…ומי שרואה אדם שמתגלה בפניו ורואה את חוסר האונים שלו, הוא יאכיל אותו בשומן ובתועלת, ואז הוא ישגיח על הרווחה שם ….

…ומי שרואה שאשתו מחזור, ענייניו סגורים בפניו . אם זה יופיע, זה ייפתח בפניו . המגע הזה הופך להיות קל . אם הוא רואה שהוא האישה המחזור, אסור לו . ומי שרואה שאשתו מחזור, ענייניו סגורים בפניו . אם זה יופיע, זה ייפתח בפניו . המגע הזה הופך להיות קל . אם הוא רואה שהוא האישה המחזור, אסור לו . ואם הוא רואה שהוא צובל, הוא מתבלבל . אם היה רוחץ ולבש את שמלתו, הוא היה עוזב אותה, וכך גם האישה ….

חבטות חבטות בחלום מציין תוכחה והעלבה במכרז בזוי . ומי שיראה שהוא מטיח באדם בבדיחות, אז יהיה לו קרדיט עליו . אם מלך מטיח אויב ביניהם, אז הסטירה מנצחת, כי הוא אדם נעלב . ראה גם סטירה ….

…האם ניתן ללמוד ולהדריך את מדע הבעת החזונות והחלומות? זה לא סוד עבור כל מי שמתעניין באומנות זו שידע זה הוא מכובד מאוד, ולכן אלוהים אסיר תודה לנביא יוסף באומרו הקב~ה [ וגם אדונך יענה לך וילמד אותך על פירוש החדית ' . .] , ונביאנו מוחמד [ שלום וברכה עליו ] נהג להביע חזונות ולעתים קרובות שאל את בני לווי כמו בחדית 'של סמרה בן ג'ונדוב : כשהנביא [עליו השלום והברכה ] התפלל בבוקר אליהם בפנים ואמר : האם מישהו מכם ראה חזון אתמול ? למעשה, יש לי נקודת מבט בנושא זה. אני מתכוון לאפשרות ללמוד, וללמד את המדע הזה, שהוא שאפשר ללמוד אותו, וללמד אותו . ודעה זו עשויה להיות מוזרה עבור חלקם; הסיבה לכך היא שמדע זה דומה יותר להשראה ולפיזיונומיה, וכאילו הוא מחקה את השליחים, ולכן הוא מצא מבוכה בעניין זה, אך אני מקווה שנעלה את הנושא לדיון כך שהצעתנו תהיה אובייקטיבית . הנה הדבר החשוב ביותר שגורם לי להיות נוטה לדעה זו, ודיברתי עליה בפירוט בספרי : ביטוי החזון, מונחים עכשוויים, שאלות ותשובות, עמ '. 96 , ומעבר לכך, המו~ל : דאר אל תדמוריה . גרעיני אפשרות להגיב אמרו על ראיון סמרתי לשעבר : זה mustahabb כדי לשאול על החזון, היוזמה לפרש, ולהאיץ את היום הראשון, וזה מותר לדבר במדע פרשנות של התגלות, ואת כמו 0.15 / 30 האבן חג'אר אמר, והגיב על השיחה הקודמת כמו בפתיחה 12/437: אינדוקציה ללמד את מדע החזון ואת ביטויו ולהזניח את השאלה לגביו ואת העדפתו משום שהיא כוללת גישה לחלק מהעלומים והסודות של ישויות . אבן עבד אל-בר אמר, כמו באל- תמהיד 1/313, והעיר על החדית הקודמת : חדית ' זה מעיד על הכבוד והסגולה של הכרת החזון, משום שהוא [ יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו ] היה רק שואל על זה לספר לו ולהעביר אותו הלאה, כך שחבריו ידעו לדבר על הפרשנות שלו . השייח 'מוחמד בן עבד אל-ווהאב אמר, כמו באוסף ספריו 5/130: מדע הביטוי הוא מדע אמיתי שאלוהים מעניק לכל מי שירצה מעובדיו . והוא אמר במקום אחר 5/143: המושג חזון הוא מדע אמיתי שהזכיר האל בקוראן, ומסיבה זו נאמר : רק מי שמכיר יכול לפרש את החזון , כי הוא חלק הגילוי . אל- שתיבי, אלוהים ירחם עליו, הזהיר באל- מוואפאפה 2/415: כי אין שום זכות וצעיף שהנביא [ יתפילת האל ושלום עליו ] נתן למעט מה שהיה פטור, אלא שהוא אומה קיבל מודל, וזה ידוע על ידי התבוננות פנימית, ומכאן נתן לו גילוי, ואומתו קיבלה את החזון הצדיק . אמר האימאם מאליק, והוא נשאל : האם החזון מסביר כל יום ראשון? הוא אמר : הוא משחק עם הנביאות, ואז הוא אמר : רק מיטב החזון יעבור את החזון . אם הוא רואה משהו טוב, אמור לו, ואם הוא רואה משהו לא נעים, שיגיד משהו טוב או ישתוק . והאימאם אבן אל-סעדי אמר בתפיר 2/442 שלו : וביניהם היתרונות של הפסוק הקודם : שמקורו לביטוי החזון, כי ידיעת הביטוי היא אחד המדעים החשובים שאלוהים נותן למי שהוא ירצה . הוא גם אמר 2/449: כולל שידע הביטוי הוא אחד ממדעי השריעה, וכי אדם יזכה לתגמול על למידתו והוראתו . ומה מלמדת על קיומו של למידה וחינוך בקרב בני לוויה – אשרף אל-חאלק – מה הוכח כי עומר אבן אל-ח'טאב, ושאלוהים יהיה מרוצה ממנו, נהג לשאול אסמא בינת Umais אל- Khatha'a'miya על ביטוי החזון כמו בתאהד אל-טהדאהב מאת אבן חג'אר 12/399. אבן סעד שהוזכר באל- טאבק 7/124: סעיד בן אל-מוסייב היה זה שחצה את העם לחזון, וזה נלקח מאסמעא בינט אבי בכר, והשמות לקחו אותו מאביה אבו בכר ואבו בכר. לקח את הידע הזה מהשליח האצילי, שנהג לתת לו לפעמים לחצות כמה חזונות, והוא מתקן אותו לפעמים, והוא עלול לטעות בו כמו כל מורה ותלמידו, ותלמיד זה היה בקיא במצבים רבים בהם הוא נבחן, ולכן אנו מוצאים אותו לאחר זמן אחד, והוא הביע חזון שראה השליח, השליח אומר לו בהתפעלות מהבעת הביטוי שלו : כמו כן אמר המלך . אבל קרה לו גם שטעיתי באיג'יהאד שלו, והשליח [ שיהיה עליו תפילת ה 'ושלום ] לא החמיא לו, אלא עשה עוול. אז הוא אמר לו פעם אחת לאחר שעבר אליו : אמור לי, שליח אלוהים, על אבי, אתה טועה או טועה? הנביא אמר : פגעת בחלק והחמצת את השני . לעאישה, שאלוהים יהיה מרוצה ממנה, היו גם עמדות חינוכיות עם אביה, ולכן היא הציגה בפניו חזונות, והיו לו כמה מצבים עם שליח האל [ יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו ] . לכן, היא הייתה אלימה פעם אחת כאשר הביעה חזון לאישה שבעלה גוסס וילד ילד שנגרם לו עוול באומרו : [ מה, עיישה אם אתה מביע את החזון בפני המאמין, אז הביע אותו בפניו. בטוב ….] והעד מהחדית 'ביקש מאיישה לנהוג בגישה ספציפית לביטוי, שהיא לבזבז אותה על טוב . האימאם אבן חלדון הצהיר בהקדמתו, עמ ' 389, שידע זה הוא אחד ממדעי השריעה, וזו תאונה בדת כאשר המדעים הפכו לחפצים ואנשים כתבו עליו, וביטויו נמצא בקודמים ובגב, וידע זה עדיין מועבר בין הקודמים ….

