…אם הוא ראה את הירח נעלם, העניין שהוא ביקש מטוב או מרע עבר ונפטר . אם הוא רואה זאת, העניין בתחילתו . ומי שיראה את הירח המלא זורח במקומו בשמים, שר המלך יועיל לאנשי המקום ההוא . ומי שיסתכל על הירח ויראה בו דוגמא לפניו, הוא ימות . ומי שיראה את זה כאילו הוא נצמד לירח, הוא יקבל את הסולטאן היטב . ומי שרואה כאילו הירח כהה יותר והמבקש מלך, צאנו יפגע בו ויכחיש את פקודתו . ומי שרואה את הירח הופך לשמש, כי המחפש ייפגע בטוב, בכבוד ובכסף מצד אמו או אשתו . מי שרואה את הירח מסכים עם הירח, והוא מציין את המטיילים, הנווט והאסטרולוג בגלל הלחות והתנועה שלו, ומכיוון שהאסטרולוג יודע מה הירח צריך . נאמר כי אבן עבאס, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, ראה בחלום כאילו ירח עלה מהארץ לשמים עם שני גדילים, ולכן הוא אמר זאת לשליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והוא אמר : זה בן הדוד שלך, הוא מתכוון לעצמו בשבילו את מיטב התפילה ואת הברכות הטובות ביותר . ומסופר שאישה הגיעה לאבן סירין בזמן שהוא מוזן, ואמרה : ראיתי כאילו הירח נכנס לנברשות, וקורא קורא לבוא אבן סירין, אז ספר לו את החזון שלך . ואז תפס את ידו מהאוכל ואמר לה : אוי לך, איך ראית? ואז היא חזרה אליו, והוא הפך את צבעו, והוא קם בזמן שלקח את הבטן, ואחותו אמרה מאליק? ואז הוא אמר, טענתי שאני מת לשבעה ימים, אז הוא מת בשביעי . ואדם ראה כאילו הביט בשמים והביט בירח, אך הוא לא ראה אותו, והוא הביט על האדמה וראה שהירח דעך . הוא סיפר על חזונו במעבר חצייה ואמר : אם האדם שהיה לו חזון זה היה אדם, אז היה לו כימיה וזהב, כך שכספו יאבד, ואם הוא היה עני, הוא ייפול לחורבן . ואם אישה תראה זאת, בעלה ייהרג . ובא אבן סירין ואמר : ראיתי כאילו הירח נמצא בביתנו . הוא אמר : הסולטאן יורד במצרים שלך . והסתר הירח בהינומה עובר במהלך השמש . סהר : מציין גם את המלך, השבוי, המנהיג, הפרזנטור והיילוד המגיח מהרחם שמתחיל בצרחות ובחדשות הדחופות, הכיבוש הבא מהצד ממנו הגיח, והמורד והחוץ אם הוא עולה מחוץ למקומו, או שיש חושך איתו, וגשם עם דם או מרזבים שזורמים בלי גשם . ועם כניסתם של הנעדרים, ועם עליית המואזין מעל המינרט, צמצמו 262 הכותבים את אנשיהם, ואם זו כלה אז הכוכבים הם נשותיה . מי שרואה שני ירחים נלחמים בשמיים עם כל אחד מהם מככב, זה הבדל או מלחמה בין שני מלכים או שני שרים או שני גדולים גדולים, והנעדר מהם מובס, זה מעיד על ידי הצד שלו אופק ומקומו בשמיים, כך הוא נוסף למלך המלך ההוא עלי אדמות . כמו כן, אם הוא רואה שני כוכבי לכת נלחמים בכוכבים שעוקבים אחר כל אחד מהם . אם אין איתם כוכבים, והוא רואה את זה באופיו או בביתו, ויש לו שתי נשים או בני זוג, ההבדל ביניהם הוא בלשון או ביד . ואם אישה או שפחה רואים זאת, או אם הוא רואה אותם נלחמים מעל ראשו או נופל, הבעל או האדון נלחמים עליהם גם עם אחיו או עם איש מכובד מסוגו . זה עשוי להצביע אצל המשרת על מריבה המתרחשת בין מוכרו לקונה שלו, וזה עשוי להצביע באישה על רוע המתרחש בין שני בניה או בין שתי בנותיה או בין אביה לבעלה, או בין בעלה ובנה…

…זה נדיר שגבר הגיע לאבן סירין ואמר שאני בספק אם אשתי בגלל שני גברים, והערב ראיתי שני כלבים נלחמים על הנרתיק שלה, ואז הם נשכו אותה והם פצעו אותה, אז אבן סירין הביט בפניו. וראה אותו בשינוי מפוחד. עכשיו עליה, האיש נגע בה במהירות ומצא אותה, כמו שאמר, והוא שאל אותה על כך, והיא סיפרה לו על פי תיאורו ….

