…החנות : מציינת כל מקום בו האדם מרוויח התעניינות בעולמו ובדברים אחרים, כגון הפרדס שלו, הפדאן שלו, עץ הדקל שלו, אשתו, אביו ואמו, או ספרו, מדברי ה ציבורי למי שאימץ מקום עניין, הפוך אותו לחנות שלו . מי שראה את החנות שלו נהרס, אם אביו היה חולה, הוא מת, כי הוא התפרנס ממנו . ואם אמו הייתה חולה, היא תמות, כי היא מגדלת אותו בחלב שלה ומחזקת אותה בפרנסתה . ואשתו הייתה בהריון או חולה, היא נפטרה מכיוון שהיא חיי העולם שלו, ההנאה שלו וההנאה שלו, ומי שנמצא ברחם שלה הם המים שלו, ובנו הוא הכסף שלו לפרשנות . אם שום דבר מכל זה, אז פרנסתו הופכת לקשה והמקומות בהם כוחו מונע עבורו . ומי שרואה שהוא פורץ את דלת החנות, הוא פונה ממנה . אם הוא ראה את דלתות החנויות סגורות, המזוודות שלהן היו מדוכאות והעסקים שלהן נסגרו . אם הוא יראה את דלתותיהם חסומות, הם ימותו והזיכרון מהם ייעלם . אם היה רואה שהוא נפתח, זה היה פותח בפניהם את דלתות המסחר ….

…הכובע : נסיעה רחוקה או נישואין לאישה, או קניית משרתת, הנחתה על ראשה, הכאת שליט ושליט, והשגת טובות מנשיא או מכוחו של ממונה, והסרתו היא פרדוקס בשבילו בוס, ואם הוא רואה את זה שבור או מלוכלך, אז הבוס שלו פוקד אותו באותה המידה . אם זה מוסר מראשו על ידי צעיר לא ידוע או סמכות לא ידועה, הרי שמותו של הבוס שלו וההפרדה ביניהם על ידי מוות או חיים . אם הוא רואה ברטלה על ראשו, הוא חי בסגירת הבוס שלו . אם הוא לבן, אז זה יקרה לשליט אם הוא לובש אותו, ואם לא, אז הדת שלו היא מוכרת לפיה . ומי שרואה מלך נותן לאנשים קלנים, אז הוא מכהן על הנשיאים על העם ונותן להם את המדינות . לבישת מכסה המנוע הפוך שינתה את ראשו מהרגלו . אם הוא רואה את מכסה המנוע של האימאם כגוף או פאר, אז באיסלאם מדריך אלוהים אדירים, ועם המוסלמים היקרים להם . אם היה קר כמו שהצדיקים נהגו ללבוש אותו, הוא כמוהם ועוקב אחר עקבותיהם על פני השטח . ומי שרואה את עצמו כיפה או אירוע מלוכלך, זו עדות לחטאים שהוא עשה . אם אישה תראה מכסה מנוע על ראשה, היא תתחתן אם היא כזו . ואם הייתה בהריון, היא ילדה ילד . ומי שרואה מצנפת של דרדס, סנאי או שועל, אם הבוס שלו הוא סולטן, אז הוא לא צודק ומרמה, ואם המפקד שלו הוא משפטן אז הוא דת זדונית, ואם הבוס שלו הוא סוחר אז הוא חנות זדונית, ואם הכובע הוא מפרוות כבשים, הוא תקף . אדם הגיע למעבר החציה ואמר : ראיתי כאילו אויב שלי הוא פקיה עם בגדים שחורים וקפוצ'ון שחור, בזמן שהוא רוכב על חמור שחור . אז אמר לו : מכסה המנוע השחור שלו הוא הנחת השיפוט והשיפוט, והבגדים השחורים יפקדו אותו, והחמור השחור טוב, ומדינה עם קשר שהוא מקבל, והמטפחת היא משרתת . ומה שהוא רואה בו הוא צעיר, חידוש, יופי או שלווה, כי היא המשרתת ….

…והוא סיפר שאדם הגיע לאבו בכר אלסידיק, אלוהים יהיה מרוצה ממנו, והוא אמר, ~מפקד נאמנים,~ ראיתי כאילו פתחתי תיק ולא מצאתי בו שום דבר. אז הוא אמר לו שהתיק הוא גופה של אדם וחרמות דבריו והזכירו. במקום בו לא מצאת שום דבר בתיק, זה בא להפריע לנאומך מהעולם. סוסה נהרגה, וכמו כן אם הוא ראה את התיק שלו מתמוטט הפוך כך שהכל יצא בו, שום דבר לא נשאר בו ….

…הכפר : הידוע מציין את עצמו ואת אנשיו ואת מה שמגיע ממנו וידוע על ידו, מכיוון שהמקום מציין את אנשיו, כמו שאמר הקב~ה : ~ שאל את הכפר ~ , כלומר עמו . אולי הכפר הצביע על משכן העוול, הכפירה, השחיתות, היציאה מהקבוצה וסטייה מקהילת הדעות של תושבי מדינה, ולכן אלוהים אדירים קרא לתפקיד המדכאים בספרו בכפרים . יתכן שזה מתייחס לבית הנמלים, ובית הנמלים מתייחס לכפר, כי הערבים מכנים אותו כפר . מי שהורס כפר או מקלקל אותו, או רואה אותו נהרס ואלה שנמצאים בו נעלמים, או שטף נעלם בו או נשרף באש, ואם זה ידוע, הסמכות עוברת עליו, וזה עשוי להצביע על ארבה , שממה, ענפים, וריבית . ומלא את הנמלה בגג הבית, כמו גם את הפוך מי עשה את זה עם גומחה של נמלים או נחשים, למעט אנשי הכפר עם עוול ותוקפנות, ועל כנסייה או בית מפורסם בזכות חוסר מוסריות, ומי שרואה שהוא נכנס לכפר מבוצר, הוא הורג או נלחם כי אלוהים אדירים אומר : ~הם לא נלחמים בכולכם אלא בכפרים מבוצרים . ~ ונאמר שמי שראה שהוא עובר מארץ לכפר, אז הוא היה בוחר עניין נמוך יותר מאשר עניין טוב, או שהוא עשה מעשה טוב שהוא חושב שהוא טוב, או שהוא עשה טוב שהוא חושב הוא רשע, ואז הוא חוזר ממנו, ולא בקביעה, ואם הוא רואה שהוא נכנס לכפר, זה בא בעקבות הסולטאן, אם הוא יוצא מכפר, אז הוא יימלט מהמצוקה והמנוחה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ הוצא אותנו מהכפר הזה את הצורר של בני עמו .~ אם הוא רואה שכפר משגשג נהרס וחוות סרק, אז זה הנחיה או חוסר מזל לבעליו . ואם הוא רואה את זה מלא, אז הוא טובת הדת של אדוניה ….

