…ומי שראה שהוא מדלל או דופק, ושיער נבט בראשו, מה שמעיד על עלייה בהדר, הוד וטוב ….

…ומי שרואה שהוא צמח שיער במקום שלא צומחים לו שיער, אז הוא מציין שהתחולל חוב, ואז אלוהים יכול יכול לשלם אותו ….

ומי שרואה שהוא היכה בבטנו של דג פנינה, זה מתפרש כילד מאישה ….

ומי שרואה ששערו הערווה התארך, הרי שהוא שליט שאינו ערבי הפוגע בו ללא חוב, ונאמר שאורכו נמוך ומושחת ….

…ומי שחושב ששיער גופו התארך, ואם הוא ראוי, אז גידול בכספו ופאר במעמדו, ואם הוא רואה שזה עני, קשה וצר, ואם האישה רואה ששערה היה מגולח או נשלף ללא מקורו, אז זו עדות להתעללות שלה ….

ומי שרואה שהוא גילח את שער בית השחי או את הערווה, אז זה מעיד על צדקת דתו, ונאמר שהוא גילח את בית השחי, אם הוא ראה שהוא מורט את בית השחי, עדיף היה ….

…ונראה שהמראה של המעי או משהו בתוכו, מראה הכסף שנחסך שלו, או מישהו מביתו גובר, או שהוא עצמו . והאיש אכל את המעי שלו, עדות לכך שהוא אוכל את הכסף שלו . כמו כן, אם הוא רואה שהוא אוכל את המעי של מישהו אחר, או משהו במעי של מישהו אחר, אז הוא מכה מאותו כסף שנחסך ואוכל אותו . נאמר כי יציאת המעי מעידה על כך שבתו עוסקת בנישואין, ומי שרואה כי מעי הבטן או שאר בטנו יצאו, ואז שטף את בטנו והוחזר אליו או לא, אז זה מותו בהנאתו של אלוהים אדירים . אם משהו יוצא מהבטן שלו, אז יש לו רצון לגבר ובת לאדם שיש לו את הרצון והוא להתחתן איתה . ונאמר שמה שיצא בבטן מעיד על חוסר ההגינות של הצעיף . אם הוא רואה שהוא מלך שחילק את קיבות צאנו, הם מחפשים בבטן, ואם הוא לוקח את מה שבבטן, הוא לוקח את הכסף שלהם . מי שרואה כאילו הוא חותך את הבטן והמעיים במיקום הידוע שלהם, אז זה ראוי לשבח עבור מי שאין לו ילדים ועבור העניים, כי זה מצביע על כך שמי שאין לו ילד ייוולד לו וזה מעיד על העניים שהם יהיו עשירים . כי ילדים הם כמו מעיים . ומדידת הקרביים בבטן כמדד של מוצרי בית בבית . ואם אדם רואה שמישהו אחר חושף את קרביו ומראה להם, הרי זה דבר רע, המצביע על כך שהם הולכים לסכסוכים, ונחשפים עניינים שלא נחשפו . ובחולה אומרים שהוא מת ….

…חמור . ואם מדובר בעשרים ותשע, זה מעיד על טובות, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מותם של האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , ומיטב הפרדסים היה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי לשאתם כאסירים אל ביתו אדמה . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת. , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים וגדולה, והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, הגשם יהיה רב, ובצורת מתרחשת בתחילת השנה, ופורייה בסוף, והארבה תהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה הצביע על חוסר הגשם באותה שנה במגרב, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב והיעדרו יותר חכם .. ואם זה עשרים ותשע זה מעיד על טוב, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מות האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , וטובת הפרדסים הייתה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי להוביל אותם לארצו כמו אסירים . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו, והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים ושיטפונות הנילוס שלה והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, אז הגשם יהיה הרבה, ויהיו בצורות בתחילת השנה, ופוריות בסוף, ו הארבה יהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה מעיד על חוסר הגשם באותה שנה במרוקו, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב, והיעדרו חכם יותר ….

…המראה : מי שמסתכל על פניו בו מהרווקות, הוא יתחתן עם מישהו אחר ויזרוק את פניו, ואם יש לו הריון שיבוא כמוהו, בין אם הצופה ובין אם הוא נקבה, והוא עשוי להצביע על חלוקת בני הזוג. , עד שיראה את פניו בארץ של אחרים ובמקום בו הוא נמצא, ומבנה המתבונן נפרד בה. זה תיאורו ותקוותיו, ואם הוא מביט בהם כדי לתקן את פניו או כדי להחשיך את עיניו, ואז הוא מסתכל על עניין אחיו, נורא, והמראה שלו עשויה להצביע על ליבו, כך שמה שהוא ראה מחלודה היה עוון והעיב על לבו . ומי שמסתכל במראה כסף מקבל משהו רע בפניו . והסתכל במראה של הסולטאן מבודד אותו מסמכותו, וראה את מקבילו במקומו, ואולי הוא עזב את אשתו והצליח להחליף את מקבילה 0 ונאמר שהמראה היא אשת האיש ודרגתו גדולה ככל שהמראה ומלכותה, אם הוא רואה את פניו בו גדולים יותר, מעמדו בו עולה, ואם פניו בסדר בו, המראה שלו תשתפר. אם הוא רואה את זקנו שחור בתוכו עם פנים טובות, והוא שונה מהאיכות הזו בערות, אז הוא מכבד אנשים ומשפר את מעמדם בעניין העולם הזה . כמו כן, אם הוא רואה את זקנו, זקן שטוח וחסר שיער . אם הוא יראה אותה לבנה, אז הוא יחסר ויגביר את מעמדו ויחזק את דתו . אם הוא רואה שיער לבן על פניו במקום בו שיער אינו צומח, אז הוא נעלם ודתו מתחזקת, וכמו כן מביט במראה כסף, הכבוד יאבד . אחר אמר : המראה היא אישה, ואם הוא רואה את הנרתיק של האישה במראה, תהיה לו פות . ולהביט במראה מלא דאגות, ובמראה החלודה רע . אם הוא רואה כאילו הוא מסתכל במראה, אז הוא מבקש הקלה ממנו בתוכם . אם הוא לא מסוגל לקרצף אותה בגלל מספר החלודה הרב, הוא לא יכול למצוא הקלה . ונאמר שאם הוא רואה את זה כאילו הוא מסתכל במראה, ואם הוא רווק, הוא התחתן, ואם אשתו נעדרה, הוא נפגש איתה . אם הוא מסתכל במראה מאחוריה, הוא מתחייב מוסריות מאשתו, והוא מבודד אם הוא שליט, והנטיעות שלו נעלמו אם הוא מותש . ואם אישה מסתכלת במראה והיא בהריון, היא יולדת ילדה שנראית כמוה, או שבתה יולדת ילדה . אם שום דבר מכל זה לא היה מתחתן עם בעלה עם אישה אחרת שיש לה מקבילה, היא תראה את הדמיון שלה . כמו כן, אם ילד היה רואה שהוא מסתכל במראה בזמן שהוריו יולדים, הוא היה מכה אח כמוהו ועמיתו . כמו כן, אם ילדה ראתה זאת, היא הייתה פוגעת באחות כמוה, וכמו כן אם גבר רואה את זה והיא בהריון עם בן כמוהו ….

