…ומי שראה שהזיכרון שלו הופך להקלה, הוא היה חסר יכולת אחרי כוח . אם הוא רואה באשתו זכר כמו גבר, אם יש לה בן או ברחם שלה, אז הוא מגיע וגובר על משפחתו . ואם אין לה ילד או ילד ברחם, היא לעולם לא תביא לעולם ילד . ואם נולדתי, הילד נפטר לפני שהגיע לגיל ההתבגרות . אולי הפרשנות חרגה ממנה לערכיה או לבעליה . אז יש לו אזכור בעם וכבוד כמו dhikr ….

…החיה המפורסמת ביותר בזכריה היא זכר כמו זאבים, עד שנאמר על ידי זאבים, שועלים עד שהוא אומר נמנום, ועזים עד שהוא אומר מימי, קופים עד שהוא אומר קש, וסוסים עד שהוא אומר לזרוק וכדומה . ומה שמפורסם בנקבותיו הוא נשים, עד שהיא מוזכרת, כמו חוגלת עד שיעקב אומר את זה, והעכבר עד שהוא אומר עכברוש, החתול עד שהוא אומר שהגיל מוגזם, והחיפושיות עד שהוא אומר קרן צופר . זה וכדומה ….

…צמיד אם גבר רואה צמיד בידו, הוא צמוד . אם הצמיד הוא מזהב או מכסף, הרי שהוא אדם המתאים לחיפוש אחר מעשים טובים . ומי שיראה צמיד זהב בידו, ידו תהיה אוצרת . ואם מלאך יראה את קיר ידי צאנו, אז הוא חביב אליהם, ומתאים את עצמם בטיפולם, והם יקבלו רווח וברכה . אם ידו של הסולטאן סגורה, היא נפתחת על ידו תוך אזכור של צוואה . הצמיד יוליד זכר, או משרת . צמיד לנשים הוא ברכה ותענוג . ומי שיראה צמיד כסף, הכסף שלו יגדל . הצמיד מיועד לגברים שלובשים אותו, ומהווה קישוט לנשים . אם הצמיד נמצא על המתים, אז הם בשמיים . הצמיד הוא אשה לרווקה . ונאמר : צמידי כסף הם דת ויראת שמיים ללבוש אותם בחלום, מכיוון שהם נמנים עם התכשיטים של אנשי גן העדן . ואם הצמידים היו של עצם או שנהב, זה עשוי להצביע על עבדות וגברים חופשיים . והצמידים עשויים להצביע על צער וייאוש . והצמיד עשוי להצביע על מה שקורה בארץ או נכנס או עוזב אותו ….

…ומי שרואה שבניין נחרב על ידי האדמה ואז מסתובב כך שהוא כמעט ולא רואה שום דבר מזה, אז זה מעיד על התרחשות דעיכה גדולה, האנשים הבכירים ביותר הולכים עד שאין להם עוד זכר, וכמו כן אם הוא שופע עצים וכפות ידיים, ואלוהים אדירים יודע את הדבר הנכון ….

…מציין בחלום את אורך חייו ללא עמיתיו לגילו . אם הוא יראה שכל שיניו נשרו, הוא יחיה חיים ארוכים . ואם הוא רואה שכל שיניו נשרו והוא כבר לא רואה אותן, אז ביתו תמות לפניו או תחלה . ומי שרואה ששיניו העליונות נפלו בידו, הרי זה כסף שהופך להיות שלו, ואם הוא נופל בחיקו, אז הוא נער זכר, ואם זה נופל על האדמה, זה מצער של מוות . ומי שיראה ששיניו התחתונות נשרו, הוא יסבול מכאבים וכאבים, אשליות וייסורים . ומי שחייב חוב אם שיניו נושרות בחלום, זה מעיד שהוא ממלא את חובו . ואם יראה שאחת משיניו נפלה, ישלם את כל חובותיו בבת אחת . ואם כל שיניו נושרות, כולם בבית ההוא וחבריו יאבדו . ומי שרואה ששיניו נושרות בזמן שהוא לוקח אותן בידו, הדבר מעיד על מותם של ילדים . ונאמר : מי שראה את שיניו נושרות הצביע על פגיעה בכמה מחבריו . אם הוא רואה שהקיפול שלו נפל, אז הוא מרוויח בן או אח או אחות . ואובדן שן בודדת אם לא טופלה ולקח אותה בידו, ואם היה בהריון, הגיע אליו בן, אחרת הוא יהיה בעד אח או קרוב משפחה שחתך אותה . ונאמר : נפילת השיניים מעידה על מכשול שמפריע לו ממה שהוא רוצה . נאמר : זו עדות לחיסול חובות . ואם היה לוקח את מה שנפל משיניו, אולי היה מדבר על טעות ומתחרט ושומר על זה בסוד . ואולי אובדן השיניים מעיד על אדוני הג'יהאדיסטים על נחיצות האין . ומי שרואה ששיניו נשרו והוא לא מסוגל לאכול, יחסר לו ….