…הכותב בעל תושייה כמו סנדלר, והעט כמו מרפא ומחט . המתיחה היא כמו הדבר שאורז אותה מחוטים וחגורות . וכמו כוסות רוח ועטו, אזמלו ואספקת הדם שלו, וכמו מספרים וחסד וכדומה . ואולי מצוין על ידי החורש, והעט הוא כמו המסילה, והדיו כמו הזריעה . אם לאדם יש תקרית עם סופר לא ידוע, אתה יודע על מה מציין התכונה הזו, ואז הוסף אותה למי שמתאים לו, ומאמין שהוא ער בעניין שהסופר עוזב אליו, כמו זה שאומר אני ראה כאילו עברתי ליד סופר והוא שילם לי ספר אחד או שניים או שלושה והוא היה בתוכו אני חייב חוב לי או לעלי, אז לקחתי אותו ממנו והלכתי, והסתכל על מצבו וערנותו, ו אם יש לו נעל או סנדל בהאראז והוא מניח את זה, או שהם קונים את זה, אז זה . משווים למה שהפנים האלה לוקחים מהם שני טלאים או שני ספרים . ואם הדם פגע בו או שהם חפנו אותו או חפפו לפני אותו לילה, זה זה . ומשווים למקום הזה שהטלאים הם שלושה אם הוא אחד מאלה שלובשים גם כוסות רוח . אם יש לו בגד עם רקמה או יצרן ברוקדה, כלומר . ואם היה לו סולם ליד חורש, הוא לקח את מה שהיה לו . אחרת, יוצגו בפניו חדשות והדברים מוזכרים בפניו, אם הספרים מתקפלים אז מדובר בחדשות נסתרות, ואם הם מתפרסמים אז הם חדשות לכאורה . והכותב : אם הוא חושב שהוא אנאלפביתים ולא כותב טוב, אז חסר לו אם הוא עשיר, או שהוא מטורף אם הוא שפוי, או אתאיסטים אם הוא אשם, או שאינו מסוגל אם הוא משאב . ואם הבלתי יודע קרוא וכתוב חושב שהוא טוב בכתיבה, אז הוא במצוקה, ואלוהים אדירים יתן לו השראה עם סיבה להיפטר ממצוקתו, וקריעת הספר תשאיר צער ועצב ….

…סוראט אלפאת 'אשר יקרא זאת או יקרא זאת בפניו יגיע לאחים ולקרובים, והוא יתברך בג'יהאד למען האל הכל יכול . ונאמר : יש לו מזל של העולם הזה והעולם הבא, ויהיה לו תפילה עונה, ויציאה ממצוקה ליכולת . ונאמר : דלתות המעשים הטובים נפתחות בפניו, וזה כמו מישהו שהתחייב נאמנות לנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ….

…אם ראה שאחד משערי גן העדן סגור ממנו, אחד מהוריו נפטר, ואם ראה ששתי דלתות נסגרות עבורו, הוריו מתו . אם הוא רואה שכל דלתותיו סגורות בפניו ואינן פתוחות בפניו, אז הוריו מכעיסים אתו ….