…הפרד : אישה עקרה אם יש לה אוכף, אוכף, דוברה או משהו מסירות הנשים . והפרד העירום, אשר אלוהים לא ידוע לו, ואינו מושפל, כי הוא איש קשה וזדוני של התחשבנות וטבע . אין שום פסול ברכיבה על פרדות על משקולותיהן אם הפרד מושפל והרוכב מסוגל . והבשר ועורות הפרדות הם כסף . ואם הוא רואה שהוא שותה את חלב הפרד שלו, אז זה יקרה לו כמו ששתה ממנו . אם הוא רואה שהפרד שלו הוא מוצר, אז אשתו מקווה להגדיל את כספו . אם הפרד יולד, זו אמונה בתקווה זו, וזה נכון גם לגבי הסוס אם הוא בהריון וילד . אם הוא רואה שהוא רוכב על הירך הפוכה, או לובש בגד הפוך, אז הוא עושה משהו בלי לדעת . אם הוא רואה שהוא תחליף לאדם על סוס, אז הוא יגיע עם אותו אדם לעניין שאליו מגיע הפירוש של חזון הפרסים בדת או בעולם, והפרשנות המקבילה של אותו אדם הוא כפוף או יורש . אולי זה השתדל מאוד לבעלים שמוביל אותו ….

…מכנסיים : אישה דתייה או עוזרת עבודה זרה, ואם הוא ראה את זה כאילו קנה מכנסיים בלי בעליו, הוא היה מתחתן עם אישה ללא אפוטרופוס . והמכנסיים החדשים הם אישה בתולה, והקבצנית היא הוכחה לאי-כישלון לחטאים . ונאמר כי הנארוולים הם עדות לטובות לגבי אשתו ומשפחתו . וללבוש מכנסיים בלי חולצה זה עוני, והוא לובש את זה הפוך, מבצע מעשה לא מוסרי מצד משפחתו . והשתן שלו הוא עדות להריונה של אשתו . וצרכיו מעידים על כעסו על הריונה של אשתו . והתמוססות מכנסיו, הופעת אשתו בפני הגברים, והשאירה אותה מסתתרת ומסתירה מהם . נאמר כי המכנסיים מעידים על מסע לאנשי עג'אם, מכיוון שזה לבושם . נאמר כי מכנסיים סלאח הם עסק המשפחה שלו ומרחיב את הנאתם ….

…לפרד : אדם שלא נחשב לו, או שעושה ניאוף או שאביו עבד, והוא איש חזק, קשוח וקשוח, והוא איש מסעות ואנשי עבודה ועבודה . מי שרוכב עליו בחלום, הוא נוסע, כי זה אחד מחיות המסע, אלא אם כן יש לו יריב עז, אויב מתכוון או עבד זדוני, אז הוא ינצח ויובס . אם הידית שלו בידו וההמולה בפיו, אם אישה התחתנה או כבשה גבר כדרכו . רכיבה על פרד מעידה על אריכות ימים, ועל אישה עקרה . והפרד : עם האוכף, הרסן והכלי שלה, אישה טובה, הגונה, ממוצא נמוך, ואולי היא עקרה או שאין לה ילד . והשיבא יפהפה, והירוק טוב ואורך ימים, והפרד עם אל-קאפ ואל-ברזה הוא גם מדריך טיולים . ומי שרוכב על פרד שאינו שלו, הוא בוגד באיש עם אשתו . ורכיבה על פרד הפוך היא אישה אסורה . ודברי הפרד, הסוס או כל מה שהוא מדבר, הם משיגים טוב שאנשים מתפעלים ממנו . ומי שרואה שיש לו פרד כתוצאה מכך, אז הוא מקווה להגדלת הכסף . כמו גם הסוס אם נושא ומניח . ורכיבה על פרד על משקליו אם זו השפלה, אז זה תקף למי שרוכב עליו . והפרד החלש שלא ידוע לו אדון, איש רשע וחסר חשיבות . ורכוב על פרד שחור, אישה עקרה עם כסף, ואני אשלם ….

