חבל האיש : גידול בחייו העולמיים, ונאמר כי הוא צערו של רצח סמוי . לידתו של האיש בעיצומה, פציעה טובה ונרתיק צמוד, וחלק מצאצאיו יוצאים מהדומיננטיות של ביתו . ולידתו היא ילד, הוא נפגע קשות, והריונה של האישה הוא גידול בכסף, ולידתה היא ילד שמביא לעולם עבדה, ואופיה מנוגד לכך, ולכן הוא אחד מאותם שאם היא רואה שהיא ילדה משרתת, היא הייתה עבדת, ואם היא ראתה שהיא ילדה ילד, הוא היה ילד . כמו כן, אם היה רואה את אשתו או את עבדתו יולדת משרתת, היה עושה טוב . אם אחד מהם ילד ילד, הם היו מקבלים אותו קשות . כמו כן, אם היה רואה שהוא קנה משרתת, היה טוב לו . אם הוא היה קונה ילד הם היו מכים אותו בחוזקה ….

חבל הוא בחלום חבל וברית . והחבל משמיים הוא הקוראן . החבל מכובד או מתעתע, והוא עשוי להצביע על קסם . והחבל הוא הדת, כך שמי שרואה שהוא נצמד לחבל אז הוא קשור בחבל של אלוהים אדירים, ואם החבל הוא מסיבים אז הוא אדם מחוספס, ואם החבל הוא מעור אז הוא אדם עם דם, ואם החבל הוא מצמר אז הוא הבעלים של דת האיסלאם, ואם הוא רואה שהוא סובב חבל אז הוא נוסע אם הוא מסובב אותו ומכניס אותו לצוואר אחד של העם, אז זה מציין את הבעל, ואם הוא הוליך אותו שולל כנגד עצמו, הוא השתלט על המנדט מנסיעה, ואם החבל היה משיער או מצמר, זה המנדט של דת או מסחר, ואם הוא רואה שהוא קטף את זקנו וסובב חבל, הוא לוקח שוחד מעדות שקר . ונאמר : מי שראה את החבל נסע זמן רב . החבל הוא אחת הסיבות . אם החבל הוא על צווארו, על כתפו, על גבו או באמצע, הרי זו ברית המתרחשת בצווארו, וברית, על ידי נישואין, מסמך, נדר, חוב, חברה, או נאמנות . ומי שיסובב חבל או לולאות על מקל או משהו אחר, הוא ייסע . ועווית וסיום הדברים עשויים להצביע על נישואים . ומי שרואה חבל על מקל הוא עדות למעשה כישוף מושחת וכדומה ….

…ומי שרואה שהוא מושך את הסכין בכיסויו, אז אשתו תלד ילד ….

…ומי שרואה שמישהו מושך אותו עם שפמו, אין בו טוב, וכמה מהמביעים אמרו כי הדיבור על השפם, בין בהשמצות ובין אם בהודיה, הוא על זה מעל השפה, ולא על הצד שלו, ו באשר לאורכו משני הצדדים בימין אנשי עמדת אנשי הקוץ והיוקרה ולגבי זכותם של אחרים, אין זה מחמוד ….

…ומי שרואה שהוא מושך את זקנו מטה, אז חייו יתקרבו וחייו אזלו, ונאמר שהוא מתחרט ואסון יקרה ….

…ומי שרואה פרד מושך אותו, זה מעיד שהם סובלים ומצוקה ….

…ומי שרואה שהוא מושך ספינה מארץ לים, הוא שייך בסודו למלך ומתקרב אליו ….

…ומי שרואה שהוא מושך את חרבו מכיסו, זה מתפרש על ידי התרחשות של ילד, במיוחד אם משך אותה ביד ימין ….

ואם ראתה שהיא יוצאת מפיה, הרי היא במצוקה ועצובה בשבילה ….

אם היה רואה שהוא שופך הרבה מים מפיו, היה מרוויח שפע מזונות ….

חבל לראות חבל בחלום מעיד על בלבול, בעיות בעבודה וטלטלה ביחסים הרומנטיים שלך עם יקירך . אם אתה מטפס על חבל בחלום, אז תתגבר על אויביך שמנסים לפגוע בך ולהזיק לך . אם אתה חולם שאתה יורד בחבל, המשמעות היא שתרגיש עצב ברגע הכי מתוק של הרמוניה שאתה חווה . אם אתה חולם שאתה קשור בחבל, אז אתה עומד להיכנע ליחסי אהבה המנוגדים לשכנועך . אם אתה שובר את החבלים, אתה מסוגל להתמודד עם האויבים ולהתחרות נגדם . ואם אתה קשר חבלים או קושר אליהם סוסים, זה אומר היכולת שלך לרוץ אחרים ולכוון אותם כרצונך . אם אתה הולך על החבל, פירוש הדבר שאתה מעורב בדאגות ודאגות מסוכנות, אך תצליח לעבור אותם באופן מפתיע . אם אתה רואה אחרים הולכים על חבלים, המשמעות היא שתרוויח מהרווחים והזכיות של אחרים . ואם אתה קופץ על החבל, זה אומר שתפחיד את החברים שלך במעשה פזיז מפחיד . ואם קפצתם על החבלים עם ילדים, פירוש הדבר שאתם אדם אנוכי ומחוספס, מכיוון שאינכם מבינים שילדים אמינים בצוואר הוריהם . ואם תפסת חבל ברגל זה אומר שכשאתה שמח, תהיה נדיב, טוב ועדין בהתמודדות עם אחרים . אם אתה רואה שאתה תולה חבל מחלון גבוה לאנשים מתחתיך מכיוון שאתה חושב שבעל המלון לא רוצה לקבל אותם, אז תהיה מעורב בפעולות שנראות לחברים שלך מתאימות, אלא שהן גורמות לך אושר ועלבון חומרי . עבור הילדה, חלום זה פירושו אושר ונחת ….

…האזור : הוא אבא, אח, דוד או בן, וזה מציין גם איש מקרב הראשים על עזרתו בעניינים . אם הוא ראה שכאילו מלך נתן לו אזור ומשך אותו באמצעו, הוא מציין שהוא עזב את מחצית מחייו, ואם האזור מעוטר בזהב, קישוט האזור הוא המנהיג של הקדוש וזה מזהב שהוא עושק אותו ומברזל כוח צבאו מראשי חולשתם ומכסף של עושרם . אם הוא רואה כאילו יש עליו שני אזורים או יותר עד שהוא לא מסוגל לשאת אותם, אז הבעלים שלהם יאריך את חייו עד שהוא יגיע לאלמנתו, ואם הוא יראה כאילו נתן אזור והוא לוקח את זה בזכותו ולא מושך את זה בקרבו, ואז הוא נוסע בסולטאן . אם שמאלו היה אזור, וימינו היה שוט, הוא היה מקבל מנדט, והמושל אם אזורו ינותק יהיה חזק ופיקודו יימשך . ומי שמושך את מותניו בחוט במקום האזור, חצי מחייו נעלמו . ואם הוא מושך את מותניו בנחש, הוא מושך אותו באשליה שיש בו דירה או דינרים . ונאמר מי שהמלך נתן לו אזור יקבל מלך . ומי שרואה עליו אזור ללא תכשיטים הסתמך על אדם מכובד וחזק שירוויח ממנו טוב וברכה שמושכת את גבו, ואם הוא עשיר אז הוא כוחו, תחזוקתו ואיתנותו בסחרו או בסמכותו. וקבלת כסף מותר, ומיטתו טובה יותר מפרסומו . והאזור המעורפל הופיע לאיש הנשען עליו ומחזק אותו אם הוא נמצא בקרבו, ואם הוא ממותק בחומר, הוא הכה כסף ששורר אצלו או ילד שמלך בביתו ….

