…ומי שרואה כפר שלקח את חיותיו, כרת את עציו או רעה את עיבודו, זה מעיד על העוני של בני עמו ועל שיבוש ענייניהם, ועל חזונות הכנת הפריון והברכה של הכפרים, כמו גם על השקייתם ומשקים אותם ….
חולם על החבר מנשק את חברתו לשעבר
(83 פירושים ומשמעויות של חלומות על החבר מנשק את חברתו לשעבר)…ומי שרואה שהוא מנגב את פניו באבן שחורה או מנשק אותם, אז ילווה אותו מלומד מכובד ויזכה ממנו בהטבות ….
…אם הוא חושב שהוא מקבל את הקוראן, הוא אינו מצליח למלא את חובותיו ….
ומי שרואה גידול באיש שור, אז זה מצביע על כך שהטוב מושג וראיית בשר השור היא כסף העולם, עורו, ובשרו הוא כסף חסידיו ….
…ומי שרואה שהוא מושך את מוגבלותו או את פי הטבעת שלו, הוא נאלץ ….
…ומי שרואה שהוא גילח את שער בית השחי או את הערווה, אז זה מעיד על צדקת דתו, ונאמר שהוא גילח את בית השחי, אם הוא ראה שהוא מורט את בית השחי, עדיף היה ….
…ומי שרואה שהוא השלים את תפילתו ואז מבקש סליחה מאלוהים אדירים ומפנה אותו לכיוון הצ'יבלה, אז תפילתו תיענה, ואם פניו לא פונים אל הצ'יבלה, אז הוא עושה חטא, אז הוא חוזר בתשובה מזה ….
…ומי שרואה שהוא קטף שיער מחזהו או מגבו, אם יש לו אמון שהוא יכול לעשות לבעליו ולפני שיער הערווה יש נזק, אבל אם האישה רואה את זה, זה ראוי לשבח, וזה נאמר שאם האישה תראה שהוא נחתך, זה יביא למצוקה ולפגיעה ….
מי שרואה אחד מהם או את כולם בחיים, חזונותיו מעידים על כוחה של הדת ואנשיה, וזה מעיד כי החזון איש זוכה לתפארת ולכבוד, והוא עליון.
…ומי שיראה שהוא חופר את האדמה ואוכל את אדמתה, הוא ימצא כסף ….
…ומי שרואה שהוא חופר את קברו של אדם שמכיר את ביתו, את שמו וכינויו, הוא ייסע בדרך במיוחד אם יגיע אליו ….
…ומי שנופל מגב ביתו וישבור את ידו או את רגלו, הוא יסבול אסון לעצמו, לכספו או לחברו, או שיסבול שנאה מהסולטאן ….
…חזיונות האם אתה יכול לציין את המין או את שם הלידה? ההבדל בין שני הביטויים שופע במי שחושב שיש לו ילדה והוא בן, או להיפך , שהיא צינור הנובע מחשיבה , ובשביל האישה ההרה הזו מסוג זה חולמת על לידה ו מין הילוד נמצא בשפע , ורק המבקר מבדיל אותו משני הביטויים . באשר לבחירת שם הילוד על סמך חזון , אין צורך ליישם את המצווה המוצגת באמצעות חזונות או חלומות באופן כללי , וכאן עלינו להבדיל בין חזונות הנביאים, שהם גילויים המחויבים ליישם את החזונות של אחרים , ואין ליישם אותם , במיוחד אם זה בא עם פקודה זה מפר את השריעה , למשל , ולגבי מה שמתקבל דרך חזונות עבור חלקם ונושא צו לשם שם , זה לא חובה לדבוק בזה ואין שום חטא עלי שמפר אותו ….
…אם הוא רואה אישה, מגלה את חוסר האונים שלה עד שיראה את העגל שלה, הרי שהעניין המיוחס לכך מפקח על הדורות וצורף לחוב ממסחר או ממדינה ….
