…ומי שרואה שאדם מת נותן משהו לא ידוע לקבוצה שהוא לא מבין, אז זה משהו שצריך ליידע עליו ….

…ומי שרואה שהוא נמצא בבית לא ידוע שאינו מכיר ושומע מילים דומות לו בהתעוררות, או שהוא לא מבין מזה שום דבר, או מסיק ממנו לרוע, אז זה מותו והבית ההוא את קברו, ונאמר כי הבית הוא האישה אליה מתגורר הגבר, לא משנה מה הוא רואה מזיין או משם מדובר עליה ….

דופק דלת אם חלמת להשתמש בדופק, זה מנבא כי תאלץ לחפש עזרה ועצה מאחרים ….

…אם משפטן רואה שהוא הפך לא משפטן, אין בו טוב, ונאמר שהוא בור ועוזב את ההלכה ….

…אם אישה חולה הייתה רואה שהיא התחתנה עם בעל לא ידוע, היא תמות, אלא אם כן הוא שייח 'לא ידוע, והיא תשוחרר ויהיה לה טוב אם היא תבדוק אותו או תיאר אותו כגבר זקן ….

…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שראה שמישהו מכה אותו ולא יודע מה הסיבה להרביץ לו, אז הוא ירוויח טוב וכסף וילבש משהו חדש. אם הוא מפחד מסקילת המכות, הוא בטוח ממה שהוא חושש . ~…

ומי שראה שאין בזה טוב, ונאמר שהם במצוקה ובוז ….

…אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא נמצא במגדל הוא לא בטוח מפני מה שהוא מבקש, ואם הוא חולה, הוא ימות כי אלוהים אדירים אומר ' בכל מקום שאתה נמצא, המוות יעבור אותך גם אם היית במגדלים שהוקמו . ~…

…ומי שרואה שיש לו הרבה לחם ולא אוכל אותו, אז הוא מגיע לקרובי משפחתו מזיקים לו, ואם הוא אוכל ממנו, אז הוא יקבל ברכה וכסף בזכותו ….

ומי שרואה שאסא תפס אותו וגורם לו קשיים, אז הוא מציין שהיה נזק מהמלכים ….

…ומי שרואה שהוא מוצא חצי כיכר במקום לא ידוע ורוצה לאכול אותו, ומה שמעריכים, זה מעיד על כך שחייו יהיו קרובים ….

…ומי שרואה שהשמש עלתה ממערב או לא, אז זו תאונה שמתרחשת או שזה סימן למחפש אם הוא צייתני, אז זו הטפה, ואם הוא לא ציית, אז זה אזהרה ….

ומי שרואה שמישהו מטופל במתים, הוא מתגעגע אליו בנדבה ….

ומי שרואה שיש לו טבעת שמישהו נתן לו, הוא יסתכסך עם קרוביו ….

ואם הוא רואה שהוא עושה מעשה רע, אז הוא אוסר עליו לעשות מעשים רעים ולעזוב אותם ….

…ומי שרואה אישה לא מוסרית או נואפת, אם הוא אחד מאנשי הצדק והדת, הוא טוב ונוסף ומברך, ואם הוא בין אנשי השחיתות, אז הוא חסר חוב, מתחייב גילוי עריות, והתרחשות רעות ונזק ….

…ומי שרואה שהוא נמצא על ממגורה או על מקום שלא מתאים לפרסים לטפס עליו, אז הוא יכה בסולטן שנוא או בלתי אפשרי בדת, או שהוא עושה חטא גדול כמו כיעור המקום ….

ומי שרואה מישהו מהנביאים באופן שאינו תמונה טובה, קרוב לכך ….

…ונאמר שמי שראה אישה שמעולם לא ראה אותה כשהיא מדומה, יש להסיר ממנו משהו, ואם זה טוב, הוא ימצא אחרי זה ….

…ומי שרואה שהוא ממלא משהו שהוא לא יודע, אז הוא מורחק ממשהו שהתכוון אליו ….

…ומי שרואה שהוא מתקשר למקום לא ידוע, אז זה מקרו ולא ראוי לשבח, ואם הרואה הוא אדם לא מוסרי, אז הוא גונב ….

…ומי שרואה את ההר ולא יטפס אליו, הוא יפגע מהם או יקווה למה שלא יקרה לו, כי אלוהים אדירים אמר ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~…

…ומי שרואה במקום סולטן לא ידוע, עצמו יתגבר עליו ….

…ומי שרואה שאדם מת נותן לו משהו לא ידוע ולא משיג את מה שהוא, אז זה בכל מקרה תועלת. כמו כן, אם האדם המת נותן משהו לא ידוע, זה לא פוגע בו ….

ומי שרואה שהוא שותה שתן של אדם ידוע, הוא יאהב אותו וייתכן שהוא נגד זה ….

ומי שרואה שמישהו לוקח את היד שלו, הוא המקביל שלו ….

…ומי שרואה סעודה ואינו חגיגה על האמת, אם הוא אחד מאנשי הכבוד והכבוד, אז מעמדו מצטמצם, ואם הוא לא של כבוד, אז הוא יעמוד בפרנסתו ….

