…באשר לעור, הוא צאצאיו, ראשו, כיסויו, ברכתו, עוצמתו, פרנסתו, מותו, חייו וחיפויו, ומי שרואה בכך שהוא מעוטר או מבזה, והוא מתפרש כנגדם, חלקם אמרו שמי שראה את צבע עורו שינה את צבעו של אחר, שהוא שונא כמו בהתעוררות, ואז הוא מעונן והם אמרו שכל עורות החיות הם כסף. כסף מבחינת ירושה, ומה שנשאר מעור העור של מה שאפשר לאכול זה כסף מותר, ומה שלא אוכלים זה כסף, אז כסף אסור…
חולם על אוכלים גבינה
(43 פירושים ומשמעויות של חלומות על אוכלים גבינה)…ומי שחושב שהוא סיפק לו אוכל על מפה ועובדיו אוכלים עליו. אם הוא ראוי למנדט, הוא משיג אותו, ואם הוא לא כשיר, אז הוא לא חסיד, ונאמר שמי שראה שהוא יושב על מפה המיוחסת לו מעוניין לפאר אחרים ….
…תירס : שבחים טובים . מי ורדים הם כסף ושבחים לטוב ולגוף בריא . והתאדות, טוב עם אנשים . שומנים הם כולם דאגות, למעט כספית, כי זו מחמאה טובה . שמן הוא ברכה אם אוכלים אותו, שותים אותו או משחים אותו בו, כי זה מהעץ המבורך . וראה כמה מלכים כאילו נשמה רוחות במדינה מעשנת ללא אש, וראה זרעים נזרעים על האדמה, וראה שלושה זרים על ראשו . הוא סיפר על חזונו במעבר חצייה ואמר : יש לך שלוש שנים, או שלושים שנה, והצמחים והפירות יש בשפע בזמנך, ושתי הרוחות בשפע . זה היה כך ….
…לאכול אם אתה חולם שאתה אוכל לבד, זה אומר אובדן ונפש מדוכאת . אם אתם אוכלים עם אחרים זה מעיד על רווח אישי, על סביבה מהנה ועל התחייבויות מוצלחות . אם בתך הרימה לפניך צלחת בשר לפני שסיימה לאכול, הדבר מנבא שתיתקל בצרות ובאי נוחות עבור מי שמתחתך או שתלוי בך . כנ~ל לגבי מלצר או מלצרית ….
…ומי שרואה שיוצאת ממנו זיעה, אז מפרשים אותה כאובדן, ונאמר שראיית זיעה היא מה שאוכלים כסף חוקי ומה שלא אוכלים זה כסף אסור ….
…Tranjabin, המהווה את המן, ולראות אותו בחלום מצביע פרנסה טובה ללא היתרון של אחד ברוא, כפי שמעיד הקב~ה אומר : (ואנחנו שלחנו למטה עליכם מן והנוחות, אוכלים של הטוב דברים שסיפקנו עבורך )….
…זה נמצא בחלום על פנים שונות, שכן לחם לבן מעיד על פרנסה טובה ורווחה . ולחם שחור מעיד על מצוקה בחיים, ונאמר : כל כיכר מציינת חוזה כסף, שהוא אלף, מאה או עשרה בהתאם למעמד הרואה ומה מתאים לו . ולחם מר הוא לחם מר . לחם מתוק יקר יותר אם הוא כמו דבש או סוכר . וכל מי שאוכל לחם בצואה, הוא אוכל דבש בשעווה שלו . הלחם המשובח ביותר הוא התנור הבוגר . זה מעיד על האיסלאם מכיוון שהוא עמוד התווך של הדת, עוצמת הנפש וחיי הנפש, והוא עשוי להתייחס לחיים ולכסף שהם עוצמת הנפש . הכיכר עשויה להצביע על תוכחה ועל הנושא, ואולי האם המטפלת שאיתה צלאח א-דין ושמירת האישה, והלחם המטוהר ממנו מעיד על חיים טהורים, ידע טהור ועל האישה הלבנה והיפה . מי שרואה שהוא מפריד לחם בין אנשים לחלשים והוא תלמיד ידע, אז הוא ישיג מהידע את מה שהוא צריך, ואם הוא מטיף, אלה הטפותיו ומצוותיו, אלא אם כן האנשים שלקחו את צדקתו ממנו מעליו, וצדקה היא עפר העם . ומי שרואה אדם מת נותן לו לחם, כי זה כסף או פרנסה שבאים אליו מיד של מישהו אחר . ומי שרואה לחם על העננים, על הגגות או על צמרות הדקלים, אז הוא רותח, וכך גם כל המכירות והאוכל . אם רואים אותו כאילו הוא נרמס על הקרקע, אז זה שגשוג גדול שמוביל לאומללות . מי שרואה אדם מת לוקח לו כיכר לחם, או שהוא רואה אותו נופל ממנו באש, או בשטח פתוח, או בזפת, והוא בטל, אז הוא כפירה אליה הוא נקרא, ו פיתוי שאנשים נופלים אליו, ולכן הכיכר היא חובו, ואם הייתה לו אישה חולה, היא נספתה, ואם היא הייתה חלשה בחובות, היא מושחתת . ומי שרואה שהוא אופה לחם אז הוא מבקש לבקש