…באשר לפיתול, מי שרואה שהוא מסובב חבל או חוט או מסובב אותו על עצמו או על איבר מינו, הרי שמדובר במסע והפיתול עשוי להצביע על סיום העניינים, החברות והנישואין, ומי שרואה שהוא מקפיד על הקוראן והאסלאם אומרים שהם נוסעים בנסיעות, ומי שרואה שהוא מחובר לחבל משמיים, אז הוא הולך לפי הסמכות בדת. החבל נותק, הכוח הזה מוסר ממנו, והחוב לא ייעלם אם משהו יישאר בידו מהחבל, ומי שרואה חבל בכתפו, על צווארו, או על גבו, או באמצע זה, אז זו ברית שמתרחשת בצווארו. לגבי ספינינג, מי שרואה שהוא מסתובב עם ספה או שיער וכדומה למה שגברים מסתובבים כמוהו, הוא נוסע ואם הוא רואה שהוא מסובב פשתן או כותנה וכדומה, שמסתובב נשים כמוהו, אז הוא להיות ספג השפלה וחרפה, והוא עושה עבודה חוקית שלא מומלצת לגברים, ואם הוא רואה שזה שובר סיבוב, אז הוא מפר את האמונה והברית, ואם אישה רואה שהיא פגעה בפלרטט ילדה משרתת או אחות…

…חיטה : זה כסף מותר בצרה ובמצוקה, וקניית חיטה מעידה על כך שהכסף נפגע עם עלייה בילדים. גידול חיטה הוא יצירה להנאתו של אלוהים אדירים, והשאיפה לטפח אותה מעידה על ג'יהאד . אם הוא רואה את זה כאילו הוא זרע חיטה וגידל שעורה, אז זה מעיד שהיא טובה יותר מבחוץ מאשר בפנים . אם הוא זורע שעורה, וחיטה צומחת, העניין הוא נגד הראשון . ואם היה זורע חיטה ומגדל דם, יאכל ריבית . והדוקרן הירוק מפרה את השמש, והדוקרן היבש שצומח על רגלו הוא העקרות של הסונה, כי אלוהים אדירים אמר בסיפור יוסף והדוקר ביד אדם, או בגורן או בתוך מכולה, כסף שבעליו מקבל מרווחי אחרים, או ידע שהוא לומד . נאמר כי אני אוהב שחמדאן ראה שהוא מכר חיטה לשעורה, ואז הוא סיפר לאל-שאבי על חזונו ואמר : הוא החליף את השירה בקוראן . ומי שיאסוף את חלוקת אלסאנבל ממטע שמכיר את בעליו, יהיה לו כסף מופרד מבעליו . אם הוא רואה שהזריעה נקצרת בזמן אחר, אז זה מעיד על מוות באותו מחנה או מלחמה . אם האוזניים אפסות, זה מעיד על מות הזקנים . אם זה ירוק, אז זה מוות או הרג של צעירים . והחיטה במיטה היא חבל האישה, ונאמר שמי שראה שנטע יבולים הוא חבל אשתו. אם הוא רואה שהוא חורש על אדמת מישהו אחר והוא מכיר את בעליו, אז הוא מתחתן עם אשתו . ומי שזורע זרע בזמנו, הוא עשה עבודה טובה . אם הוא היה וואלי שהשיג כוח, אם הוא היה סוחר שהשיג רווח, ואם הוא וולגרי, אז הוא הפך לפרד, ואם היה סגפן שהגיע לאדיקות . אם מה שזרע יגדל, החדשות מקובלות, ואם הוא יקטוף אותו, הוא יזכה לתגמול . מי שיראה שהוא אוכל חיטה מבושלת או יבשה, הוא יתאכזב . מי שרואה שקיבתו, עורו או פיו מלאים בחיטה יבשה או מבושלת, אז זהו מוות חייו, אחרת, כי מה שנשאר בו יהיה מה שנותר מחייו . ומי שהלך בין צמח מאוסף, הוא הלך בין שורות המוג'אהדין . ונאמר שההשתלה היא מעשה ידי בני אדם, אם ידוע, עמדתה דומה למקומות ההשתלה באורכה . נאמר בפתגם : ~ מי שזורע טוב קוצר אושר, ומי שזורע רע קוצר חרטה .~ המשורר אמר : אם לא זרעתם וראיתם קוצר … הצטערתם על ההזנחה בזמן הזריעה, ואם הזריעה הפרה מאפיין זה, הרי הם גברים המתאספים במלחמה . הקצור נהרג . אלוהים, שיהיה מהולל ונעלה, אמר: ~ זה דומה להם בתורה ודמיונם במקרא, כזרע שהוציא את חוףו, כך שיבח אותו, אז הוא ניצל אותו .~ אם הוא ראה שהוא אוכל חיטה ירוקה לחה, אז הוא טוב ונזיר בדת . ומי שרואה שיש לו זרע ידוע, אז זו עבודתו בדתו או בעולמו . על פי כל זה, מה הוסבר מדברי בעל החזון ומנהלו, ואם היה זה בדתו, אז התגמול על עבודתו הוא בדתו בסכום הנטיעה ההיא, סכומה וכמותה תועלת, ואם זה היה בעולמו, זה היה סכום כסף שיהפוך לו ותגמול עבור עבודה . אם עבודתו היא בענייניו העולמיים, והוא רואה את בגדו על פי מה שהוא רואה ממצב הנטיעה, אז הכסף הזה נותר אסוף עד שהאהבה תצא מהספייק, ואם הוא ייצא, הכסף הזה יופרד ממצבה הראשון, אלא שהוא מכובד מכסף בקשיים או בהונאות, במיוחד אם זה היה חיטה, ואם זה היה שעורה, זה הכי טוב, והוא מברך את בריאות הגוף וקלות האספקה . אם זה מדויק, זה כסף מובן מאליו, וזה יותר טוב מחיטה, וטוב יותר מלחם, כי האש נגעה בלחם ….

…כבל : סיבה, זה היה משמיים, זה הקוראן והדת והחבל של אלוהים מוצק, שהורו לנו לנסאם לכולנו, הוא נתפס בזכות לסולטאן ואולם, ולהעלות אותו מת עליו, ו לחתוך אותו היה שמאל לידו משהו או לאבד את היד שלו שונה ממה שהיה, ואם משהו נשאר ביד ממנו, סמכותו נעלמה, והחוזה שלו, הכנות והזכות נשארים . אם הגיע אליו ונשאר במצבו, חזר לסמכותו. אם הוא הרים אתו אחרי מה שהגיע אליו, הוא בוגדני איתו והוא מת על פי האמת . ואם החבל הוא על צווארו, על כתפו, על גבו או באמצע, הרי זו ברית המתרחשת בצווארו וברית, או נישואין, מסמך, נדר, דת, מלגה, או אמון. אלוהים אדירים אמר : ~ אלא עם חבל מאלוהים ותפיסת אנשים .~ באשר לחבל על המקל, זו ברית מושחתת , מעשה רע וכישוף . אלוהים אדירים אמר : ~ אז הרם את חבליהם ואת מקלותיהם .~ באשר למי שמסובב חבל, או חגור אותו, או מסובב אותו על מקל או משהו אחר, הוא נוסע, וכך גם כל פיתול ופיתול . זה עשוי להצביע על סיום העניינים והחברות והנישואין ….

