בעלי חיים חולמים? ידוע שאלוהים הכל יכול הבחין את האדם על בעלי החיים עם התבונה, ואת התבונה כפי שהיא ידועה ממה שהיא מבוססת על הזמנתה, ולכן אלוהים הרים את העט מהמטורפים, ואם החלטנו שחלומות עליהם אינם חדשות טובות לבעליהם או מזהירים אותו, וזה בלתי אפשרי עבור בעל החיים מכיוון שזה אינו נוכחות נפשה; שזה נושא ההקצאה, כפי שאמרנו, אנו מחליטים כאן שאין לחיה את החזונות הכלולים במשמעות הבשורה הטובה או האזהרה, אך יתכן שיש בה יכולת לראות חלק מהחלומות שאירועיהם חי, אבל איפה המכונה שגורמת לחלומות האלה לצאת אלינו לאור חוסר היכולת שלה לדבר ודיאלוג והבנה? שאלתי הרבה מומחים ומגדלי חיות מחמד, והם החליטו שלבעלי החיים שלהם בלילה יש הרבה סערה, תנועה, שינוי בתנועת הפה או צרחות, שזו תוצאה של חלומות של בעלי חיים אלה . המחקר מצא את אחד המכונים בארצות הברית מטעם : (חדשות MIT) המחקר שכותרתו : בעלי חיים חולמים מורכבים חוקר MIT מוכיח שהונפק בהיסטוריה של 24-1 – 2001 ואשר הוכיח כי מחקר זה כולל : כי בעלי חיים חולמים. וכל בעלי חיים יכולים לראות ולגלות עובדה זו, וזה אולי נראה מוזר, אבל זו האמת. מוחו של החיה פעיל בזמן השינה כמו בעבודה, ושנתו של בעל החיים שונה בין שינה עמוקה לשינה פשוטה, ונערכו ניסויים רבים בעכברים דרכם הוכח כי עכברים בשנתם עוברים מהשלב אל שלב וממה שידוע שחלום מתרחש בבני אדם בשלב השינה העמוקה, ואותו הדבר קורה לעכברים . לבעלי חיים יש חלומות מורכבים ומורכבים – כפי שמוכיח המחקר – והם חולמים על אירועים ספציפיים שקורים להם בחיים ערים . והמסקנה אליה הגעתי היא : 1_ שלבעלי חיים יש את היכולת לישון ולקלוט אותה . 2_ בעלי חיים רואים חלק מהחלומות שבהם הם חיים את האירועים שלהם או את האירועים שלהם . 3_ אין סוגים ראשונים ושניים של חלומות בעלי חיים, ואני מתכוון לחזונות מבטיחים, או חלומות אזהרה . 4_ לחיה אין יכולת לספר את החלום, בגלל חוסר יכולתו לדבר, אלא הוא מגיע להתרחשות חלומותיו מתוך הבעות פניו במהלך השינה . 5_ הסיבה לחוסר האפשרות של סוג החלומות הראשון והשני בקרב בעלי חיים היא היעדר הנפש, ולכן משווים אותו לאיש המטורף שהורד מהוועדה ואינו אחראי על מעשיו, אלא אולי לא להרגיש מה מקיף אותו או מתכנן אותו, כך שמבחינים למשל בעיד אל-אדחה כי בעלי החיים שנכלאו בליל עיד לא מראים לה רגשות לא טבעיים במהלך שנתה, למרות שבבוקר היא להישחט, וזה נובע מחוסר המודעות והמודעות שלה בגלל חוסר מחשבתה, והדבר חל גם על הילד שלא הובחן ועל המטורף, הם עשויים לישון מלא בעיניהם, גם אם בוקר זו ההודעה על הוצאתם להורג !! ואלוהים יודע הכי טוב ….

…עור בעלי החיים מתפרש בטוב ובתועלת לפי המידה המיוחסת לו עור בעלי חיים, ועור נפרש בדרכים ….

…ופרשנות בשר של בעלי חיים מבינה מהפרק שלה ….