…אבו אל-קאסים עומר בן מוחמד אל-בסרי אמר לנו לבטניס, הוא אמר שעלי בן אל-מוספיר אמר לנו, הוא אמר לנו את אחמד בן עבדולרמן בן וואהב, הוא אמר, דודי אמר לי . הוא אמר שאבו בישר אמר לי בסמכותו של אבן שיהאב. הוא אמר כי אבו סלאמה בן עבדול רחמן אמר לי שאבו הוריירה אמר : שמעתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אומר : מי שרואה אותי בחלום הוא כאילו ראה אותי בחיים ערים, ואז השטן לא מחקה אותי . אבו סלאמה אמר, אמר אבו קטאדה, שליח האל, שאלוהים יברך אותו וייתן לו שלום, אמר : מי שראה אותי ראה את האמת . אבו אל-חסן עבד אל-ווהאב בן אל-חסן אל-כלבי סיפר לנו בדמשק, הוא אמר שאבו איוב סולימאן בן מוחמד אל-ח'וזאי אמר לי, בסמכותו של מוחמד בן אל-מוספה אל-חומסי, בסמכותו של יחיא בן סעיד אל-קטאן, בסמכותו של סעיד בין מוסלמי, בסמכותו של אנאס בן מאליק . שהנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר : מי שרואה אותי בחלום לא יכנס לגיהינום . אבו בכר מוחמד בן אחמד בן מוחמד אל-עוספאני אמר לנו במכה, שאלוהים הכל יכול שמר עליו במסגד הגדול. הוא אמר: אבו אל-חסן מוחמד בן סהל סיפר לנו, על הסמכות של מוחמד בן אל-Musfy, על הסמכות של באקר בן סעיד, על הסמכות של סעיד בן קייס, על הסמכות של אביו, הוא אמר : שליח אלוהים עליו השלום אמר : עליו : מי שראה אותי לא יכנס לגיהנום בחלום . פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : אלוהים שלח את מוחמד, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, חסד לעולמות. אשרי מי שראה אותו בחייו והולך אחריו, ואשרי הרואה אותו בשנתו, כי אם הוא רואה אותו כחייב, אלוהים יוציא את חובו, ואם הוא רואה אותו חולה, אלוהים ירפא אותו . ואם הוא רואה אותו בהכרח לבצע את העלייה לרגל לבית, ואם הוא רואה אותו בארץ עקרה שהופרה, או במקום שהעוול התפשט במקום עוול בצדק, או במקום מפחד עבור ביטחון משפחתו, זה אם הוא רואה אותו בדרכו שלו . ואם הוא רואה אותו חיוור בצבעו, שחוק או חסר חלק מהטרף, הדבר מעיד על חולשת הדת במקום ההוא ועל הופעת הכפירה, וכמו כן אם הוא רואה לבוש עלוב . אם הוא רואה ששתה את דמו בשל אהבתו בסתר, אז הוא מות מעשה בג'יהאד, ואם הוא רואה ששתה בגלוי, הדבר מעיד על הצביעות שלו ונכנס לדם של משפחתו ועזר להרוג אותם . אם הוא רואה אותו כאילו הוא חולה, אז הוא מחמיר את מחלתו, אז אנשי המקום ההוא מתוקנים לאחר השחיתות, ואם הוא ראה אותו, השלום עליו רוכב, הוא היה מבקר ברכיבה שלו, ואם הוא היה רואה אותו ברגל, הוא הלך לבקר אותו ברגל, ואם הוא ראה אותו עומד, הפקודה שלו הייתה פשוטה, ואם הוא ראה אותו נותן את הקריאה לתפילה במקום שבו עומר הרס את המקום, ואם הוא רואה את זה כאילו שהוא אוכל את זה, זה מה שהוא הורה לו לשלם לזכאת מכספו . אם הוא רואה שהנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום עליו, ימות אחד מצאצאיו, ואם הוא רואה את הלוויתו במקום יש אסון גדול, ואם הוא רואה שהוא ביצע הלווייתו אפילו לקבר, ואז הוא נוטה לכפירה . ואם ראה שהוא ביקר בקברו, היה פוגע בהרבה מאוד כסף, ואם הוא ראה כאילו הוא בנו של הנביא ולא מצאצאיו, חזונותיו מעידים כי אמונתו התבהרה, ואם הוא ראה שהוא אבי הנביא, עליו השלום, הוא ציין את חולשת דתו ואת חולשת האמונה והוודאות שלו . לראות אדם יחיד, שליח האלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בחלום אינו נוגע לו, אלא מחלחל על הקהילה המוסלמית . נאמר שאום אל-פאדל אמר לשליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום : ראיתי בחלום כאילו כמה מגופך נותקו והונחו בחיקי , והוא אמר : טוב ראיתי, פאטימה יוליד ילד, ברוך השם, והוא יונח בחיקך . היא ילדה את פטימה אל-חוסין, עליהם השלום, והוא הושם בחיקה . ומסופר שאישה אמרה : הו שליח אלוהים, ראיתי בחלום כאילו חלק מגופך נמצא בביתי. הוא אמר : פאטימה יולדת ילד ומניקה אותו, והיא ילדה את חוסין והניקה אותו . אם הנביא, יהי רצון שתפילתו של האל ושלום עליו, ראה שהוא נתן לו משהו מהסחורה הנחשקת ביותר בעולם הזה, או אוכל או שתייה, אז טוב שהוא ישיג ככל שנתן לו, ואם מה שנתן לו היה מחומר גרוע, כמו אבטיח ואחרים, ואז הוא יינצל מדבר גדול, אלא שהוא יהיה פגוע ועייף . אם הוא רואה שאחד מחבריו, השלום עליו, עם מחבר החזון, השיג זאת, אז הוא כפירה בשמועות שלו ודבק בה ללא שאר חוקי האיסלאם והשאיר אחרים בלי שאר המוסלמים . שמעתי את אבו אל- חסן עלי בן אל- בגדדי, סצנה של עלי בן אבי טאליב, אללה יהיה מרוצה ממנו אומר : הבן אבא אמר רופא המסכן : זה היה חירשתי עשר שנים, והבאתי את העיר והחלטתי בין הקבר ואת הדוכן, ראיתי את הנביא של שלום אללה עליו בתוך חלום, אמרתי : הוי שליח אללה אמר: מי שאל אותי את האמצעים, ההשתדלות שלי נדרשה בשבילו, אמר : מאי אלוהים לרפא אותך , מה שאמרתי, אבל אמרתי : מי שביקש את האמצעים מאלוהים, ההשתדלות שלי נדרשת עבורו, הוא אמר, אז הוא הלך ממני בברכת אמירתו, שאלוהים יברך אותך . עבדאללה בן אלגלאא סיפר על מצב שנכנס לעיר שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והלכתי לקבר שליח האל אליו, ובירכתי אותו ושני חבריו , שאלוהים יהיה מרוצה מהם, אז אמרתי : שליח אלוהים, לא היה אכפת לי ואני האורח שלך, ואז ירדתי וישנתי בלי הקבר, ואז ראיתי את הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בא אלי, אז קמתי והוא נתן לי כיכר, אז אכלתי קצת מזה, ושמתי לב והיה לי קצת כיכר ביד . בסמכותו של אבו אל-ופא אל-קארי אל-חרווי, הוא אמר: ראיתי את הנבחר, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום, בחלום בפליאה בשנים שישים ושלוש מאות, והשתמשתי לקרוא עם הסולטאן, והם לא שמעו ולא דיברו, אז הלכתי הביתה בקינה, אז ישנתי וראיתי את הנביא עליו השלום והברכה כאילו הוא שינה צבע, אז הוא אמר לי שלום אותו : האם אתה קורא את הקוראן את דבר האל הכל יכול בידי אנשים המדברים ושומעים שאינם קוראים? אל תקרא אחרי זה אלא מה שאלוהים רוצה . שמתי לב בזמן שהחזקתי את הלשון במשך ארבעה חודשים, ואם היה לי צורך לכתוב את זה על התיקון, בעלי החדיטים ובעלי הדעה נכחו בי, ואז הם הוציאו פתווה שאני מדבר בסוף על העניין, כי הוא אמר : אלא מה שאלוהים רוצה, וזה יוצא מן הכלל, אז ישנתי כעבור ארבעה חודשים במקום בו ישנתי לראשונה. ראיתי את הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום שמריע בפניו, והוא אמר לי : האם זה הוכח? אמרתי : כן, שליח אלוהים . הוא אמר : מי שחוזר בתשובה, אלוהים יסלח לו, הוציא את לשונך . הוא ניגב את לשוני באצבעו המורה ואמר : אם אתה בידי עם ואתה קורא את ספר האל, אז חתוך את קריאתך עד שישמע את דבר אלוהים . שמתי לב, ולשוני הייתה פתוחה, בזכות אלוהים . נאמר שאיש מאלמנייסר חלה, והוא ראה את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, לילה אחד כאילו אומר לו אם אתה רוצה להיות טוב ממחלתך, אז קח לא לא . כשהתעורר, הוא שלח לסופיאן אל-ת'וארי, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, עם עשרת אלפים דירהם, והוא הורה לו להקצות את זה לעניים, והוא שאל אותו על ביטוי החזון, אז הוא אמר את משמעות דבריו, ולא את עץ הזית, כי אלוהים אדירים תיאר זאת בספרו ואמר : לא מזרחית ולא מערבית . והיתרון של הבעלים הוא החברות של העניים איתך, הוא אמר: הוא טיפל בו בזיתים, ואלוהים העניק לו רווחה באמצעות ברכת שליח אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ויכבד החזונות שלו . למדנו שאדם הגיע לשליח האל, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, בחלום. הוא התלונן בפניו שמצבו הדוק, אז הוא אמר לו ללכת לעלי בן איסה, ולהגיד לו שהוא ישלם לך מה שטוב לך, אז הוא אמר, שליח אלוהים, באיזה סימן? הוא אמר תגיד לו בסימן שראית אותי על באטה, ואני לא ציית מהקרקע, אז ירדתי ובאתי אליי, אז אמרתי תחזור למקום שלך . לדבריו, עלי בן איסה הודח, והמשרד חזר אליו . כשהבחין, הגיע לעלי בן איסה, שהיה אז שר, והוא הזכיר את סיפורו. הוא אמר שזה נכון, והוא שילם לו ארבע מאות דינרים, ואז אמר לבזבז את החוב שלך, ולשלם לו עוד ארבע מאות דינרים, ואז הוא אמר, הפוך אותו להון שלך, אז אם אתה מוציא את זה, חזור אלי . והוא הזכיר אדם שידע מה אתה רוצה מאנשי בצרה, והוא נהג למכור את הקמע. הוא אמר שהוא שלח דוברה מכמה ממושלי אחוואז, ואני לא הסכמתי איתו לגבי מחירו. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בחלום, אז אמרתי לו, שליח אלוהים, שכה וכה קיללו את אבו בכר ועומר, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, הוא אמר, ~תביא אותו אלי , ובאתי איתו, ~הוא אמר,~ השכיב אותו והשכיב אותו, ~אז הוא אמר,~ תשחט את זה, ~אז אמרתי, שליח אלוהים, תשחט אותו? ואז הוא אמר: תשחט אותו עד שהיא אמרה שלוש פעמים, ואז גלגלתי את הסכין על גרונו ושחטתי אותו, וכשהתחלתי לומר, אני הולך אליו, אני ממריץ אותו ואומר לו מה שראיתי משליח האל. שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הלכתי וכשהגעתי לביתו שמעתי את הזאב, ונאמר שהוא מת . ואבן סירין בא לאיש שלא מואשם בדתו, חרד, והוא אמר שראיתי אתמול בשינה, כאילו הנחתי את רגלי על פני שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . הוא אמר לו: ~ישבת אתמול עם רוחות הרפאים שלך?~ הוא אמר שכן, הוא אמר, אז הוא הוריד אותם , אז הוא הוריד אותם ומתחת לאחת מרגליו הייתה עליו דרהם, מוחמד, שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ….