…אם הוא רואה שהוא סובב חוט ומכניס אותו לצווארו של אדם ומושך או מושך אותו, אז הוא קורא להשחתה, וכמו כן אם הוא רואה שהוא שחט גמל בחוט . באשר לחוטים המורכבים, הם מעידים על קסם . ומי שרואה שהוא מסובב חבל או חוט או מסובב אותו על עצמו או על קנה או מקל או דברים אחרים, אז זה מסע בכל מקרה . אם הוא רואה שהוא מסתובב צמר, שיער או עז, שגברים מסתובבים כמוהו, אז יהיה לו טוב בנסיעתו . אם הוא רואה שהוא מסובב כותנה, פשתן או משי, ובכך שהוא מחקה נשים, אז הוא משיג זאת ועושה עבודה חוקית שאינה מומלצת לגברים, אז אם אישה רואה שהיא מסתובבת מזה מזה, ואז אם הוא נעדר ממנה, אז הוא מוצג ממסע . אם היא ראתה שהיא פגעה בציר, אם היא בהריון, היא ילדה ילדה שפחה, אחרת הייתה פוגעת באחות, ואם היה בציר בתה או אחותה התחתנו, אז אם חוט הציר היה מנותק, המטייל נשאר עליה, ואם היא תראה את מטפחת הראש שלה מוסרת ממנה או את כל זה, אז בעלה ימות או יתגרש ממנה . חלק ממנו נשרף . הבעל נפגע וחשש מסולטאן . כמו כן, אם ראתה את עמוד השדרה שלה נופל מציר שלה, בתה התגרשה ממנה או מאחותה . אם הצעיף שלה נגנב ממנה, והקימר מיוחס בפרשנות לגבר או לאישה, אז אדם מתנקש בבעלה בעצמו, בכספו או בחלק ממשפחתו . אם מייחסים את הגנב לאישה, אז בעלה מכה באישה אחרת, בין אם היא מותרת או אסורה, וכמו כן מהלך הפלאכה 0…

…אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא רוצה לשלוף את חרבו וכיסויו נשבר, אז מתפרש שיש לו אישה בהריון שילדת ומתה, והילד נולד, ואם אין לו אישה אז הוא לוקה בחסר במעמדו ובקדושתו, ואם יש לו תפקיד הוא מבודד ממנו . ~ ומי שיראה שהוא נתן חרבות רבות, הוא יהיה עשיר . ומי שרואה שהוא מושך את חרבו מכיסתה ויוצא כראוי, יפרש את בואו של נער צדיק . ומי שרואה שחרבו שברה את כיסויו כשהוא בריא, זה מתפרש על ידי מות אביו או אמו . ומי שרואה שהוא הכה מישהו בחרב ובדם יצא ממנו, אז זה מתפרש כעוול למי שהוכה בלי אשמה, ואם בגדי המוכה היו מזוהמים בדם של מוכים, אז זה יתפרש על ידי השגת כסף לא חוקי, וייתכן שמדובר בהאשמה למכות בכסף אסור, וממנו הוא חף מפשע . ומי שרואה שמישהו לוקח את חרבו מידו, הוא יפרש בכך שהוא לוקח את כספו מהעמדה . ומי שראה שהוא מושך את חרבו בחוזקה באמצע, היה מפרש בחיים ארוכים ….

…ומי שראה שמלך מושך חרב על מותניו, אז פירש את השגת הכוח ואכיפת צו מצד המלכים, ואם נתן לו חרב, אז זה מעיד על השגת הכוח והחדירה של צו של המלכים, ומי שראה שמלך מושך חרב על מותניו, אז הוא פירש להשיג כוח וניצחון ועשוי להוליד ילד ומי שרואה שחרבו זורחת, ואבו סעיד, מטיף, אמר: ~קיביה של החרב תתפרש כילד ….

…הפה הוא בחלום המפתח לעניין בעליו וחותמו, כלי טובתו ושחיתותו, מהלך פרנסתו ועוצמת מצוותו . מה שיוצא מהפה הוא בפירוש מהות הדיבור בטוב וברע . מי שרואה שפיו סגור בפניו הוא כופר באלוהים הכל יכול . והפה מציין מוות וחיים, דיבור ומגורים, כלא ויונים, הטחנה והאישה, המקדש והפרנסה . אם המטופל רואה שפיו גדל וטוב, הוא מעיד על ביטחונו ועל חייו ….

…נשיפה מהפה מעידה על קסם בחלום, אמר הקב~ה : ( ומרוע המטוסים בחוזה )….

…האשיש : הוא דו קיום של בעלי חיים ובקר, וזה כמו כסף העולם שממנו כל אדם מקבל את מה שהאדון שלו חילק ופרנס אותו עבורו, כי הוא מחזיר בשר, חלב, חמאה, גהי, דבש, צמר , שיער ומוך, אז זה כמו כסף שבו כוחם של אנשים נמצא . אולי הערבה מתייחסת לכל מקום שמרוויח את העולם, מקבל ממנו, נודע ממנו ומיוחס לו, כמו למשל בית הכסף והשוק . בפרט ה- Nawwir עשוי לציין את שוק החליפין, צורפים ומקומות זהב . נאמר כי הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, פירש את האחו עם העולם וירוקותו, וכי הוא, עליו השלום, אמר : העולם הוא ירוק מתוק. מתיקות, כל מה שנופל על פיהם של גמלים מעיד על המותר, וכל חומצה בו מעידה על מה אסור ומה משפיע עליהם, רמאות ומרירות . ומה שצומח מהצמח הוא תרופה שיש לטפל בה, היא מחוץ לכסף ולפרנסה, ומעידה על מדע, חוכמה ודרשות, והיא עשויה להצביע על כסף חוקי טהור . ואם הוא חמוץ בטעמו, אז החומציות שלו נובעת מהמצוקה והסכסוך בהשגתו ועייפותו . לא משנה מה היה זה רעיל קטלני, זה הצביע על חוסר מזל אסור, לוקח את העולם לפי הדת, את דלתות הגרימה, החדשנות והגחמות, וכל מה שיוצא מהפה ונכנס אליהם מהגרוע מכל . אבל אם הוא ראה אנדיב : ולקפל Kalksberh : ואת כמו של נשים עם מרירות, חום, Vhmum והצער וכסף הוא חראם . נאמר שכאשר אדם נפל על האדמה ונפל בהודו, הריח שלו היה תלוי על עץ בזמן שהוא היה עצוב ובכה על עצמו . זה עשוי להצביע על דאגותיו בהמשך, והתגמול הוא עם תכשיטי גן העדן, המתווספים אליו ללא כוסברה וקימל וכדומה . כל מה שנבט מהאדמה הוזכר באיסור בספר או בסונה, או סיבה שהייתה ראויה לאשמה בימים ההם, זה מעיד על היכולת בדיבור ובפרנסה, כמו כופתאות, עץ, שום, מלפפון, עדשים ובצל , ומה יש לצמח שם השולט בגזירתו, שמשמעותו חזק יותר מטבעו או, נישא עליו תומך במהותו, כמו מנטה שממנה נגזרים ההספד וההספד, למרות שהוא קטניה . כמו גם האיים, שהם אלסנר בצער ובאש . לא משנה מה צמחים אשר צומחים ללא זרעים ואין להם שורשים על הקרקע, כמו כמהין ופטריות, זה מצביע בקרב העם על מצר, הריון וצאצאי זנות, ועל מי שלא מכיר את השושלת שלהם, והכסף מציין את הזרע. , תרומה, צדקה וכן הלאה . מי שרואה את זה כאילו הוא באחו או חשיש שהוא יכול לאסוף או לאכול, אז אני מסתכל על מצבו, ואם הוא עני הוא מתעשר, ואם הוא עשיר הוא גדל ועשיר, ואם הוא סגפני בעולם הזה שרוצה את זה, ואז הוא חוזר אליו ומרתק מזה . אם עבר מאחו לאחו, הוא נסע במרדף אחר העולם ועבר משוק אחד לשני ומתעשייה אחת לאחרת ….

