…רוטב מרק בשר אם אתם חולמים על רוטב מרק בשר, אז זה מנבא בריאות לקויה ועסקים מאכזבים ….
חולם על חולמים על מישהו שמת ואז יחזור לחיים
(205 פירושים ומשמעויות של חלומות על חולמים על מישהו שמת ואז יחזור לחיים)…המטיף בחלום מציין בכי, עצב ודאגות עוקבות . אם המטיף ניגש לחולה שמת . והמטיף מציין את מה שאדם מטיף לקוראן, לסונה או לשייח ' . ואולי מצוין על ידי הדרשה כמצורע, מצורע וכדומה ….
…ואם ראה שור שחוט ביישוב או בבית, אז הם חולקים את בשרו, הרי זה חוסר מזל לאדם ענק שמת ומחלק את כספו, כמו גם גמל, איל ועגל, ו אם היה שוחט דבר מכל זה באופן שאינו זה ובשרו הגיע ליכולתו או למזונו, תהיה לו פרנסה אם יאכל אותה ויש לו כסף שיש לו ….
…סוראט אל-פאג'ר מי שמדקלם אותה או מדקלם אותה, כפי שאמרו נאפי ואבן כתר, לא השלים את השנה עד שמת . ונאמר : הוא מברך בתהילה ויוקרה, אוהב יתומים ונזקקים, ומזמין תחנונים לעצמו ולמאמינים, אלוהים אדירים יועיל לו בכך ….
…ומי שרואה כאילו אזכורו נכנס לבטנו, הדבר מעיד שהוא מסתיר עדות . ומי שרואה כאילו הוא מקבל את השופכה שלו, אם אין לו בן, אז יהיה לו בן, ואם יש לו ילדים שהם מטיילים, אז הם חוזרים אליו והוא מקבל אותם . אישה ראתה שהשיער נמצא על השופכה של בנה, אז היא חתכה אותו במעבר חצייה, אז הוא אמר לה : חייו חלפו . הוא נשאר עד שמת . אחר ראה כאילו היה הרבה שיער בשופכה עד הסוף, אז הוא חתך את ראייתו במעבר חצייה ואמר : זה מעיד על חוסר המוסריות שלך . והעיסוק שלך בשחיתות . דעה אחרת הייתה כאילו הוא האכיל את השופכה במזון, ולכן הוצע לו שהוא מת מוות רע, כי צריך להוביל את האוכל לפה, כאילו אין לו פנים או פה ….
…אוויר : אולי מצוין בשמו . מי שרואה את עצמו בו עומד, יושב או מחפש, אז הוא נמצא בגחמת דתו, או במרמה בעולמו, ורוח ההליכה שלו עבודתו באוויר או במצב של ערות, ואת שלו מקווה, אם הוא בכפירה שלו, אז הוא הכפירה שלו, ואם הוא רשות כופרים, אז חובו יושחת איתו, אחרת הוא ירא לנפשו איתו, ואם הוא בספינת הים , הוא מפחד מנזק . ואם הוא היה בנסיעות, הוא קיבל פחד . ואם הוא חולה, הוא מפקד על האבדון, ואם הוא נופל ממקומו, הוא ייפגע במצבו וייפול למעשיו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או שהרוח נושבת במקום מוחץ. ~ אם הוא מת בהפלה שלו, זו ההשגה הגבוהה ביותר של המטרה שמעידה מי שמת, כפירה או הרוג בערך . ובאשר לאוויר לבנות מבנה, או להכות בו קרש, או להתקין בו חיה או גלגל, ואם מת אדם חולה, או שאיתו מת חולה, וזה ארונו וקברו , אם זה היה ירוק, הוא היה קדוש מעונה, ואם הוא ראה את זה כשליט או שליט, הוא מבודד מעבודתו או שהוא איבד את כוחו על ידי מוות או חיים, ואם הוא ראה שהיה לו חוזה נישואין או בנה את משפחתו, אז הוא שולל איתה, וללא ביטחון ממנה, ואם הוא רואה שמי שנמצא בים, הספינה שלו נפגעת, או שהאויב שלו נלכד, או מישהו שמפקח על האבדון. שני הדברים . זה עשוי להצביע על מעשה מושחת שעשה ללא ידיעה או סונה, אם לא בנה אותו על יסוד, וגם לא מרקיזתו או פנסייתו מבוססת על החלטה . לגבי טיסה באוויר, זה מצביע על נסיעה בים או ביבשה . אם זה היה עם כנף, אז זה חזק יותר לבעליו, וזה בטוח בשבילו וניכר יותר, אז הכנף שלו עשויה להיות כסף שהוא לוקח, שליט שנוסע בזרועותיו ותחת כנפו . הדבר תקף גם לשחייה באוויר, והוא עשוי גם להצביע אם