…אבו אל-קאסים עומר בן מוחמד אל-בסרי אמר לנו לבטניס, הוא אמר שעלי בן אל-מוספיר אמר לנו, הוא אמר לנו את אחמד בן עבדולרמן בן וואהב, הוא אמר, דודי אמר לי . הוא אמר שאבו בישר אמר לי בסמכותו של אבן שיהאב. הוא אמר כי אבו סלאמה בן עבדול רחמן אמר לי שאבו הוריירה אמר : שמעתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אומר : מי שרואה אותי בחלום הוא כאילו ראה אותי בחיים ערים, ואז השטן לא מחקה אותי . אבו סלאמה אמר, אמר אבו קטאדה, שליח האל, שאלוהים יברך אותו וייתן לו שלום, אמר : מי שראה אותי ראה את האמת . אבו אל-חסן עבד אל-ווהאב בן אל-חסן אל-כלבי סיפר לנו בדמשק, הוא אמר שאבו איוב סולימאן בן מוחמד אל-ח'וזאי אמר לי, בסמכותו של מוחמד בן אל-מוספה אל-חומסי, בסמכותו של יחיא בן סעיד אל-קטאן, בסמכותו של סעיד בין מוסלמי, בסמכותו של אנאס בן מאליק . שהנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : מי שרואה אותי בחלום לא יכנס לגיהינום . אבו בכר מוחמד בן אחמד בן מוחמד אל-עוספאני אמר לנו במכה, שאלוהים הכל יכול שמר עליו במסגד הגדול. הוא אמר: אבו אל-חסן מוחמד בן סהל סיפר לנו, על הסמכות של מוחמד בן אל-Musfy, על הסמכות של באקר בן סעיד, על הסמכות של סעיד בן קייס, על הסמכות של אביו, הוא אמר : שליח אלוהים עליו השלום אמר : עליו : מי שראה אותי לא יכנס לגיהנום בחלום . פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : אלוהים שלח את מוחמד, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, חסד לעולמות. אשרי מי שראה אותו בחייו והולך אחריו, ואשרי הרואה אותו בשנתו, כי אם הוא רואה אותו כחייב, אלוהים יוציא את חובו, ואם הוא רואה אותו חולה, אלוהים ירפא אותו . ואם הוא רואה אותו בהכרח לבצע את העלייה לרגל לבית, ואם הוא רואה אותו בארץ עקרה שהופרה, או במקום שהעוול התפשט במקום עוול בצדק, או במקום מפחד עבור ביטחון משפחתו, זה אם הוא רואה אותו בדרכו שלו . ואם הוא רואה אותו חיוור בצבעו, שחוק או חסר חלק מהטרף, הדבר מעיד על חולשת הדת במקום ההוא ועל הופעת הכפירה, וכמו כן אם הוא רואה לבוש עלוב . אם הוא רואה ששתה את דמו בשל אהבתו בסתר, אז הוא מות מעשה בג'יהאד, ואם הוא רואה ששתה בגלוי, הדבר מעיד על הצביעות שלו ונכנס לדם של משפחתו ועזר להרוג אותם . אם הוא רואה אותו כאילו הוא חולה, אז הוא מחמיר את מחלתו, אז אנשי המקום ההוא מתוקנים לאחר השחיתות, ואם הוא ראה אותו, השלום עליו רוכב, הוא היה מבקר ברכיבה שלו, ואם הוא היה רואה אותו ברגל, הוא הלך לבקר אותו ברגל, ואם הוא ראה אותו עומד, הפקודה שלו הייתה פשוטה, ואם הוא ראה אותו נותן את הקריאה לתפילה במקום שבו עומר הרס את המקום, ואם הוא רואה את זה כאילו שהוא אוכל את זה, זה מה שהוא הורה לו לשלם לזכאת מכספו . אם הוא רואה שהנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום עליו, ימות אחד מצאצאיו, ואם הוא רואה את הלוויתו במקום יש אסון גדול, ואם הוא רואה שהוא ביצע הלווייתו אפילו לקבר, ואז הוא נוטה לכפירה . ואם ראה שהוא ביקר בקברו, היה פוגע בהרבה מאוד כסף, ואם הוא ראה כאילו הוא בנו של הנביא ולא מצאצאיו, חזונותיו מעידים כי אמונתו התבהרה, ואם הוא ראה שהוא אבי הנביא, עליו השלום, הוא ציין את חולשת דתו ואת חולשת האמונה והוודאות שלו . לראות אדם יחיד, שליח האלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בחלום אינו נוגע לו, אלא מחלחל על הקהילה המוסלמית . נאמר שאום אל-פאדל אמר לשליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום : ראיתי בחלום כאילו כמה מגופך נותקו והונחו בחיקי , והוא אמר : טוב ראיתי, פאטימה יוליד ילד, ברוך השם, והוא יונח בחיקך . היא ילדה את פטימה אל-חוסין, עליהם השלום, והוא הושם בחיקה . ומסופר שאישה אמרה : הו שליח אלוהים, ראיתי בחלום כאילו חלק מגופך נמצא בביתי. הוא אמר : פאטימה יולדת ילד ומניקה אותו, והיא ילדה את חוסין והניקה אותו . אם הנביא, יהי רצון שתפילתו של האל ושלום עליו, ראה שהוא נתן לו משהו מהסחורה הנחשקת ביותר בעולם הזה, או אוכל או שתייה, אז טוב שהוא ישיג ככל שנתן לו, ואם מה שנתן לו היה מחומר גרוע, כמו אבטיח ואחרים, ואז הוא יינצל מדבר גדול, אלא שהוא יהיה פגוע ועייף . אם הוא רואה שאחד מחבריו, השלום עליו, עם מחבר החזון, השיג זאת, אז הוא כפירה בשמועות שלו ודבק בה ללא שאר חוקי האיסלאם והשאיר אחרים בלי שאר המוסלמים . שמעתי את אבו אל- חסן עלי בן אל- בגדדי, סצנה של עלי בן אבי טאליב, אללה יהיה מרוצה ממנו אומר : הבן אבא אמר רופא המסכן : זה היה חירשתי עשר שנים, והבאתי את העיר והחלטתי בין הקבר ואת הדוכן, ראיתי את הנביא של שלום אללה עליו בתוך חלום, אמרתי : הוי שליח אללה אמר: מי שאל אותי את האמצעים, ההשתדלות שלי נדרשה בשבילו, אמר : מאי אלוהים לרפא אותך , מה שאמרתי, אבל אמרתי : מי שביקש את האמצעים מאלוהים, ההשתדלות שלי נדרשת עבורו, הוא אמר, אז הוא הלך ממני בברכת אמירתו, שאלוהים יברך אותך . עבדאללה בן אלגלאא סיפר על מצב שנכנס לעיר שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והלכתי לקבר שליח האל אליו, ובירכתי אותו ושני חבריו , שאלוהים יהיה מרוצה מהם, אז אמרתי : שליח אלוהים, לא היה אכפת לי ואני האורח שלך, ואז ירדתי וישנתי בלי הקבר, ואז ראיתי את הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בא אלי, אז קמתי והוא נתן לי כיכר, אז אכלתי קצת מזה, ושמתי לב והיה לי קצת כיכר ביד . בסמכותו של אבו אל-ופא אל-קארי אל-חרווי, הוא אמר: ראיתי את הנבחר, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום, בחלום בפליאה בשנים שישים ושלוש מאות, והשתמשתי לקרוא עם הסולטאן, והם לא שמעו ולא דיברו, אז הלכתי הביתה בקינה, אז ישנתי וראיתי את הנביא עליו השלום והברכה כאילו הוא שינה צבע, אז הוא אמר לי שלום אותו : האם אתה קורא את הקוראן את דבר האל הכל יכול בידי אנשים המדברים ושומעים שאינם קוראים? אל תקרא אחרי זה אלא מה שאלוהים רוצה . שמתי לב בזמן שהחזקתי את הלשון במשך ארבעה חודשים, ואם היה לי צורך לכתוב את זה על התיקון, בעלי החדיטים ובעלי הדעה נכחו בי, ואז הם הוציאו פתווה שאני מדבר בסוף על העניין, כי הוא אמר : אלא מה שאלוהים רוצה, וזה יוצא מן הכלל, אז ישנתי כעבור ארבעה חודשים במקום בו ישנתי לראשונה. ראיתי את הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום שמריע בפניו, והוא אמר לי : האם זה הוכח? אמרתי : כן, שליח אלוהים . הוא אמר : מי שחוזר בתשובה, אלוהים יסלח לו, הוציא את לשונך . הוא ניגב את לשוני באצבעו המורה ואמר : אם אתה בידי עם ואתה קורא את ספר האל, אז חתוך את קריאתך עד שישמע את דבר אלוהים . שמתי לב, ולשוני הייתה פתוחה, בזכות אלוהים . נאמר שאיש מאלמנייסר חלה, והוא ראה את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, לילה אחד כאילו אומר לו אם אתה רוצה להיות טוב ממחלתך, אז קח לא לא . כשהתעורר, הוא שלח לסופיאן אל-ת'וארי, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, עם עשרת אלפים דירהם, והוא הורה לו להקצות את זה לעניים, והוא שאל אותו על ביטוי החזון, אז הוא אמר את משמעות דבריו, ולא את עץ הזית, כי אלוהים אדירים תיאר זאת בספרו ואמר : לא מזרחית ולא מערבית . והיתרון של הבעלים הוא החברות של העניים איתך, הוא אמר: הוא טיפל בו בזיתים, ואלוהים העניק לו רווחה באמצעות ברכת שליח אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ויכבד החזונות שלו . למדנו שאדם הגיע לשליח האל, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום. הוא התלונן בפניו שמצבו הדוק, אז הוא אמר לו ללכת לעלי בן איסה, ולהגיד לו שהוא ישלם לך מה שטוב לך, אז הוא אמר, שליח אלוהים, באיזה סימן? הוא אמר תגיד לו בסימן שראית אותי על באטה, ואני לא ציית מהקרקע, אז ירדתי ובאתי אליי, אז אמרתי תחזור למקום שלך . לדבריו, עלי בן איסה הודח, והמשרד חזר אליו . כשהבחין, הגיע לעלי בן איסה, שהיה אז שר, והוא הזכיר את סיפורו. הוא אמר שזה נכון, והוא שילם לו ארבע מאות דינרים, ואז אמר לבזבז את החוב שלך, ולשלם לו עוד ארבע מאות דינרים, ואז הוא אמר, הפוך אותו להון שלך, אז אם אתה מוציא את זה, חזור אלי . והוא הזכיר אדם שידע מה אתה רוצה מאנשי בצרה, והוא נהג למכור את הקמע. הוא אמר שהוא שלח דוברה מכמה ממושלי אחוואז, ואני לא הסכמתי איתו לגבי מחירו. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בחלום, אז אמרתי לו, שליח אלוהים, שכה וכה קיללו את אבו בכר ועומר, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, הוא אמר, ~תביא אותו אלי , ובאתי איתו, ~הוא אמר,~ השכיב אותו והשכיב אותו, ~אז הוא אמר,~ תשחט את זה, ~אז אמרתי, שליח אלוהים, תשחט אותו? ואז הוא אמר: תשחט אותו עד שהיא אמרה שלוש פעמים, ואז גלגלתי את הסכין על גרונו ושחטתי אותו, וכשהתחלתי לומר, אני הולך אליו, אני ממריץ אותו ואומר לו מה שראיתי משליח האל. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הלכתי וכשהגעתי לביתו שמעתי את הזאב, ונאמר שהוא מת . ואבן סירין בא לאיש שלא מואשם בדתו, חרד, והוא אמר שראיתי אתמול בשינה, כאילו הנחתי את רגלי על פני שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . הוא אמר לו: ~ישבת אתמול עם רוחות הרפאים שלך?~ הוא אמר שכן, הוא אמר, אז הוא הוריד אותם , אז הוא הוריד אותם ומתחת לאחת מרגליו הייתה עליו דרהם, מוחמד, שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ….

