…ואיסמעיל בן אל-אשאת אמר כי חזון האצבעות של שני הגברים מעיד על קישוט וישר הדברים. ומי שרואה בהם מה מעוטר או מבזה, אז פירושו לכך, ואם הוא רואה באצבעותיו עיוות, בין אם הם מחוברים לידיו או לרגליו, אז זה השתקפות וזה לא זה של מחמוד ….

…ואבן סירין אמר במשמעות, אני נדהם מהנמצא על הקרקע סנטימטר, איך הוא לא מרים זרוע, במיוחד אם הוא נמצא על משהו שטוב לשבת עליו כמו שהוא ער ….

…ומי שיראה שהוא יושב על שטיח, הוא יקבל נחמה וגובה ….

…אל-קירמני אמר, ~מי שיראה שיש לו מת על הגב, הוא ידאג לילדי המתים .~…

…ומי שרואה שכלב קופץ על הדוברה שלו, אז אויב של קסמים ילך אחרי אשתו ….

…ומי שרואה את זה כאילו הוא הולך לג'יהאד, הוא יזכה בניצחון, טובה , שבח וגובה טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואלוהים נתן למוג'אהדין פרס גדול על העומדים .~…

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

…באשר להיצע, זה הביקוש לפרנסה והשגת הרצוי. ומי שרואה שהדיו פגע בבגדו, אז זה מעיד שנזק נגרם לו. אבל אם הוא סופר, זה לא מזיק לו ונאמר שהחזון של הדיו אם הוא מלא בחומר, אז זה מתפרש על ידי אישה שיודעת להרוויח, ואם הוא רואה שמשהו כתוב עליו ממנה, אז הוא יהיה טוב יותר מכאלה. האישה ….

…ומי שרואה שהוא רוכב על סוס בזמן שהוא עף באוויר, או שלסוס יש כנפיים בזמן שהוא ציפור, אז הוא מציין ואמר אל-קירמני, מי שראה שהוא רוכב על סוס מכוסח עם שלו אוכף ורסן עליו בזמן שהוא הולך לאט, ואז הוא יכה בסמכות ובכבוד ככל שהוא מסוגל לעשות את הסוס הזה ואחריו ….

…באשר לכתיבה, היא מתפרשת על ידי הדרך בה המדינה הולכת ומפיגה את הצורך, ומי שחושב שהוא כותב וההשפעה של כתיבתו לא מופיע. אם הוא מעסיק, אז הוא מפוטר, במיוחד אם לכתיבה יש ציון ….

…ומי שרואה טורבן על ראשו, והטורבן ההוא אינו אדם החובש אותו כמוהו, כאילו הוא פקיה וראה טורבן טורקי או טורקי על ראשו, והוא ראה טורבן על ראשו, זה לא ראוי לשבח עבור שניהם ….

…אם היא רואה אישה שאומרים לה לבקש סליחה על חטאך, היא מואשמת בחוסר מוסריות ….

ומי שרואה שהוא והחליף במיטה אחת, אז ישתף אותו בענייניו או ייתן לו מקום לשלוט בו, ונאמר שהוא או מתחתן עם אישה מבית הח'ליף או נותן לו עבד -נערה ….

ומי שרואה שהוא תחליף לאדם הידוע לסוסה, אז הוא יבקש את עזרתו של אותו אדם במה שהוא מבקש או יגיע אליו, ונאמר שהוא נתפס כתחליף לאדם, אז זה פירש כי אותו אדם הוא תלות, שותף או יורש ממרחק, ואם האיש אינו ידוע אז הוא אויב ….

…ונאמר שמי שרואה שיש לו כובע טוב על הראש, עליו לעקוב אחר עבודה אם הוא כשיר לכך ….

…ומי שרואה שמשהו נבט על ידו כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח ….

…וכל מי שראה שהאריה עליו הוא רוכב אינו מציית לו, ואם זה קרה לו, המלכים והזקנים לא הראו לו ….

…ומי שחושב שהוא יושב על שטיח קטן ומתחתיו הוא שטיח גדול ורחב, הפרשנות מעידה על הגדול, לא הקטן, אלא הקטן ….

שופט, מי שרואה את עצמו כאפוטרופוס של מערכת המשפט, אז הוא הוגן בזה. אם איש החזון היה סוחר, הוא היה פוגעני, ואם הוא וולגרי, יותר מהמידה והמשקל ….