הוא ללא כנף, להונות את מה שנכנס אליו מבחינת ג'יהאד, חישוב או נסיעה מלבד זמן הנסיעה, ביבשה או בים, ומי שרואה שהוא עף כלאחר יד בשמיים, הוא נסע רחוק או זכה בכבוד . באשר לקפיצה, זה מעיד על העברה ממה שיש בה לאחרים, משוק לאחר, מבית ליישוב, או מהעבודה לאחר, לפי היקף שני המקומות. אם הוא יקפוץ מהמסגד לשוק, הוא יעדיף את העולם על פני העולם הבא, ואם הוא משוק לשוק מסגד, בניגוד לזה, וטיסה באוויר עשויה לעלות לאלה שמכפילים שאיפות ותקוות, ולהיות מקטרת . ממקום למקום, הופך ממדינה למדינה . הקפיצה הרחוקה היא מסע ארוך, כך שאם הקפיצה שלו תלויה במקל, הוא מסתמך על אדם חזק . באשר לצבעי האוויר, אם עיניו של המחפש השחירו עד שלא ראה את השמים, הרי שאם ראייתו הייתה הכהה ביותר בינו לבין ראשי מעליו, אז אם הוא לא הקצה אותו לראש, עיניו הסתנוורו ומבטו נחסם מאור ההדרכה, ואם החזון היה של העולם והם בוכים בחלום או בוכים או שהם מבקשים, בעוצמה יורדת עליהם כמו חושך, סבל או עגום או עקרות ועקרות . כנ~ל לגבי אדמומיות, ואת הערבים אומרים שנת הצחיחות : שנה מאובקת, עבור האבק לעלות לי מחומרת הצחיחות, כך שהאוויר הוא בעיני של הרעב, והוא מדמיין שיש עשן בתוכו, אז אם מי שמכהה את האוויר ממנו הוא עשן, אז זה ייסור מעקרות או ממשהו אחר, ובאשר לערפל זה בלבול ופתיה אנשים מוצפים בבלבול ….
…מכות בשוטים בחלום הן מילים רעות, ואם דם זורם ממנו אז מדובר באובדן כסף . והכאת פנינים היא החיים מתים . להכות בחרב היא עדות לניצחון על האויבים . ומכות בבית השחי של חלקים ממנה בין משפחתו לקרוביו . המכות טובות וידועות למכות . ואם הוא רואה שמלאך מכה אותו, אז הוא יתלבש, ואם הוא מכה אותו על הגב, הוא משלם את חובו, ואם הוא מכה אותו על נכותו, הוא יתחתן איתו . מכות מטיפות, כך שמי שרואה שהוא מכה אדם על ראשו, הוא רוצה שראשו ילך . אם הוא מכה אותו בעפעף עינו, הוא רוצה להפר את דתו . אם הוא משך את להבי עפעף, אז הוא רצה ממנו חידוש, כך שאם הוא מכה אותו על גולגולתו, מי שיפגע בו יקבל אותו . והכאה היא תחנון : אז מי שרואה שהוא מכה חמור הוא הרוכב שלו, אז הוא לא אוכל אלא אחרי שהוא קורא לאלוהים הכל יכול ושואל אותו . אם הוא ראה שהוא הכה אדם, עליו להתפלל נגדו . והוא הכה חוץ מהאישה שמתחת לידו בגלל תועלת המכה עבורם . ואם ראה שהוא הוכה, הרי זו ראיה טובה, אם המכה לא הייתה כמה מלאכים או חלק מהמתים, והוכה בהליכה היא עדות רעה משום שהוא מעור, וזה מכה עם קנה, ואם הוא רואה שהוא מכה מישהו אחר אז זה מועיל יותר עבורו מאשר אם מישהו אחר מכה אותו . ונאמר : מכות ומלקות מוסברים כבידיעה שהמכים יודעים נימוסים טובים . ומכים במסע חלומי . מי שיראה שהוא פוגע בקרקע, הוא ייסע . ומי שהיה לו מאה ריסים בשנתו, אז הוא עשה זנות או דואג לזה . מלקות של ארבעים ריסים הן של יין, ומלקות של שמונים ריסים היא השלכת גברים הנשים . ומי שרואה אדם מת מכה בו, והמת מת כועס, מכיוון שמי שהוכה עשה חטא או פתר נגדו, וכי המת נמצא במשכן האמת, הוא אינו מסתפק אלא במה אלוהים רוצה . והכה את החיים למתים בכוח בדתו . ונאמר : מי שראה אדם שמת שהכה אותו השתפר מנסיעה, ונאמר : מי שהכה אדם מת ישלם את חובו, והמכה אדם ללא גירוד או בגדים כואבים אם זה בתוך עונת החורף . הכאת החיה היא משמעת למי שאינו ראוי לחיה, ולמי שאינו ראוי לבורות ותוקפנות ….