…הפיל : יש חילוקי דעות לגבי זה, חלקם אמרו שהוא מלך ענק, וחלקם אמרו אדם ארור כי הוא מפלצת . מסופר שאדם הגיע לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני פיל . אבן סירין אמר : הפיל הוא לא מהסירות המוסלמיות, אני חושש שאתה נגד האיסלאם . ונאמר שזה דבר מפורסם וגדול שאינו חסר תועלת, מכיוון שבשרו אינו נאכל או נחלב . כמה מהם אמרו : מי שראה פיל ולא רכב עליו, יראה ירידה בעצמו ואובדן כספו . אם ברכיו יגיעו לרכוש עצום ודל, והוא יגבר אם הוא כשיר לסמכות . אם הוא לא היה כשיר, הוא פגש מלחמה ולא ניצח, כי הרוכב שלו אף פעם לא נמצא במזימה, אז הוא לא מנצח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ לא ראית איך מה הוא עשה לחברי הפיל , ~ ואולי הוא נהרג בזה . אם הוא כורע על אוכף בזמן שהוא מציית לו, הוא מתחתן עם בתו של אדם זר וזר . אם הוא היה סוחר, המסחר שלו היה גדול . אם הוא כורע ממנה במהלך היום, אז הוא מתגרש מאשתו ועושה אותו חולה בגללה . מי שרועה ויולה מתסכל אז את מלכי פרס, והם מובלים בהתאם לצייתנותו . אם הוא רואה שהוא חולב פיל, אז הוא זומם מלך ענק ומקבל ממנו כסף מותר . ופיל זבל את כספו של המלך . הוא ראה פיל שנהרג בארצו, כי מלך העיירה ההיא, או איש המפקד שלה, מת . ומי שרואה כאילו הפיל מאיים עליו או רוצה אותו, אז זה חולה, ואם הוא רואה כאילו השליך אותו תחתיו ונפל עליו, זה מעיד על מותו של האדם של החזון . אם הוא לא ישליך אותו תחתיו, אז הוא ייכנס לצרות והוא יינצל . נאמר שהפיל הוא מלך הגיהינום . באשר לנשים, זה לא מדריך טוב אולם הן רואות את זה . ונאמר כי מי שראה כאילו הוא מדבר אל הפיל יקבל הרבה טוב מהמלך . אם ראה שבעקבותיו רץ פיל, הוא קיבל הכנה ממלך . ומי שהיכה את הפיל בתא המטען שלו, יהיה לו מזל . ואמרו כי לראות את הפיל במדינות אחרות מאשר הודו, היה קשה ומבועת . ובנוביה מלך . והפילים נלחמים בשני מלכים . הפיל מעיד ביותר על הסולטאן הזר, ואולי האישה הגדולה והספינה הגדולה, ומעיד גם על ההרס והמעגל, כאשר הגיע למי שהביא את הפיל לכעבה מציפורי אבאביל ואבנים מהאבן. . ואולי מצוין על ידי מוות . ורכיבה עליו מעידה על נישואיו של אדם יחיד, או עלייה לספינה או נושאת מטען אם הוא נוסע . אחרת, הוא יצבור כוח או ישיג שליטה על מלך, אלא אם כן הוא נמצא במלחמה, כי הוא הפוך והורג . ומי שרואה את הפיל מחוץ לעיר, ומלכו חולה, הוא ימות, אחרת הוא נוסע ממנה, או מבודד ממנה, או ספינה נסעה בה, אם הייתה עיר ים, אלא אם כן יש מגיפה או השמדה או מצוקה, ואז זה נעלם מהם על ידי הפיל שעוזב אותם ….