…ומי שרואה תאונה או יותר באוזניו, זה מתפרש על ידי אשת האיש, בתו, אחותו או נשים דומות. מי שרואה שאוזנו מתיישנת ממנה הוא מותו של אחד מהם או עזיבתה, ומי שחושב שזה נכון חירש, אז זה מעיד על הבנתו, ידיעתו, תקפות וודאותו וכוונתו. שחיתות בדתו, ומי שרואה שהוא נכנס לאוזנו מה שהוא לא אוהב כשהוא ער, או שמשהו הופרע ממנו, הוא שומע מה שהוא לא אוהב, ומי שרואה שיש לו עגיל אֹזֶן. אם סוגו ראוי לשבח, הרי שהוא טוב בזכות זכר הנשים, ואם הוא אינו ראוי לשבח, הוא בזכותן ומן הוא ראה אוזניים רבות, שכן זה מצביע על כך שהוא שומע את המילים ואינו לשים לב לזה ולא מבין אותו…

…ומי שיראה שהוא פגע במראה ולא מסתכל בפניו בתוכו, אז הוא ישיג את מה שהוא שונא בפניו אצל אנשים. אם הוא יסתכל על זה, אין בזה שום טוב, ואם הוא בעל סמכות, הוא יראה בקרוב את מקומו כמוהו, אלא אם המראה תהיה שוב או אפס או משהו כזה, אז הוא יכה ילד בן , ואם לא הוא מחכה לבן והוא סולטן או עובד, אז הוא מבודד ורואה מישהו אחר במקומו, ואם לא כך הוא עוזב את אשתו ונאמר שמי שראה מראה עם שלו יד שהוא הסתכל פנימה, ואז הדאגה שלו נעלמת, ואם אישה רואה שהיא מסתכלת במראה בלי כסף, אם היא בהריון, היא יולדת ילדה שפחה כמוה, ומי שרואה שהוא מסתכל במראה אישה הודית מתה על ילד זכר, ואם יש לו אישה בהריון, אז מה שנמצא ברחם שלה הוא המת…

…בוץ נמצא בחלום, כי מי שהולך בו יקבל סכסוכים וקשיים . ומי שרואה שהוא הולך בבוץ, אז הם מפחדים . בוץ, אם המטופל רואה זאת, הוא זמן רב לאחר מחלתו, אלא אם כן הוא רואה שהוא יצא ממנו . ואם המטופל עובר דרכו, הוא ייכנס לפורענות או לכלא . וללוש את החימר ולהכות אותו בחלב אינו טוב משום שהוא מעיד על צער, ייסורים ומריבות . צרת הבוץ היא מריבה ומצוקה, והיא עשויה להצביע על דת או דיבורים בתוכנית, ואולי היא מעידה על הריון לאישה עם ילד זכר, כי אלוהים אדירים אומר : ( ובראנו את האדם מזן חימר ) . והבוץ מעיד על שיבוש תנועות וקיצוץ תפילות . והבוץ אם התגעגעתי אליו . אולי הבוץ היה לוח עבור הקורא, ואולי הבוץ הצביע על גאווה בברכות, בפוליתאיזם או בחשיבה על אלוהים . אולי הבוץ היה סימן לנימוסים רעים וקשים . ואם הארץ הייתה צחיחה והוא ראה בוץ בחלום, היו בשורות טובות עבורו שיש הרבה דשא . אם הבוץ היה מבאר, זה הצביע על ירושה ומראה הבריכה, או על פיקדונות וסודות . ראה גם חימר ….