…קדחת ארגמן לראות קדחת ארגמנית בחלום מעידה על כך שמחלה מאיימת עליך, או שיש אויב שמאיים עליך ברוע . אם אתה רואה פתאום קרוב משפחה שמת על קדחת ארגמן, המשמעות היא שהמתחרים שלך מנצחים עליך בשיטות המטעות שלהם ….
…המתים ראו שנישואים ידועים : ההשפעה של השחקן משפיעה עליו טוב יותר מאשר תפילה או קישור . אם הוא רואה שהוא מתחתן עם קדושת המתים, אז הנושא מגיע לאובייקט בטוב, כמו צדקה, פולחן או תחנון . ואם הוא רואה אדם ידוע שמת מתחתן בחיים, הוא מגיע לשכונה המזועזעת שהיא טובה יותר מהמורשת של הנפטר או היורש שלו או היורש שלו מתוך ידיעה או משהו אחר . הנשיקה היא הפוכה, מכיוון שהנושא בה פוגע ומקבל טוב יותר מהאובייקט ….
…באשר לעין : החוב והתובנה של האיש שבעזרתם הוא יכול לראות הדרכה ואשליה . אם הוא רואה עיניים רבות בגופו, הוא מצביע על עלייה בטובתו ובדתו . אם הוא רואה שקיבתו התפצלה והוא רואה עיניים בבטנו, הרי שהוא כופר, כי אלוהים אדירים אמר : ~ אלוהים לא עשה אדם משני לבבות בבטנו .~ אם הוא רואה בעיניו עיניו של אדם מוזר אחר, לא ידוע, הראייה שלו מצביעה על כך שעיניו נעלמו, ומישהו אחר ידריך אותו בדרך . אם ידוע על האיש, אז החולם יתחתן עם בתו, והיא תיטיב איתו . אם ראה שעיניו נעלמו, ילדיו מתו, ומי שראה שהוא עיניים עיוורות בזמן שהוא מנוכר, הוא ציין את מידת גלותו עד שמת . אם היה רואה כאילו עיניו מברזל, הוא היה חרד מאוד שיוביל להרס כיסויו . אם הוא יראה שפקח את עיניו לגבר, הוא יבדוק את העניין שלו ויעזור לו . ואם הוא רואה כאילו ראה אותו רשע, אז הוא שונא אותו, ואם הוא רואה כאילו הוא שומע בעין ומסתכל באוזן, אז הוא מסיע את משפחתו ואת בתו לחטוא . ומי שרואה על כף ידו עין של אדם או עין של בהמה, יינתן לו כסף בעין . ומי שרואה כאילו הסתכל בעין והוא אוהב את זה ומחא כפיים, אז הוא עושה משהו שפוגע בדתו . ודת עין שחורה . כפירה כחולה-אל, ואל-שהלה מפרה דת . וירוק הוא דת שסותרת דתות . אם הוא רואה עין או עיניים בלבו, אז הוא טוב בדת ככל שהוא קל . אם היה רואה שהוא מבצע זנות בעין, הוא היה מסתכל על נשים . אם הוא רואה שעיניו שזופות, אז הוא מסתכל בחשדנות באשת חברו, חדות הראייה טובה לכל האנשים, וכל מי שיש לו ילדים ורואה חזון זה מעיד על כך שהם חולים, כי ילדים הם כמו העיניים אהובים . אל-חג'ג 'בן יוסף ראה כאילו עיניו נפלו לחיקו, אז אחיו מוחמד ובנו מוחמד התאבלו עליו . חלק מהיהודים ראו נערה שפחה בשמיים או נערה שפחה, ולכן הוא סיפר את חזונותיו על ברהמי, והוא אמר: ~זה יפגע בכסף מהסחר .