…הוא גם סיפר שאדם בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני שופך שמן משורש עץ הזית, ואז הוא אמר לו : מה הסיפור שלך? הוא אמר : הלכתי לגלות כשהייתי ילד צעיר, והפכתי לחופשי והגעתי למספר הגברים. הוא אמר: יש לך אישה? הוא אמר שלא, אבל קניתי משרתת, הוא אמר תראה, היא אמא שלך . לדבריו, אז האיש חזר מביתו ועדיין חיפש את תנאי הילדה עד שאמו מצאה אותה ….

סוראט אל-אינשיאק מציין כי מי שקורא אותו, או מי שכותב את ספרו בשבועתו או מעליב אותו בדקדוק ובנימוס, או יקרא ממנו משהו, הוא יתלהב מהעולם ופועלו ויבקש תהילה ושבח בבריאה.

…באשר לאשכים, הם אחראים על הפרנסה, על הבנות ועל התחזוקה וההגנה. מי שרואה בהם מזיין או שין יוחס לכך, ומי שרואה פגם באשכיו, אז אויביו כובשים אותו, ואם הוא רואה אותם בידו של אדם, אויבו מנצח, ואם הוא רואה כאילו הם נעדרו ממנו בלי כאב או מסרו אותם לאף אחד, ואז הוא נולד למישהו אחר. לייחס לו ולקחת אותם הוא מותם של הילדים, ומי שראה שהם מנותקים והיה לו חולה, אז הוא ימות וייתכן שהוא הפרדוקס של שתי נשים, ומי שראה אותם גדול מעיד על התנזרותו מרוע אויביו וכמה מהם אמרו כל סריסי האדם ובעלי החיים הם כסף, ומי שיש לו כל זה והולך ממנו יתפרש בכסף ומי שרואה שהוא התבגר חלק מזה יצא של מקום ונעלם, כי הוא מקבל עבורו כסף בלי הפרצוף ומוציא אותו במקום…

…ומי שרואה את פני הח'ליף מקמט את מצחו, מביט בו בכעס, או רואה בו חסר או פגם, הרי זו ירידה בדת הרואה, והפגם שייך לו ….

…ומי שרואה שהוא שם את הטבעת שלו באמון על מישהו או נתן לו ואז מחזיר לו את הטבעת שלו, אז הוא מאורס לאישה והוא לא עונה על זה, ומי שרואה שהוא שבר את הטבעת שלו לחצי , אז זה מעיד על התרחשות חלוקה בינו לבין משפחתו ….

ומי שרואה שיש לו חוזה חטיבה בשבילו, ואם הוא ראוי לו, אז הוא ראה טוב, ואם הוא לא ראוי, אז יש לו תהילה ומי שרואה בידו חטיבה הוא חקלאי אוחז בו. ונאמר שמי שראה בידו חנית בה חטיבה מתה במהירות או שנפטר בן….

…ומי שרואה שהוא הגדיל את קרניו, אז זו עלייה במצבם של גברים ונשים ….

…ומי שרואה שהוא זורק את חרבו ושובר אותה, אז זה מתפרש על ידי מות אביו או דודו או מי שתופס את מקומם, וכל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, יתפרש גם בהם ו חזון שבירת הצצה לחרב יתפרש על ידי מות האם או הדודה, ולכן מה שנראה בפרופילי החרב של זאין או שין מתפרש בהם ….

…הוא הרגיש שזה רוכש תחת אותם חטאים של הפסוק ~ הכל כמו חייל ~ ולא נאמר לו שום דבר טוב בעיקול את מה שלדבריו חלקם רוצים לחיות נקיים ולא לשעבד שום דבר להלוות ….

…באשר לשפתיים, זו הגנת הדת והגבות, זאין אלדין. מי שרואה בהם יופי וטוב הוא גם בדת, ומי שרואה כנגד זה, הביטוי שלו נגדו. לגבי המצח והאף, אז האיש ספר את זה. אם הוא ראה שזה קרה במצחו ובאף שלו, זה קרה אז זה כאמור ואולי המצח מעיד על תפילה והשתטחות. כיבים או ניתוחים, ומה שמכחיש בהתעוררות, ואז הוא נופל בתפילתו, או מי שלא מבצע בו השתטחות, או נתקל במילים מכוערות, ומי שרואה על מצחו שמץ של השתטחות, זה מעיד על הגדלת דתו וחסידותו, והתפשטותו בקרב אנשים, ומי שרואה סימן רחמים על מצחו מעיד על התרחשות הטוב ומספק משהו…

ומי שחושב שהוא מכה משהו בהרון אם זה ממאכל, אז זה מצביע על כך שיש טוב ותועלת בקושי עד כדי כך, ואם זה מתרופות, אז זה מתפרש בשלושה אופנים. אם מדובר בתרופת עיניים, אז זה מעיד על עלייה בחובות ….

…ומי שרואה שילד קטן אבוד, אז הוא נעלם, ונאמר כי הצער מופרע ….

…ומי שרואה שבחזה את מה שאנחנו מכחישים כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח, ואם הוא רואה את מה שהוא משבח, אז הוא ראוי לשבח ….

סוראט אל-טין: מי שקורא את זה שיפר את חייו והרחיב את פרנסתו, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, ונאמר כי מזונות, ברכה ואריכות ימים, ואולי הוא נשבע שבועה, נשבע עליה או הצטער על חרטה, עונשה נדיב וטוב

…ומי שרואה אדם שמתגלה בפניו ורואה את חוסר האונים שלו, הוא יאכיל אותו בשומן ובתועלת, ואז הוא ישגיח על הרווחה שם ….

