…באשר לסטירה, זה אסון או משהו לא בסדר, או דאגה, מצוקה וחרטה. באשר לאבל, זה עניין נורא והוא עשה את מה שאסור, ויכול להיות שהוא יורד ואין טוב במי שרואה את זה, במיוחד אם זה בצרחות, אז האסון גדול יותר…
חולם על טובע במי קרח
(49 פירושים ומשמעויות של חלומות על טובע במי קרח)…ומי שיראה שהוא נגב במי גשמים יהיה בטוח מפחד ….
…צלילה מי שרואה בחלום שהוא צלל במי ים והכה אותו בבוץ מקרקעיתו, והוא יכה על ידי המלך . ומי שרואה שהוא שוקע בנהר ואינו מסוגל לצאת ממנו, אז הוא לא יכול לשאת את הנזק שנגרם לו, והוא לא יהיה סבלני אליו ….
…ואל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא נדקר בחנית, המערער פוגע במי שנדקר, והוא נודע על אף שהוא בדקירה .~…
…באשר לבוץ, אמר אבן סירין, מי שראה שזה במי גשמים או גלגל מים, אז הם והבוץ, והבוץ עשוי להיות חטאים שקורים לו ….
…אל-אסד : הסולטן קאהיר הוא אדיר, בגלל גודל הסכנה שלו, חומרת האומץ שלו, אימת בריאתו וכוח הכעס שלו . זה מציין את הלוחם, הגנב המתנודד, העובד הבוגדני, בעל התנאי והאויב שקורא . אולי זה מעיד על מוות ומצוקה, מכיוון שהמסתכל עליו מצהיב, נהיה מבולבל וחלש . וסמכותו של המעונה מעידה על דיכוי אנשים, האויב והשליט . מי שרואה אריה נכנס לביתו, אם הוא חולה בו, הוא ימות, אחרת זה ייגרם מכוח סמכות . אם הוא שדד אותו בגניבות וגזל את כספו, הכה או הרג אותו, אם הוא העיר את נשמתו בחלום, כרת את ראשו או התגרש ממנו . באשר לאריה שנכנס לעיר, זו מגפה, מצוקה, כוח, אדיר או אויב שנכנס אליהם על פי הראיות שיש לו בהתעוררות ובשינה, אלא אם כן הוא נכנס למסגד ומתנשא מעל הדוכן, ואז הוא הוא כוח שמנסה נגד העם וגורם להם סבל ופחד . ומי שרוכב על האריה רוכב על עניין גדול והונאה חמורה, בין אם כמחלוקת על השליט ותעוזה עליו וניכור שלו, או שהוא רוכב על הים בלי ביטוי, או שהוא יקרה במשהו שהוא לא מסוגל להתקדם או עיכוב, ולכן הוא מציין את התוצאה של פקודתו, על ידי הגדלת שנתו וראיותיו . מי שעוסק במחלוקת על אריה נלחם באויב, בסמכות או במי שייחס לו האריה . ומי שיש לו ברך בזמן שהוא מושפל או צייתני, הוא יוכל להתגבר על כוח מעיק ואדיר . ומי שיקבל את אל-אסד או שיראה אותו איתו ולא יתערבב איתו, מעין סמכות תכה בו וזה לא יפגע בו . מי שנמלט מאריה והאריה לא מחפש אותו, בורח ממשהו שהוא מזהיר ממנו . ומי שאוכל בשר של אריה, הוא יקבל כסף מסולטאן ויסמר את אויבו, וכמו כן אם הוא שתה חלב של לביאה . אם הוא אוכל בשר של לביאה, הוא יכה בשליט ומלך גדול . ועור האריה היה כסף של אויב, וראש האריה נכרת כדי להשיג מלך וכוח . ומי שמעניק חסות לאריות הוא אמת, מלכים אדירים . ומי שנפגע מאריה, קדחת תיקח אותו, כי האריה קדחתני . ומי שמתערבב עם האריה ולא סותר אותו, הוא בטוח מפני רוע אויבו, האיבה עולה מהם, וידידות מוכחת . ומי שכורע על הברכיים ופוחד ממנו, הוא יסבול מצרה . גור אריה הוא ילד . ונאמר כי מי שראה כאילו הרג אריה היה בורח מכל הצער . מי שהופך אריה הופך להיות לא צודק לפי מצבו . ועל הלביאה נאמר שהיא בת מלך . והוא אמר : אדם הגיע אל מוחמד בן סירין ואמר : ראיתי כאילו גור אריה נמצא בידיי, וחיבקתי אותו . כשאבן סירין ראה את מצבו הירוד ולא ראה בו אדם ראוי, אמר : מה עניינך וענייני הנסיכים? כשראה את מצבו אז אמר : אולי אשתך מניקה את בן איש הנסיכים . כך אמר האיש, באלוהים . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי כאילו לקחתי גור של אריה והכנסתי אותו לבית שלי, אז הוא אמר שכמה מלכים תואמים . יזיד בן אלמוחלב ראה שהוא על אריה באלונקה בימי צאתו מיאזיד בן עבדול-מאליק, אז החזון נאמר לאישה זקנה אקספרסיבית והוא אמר : הוא רוכב על דבר נהדר והוא מוקף בזה ….