~ אם יצרן יראה זאת, יהיה לו כסף מהייצור שלו . והריסים : בפרשנות והגנה על הדת . כי זה חזק יותר לעיניים מאשר לגבות . נאמר כי צדק ושחיתות הם בגלל הילד והכסף . אם הוא רואה ששולי עיניו רבים וטובים, אז דתו אינה ניתנת לפגיעה . אם הוא רואה כאילו הוא יושב בצל שולי עיניו, אם הוא בעל דת וידע, אז הוא חי בצל דתו . אם הוא הבעלים של עולם, אז הוא לוקח כסף של אנשים ומסתיר, ואם הוא רואה כאילו אין לו סלסול בעיניו, אז הוא מבזבז את שאריות הדת . אם אדם קטף אותו, אז אויבו מייעץ לו בדתו . אם הוא רואה כאילו שיערו לבן, הדבר מעיד על מחלה הפוגעת בו מהראש, העיניים, האוזניים או הטוחנת . מסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני אוחז בזקן והלוותי אותו עד שמגרתי אותו . הוא אמר : אתה אוכל את ירושת דודך, ואין לו יורש מלבדך. אם אתה אוכל מזה משהו, אתה יורש עד כדי כך . ומי שראה שזקנו לבן, מבריק, הוא היה זוכה לגאווה בפניה, בשמה ובזיכרון הארץ, כיוון שזקנו של אברהם, עליו השלום, היה לבן . אם הוא רואה שהיא זר, אז הוא מכה בפניו ובכבודו . אם הוא רואה שהוא כהה וטוב יותר ממה שהיה בערות, והוא שחור בערות, אז זה מכה ביוקרה, גאווה, כבוד ויופי . אם הוא רואה שהוא אפור ועדיין יש משהו שחור, אז הוא מכובד . אם לא יישאר דבר משחורו, אז הוא יחסר וילך לקראתו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי שזקני לבן, ואני מלבין אותו כך שהפיגמנט אינו מחובר אליו, והאיש היה צעיר עם זקן שחור, ולכן אמר : לבן הוא חוסר ברכוש שלך ואתה רוצה לכסות אותו, והוא ידע על כך . הוא אמר : אושרר ….
…באשר לארונות וכלים, מי שרואה שהוא קנה ארון מתנה, ניתן לו אותו או נשלח אליו מהשמיים, הוא יתברך ברכוש, בידע, בחלום, בפרנסה ובשלווה. הארון עשוי להיות אשתו של האיש או חנותו. אם הוא רואה שקרתה בהם תאונה, או מי שרואה גולה, בגד, שק וכדומה מכל הכלים, זה מיכל למה שיש בו משהו, ואולי זה היה הלב האנושי כלי למה שיש בו טוב או רע, ומי שרואה שהתיק שלו נקרע בתחתית ונעלם ממנו, אז התיק הוא גופו והכסף הוא נשמתו, אז הוא אבוד בהכרח ומי שרואה שהוא נושא תיק ריק אזל גילו, ומי שרואה שהוא קנה פגם או ספל וכדומה, אז הוא מתחתן עם אישה, ומי שרואה שהוא נושא משהו מזכוכית שבורה, אז יש לו כסף, ומי שרואה שיש בידו ספל מים ונופל מידו ונשבר והמים נותרים בידו, אז אשתו יולדת ילד ובנה נשאר ומי שרואה סירים בביתו עשבי תיבול או מחבתות או סירים או מחבתות ואנשים מכירים אותם. אם יש אדם חולה שמת, ואם החולה אוכל מהם, זו עדות למותו. הסירים עשויים להיות סימן לערך הבית ולמספר בעלה, ומי שרואה שהוא מנגב את המנורה שלו או מתקן את נימתו, זו בשורה משמחת לגבי בטיחות הראייה שלו, הבריאות שלו המחפש, ומי שרואה בקנון, כוח או מסרג'יה, שחיתות טובה או רעה הערך של זה הוא בערכי הבית, ומי שרואה משהו מכדים, טקסים, נסיבות וכלים, כי כולם נשים ומשרתים, מה שראה בהם טובות או שחיתות, אז זה מתפרש במשרתים ועבדים והגרזן הוא משרת והמשחה הוא משרת….