קצבה לבקש גמלה קבועה. אם לחם מגיע במהירות למדינה ומקבל כסף בידו . ואמירתך היא כיכר אחת של פוריות, ברכה ופרנסה, ואחרים ביקשו זאת . ואם היה רואה כיכרות רבות מבלי לאכול אותן, היה מוצא את אחינו . אם יש לו כיכר שעורה, זו פרנסה מטרידה, ואם הוא רואה כיכר קרום, הוא מדלל את פרנסתו, ואם נותנים לו חתיכת לחם והוא אוכל אותה, זה מעיד על כך שחייו בחוץ חייו פג. אם הוא לוקח חתיכה, אז גבר הוא חמדן . ולארג'ף לאישה רווקה . לחם נקי ובשל של הסולטאן הוא הצדק וההגינות שלו, והיצרן יש עצות להכנתו . לחם תירס וחומוס הם צמודים ויקרים . ואם הוא ראה לחם על הזבל, זה זול . ולחם רחב הוא לחם רחב וחיים ארוכים . ולחם מעיד על דאגות חסרת דאגה . ולחם שעורה למי שלא נוהג לאכול אותו הוא צר ויקר, כי אוכלים אותו במחירים גבוהים . ולחם חם הוא צביעות ופרנסה בזה החשד, כי האש נשארת בו . ומי שרואה כיכר תלויה במצחו, זה העוני והצורך שלו . והלחם המכוסה בבגדים הוא כסף רב, שאינו מיטיב עם הבעלים ואינו משלם עליו זקאת . לחם בייגל צר בפנסיון לאכילה מכיוון שהוא נאפה רק על ידי נזקקים . ומי שרואה כאילו הוא אוכל לחם בלי לאכול, הוא יחלה לבד וימות לבד . ולחם שאינו מבושל מעיד על חום גבוה . והלחם המדבר לעניים הוא חולה והחמיץ את מה שהם קיוו לו : נאמר : זה מעיד על הילד . אכילת לחם פלאפי היא פרנסה, ונאמר : מעדן הלחם הוא קצר מועד או מעט רווח . ומי שרואה שיש לו שני שבבים ביד, הוא אוכל מזה ומכאן, ואז הוא מצטרף לשתי האחיות . והכיכר זכתה הרבה . עוגות וחרקים בריאים לגוף . לחם רקוב זול יותר, ואם יש לו כנפיים, הוא רותח . ולחם שבור, פוריות, רוחב ורווח נעים . וכיכר אשתו או בנו או בערך שלם או דרהם . והחלק היבש של הלחם מעיד על הצורך כעובר . עוגה היא מסע, וכניסתה למי שאינו מסוגל לאכול אותה היא עדות לדאגה, מר ומצוקה . והרוך הוא מסע, והוא עשוי להצביע על קלות הקשה, ורכותו היא תהילה, והכל רע . ולחם רקוב הוא שחיתות בדת, כפירה מהאיסלאם ושחיתות במצבה של האישה . השברים השונים מעידים על רווחים מצדקה או צביעות . ועיסת הלחם היא ידע שימושי וכנות בדיבור ובמעשה . הקליפות הן צביעות, חנופה וצביעות ….
…לראות אורז בחלום הוא סימן טוב ובן אדם ומעיד על הצלחה וקבלת חברים כמו גם הצלחה בעבודה, כמו גם סימן טוב לחקלאי עם קציר בשפע . אם אתם אוכלים אורז בחלום, זה מנבא אושר ושלווה בבית . ואם אתה רואה את זה מעורב בעפר ולכלוך, אז זה אומר מחלה ונפרדות מחברים . אם בחורה חולמת שהיא מבשלת אורז, היא תיכנס לתפקיד חדש שיעשה אותה מאושרת יותר, שתוביל אותה לעושר ….
…ונאמר מי שראה שהוא נוסע בווילה, ואז הוא חוטא גדול שהוא אפילו לא מסוגל להיפטר מכך כי רוכב הפילים לא יכול לרדת עליו אלא אם כן הוא עושה מאמצים גדולים מהסיבות ש הוביל אותו לזה, ואם הוא לא מוצא את הסיבות, הוא לא יכול לרדת ממנו, ונאמר שחזון הפיל נובע מהם וצער כי זה לא מותר וגם לא אוכלים את בשרו ונאמר שחזון הפיל הרכוב הוא אם יש ברק על גבו ותוף והוא מובא אל הרואה מבלי ליצור איתו קשר או להתקרב אליו, אז זו תהילה ….
…אל-קירמני אמר, ~כל עורות החיות הם כסף. אם מישהו רואה עור של גמל, זה כסף מנקודת ירושה, וכל עור שאפשר לאכול, זה כסף מותר, ומה שלא אוכלים זה כסף אסור .~…
…מרק אם חלמתם על מרק, זה סימן טוב ומשמעותו אירועים משמחים ונוחות . אם תראה שאחרים אוכלים מרק, תקבל מספר הצעות . ואם ילדה הכינה מרק, זה אומר שהיא לא תאלץ לעשות את העבודה הכי בזויה בביתה כי היא תתחתן עם גבר עשיר . אם תשתה מרק צדפות עם יוגורט, תיתקל במזל רע ואז לא תשתפר לאחר מכן ….