…קיטור מציין בחלום את אדי העין וחושך, ואת האדים שיוצאים מהפה בחורף, אם אדם מסתובב בחלום, והחזון היה בקיץ : זה הצביע על מחלות אזוטריות, ונסתר הופיעו סודות . אם המחפש היה חוזר בתשובה, הוא סטה מהדרכתו, ואם הוא היה מדען שהמציא כפירה תופעה, וזה עשוי להצביע על שקר ומדבר על דבר שאין בו שום תועלת,…

…נשיפה מהפה מעידה על קסם בחלום, אמר הקב~ה : ( ומרוע המטוסים בחוזה )….

…הפרה : שנה, ואבן סירין נהג לומר כי שליו של הפרה הוא למי שבבעלותו, היקר לי יותר מהמהזל, מכיוון שהשלו הוא שנים פוריות, והמלזל הוא שנים של פוריות, על פי הסיפור של יוסף עליו השלום . נאמר כי הפרה גבוהה ויש לה כסף, השמנה היא אשה עשירה, הדלה ענייה, הפרה טובה ושימושית, והאישה הקרנית היא אישה מנודה . מי שחושב שהוא רצה לחלוב אותה והיא אוסרת עליו בצופר שלה, היא כועסת עליו . אם ראה שמישהו אחר חלב אותה ולא מונע אותו, השופכן בגד בו באשתו . והערימה שלה היא כסף חסר ערך . תפיסתה של אשתו אותה, ואובדן מעיד על שחיתות האישה . חלקם אמרו כי העיקול מול פרה הוא קושי בתחילת השנה, וזה רע לו באמצע השנה, והנס שלו הוא חומרה בסוף השנה, וה שחיטת הפרות היא אסון בקרב קרובי משפחה, וחצי מהשחיטה היא אסון לאחות או לבת, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם זה אחד, יש לו חצי ~. רבע מהבשר הוא אסון עבור אישה, וחלק קטן ממנה הוא אסון המתרחש במקום אחר . חלקם אמרו כי אכילת בשר בקר היא כסף חלאל בשנה, מכיוון שהפרה היא סונה . אמרו שקרני פרה היו שנים פוריות . מי שקונה פרה שמנה. יכה בווילאיה של העיר אמרה אם הוא כשיר לכך . ונאמר שמי שפגע בפרה פגע באחוזה מגבר גדול, ואם הוא היה רוואי, הוא התחתן עם אישה מבורכת, ומי שראה את זה כאילו הוא רכב על פרה ונכנס לביתו וקשר אותה, הוא ירוויח עושר, הנאה והקלה מדאגה es . ואם הוא רואה שהיא חוטפת אותו בקרן שלה, הוא מעיד על אובדן, ומשפחתו וקרוביו אינם בטוחים . ואם היה רואה שהוא מקיים איתה קשר, הוא היה הופך לשנה פורייה בלי פניה . אם צבעי הפרה הם המיוחסים לנשים, הרי שהם כמו צבעי הסוס . כמו כן, אם זה מיוחס לשנים, ואם הוא רואה בדראאה פרה יונקת חלב מהעגל שלה, אז זו אישה שמובילה את בתה . ואם הוא רואה שפחה חולב פרה של אדוניו, אז הוא מתחתן עם אשת אדונו, ומי שרואה ששרט פרה או שור, הוא יחלה באותה מידה שהוא נשרט . ומי שיש פרה או שור נגדו, הוא יקבל קשיים ועונש ואני חושש שיהרגו אותו . ועל הפרה נאמר שהוא סימן טוב לכדור, ומי שראה אותו יחד הצביע על הפרעה . באשר לפרות הנכנסות לעיר, אם חלקן הולכות זו אחר זו ומספרן מובן, הרי שהן שנים שנכנסות לעם, אם הן שמנות אז הן שגשוג, ואם הן רזות אז הן קשיים, ו אם הם נבדלים בכך, אז המתקדם הוא שמן, השגשוג מתקדם, ואם הוא רזה, המצוקה מתקדמת, ואם הם באו יחד או לא אחידים, והעיר הייתה עיר של הים, וזה היה במהלך המסע וספינות הוצגו על פי מספרן ומצבן, אחרת היה זה פיתוי נרדף, כאילו היו פני פרות כמו גם בטובות הדומות זו לזו, אלא שכולן אפסות, מכיוון שהן מחלות הנכנסות לאנשים . אם הקרניים בצבעים שונים, או שהן סוטות ממנה, או אם אש או עשן יוצאים מהפה או מהאף שלהן, אז זה צבא, פשיטה או אויב שמכה בהם ויורד לחצרם . פרה בהריון היא שנה פורייה . ומי שיראה שהוא חולב פרה ושותה את חלבה, הוא יהיה עשיר אם הוא יהיה עני, והוא יהיה גאה במעמדו, ואם הוא עשיר, עושרו וגאוותו יגדלו . ומי שנותן לו עגל קטן או פרה, הוא הכה ילד . וכל קטין מהגזעים, שהראש העיקרי שלו מיוחס לפרשנות לגבר ולאישה, ואז ילד הוא ילד . ובשר זה כסף, כמו גם בשר . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני שוחט פרה או שור . הוא אמר : אני חושש שתפרה אדם, ואם אתה רואה דם שיצא, זה חמור יותר. אני חושש שזה יגיע למתים . אם אתה לא רואה דם, זה קל יותר . עאישה אמר : ראיתי כאילו אני על גבעה סביבי, שוחט פרות, אז סטולק אמר לה : אם אתה מאמין לחזון שלך, יהיה אפוס סביבך . זה היה כך ….