…לוח השחמט נמצא בחלום העולם שמוגבה ומוצב, והחי שחי ומי שמת, והישר והעקום מופיעים בו, ויש בו שלום ומלחמה, ובו שנאה, ריב. , קנאה, עושר ועוני ….
…סוראט אל-אנקבוט מי שיקרא אותו או יקרא לו אותו, כג'אפר אל-סאדיק, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר שיהיו לו בשורות טובות שאלוהים אדיר יקלל אותו, והוא יהיה בביטחון והשגתו של אלוהים אדירים עד שמת, והוא מקבל כיסוי מאלוהים אדירים ונמלט מהאויבים, והוא מקבל שכר לפי מספר המאמינים ….
…הפתגם הוא בחלום ילד שמת, או שמחה שאינה מחזיקה מעמד, או מדינה שנפטרת, או סחר שעובר, או אישה שעוזבת . לאל-מאנת'ור יש ידע, חוכמה ומילים אלגנטיות, וזה עשוי להצביע על לבוש מפואר, התרועעות עם נוצרים או שיש להם משהו מההשפעות שלהם ….
…סם הוא שממית, סוג של שממית . הוא מציין בחלום אדם רע, שמקלקל אנשים ברכילות ולחישות, מביא איבה ושנאה ביניהם, מלמד אותם רעות ואוסר עליהם לטוב . תג מצורע מציין עוני, צער או אדם מושפל . ואם סם נכנס למצורע על אדם חולה שמת, כי ממנו הוא רעיל, והוא מוות ….
מי שמת על מיטה יגבה
…ונאמר כי מי שראה שהוא מת ללא מחלה או גופה של מי שמת, חייו יאריכו ….
…אם הוא יראה שמת לאחר מכן בקבר, הוא ימות בדאגה . אם הוא לא היה רואה את המוות בקבר, הוא היה נמלט מאותו מאסר ועוול . חלקם אמרו שמי שקבור, דתו משחיתת…
…שחייה מי שראה בחלום שוחה בים, והיה מודע לכך, הגיע בידיעה לצורך שלו . ונאמר : שחייה היא מאסר, ולכן מי שרואה שהוא שוחה על היבשה, הוא יינעל ויתקע בהסתגרותו, והוא יישאר שם ככל ששחייה קשה או קלה, ועד קרבתו לנחות . אם הוא רואה שהוא שוחה בעמק מישורי עד שהוא יגיע למקום שהוא רוצה, אז הוא נכנס למלאכתו של סולטן אדיר ומעיק, ומתבקש ממנו צורך והוא ממלא אותה, ואלוהים אדירים אבטח אותו כ ככל שהוא רץ בעמק, ואם הוא חושש ממנו, אז הוא חושש מסמכותנו . אם הוא נכנס לים ושוחה בו טוב יותר, אז הוא נכנס לעניין מרכזי או למדינה גדולה . והוא מסוגל להשיג כוח ותפארת וכוח, ואם הוא שוחה על גבו, הוא חוזר בתשובה וחוזר מאי ציותו . ואם הוא שוחה בים ומימיו עומדים, אז הוא נכנס לעבודת מלך והוא מוטרד מהעבודה, והמלך יכעס עליו, ואם הוא יחצה את הים אז הוא ניצל, ואם הוא שוחה בזמן שהוא מפחד, הוא יזכה לפחד, כליאה או מחלה, בהם זה ישתרע אליו עד למרחקו מהארץ, ואם הוא חושב שהוא לא נגרר, הוא מת ב את הדאגה, ואם הוא נועז בשחייה שלו, אז הוא נחסך מהעבודה הזו. אם הוא רואה סולטן שרוצה לשחות בים, והים סוער עם גל, אז הוא עומד מול מלך בין המלכים, ואם כריתת הים בשחייה הורגת את המלך ההוא, וכל ים התייבש אז הוא ילך למדינה, ואם הוא יראה שהמים חזרו, המדינה חזרה . ואם הוא רואה שהוא שוחה בנהר או באגם ושהוא נחנק כמו דג ששוכב על הקרקע, אז אותו אדם חושף אותו מהמצוקה במים, כמו מה שנחשף לדגים ביבשה . ומי שרואה שהוא שוחה, הוא מתמודד נגדו, ומביס את יריבו, ומנצח עליו . ומי שראה שהוא נכנס לים בשחייה עד שלא יכול היה לראות, אז זה יהיה הרסו בגלל הפסקתו . אם הוא ראה שהמים הטביעו אותו עד שמת בהם, הוא ימות קדוש מעונה . הליכה מעל מים בים או בנהר מעידה על דתו הטובה ועל תקפות וודאותו . ונאמר : אלא הוא בטוח במשהו שהוא בספק . ונאמר : אלא הוא נוסע בסכנה . ומי שראה את המים זורמים על פניהם, הוא היכה בתאורה מהסולטן ….