…כף היד היא בחלום כוחו של אדם, ומתיחת כף היד היא הרחבת חייו העולמיים, והטלטול שלו הוא הרחבת חייו העולמיים . ואם הוא רואה ששיער צמח בכף ידו, אז הוא יסבול צער וחובות . ונאמר : זה כסף שהוא מכריז מידו . אם השיער צומח בגב כף היד חזק, או שכספו נעלם . ומי שראה את כף ידו תלויה והיה קשור לסולטן, תהיה לו תועלת וטוב, גם אם הוא היה צייד, הוא צד הרבה, ואם הוא היה בעל נכס שזכה בהטבה . ומי שיראה שהוא קטן, הוא יהפוך לפחדן חלש בעצמו . ולעצור דברים . ומי שרואה יד ופוחד ממשהו, הוא יפסיק לעשות את זה . ומי שרואה את כף ידו פתוחה לרווחה הוא עדות לשפע הפרנסה והנדיבות שלו, ואם הוא רואה את זה נעצר מעיד על הקמצנות וחוסר הטוב שלו . הפסקה אם טוב הייתה עדות להפסקה . רוע ואי ציות לאלוהים הכל יכול או הפסקת הצדקה . אולי הפסקה טובה הצביעה על קבלת תחנון . הפסקה ומנוחה היא הקלה בעייפות או במציאת נחמה לאחרים . ונאמר : ראיית כף היד מציינת שישה היבטים : פרנסה, כסף, נשיאות, ילדים, אומץ וריחוק מהאסור . ראה גם את היד ….

…במבוק אם אתה רואה מוטות במבוק בחלום, המשמעות היא שאתה תלוי רבות בהחלטות ובדעות של אחרים, אז אתה צריך להרגיל את עצמך לעצמאות בתכנון וביישום העניינים שלך . אם אתה רואה במבוק צומח בחלום שלך, המשמעות היא שתתקדם חיובית לעושר . אם אתה רואה את זה נגדע, זה אומר כישלון מוחלט בכל הפרויקטים ….

…ומי שראה שהוא גילח את מה שהיה מתחת לזקן או שגילח את גבו, אז זה מילוי חוב, וחלק מהפירשנים אמרו שמי שראה ששיער צומח על לשונו, אז זו חוכמה, אמירה, שירה ו הבחנה אלא אם כן היא יוצאת מהגבול וחוזרת לדאגה ועצב, ונאמר כי שירה מבחינת המשפט היא כסף, וחלק מהמביעים אמרו כי שירה העפעף, האוזן והאף טובים אלא אם כן הם חורגים מהגבול . הם גם אמרו שאם אדם מסיר שיער ממקום שדורש הסרה, אין בזה שום דבר רע, ואם הוא מסיר אותו ממקום שהוא טוב, אז זה לא טוב ….

…גלגל המים מציין בחלום את זרם הפרנסה וסיבתו, כמו חנות, תעשייה ונסיעות. אולי זה מצביע על פצעים על ידי אספקת מים במהלכם תוך השקיית הפרדסים . אולי הצביע על השקיה והשקיה . ואולי זה הצביע על הטיעון של דרך הנסיעה . אולי זה הצביע על הגרון כי זה הרגל של הגוף . אולי זה הצביע על חיי הבריאה אם ​​היא ציבורית, או על חיי הבונה שלה אם הם פרטיים . גלגל המים הוא חיים טובים למי שבבעלותו, ובלבד שהמים לא יגלו מהמהלך המוגבל שלהם על האדמה, ואם הם גולשים ממסלולם ימינה ושמאלה, חשוב, עצב ו בוכה . כמו כן, אם גלגל המים מועבר דרך הבתים והבתים, הרי מדובר בחיים טובים אם המים שלו טהורים ורעננים . ונאמר : מי שבבעלותו מים זורמים יזכה למנהיגות ולהטבה . ומי שרואה סיר מלא בזבל וזבל, ושטף אותו והוציא מה שיש בו, אז הוא פקוק . ומי שראה מים זורמים מכפות רגליו נחשף לטפטוף . ומי שראה גלגל מים זורם עם מים מחוץ לעיר ובתוכו בחריץ עם מים צלולים, ואנשים משבחים את אלוהים הקב~ה ושותים ממימיהם וממלאים את כליהם מהם, והם היו במגיפה שהתפנתה אותם מהם, ואלוהים כל יכול סיפק להם חיים, ואם הם היו בקשיים, אלוהים אדירים ייתן להם שגשוג עם גשם מתמיד . ואם מי גלגל המים חומים, מלוחים או היוצאים מגלגל המים המזיקים לעם, הרי זה רוע שמוצג בפני אנשים ומפיץ ביניהם מחלה כללית כמו קור בחורף וקדחת ב קיץ או חדשות לא נעימות על מטיילים . ומי שרואה אשת מים כעבדת לגינה שלו והייתה רווקה שהוא התחתן איתה, או שקנתה משרתת שתינשא לה, אם יש לו אישה או משרתת, היא נכנסת אליו בהריון אם היא שתתה את אדמתו או את הפרדס שלו . גלגל המים של הדם בבית מעיד על שחיתות האישה באותו בית . ומי שיראה שגלגל המים יצא ממסלולו ופגע באנשים, אז אלה יהיו חדשות רעות . והמלצרית עשויה להיות האישה . ומי שרואה גלגל מים מנותק, זה חרם בינו לבין אישה . ונאמר : הרואה שהוא מאחורי וו ימות . ומי שרואה שהוא שואב מגלגל מים, הוא ייפגע בטוב, וינהל חיים טובים . ומי שרואה שהוא שותה מים מתוקים מנחל או מנהר, אז הוא יסבול מחיים טעימים ומחיים ארוכים, ואם מדובר במים אפלים או מים, חייו הם בחרדה ובפחד או במצוקה . ונאמר : זו מחלה ככל ששתה ממנה . אולי הזרמים מצביעים על ורידי הגוף שהגוף צומח על ידי השקיה ….