…לסיכום ספר זה ובתגובה לרצונם של רבים, אלה דוגמאות למה שהבעתי מחזיונותיי : רצונות רבים הגיעו וביקשו ממני להזכיר חלק מהחזונות שהבעתי ואז הם התגשמו והייתי רוצה כאן לא לאכזב את אלה שמחזיקים בבקשות האלה, אבל אני גם רוצה להבהיר משהו שאני מתלהב מסודות. לכן, לא אזכיר את שמות אנשי החזון, וגם לא אזכיר את החזונות שבהם עשויים להיות דברים מאוד מיוחדים, למשל, ואני מתנצל מראש בפני כל מי שקרא נושא זה והתנגד לו בקרב אנשי החזון עצמם . 1 / שואלת אמרה שדודתה רואה שיש עליה צמידי זהב, והטרידה אותה, אז אמרתי לה : אם אתה מאמין לחזון שלך, זה יכול להיות זיהום פשוט בצינור הנשימה וזה יתרפא בעזרת ה ' . והיא אמרה, תהילה לאלוהים, באמת יש לי טרכאיטיס, שאלוהים יגמל אותך . 2 / מתקשר אמר שאני רואה אדם שאני מכיר דופק בדלת . אז אמרתי, איך קוראים לו? מוחמד אל-וואהאיבי אמר, אמרתי שברוך השם יהיה לו בן, אז הוא אמר, היה לי חסד האל. אמרתי : קראתי לו מוחמד? הוא אמר שכן, אז אני מודה לאלוהים . 3 / אחד השואלים אמר לי שאני רואה שאני ציד עזים, או ברווזים, אז אמרתי ברוך השם שהיא תציע לילדה טובה, ואביה יהיה מוזיאן. הוא מספר לי אחר כך, כשרציתי להתעסק, הלכתי ומצאתי גבר שמסוגל לקרוא לתפילה במסגד השכונתי בו מתגוררת הילדה, ולכן הוא אביה של הבת . 4 / שואל אמר לי שראיתי שאני אשלם כיסא למלך פאהד – שאלוהים יברך את חייו – אז אמרתי שאתה מועסק עם עבודה עם משכורת כזו ואחרת, היא אומרת, ומהמשנה הבאה ביום שהיא התקבלה לעבודה עבור קצת פחות, והיא לא האמינה שהיא תועסק . 5 / רופא אמר לי : בעלי רואה שהוא אף פעם לא יוצא מתחת לרכבו . אמרתי, אתה הולך לנסוע? היא אמרה שכן . אז אמרתי, ברוך השם לאל, למען הבטיחות, אבל אני מקווה לבדוק את המכונית מלמטה, במיוחד את הטור שמסתובב מתחת למכונית, ולא ידעתי את שמה, והיא אמרה לי אחר כך, בעלי נכנס מכונית ומצא פגם במקום שציינת לנו . 6 / אישה אמרה, אני רואה שחתכתי את שערה של בת צעירה שלי, ושיערה מגיע עד לירכיה, אז אמרתי: האם אתה מאלה שמילים על בנות? היא אמרה, ~כן, אז אמרתי, עשה את הסונה בברית מילה, ואל תפחית אותה יותר מהגבול שנקבע .~ 7 / אב התקשר לעלי ואמר שבנו רואה שהטוחנת האחורית שלו פוגעת בו, אז אמרתי שבנך סובל מאכזריותו של המורה למדעים, אז יכולתי לשאול אותו, והוא ענה שכן, אז אמרתי : שבח היה לאלוהים, ראה את המורה, והוא עשה זאת . 8 / אמר לי אדם : אני רואה שאני עולה על הגג בבית, ואני רואה סולם ואני עולה . אמרתי לו שמישהו חוקר ושואל עליך, ואולי פנית לבתו, וכשראיתי אותו לאחר זמן מה, הוא אמר לי שמה שציינתי עליו קרה . 9 / אישה אמרה שראיתי שאני מניקה ילד, וכמות החלב יצאה משדי בכוח ופגעה בקיר . אז אמרתי שאני חושב שיש לך בעיה עם חלב ההורמון, ואתה תתאושש ותיכנס להריון, ברוך השם . היא אמרה זה מה שאתה אומר, תודה לאל . 10 / אדם אמר לי שאני רואה את אחותי ואני רואה את השמש זורחת משקיעה . אמרתי, הבטחתי לה ועזבתי אותה, אז אמלא את מה שהבטחתי לה . הוא אמר, הבטחתי לה לבצע את אומרה ואני לא יכול . 11 / אישה אמרה שאני רואה שאני שוחט כבשה . אז אמרתי שזה נדר שלא מילאת, אז תעשי את זה . והיא אמרה שכן . 12 / אישה אמרה שאני רואה שאני מסתכל על הכעבה והיא נהרסת . אמרתי, 'אתה במדינה מערבית ואתה תמיד חושב לעזוב אותה, אבל אתה לא . היא אמרה זה מה שאתה אומר על ידי אלוהים . 13 / איש התקשר ואמר שאני רואה שאני ציד ציפור חינם וקיבלתי גמל יקר, ועליתי להר ומצאתי אנשים שהציעו לקנות את הציפור, אז אמרתי שהיא לא למכירה, הוא הזכיר את שאר החזון . אז אמרתי שאתה רודף ומתרגל ציד? ואתה אח של אחד הנסיכים, והגשת מענק אדמה והעניין ייצא לך, ואז יש שיציעו לך לקנות אותו, אז תחשוב היטב לפני שאתה מוכר . לדבריו, ~אני אוהב לצוד, ואני יוצא אליו ואני עוקב אחר זמן נדידת הציפורים. הגשתי לאחד הנסיכים בקשה למענק קרקע ולא יצאתי עד עכשיו ~. אז אמרתי, השבח לאל . 14 / אחת המתקשרות ראתה אישה מגיעה אליה, והיא הזכירה את שמה . 15 / איש התקשר אליי ואמר שראיתי את גבריאל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, עף . אז אמרתי: ~האם אתה עובד בעבודה שקשורה לתעופה?~ הוא אמר, ~כן, אני לומד טיסה~, אז אמרתי שסיימתי 600 שעות טיסה ונשארו לך חצי, אז הוא הזכיר מספר בקרוב מאוד, השבח לאל . 16 / רציף: היא אמרה שאני רואה שאני מוציאה מפי שני מיתרים לבנים ושחורים , אז אמרתי לה : לפעמים את באה מהשטן עם אובססיה כלשהי, וספקת לגבי הדת, אז פחד מאלוהים . והיא אמרה, על ידי אלוהים, שלפעמים אני מקפידה על סופר-רמות בנוסף לתפילות החובה, אבל לפעמים אני מקווה ואשאיר הכל עד לתפילה …. אז תתפלל בשבילה שאלוהים יאשר אותם על הדת 17 / אדם אמר : אבי שנפטר בא אלי ואמר לי : אל תשמיד את משואות המסגד, אז אמרתי : כן, אמרתי : אל תעשה את זה, זה לא מותר . 18 / איש אמר לי : אני רואה שאני מקיף ולא שלם . אמרתי : אתה מתכוון להכפיל ולא לעשות את זה? הוא אמר : כן . 19 / שואל התקשר ואמר : אני רואה שאני מסתובב ומוחי לא איתי !! אמרתי : אתה מכיר אדם שלקח את דעתך אבל מתמרן בך , אז היזהר , והיא אמרה : זה מה שאתה אומר , ואלוהים יגמול לך היטב , והנה היתרון של אזהרה על המשמעות הרעה בחזונות מסוימים , והשפעתה על חיי בעליו . 20 / אדם אמר : אני רואה שאני אוכל אורז ויש כאלה שגונבים !! אז אמרתי לו : זה הפרויקט שלך, ואתה אומר את הרעיון של אדם לא ישר . הוא אמר : כן , מה שאמרת קרה . 21 / איש קשר עם תכנית ואמר לי : ראיתי את השמש ואת ירח כדור הארץ, וזה היה לפני החודש הקדוש של הרמדאן , ב 1428 של , אמרתי לו : זהו הבדל בין אנשי החזון , ואת האנשים בחשבון בקביעת כניסת החודש , היו מה קבלתי כמה בהתכתשות בין שני הצדדים ! 22 / גבר אמר לי : ראיתי שהוצאתי גוף גוף מהפה בלי כאב , אז אמרתי : זה ילד שמעצבן אותך , והוא אמר : כן, כלומר . 23 / אישה אמרה : אני רואה נחש בפה של ורד , אז אמרתי : בעלך מבטיח לך ומצליח , ואתה מתפלל בשבילו? היא אמרה : כן , זה מה שאמרתי , אז הזהרתי אותה ופחדתי מאלוהים ….