…גוזז בעלי חיים שרואה בחלום מציין ספר . אולי חזונו הצביע על רעות, יריבות ופזרנות ….

…באשר לאברי המין של בעלי חיים : מי שראה שהוא גורף גללי סוסים, היה מקבל כסף מאדם מכובד . זבל פרות הוא מדריך טוב לכדורגל בלבד, ולחרשים בלבד . אם ראה שהוא יושב על הזבל, הוא קיבל כסף מכמה מקרובי משפחתו ….

בעלי חיים ובקר : קרנות והטבות לאנשים. רכיבה על חיית דואר היא מסע בסולטאן עם כמה חסידים ….

…מעיים של בעל חיים בחלום מעידים על מחלה קרובה וסכנה המתקרבים אליך . אם אתם אוכלים את המעיים המבושלים של בעל חיים זה מעיד על כך שתתאכזבו מבעיה חשובה ….

…אל קירמני אמר כי חזון ראשי בעלי החיים הוא במונחים של כסף וראש, ואם זה ממה שאוכלים את הבשר, אז להרוויח כסף מותר, ואם זה ממה שאסור לאכול אותו אסור ….

…אל-קירמני אמר כי העור של כל בעלי החיים הוא כסף, תועלת וריבית ….

באשר לשירה, אמר דניאל, ~שיער החיות יתגלגל לזרם הכסף, ומי שרואה שיש לו משהו מזה, יהיה לו קצת כסף .~…

תערוכת חיות זכוכית אם אתם חולמים לבקר בתערוכה לחיות זכוכית, הדבר מעיד על צרות שונות ….

…אם הוא רואה ששחט עוף או תרנגול : מגבו, אז הוא מתחתן עם רכוש בפי הטבעת שלו . אם הוא שוחט שור מגבו, אז הוא מחפש עובד מאחוריו, כמו גם הגמל במקום הזה היה מסנדק הגמל או שתי אחיותיו, כך שלפי מהותו, זה לא גורם . כמו כן, כל מה שיוחס לגבר או לאישה, הוא מגיע לשחיטה מגב הגבר ומוקע על ידי המעשה . כמו כן, אם הוא לובש את חזייתו או את שמיכתו הפוכה, או שהוא ישן על מיטתו הפוך, או מניח לו שטיח הפוך לישון עליו, או רוכב על חמורו הפוך, הרי זה עניין ראוי למילא שמגיע אליו בלי פניו הידועות . וכל הפוך ממה שהיה, הוא הפוך בין טוב לרע, או מרע לטוב, פרט לפרווה, ולכן לבישת הפרווה הפוכה מראה את עושרו העודף אותה, כאילו הוא התכוון לכך לכסות את זה היה יפה יותר . אם החיים רואים שהוא השאיל למתים בגד שהוא לובש, אז הוא מוריד אותו והמת מת לובש אותו, ואז הוא חולה במחלה קלה ונרפא . אם הוא רואה שהוא נתן בגד למתים, או שהוא מתגבר עליו, והמת לובש אותו ומשאיר אותו ומשאיר את נחלתם של החיים, הרי זה מוות של החיים . אם הבגד אינו יוצא מנכס השכונה, אך הוא עירום למחצה או בפיקדון, או משמר, מכין, שוטף, מקופל, נמרח וכדומה, הרי זה מחלה, דאגה או צער, והוא לא נפגע בו ….

באשר לבשר שרצים, הוא נובע מכספי האויבים, כמו גם כמה חרקים, והבשר של כל מין שלא הוסכם עליו מוזכר על מה שאמרו כולם בפרק שלו ….

