…אבו סעיד, המטיף, אמר כי האזור מתפרש על ידי אב, דוד, בן או איש בקרב הראשים, או מי שהאיש מבקש עזרה בענייניו ….

…בפרשנות חזון המסגד, המיהראב, המגדלור ומועצות הזיכרון, אמר לנו עבדאללה בן חמיד אל-פקיה, הוא אמר: איברהים בן מוחמד אלחרווי אמר לנו, הוא אמר: אבו שקיר מיסארה בן. עבדאללה אמר לנו, בסמכותו של אבו עבדאללה אל-אג'לי, בסמכותו של עמר בן מוחמד, בסמכותו של אל-עזיז בן-אבי דוד, הוא אמר : זה היה אדם במדבר שלקח מסגד, והוא עשה אבנים בליבו, אז כשסיים את תפילתו, אמר אבני אני מעיד לך שאין אלוהים מלבד אלוהים . הוא אמר, ואז האיש חלה ומת, והוא הפך את נשמתו, והוא אמר, וראיתי בחלומי שהוא אמר לי ללכת לגיהינום, וראיתי שאחת מאותן אבנים הייתה עצם, ואחת משערי הגיהנום נחסם ממני, אמר עד ששאר האבנים חסמו את שערי הגיהינום ….

…הכבשה : אישה אמידה ונוחה, על דבריו בסיפור דוד עליו השלום . ומי שמתחתן עם כבשה, הוא מקבל כסף בלי הפנים, וזה מעיד על פוריות השנה בשתיקה . כבשה הושחטה כדי להינשא לאישה, לידתה הייתה פורייה ומשגשגת, וכניסתה לבית פורייה בשנה . נאמר כי שומן הכבשה הוא כספה של האישה, ואם הוא שוחט אותו בכוונה לאכול את בשרו, אז הוא אוכל את כספי אשתו לאחר מותה, וקשירה ונשיאתה בתקווה להכות כסף, ואם כבשה מוכיחה זאת, אישה מתעתעת בכך, והכבשה מציינת את מה שהפרה והגמל מציינים . הכבשה השחורה היא ערבית, והכבשה הלבנה זרה ….

…אלחדד : מלך מלכותי במידת כוחו ופיקחותו בעבודתו, ומעיד על הצורך של העם בו מכיוון שהסדן נמצא תחת ידו . והסדן הוא מלך . ברזל הוא ראשו וכוחו, ואם הוא נראה כמסגר שלוקח ברזל כל מה שהוא רוצה, אז הוא יזכה למלך גדול , על פי סיפור דוד עליו השלום : ~ וברזל הוא לו . ” אולי האבל התייחס לבעל החיילים למלחמה, כי אש היא מלחמה והנשק שלה הוא ברזל . אולי האיש הרע שעושה את עבודתם של אנשי הגיהינום מסומן על ידי האיש הרע, כי הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, השווה את היושב הרע לאבל אם לא היה שורף אותך באש שלו, אז הוא הכה אותך מרוע שלו . ואם נאמר בחלום שמישהו דחף לנפח או דחף את פקודתו אליו, אז הוא יושב לאדם ללא טוב, אז מה אם משהו יכה אותו מהעשן, האש או הניצוץ שלו, וזה פוגע הראייה שלו, הבגדים שלו, או הבגד שלו . באשר למי שחוזר בשנתו באבל, הוא ישיג מההיבטים של זה את מה שמתאים לו, מה שמאשר בראיותיו ….

