…זה בחלום מציין נדר, ונדר מציין צום . ומי שרואה אדם צום שובר את צום, אז הוא חולה, או שהוא עוקב אחר מוסלמי, ואם הוא לא צם בשכחה, ​​תהיה לו פרנסה טובה, ומי שיראה שהוא צם יזכה לכבוד ובתשובה, או לכפר על שבועה או חג'ג ', או אם הוא רואה שהוא צום בחודש הרמדאן והיה אנאלפביתים, שינן את הקוראן. אלוהים אדירים דואג לו, ואם הוא היה חולה, אלוהים אדירים היה מרפא אותו, ואם הוא היה באשליה, הוא היה מונחה, ואם הוא היה חוב, הוא הוציא את חובו . ומי שרואה שהוא שובר את הצום במכוון בחודש הרמדאן, אז הוא הורג אדם במכוון ומתגעגע לאחד מחוקי האיסלאם . ומי שרואה שזה שובר את הצום בחודש הרמדאן, הוא עלול לנסוע בצייתנות לאלוהים הכל יכול . צום עשוי להצביע על מות החולה, שמחה והנאה, או מסירות לאלוהים הכל יכול . אם האדם הצום בחלום חולה, זה מעיד על החלמתו, ואם הוא שובר את הצום, זה עדות להופעתם של דברים אסורים . צום הרמדאן בחלום הוא עדות לביטחון מפני פחד, או לפרעון החוב ולחזור בתשובה על אנשים . צום בששת הימים של שוווול הוא עדות לתיקון התפילה, לשלם לזאקאט או להתחרט על מה שהחמיץ . צום בימי שני וחמישי הוא עדות לקשר של קרבה וחיזור איתם . צום הימים הלבנים בחלום הוא אינדיקציה לחלוקת הדת או להוראת הקוראן . צום העשירי במוחרם בחלום הוא עדות לסגפנות, אדיקות ועלייה לרגל . צום ביום ערפאה הוא עדות לקבלת נדבה . צום את עשרת הימים של ד'ו אל-חיג'ה בחלום מעיד שהוא יברך את סוף חייו בסיום טוב, או בקיום הבטחה שהובטחה . צום יום העשורא בחלום הוא עדות לעשות מעשים טובים ועדי פיתוי וביטחון מהם, על עדי העונות והמועדים, ואם אשתו בהריון, היא מגיעה לילד טוב ויש לה עושר מותר . צום את חודש רג'ב בחלום הוא עדות לשירות zoe בכיר . צום שבאן בחלום מעיד על כך שהמדרגות מקבלים בקשה לרווח בחנות . צום ביום של ספק בחלום הוא עדות לביצוע חטאים וחטאים . צום הרשות השופטת בחלום היא עדות לשחרור השבוי, בתשובה של החוטא ולתשלום חובות . תעודת נדר בחלום היא עדות למילוי צרכים, שמחה ואושר . צום לנצח בחלום מעיד על כך שהוא חקק סונה קשה, וייתכן שהייתה דממה רבה . ואם הוא צם יום אחד ושובר יום אחד בחלום, אולי שילוב של שפחה ואשה חופשית, או דהימי ואישה מוסלמית . עשיית מה שמקלקל את הצום בחלום מעידה על כריתת הברית, העדפת אהבת העולם על פני הבאים, ונפילה למה שמחייב תשובה בשבועה ואחרים . ושבירת הצום לאחר צום היא עדות להחלמת המטופל . מי שראה שהוא צום לנצח ונמנה עם אנשי הצדק והטוב ציין שעליו להימנע מחטאים . מי שיראה שהוא מפצה על הרמדאן יחלה, ומי שצם מרצונו לא יחלה באותה שנה . ומי שראה שהוא צם עבור מישהו אחר מלבד אלוהים, אך על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו ….