…מחסנית אם חלמתם על מחסנית, זה מנבא מריבות ומריבות אומללות . יש גורל הפוך שמאיים עליך או על מישהו שאתה נמצא איתו . ואם המחסנית ריקה, יהיו שינויים מטופשים בחיבורים שלך ….

…כפר אם אתה חולם שאתה גר בכפר, זה מנבא שתצליח בעסק שלך ובבריאות שלך . אם ביקרת בחלום בכפר בו חיית כשהיית צעיר, אז זה מנבא תאונה שמחה פתאומית וחדשות משמחות מחברים מטיילים . אם ראיתם את הכפר הפוך או שהחלום היה מעורפל, זה מנבא כי צער ובעיות יקיף אתכם בקרוב ….

…ועיני העין : סמר אלדין, ואין זה פוגע בבעליו אלא אם כן חדות הראייה מקטינה משהו, ואם סמרטוט יוצא מפי הטבעת שלו או מה שאינו משקעים של אנשים כמוהו, הם זרים. לילדיו . ומי שיפגע בהפרת בגדים חדשה, הוא יסבול משברים של כסף הדומים לבקבוקונים, וכסף מנופץ, ואם ההפרה היא יצירה מיושנת, אז אין בזה שום טוב . ומי שרוכב על בעל חיים הפוך, אז הוא עושה משהו בלי הפנים שלו ומוקיע אם הוא עשה את זה בכוונה, ואם הוא לא עשה בכוונה אז הוא כן בלי לדעת ….

…פמוט אם אתה רואה פמוט הנושא נר מלא, המשמעות היא שעתיד מזהיר נמשך לפניך מלא בבריאות, אושר וחברים אוהבים . אבל אם הפמוט ריק, העניין הפוך ….

…ומי שרואה צעיר אלמוני מסיר את מכסה המנוע מראשו, הוא פירש את מותו של הבוס שלו, והכיפה הלבנה והטהורה הייתה טובה בדת ובעולם, והשחור היה שחור, והירוק הגדיל את האדיקות והצדק בעניינים , ולבישת מכסה המנוע הפוך מעידה על כך שהבוס שלו שינה אותו בגלל עניין עולמי ….

…האבק נמצא בחלום מציין אנשים מכיוון שהם נוצרו ממנו . ואולי הוא ציין בקר וחיות או את העולם ואנשיהם, מכיוון שהאבק הוא מהאדמה, והוא מכיל את העקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם מאובק אם הוא עשיר . אולי לכלוך מעיד על עוני, על המתים או על הקבר. אז מי שחופר קרקע ומוציא את העפר שלה, אם הוא חולה או חולה, זה הקבר שלו, ואם הוא נוסע, האבק שלו הוא הרווח שלו, הכסף והריבית שלו, והמכה על האדמה היא המסע שלו, ואם הוא מחפש נישואין, האדמה היא אישה והחפירה היא פירוק, והמקל הוא זכר, העפר הוא כסף של אישה . ואם הוא היה דייג, אז הוא חפר אותו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה הוא מרוויח, אחרת חפירתו נדרשת במרדף שלו והוא זוכה להונאה או טריק . באשר למי ששילך את ידו מהעפר, או שפך בגד אבק, אם הוא היה עשיר, הכסף שלו אבד, והוא נגוע בהשפלה ובצורך, ואם היה לו חוב, או שהיה לו פיקדון , הוא היה מחזיר את זה למשפחתו, והוא הסיר את כל זה מידו והיה זקוק אחריו, ואם הוא היה חולה, אז הוא השיל את ידו מרווחי העולם, ופשט מכספו . להכות את היד בעפר היא עדות לספקולציות ולרווח, והיכה בה בחגורה או במקל מעיד על נסיעה טובה . חלקם אמרו : הליכה בעפר מחפשת כסף, ואם אחד אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף, והכסף זורם על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר, אם הוא נושא משהו מהעפר, הוא ירוויח באותה מידה שהוא נשא . אם הוא מטאטא את ביתו ואוסף ממנו לכלוך, אז שולל אותו לקחת כסף מאשתו, ואם אסף אותו מחנותו, הוא אסף כסף מפרנסתו . ומי שרואה כאילו הוא נושף אבק, הרי זה כסף שקורה לו, ושהעפר הוא כסף ודרמותיהם, ואם הוא רואה את זה כגורף אבק בבית ומוציא אותו, אז הכסף של אשתו נעלם . אם השמים יורדים באבק, טוב אם זה לא לעתים קרובות . ומי שממוטט את ביתו ונפגע מכמה מלכלוך ועפרו, אז הוא יקבל כסף מירושתו . אם הוא שם עפר על ראשו, הוא הכה שפע של היחלשות והחלשות . ומי שרואה את זה כאילו אדם דוחף עפר על ראשו ועיניו, אזי הדוחף עפר מוציא את מי שדוחק לו ללבוש עליו סדר, ולהשיג דבר שנועד . אם הוא רואה כאילו השמים ירדו אבק רב, אז הוא מייסר . ומי שמטאטא את החנות שלו, ומוציא עפר בבד, הוא הופך ממקום למקום . האיש הלך בעפר וחיפש כסף . בכל פעם שאבק בראשו מכה בו, הם אינם מתייחסים לאלוהים הכל יכול בו . אבק הוא הגיל והחיים של האדם . ולכלוך מעיד על פרנסה, חקלאות, שובע ורעב . ומי שראה שהוא ישב על לכלוך נקי וטוב, מעיד על אושר וניצחון, ואולי אפילו ספק לגבי הדת . ואולי הוא ציין את אדמת האדם ממנו נברא, או את האדמה אליה הוא חוזר . ולכלוך עם אישה בחלום הוא כבש בספק . אולי לכלוך מתייחס למים, אש או רוח כי זה אחד היסודות . וזה מציין את המסע המפרך שיש בו צורך בכיבוי . אם מישהו הולך לנקודת אבק, הוא משבח את העם בשירתו ומאכזב את כוונתו . אולי הלכלוך מעיד על המזל הרע . אולי לכלוך מעיד על החוב המביש את החייב . לכלוך מצביע על מהירות הקלה בצורך ובמימוש ההבטחה, משום שהוא מאובק בו . ומי שיש לו סחורה, בארת, במיוחד אם הוא רואה עפר איתו או עליו, גם אם העפר הפוך ….