…באשר לשדיים, הן בנות, כך שמה שקרה בהן יוחס להן. מי שראה שמשהו נובט במקומם הצביע על ריבוי הבנות וירידה בהן נגדו, ואם ראה שיש חלב בשדיו, הרי זה גידול בחובות, ואם הוא רווק הוא נשוי או נשוי, אז הוא מתעשר או שייח זקן שהוא עני או אישה צעירה שיש לה חיים ארוכים או אישה זקנה מציינת את מותה, או אישה רווקה שמתחתנת או ילדה צעירה מאוד, אז היא עלולה למות, ואם האישה רואה שהפטמה שלה מנותקת, אין בזה טוב, ובתה עלולה למות, ואם היא רואה את השד שלה מוכה באש, אז הבת שלה נפגעת מהמלך ואם היא רואה שהיא קשורה את השד שלה, ואז היא מציינת את לידתה מניאוף…

…אם אתה רואה את זה טוב בחלום, אז זה מצביע על מצב טוב בעולם הזה, בשורות טובות ואושר . ואם אתה רואה אותו שחור, אז הוא מציין בשורה טובה של נקבה למי שיש לו אישה בהריון, כי אלוהים אדירים אומר : ( ואם אחד מהם מביא בשורה טובה לנקבה, פניו יישארו שחורים והוא מגעיל ). והפנים הצהבהבות מעידות על השפלה וקנאה, ופניו הצהובות עשויות להיות צביעות . וזה שנאמר : שלו המשרוקית מציינת פולחן, עבור אלוהים בכבוד ובעצמו אומר : ( פניהם נראים מן העקבות של השתטחות ). זה הצהבהב של הפנים . ומי שבין האתיופים והכושים ראה שפניו לבנות מעיד על צביעותו . ואם היה רואה את בשר לחייו נעלם, היה שואל את העם והוא היה חי רק לפי העניין . ובהאדית : ( העניין נשאר אצל אחד מכם עד שהוא פוגש את אלוהים, ואין פיזור בשר בפניו .) אם הוא רואה חושך או עיוות בפניו, הוא מציין את השחיתות של דתו או את היעדרו. של מעמדו . ואם הוא רואה את פניו כחולות, אז הוא פושע, כי אלוהים אדירים אומר : ( והפושעים באותו יום יהיו דחוסים בכחול ). ואם הוא רואה את פניו שחורות, זה מעיד על מספר רב של שקרים, או כפירה שהוא הביא בדתו . אם פניו גדולים, זה מעיד על קומתו . אולי הפנים הצהבהבות מעידות על אהבה ואהבה . אם אישה רואה שהיא השחירה את פניה בפיח, אז זה מותו של בעלה, ואם היא רואה שהיא לובשת בושם, זה טוב לה ולבעלה . שטף הפנים, חיוכם ולובן הם עדות למצב טוב של בעליו, בין אם מת או חי . ומי שרואה שיש לו שתי פנים בחלום מעיד על סוף רע, על אמירתו עליו השלום : ( אלוהים לא מסתכל על שני הפנים ). ומי שראה שיש לו פנים, ציין שהוא התרחק מהאיסלאם, כי אלוהים אדירים אמר : ( והמלאכים מכים את פניהם ). אולי שחור הפנים מעיד על פחד . וזה פיצוח של הפנים מצביע על חוסר הצניעות . סמאג'ה בפנים הוא פגם והפגם הוא סמאג'ה ….

…נדיר, אמרו כמה מהביעים, הייתי הרעלה וצפיתי בתכונות המכובדות של מקדש אלכסנדריה, אז ראיתי כאילו אני על שפת ים חריפה על חוף צוק, אז נפלתי תחתיה, אז קמתי אחרי כולנו נפלנו ורצינו לקום מהמצוק ההוא. הנייר המכתבים שלי הוא רק עם אוכף של זהב, ברוקדה וברוקדה ונוצות וכבוד, אז התלבשתי בכבוד ורכבתי על הסוס הזה, ואם אני בקרב אנשים רבים ) הם הולכים בזמן שאני בעיצומו של אותם, כל כך מעט עבר, וקרה ביני לבין סגן הסולטנות האצילית, שני דברים והוא התבלבל וטרח באמירה והוא רצה לעשות דברים גדולים, אלוהים לא יכול לעשות את זה וראיתי שזה היה אימה, וזה היה הביטוי של אל-זקיבה ואני הייתי על זה. ואז אחרי המקרה הזה זמן קצר אחר כך, מישהו שסיפר לי על הגעתו של אותו אדם שראיתי שלף עם היד מתחת לצוק בעיניים, הגיע עם מסורת מכובדת להאציל את התביעה של הסולטנות הנכבדה לפער הנ~ל. ממה שקרה ביני לבינו, כך שנראיתי לפגוש אותו, ואם אני פרסי והשתמשתי בזה באופן שראיתי, אז לבשתי כבוד והשתטחתי לאלוהים הכל יכול, ולקח אחרי בביטוי שלו, ורכבתי על הסוס, והיצירה הלכה בדרך שראיתי, יהי שבח ותודה לאל, והזכרתי זאת כדי להראות עלי את ברכת האל ….