…הוא בחלום המתרגם של בעליו ומנהלו . והלשון היא מושא החטא . אם הוא רואה בלשונו גידול באורך או ברוחב, אז זה כוחו וזכה ביריביו, או שזה מעיד על לשון מטונפת או רהיטות ונימוסים . אם הלשון קשורה, הרי שמדובר בחסימה של עסקים ועוני גם כן . ואם שיער שחור צומח על הלשון, הרי זה רוע דחוף . ואם הוא לבן, אז זה רוע עתידי . והלשון הוא כמאל וחג'ה והוזכר . ואם הסולטן היה רואה שלשונו מנותקת, המתרגם שלו ימות . ומי שרואה את לשונה של אשתו מנותקת, היא צנועה וסמויה . ואם אדם עני יראה שהוא חתך את לשונו של עני, הוא ינצח אותה . ומי שרואה את לשונו נדבקת לחיך, באמת מכחיש אותו ואת התמציות שהפקיד . ומי שרואה שהוא אוכל את לשונו, הוא מתחרט על מה שהוא מדבר, ואם זה מהמושלים, אז הוא אוכל את כספי האנשים בלשונו . ונאמר : מי שאוכל את לשונו, הוא הרבה שתיקה, אדם מדכא כעסים, ג'נטלמן . ומי שרואה את לשונו שחורה, אז הוא גובר על עמו בלשונו, ואם הוא נבל, הרי הוא שקרן או משורר . ומי שנושך את לשונו יחניק את כעסו, ועשוי להצביע על זלילה שלו . ומי שרואה את לשונו מחולקת לשניים, הוא יהיה שקרן . ומי שיראה שיש לו הרבה לשונות, יהיה לו ילדים . ומי שרואה שאנשים מלקקים את לשונו, הם מבקשים את ידיעתו . הלשון עשויה להתייחס למלך לסגנו, לשוערו, לשרו או לפקידתו, ואולי הוא מתייחס לכסף שנאגר, ליוקרה וידע . זה עשוי להתייחס לשוטר או למשרת האסירים . אם המלך רואה שלשונו נותקה, זה מעיד על סילוק סגנו, קונסיירז ', שר או פקידתו, ואולי הפסיד הרבה כסף . ואם המדען היה רואה שלשונו התנתקה, הוא יובס בוויכוח ובוויכוח שלו, ואולי משרתו, תלמידו או בנו נפטר . ואולי אובדן הלשון מעיד על קרחתם של אויבי משפחתו או שכניו או על מותם של אלה שהוא אוהב . אולי לאבד את הלשון ולחתוך אותה את גירושי האישה, או את דיבורו מנותק מהמקום בו הוא נמצא, או פרנסתו בטלה ממנו . ואם ראה לשון חתוכה, הוא ציין את מותו של מחוקק, מטאטא רחוב, עונש של בוגד, אדם שמוציא מטמונים או איש רשע . ואם הוא רואה שיש לו לשון עם הלשון מעיד על רכילות ודיבור בקרב אנשים כי נאמר : כך וכך בשתי לשונות ושתי פנים. אם הלשון הנוספת אינה מונעת דיבור או תועלת, אז אולי זה מעיד על אמיתות וחיזור, כי אלוהים אדירים אומר : ( ותן לי לשון אמת אצל אחרים ). ומי שרואה שירה מונבטת על לשונו, ועשיית מילים שלו, המערכת שלו משחיתה אותו . ואולי הלשון הצביעה על השבוי או הנחש שבחיקה ….

…נרקיס : מי שרואה זר של נרקיס על ראשו מתחתן עם אישה יפה או קונה נערה שפחה יפה שלא תחזיק מעמד עבורו . ואם אישה רואה את זה גם על ראשה . אם יש לה בעל, הוא מתגרש ממנה או נפטר מטעמה . ומי שרואה נרקיס צומח בגינה, הוא נולד להישאר . ואם הוא רואה את זה מנותק ורקוב, הוא לא יישאר . נאמר שאישה ראתה כאילו בעלה נתן לה את האנרגיה של נרקיס ונתן לאשתו את אנרגית ההדס, והיא סיפרה על חזונה במעבר, והוא אמר : הוא יתגרש ממך ויחזיק באשתך. , כי ברית האס נותרה מתקופת נרקיס . ואיש ראה ארבע נשים, כאילו ארבע אנרגיות של נרקיס נטועות על גדת נהר, וכאילו זרק מהן שלוש אנרגיות בשלוש אבנים והוא הפציץ אותן, והוא זרק את הרביעי וזה לא נשבר, אז הוא סיפר על חזונו במעבר, והוא אמר : יש לך ארבע נשים, ואתה משחרר שלוש מהן ואתה לא משחרר את הרביעית, כך זה היה . נאמר כי הצהבהבות של הנרקיס מעידה על הדינר, ועל לובן על הדירה שהשיג החזון . והוא שר : כשהסתכלנו ממנו בחושך … הוא נתן לנו את הנרקיס אקספוזיציה, והוא ציין בפנינו … שזה דורש אפס או לובן, והמשורר אמר : לנרקיס אין ברית. … אבל הברית היא ההדס וחלקם אמרו : הנרקיס הוא תענוג ….

