…~אם אוניקס הוא טהור ולבן, אז הוא מתפרש כאישה יפה, אותנטית וכנה~, אמר ג'אבר אל מג'ריבי ….

ג'עפר אל-סאדיק אמר כי הצנצנת מתפרשת בתשעה היבטים, עובדת צבועה, אישה ועבדת, כוחה של הדת, טובת הגוף, חיים ארוכים, כסף, ברכה וירושה מנשים ….

ג'אבר אל מג'ריבי אמר כי המהות הלבנה נולדה ….

…וג'אבר אל-מג'ריבי אמר: אם מישהו רואה את האוכף שלו עטוף בתכשיטים, אז הוא מקבל כסף בגלל האישה, ואם האוכף מעוטר בזהב או בכסף, אז אשתו היא מעריצה שחצנית שהיא חלשה בדרך של דת, ואם האוכף נטול קישוט, אז אשתו צדיקה של דת ונאמנות ….

החזון של אל-נג'ה הוא להשיג, להוביל ולהגדיל את הפרנסה ….

…אבן סירין אמר: מי שחושב שהוא חותר למען האלוהים, זה מעיד על שלמות מצבו, תלותו, רוחב פרנסתו ועושרו, על פי האמרה הקב~ה: ~ מי שנודד למען האל ימצא הרבה אהבה בארץ . ~…

…לראות את המגן בחלום מעיד על מה שהמגן מעיד, וזה יותר זהיר . ומי שראה שהוא קנה קרפיון, זה היה מכה אישה . והמגן עשוי להיות הגנה מפני מה שהאיש חושש ממנו ….

…ויא אמר, חזון העמק יתפרש בשבעה היבטים: עלייה לרגל, מלך, הגינות, כסף, חסד, מסחר, שלטון, ניצחון וידע ….

…ד'ו אל-קאעד וד'ו אל-חיג'ה אחראים לשלושה היבטים של חג'ג ', ניהול הסדר, השגת פרנסה ותועלת ….

ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון אל-הוודה מתפרש בשבעה היבטים: שיא הכבוד, הכבוד, הסדר, ההנהגה, הגבהה, האפוטרופסות והקשר עם הזקנים ….

…ומי שרואה שהוא מבורך בחיג'ה או סוג אחר, ילמד לקרוא את הקוראן ….

…אם דבר אבוד עם מה שלא מתאים לו, זה מעיד בחלום על החשדות ועל ערבוב הכסף ….

הקב~ה בחלום אמר לאבו אל- קאסים, חוסין בן הרון, עכו, אמר : ספר לנו אבו יעקב אישאק בן איברהים אוזאי, אמר : ספר לי עבדול רחמן בן וואסל אבו זרח אלחדרה, אמר : ספר לנו אבו עבדאללה אלטיסטרי, אמר : אני ראיתי בחלום כאילו התחייה קמתי וקמתי מהקבר שלי, ובאתי עם דובון ורכבתי עליו, ואז הוא עלה לשמיים, והיה בו גן עדן ורציתי ללכת למטה, ואמרו לי שזה לא המקום שלך, אז הוא עלה אליי לשמים, בכל שמים יש גן עדן, עד שהייתי גבוה יותר בשתי גבהים, וירדתי, ואז רציתי לשבת והייתי אמר : האם אתה יושב לפני שאתה רואה את אדונך, הנעלה, המלכותי? אמרתי : לא, אז קמתי והם הלכו איתי, אז הנה, מאת אלוהים הקדוש ברוך הוא, אדם, שלום עליו, לפניו, שלום עליו, וכשאדם ראה אותי, הוא הושיב אותי עם זכותו, יושב לעזרה, ואמרתי, אלוהים, שהשיח 'יסלח לך, אז שמעתי את אלוהים אדירים אומר : קום, אדם, סלח לנו עבורך . בוא עלי אל-חסן בן מוחמד אל-זובארי אמר לנו, הוא אמר שמוחמד בן אל-מוסייב אמר לנו, הוא אמר שעבדאללה בן חניף אמר לנו, הוא אמר שאחיין של בישר בן אל-חראת אמר לי, הוא אמר : אדם בא אלי ואמר: האם אתה בישר בן אלחרת? אמרתי : כן, היא אמרה, ראיתי את האדון הכל יכול בחלום אומר : אתה בא כאדם , אז אמור לו: אם הייתי משתטח אלי על גחלים לוהטות, לא הייתי נותן תודה כשהייתי מראה שמך לאנשים . אחמד בן אבי עמרן אל-סופי סיפר לנו על מכה, שאלוהים הכל יכול שמר עליה. הוא אמר שאבו בכר אלטרסי אמר לי, הוא אמר : עות'מאן אל-אחוואל, תלמידו של חרז, אמר לי אבו סעיד, וכששלישי הלילה חלף, הוא צעק עלי, עות'מאן, קום, אז קמתי ונשרפתי . הוא אמר לי : אוי לך, ראיתי את השעה כאילו אני בהמשך, ותחיית המתים קמה, ואני עמדתי לפני אדוני, והייתי רועם, ולא נשאר שיער אלא שהוא מת , אז הוא אמר: אתה זה שמתייחס אלי בשמיעה לסלמה ולבוטהיינה, אלמלא ידעתי שאתה אמיתי בזה, הייתי מייסר אותך אני לא מתייסר על ידי אף אחד מהעולמות ….