…ומי שראה דרך עליו, הוא יכה על ידי הבית עד סוף ימיו . מי שהפרח הופיע עליו, הוא קיבל את החסד וכך גם צדק . ומי שרוכב על כוכב לכת, תהיה לו סמכות, שיפוט, תועלת ושלטון . כמה מהם אמרו : מי שרואה שכוכבי הלכת יצאו מהשמיים, כספו נעלם, אם הוא עשיר, ואם הוא עני, הוא ימות . כי מי שרואה כוכבים קטנים בידו, הוא ישיג זכר או שליטה בקרב אנשים . ומי שרואה כוכב לכת על מיטתו, אז הוא מוזכר, ואז הוא עולה על חבריו, או שהוא משרת אדם מכובד . ומי שראה את הכוכבים התכנסו ונדלקו, הוא מציין שהוא ירוויח טוב מבחינת נסיעות . אם הוא נוסע, הוא ישוב למשפחתו בהנאה . כמה מהם אמרו : מי שרואה את כוכבי הלכת מתחת לגג, הרי שזו עדות רעה, והיא מעידה על הרס בית בעליו, והיא מעידה על מותו של בעל הבית . ומי שרואה שהוא אוכל את הכוכבים, הוא אוכל אנשים ולוקח את הכסף שלהם . ומי שבולע את זה בלי לאכול, האנשים האצילים יתערבו בענייניו ובסודו, ואולי יעלבו את החברים, שאלוהים יהיה מרוצה מהם . ומי שקולט את כוכבי הלכת, הוא ילמד מהמלומדים . באשר לחמשת המכוניות, שבתאי : בעל ייסורי המלך . הקונה : בעל כספי הנכס . ומאדים : בעל המלחמה של המלך . ונוס : אשת המלך . ומרקורי : סופר המלך וסוהיל : פרסום, וכך היה פריק . אל-שרי : פולחן ללא אלוהים, יהא מהולל ונעלה, ופרשנותו כוזבת . בנאת ארון מתים : מלומדת מכובדת, כי היא אחד הכוכבים שהוא מדריך בחשכת היבשה והים . ומי שרואה את הכוכבים מפוזרים מהשמיים, זה מוות של מלכים או מלחמה בה קבוצת חיילים נספתה . ומי שרואה שהתיבה מסתובבת איתה או זזה, אז הוא נוסע ועובר מהבית לבית ומצבו משתנה . ומי שהופך כוכב מהכוכבים שהוא מונחה על ידו, אז אנשים צריכים אותו בענייניהם, בניהולו ובדעתו ….

…התער הוא כלי פלדה להתגלחות איתו . הוא בחלום נער זכר כי הוא מילה את הילד . ואם הוא חותך אותו, הרי זה שבירת עניין שהוא עומד לעשות, ואם הוא מסביר איתו בשר או פוצע בעל חיים, זו לשונו הרעה שבה הוא שולט באנשים בפגיעה . חזונו של אל מוסה מעיד על שנאה, איבה ולשון כואבת . ראה גם את הסכין ….

…ומי שראה שהוא פגע בדייט אחד, ואם הייתה לו אישה בהריון, היא הייתה מביאה ילד זכר ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר כי ראיית השפתיים מתפרשת על ידי הילדים, ולכן העליון הוא זכר והתחתון הוא נקבה, ולכן מה שנראה בהם של זאין ושיין יתפרש על כך. אשר לפה, זהו המפתח לפיקודו של האיש ולסיומו, למהלך פרנסתו ולמקום כוחו ….

…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….

…באשר לזכר, זה ילד, כסף, זכר ומוניטין ….