…הפרי, אם הפרי נראה בחלום והוא מתוק, מעיד על פרנסה, תועלת וידע שימושי, והפירות החמצמצים לכל מי שמסכים לאכול אותו זה גם כן, ולמי שלא מסכים איתו, זה כסף אסור וגידול במחלתו, ומה שלא מסתיים בפירות מעיד על אכילתו ועל החזקתו של דת או על שכיחותן של נשים וגברים שאינם מוסלמים עבדים או טיפשים של אלה . והפרי המסולף מקיים עייפות, והפרי המאודה אינו חשוד מעט או ללא חשש, או שלא נשמר מזכת . והפרי שאין בו גבעולים או קליפה מעיד על קלות הדברים והפרנסה החוקית שאינה נגועה בשום דבר . אם הפרי נמצא בעונתו ובשלותו, הרי שזה טוב דחוף, ואם הוא לא בעונתו אז התועלת שלו לאחר זמן מה, או שהוא עדות לפרנסה . ואכילה במועד שאינו זמנה היא הקלה שהחמיצה טוב וקלות קושי, וחקירה של מה חוששים ללכת . וכל פרי משולב הוא סימן להכרות ומפגש ולהיפך . כל פרי מוזר הוא סימן לארצו . הפירות הם בעלים, ילדים, חוזי כסף, חנויות, מדע, רכוש, יצירות טובות, משפחה, קרובי משפחה, יחידים, או תרופה למחלות של מי שמחזיק בהם, והם עשויים לציין איזה משקה עשוי מהם . כמו כן המשמום מציין את מים או שומן . ומי שקוטף משהו מעץ שאינו פרי, אז הוא נשאר בעניין שאינו מותר לו, או שהוא מחפש דבר שאינו חייב עבורו . וקטיף הפרי משורשי העץ הוא עדות למריבה עם אדם מכובד, ומי שרואה שהוא קטף פירות שונים מהעצים, זה משפיע על הידע והפסיקה של גברים שיש להם עמדות בידע ויוקרה . אם היה בוחר את זה בזמן שישב, תהיה לו פרנסה בלי עבודה קשה . ומי שראה עץ פורה בחורף והוא מצא חן בעיניו, אז הוא היה אדם שנאלץ, והניח שיש לו כסף, ואם הוא יבחר ממנו משהו, הכסף שלו ילך לאותו האיש כמו הוא בחר אותו . הפירות הם עושר וכבוד, כך שמי שרואה שהוא קוצר מעץ מחובר שאינו פריו, אז הוא מציין גיס צדיק, או שותף לו שהוא טוב . וכל פרי שהיה בהרים שלא היה בבעלותו, זה ידע, פרנסה וכישרונות מאלוהים אדירים, ולאף אחד אין טובה לכך ….