…חוזה אם אישה חולמת שהיא קיבלה מתנה, זה מנבא על בעל אוהב ובית חם עבורה . אם אישה מאבדת חוזה, המשמעות היא שהיא תחיה באווירה של קיפוח וצער בעתיד שלה ….

…עגיל הזהב מציין איש זמר . הוא סיפר כי אדם בא לאבן סירין ואמר: ~ראיתי עגיל באחת מאוזניי,~ והוא אמר, ~איך אתה שר?~ הוא אמר שהצליל טוב, והוא אמר שזה זה. אם הוא רואה את עגיל הכסף, אז הוא משנן את הקוראן כולו. יש לו בת, גם אם האישה החזונית הייתה בהריון, היה לה בן . ומי שרואה בחלומו אישה שאוזניה עגיל וחרב, אז יש לו סחר בעיירה אמידה עם הרבה עבדות ונשים שפחות, כי בפרשנות אישה היא עסק, וכך גם ילדת העבדים ….

…ומי שרואה שהוא שתה מזהב וכדומה, אז מפרשים אותו אשה בעלת חוב נמוך, ואין כל רע בכלי הכסף שלו ….

…ומי שראה שהוא זרק חלוק נחל לים, הכסף שלו נכנס אליו ….

…חוזים אם הם מזהב והם מוכתרים או מזהב והם אסורים וממולאים, אז הם מתפרשים בברית, אמון, ברית או צוואה. לא משנה מה טוב ויופי שהוא חושב על כך, אז הוא מילוי הברית, ואם הוא רואה אחרת, אז הביטוי שלו נגדו והוא ציטט את אמירתו, אתה מאמין, מילא את החוזים . ומי שחושב שהוא חייב הרבה חוזים, אז הוא חלש ממה שהזכרנו לעיל אם הוא חושב שנשיאה היא נטל, והחוזה מועבר לאישה בנישואין ….

…אם יש לך האליל שהוא עבד מזהב, הוא קרוב לאדם שאלוהים אלוהים שונא, ומה שהוא שונא קורה לו, וחזונותיו מצביעים על כך שכספו הלך עם חולשת דתו ….

…ומי שרואה חמש דינרים בכף ידו, אז הוא מציין שמקיימים חמש תפילות, ואם אבדו מכף ידו, אז פירש זאת בניגוד אליו, ואם שתיים מהן אבדו, אז זה מעיד על בזבוז של שניים פעמים וזה נמדד על זה, ומי שמוצא דינרים רבים ומציב אותם במיקום צמוד, זה מעיד על שמירת אמונם של המוסלמים ….

…באשר לדינרים, אמר דניאל, מי שרואה שיש ברשותו יותר מארבעה דינרים, הוא ישנא על ידי משהו או שישמע מילים וקשה לו כמו המספר הגדול של דינרים, ואם המספר של דינרים ידוע, הדאגה שלו קטנה ….

ומי שרואה שהוא אוכל מזה משהו, הוא חוסך כסף למשפחתו ….

…מי שרואה שהוא הכה בזהב, הוא ייפגע מהם או ממשהו שהוא שונא, או שהכסף הולך ממנו לפי מה שראה, או שהמלך כועס עליו, גם אם יש לו תפקיד לבודד את הכמות הידועה של חיתוך הזהב טוב יותר מהלא נודע והדואג ביותר לזהב הוא חזון האבק ויצוק בלעדיו ומה נעשה בלעדיו והמזויף בלעדיו ומסתיר אותם בדאגת דינרים וזהוב חרוט, אם הוא נשבר, ואז זה שווה ערך לדינרים, ונאמר כי חזון הזהב מבחינת המשפט בכל דרך שהוא אינו ראוי להערכה ….

…ומי שיראה שהוא נלחם בסולטאן או בסולטאן נלחם איתו, הוא ינצח עם צרכיו ….

…ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה עם משפחתו, אז זה מעיד על התרחשות אסון, וזה הדין אם האישה רואה שהיא נותנת את הקריאה לתפילה ….

ומי שרואה שהוא ענד טבעת וציפורן מקורו, זה יתפרש ברכישת ילד או ברכישת עוזרת בית, חיה או בית, ואונת הטבעת עברה ממצבה, זה יופקד בידי המלכים על ידי פיקוח על הבידוד ועל אחרים על פי תנאים משתנים ….

וכל מי שרואה שביתו אינו מכוסה בבוץ, יפרש אותם כבעלותו ….