…באשר לחוגרת, היא מתפרשת על פניה, ואל-קירמני אמר שאלגג'ה היא אישה יפה או עוזרת יפה ….

…מי שרואה אדם ידוע מכין משהו או אנשים שצורכים אותו, אז הוא הוא עצמו, שמו, או עמיתו, ומי שרואה שייח 'ידוע, ויש דיבורים ביניהם, זו עלייה בטוב ובברכה , ואם האפרוריות שלו מעורבת בשחור, זה בולט יותר, ואם השיח 'לא ידוע, אז זה סבו שמחפש אותו וגורלו, בכל פעם שהוא רואה אותו עם הגינות וכבוד ומילים שמעידות על טוב ומסכים איתו. מטרת המחפש, אז עדיף, ואם לא נותר דבר משחורו, אז הוא חלש ופחות ומי שרואה צעיר או קשיש עם פנים טובות, זו חדשות טובות וההשגה של טוב, בין אם הוא ידוע ובין אם לא ידוע, ונאמר שאם הצעיר אינו ידוע והוא לא נראה טוב אז הוא אויב ומי שראה קבוצת שייחים צעירים היא רחמים, במיוחד אם דיברו על צדק , ואם הוא ראה אחד מהם נתן לו משהו, אז אני עדיף, במיוחד אם סוג הדבר הזה מוצא חן בעיניך, ואם הוא ראה שהוא זה שנתן אותו, זה גם טוב, ואם הוא רואה אחד מהם בזמן שהוא חסר, אם הוא זקן, המחסור הוא אצל סבו ואם הוא צעיר אז החסר הוא באויב שלו…

…סרמוג'ה היא אישה, דוב או תפקיד בחלום ….

…קבג'ה מבושלת : עם כבש, אם הוא נאכל, אז אכילתו מעידה על טובת הנפש ועל מלוא התהילה והיוקרה בקרב רבותי האנשים . ואם זה היה עם בשר בקר, הרי שאכילתו הצביעה על חיים טובים וניל מוראד מצד העובדים . ואם זה היה עם בשר ציפורים, אזי אכילתו מעידה על המלך, על כוחו, על טהרת החיים ובריאות הגוף . ואם זה עם בשר ציפורים, אז זה סחר או מדינה לעם עשיר המוזכר מבחינת שפע השומן והיעדרו ….

…** חזון הנביא עליו השלום להרית'ה בן נומן .. עיישה – שיהיה אללה שמח – אמר : שליח אללה עליו השלום ( פרייניט גדל בגן עדן ושמעתי את קול הקורא קורא ואני אמר : מי זה? והם אמרו : חריתא בן נומן ). אז שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : ( כמו כן צדק הוא צדק גם הוא ) והוא היה הצדיק ביותר של אנשים דרך אמו ….

ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שראה שהוא שם ממיטה על גידול גופו, זה מעיד על מחסור ואובדן בכספו ( שלו ) ….

…באשר לממיתה, היא נאכלת על ידי מחלות וכאבים ….

…באשר לקונוס, אם הוא ממתכת, אז הוא מועבר למשרת, ואם הוא מחימר, אז הוא מועבר למשרת במידה שראה אותו. וג'אבר אל-מג'ריבי אמר שהחרוט מועבר בכסף ובחסד, ואם החרוט הוא מעץ, זה מעיד שהוא אסף כסף בטריק ואין לו שום הישרדות ….

…אלרוק מציין בחלום סיכום של דת ומדע . או על קליקות ושירה . או להשתתף במקומות של כפירה ושחיתות . אלראוק הוא איש ישר שאומר את האמת ואינו מקבל לכלוך ….

…וג'אבר אל-מג'ריבי אמר שאם זה זעפרן, הוא אחראי למחלות ….

ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שראה שמלך נתן לו חוברת לעיר או למדינת מאמאורה ואנשיה מהטוב ובזה יש סוגים של חסד, אז זה מעיד על השגת כבוד ומעמד גדול, ואם הפרסום הוא לעיר או לכפר שלא נבנים, ואז הפרשנות שלו נגדו ….

ג'עפר אל-סאדיק אמר כי ראיית השפתיים מתפרשת על ידי הילדים, ולכן העליון הוא זכר והתחתון הוא נקבה, ולכן מה שנראה בהם של זאין ושיין יתפרש על כך. אשר לפה, זהו המפתח לפיקודו של האיש ולסיומו, למהלך פרנסתו ולמקום כוחו ….

…וג'עפר א-סאדיק אמר כי חזון הפלבוטומיה מתפרש בארבעה היבטים: פתיחה, מסמר, סכסוך ושותפות, ואם הספוילר מוסתר, ראוי להערכה בזכותו, ואם הוא אחרת, הוא ראוי להאשים ו חלק מאלה שמביעים שנאה לפלבוטומיה בגלל ההרס שהיא מכילה במכסה ….

ג'עפר אל-סאדיק אמר כי לחזון הטבעת יש שמונה היבטים: ילד, כסף, אפוטרופסות, חי, משרת, דרגה גבוהה, קישוט וראש עבודה ….

ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: אין חלב בחלב אם לא אוכלים בשר ….

…באשר לשכרות, אמר ג'עפר אל-סאדיק, ~הקורבן מורכב מעשרה היבטים של אישה, משרתת ועבדה, כוחה של הדת, טובת הגוף, אריכות ימים, כסף, חסד, דיבור חביב ונעים, וירושה מנשים . ~…

המלך המרוקאי של ג'אבר אמרוי המכסה את המגבת הוא מראה על צדק והגינות וכי השופט הרגיש שהוא מכוסה על ידו מראה את הפקק בפסק הדין ואם הפוליתאיסט ראה אותו מכוסה על ידי זה פירש אותו לאיסלאם ואם נזיפה ראתה אותו מכוסה על ידי זה. עדות לחזרה בתשובה אליו אם הגנב ראה את זה מכוסה על ידי שכן זה מעיד על תשובה מכך

…וג'עפר אל-סאדיק אל-דרג 'אמר: ~זה מתפרש בארבע דרכים: אישה, כסף אסור, פרנסה ורכישת מוראד .~…

ג'עפר אל-סאדיק אמר כי חזון הסירה מתפרש בשמונה היבטים: ילד, אב, אישה, נסיעה, שמחה, ביטחון, פרנסה ועושר, ואם הוא יעזוב את הסירה בשלום, זה יתפרש לו. לפי מה שהוזכר, ואם זה נפגע אז הביטוי שלו נגדו ….