…באשר לעששית, היא מתמקדת במי שמתאים לתפקיד על ידי השגתו ועבור פשוטי העם של הילד, וזה עשוי להצביע על תפארתו, כבודו וכחדתו של השליט מתפקידו אם הוא מכיר את בעליו ….
…כל משקה צהוב בחלום הוא מחלה . אם הוא שותה משקה בזמן שהוא שונא אותו ולא נותן לו, אז הוא חולה במחלה קלה ואז נרפא . ואם אדם רואה שהוא שותה סירופ דבש, תפוח או אס, אז לעשירים יש טוב ולעניים רעים . ותועלת סיידר . ומי ששתה בחלום משקה למען מטרה, מעיד על היעלמותו, אם היה קיים, אחרת שתייתו מעידה על התרחשותה של אותה מחלה . משקה משלשל הוא סימן לנדיבות או להראות סודות . ומה שמרגיע את כאב הראש של המשקאות מעיד על חסד לאויבים, ועל תשלום מתנגדים עם פוליטיקה טובה . ומה שנראה צבע מעיד על שמחות, תענוגות וטובות . ושתיית הוורדים והג'ולפים מעידה על חוסר אמון במי שמבטיח . ומי ששתה משקה לא ידוע בחלום מעיד על וודאות מוגברת והגשמת נדרים, במיוחד אם זה היה משקה ריחני, ואם זה משקה מסריח, זה הצביע על חוסר האמונה של ברכות וכפירה מהדת . אם הוא רואה שהמתים נותנים לחיים משקה טעים וריחני, אז הוא מצווה אותו לעשות את הטוב ואסור עליו לרע, ומציין שהמת נמצא בשמיים . אולי המשקה הלא ידוע מתייחס למשקה של אנשי האמת ואנשי הטיפול . אולי משקה עם כוס מעיד על שתיית כוס מאנון ….
…האם ביטוי החזון שונה בהתאם למדינות השונות של הרואה? ת : כן, הביטוי שונה בהתאם למעמד ולארגון השונה של הרואה, כפי שהזכרנו, וזה כולל את התעשייה, קומתו, דתו וגילו … השאלה כאן על הארץ וידעו חשובה ביטוי, שכן מדינה חמה שונה ממדינה קרה, ומדינת נפט שתלויה בנפט, היא שונה מהמדינה החקלאית, והמדינה התלויה במי ים ובדיג שלה שונה מהמדינה שנמצאת במדבר תלוי באדמת ציד, מדינה בעלת משתנה טבע הררי מדיר ארץ .. לדוגמא, לראות שלג עבורם הוא דרך פרנסה, פוריות, או הגעתו של גשם . ואת החזון של משקים ירוקים לעם הארץ חקלאיים עשוי להצביע על מכירת שפע של יבולים ואת הבטיחות של היבול מפני מזיקים, וזה עבור אלה שאינם תושבי הארץ הזאת כי לא יכול להיות כזה ביטוי מדויק ביחס ל גידולים חקלאיים . לפיכך, מנהגי המדינה חשובים. אם אדם במדינה רואה שהוא נוהג את הרגל ארצו וזה לא נפסק במעבר, אז אין המביע צריך להזדרז ולשאול את המחפש על מנהגיו בארצו, כי זה עשוי להיות שפיר בזמן בו המעבר מוצא בכך התנגדות, והמנהגים מכוונים למנהג הקיים, והוא שונה ממדינה למדינה אחרת ….
…חזיונות האם אתה יכול לציין את המין או את שם הלידה? ההבדל בין שני הביטויים שופע במי שחושב שיש לו ילדה והוא בן, או להיפך , שהיא צינור הנובע מחשיבה , ובשביל האישה ההרה הזו מסוג זה חולמת על לידה ו מין הילוד נמצא בשפע , ורק המבקר מבדיל אותו משני הביטויים . באשר לבחירת שם הילוד על סמך חזון , אין צורך ליישם את המצווה המוצגת באמצעות חזונות או חלומות באופן כללי , וכאן עלינו להבדיל בין חזונות הנביאים, שהם גילויים המחויבים ליישם את החזונות של אחרים , ואין ליישם אותם , במיוחד אם זה בא עם פקודה זה מפר את השריעה , למשל , ולגבי מה שמתקבל דרך חזונות עבור חלקם ונושא צו לשם שם , זה לא חובה לדבוק בזה ואין שום חטא עלי שמפר אותו ….