…אובדן האדמה : היעלמות הברכות והיפוך התנאים, והיעדרם על פני האדמה ללא חפירה, משך הניכור בחיפוש העולם, או מוות בחיפוש העולם . אם הוא נעדר בבור שאין בו מוצא, אז הוא אשם במשהו כמו זה . ומדבריו האדמה עם דברי תוכחה, ירא אלוהים, כי זה כסף אסור . ומי שרואה שהוא עומד במקום ושובר אותו, ואם הוא שליט, אז העולם יפנה נגדו, והחבר הופך לאויב שלו ואושרו הוא הפלה , כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז איבדנו אותנו איתו ועם ביתו הארצי. ~ אם הוא רואה מחנה או ארץ שמקופלת על העם, אז יש מוות, או שהוא אמר ונאמר שהוא יגווע. יש בו אנשים באותה מידה כמו אלה העטופים בהם, או שהם מושפעים מצוקה וצחיחות, או מצוקה . אם מה שמקופל בשבילו בלבד, הרי זה חייו הצרים וענייניו . אם הוא רואה שזה נמרח עבורו או התפשט בשבילו, אז הוא לאורך כל חייו וטוב לו ….

…ומי שרואה שהוא על סולם עצים ושובר אותו, יריבו יצליח בכך ….

…וחוסר משוא פנים : תוך כדי עבודה בעבודה, עדות למלקות ולמסמר מרצונו . מי שרואה את עצמו עירום ומופשט מבגדו, יש לו אויבים במקום בו ראה, והוא מתגבר עליהם . אם הערום שלו לא נחשף, אז הוא לא מתגבר עליהם . אם הוא מכסה את חלקיו הפרטיים במשהו או בידו, אז הוא מובל אליהם ונמלט מהם . אם הוא רואה שד רק באמצע, אז הוא שואף לעבוד . אם הוא רואה את עצמו מחפש באופן משוא פנים, הוא משיג את הדבר באותה מידה שהוא אינו משוא פנים. באשר לעירום, אם אין לו עבודה עימו, הרי שמדובר בצייתנות נוקשה ונטושה ותקיפה מגונה . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי שאדם העומד באמצע המסגד פירושו מסגד בסרה, בקושי, עם חרב בידו המכה בסלע ושובר אותו, אז אבן סירין אמר לו : האיש הזה צריך להיות חסן אל בסרי . האיש אמר : הוא ואלוהים הוא . אבן סירין אמר : ידעתי שמי שמופשט בדת, פירושו מיקום המסגד, וכי חרבו שבה נהג להכות את לשונו, השוברת בדבריו את אבן האמת בדת ….

…ומי שרואה שהוא זורק את חרבו ושובר אותה, אז זה מתפרש על ידי מות אביו או דודו או מי שתופס את מקומם, וכל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, יתפרש גם בהם ו חזון שבירת הצצה לחרב יתפרש על ידי מות האם או הדודה, ולכן מה שנראה בפרופילי החרב של זאין או שין מתפרש בהם ….

…משכאת אם חלמת לראות בעיה מולך בחושך, זה מסמל אהבה לא צפויה . אם הפנס לפתע ייעלם מהעין, אז ההצלחה שלך תעבור תפנית בלתי הולמת . אם חלמתם על בעיה בחלומותיכם, הדבר מעיד על כך שהנטייה המיטיבה שלכם תגרום לכם לצבור חברים רבים . אם תכבה, לא תצליח להגיע לתהילה שאתה רוצה . אם אתה מועד ושובר אותו, תבקש לעזור לאחרים, אך על ידי כך תאבד את עמדתך או תתאכזב מהתחייבות . אם אתה מנקה פנס, זה מסמל שאפשרויות גדולות יפתחו בפניך . אם אתה מאבד מנורה, זה אומר דיכאון בעבודה ומטרד בבית . אם אתה קונה מנורה, זה מסמל עסקאות מזל . אם בחורה חולמת שהיא הדליקה את המנורה של אהובה, אז זה מבשר עליה גבר ראוי ובית נוח . אם תנשוף עליה ותסיר אותה מדעתה, היא תאבד הזדמנות להתחתן . אל- משכאט : קופסת זכוכית בה מונחת מנורה ….