…ומי שרואה שני לווייתנים במגרש או בקערה, הוא יפרש שני אנשים החולקים בעניין, ולכן הרואה ייחשב כבעל כלי זה ….

…ומי שרואה ששני אילים נלחמים, אז אחד מהם נלחם כי הם סוג אחד, ואם הוא יקדים עדיפות על אחרים ולא מכיר אותם, אז יתפרש על ידי שני אנשי ענק, כאמור לעיל ….

…ומי שיראה שהוא רוכב על סוסה עם שני כנפיים, הוא ישיג רכוש גדול אם זה ממשפחתו, אחרת זו רצון וריבונות ….

…ונאמר שאיש בא לאבן סירין ואמר, ראיתי כאילו יש לי שני שבבים בידיים שאאכל מאלה ומאלה, והוא אמר, אתה אדם שמשלב בין שתי האחיות וה הרווח בטאבלט והכיכר היא רווח גדול ….

…אבן סירין אמר: מי שראה שאדם מת נותן לו שני בגדים מכובסים, אז הוא היה זוכה לעושר ….

…ומי שרואה את שני הירחים המלאים כלוחמים מעיד על לחימה בשני מלכים, גם אם אינם מלאים, מעיד על לחימה בשניים מאלה שנמצאים ליד המלך ….

…המלחמה בין שני הסולטנים מעידה על פיתוי או מגיפה שממנה אנו מחפשים מקלט אצל אלוהים ….

…אדם בא לאבן סירין, אלוהים ירחם עליו, והוא אמר לו, ראיתי כאילו אני שותה מכמה שיש להם שני ראשים מלוחים וראש מתוק. הוא אמר לך אישה ואתה לא מסכים עם אחותה. ירא אלוהים, הוא אמר שאני מעיד שאתה צודק, ואחר הגיע אליו, והוא אמר שראיתי כאילו אני שותה מכמה צרים. לדבריו, אישה חיפשה את עצמה…

…ומי שרואה שחמורות החיה נלחמות, זה מעיד על מריבה של שני גברים חוטאים בגללו ….

…באשר לזכר, זה ילד, כסף, זכר ומוניטין . דניאל אמר שמי שראה שיש לו שני זכרים ומעלה היה יותר ….

…מי שרואה שהוא לבש שני צעיפים, ואז הולך איתם בדרך בכוונה, ואז הוא נוסע, ואם משהו מהם מנותק או חלש, אז הוא נשאר בנסיעותיו בהנאת נפשו ….

…אם המלחמה הייתה בין שני הסולטן והקהילה, הרי שהחזון הצביע על זול המזון ….

…ומי שראה שהוא מצא שני גמלים, זה מעיד על התועלת של אדם מכובד, ואם אישה רואה שהיא רוכבת על גמל בזמן שהיא הולכת לאן שהיא רוצה, אז היא מתחתנת ובעלה מציית לה ….

…באשר לשני הגברים, הם ההורים, ההריון שלו, או מה שאדם עומד עליו במקום פרנסתו, כל מה שהוא רואה בכך מזין או שיין, הפרשנות שלהם היא בהם. אם הוא רואה שרגלו האחת נחתכת או שבורה, אז הוא מציין שחצי מכספו נעלם או שאחד מהוריו הלך, ואם הוא רואה את התאונה ברגליים זה מעיד על נסיעותיו או על עזיבת כספו או את מותו, ומי שרואה את רגליו מברזל או מנחושת, זה מעיד על עלייה בחייו ובכסף שלו, ומי שרואה שרגליו מטומטמות, זה מעיד על חייו הקצרים ועל ירידת כספו ומי שרואה את הרגל הפך לגבר משהו מהבעלי חיים הוא סימן לחוזק…

…ומי שראה ששני חיילים נהרגים, רובם מובסים ….