…לסיכום ספר זה ובתגובה לרצונם של רבים, אלה דוגמאות למה שהבעתי מחזיונותיי : רצונות רבים הגיעו וביקשו ממני להזכיר חלק מהחזונות שהבעתי ואז הם התגשמו והייתי רוצה כאן לא לאכזב את אלה שמחזיקים בבקשות האלה, אבל אני גם רוצה להבהיר משהו שאני מתלהב מסודות. לכן, לא אזכיר את שמות אנשי החזון, וגם לא אזכיר את החזונות שבהם עשויים להיות דברים מאוד מיוחדים, למשל, ואני מתנצל מראש בפני כל מי שקרא נושא זה והתנגד לו בקרב אנשי החזון עצמם . 1 / שואלת אמרה שדודתה רואה שיש עליה צמידי זהב, והטרידה אותה, אז אמרתי לה : אם אתה מאמין לחזון שלך, זה יכול להיות זיהום פשוט בצינור הנשימה וזה יתרפא בעזרת ה ' . והיא אמרה, תהילה לאלוהים, באמת יש לי טרכאיטיס, שאלוהים יגמל אותך . 2 / מתקשר אמר שאני רואה אדם שאני מכיר דופק בדלת . אז אמרתי, איך קוראים לו? מוחמד אל-וואהאיבי אמר, אמרתי שברוך השם יהיה לו בן, אז הוא אמר, היה לי חסד האל. אמרתי : קראתי לו מוחמד? הוא אמר שכן, אז אני מודה לאלוהים . 3 / אחד השואלים אמר לי שאני רואה שאני ציד עזים, או ברווזים, אז אמרתי ברוך השם שהיא תציע לילדה טובה, ואביה יהיה מוזיאן. הוא מספר לי אחר כך, כשרציתי להתעסק, הלכתי ומצאתי גבר שמסוגל לקרוא לתפילה במסגד השכונתי בו מתגוררת הילדה, ולכן הוא אביה של הבת . 4 / שואל אמר לי שראיתי שאני אשלם כיסא למלך פאהד – שאלוהים יברך את חייו – אז אמרתי שאתה מועסק עם עבודה עם משכורת כזו ואחרת, היא אומרת, ומהמשנה הבאה ביום שהיא התקבלה לעבודה עבור קצת פחות, והיא לא האמינה שהיא תועסק . 5 / רופא אמר לי : בעלי רואה שהוא אף פעם לא יוצא מתחת לרכבו . אמרתי, אתה הולך לנסוע? היא אמרה שכן . אז אמרתי, ברוך השם לאל, למען הבטיחות, אבל אני מקווה לבדוק את המכונית מלמטה, במיוחד את הטור שמסתובב מתחת למכונית, ולא ידעתי את שמה, והיא אמרה לי אחר כך, בעלי נכנס מכונית ומצא פגם במקום שציינת לנו . 6 / אישה אמרה, אני רואה שחתכתי את שערה של בת צעירה שלי, ושיערה מגיע עד לירכיה, אז אמרתי: האם אתה מאלה שמילים על בנות? היא אמרה, ~כן, אז אמרתי, עשה את הסונה בברית מילה, ואל תפחית אותה יותר מהגבול שנקבע .~ 7 / אב התקשר לעלי ואמר שבנו רואה שהטוחנת האחורית שלו פוגעת בו, אז אמרתי שבנך סובל מאכזריותו של המורה למדעים, אז יכולתי לשאול אותו, והוא ענה שכן, אז אמרתי : שבח היה לאלוהים, ראה את המורה, והוא עשה זאת . 8 / אמר לי אדם : אני רואה שאני עולה על הגג בבית, ואני רואה סולם ואני עולה . אמרתי לו שמישהו חוקר ושואל עליך, ואולי פנית לבתו, וכשראיתי אותו לאחר זמן מה, הוא אמר לי שמה שציינתי עליו קרה . 9 / אישה אמרה שראיתי שאני מניקה ילד, וכמות החלב יצאה משדי בכוח ופגעה בקיר . אז אמרתי שאני חושב שיש לך בעיה עם חלב ההורמון, ואתה תתאושש ותיכנס להריון, ברוך השם . היא אמרה זה מה שאתה אומר, תודה לאל . 10 / אדם אמר לי שאני רואה את אחותי ואני רואה את השמש זורחת משקיעה . אמרתי, הבטחתי לה ועזבתי אותה, אז אמלא את מה שהבטחתי לה . הוא אמר, הבטחתי לה לבצע את אומרה ואני לא יכול . 11 / אישה אמרה שאני רואה שאני שוחט כבשה . אז אמרתי שזה נדר שלא מילאת, אז תעשי את זה . והיא אמרה שכן . 12 / אישה אמרה שאני רואה שאני מסתכל על הכעבה והיא נהרסת . אמרתי, 'אתה במדינה מערבית ואתה תמיד חושב לעזוב אותה, אבל אתה לא . היא אמרה זה מה שאתה אומר על ידי אלוהים . 13 / איש התקשר ואמר שאני רואה שאני ציד ציפור חינם וקיבלתי גמל יקר, ועליתי להר ומצאתי אנשים שהציעו לקנות את הציפור, אז אמרתי שהיא לא למכירה, הוא הזכיר את שאר החזון . אז אמרתי שאתה רודף ומתרגל ציד? ואתה אח של אחד הנסיכים, והגשת מענק אדמה והעניין ייצא לך, ואז יש שיציעו לך לקנות אותו, אז תחשוב היטב לפני שאתה מוכר . לדבריו, ~אני אוהב לצוד, ואני יוצא אליו ואני עוקב אחר זמן נדידת הציפורים. הגשתי לאחד הנסיכים בקשה למענק קרקע ולא יצאתי עד עכשיו ~. אז אמרתי, השבח לאל . 14 / אחת המתקשרות ראתה אישה מגיעה אליה, והיא הזכירה את שמה . 15 / איש התקשר אליי ואמר שראיתי את גבריאל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, עף . אז אמרתי: ~האם אתה עובד בעבודה שקשורה לתעופה?~ הוא אמר, ~כן, אני לומד טיסה~, אז אמרתי שסיימתי 600 שעות טיסה ונשארו לך חצי, אז הוא הזכיר מספר בקרוב מאוד, השבח לאל . 16 / רציף: היא אמרה שאני רואה שאני מוציאה מפי שני מיתרים לבנים ושחורים , אז אמרתי לה : לפעמים את באה מהשטן עם אובססיה כלשהי, וספקת לגבי הדת, אז פחד מאלוהים . והיא אמרה, על ידי אלוהים, שלפעמים אני מקפידה על סופר-רמות בנוסף לתפילות החובה, אבל לפעמים אני מקווה ואשאיר הכל עד לתפילה …. אז תתפלל בשבילה שאלוהים יאשר אותם על הדת 17 / אדם אמר : אבי שנפטר בא אלי ואמר לי : אל תשמיד את משואות המסגד, אז אמרתי : כן, אמרתי : אל תעשה את זה, זה לא מותר . 18 / איש אמר לי : אני רואה שאני מקיף ולא שלם . אמרתי : אתה מתכוון להכפיל ולא לעשות את זה? הוא אמר : כן . 19 / שואל התקשר ואמר : אני רואה שאני מסתובב ומוחי לא איתי !! אמרתי : אתה מכיר אדם שלקח את דעתך אבל מתמרן בך , אז היזהר , והיא אמרה : זה מה שאתה אומר , ואלוהים יגמול לך היטב , והנה היתרון של אזהרה על המשמעות הרעה בחזונות מסוימים , והשפעתה על חיי בעליו . 20 / אדם אמר : אני רואה שאני אוכל אורז ויש כאלה שגונבים !! אז אמרתי לו : זה הפרויקט שלך, ואתה אומר את הרעיון של אדם לא ישר . הוא אמר : כן , מה שאמרת קרה . 21 / איש קשר עם תכנית ואמר לי : ראיתי את השמש ואת ירח כדור הארץ, וזה היה לפני החודש הקדוש של הרמדאן , ב 1428 של , אמרתי לו : זהו הבדל בין אנשי החזון , ואת האנשים בחשבון בקביעת כניסת החודש , היו מה קבלתי כמה בהתכתשות בין שני הצדדים ! 22 / גבר אמר לי : ראיתי שהוצאתי גוף גוף מהפה בלי כאב , אז אמרתי : זה ילד שמעצבן אותך , והוא אמר : כן, כלומר . 23 / אישה אמרה : אני רואה נחש בפה של ורד , אז אמרתי : בעלך מבטיח לך ומצליח , ואתה מתפלל בשבילו? היא אמרה : כן , זה מה שאמרתי , אז הזהרתי אותה ופחדתי מאלוהים ….