…ומי שרואה כאילו הוא מסתכל במראה מאחוריה, אז אשתו מבצעת מעשה לא מוסרי, או שהוא מבודד אם הוא נמצא במצב ואל-סלאמי אמר, מי שראה שהוא פגע במראה בה הוא עשה לא להסתכל בפניו, אז הוא יקבל את מה שהוא שונא בפניו, ואם הוא רואה אותו בתוכו אין בו טוב, ואם הוא בעל תפקיד, הוא יראה אחר במקומו . )…

…הריבה נמצאת בחלום המאהב של האיש, והקינוח הטוב ביותר מוגש . מי שרואה שהוא מוצג בפניו כפחדן, אז הוא יראה מאהובתו אהבה גדולה, ואם יציג בפניו את מה שהוא שונא, כמו תלמים, שרפרפים ומלפפונים, אז הוא יראה מאיבה האהובה שלו, והוא ירגיש שנאה . הריבה בחזון באה לידי ביטוי כאלף דירהם או מאה דירהם ….

…אם אתה רואה את זה טוב בחלום, אז זה מצביע על מצב טוב בעולם הזה, בשורות טובות ואושר . ואם אתה רואה אותו שחור, אז הוא מציין בשורה טובה של נקבה למי שיש לו אישה בהריון, כי אלוהים אדירים אומר : ( ואם אחד מהם מביא בשורה טובה לנקבה, פניו יישארו שחורים והוא מגעיל ). והפנים הצהבהבות מעידות על השפלה וקנאה, ופניו הצהובות עשויות להיות צביעות . וזה שנאמר : שלו המשרוקית מציינת פולחן, עבור אלוהים בכבוד ובעצמו אומר : ( פניהם נראים מן העקבות של השתטחות ). זה הצהבהב של הפנים . ומי שבין האתיופים והכושים ראה שפניו לבנות מעיד על צביעותו . ואם היה רואה את בשר לחייו נעלם, היה שואל את העם והוא היה חי רק לפי העניין . ובהאדית : ( העניין נשאר אצל אחד מכם עד שהוא פוגש את אלוהים, ואין פיזור בשר בפניו .) אם הוא רואה חושך או עיוות בפניו, הוא מציין את השחיתות של דתו או את היעדרו. של מעמדו . ואם הוא רואה את פניו כחולות, אז הוא פושע, כי אלוהים אדירים אומר : ( והפושעים באותו יום יהיו דחוסים בכחול ). ואם הוא רואה את פניו שחורות, זה מעיד על מספר רב של שקרים, או כפירה שהוא הביא בדתו . אם פניו גדולים, זה מעיד על קומתו . אולי הפנים הצהבהבות מעידות על אהבה ואהבה . אם אישה רואה שהיא השחירה את פניה בפיח, אז זה מותו של בעלה, ואם היא רואה שהיא לובשת בושם, זה טוב לה ולבעלה . שטף הפנים, חיוכם ולובן הם עדות למצב טוב של בעליו, בין אם מת או חי . ומי שרואה שיש לו שתי פנים בחלום מעיד על סוף רע, על אמירתו עליו השלום : ( אלוהים לא מסתכל על שני הפנים ). ומי שראה שיש לו פנים, ציין שהוא התרחק מהאיסלאם, כי אלוהים אדירים אמר : ( והמלאכים מכים את פניהם ). אולי שחור הפנים מעיד על פחד . וזה פיצוח של הפנים מצביע על חוסר הצניעות . סמאג'ה בפנים הוא פגם והפגם הוא סמאג'ה ….

…ומי שיראה שהוא פגע במראה ולא מסתכל בפניו בתוכו, אז הוא ישיג את מה שהוא שונא בפניו אצל אנשים. אם הוא יסתכל על זה, אין בזה שום טוב, ואם הוא בעל סמכות, הוא יראה בקרוב את מקומו כמוהו, אלא אם המראה תהיה שוב או אפס או משהו כזה, אז הוא יכה ילד בן , ואם לא הוא מחכה לבן והוא סולטן או עובד, אז הוא מבודד ורואה מישהו אחר במקומו, ואם לא כך הוא עוזב את אשתו ונאמר שמי שראה מראה עם שלו יד שהוא הסתכל פנימה, ואז הדאגה שלו נעלמת, ואם אישה רואה שהיא מסתכלת במראה בלי כסף, אם היא בהריון, היא יולדת ילדה שפחה כמוה, ומי שרואה שהוא מסתכל במראה אישה הודית מתה על ילד זכר, ואם יש לו אישה בהריון, אז מה שנמצא ברחם שלה הוא המת…

…נאמר כי מי שראה את פניו מושחרות הוא אדם שמתבדח בשקרן על אמירתו של הקב~ה, ~ ביום התחייה תראה את אלה ששיקרו לאלוהים שפניהם מושחרים . ~ וכל מי שרואה פגם בפניו או בפני מישהו שאינו הוא, הוא יורד סביבו, או דאגה או צער. הוא שונא, ואם היה רואה שהוא קימט את מצחו בפניו של מישהו אחר, יקרה לו משהו לא בסדר ….