…וכמה מהמתורגמנים אמרו שמי שראה שהוא אוהב וסבלני מזה בגלל יראת אלוהים אדירים או שהיה מסוגל לפרגן לו ומחילה לו ימות כקידושין כי הוא, עליו השלום, אמר : מי שמת מאוהב ימות כשהיד ….
…מי שרואה ירידה בירך אין לו חמולה . ומי שרואה כאב בירך פגע בשבטו . ומי שרואה חתיכת בשר דבוקה לירכו, אז מיוחס לו ילד שאינו ממנו . והירך מציינת אחת מפינות הבית ואחד מעמודי התווך שלה . הירך מציינת מאיזה שבט זה . ומי שיראה שהירך שלו מנותקת, הוא ייעדר מבני עמו עד שמת כזר . ומי שרואה שירכו עשויה מברונזה, שבטו יהיה נועז לחטאים ….
…משכנתא מי שרואה בחלום שהוא בן ערובה במקום רכש על עצמו חטאים רבים, ולכן הוא בן ערובה אצלם . ומי שרואה שיש לו משכון עם משכנתא, הוא עומד לדכא מישהו אחר בחושך, ולכן הנוכחי הופך להיות נדרש ממנו עד שהוא משחרר את המשכנתא . המשכנתא נלקחת מהוכחת הדבר וקביעתו, והיא מעידה על רשלנות, ידיעה על שערוריות, או על מה שאדם נשאר כבן ערובה לאדם שאומר זאת . המשכנתא עשויה להצביע על מצוקה וייסורים באהבה, כך שליבו יחזור לזה שהוא עסוק בו . אם בחלום הוא משכן משהו יקר ערך למשהו בזוי, הוא ייפגע באהבתו של אדם בזוי . זה צורך הרבה מאוד מזה . אולי המשכנתא בחלום הצביעה על חשיבה רעה על המשכנתא ועל המשכנתא, ואולי המשכנתא הצביעה על נסיעות ….
…אז מי שרואה את השחר הפך, אם הוא חולה, מחלתו מסתיימת במוות או ברווחה . אם הוא מתפלל באותו בוקר עם אנשים, או רוכב למסע, או יוצא לחאג ', או הולך לגן עדן, זהו מותו, טובתו של מה שהוא עושה לטוב ואור הקבר . ואם הוא שואב מים למאכל או קונה שיער, אז הבוקר הוא ההקלה שלו ממה שהיה בו מהמחלה, ואם הוא ראה שאסיר עזב את הכלא, ואם הוא ראה שזה סביר לנסוע ביבשה או בים , מוחו נעלם והוא ישתחרר, ואם יראה זאת על ידי אשתו, הוא יפרד ממנו ונפרד מכיוון שהיום מבדיל בין בני זוג למונוליטים, ואם הוא רואה שחוטא, ללא תשומת לב, פסול, או כופר בתשוקה, הוא יחזור בתשובה על מצבו ויתעורר מרשלנותו וחושך . ואם יראה שהוא מקופח או סוחר שסחרו קפא ושוקו מופרע, שווקיהם יעברו ופרנסתם תתחזק . ואם מישהו שיש לו אויב לא מאמין שמחפש אותו, או יריב לא צודק שמחפש אותו, יראה זאת, הוא ינצח את אויבו ויחפש את הזכות עליו. על גורלם של אנשים, ומה נמצא בעירנות . ומי שרואה שכל העידן הוא לילה ולא יום, תושבי אותו אזור יחוו עוני, רעב ומוות . ואם הוא רואה שכל העידן הוא לילה, והירח וכוכבי הלכת סובבים סביב השמים, אז תעשה עוול לאנשי המקום על ידי שר או סופר ….