…ומי שרואה עץ צומח במקום בו לא נדרש שום עץ לגדול, הוא יפרש איש זר שנכנס למקום ההוא לנישואין או לחברה וכדומה ….

…ליחה היא בחלום סכום כסף שלא צומח . אם ראה שהוא זרק ליחה שהגיעה לנרתיק והתרפא, ואם הוא היה חולה והרגיש כאילו הוא חובש אותה, אז הוא מוציא הוצאה כבדה, ואם הוא בקיא הוא חסר . ואם שיער או חוטים יצאו מפיו, חייו יהיו ארוכים . ונאמר שאם מים יוצאים מפיו של אדם בעל ידע, הרי שזו דרשה שאנשים נהנים ממנה, או פתווה, ואם הוא סוחר, הוא כן ….

…התעוררות אם אתה חולם שאתה ער, זה מצביע על כך שתסבול מאירועים מוזרים שישליכו אותך לזרועות העצב . אם אתה עובר בשדות צומח ירוקים ומסתכל על הנופים בחלומותיך ומרגיש שזו חוויה בהתעוררות, זה מעיד על כך שיש איזה טוב ובהירות המאוחסנים עבורך בחסימה, אך יהיו תסכולים בין ההווה לבין באותה תקופה ….

…ליחה היא סכום כסף שלא צומח, ואם היה רואה שהוא זורק ליחה הוא היה מרוויח הקלה ומתאושש אם הוא היה חולה ….

…אם אתה רואה את האף שלך בחלום, זה אומר שאתה מבין את הערך העצמי שלך ואת היכולת שלך להשלים את מה שאתה עושה . אם אתה חולם שהאף שלך קטן ממנו, זה אומר שמצבך יחמיר . ואם אתה רואה שיער צומח על האף שלך, המשמעות היא דאגות וקשרים גדולים שדורשים אנרגיה ורצון מוצק כדי לקדם . ואם חלמת על אף מדמם, זה אומר אסון עבור האדם שראה את החלום, מי שלא יהיה ….

…קיסוס אם חלמתם לראות קיסוס צומח על עצים ובתים, זה מנבא בריאות מעולה וגידול בעושר . ואינספור תענוגות ילכו בעקבות החלום הזה . מבחינת הילדה, חלום זה מבשר על כמה פריבילגיות מכובדות . אם תראה קיסוס נדבק לקיר באור הירח, יהיו לך ראיונות סודיים עם הבנים . קיסוס הקמל מסמל עבודות קטועות וצער ….

…ציפור מים : הציפור הטובה ביותר בהרמנויטיקה, מכיוון שהם פוריים יותר ופוריים פחות . ובכל מי תופס אותו מקבל כסף השלל, כי אלוהים בכבודו ובעצמו אומר : ~את הבשר של ציפור זה משהו היא חפצה. ” והציפור היא איש של אנשים, כיוון שציפור זו נמצאת בציפורים בכוחן, בנשק, במזון, בכוחו, בנוצותיו, במעופו ובגובהו באוויר. ויש לו אשה עשירה, כי ברווזים הם המקלט והמים שלו, ונאמר שברווזים הם אנשים של סכנה, אדיקות, משמעת וצניעות . ומפי מילתו הברווז, הוא קיבל כבוד והרמה על ידי אישה . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני לוקח הרבה ציפורי מים, אז עשיתי את השחיטה הראשונה, ואז את הראשון, והוא אמר : אם אתה לא רואה מים, זה נוצות שפגע בזה . ומי שרואה את הציפור דופקת מעל ראשה, הוא מגיע למדינה ולשלטון, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והציפור דחוסה ולכל אחד יש ענף. ~ אם הוא רואה ציפורים עפות במקומו, אז הם מקנאים במלאכים . והוא סיפר שחלק מהפולשים ראו כאילו הספר גילח את ראשו ויצא מהציפור בירוק מגולח בשמים, כאילו חזר ברחם אמו, וכתוצאה מכך, ~ אשר יצרנו ובו Naidkm כולל Nkrjkm פעמים אחרות ~ Vqsa על חבריו, ואז עבר לעצמו, הוא אמר : בקשר לגילוח ראשי פגע בצווארי, באשר לציפור, לנשמתי ולעלותה, לשמיים, ולגבי שובי, בבטן האם של האדמה, הוא נהרג ביום השני לחזונו . ובא אדם לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו ציפור באה מהשמיים ונפלה בין ידי ואומרת : זו בשורה משמחת שאתה תהיה מרוצה ממנה ….