…וזה על פניו, ומי שרואה כי אוכל רב נמתח על מפתו בזמן שהוא יושב בחזהו, אז זה מתפרש על אחת עשרה פרצופים של תהילה, כבוד, אפוטרופסות, שמחה, ברית מילה, משתה , חדשות טובות, חתונה, מדינה, טובות ותועלת ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שחושב שכתב על גבו הוא דת וצדק .~…

…האגם : מציין אישה משמאל שאוהבת ישירות, כי האגם עומד ולא רץ, והוא הורג את מי שנופל לתוכו ולא דוחף אותו . והגלים הם חומרה ויסורים, כי אלוהים אדירים אומר : ~הם מכוסים בגלים כמו צללים .~ ויאמר הקב~ה : ~ והגלים נעצרו ביניהם .~ ומסופר כי סוחר ראה שהוא הולך בים, והוא נבהל מפחד הים, אז הוא סיפר את חזונותיו במעבר . הוא אמר : אם אתה רוצה לנסוע, יהיה לך טוב . זאת משום שחזונותיו מעידים על יציבות ענייניו . ואדם ראה כאילו מי הים כועסים עד שקצהם הופיע . אז הוא סיפר את זה לאבן מצדה, והוא אמר : צרה ירדה על האדמה על ידי הח'ליף, או בצורת בארצות, או שכספי הח'ליף נגנבו . זה היה רק ​​סכום קטן עד שהח'ליף נהרג, כספו נשדד והמדינות דוכאו . ומי שיראה שהוא מוציא פנינה מהים, הוא ירוויח מהמלך בכסף, עבד או דגל . ואם הוא רואה שמי הים או מים אחרים גדלו עד שהם חורגים מהגבול, כלומר משמעות הזרימה עד שהם נכנסים לבתים, לבתים ולבתים, אז אנשיה מפקחים על הטביעה, אז יהיה משפט גדול . העיקרון הוא במים הדומיננטיים שהם והמרדה, כי אלוהים אדירים קרא לניצחונו ולשפע העריצות שלו, והוא אמר שטביעה מעידה על ביצוע אסון גדול וביטוי כפירה, ומוות בטביעה הוא מוות בגלל חוסר אמון. . באשר לכופר, אם הוא רואה שהוא טבע במים, אז הוא מאמין, כי אלוהים אדירים אומר : “ גם אם הטביעה תופס אותו, הוא אומר, אני מאמין . ” הפסוק . ומי שרואה כאילו טבע ושקע בים, הסולטן ישמיד אותו . אם הוא יראה כאילו טבע וגרם לו לצלול פעם אחת ולרחף פעם אחת ולהניע את ידיו ורגליו, אז הוא ירוויח עושר ומדינה . אם הוא רואה את זה כאילו עזב אותו ולא טבע, אז הוא חוזר לעניין הדת, במיוחד אם הוא רואה בגדים ירוקים על עצמו . נאמר כי מי שראה שהוא מת בטביעה במים שאויבו היה רוצה לטבוע במים הטהורים טבע בכסף רב . באשר לשחייה : מי שרואה שהוא שוחה בים והיה מדען שהגיע לצורך שלו בידע, אם הוא שוחה על היבשה, אז הוא נעול ומתחזק במבויתו, והוא נשאר שם כמו השחייה קשה או קלה, וככל שעוצמתו . אם הוא רואה שהוא שוחה בעמק מישורי עד שהוא יגיע למקום שהוא רוצה, אז הוא נכנס לעבודה של סולטן לא צודק ואדיר שדורש ממנו צורך שהוא ממלא עבורו ומסוגל לו ואלוהים אדירים. מאבטח אותו ככל שהוא רץ בעמק . אם הוא ירא ממנו, אז הוא חושש גם משליט , ואם הוא בורח, הוא בורח ממנו, ואם הוא נכנס לים ושוחה בו טוב יותר, אז הוא נכנס לעניין גדול ולמנדט גדול, והוא מסוגל להחזיק את המלך ולהשיג תהילה וכוח . אם הוא שוחה על גבו, הוא חוזר בתשובה וחוזר מהחטא . ומי שמתפלל בזמן שהוא מפחד, הוא יקבל פחד, מחלה או מאסר, ככל המרחק שלו מהצדק . ואם הוא חושב שהוא לא יברח ממנו, הוא ימות בדאגה ההיא, ואם הוא נועז בשחייה שלו, אז הוא נחסך מהעבודה ההיא . ואם סולטן רואה שהוא רוצה לשחות בים והים סוער עם גל, אז הוא נלחם במלך בין המלכים, ואם הוא שובר את הים בשחייה הוא יהרוג את המלך ההוא . וכל ים, נהר או עמק שהתייבש, זהו מצבם של המיוחסים לו, ואם המים יחזרו, המדינה תחזור . ונאמר שאם אדם רואה שהוא ברח מהמים ששוחה לפני המודעות שלו לשינה, עדיף שהוא ישים לב בזמן שהוא נמצא במים ששוחה . ונאמר כי מי שראה שהוא שוחה, התמודד עם יריב והביס את יריבו וניצח אותו . והליכה על מים בים או בנהר מעידה על דתו הטובה ותקפות וודאותו, ונאמר שהוא בטוח במשהו שהוא בספק, ונאמר שהוא נוסע למסע בסכנה שלו אמון . ומי שיראה כאילו המים זורמים על פני השטח שלהם, הוא יכה על ידי אסון מהסולטאן, המעיד על רגלו של השליט, שאותו הוא יכול רק להתמודד, בגלל זרימתו וסמכותו . ומי שקם ממנו קל ועדין יותר, ומצביע על לוחם החותך את הדרך, ואם הוא נוסע, גנב או אריה חוצה את הכביש עליו, או שמוחו לגבי מסעו הוא גשם, שליט, או מכה . ואם הוא היה נוכח, הוא היה סובל מצער ופורענות, כי אלוהים אדירים אמר : ~אתה ארור בנהר .~ באשר לסולטן, הוא מוצג בפניו, במיוחד אם הוא נכנס אליו . או שהוא יכלא אותו, יורה לו להכות, או שהוא יגון אם קיבל אותו גדול, או מונע ממנו להינצל מהזרם שלו, ואז או שמחלה נופלת בו מקור או טיפה, אז איך זה היה החורף והמים שלו היו גרועים, אז הם חמורים יותר בכל מה שמעיד על כך? אם ייחתך, יעבור או ייצא ממנו, הוא יינצל מכל מה שיש בו של צער ומחלה, וכל העדויות של ייסורים וצער . ומי ששואב מנהר ושותה, מקבל כסף מאדם מסוכן כמו אותו נהר . ומי שנכנס לנהר ותוקף אותו מקרקעית בוץ או בוץ, הוא יוכה על ידי אדם שמצבו הוא כמו של אותו נהר בנהרות . ומי שיחתור נהר לצד השני, הוא ינתק דאגה, אימה או פחד, והוא יינצל ממנו אם יש בוץ ….