…אדם השלום עליו, שראה בחלום וחטא, יחזור בתשובה מכך . אולי חזונו הצביע על האב או על הסולטאן . ומי שרואה שהוא הורג את אדם, עליו השלום, הוא בוגד בסולטן, או לא מציית להוריו, או למורה שלו . ומי שרואה את אדם, עליו השלום, על גוף ספציפי, הוא יגיע למנדט אם הוא מתאים לכך, ואם הוא יראה שהוא דיבר עליו, יודיעו לו . ונאמר : מי שראה דם, עליו השלום, שולל בדברי כמה מאויביו, ואז אלוהים אדירים חזר אליו לאחר זמן מה . ומי שהפך לאדם, עליו השלום, או לחברתו, אם הוא היה כשיר לנשיאות, הוא היה מקבל את זה, ואם הוא היה מלומד, אנשים נהנו מהידע שלו . או שהוא זכה בדגל שאיש אחר לא יכול היה להתאים אליו. אולי חזון אדם, עליו השלום, הצביע על העלייה לרגל ומפגש עם יקיריהם, או על מספר רב של ילדים, או על תככים ותחבולות ושיתוף של מישהו שעושה רעלים, או מתפרנס מלהעלות שדים ולדבר בלשונם . אולי החזון שלו הצביע על לבוש או בכי מחוספס, או מטרד של בעל החזון מבחינת אוכל, או נסיעות רחוקות, או משרתים והשתטחות מלכים . ומי שרואה את אדם, עליו השלום, הוא במצב טוב, זה יהיה טוב מאוד בשבילו ….
…חזרה בתשובה בתשובה בחלום מציין בריחה מהכלא, השגת המלך או הכאת כבוד וברכה לאחר אפשרות לפורענות . ומי שרואה בחלומו כי ויתר על הוללות, הוא ייפגע מצוקה, אז הוא יחזור בתשובה, ויהיה לו מלך ויברך ומכובד . ומי שחוזר בתשובה על חטא שהוא לא מכיר את עצמו, הוא עלול לחשוש שהוא ייפול לתוכו, אבל ההשלכות שלו יהיו טובות . וחזרה בתשובה לכופרים היא התאסלמותו . חזרה בתשובה לזמרים ונואפים ואוהביהם מעידה על עוני אחרי עושר ….
…ומי שרואה שהוא נתן את הטבעת שלו למישהו במתנה שהיא בלתי הפיכה, אז הוא ייסוג מכמה מבעליו בטובתו, ואם הוא מתכוון לחזור, הוא יחזור לזה ….
…באשר למחתה, זה מתפרש על ידי המשרת והמשרת ממנו הוא מרחם על בעליו ואנשים משבחים אותם, כך שכל מה שהוא רואה בו מזיין או שין הוא יחזור אליהם, ואם זה ממתכת , הם קשורים למתכת המסוימת הזו ….