…Ruya Atika bint Abdul-Muttalib 56 – בסמכותו של מוחמד בן אישאק, אמר : מוחמד בן המוסלמי אל-זוהרי, אסים אבן עומר בן קטאדה, עבדאללה בן אבי בכר ויזיד בן רומן אמרו לי בסמכותו של אורווה בן אל Zubayr וחוקרים אחרים על הסמכות של אבן אבאי – אולי אלוהים להיות מרוצה איתם – כל אחד מהם אמר לי כמה הדיבורים האלה התאספו כדי לדבר תוך ניזונה מן hadeeth של באדר, אמר : כדי Masama שליח אללה – עליו השלום – אבו סופיאן המגיעים מוסלמים צלקת שאם עד אליהם ואמר : Quraish עיר זו לאן הכסף שלהם הביא ושוב יתכן שאנשים אלוהים Infelkmoha Vantdb להיות קצת מפחד מהם ואת המשקל של חלק מהם ושהם לא חשבו כי שליחו של אלוהים – שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום – הוא שולט במלחמה, ואבו סופיאן, כשהתקרב מהחיג'אז, היה רגיש לחדשות ושאל את אלה שנפגשו מהרוקבן מחשש לענייני העם עד שיתפס חדשות מכמה מהרוקבנים שמוחמד פנה לחבריו למענך ולמען תוכחתך, אז הזהיר שהוא שכר את דהמהם בן עמר אלג'פארי שלח אותו למכה והורה לו לבוא לקורייש, והוא יכבה אותם תמורת כספם, והוא אמר אותם שמוחמד הציע זאת לחבריו, אז ח'דהאם בן עמר יצא במהירות למכה . אבן אישאק אמר : אז תגיד לי את מי אני לא מאשים, בסמכות איקרימה בסמכותו של אבן עבאס, ויזיד בן רומן בסמכותו של אורווה בן אלזובייר, שאמר : עתיקה, בתו של אלמוטאליב. , ראה את הופעתו של סיפוח מקכה בשלושה לילות, חזון שהפחיד אותי וחשש שאנשיכם עלולים להיכנס ממנו רע ומזל, ולכן הוא הסתיר את מה שסיפר לכם עליו. אמר לה : מה ראית? היא אמרה : ראיתי נוסע שהגיע אליו לגמל עד שהוא עמד בקערה ואז אמר בקולו העליון : אל תנכר אותך, משפחת בוגדנות למתאבק שלך שלוש פעמים, אז אני רואה אנשים התכנס אליו, ואז הוא נכנס למסגד והאנשים עקבו אחריו, בזמן שהם היו סביבו כמוהו עם הגמל שלו על גב הכעבה ואז הוא צעק כמוהו, האם אתה לא מתנכר לך Al Treachery עבור המתאבק שלך בשלושה פעמים, אז הוא ייצג את הגמל שלו בראשו של אבו קוביי, ואז הוא צעק כמו זה, ואז הוא לקח סלע ושלח אותו, והוא בא ליפול, גם אם זה היה בתחתית ההר, זה יידחה . אל-עבאס אמר : באלוהים זה חזון, ואתה, אז תסתיר את זה ואל תזכיר את זה לאף אחד . ואז אל-עבאס יצא ופגש את אל-ואליד בן אוטבה בן רביע והיה לו חבר . אל-עבאס אמר : אז הסתובבתי בבית, ואבו ג'אהל בן הישאם ברהט מקוראיש קוד דיבר בראייה עגומה, וכשאבו ג'אהל ראה אותי אמר : הו אבו אל-פאדל, אם סיימת את ההקפה שלך, אז בוא אלינו, אז כשסיימת, באת וישבת איתם. אבו ג'אהל אמר לי : הו בני עבדול מטאליב מתי קרה לך הנביאה הזו? הוא אמר : מה זה? הוא אמר : החזון הזה שהיא ראתה הוא מגונה. הוא אמר : אז אמרתי : מה היא ראתה? הבן של עבד אל-מטאליב, לא קיבלת את הגברים שלך להתנבא כדי שנשותיך יתנבאו, ועתיקה טענה בחזונה שהיא אמרה: ~קדימה לפניך בשלוש ואנחנו נשכב לך שלושת אלה. אם אתה באמת מה שאתה אומר, זה יהיה שאם השלושה יעברו ואין שום דבר מזה אנו כותבים עליך ספר שאתה משקר לאנשי הבית הערבי. עבאס אמר : בטוח מה זה היה מן אותי לו דבר גדול אבל אני Jehdt אותו Ankkrt להיראות משהו, הוא אמר : אז לחלק מאיתנו כאשר אני כבר לא אישה של בני עבדול Muttalib בא רק כדי לי , היא אמרה : אורטורם זה ממאיר נבון שנמצא בגברים ובנשים שלך עלול לאכול אותך אתה שומע אז אין לך Er, משהו ששמעתי, הוא אמר : אמרתי : אלוהים עשה מה שהיה לי ממני אליו HEM גדול אלוהים Otardhan לו את Okwilkenh חזר, אמר : Vdot על היום השלישי של החזון של ברזל Atika ו Onaa הרגיז Ars שאני theyd החמיץ זה כמו שהוא תופס אותו, הוא אמר : אני נכנס למסגד ראיתי אותו אני נשבע אני צועד לעברו אוטארדה בחזרה לכמה מדלת המסגד מתעצמת , הוא אמר : אמרתי לעצמי : מה לו עם אלוהים, תאכל לי את ההבדל הזה שאוחטמה, הוא אמר : אם הוא שמע את מה שאין לי שמע, הקול של הצטרפותו של בן עמר אלג'פארי צועק בבטן העמק, עומד על גמלו, הפיל את שלו גמלים סביב מסעו ו קרע את חולצתו תוך כדי אמירת : אה, חי Quraish, אל-Latimah אל-Latimah, הכסף שלך עם אבי ספיאן. מוחמד הציע זאת לחברים שאני לא רואה שתבינו זאת. הקלה היא הקלה, הוא אמר : אז הוא הסיח את דעתי ממנו ומה שהגיע מהפקודה לקח ממני (1). * ובקריינות : הסחתי את דעתי ממה שהגיע מהפקודה, וזה לא היה אלא המכשיר עד שעזבנו, וזה פגע בקוראיש עם מה שקרה ביום בדר, בכך שהרג את האצילים שלהם ותפס את בחירתם . עתיקה בינט עבדול-מטאליב אמר על מה שהיא ראתה ועל מה שאמר הקורייש על כך : האם החזון לא היה נכון והוא בא אליך להאמין בזה, כי אחד העם הוא נמלט, אז אמרת, ואני לא שקר, אבל מי שקרן אומר לנו את האמת….