…גבריאל, עליו השלום, מי שראה אותו בחלום ביראת נפשו, ונהג לדבר אליו במילים טובות וטיפולים, רצון או בשורות טובות, היה זוכה לכבוד, גאווה, כוח, ניצחון ובשורות טובות . ואם הוא היה מדוכא, הוא ניצח, אם הוא היה חולה, הוא נרפא, ואם הוא פחד שהוא מרגיש בטוח, ואם הוא דואג להקלה של אלוהים ממנו, או שהוא לא ביצע את חג'ג ' . ואם הוא רואה את עצמו כמשווה לגבריאל ולמיכאל, השלום עליהם, אז הוא מסכים עם דעת היהודים לגבי פיצויים, וממשיך בעניין שיש בו מחלוקת עם אלוהים אדירים . ומי שרואה שגבריאל, עליו השלום, יברך אותו, אז הוא יהפוך למלומד גבוה, יעלה את זכרו ויהיה גאה בקרב חבריו . חזונו של גבריאל, עליו השלום, מעיד על שליחו של המלך, על אמינות הקודש, ועל הבשורה הטובה על הולדת ילדים גברים . חזונו מצביע גם על פולחן, או ידע, והוראת הקודש לאדוניהם . וראייתו מעידה על זרימת הנפש במי שמפקח על נזק ומוות . אולי חזונו הצביע על ניידות, תנועות, ג'יהאד וניצחון על האויבים, וחזונו מעיד על ידע במדעי השריעה, אסטרולוגיה ואחרים . ומי שראה את גבריאל, עליו השלום, עצוב וייסור, הוא ייפגע מחומרה ועונש . ומי שרואה שהוא הפך לדמותו של גבריאל עליו השלום, אז הוא יהיה נדיב עם שפע טוב וברכה ….
…ומי שחושב שהוא השיג מים עם משהו שלא ניתן לשמור עליו, אז הוא תלוי במי שלא יועיל לו. באשר למים, אם הם נמצאים בכל אחד מהכלים, הם מוחלים על כל אחד לפי מה שמגיע בפרק שלו בפרק 72 ….
…הוא ראה שזה דלק אש לבשל קצת : את האוכל זה מעלה משהו שמשפיע עליו על התועלת של אנשי בית הערכים . אם אין אוכל בסיר, אז זה מרגיז אדם שהוא ערכי הבית במילים, ומוביל אותו לעניין לא נעים . אם הוא יראה שהאש שרפה חלק מחלקי גופו, אז הוא יסבול מנזק כמו שריפה, אם חלק מהאיברים יישרפו . אם הבגד הוא כולו או כל גופו, אז הוא יסבול מפורענות במה שמיוחס לו בפירוש, או בחלקו עצמו, או במי שיקר לו . אם האש היא להבה או לשון, הרי שהנזק שקורה לו נמצא בידי שליט או במלחמה . אם לא הייתה להבה, הרי שאלה מחלות, מגיפה וצייר . אם הוא ראה את זה מכה באש בסיר או משיג : זה כסף חראם, כאילו ראה את להבת ידו, זה משפיע על אנשי הסולטאן . ואם היה לו להבה או עשן, אז היה בכוחו המלחמה והאימה, ואלוהים אדירים הוא היורש לדבר הנכון ….
…רפואה אם התרופה בחלום טעימה, אז זה מצביע על כך שתיתקל בבעיות, אך לאחר תקופה קצרה ענייניך ישתפרו . אבל אם הטעם של התרופה אינו טעים, אז זה מנבא שיש לך מחלה קבועה, או עצב או אובדן עמוק . אם אתה חולם שאתה נותן תרופות של אנשים אחרים, פירוש הדבר שאתה עובד לפגוע במי שסומך עליך ….
…ומחזיק הדואר הוא אדם שבוגד במי שהטביל אותו . מחבר החדשות, אם הוא זקן, הוא נמנה עם הכותבים המכובדים . אם הוא צעיר, אז הוא איש לחימה ….
…מי שרואה שהוא חופר בארץ, שיביט אל הדלת ההיא וימצא את אשר ראה כי הזכרנו את הארץ ואת מה שקשור אליה, ולגבי המילוי, היא נמצאת למעלה, והאזכור למילוי קברים וחפירה בפרקיה ובשעריה כבר הוזכרו, ובאשר למילוי של מה שמוזכר כאן מהסוגים השונים, זה חזרה למשהו, ונאמר חפירה היא נסיעה והמילוי החוזר הוא בית מגורים, ואין טוב במי שרואה את המילוי אם הוא חלש או חולה ….
…ומי שרואה שהוא מאחד את רגלו ושהוא הולך עליה בתפארת, אז הוא תלוי במי שלא מקבל ממנו תוצאה ומרוצה מאחרים על מה שקיווה ממנו ועוד ….