…מכונית אם אתה חולם שאתה נוהג ברכב בחלום, זה מנבא שאתה מאוים באובדן בעבודה או בזיהום במחלות . אם אתה נופל ממכונית, חדשות עצובות יגיעו בקרוב . אם אתה חולם לראות מכונית מקולקלת, תיכשל בעניינים ופרויקטים חשובים . אם קניתם מכונית, המשמעות היא שתתבססו מחדש בעמדתכם ובתפקידכם הקודמים, אך אם מכרתם רכב בחלום, הדבר מעיד על התרחשותם של שינויים לא מוצלחים בענייניכם ובענייניכם . אם אתה חולם שאתה נוהג ברכב, זה מעיד שאתה תהיה מוטרד ממצבה של שרה ותעשה שינוי בענייניך . וחלום כזה מכיל סכנה גדולה להתנהגות מגושמת . אם מכונית מתקלקלת איתך, ההנאה שלך מההנאה לא תגיע לגבהים שאתה מצפה להם . אם אתה מוצא את עצמך בורח מחניה, זה מצביע על כך שמומלץ להימנע ממתחרה ככל שתוכל להרשות לעצמך לעשות זאת . אם בחורה תחפש מכונית, היא תאכזב את מטרותיה לפתות מישהו לטובתה . אם אתה חולם לראות מכוניות, המשמעות היא שינוי ושינוי ברצף המהיר . אם אתה נוסע ברכב, זה מצביע על כך שהנסיעה שארגנת במדיטציה תתקיים תחת טיפול אחר מזה שלקחת בחשבון . אם אתה מאבד מכונית, המשמעות היא שתצליח בכמה פרויקטים חשובים שימלאו אותך בהערכה עצמית . אם אתה חולם על עגלות שינה, המשמעות היא שהמאבק שלך לצבור עושר מתחדש על ידי הרצון לספק עקרונות אנוכיים ולא מוסריים שעליך להתגבר עליהם ולשלוט בהם . אם אתה רואה עגלות בחלומות שלך, המשמעות היא שמישהו באמת מעוניין לגרום לצרות וצרות . אם אתה נוהג ברכב, זה מנבא שתחרות וקנאה יחלחלו לאושר שלך . אם אתה עומד על המדרכה תוך כדי הליכה, המשמעות היא שתנסה להמשיך בפעולה שתהיה מסוכנת בעליל, אך אם תמשיך ללא תאונות, תצליח . אם המדרכה גבוהה, הסכנה שלך תהיה בולטת יותר, אך אם היא נמוכה, תוכל להשיג את מטרתך בצורה גרועה ….

…ומי שרואה אדם מת נושא משהו כבד, כלומר על ידי נשיאתו, אז הוא יזכה לחטאים ועקבים כבדים, ואין בו טוב שרואה שהמת רכב על סוסו או מתלבש בחרבו או לובש את בגדיו , וכל זה עשוי להיות אובדן, אשליה או דיכוי ….

…ומי שרואה שהוא רכב על צווארו של איש אויב, מעיד שהוא רוכב על דבר פגום, ואם הסירה היא המטען שלו, אז הוא נושא אותה עם אספקתו וכובש אותו בסדר שלו, ואם אין איבה בינו לבין כל אחד, ואז משהו מכספו או מעמדו עלול להיפגע ….

…ומי שראה שהוא רכב על סוסה עירומה על גג או על קיר, מה שהזכרנו בחטא יהיה כאן קשה יותר וקשה יותר ….

…זה כסף בחלום כי זה מכספי עפר ועפר . ומי שרואה אבק בין שמים לארץ, אז זה מעורפל, והוא לא יודע את הדרך החוצה . ומי שרואה שהוא משיל את ידיו או את בגדו מעפר, הרי הוא עני, ונאמר : הוא חי זמן רב, וכל מי שרואה שהטיל עליו אבק . אם האבק נמצא ברוח, ברק ורעם, הרי זה צחיחות וחומרה . ומי שראה שהוא רכב על סוס ורץ איתו עד שהאבק פגע, ואז היבלת לוקחת את זה ומתעמקת בשקר ומעוררת סכסוכים ….

…באשר לצבוע, היא אישה רעה, ומי שרואה שהוא רכב על צבוע, אז היא גם אישה, ומי שרואה שהוא אכל מבשר צבוע, הוא עבד איתו בקסם והוא מודע ומועל עומד להירפא על ידי אלוהים מזה, ומי שרואה שהוא הכה את עור הצבוע, העצמות או השיער, ואז הוא מכה בכסף של אישה עד כדי כך. ומי שחושב שהצבוע היה זכר, אז הוא בפירוש אדם מאוכזב מאכזבתו. מה שקרה לו ולו, אז הפרשנות שלו היא כמו פרשנות של אריות…

…לגבי יחסי מין, מי שרואה שיש לו יחסי מין עם אשתו על פי הרגלה, אז הוא מחבר אותה עם צדקנות וטובות, ואם יחסיו איתה היו בקטע האחורי, אז הוא מבקש סדר הכרוך בכפירה , וזה לא קורה לו בדרישתו כתוצאה מכך. הוא מקיים יחסי מין עם אחת מהמהרמות שלו, ואז הוא מעט אהבה למי שמתחייב איתה, ואם היא מתה, אז זה מעיד שהם סובלים וצער. נאמר שלראות שזה טוב למי שעושה וההשפעה וזה עשוי להצביע על חג'ג '. ומי שראה שיש לו יחסי מין עם אשתו והיא מתה, אין בו טוב. הוא ראה שהחליף ומי שתופס את מקום הנישואין שלו קיבל עליו אפוטרופסות, ומי שרואה שהוא רכב על בתולה, אז הוא הבעלים של עוזרת או מתחתן עם אישה טובה באותה שנה, ומי שרואה שהוא מתחתן אישה מתה מחברת אותו לתחנון, ומי שרואה שהוא מתחתן עם אישה שפחה והיא מתה, אז פג חייו ומי שרואה שהוא מתחתן עם משהו של בעל חיים הוא מפברק טובה לאלה שלא מאמינים לו מי שרואה שהוא מתחתן עם אחד מהוריו בלי שפיכה, אז הוא התפלל איתם, ואם הוא נפלט, הוא קטע את רחמיו. ואם במקור הוא היה מאנשי הטוב ב 'עם ידע וברכה, והנישואין מצביעים על מימוש הכוונה בדת או בעולם, ומי שרואה שהיריב שלו נשוי לו, הוא יזכה אותו, ומי רואה שהוא מתחתן עם הסולטאן או מי שתופס את מקומו, אז הכסף שלו נעלם, ואם הוא יעשה את זה איתו, יהיה לו טוב מאוד. ונאמר שנישואים מאחור מעידים על הבקשה לעניין קשה ומי שחושב שיש לו יחסי מין עם אשת שכנו, אין בזה טוב…