…לעיתים נדירות הוא סיפר שאדם הגיע אל כמה מהעוברים ושבים ואמר: ~קח את הדהרם הזה ועבר לי את מה שראיתי, והוא לקח אותו ממנו ואמר,~ תגיד מה שראיתי ואחרי הבוקר של הבוקר הוא אמר שראיתי כאילו אני בא לבאר, אז זרקתי את עצמי ונשארתי למטה והמשכתי לחזור על דבריו, יורד למרידיאן קרוב. הבאר והמעבר אמרו לו, הגעתי בשלום, והוא אמר שכן. הוא אמר: ברוך השם יתברך. ואז מה הוא אמר, ~הסתובבתי ועדיין חוזר על האמירה שלו, פניתי לאחרי הצהריים, ואז הוא אמר.~ מצאתי את אבן הטחנה והכנסתי לתוכה את ראשי וקמתי. כשהיית ריק לאחר תפילת שחרית, לא הגעת לתחתיתה אלא בצהריים, ופנית בה וסיימת אותה רק אחר הצהריים ומצאת את אבן הריחיים ושמת אותה על צווארך, ואז כשהיא מגיעה למעלה ….

…חזונותיו על השקרנים מוסימלימה ואל-אנסי בסמכותו של נאפי בן ג'ובייר בסמכותו של אבן עבאס – שאלוהים יהיה מרוצה מהם – הוא אמר : מוסילימא השקרן הגיע בזמן שליח האל, שאלוהים יברך אותו והעניק לו שלום, אז הוא אמר שאם מוחמד יעשה לי את העניין אחריו, הלכתי אחריו והצגתי אותו בבני האדם של רבים מבני עמו, אז שליח האל הגיע אליו. אלוהים עליו ועל עמו ת'אבת אבן קייס בן שמאס – ו ביד של שליח האל פיסת נייר – עד שעמד על Musaylimah בקרב חבריו ואמר : ( אם הייתם שואלים אותי על היצירה הזאת, לא הייתי תן לך את זה ולא תעבור מעבר לפקודת האל שלך בך, ואם הצלחתי לשבש אותך, ואני רואה אותך בה הראיתי את מה שראיתי וזה מוכח הוא עונה לך בשמי ) ואז הוא הסתובב ממנו אבן עבאס – שאלוהים יהיה מרוצה משניהם – ושאלתי על דברי שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ( אתה רואה בו הראית את מה שראיתי ) ואבו הורירא אמר לי שהשליח של אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר ( בזמן שישנתי ראיתי בידי שני צמידים של זהב ווהומנה יעשה את זה בחלום שאונפג'מה ונפאיתמה אפטרה וולטמה שקרנים יוצאים אחריי, עיוורון אחד ואחרות Musaylimah . מסופר על ידי בוכרי עובייד בן עבדאללה בן הסף, אמר : יש לנו שמע ששקרן מוסימלימה נתן לעיר ירד בנערה הארית דאר הייתה ילדה בן הארית מתחת לקרייז – והיא אמו של עבדאללה בן עאמר – אז שליח האל הגיע אליו להתפלל שאלוהים עליו ועימו בן תאביט קאיס בן שמאס – המכונה מטיף שליח האל, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום – ובידו של שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בר עמד עליו והוא דיברתי איתו. אמר לו מוסאילמה : אם תרצה, בוא נהיה בינך לבין העניין, ואז אתה שם את זה בשבילך, ואז הנביא אמר שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ( אם שאלת אותי את המוט הזה, מה שנתתי אתה, ואני אראה אותך בו הראיתי את מה שראיתי, ותאביט בן קאיס זה יענה לך בשמי ) ואז הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, פנה. עביד אללה עבדאללה אמר : שאלתי את עבדאללה בן עבאס על חזון שליח האל, עליו השלום והברכה שהוא הזכיר כי אבן עבאס – שיהיה אללה מרוצה מהם – אמר לי כי שליח אללה, שלום יהיה לו אמר ) תוך שאני ישנה אורית הוא הפקיד בידי Swaran הלך Vfezathma ו Lthma הרשתה לי Venfajthma Aftara Voolthma שקרנים לצאת, אמר עבדי אלוהים : אחד – ANSI, שהיה נהרג פיירוז בתימן ואת Musaylimah אחרים השקרן ….

…אם מישהו רואה את פניו שחורות והוא לובש בגדים לבנים, חזונותיו מצביעים על כך שהוא יולד בת, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם אחד מהם מטיף לנקבה, פניו יישארו שחורים .~ מפקד הנאמנים ראה את המהדי, שאלוהים ירחם עליו בשנתו, כאילו פניו שחורים, אז הוא התבונן בבהלה, והתקשר לאיברהים בן עבדאללה אל קירמני, אז הוא קם אליו מה שרג'אן, והוא אמר לו את חזונותיו, והוא אמר : תהיה לך בת, והוא קרא את הפסוק הזה, והיא ילדה לו בת באותו לילה, אז הוא היה שמח מזה והפרס הטוב ביותר שלו ….