…מי שרואה הלוויה : אחריה נשים לא ידועות, שאין בהן גבר, ולכן לא עוקבים אחריו עניינים או מוקפים בעניינים כמו גופה של אישה, ואם הם מוסווים, הם עניינים מעורפלים. דרג אותם כשהם עוקבים אחר ההלוויה . אם הוא רואה את הבגד שלו מלוכלך, אז המלוכלך בבגד הוא חטאי הלובש . גוף מלוכלך דואג לכסף ….

…הכובע : נסיעה רחוקה או נישואין לאישה, או קניית משרתת, הנחתה על ראשה, הכאת שליט ושליט, והשגת טובות מנשיא או מכוחו של ממונה, והסרתו היא פרדוקס בשבילו בוס, ואם הוא רואה את זה שבור או מלוכלך, אז הבוס שלו פוקד אותו באותה המידה . אם זה מוסר מראשו על ידי צעיר לא ידוע או סמכות לא ידועה, הרי שמותו של הבוס שלו וההפרדה ביניהם על ידי מוות או חיים . אם הוא רואה ברטלה על ראשו, הוא חי בסגירת הבוס שלו . אם הוא לבן, אז זה יקרה לשליט אם הוא לובש אותו, ואם לא, אז הדת שלו היא מוכרת לפיה . ומי שרואה מלך נותן לאנשים קלנים, אז הוא מכהן על הנשיאים על העם ונותן להם את המדינות . לבישת מכסה המנוע הפוך שינתה את ראשו מהרגלו . אם הוא רואה את מכסה המנוע של האימאם כגוף או פאר, אז באיסלאם מדריך אלוהים אדירים, ועם המוסלמים היקרים להם . אם היה קר כמו שהצדיקים נהגו ללבוש אותו, הוא כמוהם ועוקב אחר עקבותיהם על פני השטח . ומי שרואה את עצמו כיפה או אירוע מלוכלך, זו עדות לחטאים שהוא עשה . אם אישה תראה מכסה מנוע על ראשה, היא תתחתן אם היא כזו . ואם הייתה בהריון, היא ילדה ילד . ומי שרואה מצנפת של דרדס, סנאי או שועל, אם הבוס שלו הוא סולטן, אז הוא לא צודק ומרמה, ואם המפקד שלו הוא משפטן אז הוא דת זדונית, ואם הבוס שלו הוא סוחר אז הוא חנות זדונית, ואם הכובע הוא מפרוות כבשים, הוא תקף . אדם הגיע למעבר החציה ואמר : ראיתי כאילו אויב שלי הוא פקיה עם בגדים שחורים וקפוצ'ון שחור, בזמן שהוא רוכב על חמור שחור . אז אמר לו : מכסה המנוע השחור שלו הוא הנחת השיפוט והשיפוט, והבגדים השחורים יפקדו אותו, והחמור השחור טוב, ומדינה עם קשר שהוא מקבל, והמטפחת היא משרתת . ומה שהוא רואה בו הוא צעיר, חידוש, יופי או שלווה, כי היא המשרתת ….