…בחלום היא משרתת, או אישה חופשית וישרה . אם הוא רכב עליו, הוא התעלל באישה . הקלף הוא אישה, אבל היא זרה . ואלממה מציין אנשים הידועים בספרות . ומי שראה שהתקין מריצה, היה הבעלים שלה או קנה אותה והיה רווק, הוא התחתן עם אישה מכובדת ומבורכת . אם הדביבון היה אישה נטולת דם, הרי שהאישה הייתה עשירה ומכובדת, ואם היא הייתה אישה יפה, ואם היא אדומה, היא הייתה בחובות ואחראית, ואם היא בלונדינית, היא הייתה בחובות, ו אם היא הייתה צהובה, היו לה מחלות וכאבים, ומי שראה שהמגרפה שלו מתה או נגנב או אבוד, זה עם אשתו . ומי שרואה שהוא עזב את חזהו או נוטש אותה, הוא יעזוב את אשתו עם מוות או גירושין, או יעזוב את ביתו או כפרו . ומי שרואה שמגרפה שלו פורייה, זו עדות לגידול בכספו . ומי שיראה שהוא שותה חלב דביבון, הסולטן יקרב אותו לעצמו ויקבל ממנו טוב ….

…החאן הוא מישהו שראה את החאן בחלומו כי חזונו מעיד על נישואים זמניים . אולי חזונו הצביע על מה שהושכר מבית, מבעלי חיים או מסירה . באשר לחאנים שבדרך, האדם החולה שיישאר בה בחלום ימות, ואולי דאגתו ומצוקתו יוסרו על ידי אישה, אשה שפחה, או בעל חיים שהוא רוכב עליו . ואם הרואה נשוי, יהיה לו בן שיעזור לו להכין אותו . ואם הוא היה חוטא, הוא היה חוזר בתשובה, או שהוא אבוד, הוא היה מונחה ומילא את האמונה וההדרכה . החאן נקרא מלון. בית המלון של האיש מציין את מה שמציין ביתו, ואולי הוא מציין את בית העולם מכיוון שהוא בית נסיעות, והוא עשוי להצביע על בית עלמין מכיוון שהוא ביתם של אלו שנסעו מביתו, ויצאו ממולדתו ל מדינה אחרת, והוא זה שהחל את גלותו עד שהוא חוזר ממנה . מי שראה כאילו הוא נכנס למלון למלון, רכב על חיה כשעזב, והוא היה חולה, הוא יצא עם נשיאה . כמו כן, אם הוא רואה חברים שוהים במלון לא ידוע, אז תהיה לו דעה בקרב האנשים ….

…פחד מאלוהים 103 – בסמכותו של חייט המוסלמי, שאמר : גבר אמר לאבן אל מוסייב : הראיתי לי שתן בידי, אז הוא אמר, ~ירא אלוהים~, אם אישה אסורה באה במגע עם אתה, אז תראה, ויש אישה בינה לבינו הנקה . 104 – ואחר הגיע אליו ואמר : הו אבו מוחמד, אני רואה כאילו אני שתן בתוך מטע זיתים. הוא אמר : הביטו תחתיכם, אישה מתחתיכם, שנישואיה אינם מותרים לו . 105 – על הסמכות של המוסלמים אל-Khayyat, אמר : גבר – כלומר סעיד בן אל-Musayyib – אמר לו כי ראיתי יונה כי נפלה על המגדלור של המגדלור של המסגד, והוא אמר : מתחתן אל-חג'אג ' בתו של עבדאללה אבן ג'עפר אבן אבי טאליב (5). אל-חג'ג 'נישא לבינת עבדאללה בן ג'עפר, אז עבדול-מאליק בן מרואן כתב לו בכוונתו להתגרש ממנה, ולכן התגרש ממנה . 106 – בסמכותו של אלח'יאט המוסלמי, הוא אמר : אדם בא לאבן אלמוסייב ואמר : אני רואה שעז מגיעה מהדק את הקפל, והוא אמר : תשחט אותו, הוא אמר, שחט, הוא אמר. : אבן האום Sala'a מת, אז מה עד שהוא הגיע כי הוא מת, מוחמד אבן עומר אמר – האמצעי Allowavdy – היה בנו או Slae איש של אנשים נאמנים של העיר מחפש אנשים 107 – A אדם בעל הבנת בן Musayyib הוא רואה בשינה את קונה נלחם באש, הוא אמר : אם ראאם לאשר לא ימות אפילו ירכב על הים וימות נהרג, הוא אמר : הוא רכב על הים יירפא באבדון ויהרג יום חדש (2) עם חרב (3). 108 – מן עובייד בן בהיפוקמפוס – אללה אבן Nawfal אמר : שאל את הילד לא ליצור לי, אמרתי את בנו של Musayyib : אני יכול לראות שהוא מכניס ביצים אבן, בנו של Musayyib אמר : עוף Agamy לשאול סיבה אל הפרסים, Vtsrit אמר פולד Li היה לא Azld לי (4). 109 – בסמכותו של אל-חיאת המוסלמי, הוא אמר : אדם אמר לאבן אל-מוסייב : הו אבו מוחמד, ראיתי כאילו אני יושב בצל, אז קמתי לשמש , אז אבן אל- מוסייב אמר : אלוהים, אם היית צודק, היית יוצא מהאיסלאם, אבו מוחמד, יצאתי עד שנכנסתי לשמש והתיישבתי. הוא אמר : אתה שונא את חוסר האמון, הוא אמר : אז הוא יצא בזמן עבד אל-מאליק בן מארוואן ונלקח בשבי, והוא נאלץ לא להאמין, אז הוא חזר ואז הגיע למדינה והוא היה ניתנה הבחירה בכך (5). 110 – בסמכותו של חלב אל-אקילי, הוא אמר : סעיד בן אלמוסייב בא לבוא ואמר : הו אבו מוחמד, ראיתי קסמים על פניו כאילו משה נלחם בפרעה, אז הוא אמר לו : מי המנצח ? הוא אמר : משה ניצח את פרעה. הוא אמר וצעק בקולו העליון : ~אבן מארוואן וורד הכעבה נספו – שלוש פעמים .~ ואז הכיר את בעל העיר, אז הוא יצא עד שעמד על ראשו ואז אמר : אתה מאחל למותו של מפקד נאמנים. אני מקווה שאלוהים יהרוג אותך לפניו. סעיד אמר : הסיפור שלך יתגלה לתשעה ימים , הוא אמר : הם נשארו רק תשעה ימים עד שהגיע נוסע עם מותו והיילוד לקח את בנו ….