…הריון אם אתה חולם על כבשים שמשתובבים במרעה ירוק, זה מנבא על ידידות טהורה והנאות תמימות . וזה מנבא גידולים בשפע לחקלאים . ולהגדיל רכוש של אחרים . אם אתה רואה כבש מת, זה מסמל עצב וצער . ראיית דם על צמר טלה לבן מסמלת כי חפים מפשע יסבלו מהונאה הנגרמת על ידי התנהגות פסולה של אחרים . עומס אבוד מעיד על כך שאנשים שובבים יהיו בשליטתך ואתה צריך להיות זהיר עם ההתנהגות שלך . לראות את עורות הטלה מעיד על נוחות והנאה שאתה קוצר מאחרים . שחיטת טלה לשימוש ביתי מסמלת הצלחה על ידי הקרבת הנאה ונחת . באשר לאכילת צלעות טלה, הדבר מעיד על מחלה ודאגה רבה לטובת הילדים . לראות כבשים שמקבלים הזנה מאמהותיהם מעידים על האושר של בני בית עליזים ונבונים, כמו גם ילדים יפים ואהובים . אם חלמתם שכלבים או זאבים צורכים כבשים, אז זה מצביע על כך שאנשים חפים מפשע יסבלו בידי ממזרים ערמומיים וערמומיים . אם אתה שומע את נקיטת הכשות, אנשים זועקים על גדלותך . אם אתה רואה כבשים בסערת חורף או בסכנה, הדבר מעיד על אכזבה בתקוות ובמרירות המזל . אם יש לך טלה בחלומות שלך, זה מסמל שהסביבה שלך תהיה שמחה ורווחית . אם אתה נושא טלה בזרועותיך, אתה תוצף באינטרסים מאושרים, עליהם תפיג שפע של מסירות, ולא תצטער על שום הוצאה כשתענה למניעי התשוקה שלך . אם אתה גוזם צמר כבשים, זה מנבא שתהיה רשלנית וחמדנית . אתה תהיה כנה, אבל תהיה קשוח לב . אם אישה חלמה שהיא עורה טלה, והיא גילתה בזמן שהיא עושה זאת, שזה הילד שלה, זה מעיד שהיא תגרום צער לאחרים, ועצב זה יחזור אליה ויגרום לה צער ואובדן. ….
…ואם הוא רואה שהוא בבית חדש, אז זה מצביע על כך שהוא מבוזבז , ואם זה מכסף, אז הוא יחזור בתשובה מחטאים כי אלוהים אדירים אומר: “ כי מי שמגמל את הרחמן על ביתו הוא גג כסף , ” ואם הוא עשיר, עושרו יגדל ….
…הדרך מציינת את החוק בחלום . השיטות השונות הן כפירה, ולכן מי שרואה שהוא הולך בדרך אחרת מאשר דרכו נמצא באשליה של דתו . אם הסולטן חצה דרך משובשת, זה הצדק שלו . הדרך הישר היא עדות למה שנובע מספר אלוהים וסונה של נביאו, ואם הוא חוטא הוא יחזור בתשובה, ואם הוא כופר, הוא מונחה . ושיטות שונות מעידות על רטט ובלבול . השיטות הדומות הן המביאות להנחיה, כפירה ואי אמון . והדרך היא הדרך בעשייה . והדרך בים היא ישועה ממצוקה, או האישה הכבושה, או הרווח החוקי, או הכנות שהגבר יינצל על ידי אם הוא ילך אחריה . והדרך הנסתרת היא הבל וכפירה . באשר לאנשי ההר, זה מעיד על הונאה ורמאות בחלום . המגונות בהר מעידים על הישועה ממצוקה או נסיעה, כי הקב~ה אומר : ( ואלוהים עשה לך את הארץ למישור לך לעבור בה בשבילים גסים )….
…ומי שרואה שהוא רוכב על בארתה, יחזור בתשובה על חטאיו לאחר זמן רב שהתברך בהם ….
…רכבת לראות מסילת ברזל בחלום מצביעה על כך שאתה מגלה את הצורך לשים לב יותר בהתנהלות המסחר שלך, מכיוון שהאויבים מנסים להעליב אותך וללכוד אותך . אם בחורה חולמת על רכבת, זה מנבא שהיא תבקר את חברתה ותבלה זמן איכות . אם אתה רואה מכשולים ומחסומים על הרכבת, פירוש הדבר שתנהל את ענייניך בטיפשות . אם אתה חוצה את פרשת הדרכים, זה אומר דאגה, חרדה ועבודה קשה . אם אתה הולך ברכבת, אתה יכול לצפות לאושר רב יותר בגלל הניהול המיומן שלך של העסק שלך . אם אתה רואה מסילה שקועה במים נקיים, זה מצביע על כך ששמחות ישטפו מזל רע במשך זמן מה, אך מזל רע יחזור אליך שוב ….