…חידקל : מי ששותה את מימיו, הוא יזכה במשרד אם הוא אחד מתושביו, והוא יקבל את כספי השר . ומי שיראה שהוא שותה מים מהפרת, הוא היה מבורך, מועיל ומבורך . אם הוא רואה שמי הפרת התייבשו, הח'ליף ימות או שכספו יאבד, והפרשנות עשויה ליפול על שר הח'ליף . ומי ששתה מהנילוס, הוא יקבל זהב כמו ששתה . ומי שרואה שמי העמק טובלים אותם בלי לטבוע בהם, אז הוא ייפגע באפלוליות מוחצת . ואם יצא ממנו, הוא נמלט מהצער, ואם ראה אדם כאילו מי הנהר חוטפים אותו או משהו מחיותיו או מחפציו או שהוא לוקח אותו, הרי זה מזיק ואובדן אוֹתוֹ. אם הוא רואה כאילו הוא רץ לביתו נהר מים צלול, הוא מצביע על שמאל וכסף, ונאמר שזה בשביל העשיר, סיבה בשבילו וטובת האנשים של בית . אם הוא רואה נהר זורם מביתו ואנשים שותים ממנו, אם הוא עשיר או מכובד, הדבר מעיד על טוב ומפיק תועלת ממנו עבור תושבי הארץ שהוא מכבד ומוציא עליהם, וביתו בא אנשים רבים הנמצאים במצוקה ומקבלים תועלת ממנו, ואם בעל החזון הוא גרוע, הוא מגרש את אשתו, בנו או מישהו מביתו בגלל זנות או מעשה מכוער . אם הוא רואה מים צלולים זורמים לביתו, הוא מציין שמאלה וכסף ….

