…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….

…לכלוך : מציין אנשים, כדור הארץ, ויש לו עקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם יהיה מאובק אם הוא עשיר . ואולי מסומן על ידי עוני, מוות וקבר, כי זו מיטת המתים . והערבים אומרים : אדם גדל אם הוא עני . הוא אומר : ~ או נזקק המאובק ~ זה חופר את האדמה ונכרה אדמה, זה היה חולה או שיש לו חולה, שקברו, למרות שהוא נסע, הוא חפר את נסיעתו, והאדמה הרוויחה אותו ואת כספו ועניין, מכיוון שהמכה באדמה עוברת, הפסוק : ~ ואחרים הם מכים על האדמה .~ ואם הוא אישה המבקשת לנישואין, אזי הארץ היא אשתו, החפירה היא כריתת יערות, המקל הזכר והעפר את הכסף של האישה או את דם התירוץ שלה . ואם הוא דייג, אז החפירה שלו היא בגידתו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה שמועיל לו, אחרת חפירתו נדרשת במרדף אחר רווח, מרמה או תחבולה . העיקרון הבסיסי של חפירה הוא זה שנחפר לשביעית מהקצף על מנת ליפול לתוכו, ולכן נדרשת חפירה מרמה לשם כך . באשר למי שעפר את ידיו מעפר, או בגדו מעפר או איתו על הקרקע, אם הוא עשיר, כספו אבוד והוא זקוק להשפלה ולצורך, ואם יש לו חוב או שיש לו פיקדון, הוא מחזיר את זה למשפחתו ומסיר את כל זה מידו, וצריך אחריו, גם אם זה חולה, היד שלו הקטינה את היתרונות של העולם הזה, נשללה מכספו ונלכדה בעפר . ולהכות את האדמה בעפר, מעיד על ספקולציה עם רווח, והיכה בה בחגורה או במקל, מעיד על נסיעה נאה, וחלקם אמרו : ללכת בעפר, לחפש כסף, ואם הוא אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף וכסף עולים על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר. אם הוא נושא משהו מלכלוך, הוא יזכה להטבה ככל שנשא, ואם הוא יטאטא את ביתו ואסף ממנו לכלוך, אז הוא בוגד עד שהוא לוקח כסף מאשתו, ואם הוא אוסף את זה חנות, הוא צובר כסף מפרנסתו . ומי שרואה שהעפר מתנקז, זה כסף שקורה לו, כי העפר הוא שלך וכסף, ואם הוא רואה שהוא סחף אבק על גג ביתו והוציא אותו, הרי זה עזיבת כספה של אשתו , ואם בשמים יורד גשם, אז טוב שזה לא לעתים קרובות . וכל מי שממוטט את ביתו והיכה אותו מעפרו ואבקו, הוא הכה כסף מירושתו, ואם היה שם עפר על ראשו, היה מכה בכסף מעיוות וחולשה . ומי שרואה כאילו אדם מערבב עפר בעיניו, אז החתי מוציא כסף על החתי כדי ללבוש עליו משהו או להשיג ממנו את המיועד . אם הוא רואה כאילו השמים גשם הרבה לכלוך, אז הוא מייסר, ומי שגורף את החנות שלו ומוציא את העפר עם מטלית, הוא פונה ממקום למקום ….

…לכלוך, שהוא זה שמזיז עפר : חזונו בחלום מעיד על דאגה, צער והעברת דיבור, כך שאם העביר עפר בחלום הדבר מעיד על היעלמות הדאגה והמצוקה על חבריו ….

…ומי שרואה שהוא הלך בדרך ורואה הדר וחוזר בגללו, אז הוא מתחייב את מה שקורה לו כמחסור בדתו ….

…ומי שרואה שהוא הולך בדרך מוסתרת על ידי התבונה, אז הוא מתחדש בדתו ומתנשא בעבודתו ….

…ומי שרואה שהוא בדרך למכה, אלוהים אדירים יספק לו את חג'ג ' ….

…ומי שרואה שהוא הולך בדרך ולא מתעייף, אז הוא מציין את ישועת זכותו לאלו שנמצאים בפניו, ואם הוא עייף, ישועתו קשה ….

…מי שראה שהוא הלך בדרך חשוכה, אז הוא מוטעה בדתו ….

…ומי שרואה שהוא הולך בדרך של כוונה וחריצות, אז הוא נמצא על שיטת האמת, הדת וחוקי האיסלאם, ואולי הוא מציין את טובתו של עצמו בדת או בעולם ….

…ומי שרואה שהוא הולך בדרך חשוכה ומבלבל את הדרך אליו בזמן שהוא חושב שהוא זקוף, אז מקווים לו הדרכה ….

…ומי שרואה שהוא בדרך אחרת שאינה מונחית אליה, אז הוא מבוסס על כפירה בדתו או על מבקש תירוץ מפקודתו. אם הדרך תיפתח בפניו, הוא יהיה בוגר והוא יגיע לבקשתו ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון הפה מתפרש בשבעה היבטים של מעמד, מחסה, אוצר, ידע, ענייני פתיחה, שוק, מחסום, שר ושומר ….