…פנינים : פנינים מוסדרות בפרשנות הקוראן והידע, ולכן מי שרואה כאילו הוא חודר פנינה שטוחה, אז הוא מפרש נכון את הקוראן, וכל מי שרואה כאילו מכר או בלע פנינים, הוא שוכח את הקוראן, ונאמר שמי שרואה את זה כאילו הוא מוכר פנינים, אז הוא שופך דגל ומפיץ אותו בין אנשים . והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה. אם הוא רואה כאילו הוא מפזר ממנו פנינים ואנשים לוקחים אותם בזמן שהוא לא לוקח אותם, אז הוא מטיף שימושי להטפה . אמרו שהפנינה היא אישה שהוא מתחתן איתה או משרתת . ונאמר שנולדו פנינים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ שני נערים יקיפו אותם כשרואים אותם, ואתה מחשיב אותם כפנינים מפוזרות .~ מטאפורת הפנינים מצביעה על ילד שאינו חי, והפקת פנינים מקרקעית הים או מהנהר היא כסף מותר מצד מלכים מסוימים . פנינים רבות הן גם ירושה, והיא מיועדת למושל המדינה, לעולם יש דגל, ולסוחר יש רווח . הפנינה היא השלמות והיופי של הכל . ומי שרואה שהוא מנקב פנינה עם עץ, הוא יתחתן עם אישה שאסורה . ומי שבולע פנינים, הוא מסתיר עמו עדות, ומלעיסת פנינים, הוא מגבה אנשים, ומי שרואה את זה כאילו הוא מקיא, לועס ובולע ​​אותה, הוא סובל מאנשים וגובים אותם, ומי שרואה פנינים הרבה ממה שיש נמדד בקפיצות ונושא בכבוד כאילו הוציא אותו מהים, ואז הוא מכה כסף מותר מאוצרות המלכים. כאילו הוא סופר פנינים, נאמר שהם יסבלו מקשיים . ומי שרואה את זה כאילו פתח דלת ארון במפתח והוציא ממנו תכשיטים, אז הוא שואל מדען על נושאים כי העולם הוא אוצר והמפתח שלו הוא השאלה, ואולי החזון הזה היה אישה שיצליחו לכבוש וללדת את ילדיו של חסן . ומי שרואה כאילו השליך פנינה לנהר או לבאר, יעשה חסד לעם . מי שרואה בכך שהוא הבחין בין פנינה לקליפתה, ולוקח את הקליפה וזורק את מה שיש באמצע, אז הוא נבלות, ופנינה גדולה עדיפה על קטנה, ואולי גדולה אחד מציין את הקיר הארוך של הקוראן . והפנינה הלא מתוקנת מציינת את הילד, ואם היא נכתבת אז היא שכונה, ואולי הפזורה שלו מעידה על כך שמומלץ לדבר, וזני הפנינים, המהות ואחרות מעידים על אהבת הרצונות של נשים ונערים . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי שני גברים מכניסים פנינים לפיהם . אחד מהם יוצא קטן יותר ממה שהוא הכניס, והשני יוצא גדול יותר . הוא אמר : באשר למה שראיתי יוצא קטן, ראית את זה בזמן שדיברתי על מה ששמעתי, ולגבי מי שראיתי שזה יוצא גדול, ראיתי את זה עבור חסן אל-בסרי ומעשה הפולחן מדברים יותר ממה ששמעו . ובאה אליו אישה ואמרה : ראיתי שתי פנינים באבני, אחת מהן גדולה מהשנייה, אז אחותי שאלה אותי אחת מהן, ונתתי לה את הצעירה יותר, אז הוא אמר לה: את הן אישה שלמדה שתי סורות, אחת מהן ארוכה מהשנייה, אז לימדתי את אחותך הצעירה . היא אמרה : למדתי את הפרה ואת משפחת עמרן, כך גם אחותי משפחת עמרן . אדם בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני בולע פנינים ואז זורק אותם, אז הוא אמר: אתה אדם בכל פעם שאתה משנן את הקוראן ושוכח אותו, אז ירא אלוהים . אחר בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני מנקב פנינה, אז הוא אמר : האם זה אמא ​​שלך? הוא אמר שכן, היא הייתה, והיא הוגלה. הוא אמר : יש לך משרתת שקנתה אותה משבי. הוא אמר כן. הוא אמר : ירא אלוהים, כי אמא שלך היא . ובא אליו אחר ואמר : ראיתי כאילו אני הולך על פנינים, אז הוא אמר : פנינים הם הקוראן ואין לשים את הקוראן מתחת לרגליך . ואחר הגיע אליו, הוא אמר : ראיתי כאילו פי מלא פנינים ואני מסגיר את זה לא מסופר, הוא אמר : אתה אדם משפר את הקוראן וקרא אותו, אתה, הוא אמר : אושרר . ואחר הגיע אליו ואמר : ראיתי כאילו יש פנינה באחת מאוזניי שנראית כמו עגיל, אז הוא אמר ירא אלוהים ואל תשיר את הקוראן . ואחר בא אליו ואמר : ראיתי כאילו הפנינים פזורות מפי, אז הוא גרם לאנשים לקחת ממנו ואני לא לוקח מזה שום דבר. הוא אמר : אתה מספר סיפורים שאומר מה שאתה לא עושה ….