אל-קירמני אמר, ~כל עורות החיות הם כסף. אם מישהו רואה עור של גמל, זה כסף מנקודת ירושה, וכל עור שאפשר לאכול, זה כסף מותר, ומה שלא אוכלים זה כסף אסור .~…

…עובד בביטוח חיים אם אתה רואה עובדים בביטוח חיים בחלום, המשמעות היא שבקרוב תפגוש אדם זר אשר יתרום לתחומי העניין שלך הקשורים לעבודה, והחלום גם מנבא כי יחול שינוי בחיי הבית שלך כאינטרסים. יהיה הדדי . אם עובדי ביטוח חיים נראים מעוותים או לא תקינים, החלום נוטה להיות יותר גרוע מתועלת ….

…ומי שרואה ששני אילים נלחמים, אז אחד מהם נלחם כי הם סוג אחד, ואם הוא יקדים עדיפות על אחרים ולא מכיר אותם, אז יתפרש על ידי שני אנשי ענק, כאמור לעיל ….

…חזיונות בעלי משמעות מינית , והאם יש לזה משמעות? הדיבורים על סוג זה של חלומות נמשכים ונמשכים, ומשמעותו של חלום מיני משתנה לדעתי בהתאם לדעתו . ישנם מתבגרים רבים שרואים חלומות מיניים כאלה, ולאלה יש משמעות שכמעט מסכמת ביניהם והמשמעויות החשובות ביותר שיש להם הם : [ ריקון אנרגיית המין שלהם, אי הבנת הוריהם ] , ויש הרבה אחים ואחיות שגם רואים זאת. סוג ואלה כמעט מסכימים גם במשמעות ובמשמעויות שיש להם : [ איבה, סכסוכים או תועלת קיצונית ] ויש כאלו שרואים חלומות מיניים על אחד מהוריו, ולאלה יש גם משמעויות רבות, והחשובים מבין הם [ הצדק הגדול של ההורים, אומרה או חג'ג ', כסף שמגיע מהם ….

…אבו סעיד אמר שהמטיף יום אחד אישה הגיעה למעבר אחוואני היא אמרה לו : ראיתי כאילו בעלי הושיט לי את Nrjdzisa ומסר את דרטה אסא אמר, ונצמד להתגרש ממך. בדהארטק שמע את דברי המשורר : לא לתקופת נרגיס … אבל הברית ללאס…

…האם יש מקום במוח שגורם לחלום לקלל? באשר לחזון שהוא מאלוהים, אין לזה שום קשר לגוף ולחומר, כמו שאמרתי, אלא זה קשור לנפש, שכן זה גילוי אלוהי שאלוהים מנחה ברצונו ורצונו כמוהו, תהילה להיות לעצמו, כמו גם לחלום. הוא משטן, כפי שדנו, עובדה, לא מטאפורה . נקודת מבט זו היא לגיטימית עבור המתווך, אך קיימת נקודת מבט נוספת כי – לאחר עריכת ניסויים מעבדה רבים – שבהם נבדק המוח אצל בעלי חיים מסוימים, כמו חתולים, נוכחותם של קבוצת נוירונים אי שם במוח השולטת. תנועת החיה, או נוקשותה במהלך השינה, ומכיוון שחוויות מחזקות זו את זו ומכיוון שחלק מהחיות נראות ישנות תוך כדי תנועות או בכי, מה שגרם לחוקרים אלה לשפוט את האפשרות לחלום אצל בעלי חיים אלה, וזה עשוי להיות מקובל. אני מתכוון לאפשרות שהיא תחלום, והאפשרות שהיא תיווצר מכמה תאי עצב, אבל אז זה מסוג הקומפוט, כפי שהחלטנו כשדיברנו על : חלומות של בעלי חיים, באשר לחזון ולחלום, מקומם. זה מה שהחלטנו, ונקודת המוצא שלו היא לגיטימית למדיטור ההוגן, ואני מקווה שהבהרתי את המידע הזה . ואלוהים יודע הכי טוב ….

…ומי שרואה חיים רבים שהתאספו סביבו, מפרש כי לעמו יהיו אויבים אך הם לא יפגעו בו אלא אם כן משהו ינשך אותו ….

…ומי שרואה כלי מלא חיים, אז הוא מתפרש בעוינות כלפי המוסלמים ….