…מי שמת את ידו או את רגלו, הוא מעטר את קרבתו ללא קישוט הדת, ומכסה את תנאיהם . אם ההמוגלובין אינו נמצא במקום ההמוגלובין, אז הפחד מכה בו ואז הוא ישרוד ….
ומי שראה את הכעבה את ביתו, הוא עדיין יהיה בעל סמכות ותהילה בקרב העם,
…באשר לנשיקה, מי שרואה שהוא מנשק אישה מעוטרת או מקיים איתה יחסי מין, אז הוא מתחתן עם אישה שבעלה נפטר, והוא מרוויח מכספה ומבן, והוא נהיה טוב באותה שנה וזה נאמר שהוא רוצה את העולם. ומי שרואה גבר מתנשק ומקיים איתו יחסי מין ומתערבב איתו מתערבב עם תאווה, אז הפרשנות שלו היא כמו פרשנות לנישואין, ואם לא עם רצון, אז הוא מקבל את ההשפעה טובה ומי שרואה שהוא מקבל מת ואז מהלך הנישואין מתקדם בפרשנות וחלקם אמרו שמי שראה שהוא מקבל מת מתוך רצון, אז הוא מחבר אותו עם טוב, ומי שרואה שהמת מנשק אותו, הוא מגיע אליו מכספו של זה מת או ממעשיו עדיף, ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל על ידו, כמו גם מנשק את הברך. ואיש ומי שרואה שמישהו נמצא לפני האדמה, אז עדיף וגבוה יותר לעתיד עבורו וכל מי שרואה שהוא לפני אהובתו, אז הוא כפוף והשפלה אליו…
…ומי שחושב שהוא מנשק גבר או מקיים איתו יחסי מין או מתערבב איתו הוא מעורב בתשוקה, אז הפירוש שלו הוא כמו פרשנות לנישואין אלא שהוא נחות ממנו בכוח, ואם הנשיקה היא לא עם רצון, אז מי שעושה את ההשפעה הוא טוב ….
…מי שרואה שהוא מנשק אישה מעוטרת או מקיים איתה יחסי מין, אז הוא יתחתן עם אישה שבעלה נפטר, והוא ירוויח מכספה ומילד, והוא יקבל טוב באותה שנה, ונאמר כי הוא יפנה לעולם ….
…ומי שחושב שהוא חסר לטקסים של משהו המנוגד לסונה, זה קרה בדתו, ומי שרואה שהוא מתפלל על הכעבא, אז הוא מוטעה ונשבע בשבועה לא מוסרית, ומי שרואה שהוא מנגב את פניו באבן שחורה או מנשק אותם, ואז הוא מלווה באיש מכובד של ידע ומי שרואה שהוא נמצא מתחת למרזב של הכעבא או במקדש איברהים, הוא מבצע את טוהר העלייה לרגל של את החיים, ואם הוא רואה שהוא שואף לטובת, ומי שרואה שהוא עומד עם ערפאת, הרי שזו תמורה לחטאים וסליחה מאלוהים. הוא ראה שהוא עשה חג'ג 'וחזר מהחאג' שלו, כי הוא משיג את המטרה המיועדת ומגמל חטאים, וכל מי שרואה שהוא חרוץ במעשי חג'ג 'או מבקר את הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, או את הבית הקדוש, הוא מבקש משהו ראוי לשבח ותודה על פעולתו ומי שחושב שהוא מתכוון ללכת לאחד משלושת המסגדים ולא יכול לעשות זאת. עשיר, יכול להיות שהוא עני או עני, כי הוא קשור למשהו שהוא לא יכול לעשות…
חלק מהמביעים אמרו חזון של נשיקת מי שאדם אוהב, שמתורגם לארבע הנאה וחיבה, והשגת ה 'והמסמר ….