…אבו אל-קאסים עומר בן מוחמד אל-בסרי אמר לנו לבטניס, הוא אמר שעלי בן אל-מוספיר אמר לנו, הוא אמר לנו את אחמד בן עבדולרמן בן וואהב, הוא אמר, דודי אמר לי . הוא אמר שאבו בישר אמר לי בסמכותו של אבן שיהאב. הוא אמר כי אבו סלאמה בן עבדול רחמן אמר לי שאבו הוריירה אמר : שמעתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אומר : מי שרואה אותי בחלום הוא כאילו ראה אותי בחיים ערים, ואז השטן לא מחקה אותי . אבו סלאמה אמר, אמר אבו קטאדה, שליח האל, שאלוהים יברך אותו וייתן לו שלום, אמר : מי שראה אותי ראה את האמת . אבו אל-חסן עבד אל-ווהאב בן אל-חסן אל-כלבי סיפר לנו בדמשק, הוא אמר שאבו איוב סולימאן בן מוחמד אל-ח'וזאי אמר לי, בסמכותו של מוחמד בן אל-מוספה אל-חומסי, בסמכותו של יחיא בן סעיד אל-קטאן, בסמכותו של סעיד בין מוסלמי, בסמכותו של אנאס בן מאליק . שהנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : מי שרואה אותי בחלום לא יכנס לגיהינום . אבו בכר מוחמד בן אחמד בן מוחמד אל-עוספאני אמר לנו במכה, שאלוהים הכל יכול שמר עליו במסגד הגדול. הוא אמר: אבו אל-חסן מוחמד בן סהל סיפר לנו, על הסמכות של מוחמד בן אל-Musfy, על הסמכות של באקר בן סעיד, על הסמכות של סעיד בן קייס, על הסמכות של אביו, הוא אמר : שליח אלוהים עליו השלום אמר : עליו : מי שראה אותי לא יכנס לגיהנום בחלום . פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : אלוהים שלח את מוחמד, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, חסד לעולמות. אשרי מי שראה אותו בחייו והולך אחריו, ואשרי הרואה אותו בשנתו, כי אם הוא רואה אותו כחייב, אלוהים יוציא את חובו, ואם הוא רואה אותו חולה, אלוהים ירפא אותו . ואם הוא רואה אותו בהכרח לבצע את העלייה לרגל לבית, ואם הוא רואה אותו בארץ עקרה שהופרה, או במקום שהעוול התפשט במקום עוול בצדק, או במקום מפחד עבור ביטחון משפחתו, זה אם הוא רואה אותו בדרכו שלו . ואם הוא רואה אותו חיוור בצבעו, שחוק או חסר חלק מהטרף, הדבר מעיד על חולשת הדת במקום ההוא ועל הופעת הכפירה, וכמו כן אם הוא רואה לבוש עלוב . אם הוא רואה ששתה את דמו בשל אהבתו בסתר, אז הוא מות מעשה בג'יהאד, ואם הוא רואה ששתה בגלוי, הדבר מעיד על הצביעות שלו ונכנס לדם של משפחתו ועזר להרוג אותם . אם הוא רואה אותו כאילו הוא חולה, אז הוא מחמיר את מחלתו, אז אנשי המקום ההוא מתוקנים לאחר השחיתות, ואם הוא ראה אותו, השלום עליו רוכב, הוא היה מבקר ברכיבה שלו, ואם הוא היה רואה אותו ברגל, הוא הלך לבקר אותו ברגל, ואם הוא ראה אותו עומד, הפקודה שלו הייתה פשוטה, ואם הוא ראה אותו נותן את הקריאה לתפילה במקום שבו עומר הרס את המקום, ואם הוא רואה את זה כאילו שהוא אוכל את זה, זה מה שהוא הורה לו לשלם לזכאת מכספו . אם הוא רואה שהנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום עליו, ימות אחד מצאצאיו, ואם הוא רואה את הלוויתו במקום יש אסון גדול, ואם הוא רואה שהוא ביצע הלווייתו אפילו לקבר, ואז הוא נוטה לכפירה . ואם ראה שהוא ביקר בקברו, היה פוגע בהרבה מאוד כסף, ואם הוא ראה כאילו הוא בנו של הנביא ולא מצאצאיו, חזונותיו מעידים כי אמונתו התבהרה, ואם הוא ראה שהוא אבי הנביא, עליו השלום, הוא ציין את חולשת דתו ואת חולשת האמונה והוודאות שלו . לראות אדם יחיד, שליח האלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בחלום אינו נוגע לו, אלא מחלחל על הקהילה המוסלמית . נאמר שאום אל-פאדל אמר לשליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום : ראיתי בחלום כאילו כמה מגופך נותקו והונחו בחיקי , והוא אמר : טוב ראיתי, פאטימה יוליד ילד, ברוך השם, והוא יונח בחיקך . היא ילדה את פטימה אל-חוסין, עליהם השלום, והוא הושם בחיקה . ומסופר שאישה אמרה : הו שליח אלוהים, ראיתי בחלום כאילו חלק מגופך נמצא בביתי. הוא אמר : פאטימה יולדת ילד ומניקה אותו, והיא ילדה את חוסין והניקה אותו . אם הנביא, יהי רצון שתפילתו של האל ושלום עליו, ראה שהוא נתן לו משהו מהסחורה הנחשקת ביותר בעולם הזה, או אוכל או שתייה, אז טוב שהוא ישיג ככל שנתן לו, ואם מה שנתן לו היה מחומר גרוע, כמו אבטיח ואחרים, ואז הוא יינצל מדבר גדול, אלא שהוא יהיה פגוע ועייף . אם הוא רואה שאחד מחבריו, השלום עליו, עם מחבר החזון, השיג זאת, אז הוא כפירה בשמועות שלו ודבק בה ללא שאר חוקי האיסלאם והשאיר אחרים בלי שאר המוסלמים . שמעתי את אבו אל- חסן עלי בן אל- בגדדי, סצנה של עלי בן אבי טאליב, אללה יהיה מרוצה ממנו אומר : הבן אבא אמר רופא המסכן : זה היה חירשתי עשר שנים, והבאתי את העיר והחלטתי בין הקבר ואת הדוכן, ראיתי את הנביא של שלום אללה עליו בתוך חלום, אמרתי : הוי שליח אללה אמר: מי שאל אותי את האמצעים, ההשתדלות שלי נדרשה בשבילו, אמר : מאי אלוהים לרפא אותך , מה שאמרתי, אבל אמרתי : מי שביקש את האמצעים מאלוהים, ההשתדלות שלי נדרשת עבורו, הוא אמר, אז הוא הלך ממני בברכת אמירתו, שאלוהים יברך אותך . עבדאללה בן אלגלאא סיפר על מצב שנכנס לעיר שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והלכתי לקבר שליח האל אליו, ובירכתי אותו ושני חבריו , שאלוהים יהיה מרוצה מהם, אז אמרתי : שליח אלוהים, לא היה אכפת לי ואני האורח שלך, ואז ירדתי וישנתי בלי הקבר, ואז ראיתי את הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בא אלי, אז קמתי והוא נתן לי כיכר, אז אכלתי קצת מזה, ושמתי לב והיה לי קצת כיכר ביד . בסמכותו של אבו אל-ופא אל-קארי אל-חרווי, הוא אמר: ראיתי את הנבחר, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום, בחלום בפליאה בשנים שישים ושלוש מאות, והשתמשתי לקרוא עם הסולטאן, והם לא שמעו ולא דיברו, אז הלכתי הביתה בקינה, אז ישנתי וראיתי את הנביא עליו השלום והברכה כאילו הוא שינה צבע, אז הוא אמר לי שלום אותו : האם אתה קורא את הקוראן את דבר האל הכל יכול בידי אנשים המדברים ושומעים שאינם קוראים? אל תקרא אחרי זה אלא מה שאלוהים רוצה . שמתי לב בזמן שהחזקתי את הלשון במשך ארבעה חודשים, ואם היה לי צורך לכתוב את זה על התיקון, בעלי החדיטים ובעלי הדעה נכחו בי, ואז הם הוציאו פתווה שאני מדבר בסוף על העניין, כי הוא אמר : אלא מה שאלוהים רוצה, וזה יוצא מן הכלל, אז ישנתי כעבור ארבעה חודשים במקום בו ישנתי לראשונה. ראיתי את הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום שמריע בפניו, והוא אמר לי : האם זה הוכח? אמרתי : כן, שליח אלוהים . הוא אמר : מי שחוזר בתשובה, אלוהים יסלח לו, הוציא את לשונך . הוא ניגב את לשוני באצבעו המורה ואמר : אם אתה בידי עם ואתה קורא את ספר האל, אז חתוך את קריאתך עד שישמע את דבר אלוהים . שמתי לב, ולשוני הייתה פתוחה, בזכות אלוהים . נאמר שאיש מאלמנייסר חלה, והוא ראה את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, לילה אחד כאילו אומר לו אם אתה רוצה להיות טוב ממחלתך, אז קח לא לא . כשהתעורר, הוא שלח לסופיאן אל-ת'וארי, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, עם עשרת אלפים דירהם, והוא הורה לו להקצות את זה לעניים, והוא שאל אותו על ביטוי החזון, אז הוא אמר את משמעות דבריו, ולא את עץ הזית, כי אלוהים אדירים תיאר זאת בספרו ואמר : לא מזרחית ולא מערבית . והיתרון של הבעלים הוא החברות של העניים איתך, הוא אמר: הוא טיפל בו בזיתים, ואלוהים העניק לו רווחה באמצעות ברכת שליח אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ויכבד החזונות שלו . למדנו שאדם הגיע לשליח האל, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום. הוא התלונן בפניו שמצבו הדוק, אז הוא אמר לו ללכת לעלי בן איסה, ולהגיד לו שהוא ישלם לך מה שטוב לך, אז הוא אמר, שליח אלוהים, באיזה סימן? הוא אמר תגיד לו בסימן שראית אותי על באטה, ואני לא ציית מהקרקע, אז ירדתי ובאתי אליי, אז אמרתי תחזור למקום שלך . לדבריו, עלי בן איסה הודח, והמשרד חזר אליו . כשהבחין, הגיע לעלי בן איסה, שהיה אז שר, והוא הזכיר את סיפורו. הוא אמר שזה נכון, והוא שילם לו ארבע מאות דינרים, ואז אמר לבזבז את החוב שלך, ולשלם לו עוד ארבע מאות דינרים, ואז הוא אמר, הפוך אותו להון שלך, אז אם אתה מוציא את זה, חזור אלי . והוא הזכיר אדם שידע מה אתה רוצה מאנשי בצרה, והוא נהג למכור את הקמע. הוא אמר שהוא שלח דוברה מכמה ממושלי אחוואז, ואני לא הסכמתי איתו לגבי מחירו. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בחלום, אז אמרתי לו, שליח אלוהים, שכה וכה קיללו את אבו בכר ועומר, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, הוא אמר, ~תביא אותו אלי , ובאתי איתו, ~הוא אמר,~ השכיב אותו והשכיב אותו, ~אז הוא אמר,~ תשחט את זה, ~אז אמרתי, שליח אלוהים, תשחט אותו? ואז הוא אמר: תשחט אותו עד שהיא אמרה שלוש פעמים, ואז גלגלתי את הסכין על גרונו ושחטתי אותו, וכשהתחלתי לומר, אני הולך אליו, אני ממריץ אותו ואומר לו מה שראיתי משליח האל. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הלכתי וכשהגעתי לביתו שמעתי את הזאב, ונאמר שהוא מת . ואבן סירין בא לאיש שלא מואשם בדתו, חרד, והוא אמר שראיתי אתמול בשינה, כאילו הנחתי את רגלי על פני שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . הוא אמר לו: ~ישבת אתמול עם רוחות הרפאים שלך?~ הוא אמר שכן, הוא אמר, אז הוא הוריד אותם , אז הוא הוריד אותם ומתחת לאחת מרגליו הייתה עליו דרהם, מוחמד, שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ….