אם תולעים או כינים או מה שמאכיל בבטן יוצאים מפי הטבעת שלו, אז כמה מקרובי משפחתו הקרובים ביותר עוזבים אותו

…מי שרואה שהוא משפיע על דג רך אחד או שניים : זה משפיע על אחת או שתיים נשים . אם ראה שהוא הכה פנינה אחת או שתיים בבטן הדג, הוא היכה מהם נער אחד או שניים . אם הוא היכה את בטנה בשומן . זה משפיע על הכסף והטוב ממנו . כך גם בשר דגים . ואם היו עוד דגים, זה היה כסף . אם הוא רואה שהוא הכה דג מלוח שהוא אוכל לאחר שהוא בא בידו ומחזיק אותו, אז הוא מוכה על ידי מטרה דיבוקית, משרתת או בבעלות, והוא סובל ממנו באותה מידה שהוא קיבל מהמלוח דגים, אכלו אותו או היכו אותו . כמו גם דגים קטנים וכבירה מלוחה לא המשובחת ביותר בה . ואולי טבע האדם סותר את הדג המלוח, אם היה רואה אותו בשנתו יהיה לו כסף וטוב, אם הדגים היו זקנים . זה היה הדג בו משה עליו השלום אמר לילדתו : הבאנו את ארוחת הצהריים שלנו מלוחה גדולה, אז משה נכנס בדאגה . אם הוא רואה דג חי מסתובב במקום לא ידוע, אז אם הדג הוא תמצית של נשים או משרתים, אז אולי משרת או משהו דומה לו יהפוך לשלילת פקודתו מעולמו או לגינויו . אם הוא ראה דג שיוצא משופכו, אז תהיה לו ילדה שפחה, ואם הוא ראה שהדג יוצא מפיו, אז הוא מדבר מילים שמבולבלות עליו . באשר לאכילת דגים טריים, זה קלקל וטוב, כי זה מהדיג ….

…הבטן מעידה על מישהו שישן איתו או משאיר אותו בחלום . ומעיד על כלא, קבר, סוד, בריאות, מחלה וחבר . ומי שסטה את בטנו בחלום, והחזיק בה, תועלתו ממנה מושעה, וסודו עלול להתגלות . או שהוא איבד את אשתו, ואם היא אישה בהריון, הריונה השתחרר ממנה, ואם משהו יופיע או ייצא ממעי, ישוחרר האסיר שלו . ואם יאבד את בטנו, ימות חברו, האפוטרופוס או השליט על כספו, ואולי היא תתנזר ותעבוד ותשאיר אוכל ושתיה . אם יצאה שריפה מבטנו, הדבר העיד על חזרתו בתשובה מאכילת כספי יתומים, ואם הוא היה מאלו שאוכלים מהכלים האסורים, הוא מעיד על הימנעותו מהם . ובטן הבטן עמק . אולי הבטן בפרשנות היא עדות למה שצוין ברגל החמולה והשבט . ואולי מצוין על ידי הבוננה . וכדי להיכנס לבטן, לנסוע או לכלא . ואם הוא רואה מוגלה או רתיחה בבטנו, זה מעיד שהוא נחשף למשהו שלא מותר לו לאכול או לשכב איתו . אם יש לו בטן טובה, או אם הוא גדל, הוא לא דוחה גוף שמצביע על ידע ומנהיגות . ואולי הבטן מצביעה על הנסתר בדת, על ההסתרה, השנאה והצביעות של לכאורה ותחתית הכסף והילד . אז מי שרואה שהבטן שלו הפכה קטנה, הכסף שלו או הבן שלו יהיו פחותים . ומי שיראה שיש בו גדול, כספו או בנו יגדלו . ומי שראה שבטנו ריקה, אז חסר לו הכסף או את בנו . ונאמר : הוא משוחרר מהבטן האסורה . הבטן עשויה להיות ספינת גבר, כך שמה שהוא ראה בתאונה בה הוא תאונה בספינה שלו . ומי שראה שהוא ברחם אמו, אז הוא היה במדינה אחרת, הוא חזר למקומו ולעיר הולדתו, ואם הוא היה חולה נקבר באדמה, ואם זה נכון, הוא נידון למאסר . והבטן מעידה על ביתו של האדם ועל חיות הבקר שלו, כבדו הוא בנו, ליבו הוא בנו, ריאת משרתו או בתו, כפו היא תיקו, וגרונו הוא חייו . ומי שראה שביתו נהרס והוא חולה בבטן מת . אם ראה שהוא התחיל לבנות או לתקן אותם, הוא יתאושש מצערו אם היה מסיים את הבנייה, אחרת הוא יישאר מימי חייו כמו מה שנותר מהמבנה . הבטן האנושית היא הספינה שלו, הראש שלו הוא הלב שלה, וגרונו הוא התורן, וצלעותיו הן הקירות שלה . ומי שראה את בטנו קרועה ומעיו זורמים, ספינתו נפגעה . ונאמר : עצם הבטן אכלה ריבית והליכה על הבטן תלויה בכסף ….

…הכיסוי נמצא בחלום מציין את נישואי הרווק ואת ההריון של האישה, וכי החרב בכיסוי היא כמו ילד בבטן, וחזונו מראה על כיסוי דברים, הסתרת סודות וחיסכון בכסף ….