…באשר ל'אוורה ' : הופעתה היא תקיפה מגונה וקולחת מצד האויבים, שנמצאת בין הטבור לברך . מי שיראה שהתחיל אותם או גילה אותם בבגדיו או בחלקם, יופיע ממנו על פי מה שהופיע מהם . ואם יש בו דבר קטן שמסתיר אותו במיוחד, אז הוא עלול להיפשט בעניין בזהירות . אם זה מעיד על חוב, הוא מגיע לסכום שאינו משוא פנים בדת ובטוב . ואם זה היה בחטא, אז בחטאו הוא הגיע לסכום שהוא עובר . מי שלא מכיר בשנתו את הכחשת הדת או את חטאו, והמקום בו הוא חשוף הוא כמו השוק או בקרב הציבור, והחלק הפרטי בולט, הוא יראה זאת במו עיניו, כאילו הוא מתבייש בזה, ויש עליו כמה מבגדיו, והוא לא רואה שום דבר שמעיד על מעשי הצדק, כי הוא מעליב את כיסויו, ולא טוב בו . אם הופשטו ממנו מה שתיארה, והוא לא ראה את העירום בולט, והוא לא התעקש להתבייש בזה, ולא היה עליו שום דבר בבגדיו, אז הוא בטוח מפני משהו שהוא נמצא בו מצוקה, אם הוא חולה, אלוהים רפא, ואם הוא חייב שמילא את חובו, ואם הוא חושש מביטחון, אם אין לו בגדים עליו, הוא נופל מהתקווה של מי התחנן בפניו, או שהוא מבודד מהסמכות בה הוא נמצא, או שהוא מפר עניין שהוא אוחז בו . וכל זה אם ה~אווה ~שלו גלוי בבירור, והוא דומה למי שמתבייש בכך . אם העירום אינו נראה לעין, והוא לא מתבייש בכך, הרי העברת מצבו שתואר מעידה על מצב של ביטחון, ואף אויב לא יוקיע אותו, ברוך השם ….

…ומי שיראה את שער גן העדן סגור בפניו, ההורים יוקצו . הוא ראה שהוא קרוב לגן עדן, ואז חזר ממנו, חלה ומחלתו גרמה למוות ולא התאושש ….

…כרזה היא בחלום עניין ידוע וידוע ונשיאות . והדגל הוא מלומד, אימאם, או סגפן ממולח, אמיץ, עשיר, נדיב, או עוצמתי ומשתלט שיש לחיקוי . אם הדגל אדום, האיש רואה עדויות למיטה, ואם היא שחורה, הוא יכול לראות תקיפות מהדגל . ואשת החטיבה היא בעל . ומי שרואה את הדגלים, זה גשם, ואם הדגלים שחורים אז הוא מלומד, ואם הם לבנים אז הוא מקנא והוא לא מתחתן, ואם הם אדומים זה מלחמה, ואם הם הם צהובים אז זו מגיפה בצבא, ואם הם ירוקים זה מסע ביבשה . ואם יראה ידע, יונחה לענייניו, מתוך צערו ועצבותו, ומה שנחסם בענייניו ייפתח בפניו וחזהו יוסבר לו . ונאמר : מי שיראה דגל בחלומו יזכר בארצו . ואם האישה רואה שקברה שלוש חטיבות, אז היא מתחתנת עם שלושה בעלים של האנשים האצילים שמתים ממנה . כרזה בחלום היא נישואין, ולאישה בהריון יש בן זכר . והכרזה הגדולה רוחות וגשם . בעל הדגל יתפרש על ידי השופט, ואם מי שביקש את מערכת המשפט נשא אותו, הוא הושג . ראה גם את הדגל, וראה את הגנרל ….

…אם שריפה תיפול מהשמיים, אנשים יסבלו ממחלות, אבעבועות שחורות ומוות, או ממחירים גבוהים, או שהצמח יפגע בארבה . והשמיים עשויים להצביע על הסולטאן או על ארמונו . מי שעולה אליו בסולם או בחבל, הוא יקבל מעלית מהמלך, ואם יעלה בלי סולם או חבל, יהיה לו חשש מהסמכות ובתוכו הבל . ואם הגיע לגן עדן הוא הגיע למטרת העניין, ואם הוא היה חולה כשהוא ער ואז לא שב לארץ, הוא יגווע ממחלתו . באשר לקרבה לגן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים הכל יכול, לאנשי הציות והמעשים הצדיקים, ואולי זה מעיד על קרבה לאימאם, לסולטן, לעולם, לאב, לבעל ולמאסטר . אולי הנפילה משמיים לארץ הצביעה על הרס הסולטאן אם הוא היה חולה . ונפילת השמים עשויה להצביע על הארץ הצחיחה . והערבים קוראים לשמי הגשם כי הם באו מהשמיים . ואם השמיים נפלו על אדם, והוא היה חולה בחיים ערים, הוא מת, ומי שעלה לשמים וייכנס אליו יקבל קדושים מעונה וזכה לכבוד האל . השמיים התחתונים הם מיקום הירח, והירח הוא בפרשנותו של השר . אם הוא ראה שבשמיים השניים הוא הגיע לנימוסים, מודיעין ומנהיגות, ושהשמיים השניים נועדו למרקורי . ואם ראה שבשמיים השלישי הוא קיבל ברכה, המשרתת שלי, מתיקות של שמחה, ושהשמיים השלישי נועדו לנוגה . אם ראה שהוא נמצא בשמיים הרביעיים, הוא השיג מלך, סמכות ויוקרה, ושהשמיים הרביעיים הם השמש . ואם הוא רואה שהוא בשמיים החמישית, הוא הגיע למנדט המשטרה או לקרב, ושהשמיים החמישית מיועדים למאדים . ואם הוא רואה שהוא בגן עדן השישי, אז הוא מבורך בפסיקה, משפט, סגפנות ופולחן, והוא איתן, והשמים השישית מיועדים ליופיטר . ומי שרואה שהוא בשמים שביעית, הוא ישיג רכוש וחקלאים, והשמיים השביעית היא שבתאי . אם הוא יראה שהוא מעל השמיים השביעית, אז הוא יקבל גובה גדול, אבל הוא ייגווע . אם השמיים ירוקים, הגידולים יגדלו, ואם השמיים צהובים המחלה תגדל בהם . אם צאן תצא מגן עדן, זה שלל, ואם שבעה יצאו, הם ייקללו בדיכוי הכוח . אם שערי השמים היו נפתחים, הגשם היה מתגבר . אם אדם יראה שהוא גנב את השמים והסתיר אותם, אז הוא יגנוב קוראן וישלם אותו לאשתו . אם הוא רואה שהוא מסתובב בשמיים ואז יורד מהם, אז הוא לומד את מדע הכוכבים ונזכר . ומי שרואה שהוא תלוי בחבל משמים, אז הוא הולך לפי הסמכות בדת, ואם הוא רואה שהחבל מנותק, הסמכות שלו תוסר ממנו . ומי שרואה את השמים, הוא מאומץ בפניו, ואז העיד שקר, כי הקב~ה אמר : ( לא היית עד לבריאת השמים והארץ ). ומי שרואה שהוא נפל משמים לארץ, הוא חטא חטא . ומי שראה שלשמים יש אור הבוקע מהם הצביע על ההדרכה של אנשי המקום ההוא, ואם החשיכה תצא, זה הצביע על האשליה שלהם . והשמיים הם סימן למדינה, למבצר, לבית ולאישה, הבן והאם, המורה, והמקומות המיועדים להטבה . והשמים מצביעים על השבועה למי שמתבונן בה בחלום, כי אלוהים אדירים אומר : ( והשמיים ארוגים ). והקדוש ברוך הוא אמר : (ואת השמיים עם גלגל המזלות ) , ו שלו ואמר : ( ו השמים ואת טאריק ) , ואולי זה הצביעו על הבניין הנפלא, ואולי השמים הצביעו לים עם העוקץ שלה, ובגלל הבריאה בו של אלוהים אדירים . בחלום, השמיים מצביעים על כל מה שנמצא מעל הראש, כמו מכסה המנוע וגג, ועל מה אויבים כמו הסולטאן להוטים . אולי העלייה לשמיים הצביעה על מחלוקת ועל אנשים זועמים עם קנאה ואויבים . אולי השמיים הצביעו על הכלא, והעלייה אליו היא עדות להעלאת המידה ….