…נדיר שהוא סיפר שכמה אנשים אמינים ראו כאילו ביצע את חג'ג 'בשנת השלושים ושמונה מאות ונאמר לו בחלום שהוא חי אחרי שובו לתקופה כזו, והוא עדיין חיכה לתקופה זו. עד שהוא עבר את זה, אז הוא אמר שראיתי מה זה קייט וקייט והוא חתך את חזונותיו באופן מדהים על מה שהבטיח ואמר אם לא חרגתי מהתקופה שסיפרתי למישהו על זה ואמרו לו, באשר למה שראיתי, היה פגם איתך בחשבונות או בחלומות הצינור, אז הוא הלך לביתו ומת באותו לילה ….

…אבו סעיד, המטיף, אמר בחזון הפנינים, הוא אמר שאדם הגיע לאבן סירין, והוא אמר, כאשר הישן רואה שני גברים נכנסים לפיו עם פנינים, אחד מהם יוצא קטן יותר ממה הוא נכנס, והשני יוצא גדול יותר ממה שהוא נכנס, אז הוא אמר: לגבי מי שראיתי אותו יוצא קטן, ראית את זה לי, אני עדכני ממה ששמעתי ובאשר למה שראיתי זה יוצא אז ראיתי את זה של שני שקרנים שדיברו יותר ממה ששמעו, והפנינה בפירוש מעידה על הקוראן והידע. אז מי שרואה את זה כאילו הוא חודר פנינים, הוא ינקב הרבה ידע, ואז הוא מפיץ הרבה לאנשים, והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה )….

…לעיתים נדירות, אדם בא לאבן סירין ואמר שראיתי דבש מחלב שהובא עד לשים אותו, ואז הובא דבש אחר, והוא שם אותו, מורח אותו ושפך עליו קצף, אז הכנתי אותי ו החברים שלי אוכלים מהקצף הזה, ואז סובבו את ראשו של גמל וגרמו לנו לאכול גם ממנו. אבן סירין אמר: זה עלוב מה שראיתי בשבילך ועבור חבריך. באשר למי שנשפך לתוכו, הרחיב אותו, מה שלא נכנס ליצר של משהו, ולגביך לאכול את תסכולו, הוא נעלם, ואינך מרוויח מכך כי הקב~ה אומר. באשר לחמאה, היא מתייבשת. באשר לגמל, זה בדואי וראשו מתפרש על ידי ראש הערבים, והוא מפקדו של עומר נאמן נאמן עבדול עזיז, ואתה חזר בתשובה עליו, ודבש הוא דבר שאתה מעטר בדבריך ….