…רוכב על מי שרואה בחלומו שהוא רוכב על סוס, הוא ישלוט בגחמותיו . ורכיבה על סוסים היא כל התהילה והסמכות . אם הוא רואה שרכב על סוס ולא רוכב טוב, הוא רוכב על דעת עצמו, ואם הוא רוכב טוב ויש לו שליטה עליו, אז הוא נקי מפגיעה . ואם יראה שהוא רכב על צווארו של אדם בכוח, אזי הוא ימות, והשייט נושא את הלווייתו בכוח ….

…זה בחלום הקושי של האדם והתשישות שלו בחייו . אם הוא רואה שעורה חזק, הרי זו פרנסתו . אם היה רואה שעורה מחליק, יהיה לו עמל ותשישות בחייו . אם ראה שעורה עבה ומכיל נפיחות ושחפת, הוא קיבל כסף מעבודתו הקשה, והכסף הגיע אליו שהרוויח מעבודה קשה ועייפות . הברכיים הן כוחו של הגוף, תנועתו ואיכות הידע שלו. אם הם בריאים וחזקים, זוהי עדות למסע, תנועה או פעולות שהוא עושה, ובריאות הגוף . אם נראה בו כאב או בעיה, זה מציין את משקל הברכיים, ואם הוא חולה, זה מעיד על מותו . ברכו של המטייל היא רכב, נוסעיו ורכבו . והברכיים חוצות את האחים והשותפים, והם עשויים לחצות את מוואלי . הברך עשויה להיגזר ממנה . אולי הברך מעידה על השלמת ההשתחוות וההשתטחות, ומעידה על נטילה ונתינה של האדם, על תנועתו ועל שקטו, על נסיעתו ועל עמידתו ועל הכסף שהוא אוסף ומה הוא מוציא . ומי שראה שברכו גדלה או התחזקה ונמצאת במצוקה, אלוהים היה מתרחק ממנו . אולי זה מעיד על עמידתו בתפילה ועל מילוי תנאיה . ואם הוא ראה שזה נקרע או נשבר, או שיש בו פצע או דם, זה מעיד על כך שתנועתו הייתה משותקת . אם זה היה מסע, שב עליו . אם הייתה חיבה בינו לבין מישהו, זה היה מופרד, וזה עשוי להצביע על כך שהסירה והחיה התקלקלו ….

…יין : במקור אסור כסף בלי קשיים. אם מישהו יראה שהוא שותה יין, הוא יסבול מחטא ועושר רב, שהרי הקב~ה אומר : ~הם שואלים אותך על אלכוהול והמנחה, אומרים שיש בהם חטא גדול, ויש תועלת גדולה יותר אותם . ” ומי שרואה שלשתות אותו אין על מי לחלוק את זה, כי זה יפגע בכסף אסור, ואמרו, אדרבא, כסף מותר . אם שותה את זה ויש לו על מי לחלוק על זה, הוא יחלוק איתו מבחינת דיבור ומריבה באותה מידה . אם הוא רואה שהוא פגע בנהר יין, אז הוא סובל ממרות בעולמו . זה נכנס אליו למרדה כמו שהוא קיבל ממנו . חלק מהמתורגמנים אמרו : שתיית יין מוגזמת בחזון אינה רק רעה, ואם אדם רואה שהוא בקרב קהל רב המכתים יין, הרי זה רע, מכיוון ששפע השתייה מלווה בשכרות, שכרות בו היא הגורם להתפרעות, אופוזיציה ולחימה . אל-חמר אמר לאלה שרצו נישואין והסכמת נישואין בגלל ערבובם . ומסופר שאדם ראה כאילו הוא שחור פנים עם ראש מגולח שותה יין, ואז הוא סיפר את חזונו במעבר חצייה, ואמר : באשר לשחור הפנים, אתה גובר על עמך, ולגבי לגלח את הראש, העם שלך עוזב אותך וההזמנה שלך נעלמה, ולגבי שתיית יין, יש לך אישה . איש בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו בידיים שלי יש שני כלים, אחד מהם יין ובשני חלב . הוא אמר : חלב הוא צדק, ויין מבודד, ועד מהרה הוא היה מבודד והוא היה מושל . והוא שתה יין למושל, שהיה מבודד, והוא חילק יין תמרים בחשדנות, ושתה יין תמרים . הם נבדלו בשתיית יין מעורבב במים, ונאמר שהוא מקבל כסף, חלקו מותר וחלקו אסור, ונאמר שהוא לוקח כסף בחברה, ונאמר שהוא לוקח כסף מ אישה ונופלת למרדה . וסוכר ללא שתייה הוא פחד ואימה . כי אלוהים אדירים אומר : ~ ותראה את האנשים שיכורים, אבל הם לא שיכורים .~ ושיכרות משתייה היא כסף, רע וכוח שהחזון איש משיג . וסוכר משתייה הוא בטיחות של פחד, כי אדם שיכור לא נבהל מכלום . אם ראה שהוא שיכור וקרע את בגדיו . שכן הוא אדם אם עולמו מורחב, והוא אינו יכול לסבול ברכות, והוא אינו שולט בעצמו . ומי ששותה אלכוהול וישתכר ממנו, הוא ירוויח כסף אסור, והוא ירוויח מכסף זה כמו כמות הסוכר ממנו . נאמר כי שכרות רעה לגברים ונשים, וזה מעיד על הרבה בורות, והוא ראה אדם כאילו הוא אפוטרופוס, והוא רכב בעבודתו עם עם, וכשרצה עזוב, הוא מצא את כולם שיכורים, כך שהוא לא יכול היה לעזור לאף אחד מהם, וכל אחד נשאר על שכרותו . הוא אמר את זה לאבן סירין, אז הוא אמר : הם מממנים ומחלקים אותך ולא עונים לך ולא הולכים אחריך ….