…ומי שרואה שהוא אוכל עם הח'ליף בקערה או מאכיל אותו במשהו, אז יסבול צער ככל שאכל ….

…ומי שרואה שהוא ממהר עם נטלים עליה והיא לא הולכת עם זה, אז הוא יסבול מדאגה ועצב ….

…ומי שרואה שאישה יוצאת מחלב מהשד שלה ונגמרת, אז זה מעיד על טוב ועליית חסד ….

…קירוב אנשים עם שחיתות : מי שרואה שהוא משלב נואף ולא רואה נואף, אז הוא אדם עדין שמציע סחורה וקשה לו . באשר לחיקוי של אישה לגבר : אם האישה רואה שיש לה לבוש ומראה של גברים, אז מצבה ישתפר אם זה לא יעלה על הגורל . אם הבגדים הם מעבר לגורל, אז מצבם משתנה מפחד ועצב . אם ראתה שהפכה לגבר, טובתה הייתה עם בעלה ….

…ומי שרואה שהוא נוסע עם אדם מת, הוא מבולבל מזה ….

…ומי שרואה שהוא אוכל גבינה עם לחם, אז הוא יקבל מעט כסף בגלל מצוקת הנסיעות, ואולי הוא מצביע על מחלה שתוקפת אותו, ואז הוא נרפא מזה במהירות, ונאמר מי שראה שהוא ראה אוכל גבינה רכה ואז הוא ירוויח מסחר ואולי הרווח היה ממשהו שהוא דרוש לפני כן ….

אם היה רואה שהוא עם האימאם עם דברי חוכמה, הוא היה זוכה בצורך שלו,

מי שרואה שהוא סוגד לאלוהים הכל יכול באיזשהו מעשה פולחן ובכך שהוא הולך בדרך הרציונליות, אז הוא משיג את טובת העולם הזה והבא ….

…ואם הוא רואה שהוא נחשב לגמל עם הנטיפים שלו, ואם הוא סולטן או מי שתופס את מקומו, אז הוא יפגע באויביו בכסף ששוויו מתאים לנשיאת הגמלים, ואם הוא יום גשום הוא שתל אותו, ואם הוא היה סוחר שהרוויח מאוד ….

מי שרואה אוהל שיש בו אש מוקפת בו ולא נגרם לו שום נזק, אז זה מתפרש על ידי איש אשם שחוזר בתשובה על חטאו ומצדיק את הטוב ואוסר את הרע, ונאמר כי חזון פוסטאט מעיד על ביקור ב קברי חללים ומתפללים עבורם ואולי עוזבים את העולם כקידושין ואולי חיים בבית הקודש ….

ומי שרואה שהוא מסיר מזה משהו באור, ואם הוא עשיר, עושרו ועוצמתו נעלמו, ונאמר שכספו ילך לקנות נכס, ואם הוא עני, הוא חיוני שאלוהים ישחרר אותו, ואם הוא יסיר חלק וישאיר את השאר, משהו ייעלם מחסדו ומשהו מתעכב ונאמר שגאוותו תיעלם וחסדו נמשך ….

…אם הוא רואה את עצמו עומד עם האימאם, אין מחסום ביניהם, ואז האימאם קם והוא נשאר ישן, מה שמעיד שהאימאם שונא אותו . ואם הליווי מוכח ביניהם, הרי שכספו הופך לאימאם, כי ישן הוא כמו מת, ונוכחות מתים היא נוכחות של כסף ….

…ומי שיראה שהוא רוכב על סוסה עם שני כנפיים, הוא ישיג רכוש גדול אם זה ממשפחתו, אחרת זו רצון וריבונות ….

ומי שרואה את זה כאילו לקח את ספרו משמאלו, הוא נספה מחטא או מעוני ומצורך ….

…ומי שרואה שאשתו נמצאת עם מישהו אחר, הכסף או הכבוד שלו נעלמו, והוא לא טוב בדתו, ונאמר שהוא עשיר ורחב עולם ….

…והשליכו אותו בחצים, התפללו נגדו בלילות החושך של ימיהם, ואם היה מוכה אותו אצולה, אז הוא יתמרמר ….

…ומי שחושב שהוא מתנקה במשהו שאינו הכרחי, אז הוא יחפש צורה אסורה של נרתיק או פי הטבעת ….

…ומי שיראה שהוא נכנס עם הסולטאן בשמיכה ואין מחסום ביניהם, הוא ירוויח טוב, כסף ויכולת לעשות דברים רבים ….