…ומי שרואה שהוא נמצא לפני אהובתו, זו הכניעה והשפלה בפניו ….

…אל-ג'וואלקי הוא בחלום אדם שיודע להכיר כל אדם, ואל-ג'וואלקי הוא מיכל לכל הרכוש, כך גם בפרשנות הרואה את אל-ג'וואלקי עם אובליסק בידו תופר את הזורק ו לקנות ולמכור זה מעיד על שליטתו בידע שלו . אל-ג'וואלקי הוא אדם המסית אנשים לנסוע . ונאמר : הוא אדם שאנשים חושפים בפניו את סודותיהם ….

סוראט פטר מעיד על ניצחון על אויבים, או מעיד על הנאת האל הכל יכול ועל סליחת המלאכים על מי שיש לו חזון, או שקשור לציות לאלוהים הכל יכול, או פותח בפניו את הדלת לפרנסה

…המעי מציין את בנות הנשים, ואם הוא רואה את המעיים שלו מופיעים, אז הוא מראה את כספו שנחסך, או מופיע מישהו הדומיננטי בקרב משפחתו . ונאמר : יציאת המעי מעידה על כך שבתו מאורסת . ונאמר : יציאת מה שיש בבטן מעידה על חוסר ההגינות של הרעלה . והמעי הוא הכסף שלו . מי שרואה שהוא אוכל את המעי של מישהו אחר, הוא אוכל מכסף של יתום . ומי שרואה שהוא אוכל מעיים רבים, הם אוצרות שייפתחו בפניו ושהוא יאה להם ….

…ומי שראה שזבוב או משהו דומה לו יוצא מהאף שלו מעיד שנולד לו תינוק שזה עתה נולד לו, ואם הוא רואה שמשהו מזה נכנס לאף שלו, זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה באף שלו אטימות, ענייניו מסובכים ולא זה מחמוד, ומי שרואה שאפו נחתך, אז זו ירידה במעמד או מוות דחוף או נפילה עם השערוריה שלו או מות בן או אישה, ו מי שראה שאפו גדל מעיד על קומה גדולה ועליית כבוד, ומי שראה שהוא מריח ריח טוב. אם אשתו הייתה בהריון, היא הייתה מגיעה לילד שהלך, וזה עשוי להקל על מי שנמצא במצוקה, ואם הריח לא נעים, הביטוי שלו נגד זה ומי שרואה שאין לו את האף, זה מעיד על מות קרוביו בהנאה ובשמחה, ומי שרואה שצבע פניו צהבהב, זה מתפרש בשלושה היבטים של מחלה, בידוד ופחד, ומי שרואה אותו מושחר, זה מעיד שהם הסבל והצער, וגם זה נאמר כי בת יוולד לו, ומי שרואה את פניו הוא גם מולבן, זה חדשות טובות עבור מצבו ואת צדקת דתו. בפניו הוא רואה את מה שהוא שונא ממנו, ואם הוא מזעיף פנים מול אחרים אז יקרה ממנו משהו לא בסדר….

…אבו סעיד, המטיף, אמר: ~מי שראה קבוצה שנראתה בפניו בזמן שהם טועים, אז הוא ינצח את אויביו כי אלוהים אדירים אמר, אז הוא התעלל בו כדי שאלוהים יתמוך בו .~ ומי שרואה שהוא הפך לחרם מרושע, אז הוא מתפרש על ידי ניצחון האויב עליו והתרחשות אסון, כי אלוהים אדירים אומר שזה הרצון שלכם לעצמכם ….

…הפה הוא בחלום המפתח לעניין בעליו וחותמו, כלי טובתו ושחיתותו, מהלך פרנסתו ועוצמת מצוותו . מה שיוצא מהפה הוא בפירוש מהות הדיבור בטוב וברע . מי שרואה שפיו סגור בפניו הוא כופר באלוהים הכל יכול . והפה מציין מוות וחיים, דיבור ומגורים, כלא ויונים, הטחנה והאישה, המקדש והפרנסה . אם המטופל רואה שפיו גדל וטוב, הוא מעיד על ביטחונו ועל חייו ….