…דג קטן : צערו של מי שהכה אותו כנערים, ומי שהיכה דג רך או שניים, היכה אישה או שתיים, ואם היה מכה פנינה בבטן הדג, היה מכה נער . ואם הכה את בטנה בשומן, היכה ממנה בכסף ובטוב, ואם הכה דג מלוח, הם היכו אותו מנקודת מליחותו, וגם צעיריו אינם טובים . אולי דמותו של אדם, אם היה רואה דגים מלוחים בשנתו, הייתה פוגעת בכסף ובטוב, ואם דג יצא מפיו, זו מילה שהוא מדבר מהחנויות באישה, ומי שרואה דג שבא מתוך זיכרונו, ילדה אותו ילדה, ואת הדגים הטריים, החיים, הבכורה והדגה ביבשה, כשהם מבצעים מגונה, ונאמר שאלה חדשות טובות . והדיג ממצוקת מים קשה, וממים טהורים פרנסה, או בן נולד לו . מי שאוכל דגים חיים מקבל מלך . ודג צלוי רך הוא שלל וטוב, לסיפור שולחנו של ישוע עליו השלום . ונאמר שזה מילוי הצורך או התשובה לתפילה או לפרנסה רחבה, ואם האיש אדוק, אחרת זה עונש, והמלוח הצלוי נוסע ברדיפה אחר ידע או חוכמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שכחנו את לוויתן. ~ ומי שראה שהוא מולא דגים קטנים בקמח ומטגן אותם בשומן, אז זה מתאים מה שלא מועיל לו ומוציא עליו מכסף ישר, והוא מתעייף מזה עד שזה הופך לכסף טעים ומכובד . מסופר כי אדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי על שולחני דג שאני ואעבדי אכלנו מגבו ובטנו, היא אמרה, חפש את עבדך, כי זה משפיע על משפחתך . אז הוא חיפש אותו ומצא את הורגל ….

…התולעת נמצאת בחלום ילדה . ותולעים בבטן הם בני אדם שאוכלים מכספו . ומי שרואה תולעים מגיחות מפי הטבעת שלו, הם צאצאיו . ומי שרואה כאילו תולעת יוצאת מפיו, אז ביתו רוצה להונות אותו ולהונות אותו, והוא יודע זאת וניצל מהונאתם . ומי שרואה שתולעים יוצאות מבטנו ללא פעולתו, הוא יתרחק מאנשים רעים, ויהיה בו כבוד וטהרה . אם התולעים יוצאות מהגוף הן אינן, והמוגלה אם הן יוצאות היא הסרתן . ותולעים הן אויב של הורים . תולעי המשי הן הנושאים של הסולטאן, ונאמר : תולעי המשי הן הלקוחות של הסוחר, ומי שיראה משהו מזה יקבל כסף . נאמר : תולעי משי מעידות על כסף אסור ….

…אבו סעיד, מטיף החרטום, אמר אישה שנולדה במהירות, ולגבר הנשוי היה בן, ומי שראה כאילו נתן לאשתו קשת, תהיה לו ילדה, ואם הוא ראה כאילו שלו אשתו נתנה לו קשת, בן יחיה, והחרטום בכיסוי היה ילד בבטן אמו, והארכת הקשת ללא חץ הייתה מדריך טיולים ….

…אם הוא ראה בבטן תולעת אוכלת מהבטן, אז הם היו ילדיו שאוכלים מכספו . הכינים הן ילדים של אדם, ואם הוא רואה שהוא מפזר כינים או תולעים מגופו או מכמה מחבריו, והוא רואה שהם מאוד על גופו, בגדיו או אחד מהם, אז הבעלים של זה יכה כסף, צניעות וילדים ….