…באשר לים, זה הסמכות, והנהר הוא שליט בלעדיו. אז מי שיראה את הים או יעמוד עליו, אז יקרה לו משהו מהסולטן שהוא לא רצה. ומי שרואה שהים מחסור והפך למפרץ, אז הרשות נחלשת ומתרחקת מאותן מדינות מהן יצא הים, ומי שרואה שהוא נכנס לים בשחייה עד שהוא לא רואה, זה שלו אֲבַדוֹן. ומי שראה שהוא טבע בים או בנהר ולא מת בו, אז הוא טובע בעניין העולם הזה, ואולי הוא היה הרבה חטאים וחטאים, ומי שראה שהוא נכנס לים או נהר ופגע בו מקרקעיתו ובוץ ובוץ, ואז הוא יפגע מהם מהסולטן או זקן, ומי שרואה שהוא צוללן בים צולל על פנינים או משהו אחר, אז הוא יצא מכיוון שהוא חיפש ידע או כסף וזה פגע בו לפי כמות הפנינים לכאורה ואחרים, ומי שראה שהוא שואב מים מהים או מהנהר ומכניס אותם לקערה, ואז הוא מכה כסף משליט , ואם המים חשוכים, הוא זוכה לפחד ומי שרואה שהוא רוחץ או מכבה ממי הים או מהנהר, ואם הוא היה חולה, אלוהים רפא אותו או שהיה לו חוב שאלוהים שלט, או היה מודאג, ברוך השם הוא היה מודאג, או חשש מביטחון, או בכלא, הוא יצא ממנו לטוב, ואם הוא ראה שהוא הולך על המים בים או בנהר אז זה מציין את דתו הטובה ואת תקפות הוודאות שלו, ומי שראה גלגל מים חלש באותה מידה אדם לא צריך לטבוע בו, כי זה חיים טובים לבני אדם אם זה נפוץ או לאלה שבבעלותם את גלגל המים אדם בו, כי אלה חיים טובים לבני אדם אם זה אדם כללי או מי שבבעלותו את גלגל המים בפרט, ומי שרואה שהים קם מהאדמה, אז הוא שליט שחושש שהוא שולל או עוול לו, ומי שרואה שהוא נכנס לים או לנהר, אז הוא נכנס לשליט או שליט, ואם הוא חולה, מחלתו תחמיר ואם הוא ייצא מזה, זה מכה טוב מהסולטאן ומתרחק ממנו. ומי שרואה שהוא חתך ים או נהר לצד השני, אז הוא חותך אותם או גבעה ונשלם מזה. ומי שרואה שהוא שותה מים מתוקים מנהר או מגלגל מים, אז הוא יסבול מהעונג לחיות חיים ארוכים, ואם הם מרים או חשוכים, חייו הם בדאגה, פחד או מצוקה וזה נאמר שהוא חולה כמו שהוא שותה, ואם הוא רואה מעט מים בכלי או במקום שבו הוא כלוא, אז הוא נולד, ואם הוא רואה ששפכו עליו מים חמים מהמקום שהוא עושה לא מרגיש, אז הוא כלוא או חולה או סובל מהם או מפחד מהג'ין עד כדי חום שלו ומי שראה אם ​​הוא נופל למים, אז הוא היה נופל למצוקה קשה או סבל, ומי שחושב שהוא נשא מים בקערה, ואם הוא עני, אז הוא קורה לכסף או לרווק שהוא נשוי או נשוי, אשתו או אומה ילדו את אשתו או את עבדתו, ואם הוא רואה שהוא נושא מים בבגד או בתוך מה שהוא מכחיש שהוא נושא בו מים הוא הבל, ומי שרואה הוא שותה מים מספל או מכוס או משהו דומה. אם הוא רווקי, הוא מתחתן, ואם הוא רואה שהוא מרוקן מים לצנצנת או למטמון או לתיק או למשהו אחר, אז הוא מתחתן אישה ומי שרואה שהוא מסיע מים לביתו, אז כל הטוב מונע אליה ומי שרואה כי מים זרמו בביתו או שעיניים פורצות בו, כי זה עיניים בוכות על אדם חולה או להיפרד מהנוסע או אחר, וכל מי שרואה את הערוץ שלו בית או פרדס פועל, אם הוא מודאג, הוא ישוחרר ואם הוא רואה את זה חסום, תורתו חסומה על ידו…

…אל-כרמני אמר: שאלוואר הוא משרת . ומי שרואה שמישהו נתן לו שלווארה, זה מעיד על צירופו של משרת . ומי שרואה ששלווארה נגנב, זה מעיד על צערו בגלל משרת . הוא הרגיש שהוא מצא הלווארה חדש. זה מראה שרת חדש אם כי שחור מלוכלך או שנגוע בשמן או בזפת, כך שיש לו ריח רע, זה מציין את עונשו של אלוהים על כך שאמר את הסרבילה הכל יכול של זפת וטגשי בפני אש, למרות שהוא היה אדום, זה מצביע על השפלה אם הוא ירוק, זה מצביע על כך שאנשים מאשימים אותו בעבודה, ואם הוא צהוב, זה מצביע על מחלה, ואם הוא רואה שהוא שם משהו מהצבעים האלה, אז זה טוב ומועיל ….

…אל-בקלי הוא אדם מלוכלך עם דאגות וצער . מלון הוא אחות . ואנשי אלבקלאני שומעים מילים רעות ושומעים גרוע ממנו ….

עלבון הוא בחלום אדם מלוכלך וזנאי שזוכה לשבחים על מכוער ….

…באשר לדרעא, אם הוא חדש וגדול ורחב, בין אם הוא ירוק או לבן, הרי שהוא מעיד על עוצמתו, יוקרתו וכבודו של ערך המגן והגאולה מהצער ומהקביעות של ענייניו, ו אם הוא מלוכלך וצר אז הפרשנות שלו שונה ממנו, ואם הוא רואה שהדרעא נלקח ממנו, אז זה מעיד על חלוקת אשתו ….

…ומי שרואה שהקצה שלו חתוך או מלוכלך, זה מצביע על כך שאשתו צדקנית והיא לא האישור שלו, ואין לה לא נאמנות ולא אהבה ….

…בייגל, עדשים, חומוס, מחית ודגנים שדומים, מבושלים ומטוגנים בכל מקרה, הבינו וצערו את מי שאכל אותם או היכה אותם רטוב ויבש, והרבה מזה הוא כסף . נאמר שהבקלה הירוקה הם הם, והיבשים הם כסף ותענוג, ונאמר שעדשים זה כסף מלוכלך . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני נושא חומוס חם, אז הוא אמר: אתה איש שיקבל את אשתך בחודש הרמדאן ….