…ומי שרואה שהוא נמצא בספינה, אז הוא נמצא בספינה, הוא חולה, או כלוא, או משהו שמונע ממנו לעמוד בעניינו, והספינה עשויה להיות ההצלה שלו ממה שהוא חושש ומזהיר, וייתכן שזו אישה. אם הוא רווק הוא מתחתן ומי שרואה שהוא בונה ספינה או מחזיק אותה או קונה אותה או מחונן לו או נמצא בה אז הוא מתחתן אישה או שהוא קונה עוזרת בית ומי שרואה שהוא היה בספינה ויוצא ממנה לארץ, ואז הוא יינצל ממצוקה, ריתוק, דאגה, צער, חוסר מזל ומחלות, ומי שרואה שהספינה ממשיכה במהלכה, הדאגה חלשה יותר ומיהירה להשאיר את בעליו ממנו, גם אם הוא כלוא כל עוד הוא בכלא, או שהוא חולה זמן ממושך, או שאי אפשר לעשות טיול עבורו או שהוא ביקש עניין שלא הגיע אליו, ומי שראה שהספינה עומדת במים העומדים, שהיה קשה יותר עבורו ובריחתו, ונאמר מי שראה שהוא נמצא בספינת ים או בנהר, ואז הוא נכנס לסולטאן או שליט, וכל מי שרואה שהוא עולה אליו ספינה מאמצע הים לאחר שהוא בטוח בהרס שהיה אשם, חזר בתשובה על אשמתו, או עני בן שהיה אמיד, או מטופל שחיפש ידע, או אדם מודאג שעדיין מודאג, או רווק שהתחתן או התיידד עם עוזרת בית, ומי שראה שהוא נמצא בספינה ושקע ונתן לו שקט, ואז הוא טובע בעניין עולמי ותוצאתו טובה, ומי שרואה שהספינה שלו נשברת על ידו ואז עוקף את לוחותיה, זה חוסר מזל אצל אב או דוד וכדומה, מסכנה שיש לו ועשוי להצביע מות בעליו, ומי שרואה שהספינה שלו זורמת באוויר, אז זה מוות בהכרח…

…חלק מהעוברים ושבים אמרו: אולי חזון הנשר מעיד על אדם בעל ניסיון רב בעניינים נסתרים, כאמור בסיפורו של סולימאן בן דוד, השלום על שניהם ….

…אם חלמת לראות את אלוהים, תישלט על ידי אישה עריצית שמתחזה לנצרות . אין טוב בחלום הזה . אם אלוהים מדבר איתך, היזהר לא לגנות אותך . עבודה על כל צורותיה לא תקבל תפנית חיובית . חלום זה מנבא בריאות לקויה ועשוי להיות מוות מוקדם . אם אתה חולם לעבוד את אלוהים, תמצא סיבה לחזור בתשובה על החטא שעשית . תסתכל מקרוב על החלום הזה בעשרת הדיברות . אם אתה חולם שאלוהים מעניק לך טובות הנאה מצטיינות, אז אתה תהיה אתר של אדם בולט ונלהב שישתמש במעמדו כדי לשפר את מצבך . אם אתה חולם שאלוהים שולח את נשמתו אליך, יהיו שינויים גדולים באמונות שלך . נקודות המבט לגבי הנצרות האסרטיבית חייבת להתרחב אחרי החלום הזה, אחרת אתה עלול להיות נתון לעונשים חמורים על מעשה מחפיר וטיפשי שהביא בושה עליך . אלוהים מדבר לעתים קרובות יותר עם החוטאים מאשר עם אלה שלא חוטאים . זהו הגאונות של החוק או הארגון הרוחני להחזיר ילד בעל צמיחה שופעת למצבו התקין עם סימנים וחזונות . ישעיהו, יוחנן, דוד ופול הובאו אל מזבח התשובה באמצעות האנרגיה המתעוררת של הכוחות הבלתי נראים האורבים בתוכם ….

…ברזל : אלוהים אדירים אמר : ~ הברזל הועבר לתוכו בכוח רב ובתועלת לאנשים. ~ ברזל הוא כסף, כוח וכבוד, ואכילתו עם לחם היא מתינות וסובלנות לטובת הפנסיה, וחולשתה היא היעדרות, וברזל הוא ניצחון . ונאמר שאיש בא לג'עפר אל-סאדיק עליו השלום ואמר : ראיתי כאילו אדוני נתן לי ברזל ונתן לי לשתות חומץ לבן, והוא אמר : אתה יודע את בן עבודת דוד, עליו השלום, וחומץ הוא כסף מותר במחלה בה תישן זמן רב ותמות בצוואה ….