…קריינות של ילד בחלום מצביעה על דאגות, ייסורים ועייפות בהתבוננות באנשים בורים . ומי שהרים ילדה קטנה או נשא אותה והיה כלוא, עייף, חייב או עני, אלוהים היה שמח עליו, אחרת הילד סובל ומצוקה, במיוחד אם היא נולדה מהפה, אז זה מעיד על מוות ….

…מאסק יוצא מהפה. 92 – הוא אמר : ונפה אל-קארי, כשדיבר, היה מריח את ריח המושק, ונאמר לו : בכל פעם שישבתי, התבשם, והוא אמר : מה אתמול היה טוב ולא קרוב יותר, אבל אני ראה שליח של אלוהים – שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום – בחלום בזמן שהוא קרא בפי מהזמן מריח את מי שמריח את זה ….

…שן מבשרת לראות שיניים בחלום על פגישה עם אנשים ששונאים או סובלים ממחלה הפוקדת אותך . אם אתה רואה שיניים שלך נושרות, זה מבשר חדשות רעות וכישלון בפרויקטים ובעבודה . אם הרופא מסיר לך שן, תפתח מחלה קשה שעלולה להרוג אותך . אם אתה חולם שהרופא הדביק לך שן, תקבל בחזרה את החפצים האבודים היקרים שלך לאחר תקופה ארוכה של חרדה ודאגה . אם אתה מצחצח או מצחצח שיניים, המשמעות היא שתיכנס למאבק עז להגן על עושרך והונך . אם עשית לעצמך תותבת, המשמעות היא שמצוקה קשה תקיף אותך ותשתדל להיפטר מהם . אם אתה מאבד את השיניים, המשמעות היא שתישא דאגות שתרסקו את גאווהך ותחבל באינטרסים ובעסק שלך . אם תקבל מכה שדופקת לך את השיניים, זה מבשר על חוסר מזל פתאומי : תאבד את העסק שלך, תחלה, המוות יבקר אותך או שתיתקל בתאונה פתאומית . אם אתה בודק את הגיל שלך, המשמעות היא שאתה מוזהר מפני הצורך להיזהר ולשים לב לענייניך, מכיוון שהאויבים מתכננים ללכוד אותך . אם השיניים סדוקות וניזוקות, המשמעות היא בעיות בריאות ועבודה . אם חלמת שאתה יורק שיניים, המשמעות היא שאתה או אחד מבני משפחתך חולה . שן מעוותת בחלום היא סימן רע ומשמעותה אסונות מסוגים שונים, חוסר מזל, אובדן רכוש אישי, אי מימוש ויישום פרויקטים ועבודות, מחלות, בריאות לקויה והפרעות עצבים גם עבור אנשים בריאים . אם שן אחת נופלת מהפה, המשמעות היא חדשות רעות . אם סינאן נופל, המשמעות היא שמצבו של האדם יהפוך לאומלל בגלל רשלנותו וחוסר זהירות . אם נושרות שלוש שיניים, הדבר מנבא מחלה ותאונות מסוכנות . אם אתה רואה שכל השיניים שלך נשרו, זה מבשר רעב, מוות ואסון . הדבר תקף אם שיניך קשוחות ואתה מחלץ אותן . אם חלמתם ששיניכם נעשו מבריקות ונקיות חדשות לאחר הסרת הפלאק מהן, משמעות הדבר היא בעיות זמניות שייעלמו וישאירו אתכם יותר זהירים וחכמים יותר בהתנהגותכם, ותמצאו את ההנאה שלכם בביצוע חובותיכם . אם אתם מעריצים את שיניכם מכיוון שהן לבנות ויפות, דעו כי לאחר הגשמת רצונותיכם וחלומותיכם, מחכות לכם הרבה שמחות, תענוגות ותאונות משמחות . אם חלמת שהוצאת או שאיבדת שן ואתה מזיז את הלשון שלך בפה ומחפש אותה לשווא, אז הלכת לרופא שלא מצא אותו והעניין נשמר בסוד, אז כל זה פירושו שאתה עומד להיכנס לחששות שלא יגרמו לך אושר ואתה נחוש להתעלם מהם, אך אתה אחרי זה תעשה זאת ותשתמש בו לטובתך למרות שחבריך מפקפקים ומפקפקים במה שעשית . אם חלמת שרופא השיניים מנקה לך את השיניים, אך אתה מוצא אותם חלודים למחרת, אז זה אומר שתחשוב שתפיק תועלת ותפיק תועלת מאדם או ממרכז החלום שלך, אך בהמשך תגלה כי אישה או אדם ערמומי התחרו איתך בזה והקהל שלך על זה ….

