוא שואב ממנו, הוא מבקש מהמלך עבודה ומקבל אותה כמו שהוא נובע מזה. אם היה שופך אותו לכלי, הוא היה מרוויח הרבה כסף ממלך או שאלוהים הכל יכול ייתן לו מדינה בה הוא אוסף כסף. המדינה חזקה יותר, רחבה ועמידה יותר מהים, מכיוון שהיא מתנת האל . ומי שרוחץ מהים, חטאיו יכפרו עליו ודאגתו למלך תוסר . ומי שמסתובב בים, הוא מתגורר על חטאים . ומי שרואה את הים מרחוק, הוא רואה אימה, ונאמר שמשהו יתקרב אליו שהוא מקווה . עדיף לראות את הים ברוגע מאשר שיהיו לו גלים סוערים ….
…מה שהוא אכל מדגים טריים : זה קלקל וטוב, כי זה מדייג . אם ראה שהוא הכה דג מלוח וראה שהוא אכל אותו או לא אכל אותו אחרי שהיה בידו והחזיק אותו, אז זה קרה להם על ידי בעלים או משרת, והוא נהנה מזה כמו שהוא הגיע מהדג המלוח או אכל אותו או הכה אותו, כמו גם הדג המלוח הצעיר והזקן אין בו טוב. אולי הטבע סתר את האדם בדגים מלוחים, אם היה רואה את זה בשנתו יהיה לו כסף וטוב אם הדגים היו זקנים ….
…דג קטן : צערו של מי שהכה אותו כנערים, ומי שהיכה דג רך או שניים, היכה אישה או שתיים, ואם היה מכה פנינה בבטן הדג, היה מכה נער . ואם הכה את בטנה בשומן, היכה ממנה בכסף ובטוב, ואם הכה דג מלוח, הם היכו אותו מנקודת מליחותו, וגם צעיריו אינם טובים . אולי דמותו של אדם, אם היה רואה דגים מלוחים בשנתו, הייתה פוגעת בכסף ובטוב, ואם דג יצא מפיו, זו מילה שהוא מדבר מהחנויות באישה, ומי שרואה דג שבא מתוך זיכרונו, ילדה אותו ילדה, ואת הדגים הטריים, החיים, הבכורה והדגה ביבשה, כשהם מבצעים מגונה, ונאמר שאלה חדשות טובות . והדיג ממצוקת מים קשה, וממים טהורים פרנסה, או בן נולד לו . מי שאוכל דגים חיים מקבל מלך . ודג צלוי רך הוא שלל וטוב, לסיפור שולחנו של ישוע עליו השלום . ונאמר שזה מילוי הצורך או התשובה לתפילה או לפרנסה רחבה, ואם האיש אדוק, אחרת זה עונש, והמלוח הצלוי נוסע ברדיפה אחר ידע או חוכמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שכחנו את לוויתן. ~ ומי שראה שהוא מולא דגים קטנים בקמח ומטגן אותם בשומן, אז זה מתאים מה שלא מועיל לו ומוציא עליו מכסף ישר, והוא מתעייף מזה עד שזה הופך לכסף טעים ומכובד . מסופר כי אדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי על שולחני דג שאני ואעבדי אכלנו מגבו ובטנו, היא אמרה, חפש את עבדך, כי זה משפיע על משפחתך . אז הוא חיפש אותו ומצא את הורגל ….