אם אדם רואה כי האימאם הוא אפוטרופוס מהגבולות הרחוקים ביותר של הגבולות המוסלמים כנציגו, הרי שהוא מהולל, כבוד, שם, זכר ודומיננטי, ככל שמיקומו של האימאם הוא מעבר לכך ….

ומי שרואה שאין לו מסמר, אז הוא פושט רגל והסיבה שלו מצטמצמת, ונאמר שלראות את הציפורניים אם הן נשברות מעיד על מוות, כמו גם אם הוא רואה אותן כצהוב, ירוק או כחול ….

…ומי שרואה שמשהו מזה פגע במקום ולא פגע בו, אז זה לא משפיע עליו, אבל זה קורה בגלל זה, וכל מה שאדם זורק אליו מכל הסוגים הוא דיבור, ומה היה נכון מזה , לנאום הייתה השפעה, ואם הכאב שלו היה עז יותר, ואם זה לא כאב, אז לדיבור הזה אין השפעה ואלוהים יודע מה נכון ….

…באשר לקול ולנאום, אבו סעיד, המטיף, אמר: ~מי שרואה שגרונו הוא סתימה ואין שום צליל שיוצא ממנו. חזונותיו מעידים על נכונותו וכיווץ ההוצאות על ביתו עד למותו. , וזה לא מחמוד . ~…

…הדלתות : הדלתות נפתחות הן שערי הפרנסה, ודלת הבית היא ערכיה, כך שמה שקרה בה הוא בערכי הבית . אם הוא רואה דלת קטנה באמצע ביתו, הרי שהיא לא מוצאת חן בעיניהם, משום שהוא נכנס לאנשי הבושה, והוא ייכנס לבית ההוא כדי לבגוד באשתו . המשמעות של דלתות הבתים נופלת על נשים, ואם הן חדשות הן בתולות, ואם הן נטולות סגירות, אז הן בתולות . ואם הוא רואה שדלת בית נופלת, נקרעת, נשרפת או שבורה, זהו אסון לערכי הבית . אם דלת ביתו גדולה או מורחבת וחזקה, הרי שמצבם הטוב של הערכים, ואם הוא רואה שהוא מבקש את דלת ביתו, אז הוא לא מוצא אותה, אז הוא מבולבל לגבי עניין עולמי . ומי שרואה שהוא נכנס דרך שער, ואם הוא נמצא במריבה, אז הוא מנצח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ היכנס אליהם את הדלת, ואם אתה נכנס אליה, אתה תנצח .~ אם הוא רואה דלתות שנפתחו ממקומות ידועים או לא ידועים, אז דלתות העולם הזה נפתחות עבורו אלא אם כן הוא חורג מגורלו, ואם הוא חורג מכך, אז הוא משבש את הבית ההוא והורס אותו . אם השערים לדרך, אז מה שמגיע מהעולם הזה יוצא לאנשים זרים ופשוטי העם . ואם נפתח לבית בבית, הוא ניתן לאנשי ביתו . אם הוא רואה שדלת ביתו התרחבה מעבר למספר הדלתות, הרי שמדובר בכניסתו של עם מעליו ללא רשות לפורענות, ואולי גסיסת דלת הבית ממיקומה הייתה ההפסקה של בעל הבית על יצירתו ושינויו את אנשי ביתו . אם הוא רואה שהוא יצא משער צר לשער רחב, אז הוא היציאה שלו מצר לרחב, ואלה שנמצאים בנרתיק . ואם הוא רואה שיש לביתו שתי דלתות, אז אשתו מושחתת, ואם הוא רואה שתי טבעות בעיסתו, הוא חייב חוב לעצמו, ואם הוא רואה שהוא משך את טבעת הדלת שלו, אז הוא נכנס לכפירה . וחסימת דלת הבית היא צער גדול עבור אנשי הבית . הסף : אישה : נאמר כי איברהים אל-חליל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, לאשתו של בנו איסמעאל : אמור לו שהוא לא סף דלתך, והיא אמרה לו את זה, אז הוא התגרש ממנה, ונאמר שהסף הוא המדינה, והתכריכה היא האישה, והעמוד הוא ראש הבית וערכיה, אז הוא עקר אותה מערכי הבית אחרי התהילה והיעדרה ממראה מות הערכים, בדיוק כשסילוק חטאי האישה מתגרש . מסופר שאישה באה לאבן סירין ואמרה : ראיתי בחלום המשקוף העליון של הדלת שלי נפל על התחתונה, וראיתי את שתי הדלתות נופלות, ואחת נופלת מחוץ לבית והשנייה בתוך הבית. . אמר לה : יש לך בעל ובן נעדרים? היא אמרה שכן . הוא אמר: באשר לנפילת הספים העליונים, בעלך יבוא במהירות, ולגבי התריס שנופל בחוץ, בנך מתחתן עם אישה מוזרה . עד מהרה, עד שבעלה ובנה הציגו כינוס מוזר ….