…אל- ארקאן : סימן לכל מה שניצל בו, המעיד על טביעה, כי אלוהים אדירים הציל את נח, עליו השלום, ואת אלה שאיתו ממה שהורד על ידי הכופרים מטביעה ופורענות . וציין את האיסלאם, באמצעותו הוא נשמר מבורות וממרדות . אולי זה הצביע על האישה והעבדה שמגנים ומצילים אותה מאש ופיתוי, כי אלוהים אדירים קרא לה נערה שפחה . אולי זה הצביע על האב והאם שיש להם את הגאולה ממוות ומצורך, במיוחד מכיוון שהיא דומה לאמא הנושאת את בנה ברחמה . אולי זה הצביע על הדרך בה אנשי האמונה יימלטו מהאש, ואולי זה הצביע על כלא, דאגה והיגיון אם הוא יעומם, לסיפורו של יונוס עליו השלום . מי שרואה שהוא עלה על ספינה בים, מתבונן במצבו ובתוצאות ענייניו, ואם הוא לא מאמין, הוא הופך למוסלמי, במיוחד אם הוא עלה אליו מאמצע הים לאחר שהיה בטוח על המוות, ואם היה אשם, חזר בתשובה על חטאו . ואם הוא היה עני, הוא ייפטר אחרי העוני שלו . ואם הוא חולה, הוא החלים ממחלתו, אלא אם כן ברכו נמצאת עם המתים, ויש מה שמאשר את המוות בחזון, ולכן רכיבה עליה היא ישועה מפיתוי העולם הזה . ואם היה ער והוא היה תלמיד ידע, הוא ליווה מדען או נהנה מדגל שבעזרתו הוא יינצל מבורות, לרכוב על מוסא עם הירקות, עליו השלום, בספינה . אם ראה שחייב הוציא את חובו והסיר את דאגתו . ואם יראה זאת, תישלל ממנו פרנסתו . שאלוהים ייתן לו מזונות מנקודה שבה זה לא נחשב, אם הוא זורם איתו במלואו, זה מעיד על רוח הרווח, וטראוס על הרצון . אם הוא רואה בכך רווקות, הוא מתחתן עם אישה או קונה עוזרת שתוכל להגן עליו ולשמור עליו . ואם יראה אדם מת בבית האמת, הוא יברח ויזכה בחסדיו של אלוהים אדירים מהאש ומאימיו . כמו כן, במהופך, אם הוא רואה מישהו בים כאילו הוא נמצא בתוך הקהל ורכב על השביל וקוצרו, אז הוא בורח באונייתו וממעברתה מאימת הים שלה ותאונותיה, אלא אם כן בחלום זה נפגע קשות ממנו במעברו מהאש, אז הוא מקבל את זה בים ככה וכדומה . ואם זה נלקח בשבוי, הוא נמלט ממאסרו וגרם לבריחתו, ואם הוא הגיע לחוף הים או ירד ליבשה, זה יהיה מהיר יותר, מהיר וטוב יותר . ואם ראה את האונייה עומדת וגלי הים סוערים, מאסרו נמשך אם היה כלוא ומחלתו התארכה אם היה חולה, וכל עוד לא יכול היה לפרנסתו ולא היה מסוגל לנסוע אם הוא ניסה לעשות כך, והוא לא יכול היה להגיע לאשתו אם היה מתחייב להגן עליה, והוא הפסיק לחפש ידע אם הוא סטודנט. במיוחד אם זה בחורף ובים . זה עשוי להצביע על מאסר, כאשר יונוס, עליו השלום, היה מרותק בבטן הלוויתן כאשר ספינתו נעצרה . עם זאת, התוצאה של כל מה שתיארנו היא טובה ברוך השם, והצלת המהות של הספינה ומה שהוצג בפניה ובה, כמו ישועת נח, השלום עליהם והישרדותם של את הספינה מהמלך הזועם, מכיוון שהירקות גערו אותה והורידו קרש מלוחותיה, עם התוצאה הטובה של יונוס, עליו השלום. לאחר מצבו, ומה שהתגלה לו . לכן הם אמרו שאם הספינה תיפגע או תיפתח, ימצאו מי שנמצא בה, אלא אם כן הנוסע שלה יוצא לנחיתה או רודף אחריה, ואין בה שום טוב . אם הוא היה חולה הוא מת ונשא אל העפר כשהוא נושא בעומס מחריד, ואם הוא היה בים, הוא ניזוק, ואולי הסירה שלו תישבר בגלל זרימתה מלבד מהלכה . במקום זאת, מתוך הרגל הערות שלו, אם הוא דוחף את טטארוס לארץ, הוא שבור וניזוק . ואם מחפש בעל ידע ראה כי ספינתו יצאה לנחיתה והסיעה אותה עליו, הוא יצא בידיעתו ובמחלוקתו לכפירה, צביעות או זנות, משום שהוללות היא יציאה מציות, ומקור הבולטות וחוסר הצדק, מניעת משהו במקומו, ואז לעלות על הספינה מהמים שבהם היא שרדה והיא מוגנת עד היסוד שלא נהוג לרוץ עליה, שכן יושביה גם יצא מהאמת ומהטעות הישנה . אם זה לא היה, אז אולי הוא היה פורץ עם אשתו ושהה איתה על פי מצבו, או אולי היה משחרר את שפחתה ומתמיד בקשר עם המלך, או אולי הענף שלו היה מותש ופרנסתו הייתה להיות בלתי אפשרי, ולכן הוא יחפש אותו חזרה מהמקום שהוא לא צריך . ואם הספינה שלו הונעה באוויר על פני מים אחרים, אז כל מה שמצוין על ידי זה אבוד, או חייל בגלל שירותו, נוצותיו וציודו, או שהוא מותקן משאר הספינות, והוא עשוי ציין את ארונו של מי שהיה חולה בין הסולטנים, השליטים, המלומדים והראשי, וכמה מהם אמרו : מי ראה שהוא נמצא בספינה על הים, בתוך מלך גדול או סולטן . הספינה היא בריחה ממצוקה, חרדה, מחלות ומאסר, שכן מי שרואה את עצמו כבעליו . אם הוא רואה שהוא נמצא בו, הוא נמצא בו, אלא אם כן הוא יימלט ואם יעזוב אותו, הישועה שלו תהיה מהירה יותר, ואם הוא נמצא בו בזמן שהוא על יבשה . הדאגה הייתה עזה יותר וההצלה הייתה רחוקה יותר, ואם החומה המבודדת ראתה שהוא עלה בספינה, הוא היה ממלא אחר המנדט של המלך הגדול ביותר עד לים, והאפוטרופסות תהיה בהתאם להוראות של הספינה ויכולתה, ואחרי הספינה מהיבשה אחריו מבידוד . ונאמר שרכיבה על ספינה בים היא מסע של חומרה וסכנה, והמרחק שלה מהיבשה, אחריה מהנרתיק . ואם הוא נמצא בעניין, אז הוא מסתכן, אז אם הוא יוצא מזה, הוא יימלט ולא יציית לאדונו, כי הקב~ה אמר : ~ כשלא הוביל אותם לצדק, הם היו שותפים . ” אם איש החזון הלך למדינתו, או שהוא סוחר שסחרו אבד, הספינה תחזור . אם הספינה הייתה טובעת ונתלתה עליה עם לוח, אז הסולטן היה כועס עליו אם הוא היה מושל, אז הוא ברח והמדינה חוזרת אליו . ואם הוא היה סוחר, אז הוא צמצם את כספו ופצה על כך, ואם הוא טבע אז הוא כמו טובע . ומי שרואה שהוא נמצא בספינה בלב ים, אז הוא יהיה בידי אלה שיורדים ממנו, ומותו יהיה ישועה מרוע מה שהוא ירא . ספינתו טבעה ולוחותיה פיזרו את המזל עבורו בזה שהוא יקר לו . ונאמר כי הספינה ההרוסה היא מסע בבטחה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ארון הקודש עשה לך כיף לרוץ בים בפקודתו .~ הספינה העמוסה באנשים בטוחה עבור מי שנמצא בה במסע, כי אלוהים אדירים אומר : ~הגשנו אותו ואת מי שנמצא איתו בתיבה הטעונה .~ ושוטרי ספינה פגעו בדגל או מקבלים כסף מתלונה . והוא לקח את חבל הספינה, חסן אלדין וחברי הצדיקים בלי לעזוב אותם, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ותחזיק בחבלי אלוהים כולם ואל תפריד .~ ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני נמצא בספינה שחורה ולא נותרה אלא חבלים . הוא אמר : אתה אדם שדתו אינה נותרה אלא כנות, וחבלי הספינה הם בעלי הדת ….