…אדם השלום עליו, שראה בחלום וחטא, יחזור בתשובה מכך . אולי חזונו הצביע על האב או על הסולטאן . ומי שרואה שהוא הורג את אדם, עליו השלום, הוא בוגד בסולטן, או לא מציית להוריו, או למורה שלו . ומי שרואה את אדם, עליו השלום, על גוף ספציפי, הוא יגיע למנדט אם הוא מתאים לכך, ואם הוא יראה שהוא דיבר עליו, יודיעו לו . ונאמר : מי שראה דם, עליו השלום, שולל בדברי כמה מאויביו, ואז אלוהים אדירים חזר אליו לאחר זמן מה . ומי שהפך לאדם, עליו השלום, או לחברתו, אם הוא היה כשיר לנשיאות, הוא היה מקבל את זה, ואם הוא היה מלומד, אנשים נהנו מהידע שלו . או שהוא זכה בדגל שאיש אחר לא יכול היה להתאים אליו. אולי חזון אדם, עליו השלום, הצביע על העלייה לרגל ומפגש עם יקיריהם, או על מספר רב של ילדים, או על תככים ותחבולות ושיתוף של מישהו שעושה רעלים, או מתפרנס מלהעלות שדים ולדבר בלשונם . אולי החזון שלו הצביע על לבוש או בכי מחוספס, או מטרד של בעל החזון מבחינת אוכל, או נסיעות רחוקות, או משרתים והשתטחות מלכים . ומי שרואה את אדם, עליו השלום, הוא במצב טוב, זה יהיה טוב מאוד בשבילו ….

…אל-קירמני אמר: ~מי שראה את שפתיו נופלות, זה מעיד על פורענות מצד האב והאם, וחלקם אמרו שזו גומה .~…

…ומי שיראה שהוא פגע במראה ולא מסתכל בפניו בתוכו, אז הוא ישיג את מה שהוא שונא בפניו אצל אנשים. אם הוא יסתכל על זה, אין בזה שום טוב, ואם הוא בעל סמכות, הוא יראה בקרוב את מקומו כמוהו, אלא אם המראה תהיה שוב או אפס או משהו כזה, אז הוא יכה ילד בן , ואם לא הוא מחכה לבן והוא סולטן או עובד, אז הוא מבודד ורואה מישהו אחר במקומו, ואם לא כך הוא עוזב את אשתו ונאמר שמי שראה מראה עם שלו יד שהוא הסתכל פנימה, ואז הדאגה שלו נעלמת, ואם אישה רואה שהיא מסתכלת במראה בלי כסף, אם היא בהריון, היא יולדת ילדה שפחה כמוה, ומי שרואה שהוא מסתכל במראה אישה הודית מתה על ילד זכר, ואם יש לו אישה בהריון, אז מה שנמצא ברחם שלה הוא המת

…ומי שרואה כמה מהצדיקים מן המת הופך לחיים בארצו, כי אותה עיירה תזכה באנשיה בפוריות, הקלה וצדק מאפוטרופוסיהם, ומעמד ראשם, אל-חסן אל-בסרי, שאלוהים ירחם עליו, הוא כשיר כאילו הוא לובש צמר, ובאמצעו שרשרת ורגליו קשורות, ויש לה משטח של דבש, שעומד על מזבלה. ידו הייתה טנביר שהכה בו, בזמן שהוא היה מבוסס על הכעבה, אז סיפרתי את חזונותיו על אבן סירין, והוא אמר : באשר למגן הצמר שלו, הוא עלה אליו, ובאשר למעילו, כוחו הוא בדת האל, ובאשר לדבש שלו , אהבתו לקוראן ופרשנותו לאנשים, ולגבי איפוקו באדיקותו. רגליו, ובאשר להכות בטנבורה, להפיץ את חכמתו בקרב העם, באשר לסמכותו על הכעבה, הוא פונה לאלוהים, יהא מהולל ומעלה ….