…ומי שיראה שהוא מתפלל על בעל חיים, הוא יקבל אותם ….

…ומי שיראה שהוא תחליף לסולטאן על בעל חיים, הוא ישאף קשה לסולטאן או יהיה יורש ממנו, ואם החיה הולכת הוא יהיה חזק יותר בזכותו ….

…אם היה רואה כאילו זעזע אותו בדרכו, הוא היה סותר אותו . אם הוא בן לוויה של בעל חיים, הוא יצליח אותו בחייו או לאחר מותו ….

…וכמה מאלה שמביעים חזון של טומאה מבעלי חיים אחרים אמרו כסף וחסד ….

ומי שרואה שחמורות החיה נלחמות, זה מעיד על מריבה של שני גברים חוטאים בגללו ….

ומי שרואה כפר שלקח את חיותיו, כרת את עציו או רעה את עיבודו, זה מעיד על העוני של בני עמו ועל שיבוש ענייניהם, ועל חזונות הכנת הפריון והברכה של הכפרים, כמו גם על השקייתם ומשקים אותם ….

…ומי שרואה את אחד מבעלי הטיפול בזמן שהוא מרפא משהו שכואב לו, זה מעיד על הסיכוי של מישהו שמקבל תועלת ממנו, ואלוהים יודע הכי טוב ….

…החמור : האדם מוצא אותו כפי שהוא רואה אותו שמן או מחוספס, ואם החמור גדול אז הוא גידל אותו, ואם הוא הולך טוב אז זה יתרון העולם, ואם הוא יפה אז זה יופי לבעליו, ואם הוא לבן אז זה דת בעליו והדרו, ואם הוא דל אז זה עוני בעליו . והשומן הוא נחלת בעליו, ואם הוא שחור, הרי שהוא הברוש והריבונות שלו, והוא מלך, כבוד, יוקרה וכוח . וירוק הוא אדוק ודת . אבן סירין העדיף את החמור על פני בעלי חיים אחרים, ובחר מהם אריות . ואוכף החמור נולד בתהילה . ואורך אשמתו, הישרדות מצבו במכשולו . ומותו של חמור מעיד על מות בעליו . והחמור חפר את בסיס כספו, ונאמר כי מי שמת את חמורו כספו ייעלם, אחרת הקשר שלו נותק או שרוכביו נופלים או שהוא עזב, או שמשרת שלו ששרת אותו מת, או שלו אבא או סבא ששירתו אותו נפטר, או שאדונו שהיה תחתיו נפטר, מכר אותו או נסע בערך . אם זו הייתה אישה, בעלה התגרש ממנה, נפטר מטעמה או נסע ממקומה . באשר לחמור שאינו מכיר את אדוניו, אם הוא כבר לא על ראשו, הרי זה אדם בורים או כופר, לקולו, כי אלוהים אדירים אומר : ~הוא מכחיש את הצלילים .~ וזה מציין גם את היהודי, כי הקב~ה אמר : ~ כמו שחמור נושא ספרים .~ אם הוא התנודד מעל המסגד או על המינרט, אז קרא לכופר שלא מאמין וחידש לכפירה שלו . ואם הקריאה לתפילה למען האיסלאם, אז לא מאמין אימץ את האיסלאם וקרא לאמת, והיה בו סימן ושיעור . ומי שרואה שיש לו חמורים, אז הוא ילווה עם בור, כי הקב~ה אומר : ~ כאילו היו אדומים .~ ומי שרוכב על חמור או הולך איתו, הולך בהסכמה טובה, סבו מסכים, טוב . ומי שאוכל בשר חמורים, הוא יקבל כסף וסבתא . אם הוא רואה שחמורו לא הולך אלא על ידי מכות, אז מקפחים אותו ולא מאכילים אותו רק על ידי תחנון . ואם יחמורו נכנס לביתו נערץ, הרי הוא סבו, והוא יפנה אליו בטוב על מהותו של מה שהוא נושא . ומי שרואה את חמורו הופך לפרד, אז מזונותיו יהיו בעלי סמכות . אם מלאו לו שבע, אז סבו ופרנסתו הם משליט לא צודק. אם הוא הופך לאיל, סבו הוא מכבוד או מפליה . ומי שרואה שהוא נשא את חמורו, אז זה כוח שהקב~ה מעניק לסבו כדי שיתפעל ממנו . ומי ששומע פרסות של בעלי חיים שנופלים במהלך הסיבוב בלי לראות אותם, זה גשם ונחל . החמור למטייל טוב יותר עם איטיות, ותנאי הנסיעה שלו יהיו כמו החמור שלו . ומגביית גללי חמורים, כספו יגדל . מי שהתאבק בחמור, חלק מקרוביו מתו . מי שמתחתן עם חמור חזק נגד סבו . ומי שרואה כאילו חמור מקיים עמו יחסי מין, הוא רכש עושר ויופי שלא ניתן לתאר בשל שפעו . החמור הצייתני יעיר את בעליו לטוב, כסף ועבר . וכל מי שיש לו חמור או קשר אותו והביא אותו לביתו, אלוהים יוביל לכל טוב וימסור אותו למי שהוא, ואם הוא נערץ, טוב יותר . ומי ששוחט את חמורו עני, ואם החמור מיועד למישהו אחר אז הוא מנותק ממנו, הוא מנותק בינו לבין בעליו, שמו או מקבילו . ומי שיקנה חמור וישלם דירהם על כך, יהיו לו מילים טובות יותר . אם הוא רואה שיש לו חמור עם כיסוי עיניים, אז יש לו כסף שהוא לא יודע איפה זה . ודבר לא שונא את החמור חוץ מקולו, והוא במקור סבו של האדם ומזלו ….