מי שרואה שיש לו שתי רגליים, מנוקבות, שממנו נראות רגליו, ואז הוא מכה בהקלה, כסף ורוממות רוח ….

…ומי שיראה שהוא בשמים השני, יהיה לו ידע וחכמה ….

ומי שיראה שיש לו שתי אפים, אז תהיה עוינות בינו לבין ביתו ….

…אבו סעיד, המטיף, אמר: מי שראה שהוא אכל תאנים בכלל, זה מעיד על מספר גדול של ילדים, ואולי תאנים היו מזונות ואכילה מעט ממנה היא אספקה ​​ללא הטעיה, ורוב המביעים מסכימים פה אחד כי תאנים ראויות לשבח כי אלוהים אדירים נשבע על ידם. הוא אמר: “ התאנים והזיתים. ~ היו שנאים את זה. הוא הזכיר כי הדבר מעיד על דאגה ועצב על אמירתו בסיפורם של אדם וחוה, השלום על שניהם, ~ אל תתקרב לעץ זה. ~זהו התאנה על פי האמירה של כמה פרשנים. נאמר שכל תאנה שהחזון לוקח ואוכל אותה מעידה על אלף דראם מכסף לעשרת אלפים דרהם, והיא נאמרה שתיים על כסף לא חקוק, מלבד דירה ודינרים ….

ומי שרואה שהוא הפך להיות מכובד, אז הוא גובר על עם ואין שום דבר רע בחזון האצילים ….

אבו סעיד, המטיף, אמר: מי שרואה כאילו אצבעותיו משותקות, הוא אשם בחטא חמור ….

ומי שרואה את רגליו ברזל או נחושת, זה מעיד על עלייה בחייו ובכספו ….

וכל מי שראה שהוא חובש קוהל והמצפון שלו בקוהל יהיה מעוטר בזה, הוא היה מביא משהו שיקבל ממנו קישוט וטוב עד כדי כך, ונאמר שאם הוא נשוי או עני, הוא נהנה מכסף טוב, ונאמר שמי שראה שהוא לובש קוהל, הוא ישלב שתי נשים ….

ומי שרואה את פניו מולבנות להפליא, זו בשורה טובה על מצבו וצדקת דתו, כי אלוהים אדירים אומר, ~ ביום ההוא פרצופים נושבים וצוחקים .~…

ואם יראה אותם מצהיבים, הוא עלול להיות חלש ….

ומי שחושב שידיו סדוקות, ואם הוא עשיר, הוא ייצא מכספו כמו זה, ואם הוא עני, יש שתי דרכים לבזבז או לחלש ….

הוא הרגיש שבעיניו לבן יותר ואז פינה אותו זה מגלה מכוסה על ידי השמחה ונאמר והנאה, ואמר שחלק מהמעברים ראו במו עיניו לבן יותר ואז אנגלתה זה פוגש בבעייב יש נסתר ארוך או מי שמוקיר את זה גם אם אני מודאג אני הולך לאלוהים, הדאגה העיקרית שלו, ומורת רוחו על הפסוק ~ כאשר באשיר בא נאום על פניו ~ , הפסוק ….

ומי שרואה שעיניו מטושטשות, אז הוא חוזר מדת האיסלאם למישהו אחר כי אלוהים אדירים אומר: ~ ומי שנמצא בפסוק העיוור הזה ~ ונאמר שהוא משנן את הקוראן ושוכח אותו ….

…ומי שראה שיש לו הרבה יונים, אז הוא היה מסתובב בראש מעל העם שיטיס אותו, ונאמר שחזון היונים יתפרש בדירמות ….

ומי שרואה עין פתוחה ויוצאים ממנה מים עד שהיא תמלא את הבית, אז זה יוצא מכל הדאגות, ואולי לאנשים המושחתים יהיה צער בגלל בריאות הגוף הזה אם היא לא משרתת, ואם היא עוזרת בית, אז זה טוב וברכה כי אלוהים אדירים אומר: ~יש בזה עין זורמת .~…