…הכיתוב : במקור, זה מעיד על שמחה וכבוד אם הבגד אינו מוכתם בו. אם הבגד מוכתם בו, זה מעיד על מחלה ושהמי שהכתים אותו בו נופל לתוכו וזורק אותו עם פגם, וחפותו מהפגם הזה נראית לאנשים . והוא עשוי להכתים את חלוקו בערות כפי שראה זאת . ההיצע מורחב ומוגבה, והספר הוא כוח . מי שרואה בידו ספר שמשיג כוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ה ' יחיא, קח את הספר בכוח .~ הספר : ידיעה ידועה אם פורסמה, ואם היא נחתמה, מדובר בבשורה נסתרת . ואם זה ביד של ילד, אז זה חדשות טובות, ואם זה ביד של משרת, אז זה חדשות של חדשות טובות ושמחה, ואם זה ביד של אישה אז הוא מצפה למשהו בשמחה . אם זה מתפרסם והאישה מוסווה, זו חדשות נסתרות שהוא מצווה עליו לעשות . אם היא נאה ויפה, הרי אלה חדשות ופקודה שיש בהם שבחים טובים, ואם האישה היא פראית, אז אלה חדשות על בהמה . ומי שרואה ספרים מקופלים בידו, הוא ימות בקרוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ביום שאנחנו מקפלים את השמים כמו שאנחנו מקפלים את הספרים לספרים .~ אם הוא רואה שהוא לקח עלון מהאימאם, אז הוא יקבל סמכות, אושר וחסד אם זה אפשרי, אחרת הוא יפחד מעבדות . אם הוא ראה שהוא נושא ספר חתום לאדם, עליו להפנות אותו אליו . אם הוא היה סולטן וצבא הגיע אליו, אז הם הובסו . למרות שהיה סוחר, הוא איבד את המסחר שלו . אם הוא היה מאורס, הוא לא התחתן . אם הוא רואה את ספרו ביד ימין, עדיף . אם יש בינו לבין אדם מריבה, ספק או בלבול, הרי שההצהרה תגיע אליו . ואם הוא ייסור שיביא הקלה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שלחנו אליך את הספר, כדי להבהיר הכל ומונחה .~ אם הוא חדל פירעון, מצוקה או נעדר, קל לו והוא חוזר למשפחתו בשמחה . לקחת את הספר עם ימין הכל טוב, ואם הוא ייתן את ספרו ביד שמאל, הוא יתחרט על שעשה את מה שעשה . ומי שלוקח ספר מאדם ביד ימין, הוא יקבל את הדבר הכי מכובד על זה . כי אלוהים אדירים אומר : ~לקחת אותנו ממנו ביד ימין .~ ואם כופר מאמין בידו קוראן או ספר ערבי, אז הוא מאכזב או נופל למצוקה, מצוקה או מצוקה . מי שיעיין בעיתון ולא יקרא את מה שיש בו הוא ירושה שהוא יקבל . ונאמר כי מי שראה כאילו קרע ספר, הוסרו ממנו ייסוריו ומרדתו, והשיג טוב . כמו כן, אם המאמין יראה בידו ספר פרס, הוא יושפל ויהיה במצוקה . ומי שראה שיש לו ספר אטום, היה מוסר למלך, וחקירתו תחתום אותו . מכיוון שבלקיס פנה לשלמה, עליו השלום, כאשר העביר לה ספר חתום, ואחת הסיבות לספר הייתה כניסתה לאסלאם . ומי שראה שהוא נתן לו עיתון ומצא חתיכה שעטופה בו, הוא רץ עם חבל . אבן סירין אמר : מי שרואה שהוא כותב ספר, הוא מרוויח רווח אסור משום שאלוהים הכל יכול אומר : ~ אוי להם ממה שכתוב ידיהם, ואוי להם ממה שהם מרוויחים .~ הכיתוב : על יד גבר הוא טריק שעוקב אחר השפלה, ולנשים יש טריק לרכוש . ומי שרואה שעל החולצה שלו כתוב פסוק מהקוראן, אז הוא אדם שנאחז בקוראן . הכתיבה ביד שמאל היא מכוערת והוזה, וילדים עלולים להיוולד לו מהזנות, או שהוא יכול להיות משורר ….

…פיתול : מי שרואה כי מסובב חבל או חוט או מסובב אותו על עצמו או על קנה או עץ, אז זהו מסע ….

…ההקלה אחרי מצוקה ומצוקה 99 – – בסמכותו של ח'אלד בן יזיד אל-אזדי, אמר לי עבדאללה בן יקוב בן דאוד, אמר : אבי אמר שהמהדי נעל אותי בבאר ובנה כיפה מעליו, ו נשארתי שם במשך חמש עשרה עולי רגל עד שעברה הירושה של אל-רשיד, וכל יום ניתנו לי כיכר וכוס מים הוא הנחה את זמני התפילה. כשבא ראש ראש שלוש עשרה צליינים אליי בשנתי ואמר : אנחנו על יוסף, אדון, אז הוא הוציא אותו מתחתית חלול וענן סביבו. הוא אמר : הודיתי לאלוהים ואמרתי : הנרתיק הגיע. הוא אמר : נשארתי בסביבה ולא ראיתי כלום, אז כשבא ראש השנה זה הגיע. הבא אמר לי : אלוהים יביא אותו לפרג 'שיש לו משהו כל יום ביצירתו. הוא אמר : ואז הקמתי מעגל ואני לא רואה כלום. ואז הגיע זה שבא אחרי השנה ואמר : יהי המצוקה בה נסעתי תהיה הקלה יחסית, אז הוא מפחד, והזר יבוא. : כשהפך לנאודה, חשבתי שאני עוזן מתפלל חבל שחור של לי ואמרתי לי : אני אקשיח את קרבו, ועשיתי את Vokhrgeony כשפגשתי את ה- Vantlgulwa Pei של סינקופה האור האופטית, והוצג לי בחינם על הטוב ונאמר לי : שלום מפקד המאמינים, אמרתי : ברד אל המפקד הנאמן אלוהים של רחמים וברכה להיות עליכם , מהדי אמרו : אני לא בתוכה. אמרתי : שלום עליכם, מפקד נאמנים, וחסדי אלוהים וברכותיו עליכם הו, אל-האדי אמר : אני לא איתו. אמרתי : שלום עליכם, מנהיג הנאמנים, ורחמיו וברכותיו של אלוהים. הוא אמר : אל-רשיד, אז אמרתי : אל-רשיד. הוא אמר, יא יעקב, בן דוד, אלוהים לא התערב לאף אחד, אלא שנשאתי לי ילדה על צווארי הלילה, והזכרתי שנשא אותי על צווארך ונפלתי בשבילך מהמקום בו הייתי והוצאתי אותך החוצה. הוא אמר : כיבד אותי והתקרב למושב שלי. הוא אמר : ואז יחיא בן חאלד התחפש לי כאילו הוא חושש שהוא התגבר על מפקד הנאמנים בלעדיו, אז פחדתי ממנו, אז ביקשתי את החאג ', אז הוא נתן לי אישור, והוא עדיין התגורר במכה עד הוא מת שם (1)….