…אל-בוסתן : מתייחס לאישה משום שהיא מושקה במים והיא מעבירה ויולדת . ואם הגן היה אישה, אז זה היה עץ של בני עמה, משפחתה, בנה ועושרה, כמו גם פירותיה, והגן הלא ידוע עשוי להתייחס לקוראן האצילי, כי זה כמו הגן בעיני המתבונן ובידי הקורא, משום שהוא תמיד קוצר מפירות חוכמתו, והוא נשאר עם מקורותיו, עם אזכור האנשים בו. זהו העץ העתיק והמודרני . ומה הוא מכיל הבטחות ואזהרות כפירות חמוצים מתוקים . אולי פרדס לא ידוע הצביע על גן עדן ואושרו, משום שהערבים מכנים אותו גן עדן . כמו כן, אלוהים אדירים כינה זאת באומרו : ~ הייתי רוצה שאחד מכם יהיה גן של דקלים וענבים שזורמים מתחת לנהרות. ~ אולי הפרדס התייחס לשוק ולבית החתונה, כך שעציו הם שולחנותיו, ופירותיו הם אוכלו, ואולי הוא מציין כל מקום או חיה שניתן להשתמש בו ולהשתמש בו. כגון חורשים, חאנים, יונים, טוחנות, ממלוקים, בעלי חיים, בעלי חיים וכל שאר היבולים, כי אם עץ הפרדס הוא, זה כמו הקשר לבעליו, או כמו השירות ובעלי חיים שונים לבעליו . והפרדס עשוי להתייחס למגורי העולם, השליט והשליט, שהוא זה שאוסף אנשים, והוא מורכב מכל שאר הגזעים, כך שמי שרואה את עצמו בגן יסתכל על מצבו ויגדיל את מצבו לִישׁוֹן. זה לא ידוע, ואם זה היה מוג'אהיד שהשיג קדוש מעונה, במיוחד אם הייתה בו אישה שקראה לו לעצמה, והוא שתה חלב מדבש מנהרותיו, ופירותיו לא היו דומים למה שידע, ואם שום דבר מכל זה, והחזון לא הצביע על עדות, אז הסתכלתי על מצבו. הוא רוואי או שנכנס לנישואין או נכנס לאשתו והשיג ממנה, והוא ראה אותה באופן שראה בגינה שלו בחלום של טוב או רע, על פי הזמן . אם החזון היה באמצע הזמן ובזמן נפילת העלים מהעצים ואובדן הפירות, אז הוא התעלם ממנו מה שהוא לא מצא חן בעיניו, והוא ראה בו את מה שהוא שונא מבחינת עוני, דאגה רכוש, או מחלת גוף . ואם זה היה בבוא העת וזרימת המים למקלות, או הופעתם של פירות ומניעתם, העניין הוא נגד הראשון, ואם מישהו שיש לו אישה רואה מי שחפץ בכספה או שהוא להוט על יופיה, היא שקלה זאת בפעמיים ועל ידי מה שנעשה בחלום לומר, להשקות או לאכול פירות