…שתן היא בחלום, לבזבז את כספו על משהו שאינו מותר לו, או לקיים יחסי מין עם משהו שאינו מתאים לו . ודיוריזה בחלום היא עדות לייצור פרנסה . והחזקת השתן וקשיותו עשויה להצביע על דחיפותו בעניינים וחוסר צדקנות, וכי המזרק אינו מסתפק בהחלטה עד שלא ישלם את מה שהקפיא ממנה . ולהטיל שתן בחלום זה כסף אסור . ומי שרואה שהוא נמצא במקום לא ידוע, יתחתן עם אישה במקום ההוא . ונאמר : מי שרואה כאילו הוא משתין, הוא מוציא מזונות שחוזרים אליו . ומי שרואה את עצמו שחוק בבאר, הוא יבזבז מהכסף המותר רווחים . ומי שיראה שהוא נשחק על סחורה, הוא יאבד את הסחורה ההיא . חבר בנישה מוליד בן מדען . ומי שרואה כאילו הוא התבלה על הקוראן, אחד מילדיו ישנן בעל פה את הקוראן הקדוש . ומי שרואה את עצמו כאילו הוא מוזג חלק ומגביל חלק, אם הוא עשיר, חלק מכספו ייעלם, ואם הוא נסער, חלק ממצוקתו ייעלם . אם הוא רואה בכך שאדם אחר משתין עימו, אז השתן שלהם מעורבב, והם נופלים להמשך וזיקה . אם הוא יראה שהוא מזרק הוא יכעס על אשתו . אם השתן חזק עליו, והוא לא יכול למצוא מקום לזה, הוא רוצה לקבור כסף ולא יכול למצוא מקום קבורה . אם הוא יראה שהוא השתין במקום השתן, אז הוא ישוחרר אם הוא עני, ואם הוא עשיר, הוא מאבד את כספו . אם היה רואה אנשים שמנגבים את השתן שלו, ילד היה נולד לו, והאנשים היו הולכים אחריו . אם הוא רואה אדם שידוע שהוא רע עליו, אז הוא משפיל אותו בכך שהוא מוציא עליו את כספו . אם אדם רואה שהוא משתין חלב, הוא יאבד את האינסטינקט שלו. אם אדם מוכר שותה אותו, אז הוא מוציא עליו כסף חוקי בעולמו . ומי שרואה שהוא משתין דם, הוא יבוא לאישה גרושה, או לאישה עם מהראם, והוא לא יודע את זה . אם הוא יראה שהוא משתין את זאפרנה, יהיה לו בן חולה . אם הוא רואה שאין לו מיץ, אז הוא מוציא את כספו . אם הוא רואה כאילו אין לו לכלוך או בוץ, הרי הוא אדם שאינו משפר את ההדחה . כי האש נולדה לו בן סמכות . הזוטות החיוורת ביצעה מגונה עם משפחתו . אם קיא יוצא במקום שתן, זה מצביע על ילד אסור . ואם ציפור תצא החוצה, ייוולד ילד שמתאים למהות אותה ציפור בטוב ובשחיתות . ומי שנודד בעמידה מוציא את כספו מחוסר ידיעה . מי שלובש את חולצתו יהיה לו בן, ואם אין לו אישה, הוא יתחתן . אם הוא רואה שהוא משתין באפו, אז הוא בא אסור . ומי שיראה שהוא משתין באחד ממקומות השוק, הוא ייחשב לחשבון השוק . ראה שאביו של ארדשיר בן סאסאן היה רועה צאן כמו חבר והרומם אותו דוד קיטור של כל השמים, הוא שאל את באבק את המעבר, הוא אמר : אל אובארבה אפילו ייחסת לבן נועז בך, וועד זה, אמר : נולד לך לגולם יש סיכויים היה טוב . ומי שרואה שהוא איבד את חייו בבית עם, בשכונת הקהילה, או במסגד של עם, מדינה או כפר, אז הוא זורק איתם נישואין . ומי שרואה שהוא משתין בבקבוק או באגן, או בצנצנת, באר, או אחת הרוסה, אז הוא יתחתן עם אישה . זה הרגיש כי בראש הים לצאת כסף לסולטאן בעשר או זאקאט ואחרים . ומי שראה שהוא חשב שילדיו יתפשטו . ומי שרואה כי איבר המין יוצא מאברי המין שלו, אז נולד לו ילד שמשתתף בכל הידע, כי העט שומר על כל הידע . ואם הוא רואה שגלולה יצאה מגופו, אז נולד לו ילד ויהיה לו אויב . ומי שרואה שהוא השתין הרבה, בניגוד להרגל, או זיהם אותו, או שזה מריח רע, או שהוא השתין בזמן שאנשים מסתכלים עליו, זו עדות לזדון או לביטוי של רוע שנחשף . ושתיית שתן מעידה על חשד לרווחים או כסף אסור ….