…אל- ארקאן : סימן לכל מה שניצל בו, המעיד על טביעה, כי אלוהים אדירים הציל את נח, עליו השלום, ואת אלה שאיתו ממה שהורד על ידי הכופרים מטביעה ופורענות . וציין את האיסלאם, באמצעותו הוא נשמר מבורות וממרדות . אולי זה הצביע על האישה והעבדה שמגנים ומצילים אותה מאש ופיתוי, כי אלוהים אדירים קרא לה נערה שפחה . אולי זה הצביע על האב והאם שיש להם את הגאולה ממוות ומצורך, במיוחד מכיוון שהיא דומה לאמא הנושאת את בנה ברחמה . אולי זה הצביע על הדרך בה אנשי האמונה יימלטו מהאש, ואולי זה הצביע על כלא, דאגה והיגיון אם הוא יעומם, לסיפורו של יונוס עליו השלום . מי שרואה שהוא עלה על ספינה בים, מתבונן במצבו ובתוצאות ענייניו, ואם הוא לא מאמין, הוא הופך למוסלמי, במיוחד אם הוא עלה אליו מאמצע הים לאחר שהיה בטוח על המוות, ואם היה אשם, חזר בתשובה על חטאו . ואם הוא היה עני, הוא ייפטר אחרי העוני שלו . ואם הוא חולה, הוא החלים ממחלתו, אלא אם כן ברכו נמצאת עם המתים, ויש מה שמאשר את המוות בחזון, ולכן רכיבה עליה היא ישועה מפיתוי העולם הזה . ואם היה ער והוא היה תלמיד ידע, הוא ליווה מדען או נהנה מדגל שבעזרתו הוא יינצל מבורות, לרכוב על מוסא עם הירקות, עליו השלום, בספינה . אם ראה שחייב הוציא את חובו והסיר את דאגתו . ואם יראה זאת, תישלל ממנו פרנסתו . שאלוהים ייתן לו מזונות מנקודה שבה זה לא נחשב, אם הוא זורם איתו במלואו, זה מעיד על רוח הרווח, וטראוס על הרצון . אם הוא רואה בכך רווקות, הוא מתחתן עם אישה או קונה עוזרת שתוכל להגן עליו ולשמור עליו . ואם יראה אדם מת בבית האמת, הוא יברח ויזכה בחסדיו של אלוהים אדירים מהאש ומאימיו . כמו כן, במהופך, אם הוא רואה מישהו בים כאילו הוא נמצא בתוך הקהל ורכב על השביל וקוצרו, אז הוא בורח באונייתו וממעברתה מאימת הים שלה ותאונותיה, אלא אם כן בחלום זה נפגע קשות ממנו במעברו מהאש, אז הוא מקבל את זה בים ככה וכדומה . ואם זה נלקח בשבוי, הוא נמלט ממאסרו וגרם לבריחתו, ואם הוא הגיע לחוף הים או ירד ליבשה, זה יהיה מהיר יותר, מהיר וטוב יותר . ואם ראה את האונייה עומדת וגלי הים סוערים, מאסרו נמשך אם היה כלוא ומחלתו התארכה אם היה חולה, וכל עוד לא יכול היה לפרנסתו ולא היה מסוגל לנסוע אם הוא ניסה לעשות כך, והוא לא יכול היה להגיע לאשתו אם היה מתחייב להגן עליה, והוא הפסיק לחפש ידע אם הוא סטודנט. במיוחד אם זה בחורף ובים . זה עשוי להצביע על מאסר, כאשר יונוס, עליו השלום, היה מרותק בבטן הלוויתן כאשר ספינתו נעצרה . עם זאת, התוצאה של כל מה שתיארנו היא טובה ברוך השם, והצלת המהות של הספינה ומה שהוצג בפניה ובה, כמו ישועת נח, השלום עליהם והישרדותם של את הספינה מהמלך הזועם, מכיוון שהירקות גערו אותה והורידו קרש מלוחותיה, עם התוצאה הטובה של יונוס, עליו השלום. לאחר מצבו, ומה שהתגלה לו . לכן הם אמרו שאם הספינה תיפגע או תיפתח, ימצאו מי שנמצא בה, אלא אם כן הנוסע שלה יוצא לנחיתה או רודף אחריה, ואין בה שום טוב . אם הוא היה חולה הוא מת ונשא אל העפר כשהוא נושא בעומס מחריד, ואם הוא היה בים, הוא ניזוק, ואולי הסירה שלו תישבר בגלל זרימתה מלבד מהלכה . במקום זאת, מתוך הרגל הערות שלו, אם הוא דוחף את טטארוס לארץ, הוא שבור וניזוק . ואם מחפש בעל ידע ראה כי ספינתו יצאה לנחיתה והסיעה אותה עליו, הוא יצא בידיעתו ובמחלוקתו לכפירה, צביעות או זנות, משום שהוללות היא יציאה מציות, ומקור הבולטות וחוסר הצדק, מניעת משהו במקומו, ואז לעלות על הספינה מהמים שבהם היא שרדה והיא מוגנת עד היסוד שלא נהוג לרוץ עליה, שכן יושביה גם יצא מהאמת ומהטעות הישנה . אם זה לא היה, אז אולי הוא היה פורץ עם אשתו ושהה איתה על פי מצבו, או אולי היה משחרר את שפחתה ומתמיד בקשר עם המלך, או אולי הענף שלו היה מותש ופרנסתו הייתה להיות בלתי אפשרי, ולכן הוא יחפש אותו חזרה מהמקום שהוא לא צריך . ואם הספינה שלו הונעה באוויר על פני מים אחרים, אז כל מה שמצוין על ידי זה אבוד, או חייל בגלל שירותו, נוצותיו וציודו, או שהוא מותקן משאר הספינות, והוא עשוי ציין את ארונו של מי שהיה חולה בין הסולטנים, השליטים, המלומדים והראשי, וכמה מהם אמרו : מי ראה שהוא נמצא בספינה על הים, בתוך מלך גדול או סולטן . הספינה היא בריחה ממצוקה, חרדה, מחלות ומאסר, שכן מי שרואה את עצמו כבעליו . אם הוא רואה שהוא נמצא בו, הוא נמצא בו, אלא אם כן הוא יימלט ואם יעזוב אותו, הישועה שלו תהיה מהירה יותר, ואם הוא נמצא בו בזמן שהוא על יבשה . הדאגה הייתה עזה יותר וההצלה הייתה רחוקה יותר, ואם החומה המבודדת ראתה שהוא עלה בספינה, הוא היה ממלא אחר המנדט של המלך הגדול ביותר עד לים, והאפוטרופסות תהיה בהתאם להוראות של הספינה ויכולתה, ואחרי הספינה מהיבשה אחריו מבידוד . ונאמר שרכיבה על ספינה בים היא מסע של חומרה וסכנה, והמרחק שלה מהיבשה, אחריה מהנרתיק . ואם הוא נמצא בעניין, אז הוא מסתכן, אז אם הוא יוצא מזה, הוא יימלט ולא יציית לאדונו, כי הקב~ה אמר : ~ כשלא הוביל אותם לצדק, הם היו שותפים . ” אם איש החזון הלך למדינתו, או שהוא סוחר שסחרו אבד, הספינה תחזור . אם הספינה הייתה טובעת ונתלתה עליה עם לוח, אז הסולטן היה כועס עליו אם הוא היה מושל, אז הוא ברח והמדינה חוזרת אליו . ואם הוא היה סוחר, אז הוא צמצם את כספו ופצה על כך, ואם הוא טבע אז הוא כמו טובע . ומי שרואה שהוא נמצא בספינה בלב ים, אז הוא יהיה בידי אלה שיורדים ממנו, ומותו יהיה ישועה מרוע מה שהוא ירא . ספינתו טבעה ולוחותיה פיזרו את המזל עבורו בזה שהוא יקר לו . ונאמר כי הספינה ההרוסה היא מסע בבטחה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ארון הקודש עשה לך כיף לרוץ בים בפקודתו .~ הספינה העמוסה באנשים בטוחה עבור מי שנמצא בה במסע, כי אלוהים אדירים אומר : ~הגשנו אותו ואת מי שנמצא איתו בתיבה הטעונה .~ ושוטרי ספינה פגעו בדגל או מקבלים כסף מתלונה . והוא לקח את חבל הספינה, חסן אלדין וחברי הצדיקים בלי לעזוב אותם, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ותחזיק בחבלי אלוהים כולם ואל תפריד .~ ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני נמצא בספינה שחורה ולא נותרה אלא חבלים . הוא אמר : אתה אדם שדתו אינה נותרה אלא כנות, וחבלי הספינה הם בעלי הדת ….