…באשר לשדיים, הן בנות, כך שמה שקרה בהן יוחס להן. מי שראה שמשהו נובט במקומם הצביע על ריבוי הבנות וירידה בהן נגדו, ואם ראה שיש חלב בשדיו, הרי זה גידול בחובות, ואם הוא רווק הוא נשוי או נשוי, אז הוא מתעשר או שייח זקן שהוא עני או אישה צעירה שיש לה חיים ארוכים או אישה זקנה מציינת את מותה, או אישה רווקה שמתחתנת או ילדה צעירה מאוד, אז היא עלולה למות, ואם האישה רואה שהפטמה שלה מנותקת, אין בזה טוב, ובתה עלולה למות, ואם היא רואה את השד שלה מוכה באש, אז הבת שלה נפגעת מהמלך ואם היא רואה שהיא קשורה את השד שלה, ואז היא מציינת את לידתה מניאוף…
…ומי שרואה שבחזה את מה שאנחנו מכחישים כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח, ואם הוא רואה את מה שהוא משבח, אז הוא ראוי לשבח ….
…ומי שרואה שהוא זורק את חרבו ושובר אותה, אז זה מתפרש על ידי מות אביו או דודו או מי שתופס את מקומם, וכל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, יתפרש גם בהם ו חזון שבירת הצצה לחרב יתפרש על ידי מות האם או הדודה, ולכן מה שנראה בפרופילי החרב של זאין או שין מתפרש בהם ….
…הוא הרגיש שזה רוכש תחת אותם חטאים של הפסוק ~ הכל כמו חייל ~ ולא נאמר לו שום דבר טוב בעיקול את מה שלדבריו חלקם רוצים לחיות נקיים ולא לשעבד שום דבר להלוות ….
…באשר לשפתיים, זו הגנת הדת והגבות, זאין אלדין. מי שרואה בהם יופי וטוב הוא גם בדת, ומי שרואה כנגד זה, הביטוי שלו נגדו. לגבי המצח והאף, אז האיש ספר את זה. אם הוא ראה שזה קרה במצחו ובאף שלו, זה קרה אז זה כאמור ואולי המצח מעיד על תפילה והשתטחות. כיבים או ניתוחים, ומה שמכחיש בהתעוררות, ואז הוא נופל בתפילתו, או מי שלא מבצע בו השתטחות, או נתקל במילים מכוערות, ומי שרואה על מצחו שמץ של השתטחות, זה מעיד על הגדלת דתו וחסידותו, והתפשטותו בקרב אנשים, ומי שרואה סימן רחמים על מצחו מעיד על התרחשות הטוב ומספק משהו…
ומי שחושב שהוא מכה משהו בהרון אם זה ממאכל, אז זה מצביע על כך שיש טוב ותועלת בקושי עד כדי כך, ואם זה מתרופות, אז זה מתפרש בשלושה אופנים. אם מדובר בתרופת עיניים, אז זה מעיד על עלייה בחובות ….
ומי שרואה שילד קטן אבוד, אז הוא נעלם, ונאמר כי הצער מופרע ….
ומי שרואה שיש לו חוזה חטיבה בשבילו, ואם הוא ראוי לו, אז הוא ראה טוב, ואם הוא לא ראוי, אז יש לו תהילה ומי שרואה בידו חטיבה הוא חקלאי אוחז בו. ונאמר שמי שראה בידו חנית בה חטיבה מתה במהירות או שנפטר בן….
סוראט אל-אינשיאק מציין כי מי שקורא אותו, או מי שכותב את ספרו בשבועתו או מעליב אותו בדקדוק ובנימוס, או יקרא ממנו משהו, הוא יתלהב מהעולם ופועלו ויבקש תהילה ושבח בבריאה.
סוראט אל-טין: מי שקורא את זה שיפר את חייו והרחיב את פרנסתו, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, ונאמר כי מזונות, ברכה ואריכות ימים, ואולי הוא נשבע שבועה, נשבע עליה או הצטער על חרטה, עונשה נדיב וטוב
…ומי שרואה אדם שמתגלה בפניו ורואה את חוסר האונים שלו, הוא יאכיל אותו בשומן ובתועלת, ואז הוא ישגיח על הרווחה שם ….