…חודש אם החזון הוא בחודש מוהר~ם, אז הוא נכון ולא טועה . לראות אותו בחלום מעיד על הקלה, ישועה מהכלא וריפוי מחלות . ואם הרואה היה פורש מבני עמו או מארצו, היה חוזר אליהם על פי סיפור יונוס עליו השלום על עזיבתו בו מבטן הלוויתן . אולי הוא היה עד לפיטנה גדולה, כמו מותו של אימאם צודק או הופעתו של מלומד, מכיוון שאלוהים אדירים ברא את אדם וחוה בו, עליהם השלום . ואם הרואה לא מציית, הוא יחזור בתשובה לאלוהים הכל יכול, כי אלוהים אדירים חזר בתשובה בו על אדם, עליו השלום . ואם הרואה היה מאלה שחיפשו מעמד וכבוד, זה היה קורה לו מכיוון שאלוהים אדירים העלה את אידריס, עליו השלום, גבוה בו . ואם המטייל בים ניצל, הוא וחברתו, כי הספינה נכבשה בו על ידי הג'ודי . ואם הרואה קיווה שלילד יהיה ילד טוב, כי היה בן איברהים וישוע, השלום על שניהם . ואם הרואה היה במצוקה, הוא ישתחרר ממנו או יימלט מאויבו כי אלוהים אדירים הציל את אברהם, עליו השלום, מאש נמרוד . ואולי הרואה יחזור מהכפירה וההנחיה שלו ויתחרט לאלוהים הכל יכול ויוותר על חטאיו, כי אלוהים אדירים חזר בו בתשובה על דוד, עליו השלום . ואם הרואה הוסר ממנדתו, הוא חזר לתפקידו כי אלוהים אדירים ענה לו לשלמה, עליו השלום, ואם הוא היה עני או חולה, הוא נרפא ממחלתו ואלוהים אדירים העשיר אותו כי אלוהים אדירים גילה בו את הפגיעה מאיוב עליו השלום . אולי הרואה שלח שליחים כי אלוהים אדירים דיבר על משה עליו השלום, ואולי הוא פתח מדינה למוסלמים מארצות האמונה . ואם החזון הוא בחודש צפר, אז זה לא ראוי לשבח . חזונו כלפי מי שנמצא במצוקה או במצוקה אינו מזיק, ואם הוא חולה, חזונותיו מעידים על ריפוי ובריאות . ובחודש רביע אל-עוול, אם החזון נמצא בו, אז הוא ירוויח בסחרו ויברך אותו ויהיה מרוצה ושמח . אולי היה לו בן צדיק, ואם העם היה במצוקה, הם הוסרו מהם, ואם הם היו מדוכאים, הם היו מנצחים, אז בו . הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, נולד . אולי העם כבש פשיטה מבורכת, בה הייתה זו כיבושו של דומאט אל-ג'אנדל . וחודש רבי'אל-אחיר, אם חזונותיו מעידים על טוב, יהיה איטי יותר, ואם הם מעידים על רוע, תמהר . ובו, אדם כובש את אויבו, או יולד בן ידע, בו נולד האימאם עלי, שאלוהים יחסד אותו . וחודש ג'ומדה אל-עוול, אם החזון נמצא בו, אינו רצוי לקנות או למכור . ומי שראה אותו איבד את בתו או את אשתו. פטימה אל-זהרה, אלוהים יהיה מרוצה ממנה, מת בה . וחודש ג'ומדה אל-אכירה, אם חזונותיו מעידים על טוב, יהיה איטי יותר . ומי שרואה את חודש רג'אב בחלום מציין מעמד מוגבה, בו הוא עולה על הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, עד שמים . וחודש שעבאן, אם החזון בו טוב, הוא יהיה תקף, יגדל, והטוב יתרבה, ושליטי העניינים עשויים להיות מבודדים . ובמהלך חודש הרמדאן, שערי הקושי, המוסר והסבל נסגרים, וחזון הטוב ממהר ואינו מאט, והחזון מעיד על ברכה, טוב, הנחיה לטוב ואסור לרוע, ואם הוא מחפש ידע , זה קרה לו מכיוון שהתגלה בו הקוראן האצילי . אם חולה אפילפסיה מתעורר ממנו, אז השטנים כבולים . חודש שוווואל בחלום מעיד על ישועה מצרה, הנאה ושמחות, מכיוון שהוא מתחיל בסעודה ובשמחה, והוא כולל בניית הכעבה וקרב התעלה . וחודש ד'ול-קי"ד, אם החזון בו מעיד על נסיעה, אז הוא לא צריך לנסוע, ואם זה מצביע עליהם, אז שיימנע מזה . וחודש דהו אל-חיג'ה, אם החזון בו מעיד על נסיעה, אז עליו לנסוע ולבלות בעניינים, כי זה חודש מבורך והוא כולל את העיד והקרבה, ובו היו מותו של עומר בן. אל-חטאב ועות'מאן בן אפאן, שאלוהים יהיה מרוצה מהם ….