…ומי שרואה שהוא היכה את המתים ואת המת מסתפק בהכאתו מציין את מצבם הטוב של המתים בהמשך ….

…אבו סעיד, המטיף, אמר את מקור החזון של האדם המת: אם הוא נראה בחלום עושה משהו טוב שיש בו טוב בעניין דתו וענייניו העולמיים, אז הוא קורא למחפש לעשות טוב ….

…האם או האדם שבחלום חשובים לו מבחינת פרשנות יותר מאביו . אם ראה את אמו ילדה וחולה, הוא ציין את מותו, וכי המת היה עטוף בבד כמו ילד קטן . ואם הוא עני, הגדל את הוצאותיו כי לקטן יש יותר הוצאות מאחרות ….

…קסטאן הוא בחלום פרנסה, בן ואישה, ילד, חיה או מסע . זה עשוי להצביע על מצוקה ומצוקה, או על המקארי, מכיוון שהמקום השגוי שלו היה עדות לנטישת התפילה . ראיית הקסטבן על אצבעו של המת הוא עדות לכך שהוא בגיהינום, כי אלוהים אדירים אומר : (ויש להם כוסות ברזל )….

…מכות בשוטים בחלום הן מילים רעות, ואם דם זורם ממנו אז מדובר באובדן כסף . והכאת פנינים היא החיים מתים . להכות בחרב היא עדות לניצחון על האויבים . ומכות בבית השחי של חלקים ממנה בין משפחתו לקרוביו . המכות טובות וידועות למכות . ואם הוא רואה שמלאך מכה אותו, אז הוא יתלבש, ואם הוא מכה אותו על הגב, הוא משלם את חובו, ואם הוא מכה אותו על נכותו, הוא יתחתן איתו . מכות מטיפות, כך שמי שרואה שהוא מכה אדם על ראשו, הוא רוצה שראשו ילך . אם הוא מכה אותו בעפעף עינו, הוא רוצה להפר את דתו . אם הוא משך את להבי עפעף, אז הוא רצה ממנו חידוש, כך שאם הוא מכה אותו על גולגולתו, מי שיפגע בו יקבל אותו . והכאה היא תחנון : אז מי שרואה שהוא מכה חמור הוא הרוכב שלו, אז הוא לא אוכל אלא אחרי שהוא קורא לאלוהים הכל יכול ושואל אותו . אם הוא ראה שהוא הכה אדם, עליו להתפלל נגדו . והוא הכה חוץ מהאישה שמתחת לידו בגלל תועלת המכה עבורם . ואם ראה שהוא הוכה, הרי זו ראיה טובה, אם המכה לא הייתה כמה מלאכים או חלק מהמתים, והוכה בהליכה היא עדות רעה משום שהוא מעור, וזה מכה עם קנה, ואם הוא רואה שהוא מכה מישהו אחר אז זה מועיל יותר עבורו מאשר אם מישהו אחר מכה אותו . ונאמר : מכות ומלקות מוסברים כבידיעה שהמכים יודעים נימוסים טובים . ומכים במסע חלומי . מי שיראה שהוא פוגע בקרקע, הוא ייסע . ומי שהיה לו מאה ריסים בשנתו, אז הוא עשה זנות או דואג לזה . מלקות של ארבעים ריסים הן של יין, ומלקות של שמונים ריסים היא השלכת גברים הנשים . ומי שרואה אדם מת מכה בו, והמת מת כועס, מכיוון שמי שהוכה עשה חטא או פתר נגדו, וכי המת נמצא במשכן האמת, הוא אינו מסתפק אלא במה אלוהים רוצה . והכה את החיים למתים בכוח בדתו . ונאמר : מי שראה אדם שמת שהכה אותו השתפר מנסיעה, ונאמר : מי שהכה אדם מת ישלם את חובו, והמכה אדם ללא גירוד או בגדים כואבים אם זה בתוך עונת החורף . הכאת החיה היא משמעת למי שאינו ראוי לחיה, ולמי שאינו ראוי לבורות ותוקפנות ….