…לראות את הבניין שנוצר בשטח, מינימום תועלת פרטית או ציבורית ככל שהוא ראה אותו . אולי הפרשנות לבנייה הייתה בניית גבר עם משפחתו, כך שאם הוא בונה משהו, זה מעיד על עניין הנשים . אם הוא רואה שביתו הרחיב סכום ידוע, הרי שזה יכולתו העולמית, ואם הרוחב חורג מגודלו, אז עם זה ייכנס עם זה ללא רשות באסון, בחתונה או בבהלה . ונאמר : מי שיראה שהוא בונה בניין, יאסוף את קרוביו, חבריו וחייליו . אם הוא שליט, זו חזרת מדינתו, שלמות אושרו וגובה ענייניו בהתאם לעובי ולהידוק של הבניין . אם עקר והוציא אותו, אז הוא הפריד בין כינוס קרוביו, חבריו, חבריו וחייליו, ומדינתו נעלמה . אם הוא רואה שזה מחדש מבנה ישן של עולם, הרי שהוא התחדשות חיי העולם ההוא. אם הבניין מיועד לפרעה או לאדם לא צודק, הרי שזה התחדשות של חייו . אם הוא ראה שהתחיל לבנות, אז הוא חפר אותו מיסודו ובנה אותו מהחלטתו, עד שבנה אותו, הוא נמצא בחיפוש אחר ידע, מדינה או מלאכה, והוא ישיג את מבוקשו . ומי שרואה שהוא בונה בעיירה או בכפר בוניאנה אז הוא יתחתן שם עם אישה, ואם הוא בונה מחימר אז הוא מעטר ומעטר צביעות, אם הוא בונה מחימר אז הוא הרוויח מהמותר, ואם זה נחקק אז זה ידע או מדינה, עם טוהר ושמחה . אם הוא רואה שהוא בנה בניין של גבס ושילם תמורתו תמונה, אז הוא נכנס לשקר, כי בנייה עם טיח והשכר היא צביעות, וצביעות היא בנייה עם טיח ושכר . ונאמר : מי שעושה עבודות גבס עושה מה שאינו מותר לו . ומי שרואה שהוא בונה בניכור, אז הוא מתחתן עם אישה ששמה לא הוזכר בפניו, או שהוא שוכן בניכור ומת . בנייה בחימר היא דת וודאות . ובוץ יבש הוא תועבה של כסף . ומי שרואה שזה בוץ בקברו של הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הוא צריך לבצע את חג'ג ' . ומי שרואה שהבית שלו בוצי וטונה רטובה, אז הוא טוב . ומי שרואה שהוא אוכל את זה, הוא אוכל כסף כמו שהוא אכל . והבנייה היפה מעידה על אינטימיות, אהבה, צאצאים, פרנסה, לבוש מכובד ובכורת נשים . ואולי הקונסטרוקציה ההדוקה הצביעה על עוצמה ועוצמה, או תמיכה וסיוע, ואולי חזון הבניין הצביע על חיים ארוכים, ואולי הבניין הצביע על בונהו, ואם זו כנסיה הוא צוין על ידי נוצרי, ואם זה היה מסגד שהוא צוין על ידי מוסלמי, ואם זה היה בית ספר זה היה צוין על ידי משפטן שלו, או ריבאט צוין על ידי מתפלל סגפני . ומי שבנה בחלום מסגד או מקום קרוב לאלוהים הכל יכול, אם הוא היה מלך שהקים את האמת ויצר את הטוב ואסר את הרע, ואם הוא היה מלומד שחיבר ספר שאנשים נהנים מהידע שלו או מהשוואות , ואם היה לו כסף שילם לזכאת מכספו . אם הוא היה רווק, הוא התחתן . אם הוא היה נשוי, היה לו בן, וזכר טוב התפשט אליו . ואם הוא היה עני, הוא היה עשיר, אחרת היה אוסף אנשים יחד עם טוב ועוזר להם לציית לאלוהים כל יכול, אחרת הוא יחזור בתשובה לאלוהים הכל יכול על מה שהוא ביצע, או יתאסלם, או ימות קדוש מעונה . אם הוא בונה על פי מה שאינו מותר לבנות, או חורג מהמיהרב, או מסיט אותו למעט כיוון שלו, זה מעיד על ההפך מטוב ורע. אם הוא רואה כיפות או בונה אותן בחלום, הדבר מעיד על העלאת מעמדו, או על הצטרפותם של אנשי הגורל . ומי שיראה שהוא בנה כיפה מעל העננים, הוא יקבל סמכות וכוח על שלטונו . ומי שראה שיש לו מבנים מעל השמים והאדמה מכיפות ירוקות, מעשיו היו טובים, והוא מת על העדות . ומי שרואה שהוא בונה חדר אמבטיה, הוא בונה אותו עם אישה . אם הוא רואה את המטופל כאילו הוא בונה את ביתו ואינו יודע מתי הוא השמיד אותו, אז גופו חזר לבריאות, והמחלה בה הוא נסלק ממנו . ומי שרואה שאביו הקים מבנה ומגדל את הדגים שלו, אז הוא ישלים את מעשי אביו, שהיה לו בדת או בעולם . ומי שרואה שהעובדים עובדים בביתו, הוא יסתכסך עם אשתו, או יעזוב חבר שלו וכדומה ….

…אל-חאסה : מציין גברים ונשים, נשים צעירות ונהרות לבנות נספרות, כי זה מהאדמה ועל שינון וספירה, בגלל הידע או השירה שספג התלמיד, העלייה לרגל וזריקת אבנים, האכזריות ומצוקה, ועלבונות והשמצות . מי שראה ציפור יורדת משמים לארץ, אז הרים חלוק נחל ועף איתו, ואם זה היה במסגד, אדם טוב או אחד הצדיקים נספו ממנו, ואם החזון איש היה חולה, והוא היה בין האנשים הטובים או מישהו שהתפלל גם בזה, ואף אחד לא מעורב בו במחלה. מי שמתפלל גם בו, אז האדם עם החזון מת, ואם הוא הרים את חלוק הנחל מכנסייה, השיקול לשחיתות של המטופל הוא כמו זה שהצגנו, ואם הוא אסף אותו מבית או ממקום לא ידוע, אבוד המטופל של האדם שהיה לו ראייה מילד או אחר, כמו זה שאסף מספר חלוקי נחל וגורלם בבגדו או בלע אותו בבטנו, ואם הוא הרים אותו ממסגד או מבית מלומד או ממעגל גברי, הוא ספר מהידע והקוראן, והוא נהנה מהזיכרון ומההצהרה באותה מידה שהוא הרים מהמצור . אם זה נאסף מהשווקים או מדונמים ושורשי עצים, אז זה מרוויח מהעולם, ובדירהם זה מורכב עבורו מסיבה של פירות או צמחים או מסחר ותיווך, או מלבקש ולתת צדקה כל אדם על פי דאגתו והרגלו בהתעוררותו . אם לכידתו היא מהים, אז מתנות מהסולטאן אם הוא משרת אותו, או מרוויחות מהים אם הוא סוחר בו, או ידע שהוא רוכש מדען אם זו בקשתו, או מתנה וקישור מאת אשה עשירה אם יש לה בן או משהו דומה . באשר למי שזרק אותו לים, הכסף שלו נכנס אליו . ואם הוא זורק אותה לבאר, הוא לוקח כסף להתחתן או לקנות משרת . ואם השליך אותו בגשם או בתנאי אוכל, או במחסן של הים, הוא קנה עם מה שהיה לו או כמו שהוא זרק אותו, סחר שמעיד על המקום בו זרק את מה שהיה איתו . פשוטי העם אומרים : זה וזה כל כך זרק מה שהיה לו של דירהם לתוך חיטה או שמן או משהו אחר . אם הוא זרק להם חיה, כמו אריה, קוף, ארבה, עורב וכדומה . זה היה בימי החאג ', וזה הודיע ​​על ידי העלייה לרגל ויידוי האבנים בעתיד פקודתו, כי מקור זריקת האבנים הוא שגבריאל, עליו השלום, ציווה על אדם, שלום. יהיה עליו, לזרוק את השטן כשהוא הוצג בפניו, וזה הפך לסונה עבור בנו . אם הדבר לא נעשה בימי חג'ג ', חלוק הנחל היה תחינתו כלפי אויב או אדם לא מוסרי, או קללה והעלבה שלו, או עדויות להעיד נגדו . ואם היה זורק אותם נגד הגזעים האלה, כמו יונים ומוסלמים מקרב העם, האיש היה עוקב, מדבר בצדקות והנשים מוגנות ….