או שנאסף . אם מישהו רואה שיש לו צורך עם הסמכות או מריבה עם השליט, אז אני מבטא גם את ההשלכות של פקודתו, את חוסר היקף שלה ושלילת הזמן והזמן שלה, ומה מה שהשיג בחלום מפירותיו ש לציין טוב או רע, לפי מה שהוא רואה בפירוש הפירות . באשר לאלה שרואים איתו קבוצה של אנשים שחולקת איתו בשוק ובתעשייה שלו, אז הגן הוא שוק העם, וזה גם מעיד על הצביעות שלו ועל השפלות שלו בזמן ופעמיים . כמו כן, אם עינו נפלה בזמן כניסתו אליו בכניסה לחדר האמבטיה, למלון או לתנור שלו, אזי אינדיקציה של הפרדס שייכת לאותו מקום, אז מה שהוא ראה בו על טוב או רע חזר אליו אלא אם כן מי שראה זאת בה היה עובד או עבד שהשתן בה או השקה אותו מלבד נהגיו או מבאר שאינה בארו, כי הוא אדם המסגיר אותו במשפחתו או יוצא נגד אותו לאשתו או לאומתו, אם הוא זה שעושה את זה בגן, והשתן שלו הוא דם, או שהוא השקה אותו מלבד הים, והוא מקיים יחסי אישה אם הגן אינו ידוע, אחרת הוא בא מאשתו מה שלא מותר לו אם הגן הוא הגן שלו, כגון שהוא ייכנס איתה אחרי שהוא שבר אותו, או יתחתן איתה בפי הטבעת או בזמן הווסת . ונאמר כי הגן, הכרם, הגן הוא לחפש סליחה, והגן הוא אשת גבר באותה מידה כמו יופייה של הנדיבות, טובתה, עוצמתה ופירותיה, כספה, מכחולים, תכשיטים וזהב . העץ שלו, עיבוי רגלו, השמנה שלה, אורך חייו, יכולתו בעולמו, ואם הוא רואה כרם פורה אז זה עולם רחב, ומי שרואה שהוא משקה את הפרדס שלו, משפחתו תבוא, ומי שנכנס לגן לא ידוע פיזר את העלים שלו, הם נפגעים מהם, ומי שרואה את הפרדס שלו יבש, הוא ימנע מאטיין היא אשתו ….

אל-קירמני אמר כי חזון שמחה למחיה הוא צער, ולמתים בשורה טובה ומסקנה ואינדיקציה לכך שהמתים מרוצים ממנו ….

ומי שרואה שהוא נשאב מהשד, אם זה לאדם או לחיה, ואם משהו נוזלי יצא אליו מהשד, בין אם סוגו אהב או שנא, הרי זה כסף, ואם זה היה סטטי אז זה לא ראוי לשבח, ונאמר שזה תועלת שאינה תכונה של נשמה או תנועה, ואם יש בה משהו אז זה מעיד על ילד, ואם סוג כזה הוא חביב, אז זה ילד טוב, ואם זה שונא אותו, הוא יהיה ראוי לו, ואלוהים יודע מה נכון ….