…המשפטן, מוחמד בן סירין, שאלוהים ירחם עליו, אמר: יצאנו פעם אחת למסע והיינו שלושה אנשים, אז אחד מאיתנו ישן וראינו אור כמו מנורה שיצאה מהאף שלו, אז הוא ניגב את פניו ואמר, ראיתי במערה זו אוצר. הוא אמר אז נכנסנו ומצאנו בו שריד של אוצר ונאמר שאישה באה לאבר ואמרה שראיתי בחלום כאילו בעלי הושיט לי את Nrjdzisa ומסר דרטה אסא אמר לה להתגרש ממך ותדבק אבל שמעתי את דברי המשורר ( לא עידן נרגיס אלא אמנת לאס …)…

…צבע צהוב לאדם שרואה בחלום שצבע פניו צהוב יחלה במחלה . ונאמר : הוא יהיה טוב בהבא ויהיה בין הקרובים . פנים צהובות בחלום מעידות על השפלה וקנאה, ופנים צהבהבות בפנים עשויות להיות סימן לצביעות . ונאמר : הפנים הצהבהבות מעידות על פולחן וטאהג'וד בלילה, והצהבהבה עשויה להצביע על אהבה ואהבה . והצבע הצהוב מעיד על יראת כבוד והתבוננות . אולי הצהבה היא סימן לפחד . ומי שרואה את פניו לבנות וגופו צהוב, אז הפרסום שלו טוב יותר ממיטתו, ואם גופו לבן ופניו צהובות, אז מיטתו טובה יותר מפרסומו . והצהבת הפנים והגוף יחד מעידה על מחלה . ופנים צהובות הן סימן של עצב הפוגע בחזון איש . והצהבהבות בכל הבגדים היא מחלה וחולשה למעט לבוש חרסינה או בגד משי או ברוקדה, שכן זה מעיד על שחיתות בדתו ….

…מי שרואה שזקנו לבן : לא נשאר דבר משחורו, שכן הוא רואה עם פניו ופניו באנשים את מה שהוא שונא . אם חלק מהשחור שלה נשאר, אז זה מכובד . ואורך הזקן הוא מעל לערכו הידוע, חוב שחייב בעליו, או חששות קשים . וחסרונותיה ופחדו מפצים על דתו והולכים אליה אם היא ככל שהיא לא מבזה אותה . אם זקנו מגולח, פניו ייעלמו ויפנו אליו באנשים, כמו המריטה, אלא שגילוח קל יותר ….

…מה פסק הדין לייחס חלום לשטן? מה פסק הדין לייחס לו רק כמטאפורה? כפי שדווח כי הגיע אלינו כי שליח האל, עליו תפילת אלוהים ושלום, אמר : (( החזון האמיתי הוא מאלוהים והחלום הוא מהשטן )) . חוקרים אמינים רבים מצאו מישהו שהחלום מיוחס לו כמטפורה לדוגמא של המזארי בשאר סאהח המוסלמי ואבן חג'אר בפאת אל בארי בזמן שהם מדברים על החזון הצדיק : ( זה לגבי מה שלשטן אין כניסה, ובאשר למה שיש לו הכנסה, היא מיוחסת לו כאחוז מטפורי ). אמרתי : אבל ההשקפה הנכונה היא שהפעולות מיוחסות לנושא שלהן. כי הוא זה שיזם את זה ועשה את זה, וזה יוחס לאלוהים הכל יכול כי הוא זה שקבע וברא את זה, כמו שאמר הקב~ה : { מה שקרה לך מהטוב הוא מאלוהים } כלומר, מעשה והתחלה . ואמר הקב~ה : ( כולם נמצאים עם אלוהים ), כלומר יצירתם והערכתם . ומתוך כך פעולות השטן, כגון וואסוואסה, הטעיה, פיתוי וקבלת חוזה על קבוצת בני האדם, שכולם מיוחסים באמת לשטן. זה ישיר לה כל כך הרבה קבלה בקוראן הקב~ה אמר : { שטן סול אותם הכתיב להם } , והקב~ה אמר : { השטן מבטיח לך עוני ומורה לך לבצע מוסר } גם אמר { וכסמהמה אני גם לאלה מי Nashan } ואת אמרו הקב~ה { אני שכן אתה } וכן המציין כך אומר עליו שלום (( להחזיק את ראש השטן על החריזה של לך ….)) סבר גרעין מוסלמי (6/65) ו אומר עליו השלום : (( השטן הוא בן זרם הדם של אדם )) הסכים . זה ודומיו היא עובדה שהיא ייחסה לשטן בצורה אמיתית מכיוון שהוא השחקן הישיר של זה, גם אם כולם הם על פי הערכת האל הכל יכול ויצירתו ורצונו הכל יכול . אם הוא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : (( החלום הוא מהשטן )) , יש לומר על פניו, והחלום הוא מהסוג שהוא מפתה ומאיים על בני אדם. . אל-קאדי ואחרים אמרו : ( הוא על פניו ואלוהים כל יכול עשה עבורו את הכוח והיכולת לרוץ דרך פנים האדם שזרמי הדם שלו )….

…העניין של המתפלל הוא מי שרואה בחלום שהוא מתפלל לכיוון מזרח, כי הוא איש של לימוד גרוע, הרבה אנשים דועכים, מעז לחטאים כי הוא הסכים עם היהודים . ואם פניו הם אל מה שנמצא קרוב למזרח, אז הוא איש החידוש, והמזרח הוא הצ'יבלה של הנוצרים, ואם פניו מהדברים הבאים הם גב הכעבה, אז הוא דחה את האיסלאם. על ידי ביצוע חטא גדול, או שבועת שווא . או לשון הרע של אישה נשואה, ואינה נמנעת מחוסר מוסריות, והמאגים הרשו לעצמם לבצע כל פעולה אסורה . אם הוא רואה שהוא לא מכיר את הנשיקה, אז הוא משוחד בדתו . אם הוא רואה שהוא מתפלל לעבר הכעבה, אז הדת שלו היא צדיקה ….