…באשר לעין : החוב והתובנה של האיש שבעזרתם הוא יכול לראות הדרכה ואשליה . אם הוא רואה עיניים רבות בגופו, הוא מצביע על עלייה בטובתו ובדתו . אם הוא רואה שקיבתו התפצלה והוא רואה עיניים בבטנו, הרי שהוא כופר, כי אלוהים אדירים אמר : ~ אלוהים לא עשה אדם משני לבבות בבטנו .~ אם הוא רואה בעיניו עיניו של אדם מוזר אחר, לא ידוע, הראייה שלו מצביעה על כך שעיניו נעלמו, ומישהו אחר ידריך אותו בדרך . אם ידוע על האיש, אז החולם יתחתן עם בתו, והיא תיטיב איתו . אם ראה שעיניו נעלמו, ילדיו מתו, ומי שראה שהוא עיניים עיוורות בזמן שהוא מנוכר, הוא ציין את מידת גלותו עד שמת . אם היה רואה כאילו עיניו מברזל, הוא היה חרד מאוד שיוביל להרס כיסויו . אם הוא יראה שפקח את עיניו לגבר, הוא יבדוק את העניין שלו ויעזור לו . ואם הוא רואה כאילו ראה אותו רשע, אז הוא שונא אותו, ואם הוא רואה כאילו הוא שומע בעין ומסתכל באוזן, אז הוא מסיע את משפחתו ואת בתו לחטוא . ומי שרואה על כף ידו עין של אדם או עין של בהמה, יינתן לו כסף בעין . ומי שרואה כאילו הסתכל בעין והוא אוהב את זה ומחא כפיים, אז הוא עושה משהו שפוגע בדתו . ודת עין שחורה . כפירה כחולה-אל, ואל-שהלה מפרה דת . וירוק הוא דת שסותרת דתות . אם הוא רואה עין או עיניים בלבו, אז הוא טוב בדת ככל שהוא קל . אם היה רואה שהוא מבצע זנות בעין, הוא היה מסתכל על נשים . אם הוא רואה שעיניו שזופות, אז הוא מסתכל בחשדנות באשת חברו, חדות הראייה טובה לכל האנשים, וכל מי שיש לו ילדים ורואה חזון זה מעיד על כך שהם חולים, כי ילדים הם כמו העיניים אהובים . אל-חג'ג 'בן יוסף ראה כאילו עיניו נפלו לחיקו, אז אחיו מוחמד ובנו מוחמד התאבלו עליו . חלק מהיהודים ראו נערה שפחה בשמיים או נערה שפחה, ולכן הוא סיפר את חזונותיו על ברהמי, והוא אמר: ~זה יפגע בכסף מהסחר .~ אם יצרן יראה זאת, יהיה לו כסף מהייצור שלו . והריסים : בפרשנות והגנה על הדת . כי זה חזק יותר לעיניים מאשר לגבות . נאמר כי צדק ושחיתות הם בגלל הילד והכסף . אם הוא רואה ששולי עיניו רבים וטובים, אז דתו אינה ניתנת לפגיעה . אם הוא רואה כאילו הוא יושב בצל שולי עיניו, אם הוא בעל דת וידע, אז הוא חי בצל דתו . אם הוא הבעלים של עולם, אז הוא לוקח כסף של אנשים ומסתיר, ואם הוא רואה כאילו אין לו סלסול בעיניו, אז הוא מבזבז את שאריות הדת . אם אדם קטף אותו, אז אויבו מייעץ לו בדתו . אם הוא רואה כאילו שיערו לבן, הדבר מעיד על מחלה הפוגעת בו מהראש, העיניים, האוזניים או הטוחנת . מסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני אוחז בזקן והלוותי אותו עד שמגרתי אותו . הוא אמר : אתה אוכל את ירושת דודך, ואין לו יורש מלבדך. אם אתה אוכל מזה משהו, אתה יורש עד כדי כך . ומי שראה שזקנו לבן, מבריק, הוא היה זוכה לגאווה בפניה, בשמה ובזיכרון הארץ, כיוון שזקנו של אברהם, עליו השלום, היה לבן . אם הוא רואה שהיא זר, אז הוא מכה בפניו ובכבודו . אם הוא רואה שהוא כהה וטוב יותר ממה שהיה בערות, והוא שחור בערות, אז זה מכה ביוקרה, גאווה, כבוד ויופי . אם הוא רואה שהוא אפור ועדיין יש משהו שחור, אז הוא מכובד . אם לא יישאר דבר משחורו, אז הוא יחסר וילך לקראתו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי שזקני לבן, ואני מלבין אותו כך שהפיגמנט אינו מחובר אליו, והאיש היה צעיר עם זקן שחור, ולכן אמר : לבן הוא חוסר ברכוש שלך ואתה רוצה לכסות אותו, והוא ידע על כך . הוא אמר : אושרר ….

…מי שראה אותם בשנתו עם תכונות טובות, זה היה עדות לאמונתו הטובה בהם ובחסדיו של סוננה שלהם . אולי החזון שלהם הצביע על תנועות חיילים ושליחת משימות . אולי זה הצביע על התפשטות הידע, הצורך בטוב ואסר את הרע . החזון שלהם מעיד גם על היכרות, אהבה, אחווה, עזרה ובטיחות מפני איבה וקנאה, והסרת דעות קדומות, משום שהם היו, אלוהים שמח עליהם, על כך . אם החזון איש הוא עני, הוא מתעשר מכיוון שהם, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, לכבוש את המדינות . ואם המחפש עשיר, הוא יבחר את העולם הבא ויבזבז את חייו וכספו על הנאתו של אלוהים אדירים . וחזונם, שאלוהים ישמח מהם, מעיד על מבנים מכובדים כמו מסגדים וטוהר השושלת, השבטים והחמולות . התרחקותם מן הרואה או העלבתו בחלום מעידה על נפילה בעצים בקרבם, והעדפת חלקם על פני אחרים, ושנאתם אליו, וחזונם מעיד על חזרה בתשובה וויתור על כל דבר מלבד האל הכל יכול . חזונם, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, מעיד על טוב וברכה על פי בתיהם וערכיהם הידועים בדרכם ובדרכם . אולי לראות כל אחד מהם הצביע על מה שנחשף בפניו ומה היה בימי המרדה או הצדק שלו . ומי שרואה שהוא הומה עם חבריו של שליח האל, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, הוא מאלה המחפשים שלמות בדת . ומי שרואה את אחד המלווים, שיתפרש עבורו את הגזירה, כגון סעד וסעיד, אז ישמח . אולי היה לו חלק מהביוגרפיה והמעשים שלו . ומי שרואה מישהו מהם חי, או שכולם חיים, חזונותיו מעידים על כוחה של הדת, ומעידים כי החזון איש זוכה לתפארת ולכבוד והוא עליון . אם הוא יראה כאילו הוא הפך לאחד מהם, הוא יחווה קשיים ואז המסמר יהיה רך . ואם הוא רואה אותם שוב ושוב בשנתו, פרנסתו צרה . באשר לאנסאר וילדיהם ונכדיהם, לראות אותם בחלום מעיד על חרטה וסליחה . לראות מהגרים מעיד על וודאות טובה וביטחון באלוהים הכל יכול, עזיבה מהעולם הזה וסגפנות בו, וכנות בדיבור ובמעשה ….

…והכבד : מקום הכעס והרחמים, ונאמר שהכבד מעיד על ילדים וחיים, ועל יציאת הכבד מהבטן, מראה של כסף קבור . אם הוא רואה שהוא אוכל כבד של אדם או שהוא הכה אותו, אז הוא מכה בכסף קבור ואוכל אותו . אם כבדים רבים מבושלים, צלויים ואדומים, הרי שהם אוצרות שנפתחים בפניו ופוקדים אותם . וכבדי בקר ובני אדם כאחד . ואכילת כבד של אדם ידוע צורכת את כספו. אם הוא מסתכל בכבד שלו ורואה את פניו בו כמו שהוא עושה מראה, אז הוא מת ….

…חלב הנמר מעיד על ניצחון האויב, ואויב עשוי להופיע בפניו ….

…מי שרואה שהוא מתמיד ב- dhikr, הוא בטוח מפני רוע האויבים, פותח בפניו את הדלתות למעשים טובים, זוכה מאסונות ומקל עליו את ענייניו הקשים ….