…ג'עפר א-סאדיק אמר כי ראיית שיניים מתפרשת על שישה היבטים של משק הבית, כספי גמלה, מצוקה, פרדוקס ופגיעה מקרובי משפחה ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי ראיית השפתיים מתפרשת על ידי הילדים, ולכן העליון הוא זכר והתחתון הוא נקבה, ולכן מה שנראה בהם של זאין ושיין יתפרש על כך. אשר לפה, זהו המפתח לפיקודו של האיש ולסיומו, למהלך פרנסתו ולמקום כוחו ….

…וג'עפר א-סאדיק אמר כי חזון הפלבוטומיה מתפרש בארבעה היבטים: פתיחה, מסמר, סכסוך ושותפות, ואם הספוילר מוסתר, ראוי להערכה בזכותו, ואם הוא אחרת, הוא ראוי להאשים ו חלק מאלה שמביעים שנאה לפלבוטומיה בגלל ההרס שהיא מכילה במכסה ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי לחזון הטבעת יש שמונה היבטים: ילד, כסף, אפוטרופסות, חי, משרת, דרגה גבוהה, קישוט וראש עבודה ….

…באשר לשכרות, אמר ג'עפר אל-סאדיק, ~הקורבן מורכב מעשרה היבטים של אישה, משרתת ועבדה, כוחה של הדת, טובת הגוף, אריכות ימים, כסף, חסד, דיבור חביב ונעים, וירושה מנשים . ~…

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון הסירה מתפרש בשמונה היבטים: ילד, אב, אישה, נסיעה, שמחה, ביטחון, פרנסה ועושר, ואם הוא יעזוב את הסירה בשלום, זה יתפרש לו. לפי מה שהוזכר, ואם זה נפגע אז הביטוי שלו נגדו ….

…ג'עפר אל-סאדיק אל-מונכאל אמר, ~זה מתייחס בארבע דרכים לגבר רפורמי, לאישה סקרנית, למשרת עני, ולהטבה קטנה .~…

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי ראיית העין מתבססת על חמישה היבטים: גובה, ייעוד, חוסר מזל, מצוקה, מחלות וחיים ארוכים ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר : חזון חשבון התחייה מתפרש על שישה היבטים של ייסורים, כולל רכוש, עבודה, מחלה, צער, צרות או חיים קצרים ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר בחזון חזית כי הוא מתמקד בשישה היבטים של יוקרה, גורל, גאווה, מעמד גבוה, פרנסה ומנהיגות קיום, ובאשר לשתי הגבות, זוהי הגנת הדת ….

…וג'עפר אל-סאדיק אמר, חזון הפולשים המתפרש על שישה היבטים של טובות ותועלת, מחייה את סוננה של שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ניצח אויבים, בריאות ממחלה, מציית לצודקים. שליט, והשגת שלל ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון הגזירות מתפרש בשישה היבטים: אפוטרופסות, ויכוח, כוח, תועלת, חוכמה ומנהיגות על העם ….

…ג'עפר א-סאדיק אמר כי חזון של בשר תלוי בחמישה היבטים: כסף, ירושה, עושר, עצב ופורענות ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר: אם היא רואה כתר על ראשה, אם אין לה בעל, היא תינשא, ואם יש לה בעל, היא תגבר על נשים רבות, ואם היא תראה שהכתר הזה נלקח מראשה, ואז בעלה יתחתן איתה, ואם הכתר נופל מראשה, אז בעלה מתגרש ממנה ….

…ג'עפר א-סאדיק אמר כי המרקיזה מתייחסת לחמישה היבטים: סולטנות, ממשלה, מדינה, משרד וצבא ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר: לשתיית פמפיגוס יש ארבעה היבטים: תועלת, שירות, נשיקה, שירות שורשים והסרת מצוקה ודאגה ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון הבושם מורכב מתשעה היבטים של שבחים טובים, כנות, מדע שימושי, טבע נעים, מועצה מדעית, אדם נדיב, איש הגינות, כבוד, דת בעלת ערך ובשורות טובות ….

…וג'עפר אל-סאדיק אל-פלאח אמר שזה מתפרש בשבעה היבטים, המחפש פרנסה לגיטימית, טוב, תועלת, מחלה, כבוד, והשתכרות פרנסה מותרת ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר : חזון התחייה מתפרש בזכותם של אנשי צדק בארבעה היבטים של רווחה, שמחות, הצלחה, צדק ואושר המסקנה, ובזכותם של אנשי השחיתות, זה נגד זה ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר: חזון היהירות הגדולה החדשה מעיד על טובות ותועלת, והקטנה החלשה מעידה על הטוב הקטן, והישן והמקוטע מעיד על הפגיעה, הדאגה והמצוקה, ונאמר שהצדק נגזר מ צדק וצדק, ובכל מקרה זה ראוי לשבח ….